TYHJÄ TYNNYRI KOLISEE ENITEN !

Anonyymi-ap

MIKSI,,,,

61

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      PS jossain muualla.

      • Anonyymi

        MISSÄ ja MIKSI,,

        kukaan ei kuule vaikka huudan kuinka lujaa

        apppuwaaaaaaa,,, oon ihan yksin,


        eikö maanpäällä ole yhtää muita ihmisiä ,, minäkö vain ihan yksin,,,,

        missä te kaikki muut olette
        vastatkaaaaaa edes,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MISSÄ ja MIKSI,,

        kukaan ei kuule vaikka huudan kuinka lujaa

        apppuwaaaaaaa,,, oon ihan yksin,


        eikö maanpäällä ole yhtää muita ihmisiä ,, minäkö vain ihan yksin,,,,

        missä te kaikki muut olette
        vastatkaaaaaa edes,,,,

        ei ne vastaa,,,
        niitä tympii yhtä paljon tämä elämä kuin sinuaki,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MISSÄ ja MIKSI,,

        kukaan ei kuule vaikka huudan kuinka lujaa

        apppuwaaaaaaa,,, oon ihan yksin,


        eikö maanpäällä ole yhtää muita ihmisiä ,, minäkö vain ihan yksin,,,,

        missä te kaikki muut olette
        vastatkaaaaaa edes,,,,

        Katkaisin aamun yksinäisyyden tekemällä Vilhelmiina keksiä helppo toimitus ja ei paljon vie aikaa eikä energiaa . Ja mikä parasta unohtui hetkeksi yksinäisyyskin .
        Ja hyviä ovat syödä päiväkahvia kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkaisin aamun yksinäisyyden tekemällä Vilhelmiina keksiä helppo toimitus ja ei paljon vie aikaa eikä energiaa . Ja mikä parasta unohtui hetkeksi yksinäisyyskin .
        Ja hyviä ovat syödä päiväkahvia kanssa

        jaa, minkälaisia on " Vilhelmiina keksit "
        kiinostaa,,


        mä pistin pykkikoneen pyörimään,

        sitä ootellessa ajankuluksi höpisen jotain palstalla,
        harmi ku ei ole mitään viisasta sanottavaa,
        jotuisko vanhuudesta,, vai jostain muusta syystä, höh,

        no mutta illalla tulee taas " Elämäni piisi "
        yleisön joukossa on mun jälkeläinen puolisonsa kanssa, nyt jos koskaan kiinostaa seki ohjelma,

        muutenki taas jännä minkälaista musiikkia suomen presidentti ehdokaat ovat tuoneet esitettäväksi,
        ompa sentään jotain milenkiintoista tänäki iltana,

        kirjoitelaan taas kuulumisia,,,


    • Anonyymi

      nyt minusta tuntuu
      mun on pakko löytää samanlainen kaveri kui itte olen, sitt me yhdessä mietittäs kuinka selviydytään tästä vanhuudesta kunnialla ,, päivästä toiseen,
      taitaa kaikilla olla yhtä vaikeeta kuin mulla,
      vai kuinka,

      • Anonyymi

        voiko tämmöset avuttomat vanhukset löytää enään samanlaista avutonta kaveria,
        heh hassu ajatus
        me vanhukset taidetaan olla enemmänki mykkäkoulun pitävää sakkia, ei siinä ystävyys suhteita enään luoda,
        alta kulmien kateltas toisiaan,
        mykkänä
        mitähän mahtaa mykän vanhuksen mielessä liikkua, olispa kiva tietää,

        mä aattelisin, hän varmaan on ollu hyä ihminen, saanu paljon hyvää aikaan elämässään,
        nyt mykkänä tollotettas vain toisiaan,
        on tämä vanhan elämä omistusista,

        kertokaa kuinka te muut selviätte tästä vanhan ihmisen loppuelämästä
        oletteko ihan yksin kuten minä, vai hoitaako teitä joku ulkopuolinen,

        mä ole ihan yksin,

        ennen meni ympäri maailmaa kuin tuuliviiri,,

        nyt mykkänä yksin möllötän maailmassa,
        aivan hullua suuri maailma ja vain minä YKSI vanha ihminen KOKO maailmassa,
        kuinka tämä on mahdollista,
        missä on kaikki muut miljoont miljaardi ihmiskunta, missä te kuut vaellatte,, ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voiko tämmöset avuttomat vanhukset löytää enään samanlaista avutonta kaveria,
        heh hassu ajatus
        me vanhukset taidetaan olla enemmänki mykkäkoulun pitävää sakkia, ei siinä ystävyys suhteita enään luoda,
        alta kulmien kateltas toisiaan,
        mykkänä
        mitähän mahtaa mykän vanhuksen mielessä liikkua, olispa kiva tietää,

        mä aattelisin, hän varmaan on ollu hyä ihminen, saanu paljon hyvää aikaan elämässään,
        nyt mykkänä tollotettas vain toisiaan,
        on tämä vanhan elämä omistusista,

        kertokaa kuinka te muut selviätte tästä vanhan ihmisen loppuelämästä
        oletteko ihan yksin kuten minä, vai hoitaako teitä joku ulkopuolinen,

        mä ole ihan yksin,

        ennen meni ympäri maailmaa kuin tuuliviiri,,

        nyt mykkänä yksin möllötän maailmassa,
        aivan hullua suuri maailma ja vain minä YKSI vanha ihminen KOKO maailmassa,
        kuinka tämä on mahdollista,
        missä on kaikki muut miljoont miljaardi ihmiskunta, missä te kuut vaellatte,, ??

        Sitähän tämä loppuelämä tahtoo olla, mykkäkoulua itsekseen,
        muttei vapaaehtoisesti. Ei ole juurikaan vaihtoehtoja.
        On olemassa jotain puhelinnumeroita, joissa yksinäinen saa jutella,
        mutta ei nekään ota tulta. Ehkä pitäisi kokeilla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän tämä loppuelämä tahtoo olla, mykkäkoulua itsekseen,
        muttei vapaaehtoisesti. Ei ole juurikaan vaihtoehtoja.
        On olemassa jotain puhelinnumeroita, joissa yksinäinen saa jutella,
        mutta ei nekään ota tulta. Ehkä pitäisi kokeilla ?

