Kela ei noudata tilaajavastuulakia

Anonyymi-ap

Kelan kuljetuksissa ei toteudu lain vaatimat kohdat 3, 4, 5 eikä 6.

Yhdenkään kelakuljetuksia hoitavan yrityksen kohdalla ei toteudu kohta 5. Se ei voi toteutua, koska kuljetuksista saatavalla maksulla ei voi noudattaa mitään työehtosopimusta, eikä mitään muutakaan lakien määräämiä työehtoja.

Työsuojelun kuuluisi valvoa myös em. asioita. Julkinen sektori ei vain halua noudattaa lakia, eikä velvollisuuksiaan.

Tilaajavastuulain mukaiset selvitykset ovat:
1. selvitys siitä, onko yritys merkitty ennakkoperintärekisteriin ja työnantajarekisteriin sekä arvonlisäverovelvollisten rekisteriin
2. kaupparekisteriote tai kaupparekisteristä muutoin saadut kaupparekisteriotetta vastaavat tiedot
3. selvitys siitä, ettei yrityksellä ole verotustietojen julkisuudesta ja salassapidosta annetun lain (1346/1999) 20 b §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettua verovelkaa taikka viranomaisen antama selvitys verovelan määrästä
4. todistukset työntekijöiden eläkevakuutusten ottamisesta ja eläkevakuutusmaksujen suorittamisesta, tai selvitys siitä, että erääntyneitä vakuutusmaksuja koskeva maksusuunnitelma on tehty
5. selvitys työhön sovellettavasta työehtosopimuksesta tai keskeisistä työehdoista
6. selvitys työterveyshuollon järjestämisestä

21

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tärkeintä on huijata hyväuskoisia ajamaan ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Saatanan tunarit

    • Anonyymi

      Jep, Taksifirmat ovat kaikkea muuta kuin vastuullisia.

    • Anonyymi

      Vastuuvakuutus myös pitäisi olla Kelan ehtojen mukaan. Sitä ei ole kenelläkään, koska sellaista ei myönnetä pienyrittäjille.

      • Anonyymi

        Kuljettahahan sen vastuuvakuutukset ottaa, pöljä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettahahan sen vastuuvakuutukset ottaa, pöljä.

        Kannattaisiko sinun hakeutua vieroitukseen?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Välitysyhtiöiden kuuluisi valvoa, että heidän alihankkijat eli taksiyritykset ovat hoitaneet velvollisuutensa. Välitysyhtiöiltä on tietenkin turha odottaa mitään lakien ja sopimuksien noudattamista. Jo heidän vuorojärjestelmä on laiton, puhumattakaan kaikesta muusta.

      • Anonyymi

        Taidat olla tietämätön kaikesta. Ei Kelan maksamilla korvauksilla voi mitään velvollisuuksia hoitaa. Ne pitää unohtaa, se on eduskunnan tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla tietämätön kaikesta. Ei Kelan maksamilla korvauksilla voi mitään velvollisuuksia hoitaa. Ne pitää unohtaa, se on eduskunnan tahto.

        Ja välityskeskukset käyttävät villejä vastaan kilpailukeinona maksimihinnan rajoittamista tasolle, joka ei mahdollista Suomen lain mukaisten yö- sunnuntai- ja ylityökorvausten maksamista kuljettajille.
        Miksiköhän Hotellit, matkatoimistot, Vr, lentoyhtiöt, ym. eivät myy palveluitaan, matkoja ym. sesonkina samaan hintaan kuin sesongin ulkopuolella? Ovatko yrittäjät, jotka käyttävät dynaamista hinnoittelua hoopoja? Ja taksialalla neroja, kun siellä kiirehditään haukkumaan ”villejä”, kun he laskuttavat korkean kysynnän vallitessa enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja välityskeskukset käyttävät villejä vastaan kilpailukeinona maksimihinnan rajoittamista tasolle, joka ei mahdollista Suomen lain mukaisten yö- sunnuntai- ja ylityökorvausten maksamista kuljettajille.
        Miksiköhän Hotellit, matkatoimistot, Vr, lentoyhtiöt, ym. eivät myy palveluitaan, matkoja ym. sesonkina samaan hintaan kuin sesongin ulkopuolella? Ovatko yrittäjät, jotka käyttävät dynaamista hinnoittelua hoopoja? Ja taksialalla neroja, kun siellä kiirehditään haukkumaan ”villejä”, kun he laskuttavat korkean kysynnän vallitessa enemmän?

