Hakuprosessia pukkaa. Netistä löytyy virallinen tieto: Jos olet yli 60-vuotias, työkykyäsi arvioidaan lievemmin ehdoin. Työkykyäsi arvioidaan viimeksi tekemääsi työhön ja siinä huomioidaan myös työssäolon pitkäaikaisuus ja työstä selviytyminen.
Miten sinulle kävi, jos hait? Teitkö itse hakemuksen? B-lausunnolla on toki painava sanansa.
Asiallisia vastauksia, kiitos.
Onko kokemusta? +60v. helpommin työkyvyttömyyseläkkeellelle?
20
989
Vastaukset
- Anonyymi
Itsellä tapaturma 59 vuotiaana,sitten 300 päivää sairaslomalla. Tk-eläkkeelle 60v , jonka anomuksen teki hoitavalääkäri.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18086762F
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Reilu vuoden olen ollut kuntoutustuella. Nyt 60v Saas nähdä kun kohta uusitaan hakemusta että mitä mieltä vakuutusyhtiö on? Työ historiaa on 40v. Vanhoihin hommiin ei pysty palaan.
- Anonyymi
Helppoudesta en tiedä......
60v täyttäneen työkykyä verrataan viimeksi tehtyyn työhön. Tätä työtä on pitänyt tehdä jonkin aikaa(vakuutusyhtiö arvioi sen vakiintuneisuutta) Työkyvyn pitää olla alentunut jotta osa 40% tai täys 60% tk eläkkeelle pääsee. Prosentit siis työkyvyn alentuma. 60v jälkeen uudelleen koulutus into vähenee kun se maksaa enempi kuin tk-eläke. Siinä "helpotukset" pähkinän kuoressa. - Anonyymi
Täytyy olla hyvä lääkärintodistus ja hakijan osata kirjoittaa myös oma hakemuksensa. Tuskin sitä kukaan toisen puolesta kirjoittaa. Kyllä moni työkuäyvytön saisi saada eläkkeen jos paiskinut pitkään töissä ja ikää yli 60.
- Anonyymi
Ei hakija itse tee hakemusta,vaan hoitava lääkäri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hakija itse tee hakemusta,vaan hoitava lääkäri.
Kyllä se itse tehdään ja lääkäriltä saa B-lausunnon mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se itse tehdään ja lääkäriltä saa B-lausunnon mukaan.
ikää 56v, ja 3 b lausuntoa kela hylkäsi,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ikää 56v, ja 3 b lausuntoa kela hylkäsi,
Pääsitkö sitten lopulta, onnistuiko neljäs kerta?
- Anonyymi
Hakija tekee hakemuksen ja liittää siihen lääkärin lausunnon.
- Anonyymi
Minä en kyllä itse tehnyt mitään hakemusta,vaan työterveys lääkäri teki sen. Pääsin eläkkeelle 60 vuotiaana ,nyt 5. Vuosi menossa.
- Anonyymi
Kuntoutus täytyy näytellä hyvin...
- Anonyymi
Jotkut ovat niin sairaita ettei voi edes ehdottaa kuntoutusta vaan suoraan eläkkeelle.
Nimimerkki Tuon kokenut - Anonyymi
Ei sentään kaikki kuntoutukseen, maalaisjärki mukaan! Ajatellaan nyt esim. 61 vuotias, onko järkevää aloittaa pitkäkestoinen kuntoutus, jos tilanne on heikko. Työkyvyttömyyseläkkeelle viisainta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sentään kaikki kuntoutukseen, maalaisjärki mukaan! Ajatellaan nyt esim. 61 vuotias, onko järkevää aloittaa pitkäkestoinen kuntoutus, jos tilanne on heikko. Työkyvyttömyyseläkkeelle viisainta.
Kuntoutuskaan ei takaa työkyvyn palautumista. Monet olisi myös uudelleenkoulutuksen tarpeessa selvitäkseen työelämässä kuntoutuksen jälkeen. Ei vakuutusyhtiöt enää lähde tällaiseen kovin helposti kun ikää on +60.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut ovat niin sairaita ettei voi edes ehdottaa kuntoutusta vaan suoraan eläkkeelle.
Nimimerkki Tuon kokenutMinä pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle 59 v minulla parkinsonintauti.
- Anonyymi
Tuo aloittajan kysymys on jäänyt vähemmälle huomiolle. Saako yli kuuskymppinen vaivainen lievennyksiä?
- Anonyymi
Kirjoitin aiemmin:
60v täyttäneen työkykyä verrataan viimeksi tehtyyn työhön. Tätä työtä on pitänyt tehdä jonkin aikaa(vakuutusyhtiö arvioi sen vakiintuneisuutta) Työkyvyn pitää olla alentunut jotta osa 40% tai täys 60% tk eläkkeelle pääsee. Prosentit siis työkyvyn alentuma. 60v jälkeen uudelleen koulutus into vähenee kun se maksaa enempi kuin tk-eläke. Siinä "helpotukset" pähkinän kuoressa.
Ei siis mitään ihmeellisiä lievennyksiä ole olemassa.
Jatkoin sitten näin :
Kuntoutuskaan ei takaa työkyvyn palautumista. Monet olisi myös uudelleenkoulutuksen tarpeessa selvitäkseen työelämässä kuntoutuksen jälkeen. Ei vakuutusyhtiöt enää lähde tällaiseen kovin helposti kun ikää on +60
Kyllä siinä pohditaan sitten mahdollisuuksia ja kustannuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin aiemmin:
60v täyttäneen työkykyä verrataan viimeksi tehtyyn työhön. Tätä työtä on pitänyt tehdä jonkin aikaa(vakuutusyhtiö arvioi sen vakiintuneisuutta) Työkyvyn pitää olla alentunut jotta osa 40% tai täys 60% tk eläkkeelle pääsee. Prosentit siis työkyvyn alentuma. 60v jälkeen uudelleen koulutus into vähenee kun se maksaa enempi kuin tk-eläke. Siinä "helpotukset" pähkinän kuoressa.
Ei siis mitään ihmeellisiä lievennyksiä ole olemassa.
Jatkoin sitten näin :
Kuntoutuskaan ei takaa työkyvyn palautumista. Monet olisi myös uudelleenkoulutuksen tarpeessa selvitäkseen työelämässä kuntoutuksen jälkeen. Ei vakuutusyhtiöt enää lähde tällaiseen kovin helposti kun ikää on 60
Kyllä siinä pohditaan sitten mahdollisuuksia ja kustannuksia.Jatkan vielä:
Onko aloittajalla laittaa jokin linkki, missä lievempiä ehtoja olisi esitelty?
- Anonyymi
Hallelujaa vaan, toivottavasti tekevät hyviä päätöksiä.
Olihan se Lex Lindström olemassa muutama vuosi sitten, huonokuntoiset
pitkäaikaistyöttömät pääsivät tuolloin eläkkeelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882