        Ei tietenkää ne kiinosta,
        sielläkän vastaa täysin tuntematon ihminen,
        aivan hullua jutella täysin tuntemattoman kanssa omista asioistaan,
        ei kiitos ,,,, ne puelin-numerot kiinosta pätkääkää,,

        ihan oma ystävä livenä pitäisi olla,
        ja ne ovat kuolleet niitä ei enään ole olemassakaan,


    • Anonyymi

      Ihan kauhee ilma ulkona,
      pyryttää ja pimeetä,
      vanha ei uskalla nokkaansa työntää tänään ulos,
      kaiholla kattelen ikkunasta ,

      jotkut rohkeat näyttää menevän niskat kyttyrässä ja huppu päässä tiukasti pyryn keskellä,
      kai pakollisille asioilleen menevät noin kauheella ilmalla,,,

    • Anonyymi

      Minulla on aika hyvin asiat vaikka lonkkamurtuman takia en kovin hyvin pysty kävelemään.

      Asun omakotitalossa, poikani asuu toisessa kerroksessa ja hän hoitelee ostokseni ym. asiat kuten pyykin pesu ja saunan lämmitys. Minä laitan meille ruokaa ja hoidan kahta kissaani. Pojan kanssa katsomme yhteisiä suosikkiohjelmia, kuten urheilut ja tietovisat.

      Tyttäreni on asunut 40 vuotta Tukholmassa perheetön hänkin kuten poikani, parisuhteet molemmilla kariutuneet ja kumpikin lapsettomia.

      • Anonyymi

        Sinulla on sitten paremmin kuin meillä jotka asuvat aivan yksin ja koittavat vielä selviytyä päivästä toiseen,
        pelottaa vaan se kun tietää että täydellinen avuttomuus iskee jokupäivä,
        mitä sitten tehdään,,, ???


    • Anonyymi

      Vähän surulliseksi vetää huomata vanhuus, itseni takia en kanna huolta. Avun saaminen tarvittaessa siihen on syytä varautua millä tavoin siinäpä se.
      Alkuvuodesta sisareni hoiti osittain halvaantunutta miestään kotona, kuinkas ollakkaan sisareni lyyhistyi sairas kohtauksessa lattialle, osittain halvaantunut mies yritti mennä auttamaan siinä sitten kumpikin makasi neuvottomana lattialla eikä mies saanut puhelinta käteensä. Surullinen loppu, täytyy miettiä joku pätevä konsti koska aion asua kotona.

    • Olen lukenut näitä teidän yksin asuvien kertomuksia. Ymmärrän täysin, että yksin ei ole hyvä elää. Lapsillamme on oma elämä elettävänä, eikä heistä ole meistä huolehtimaan.

      Kumppanini on lähes 90-vuotias, fyysisesti terve, kuulolaitteet hommattu ja luonnollisesti iän tuomaa muistin heikentymistä.

      Hoidan talouttamme, käyn ruokaostoksilla ja toimittelen asioita. Toivon, että oma terveyteni säilyisi edes tälläisena kuin nyt. Jos se romahtaisi, en tiedä mitä sitten.

      Avoliittomme on aiheuttanut palstalla ristiriitaisia kommentteja liittyen tulevaisuuteemme. Tiedämme molemmat, että elämämme lopputaival on yhteinen, pidämme huolta toisistamme.

      Yhteisöasuminen voisi olla yksineläjälle paras tapa saada elämälleen tarkoitus. Kumppanini sisar asuu omassa kaksiossaan palveluyhteisössä. Hän on hyvin tyytyväinen elämäänsä turvallisessa ympäristössä, jossa palvelut on samassa talossa.

      • Anonyymi

        Miten voi pitää huolta toisesta, jos sairastuu vakavasti ja kuolee ennen toista? Aviopari tavallaan pitää huolta toisistaan vielä sittenkin , kun yksinjääneelle jää yhteinen asunto ja leskeneläke.
        Tuo terveys on suhteellista, juuri olet palstalla toitottanut ha valokuvia näyttänyt miten kaveriasi lentokentillä kärrättiin rullatuolissa. Eikö se ole vähän arveluttavaa kaverinsakin puolesta selostaa täällä noita avoliitto kuvioita.
        Lapset kyllä normaalisti huolehtivat vanhemmistaan monin tavoin, vaikka heillä on omat perheetkn. Ei se yhdessä asumista tarkoita. Hyvä pitkä avioliitto kantaa toisen kuoleman ylikin, ei kaikilla ole hinkua haalia enää uutta kumppanis, varsinkin kun pärjää taloudellisesti yksin.
        Tuskin kukaan juuri sinun tapauksestasi on kiinnostunut, mutta kun sitä niin usein esille tuot, siihen annetaan kommentteja ja kerrotaan muunlaisita elämän tilanteista ja järjestelyistä.Elämän tarkoitus on jo nuorena tullut ja sen eteen on rakennettu perhe ja koti, sääli jos se on jollekkin yhteisöasuminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi pitää huolta toisesta, jos sairastuu vakavasti ja kuolee ennen toista? Aviopari tavallaan pitää huolta toisistaan vielä sittenkin , kun yksinjääneelle jää yhteinen asunto ja leskeneläke.
        Tuo terveys on suhteellista, juuri olet palstalla toitottanut ha valokuvia näyttänyt miten kaveriasi lentokentillä kärrättiin rullatuolissa. Eikö se ole vähän arveluttavaa kaverinsakin puolesta selostaa täällä noita avoliitto kuvioita.
        Lapset kyllä normaalisti huolehtivat vanhemmistaan monin tavoin, vaikka heillä on omat perheetkn. Ei se yhdessä asumista tarkoita. Hyvä pitkä avioliitto kantaa toisen kuoleman ylikin, ei kaikilla ole hinkua haalia enää uutta kumppanis, varsinkin kun pärjää taloudellisesti yksin.
        Tuskin kukaan juuri sinun tapauksestasi on kiinnostunut, mutta kun sitä niin usein esille tuot, siihen annetaan kommentteja ja kerrotaan muunlaisita elämän tilanteista ja järjestelyistä.Elämän tarkoitus on jo nuorena tullut ja sen eteen on rakennettu perhe ja koti, sääli jos se on jollekkin yhteisöasuminen.

        "Miten voi pitää huolta toisesta, jos sairastuu vakavasti ja kuolee ennen toista", kirjoitit ja jatkoit...
        "Aviopari tavallaan pitää huolta toisistaan vielä sittenkin , kun yksinjääneelle jää yhteinen asunto ja leskeneläke." Noinkohan se huolenpito fyysisesti korjaantuu ja yksinäisyys häviää.

        Kärrättiinhän minuakin lentokentällä kuten kumppaniakin, enkä häpeä siitä kirjoittaa. Voihan halutessa kävellä pitkiä käytäviä suurilla lentoasemilla ja jonottaa turvatarkistuksiin. Kenttäpalvelut ovat ilmaisia ne kuuluvat lentoyhtiöiden liikuntarajoitteisille tarjottaviin palveluihin.

        En ole ketään neuvonut uutta kumppania ottamaan vaan harkitsemaan yhteisöllistä asumista. Jos sitä pätikkää on kuten kerroit olevan leskeneläkkeen myötä niin ei ole este ostaa yhteisöasuntoa, kalliimpaa se on, mutta sisältää mahdollisuuden erilaisiin palveluihin, eikä yksinäisyyttä tarvitse kärsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi pitää huolta toisesta, jos sairastuu vakavasti ja kuolee ennen toista? Aviopari tavallaan pitää huolta toisistaan vielä sittenkin , kun yksinjääneelle jää yhteinen asunto ja leskeneläke.
        Tuo terveys on suhteellista, juuri olet palstalla toitottanut ha valokuvia näyttänyt miten kaveriasi lentokentillä kärrättiin rullatuolissa. Eikö se ole vähän arveluttavaa kaverinsakin puolesta selostaa täällä noita avoliitto kuvioita.
        Lapset kyllä normaalisti huolehtivat vanhemmistaan monin tavoin, vaikka heillä on omat perheetkn. Ei se yhdessä asumista tarkoita. Hyvä pitkä avioliitto kantaa toisen kuoleman ylikin, ei kaikilla ole hinkua haalia enää uutta kumppanis, varsinkin kun pärjää taloudellisesti yksin.
        Tuskin kukaan juuri sinun tapauksestasi on kiinnostunut, mutta kun sitä niin usein esille tuot, siihen annetaan kommentteja ja kerrotaan muunlaisita elämän tilanteista ja järjestelyistä.Elämän tarkoitus on jo nuorena tullut ja sen eteen on rakennettu perhe ja koti, sääli jos se on jollekkin yhteisöasuminen.

        Voi sinua ja sinun tietämyksiäsi.

        Esimerkki.

        Tuttavani jäi leskeksi. Ei saa leskeneläkettä, koska hän oli leskeksi jäätyään jo yli 65 vuotias.
        Toki hän samaan asuntoon jäi, kuten liittonsa aikanakin, mutta nyt joutuu maksamaan vuokran yksin. Katsos, kun kaikilla ei ole omistusasuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi pitää huolta toisesta, jos sairastuu vakavasti ja kuolee ennen toista? Aviopari tavallaan pitää huolta toisistaan vielä sittenkin , kun yksinjääneelle jää yhteinen asunto ja leskeneläke.
        Tuo terveys on suhteellista, juuri olet palstalla toitottanut ha valokuvia näyttänyt miten kaveriasi lentokentillä kärrättiin rullatuolissa. Eikö se ole vähän arveluttavaa kaverinsakin puolesta selostaa täällä noita avoliitto kuvioita.
        Lapset kyllä normaalisti huolehtivat vanhemmistaan monin tavoin, vaikka heillä on omat perheetkn. Ei se yhdessä asumista tarkoita. Hyvä pitkä avioliitto kantaa toisen kuoleman ylikin, ei kaikilla ole hinkua haalia enää uutta kumppanis, varsinkin kun pärjää taloudellisesti yksin.
        Tuskin kukaan juuri sinun tapauksestasi on kiinnostunut, mutta kun sitä niin usein esille tuot, siihen annetaan kommentteja ja kerrotaan muunlaisita elämän tilanteista ja järjestelyistä.Elämän tarkoitus on jo nuorena tullut ja sen eteen on rakennettu perhe ja koti, sääli jos se on jollekkin yhteisöasuminen.

        Jos sinua tuollainen arveluttaa, miksi esität lisäkysymyksiä?
        Sivuutat kohteliaasti ja puuttumatta toisten ratkaisuihin. Niin me muutkin teemme.

        "Yhteisöasuminen" on ratkaisu monelle, joka muuttaa senioriasuntoon. Niissä on jokaisella oma asunto, ja talo tarjoaa apua, ruokailua, siivousta ja muuta huolenpitoa, joten ikäihminenkin pystyy elämään omaa elämäänsä turvallisesti.'
        Käsittämätöntä, että säälisi osuu juuri näihin eläkeläisiin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi pitää huolta toisesta, jos sairastuu vakavasti ja kuolee ennen toista? Aviopari tavallaan pitää huolta toisistaan vielä sittenkin , kun yksinjääneelle jää yhteinen asunto ja leskeneläke.
        Tuo terveys on suhteellista, juuri olet palstalla toitottanut ha valokuvia näyttänyt miten kaveriasi lentokentillä kärrättiin rullatuolissa. Eikö se ole vähän arveluttavaa kaverinsakin puolesta selostaa täällä noita avoliitto kuvioita.
        Lapset kyllä normaalisti huolehtivat vanhemmistaan monin tavoin, vaikka heillä on omat perheetkn. Ei se yhdessä asumista tarkoita. Hyvä pitkä avioliitto kantaa toisen kuoleman ylikin, ei kaikilla ole hinkua haalia enää uutta kumppanis, varsinkin kun pärjää taloudellisesti yksin.
        Tuskin kukaan juuri sinun tapauksestasi on kiinnostunut, mutta kun sitä niin usein esille tuot, siihen annetaan kommentteja ja kerrotaan muunlaisita elämän tilanteista ja järjestelyistä.Elämän tarkoitus on jo nuorena tullut ja sen eteen on rakennettu perhe ja koti, sääli jos se on jollekkin yhteisöasuminen.

        Sinulle nyt näyttää olevan tärkeintä se, että jää asunto ja leskeneläke.

        Otahan selvää mitä tuo sana yhteisöasuminen tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle nyt näyttää olevan tärkeintä se, että jää asunto ja leskeneläke.

        Otahan selvää mitä tuo sana yhteisöasuminen tarkoittaa.

        Onhan se turva omasta asunnosta ja toimeentulosta tärkeä. Ei kukaan tule häätämään pois eikä nosta vuokria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinua tuollainen arveluttaa, miksi esität lisäkysymyksiä?
        Sivuutat kohteliaasti ja puuttumatta toisten ratkaisuihin. Niin me muutkin teemme.

        "Yhteisöasuminen" on ratkaisu monelle, joka muuttaa senioriasuntoon. Niissä on jokaisella oma asunto, ja talo tarjoaa apua, ruokailua, siivousta ja muuta huolenpitoa, joten ikäihminenkin pystyy elämään omaa elämäänsä turvallisesti.'
        Käsittämätöntä, että säälisi osuu juuri näihin eläkeläisiin.
        Mkr.

        Talo tarjoaa noita palveluja suurta maksua vastaan, joka lampun vaihdosta ja lakanoiden vaihdosta ja kahvikupillisedta laskutetaan erikseen. Ei siellä lähimmäisenrakkaudesta ketään auteta ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se turva omasta asunnosta ja toimeentulosta tärkeä. Ei kukaan tule häätämään pois eikä nosta vuokria.

        Niinkö?
        Itselläni nousi yhtiövastike ja veljeni kiroaa omakotitalonsa lämmityskuluja, kuinka ne ovat nyt nousseet eli nousuja tulee omiin asuntoihinkin.

        Mikäli jätät yhtiövastikkeet maksamatta, niin "ulos lennät" vaikka olisikin ns. oma osake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö?
        Itselläni nousi yhtiövastike ja veljeni kiroaa omakotitalonsa lämmityskuluja, kuinka ne ovat nyt nousseet eli nousuja tulee omiin asuntoihinkin.

        Mikäli jätät yhtiövastikkeet maksamatta, niin "ulos lennät" vaikka olisikin ns. oma osake.

        Miksi jättäisin yhtiövastikkeen maksamatta?
        Saanhan minä kunnon leskeneläkettä ja on omakin eläke. Myyn asunnon ja ostan pienemmän jos tiukkaa tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jättäisin yhtiövastikkeen maksamatta?
        Saanhan minä kunnon leskeneläkettä ja on omakin eläke. Myyn asunnon ja ostan pienemmän jos tiukkaa tekee.

        Kirjoitinko sinusta? En, vaan kerroin, etä omasta asunnostakin voi lentää pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talo tarjoaa noita palveluja suurta maksua vastaan, joka lampun vaihdosta ja lakanoiden vaihdosta ja kahvikupillisedta laskutetaan erikseen. Ei siellä lähimmäisenrakkaudesta ketään auteta ilmaiseksi.

        Yhdessä sitä, toisessa tätä eli näitäkin on erilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitinko sinusta? En, vaan kerroin, etä omasta asunnostakin voi lentää pihalle.

        Puhut varmaan omasta kokemuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jättäisin yhtiövastikkeen maksamatta?
        Saanhan minä kunnon leskeneläkettä ja on omakin eläke. Myyn asunnon ja ostan pienemmän jos tiukkaa tekee.

        Paljonko on kunnon leskeneläke ja sen veroprosentti? Paljonko jää käteen oman eläkkeesi lisäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut varmaan omasta kokemuksesta.

        WAUUUU, olipas hieno oivallus. Kyllä sinä olet tooooosi älykkö ja hyvä keskustelija tänne palstalle.

        nimimerkki "olen kateellinen"


    • Anonyymi

      Ei yhteisöllinen asuminen sitä tarkoita, että joku kellä on varaa ostaa asunnon
      ja alkaa pitää siinä vanhainkotia ollen yksi asukkaista.

    • Anonyymi

      Ei se ilmaista ole asuminen omistusasunnossakaan silloin ainakaan, kun toinen kuolee.
      Asumismenot, lämmitys, vero, jätemaksut, lehdet ,sähkö, kaikki tulee yksin maksettavaksi ja tulot ovat pienentyneet.
      Mutta on se oma vapaus, tulla ja mennä, niinkuin haluaa.
      Kun vertaan sitä noihin kaikkiin vanhusten palvelutaloihin huomaan ,
      että olen voiton puolella monissa asioissa.

    • Anonyymi

      Se on hyvä, että Korpikirjailija kertoo noista matkoistaan ym., en ole tiennyt sitä, että voi saada lentokenttä palveluja ilmaiseksi, jollei itse voi kävellä.
      Aivan hyvä tieto!

      • No, uskon kokemukseni myötä, että avunsaanti kentillä mahdollistaa halua matkustaa. Olemmepa jopa suunnitelleet matkaa etelän aurinkoo. No, katsotaan.

        Finnairille on tehtävä hakemus hyvissä ajoin ennen matkaa. Tietoa löytyy Finnairin sivuilta.


    • Anonyymi

      Tämähän mielenkiitonen ketju ,
      tyhjät tynnyrit kolisee kummasti kaikenlaista
      kuin lesken eläkkeet ja asumis kustannukset, matkailu,
      mielenkiintoista,

      -- kuinka Korppis jaksaa matkustaa sairaan vanhan puolison kanssa aurikorannoille,
      ihmettelen,

      mun viimenen 3 viikon reissu alzhaimeria sairastavan puolison kanssa oli
      kammottava seikkailu, huh,
      en vaan enään uskaltais sairaan kanssa lähteä semmosille reissuille,


      reissu oli kuin jännitys filmistä aivan hirvee seikkailu,
      loman lopussa
      lähtö hetkellä
      puoliso sotki koko kylppärin kakkaan, huh, ja minä lähtö vaateissa hikihatussa konttasin luutusin ja siivosin attiaa myöten kylppärin, huh,

      kansainvälisellä valtavan suurella lentokentällä hän katosi tuhansien ihmisten mereen,,
      lentokoneita oli laskeutunu monta kymmentä kentälle ja kaikki koneet täynnä keskimäärin 500 matkustajaa jokaisessa, huh
      ihmisiä tuli ja meni virtanaan
      mulla molemmat kädet laukuissa kiinni
      joten puolisoni täysin muistisairas, ei ymmärtäny pysyä vieressä vaikka moneenkertaan kehotin, hän karkasi tuhanisen ihmisten vilinään, katosi täysin hukkaan,
      ja heti oli lentokoneen lähtö kotimaahan huh,
      menin heti suoraan tullivirkailijoitten luo
      ja kerroin että muistisairas katosi ja lentokone lähtee just,
      noooooh, tulli virkeilija käski mun mennä lähtöluukulle
      ja annoin puolisoni valokuvan ja tarkat tuntomerkit,
      hän löytyi ja viime tingassa kun kone oli lähdössä,
      olihan se säikäys valtava kentä ja monta tuhatta ihmistä
      täytti kentän,
      vieläki hirvittää
      silloin kun hän oli vielä terve kaikki reissut oli tosi ihaania
      mutt sairaan kanssa en sosittele kenellekkää ulkomaan reissuja,

      • Anonyymi

        Olihan siellä hotellissa siivooja! Kai sen puolisonkin jouduit pesemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siellä hotellissa siivooja! Kai sen puolisonkin jouduit pesemään.

        en kehannu semmosta sotkua jättää siivoojille se oli todella kauheeta ja kakkaa jokapaikassa , tietenki piti kattoa että lähtiissä on puhtaat vaatteet hänellä päälä,
        se oli todella jrkytys se kakan paljous ympri kyppäriä,
        alzhaimeria sairastava ei hallitse yhtään tekemisiään,


      • Anonyymi

        Tarinasi on ristiriitainen eikä vastaa todellista kokemusta. Suurin lentokenttä missä olen vaihtanut konetta oli Atlantan kenttä Yhdysvalloissa. Vaihdoimme Miamin lennolta Euroopan lennolle, määränpäänä Amsterdam. Ei siellä ollut ruuhkaa. Lähtöportilta toiselle kuljettiin maanalaisilla junilla. Eikä nekään olleet ruuhkaisia.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarinasi on ristiriitainen eikä vastaa todellista kokemusta. Suurin lentokenttä missä olen vaihtanut konetta oli Atlantan kenttä Yhdysvalloissa. Vaihdoimme Miamin lennolta Euroopan lennolle, määränpäänä Amsterdam. Ei siellä ollut ruuhkaa. Lähtöportilta toiselle kuljettiin maanalaisilla junilla. Eikä nekään olleet ruuhkaisia.

        Korppis

        Kyllä ruuhkia on joskus Helsinki- Vantaankin kentällä, miksei olisi myös muualla maailmassa? Miksi kuvittelet olevasi ainoa jolla on kokemusta suurista lentokentistä? Muistisairas voi olla nopea liikkumaan ja ejsyy nopeasti. Ikävä tuo tapasi nostaa itsesi esiin ja mitätöidä muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ruuhkia on joskus Helsinki- Vantaankin kentällä, miksei olisi myös muualla maailmassa? Miksi kuvittelet olevasi ainoa jolla on kokemusta suurista lentokentistä? Muistisairas voi olla nopea liikkumaan ja ejsyy nopeasti. Ikävä tuo tapasi nostaa itsesi esiin ja mitätöidä muita.

        Enhän toki mitätöi, mutta tämä lenttokenttä tarina ei ollut realistinen. Ripulikohtaukseen en ota kantaa koska ne ovat yleisiä matkustaessa erilaisten ruokakulttuurien maissa.

        Faktatiedit lentokenttä osiossa olivat hukassa.


        Esim. Finnairin suurin kone on Airbus A350, on 336-paikkainen.

        Tullivirkailijoilla ei ole kadonneiden etsintä toimenkuvaa.

        Koneita nousee ja laskeutuu isoilla kentillä tietyillä aikaväleillä, ruuhkautumisia estetään laskeutumislupia säännöstelemällä.

        New Yorkin matkallamme kone kiersi noin puolituntia ympyrää Long Islannin ja New Yorkin kentän yllä ennen kuin sai laskeutumisluvan.

        Onhan meillä erilaisia matkakokemuksia ja onhan nìitä toki monella muullakin, mutta tarinat kannattaa eroittaa tosiasioista kun kokemustietoa jakaa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Enhän toki mitätöi, mutta tämä lenttokenttä tarina ei ollut realistinen. Ripulikohtaukseen en ota kantaa koska ne ovat yleisiä matkustaessa erilaisten ruokakulttuurien maissa.

        Faktatiedit lentokenttä osiossa olivat hukassa.


        Esim. Finnairin suurin kone on Airbus A350, on 336-paikkainen.

        Tullivirkailijoilla ei ole kadonneiden etsintä toimenkuvaa.

        Koneita nousee ja laskeutuu isoilla kentillä tietyillä aikaväleillä, ruuhkautumisia estetään laskeutumislupia säännöstelemällä.

