Moikka, haluisin saada vähän vertaistukea muilta, jotka on syönyt antibiootteja akneen. Oon nyt siis 14-vuotias ja akne mulla alkoi noin 12v ja 2022 se oli pahimmillaan ja silloin ensimmäisen kerran meninkin ihotautilääkärille asiaa valittamaan. Missään vaiheessa mun akne ei siis oo ollut tosi paha vaan pikemminkin sellaisia finniryppeymiä eri kasvojen alueilla.
Tosiaan lääkäri määräs mulle 3kk lymesykliini kuurin ja olin sillon vaan tyhmänä ihan tyytyväinen asiasta enkä osannu yhtään suhtautua antibiootteihin kriittisesti (vaikka mun iskä mulle selitti just bakteerikannan epätasapainosta jne) Noh, söin sen kuurin ei siinä mitään. Akne hävisi noin 6kk ajaks, mutta sitten se alkoi vähitellen tulemaan takaisin (tässäkään vaiheessa se ei ollut mitenkään tosi paha)
Sitten 2023 kesän lopussa menin taas ihotautilääkärille, koska näppylöitä oli aika paljon taas ja ne häiritsi esim meikkaamista. Olisin odottanut, että olisin saanut esim vain jonkun paikallishoitovoiteen, mutta tämä sama lääkäri kuin viime kerralla määräsi mulle saman antibioottikuurin kuin viimekerralla ja vielä 6kk pitkäksi. Silloinhan en osannut asiaa ajatella sen enempää ja en ollut edes tietoinen siitä, että antibiootit sekottaa bakteerikannan jopa lopullisesti. Söin sitä kuuria noin 11vk ja nyt vihdoin pari päivää sitten tulin järkiini ja soitin eri lääkärille kuin millä olin ollut ja kysyin voinko lopettaa kuurin.
Nyt pari pv ilman antibiootteja ja fiilikset tosi huonot henkisesti ja fyysisesti. Ilmavaivat ja vatsakivut ovat hirveitä ja kaduttaa molemmat kuurit varsinkin tämä jälkinmäinen ihan todella paljon. Taitaa olla vatsani lopullisesti tuhottu:( Kallis hinta ”täydellisestä ihosta”
Antibioottikuurit akneen
3
249
Vastaukset
- Anonyymi
Se antibiootti ei moniakaan tunnu auttavan, ainakaan pitkäksi aikaa. Itse suosittelen Epiduo voidetta (vaatii reseptin). Jos haluaa jotain mikä ei vaadi reseptiä, voi ostaa Basiron AC -voidetta (siinä on pelkästään sitä toista ainesosaa, jota Epiduo voiteessa on) tai sitten Pycnogenol geeliä. Myös Aloe Vera geeli voi olla hyvä, mutta älä syö Aloe Veraa koska se voi rasittaa maksaa liikaa.
Vatsan rauhoittamiseen suosittelen Vi-Siblin kuituvalmistetta ja probiootteja. Suosittelen erityisesti Lacto Seven Strong -maitohappobakteereja sekä "Saccharomyces boulardii" hiivaa (sitä myydään mm. nimellä Precosa). - Anonyymi
Eläinlääkäri isäni suosittelee sinulle Myklodic-voidetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134515Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3113433Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363356Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112509Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182475- 2582081
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2931632- 891571
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441336Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81153