        Välitysyhtiöiden hinnoilla ei aja kuin idiootit. Hinnoittelu on vapaa eli hinta kysynnän ja auton sekä kuljettajan tason mukaan.

        Joku jälkeenjäänyt pelle jankuttaa vieläkin yhtenäisistä hinnoista. Koko uudistuksen tarkoitus oli vapaa kilpailu.


    • Anonyymi

      Jo 1970 luvulla ihmeteltiin Länsi-Saksassa Suomen julkisen sektorin kokoa. Suomessa oli silloin n 4.5M asukasta ja L-Saksassa melkein 20 kertainen määrä ja jonka julkinen sektori oli Suomen vast. pienempi. Suomen ylipullistunut NL:n ja ns Ruotsin sosdem. hyvinvointi järjestelmään kasvanut taikinamalli ei toimi köyhässä Suomessa. Koskee Kela ym Invakyytejä ja koko Suomen muuta talouselämää

      • Anonyymi

        Invakyydit ovat rahan heittämistä kaivoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Invakyydit ovat rahan heittämistä kaivoon.

        Samoin kaikki Kelan tuet.


    • Anonyymi

      Riittää, että kuskilla on 3-4 kännykkää eri välitysfirmoja varten ja kysyy asiakkailta reitin. Kokemusta on, kun joudun sairauteni takia käyttämään Kela-taksia lähes viikottain

    • Anonyymi

      Mitähän sinä oikein ajat takaa? Kelalle ei kuulu luettelemiesi asioiden valvonta. Ne on kilpailun voittaneiden yhtiöiden hommia. Kela kyytejä ei pääse edes ajamaan, jos yritys ei täytä noita luettelemasi kohtia. Pidätkö sinä kilpailujen voittaneita yhtiöitä aivan tolloina? Samaan kastiin kirjotuksesi perusteella menee myös kilpailuttaja eli Kela. Laske nopeasti 1+1 ja mieti, miksi villit eivät yhtiskunnan maksamia ajoja aja?

      • Anonyymi

        Kilpailulain mukaan kilpailuttajan on valvottava sopimuksen ehtoja. Eli valvonta kuuluu myös Kelalle.

        Ns. villit eivät aja Kelan ajoja, koska niistä saatava korvaus ei kata ajamisen kuluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailulain mukaan kilpailuttajan on valvottava sopimuksen ehtoja. Eli valvonta kuuluu myös Kelalle.

        Ns. villit eivät aja Kelan ajoja, koska niistä saatava korvaus ei kata ajamisen kuluja.

        "Ns. villit eivät aja Kelan ajoja, koska niistä saatava korvaus ei kata ajamisen kuluja." Ei, vaan siksi, ettei niistä yksikään täytä kilpailuissa vaadittavia kriteereitä. Jos täyttäsi ne ajaisivat niitä 100%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ns. villit eivät aja Kelan ajoja, koska niistä saatava korvaus ei kata ajamisen kuluja." Ei, vaan siksi, ettei niistä yksikään täytä kilpailuissa vaadittavia kriteereitä. Jos täyttäsi ne ajaisivat niitä 100%.

        Jokainen taksi on villi. Välitysyhtiöillä ei ole takseja, eikä työntekijöitä. Kannattaako kommentoida, kun ei ymmärrä alasta mitään.


    • Anonyymi

      Vastuu Grouppiin kuuluminen todistaa että kaikki on kunnossa.
      Ja on edullista.

    • Anonyymi

      Milloin viranomaiset puuttuvat rikolliseen toimintaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      260
      10977
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      128
      6952
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5623
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      34
      4956
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4221
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3769
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3474
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3422
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2908
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2680
    Aihe