        New Yorkin matkallamme kone kiersi noin puolituntia ympyrää Long Islannin ja New Yorkin kentän yllä ennen kuin sai laskeutumisluvan.

        Onhan meillä erilaisia matkakokemuksia ja onhan nìitä toki monella muullakin, mutta tarinat kannattaa eroittaa tosiasioista kun kokemustietoa jakaa.

        Tullivirkailija auttaa delegoimalla asian eteenpäin. Olen varmasti lentänyt jo työni puolesta eri mantereille enemmän kuin turistit, tiedän tuon mitä siinä yrität opastaa, mutta tiedän myös että eri syistä ruuhkia syntyy. Lentoja myöhästyy, ihmiset ovat jo paikalla odottamassa. Usein myös kuulutetaan ihmisiä eri syistä, esimerkiksi että ovat kadonneet seurueeltaan. Ripulin syytkin on ihmisillä tiedossa. Kovin vähäisillä matkakokemuksilla esiinnyt täällä ylimielisenä. Turhaan kertaat tuotakin vanhaa New yorkin lentoa vuodesta toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tullivirkailija auttaa delegoimalla asian eteenpäin. Olen varmasti lentänyt jo työni puolesta eri mantereille enemmän kuin turistit, tiedän tuon mitä siinä yrität opastaa, mutta tiedän myös että eri syistä ruuhkia syntyy. Lentoja myöhästyy, ihmiset ovat jo paikalla odottamassa. Usein myös kuulutetaan ihmisiä eri syistä, esimerkiksi että ovat kadonneet seurueeltaan. Ripulin syytkin on ihmisillä tiedossa. Kovin vähäisillä matkakokemuksilla esiinnyt täällä ylimielisenä. Turhaan kertaat tuotakin vanhaa New yorkin lentoa vuodesta toiseen.

        No, jos tuo "kakkamatka" oli sinun päätteeltäsi niin sinähän pidät ikäihmisiä tyhminä, jakamalla väärää tietoa, en minä.
        Jos vielä matkustat vaimosi kanssa kehoitan käyttämään ilmaisia kenttäpalveluita.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, jos tuo "kakkamatka" oli sinun päätteeltäsi niin sinähän pidät ikäihmisiä tyhminä, jakamalla väärää tietoa, en minä.
        Jos vielä matkustat vaimosi kanssa kehoitan käyttämään ilmaisia kenttäpalveluita.

        Pidä huolta vain omista kakkamatkoistasi. Laittakaa tenat kun voi löröhtää pöksyyn rullatuolista noustessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidä huolta vain omista kakkamatkoistasi. Laittakaa tenat kun voi löröhtää pöksyyn rullatuolista noustessa.

        Kun asiantuntemus loppuu niin se loppuu kuin seinään.



        "lentokoneita oli laskeutunu monta kymmentä kentälle ja kaikki koneet täynnä keskimäärin 500 matkustajaa jokaisessa, huh"


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Kun asiantuntemus loppuu niin se loppuu kuin seinään.



        "lentokoneita oli laskeutunu monta kymmentä kentälle ja kaikki koneet täynnä keskimäärin 500 matkustajaa jokaisessa, huh"

        Huh ittelles! Etkö nyt enää typerämpää leuhkimista keksi kuin lentokoneet ja kentät? Nehän on vain kulkuvälineitä ja ihan arkipäivää monille. Mutta näyttää olevan sinulle elämäsi hienoimpia juttuja päästä isoille lentokentille, joita kannattaa vuosien ja vuodikymmenten jälkeen retostaa netissä vieraille ihmisille ja irvailla heidän kertomuksilleen. Sanot että lennollaMME. Oliko ihan yksityiskone? Kärrättiinkö rullatuolilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh ittelles! Etkö nyt enää typerämpää leuhkimista keksi kuin lentokoneet ja kentät? Nehän on vain kulkuvälineitä ja ihan arkipäivää monille. Mutta näyttää olevan sinulle elämäsi hienoimpia juttuja päästä isoille lentokentille, joita kannattaa vuosien ja vuodikymmenten jälkeen retostaa netissä vieraille ihmisille ja irvailla heidän kertomuksilleen. Sanot että lennollaMME. Oliko ihan yksityiskone? Kärrättiinkö rullatuolilla?

        Miksi käännät keskustelun vihamielisesti minuun, koska arvostelin "mielikuvitus" tarinaa?

        Korppis


    • Anonyymi

      Vastaus: tyhjyyttään.

      • Anonyymi

        joo tyhjyyttään tyhjät tynnyrit kumisee,

        vanhalla ihmisellä ei ole enään mitää kerrottavaa
        me jankataan samoja asioita aina uudestaan ja uudestaan,
        se on ikävä-kyllä tosi juttu'

        omallaki kohdallani olen ihan tyhjä tynnyri
        tunne itteni ihan tarpeettomaksi ,
        liikkuminenki on erittäin huojoa ja erittäin rajallista
        niin sanomistaki on aina vaan vähemmän ja vähemmän,
        aivot tylsyy, ei mahda mitään,
        se on lopun aikaa nyt,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo tyhjyyttään tyhjät tynnyrit kumisee,

        vanhalla ihmisellä ei ole enään mitää kerrottavaa
        me jankataan samoja asioita aina uudestaan ja uudestaan,
        se on ikävä-kyllä tosi juttu'

        omallaki kohdallani olen ihan tyhjä tynnyri
        tunne itteni ihan tarpeettomaksi ,
        liikkuminenki on erittäin huojoa ja erittäin rajallista
        niin sanomistaki on aina vaan vähemmän ja vähemmän,
        aivot tylsyy, ei mahda mitään,
        se on lopun aikaa nyt,

        Yhä vielä ollaan sitä mieltä, että kun ihminen vanhenee, hän tylsistyy.
        Tässäkin ketjussa moni asianosainenkin on sitä mieltä. Vanha ei itsekin pitää itseään puoli-ihmisenä.
        Kuitenkin yhteiskunta on sitä mieltä, että tylsistyneenkin vanhuksen on osattava asua yksin, hoidettava pankkiasiansa, käytettävä älykännyä, huolehdittava vuokransa ja maksunsa, otettava rokotteet ja pidettävä kotinsa kunnossa.

