Kakkostyypin diabetesongelma

Anonyymi-ap

Voih, tarvitsisin viisaampien apua. Mulla on ollut reilun vuoden kakkostyypin diabetes. Kesäkuussa lopetettiin piikki, tilalle jäi tabletit. Lääkäri sanoi, että mikäli aamulla sokeri on alle 7 niin sitten voin jatkaa pelkillä tableteilla. Mulla on nyt kuitenkin pienoinen ongelma koska aamuarvo on useimmiten 8 tai vähän yli. Mitä minun pitää tehdä, että saisin tuon aamuarvon pysymään alle seitsemässä? Auttakaa/neuvokaa ihmiset ihanaiset minua tyhmää, iltapiikkiin en enää aio palata.

16

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sinulla on yhtään ylipainoa, voisit kokeilla pienempiä ruoka-annoksia ja lisätä liikuntaa. Ruokailu vaikuttaa verensokeriin yllättävän paljon. Muutamassa viikossa sokeri korjaantuu.

      • Anonyymi

        Olen normaalipainoinen, 168/67 kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen normaalipainoinen, 168/67 kg.

        Mites liikuntapuoli? Insuliini vaikuttaa paljon tehokkaammin kun liikkuu säännöllisesti päivittäin. Ja toki höttöhiilareita kannattaa välttää. Mieluummin säännöllisesti pieniä aterioita eikä kerralla suurta hiilarikuormaa.Taitaa olla tuttuja neuvoja nämä.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­N­­y­m­f­­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      "Lääkäri sanoi, että mikäli aamulla sokeri on alle 7 niin sitten voin jatkaa pelkillä tableteilla. "

      Mutta ei kertonut että vähentällä hiilihdraatit/sokerit minimiin niin voit heittä pois tabletitkin.
      Lääkärit vaikuttavat olevan lääketehtaiden mannekiineja.

      • Anonyymi

        Miksi tabletit pitäisi heittää pois, jos ne toimii? On kai se parempi, jos tabletilla pärjää eikä tarvitse piikittää...

        Mistä ihmeestä kumpuaa tämä lähes raivokas lääkevastaisuus näissä keskusteluissa?


      • Karppaus ei tutkitusti ole tehokkaampi kuin suositusruokavalio kakkosen hoidossa. Laihduttaminen auttaa jos on ylipainoinen ja liikunta jos ei liiku.


      • Anonyymi

        Tyhmä kun olen niin kertoisitko esimerkkeinä mitä esim. on nuo vähennettävät hiilarit eli mitä jätän pois? Anteeksi tyhmä kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tabletit pitäisi heittää pois, jos ne toimii? On kai se parempi, jos tabletilla pärjää eikä tarvitse piikittää...

        Mistä ihmeestä kumpuaa tämä lähes raivokas lääkevastaisuus näissä keskusteluissa?

        No, enpä ole tableteista luopumassakaan, en ole lääkevastainen, en vaan sitä piikkiä enää halua ottaa käyttöön, haluan että tableteilla pärjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, enpä ole tableteista luopumassakaan, en ole lääkevastainen, en vaan sitä piikkiä enää halua ottaa käyttöön, haluan että tableteilla pärjään.

        Saatat pärjätäkin, jos ruokavalio toimii. Nämä asiat ovat yksilökohtaisia.

        Vastaukseni oli tuolle lääkevastaiselle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä kun olen niin kertoisitko esimerkkeinä mitä esim. on nuo vähennettävät hiilarit eli mitä jätän pois? Anteeksi tyhmä kysymys.

        Turhia ns. höttöhiilareita on kaikki prosessoidut, valkoista vehnää ja sokeria ( ja usein kovaa rasvaa) sisältävät leivonnaiset, keksit, makeiset, hampurilaiset, pizzat, limpparit ja mehut yms.


    • Anonyymi

      En ole testannut 1,5 vuoteen veriarvoja kun tyhmässä Helngissä niitä ei anneta niile joilla ei enää ole neste. Olen siis toiminut vain miltä tuntuu tietysti sen mukaan mikä hyvät ohjeet. Perus asioita lääkkeitä kaksi illalla jos syönyt namia, muten yksi, hyvä vältellä koska jos tulee pieniki haava jalkoihin niin paranee heikommin jos syöpi lääkketä jatkuvasti makximi määrä. Ohjeet määristä alan johtavalta läääriltä.
      Insliini oli kuin nenrgaa mutta on myrkkyä, kenkiä ei juuri pystynyt pitään kun varpaita sattui, nyt ei juuri kun vain tapletit olleet jo vuosia. Tapletteja ei tarvisisi jos olisi niitä neuloja joilla tarkkailla hyvin onko tarvetta tapletteihin, sillä hyvinki pieni hidas painonpudotus oikean ruokavalion kanssa on mahdollista ettei tarvitse lääkkeitä tai harvemmin.
      Huomaa lahdutamien pitää olla hyvin hidasta, koska diabetes ihmisellä lian nopea laiduttaminen paino nouseen jonkin kemialisen reagtion menetelmällä, niin kävi minulekki ja oli vakea löytää tasapaino.

      • Anonyymi

        Kaupunkien kuntien terveyden huolta käyttävien kannalta olisi parempiratkaisu ihmisten hankkia kesämökin tilalle kunnasta, kaupungista vaikka pieni asunto. Tolloin diabetikolla olisi paljon enemmän mahdolisuus tehdä ajankohtaan sopivia hoitoja kun huomannut palveluiden oleva joillai köyhillä seuduilla nopeamaa ja muuta.
        Esimerkki: jos esimerkiksi kaksi asuntoa, toinen jossain toisessa kaupugissa tai kunnassa. Voit kirjautua internetissä sinne toiselle paikkakunnalle saaden jo jopa kadessa viikossa palvelut? Joku ajattelee siitä asumisesta tulee kuluja, niin tulee niin on kesämökeissäki kuluja. Kaiken lisäksi perheen nuoremmat viihtyy paremmin edes pienessä kaupunkimaisella seudulla kuin mökissä itikoiden keskellä.


    • Anonyymi

      Diabetes ei ole leikin asia eikä omatoimiset lääkkeettömyyden kokeilut hyväksi. Lääkkeettömyys ei sinänsä ole tavoiteltavaa. Tavoitteena on oltava diabeteksen lisätautien ehkäiseminen ja hyvä elämä.
      Diabeteksen omahoitoon pitäisi jokaisen diabeetikon ehdottomasti saada ohjausta ja tukea omalta diabeteshoitajalta tai lääkäriltä.

      Jokaisella diabeetikolla pitäisi olla käytössä oma verensokerimittari, jolla voi seurata lääkkeiden tehoa omiin verensokeriarvoihin. Toimintaohjeet verensokeriarvojen kanssa saa diabeteshoitajalta tai lääkäriltä.

    • Anonyymi

      Kokeile 8/16 ruokailua. Siis vuorokauden kalorimäärä syödään 8 tunnin aikana, 16 tuntia paastotaan. Itse pääsin esidiabeteksestä eroon kahdeksassa viikossa, veriarvot nyt normaalit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe