Miten voisi tehdä sellaisen putken laatikoita, jota voi raahata siten että voi siirtää haluamansa laatikon tiettyyn keskikohtaan. Tai ei se keskikohta niin tärkeä mutta että laatikot aina napsahtavat tietyille diskreeteille kohdille kiinni (lähimpään mihin jättää) mutta putkea voi kuitenkin raahata vapaasti että liike ei ole nykivää, vaan että lopuksi vain paikat kiinnittyvät oikeisiin kohtiin.
Tuollainen minua onkin pitkään askarruttanut että kuinka se tehdään oikein kun on liikkuvia osia mutta loogisesti ne niinkuin siirtyvät mutta että siinä liikkumisessa menisi aikaa ja vasta lopuksi tapahtuu sitten se "looginen siirtyminen". Pistetäänkö siihen logiikan tapahtumiseen jokin ajastin tai eihän siihen erillistä ajastinta vaan vasta liikkumisen jälkeen tapahtumaan mutta entäs jos siinä välissä tulee muita tapahtumia? Tuleeko järjestelmästä huono vasteajaltaan, jos kaikin lukitsee yhden liikkuvan osan liikkumisen ajaksi?
No mutta siis, pistäkääpäs millaisia versioita tälle tehtävälle ratkaisuksi keksitte. Ai että millä koodata?!? No millä vaan, kunhan nyt netissä näkyisi.
Ohjelmoidaan kiinnittyvä putki
10
217
Vastaukset
- Anonyymi
Vähän niinkuin tämmöinen: https://www.desmos.com/calculator/6txbdufi5b
Ja en nyt tiedä tarvitseeko siihen sitä vapaata liukuvuuttakaan, kunhan vain on sen tuntu että se jää siihen mihin itse on sen vetänyt. Niinkuin tuossakaan ei nyt ole vaan napsahtaa suoraan kohdilleen kun vetelee. Tuossa vaan on vain yksi piste mistä vetää mutta tarkoitus olisi että koko putkesta on mahdollista ottaa mistä vain kiinni.
Jos laatikot on pieniä niin eihän sitä "nykimistä" edes huomaa mutta vapaasti liukuva olisi hyvä versio kyllä nähdä myös!- Anonyymi
Tuossa se lukkiutuminen tapahtuu etäisyyden mukaan kun sitä pistettä vedetään hiirellä. Yhden pisteen sijasta voidaan pitää muistissa sijainti, ja seurata matka mitä ollaan vedetty. Käytännössä pyöristämällä desimaaleja.
- Anonyymi
Vaikutat niin tyhmältä että unohda koko juttu.
- Anonyymi
Tuo tapasi ajatella asiaa vaikuttaa simulaatiolta ja yleensä ottaen tällaisia ei haluta toteuttaa. Eli entäpä jos onkin kaksi putkea ja tuo kolmannen täsmälleen puoleen väliin niiden välille, niin mitä tapahtuu?
Pitää kuvitella ruudukko. Tätä varten voi kannattaa lukea mikä on kiinteä desimaalipiste-esitys ja käsitteet snap ja snap-to-grid. - Anonyymi
En saanut oikee kuvaa mitä olet tekemässä. Mutta yleisesti.
Probotiikassa servojen hallinta . kohdistus, kiihtytys, hidastus, ajonopeus määritelään erikseen joko servoalustuksella tai suoraan servohjelmalla servo-ohjaimessa.
Missä luodaan myös liikeiden rajat jotta kolarointi ei mahdollinen.
Erikseen tehdään se ohjelma joka pyytää työkäskyjä, oikean kohteen anturointi konenäkö, lidar tai mikä sitten on valittu millä kohde tunnistetaan. Yleensä vientikohde on määritelty yllä tai annataan seuraavalle linjaosalle.
Yleensä on tärkeää tietää mitä viedään joka jollain koodilla tunnistetaan
Valmisropteissa liikeet voidaan opettaan sen omalle ohjelmistolle josta liikeeittä voi sitten kutsua toisella ohjelmistolla joka antaa työkäskyjä- Anonyymi
Ei kun vaikuttaa että aloittaja haluaa tehdä liikuttelun ruudulla - "kunhan nyt netissä näkyisi".
- Anonyymi
Jos haluaa saada netissä näkymään jotain drag & drop -tyyppistä, niin ihan alkeita aiheesta löytyy
https://www.w3schools.com/howto/howto_js_draggable.asp
w3schoolsin sivuilta. - Anonyymi
Tein sitten yhdenlaisen version itse:
https://jsfiddle.net/h6bqwn9e/
Se on HTML:llä koodailtu! - Anonyymi
JOS hiirenkoordinaatti x<100 SEKÄ > kuin 50 ja tarkista y-koordinaatti samoin
NIIN SITTEN siirrä putki koordinaattiin x=50 ja y=50
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549