        Tylsistyneet vanhukset pitävät kiinni vanhoista tottumuksista, joihin liittyy oman itsen väheksyminen ja valitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä vielä ollaan sitä mieltä, että kun ihminen vanhenee, hän tylsistyy.
        Tässäkin ketjussa moni asianosainenkin on sitä mieltä. Vanha ei itsekin pitää itseään puoli-ihmisenä.
        Kuitenkin yhteiskunta on sitä mieltä, että tylsistyneenkin vanhuksen on osattava asua yksin, hoidettava pankkiasiansa, käytettävä älykännyä, huolehdittava vuokransa ja maksunsa, otettava rokotteet ja pidettävä kotinsa kunnossa.

        Tylsistyneet vanhukset pitävät kiinni vanhoista tottumuksista, joihin liittyy oman itsen väheksyminen ja valitus.

        Pidä kaikin mokomin taantuneet mielipiteesi 6:60

        Meissä vanhoissa on myös valistuneita.
        Me tiedämme, että kognitiivinen heikentyminen alkaa keski-iässä ja
        nopeutuu noin 60 ikävuoden jälkeen edeten eri tahdissa kullakin.

        Kognitiivisilla toiminnoilla tarkoitetaan tiedon käsittelyyn liittyviä toimintoja: havaitsemista, ajattelua ja muistamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä vielä ollaan sitä mieltä, että kun ihminen vanhenee, hän tylsistyy.
        Tässäkin ketjussa moni asianosainenkin on sitä mieltä. Vanha ei itsekin pitää itseään puoli-ihmisenä.
        Kuitenkin yhteiskunta on sitä mieltä, että tylsistyneenkin vanhuksen on osattava asua yksin, hoidettava pankkiasiansa, käytettävä älykännyä, huolehdittava vuokransa ja maksunsa, otettava rokotteet ja pidettävä kotinsa kunnossa.

        Tylsistyneet vanhukset pitävät kiinni vanhoista tottumuksista, joihin liittyy oman itsen väheksyminen ja valitus.

        Niiiiimpä,,, meikäläinenki koittaa selviytyä kaikista yhteiskunnan vaatimuksista vielä itse,
        ikää on viisi ja risat vuotta kun täytän yhdeksänkymmentä vuotta,

        moni ikäiseni on jo kymmeniä vuosia sitten kuolleet muistisairaina, ym muihin sairauksiin,
        mutta
        mun vaan pitää jaksaa ja tieteää ja selvitytä kaikesta vielä yli kasikympisenäki kaikista vaatimuksista, ihan itse,,,
        milloin joku hoksaa että minäki tääällä olen yksin,
        ja tarvisin monenkilaistaki apua
        arjen pyörityksessä,

        mutt epäilen,
        ei kukaan hoksaa ei tajua , joten näillä voimilla mennään kai hautaan asti ihan itse,,

        onneksi olen aikoinaan ostanu tietokoneen ja ihan itse opiskellu sen käyttöä, tietokoneesta onki paljon apua monenlaisiin arkisiin asioihin
        kuten kauppojen ja firmojen löytämisee
        kun niitten palveluita tarvitsee,
        ja tietenki kaikki pankkipalvelut on kotoa hoidettavissa,
        jopa pitkälle suunitellut muutokset elämässä on koneen avulla huomattavasti helpompaa hoitaa,
        jopa uuden kodin hankkiminenki löytyy koneelta ihan kivasti,
        paljon olen niitä kattellukki, ja houkutuksia on todella paljon,
        ostaa uusi koti,
        jossa on pieni oma piha, jossa voi istua ja viettää aikaa ulkona,

        näissä kaupukinen kerrostaloissa on huonot ulkoilu mahdollisuudet,
        vilkaasti liikennöity katu heti ensimmäisenä edessä kun astuu ovesta ulos,

        noooh,, vanhalla ku on aina haaveitaki vielä olemassa,
        vaikka haudan oviki on jo ammollan oottamassa vanhan kompuroimista sinne

        hautaki odottaa
        jo innolla mua, mutt en ny ehdi ku on vielä kaikenlaista puuhaa täällä,
        se tarjoaa jo lepoa vanhalle,
        en vielä jouda ,
        vaikka jalka nousee hittaasti ja askeleet harvenee ,
        askel silloin toinen tällöin,
        matka jatkuuu ,,, hitaasti,
        ei haitaa

        moni on pilannu kaikenlaisia touhuja liiallisella kiireellä,
        mull ei oo kiire minnekkää, hittaasti hyvätulee, ja matka jatkuu,,,, siis elämä,,,

        mitähän tuli kirjoitettua, heh,
        en ollenkaan muista,
        kohta katson kun lähetän komentin lentoon,
        saatte nauraa vapaasti, minäki nauran,

        terv: tyhjä tynnyri kolisee eniten,, se olen minä itse,,,,
        mukavaa päivän jatkoa teillekki,,, moi,,

        kirjoitelaan taas mukavia ku ehditään ja mieleen juolahtaa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhä vielä ollaan sitä mieltä, että kun ihminen vanhenee, hän tylsistyy.
        Tässäkin ketjussa moni asianosainenkin on sitä mieltä. Vanha ei itsekin pitää itseään puoli-ihmisenä.
        Kuitenkin yhteiskunta on sitä mieltä, että tylsistyneenkin vanhuksen on osattava asua yksin, hoidettava pankkiasiansa, käytettävä älykännyä, huolehdittava vuokransa ja maksunsa, otettava rokotteet ja pidettävä kotinsa kunnossa.

        Tylsistyneet vanhukset pitävät kiinni vanhoista tottumuksista, joihin liittyy oman itsen väheksyminen ja valitus.

        NO oooookkko erimieltä,, pidätkö ittäsi vielä yhtä tehokkaana ihmisena kun aikoinaan olit työelämän aikohin nuorena ja treveenä ????

        mä tiedostan oman heikkouteni, ja sekös harmittaa, voi vain menneitä muistella kuinka kaikki onnistui kertaheitolla, nyt se on muistovain,
        esm, ssivouksessaki vain yksi nurkka kerrallaan ja sitten kun jaksaa tas toinen nurkka tai sitten jättää kokonaan siivoomatta,
        että raajarikko on jo meikäläinen, puolikas ihminen, olenko sitäkää,
        se ihmetyttää että mileipiteitä kyllä riittää jakaa, eivät aina muita kylläkää mielytä, heh, puoliksi huumorilla niitä huutelee,


    • Anonyymi

      Ei se mitään itsensä väheksymistä ole. Se on tosiasioitten tunnustamista.

      • Anonyymi

        Tosiasia on, että heiltä edellytetään kuitenkin tietokoneitten käyttötaito.
        Tunnusta pois.
        Ilman niitä taitoja todella on paitsiossa.


    • Anonyymi

      Luokatonta vanhusten arvostelua ja väheksymistä:

      "Tylsistyneet vanhukset pitävät kiinni vanhoista tottumuksista, joihin liittyy oman itsen väheksyminen ja valitus"

      • Anonyymi

        Kts. klo 22;53.


    • Anonyymi

      Tyhjä tynnyri kolisee ja tyrkyttää jatkuvasti "terveysneuvojaan" ja väheksyy
      muita iäkkäitä. Ehkä hän itse ei kuulukaan ikänsä puolesta tälle palstalle.

    • Anonyymi

      Niin se taas ilma muuttui, sataa ja lumet katoaa maisemasta,
      loska lentää,,,
      ei houkuttele ulos,,

      • Anonyymi

        Hei, missä kohtaa Suomea sataa lunta ? Asutko keski-Suomessa vai pohjoisessa ?
        Etelärannikolla on vain kerran tullut räntää toistaiseksi.
        Tänään on oikein mukava syyslämmin sää +12 astetta eikä' tuule.

        Viikon sisällä puut ovat menettäneet yli puolet lehdistään,
        erilaiset pensaat ja puut muodostavat kauniin vaihtelevan värikimaran
        vihreää, oranssia, keltaista ja niitten välisävyjä.
        Osaisipa maalata, nyt olisi paljon ihania luontoaiheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, missä kohtaa Suomea sataa lunta ? Asutko keski-Suomessa vai pohjoisessa ?
        Etelärannikolla on vain kerran tullut räntää toistaiseksi.
        Tänään on oikein mukava syyslämmin sää 12 astetta eikä' tuule.

        Viikon sisällä puut ovat menettäneet yli puolet lehdistään,
        erilaiset pensaat ja puut muodostavat kauniin vaihtelevan värikimaran
        vihreää, oranssia, keltaista ja niitten välisävyjä.
        Osaisipa maalata, nyt olisi paljon ihania luontoaiheita.

        Kyllä me olemme fiksua porukkaa, vaikka ikää on , se ei meitä sureta.
        Eräs tuolla ennemmin kertoi siitä, että on tyytyväinen kun tietokoneen aikoinaan hankki.
        Samoin minäkin.

        Niin nyt sen huomaa, kuinka hyvä apulainen se on, kenet saisi pankkiasiolle ellei tällä se niin kätevästi käy!
        Kenelle uskaltaisi asiainsa hoidon edes antaa. tämä kone ei kerro muille, kuinka paljon nyt on tililläsi liksaa! Onko paljon, vaiko hieman niukasti.
        On olemassa lause" Ennen oli kaikki paremmin"! No, ehkä monessakin asiassa,
        vaan tämä tietokone voittaa kyllä reippaasti entiset maksutavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me olemme fiksua porukkaa, vaikka ikää on , se ei meitä sureta.
        Eräs tuolla ennemmin kertoi siitä, että on tyytyväinen kun tietokoneen aikoinaan hankki.
        Samoin minäkin.

        Niin nyt sen huomaa, kuinka hyvä apulainen se on, kenet saisi pankkiasiolle ellei tällä se niin kätevästi käy!
        Kenelle uskaltaisi asiainsa hoidon edes antaa. tämä kone ei kerro muille, kuinka paljon nyt on tililläsi liksaa! Onko paljon, vaiko hieman niukasti.
        On olemassa lause" Ennen oli kaikki paremmin"! No, ehkä monessakin asiassa,
        vaan tämä tietokone voittaa kyllä reippaasti entiset maksutavat.

        just noin, ja paljon saa kaikenlaisia neuvoja ohjeita reseptejä jos haluaa kaikkea mahdollista,
        voi opiskella jopa vieraita kielilä, jos haluaa, lkea lehtiä, ym, kaiken tiedon maailman kaikeudesta,
        mutta
        mä tyydyn vain omien mielenkiinnon kohteita tutkimaan,
        lehtiä luen, asuntomyyntejä tutkin eripaikkakunnilla, joskus myynti ja osto palvelita tutkin, osotteita kuten kampaamoihin, ym palveluja jos tarvin,
        kuten nämä keskstelu palstat ja tavallisen arjen asioita, kuin myös kakku ja ruoka reseptejä aina silloin tällöin etsin, helppoja tietenki, vanha ei jaksa monimtkasia vaativia tehtäviä enään tekemään,
        enimmäkseen yksinkertaset helpot reseptit ovatki kaikkein herkullisimpia,
        mutta kyllä tietokone on valtavan hyvä apuväline ihan kaikessa arjen pyörityksessä, erittäin tärkeä työväline,,,


    • Anonyymi

      Palveluilla lentoyhtiöt saavat pelastettua aikatauluongelmat, kun vanhat ja
      raihnaiset lykätään pyörätuolilla koneeseen myöhästelemästä.
      Koneen käytävillä he ovat taas tukkeena, mutta onhan matkalle
      päästävä.

      • Anonyymi

        Ei kai ne vanhukset ja raihnaiset käytävillä istu?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe