Onko kokemusta? +60v. helpommin työkyvyttömyyseläkkeellelle?

Anonyymi-ap

Hakuprosessia pukkaa. Netistä löytyy virallinen tieto: Jos olet yli 60-vuotias, työkykyäsi arvioidaan lievemmin ehdoin. Työkykyäsi arvioidaan viimeksi tekemääsi työhön ja siinä huomioidaan myös työssäolon pitkäaikaisuus ja työstä selviytyminen.

Miten sinulle kävi, jos hait? Teitkö itse hakemuksen? B-lausunnolla on toki painava sanansa.

Asiallisia vastauksia, kiitos.

20

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsellä tapaturma 59 vuotiaana,sitten 300 päivää sairaslomalla. Tk-eläkkeelle 60v , jonka anomuksen teki hoitavalääkäri.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😍 ­­N­­y­­­m­­f­­­o­m­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18086762F

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Reilu vuoden olen ollut kuntoutustuella. Nyt 60v Saas nähdä kun kohta uusitaan hakemusta että mitä mieltä vakuutusyhtiö on? Työ historiaa on 40v. Vanhoihin hommiin ei pysty palaan.

    • Anonyymi

      Helppoudesta en tiedä......
      60v täyttäneen työkykyä verrataan viimeksi tehtyyn työhön. Tätä työtä on pitänyt tehdä jonkin aikaa(vakuutusyhtiö arvioi sen vakiintuneisuutta) Työkyvyn pitää olla alentunut jotta osa 40% tai täys 60% tk eläkkeelle pääsee. Prosentit siis työkyvyn alentuma. 60v jälkeen uudelleen koulutus into vähenee kun se maksaa enempi kuin tk-eläke. Siinä "helpotukset" pähkinän kuoressa.

    • Anonyymi

      Täytyy olla hyvä lääkärintodistus ja hakijan osata kirjoittaa myös oma hakemuksensa. Tuskin sitä kukaan toisen puolesta kirjoittaa. Kyllä moni työkuäyvytön saisi saada eläkkeen jos paiskinut pitkään töissä ja ikää yli 60.

      • Anonyymi

        Ei hakija itse tee hakemusta,vaan hoitava lääkäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hakija itse tee hakemusta,vaan hoitava lääkäri.

        Kyllä se itse tehdään ja lääkäriltä saa B-lausunnon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se itse tehdään ja lääkäriltä saa B-lausunnon mukaan.

        ikää 56v, ja 3 b lausuntoa kela hylkäsi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ikää 56v, ja 3 b lausuntoa kela hylkäsi,

        Pääsitkö sitten lopulta, onnistuiko neljäs kerta?


    • Anonyymi

      Hakija tekee hakemuksen ja liittää siihen lääkärin lausunnon.

      • Anonyymi

        Minä en kyllä itse tehnyt mitään hakemusta,vaan työterveys lääkäri teki sen. Pääsin eläkkeelle 60 vuotiaana ,nyt 5. Vuosi menossa.


    • Anonyymi

      Kuntoutus täytyy näytellä hyvin...

      • Anonyymi

        Jotkut ovat niin sairaita ettei voi edes ehdottaa kuntoutusta vaan suoraan eläkkeelle.
        Nimimerkki Tuon kokenut


      • Anonyymi

        Ei sentään kaikki kuntoutukseen, maalaisjärki mukaan! Ajatellaan nyt esim. 61 vuotias, onko järkevää aloittaa pitkäkestoinen kuntoutus, jos tilanne on heikko. Työkyvyttömyyseläkkeelle viisainta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sentään kaikki kuntoutukseen, maalaisjärki mukaan! Ajatellaan nyt esim. 61 vuotias, onko järkevää aloittaa pitkäkestoinen kuntoutus, jos tilanne on heikko. Työkyvyttömyyseläkkeelle viisainta.

        Kuntoutuskaan ei takaa työkyvyn palautumista. Monet olisi myös uudelleenkoulutuksen tarpeessa selvitäkseen työelämässä kuntoutuksen jälkeen. Ei vakuutusyhtiöt enää lähde tällaiseen kovin helposti kun ikää on +60.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ovat niin sairaita ettei voi edes ehdottaa kuntoutusta vaan suoraan eläkkeelle.
        Nimimerkki Tuon kokenut

        Minä pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle 59 v minulla parkinsonintauti.


    • Anonyymi

      Tuo aloittajan kysymys on jäänyt vähemmälle huomiolle. Saako yli kuuskymppinen vaivainen lievennyksiä?

      • Anonyymi

        Kirjoitin aiemmin:
        60v täyttäneen työkykyä verrataan viimeksi tehtyyn työhön. Tätä työtä on pitänyt tehdä jonkin aikaa(vakuutusyhtiö arvioi sen vakiintuneisuutta) Työkyvyn pitää olla alentunut jotta osa 40% tai täys 60% tk eläkkeelle pääsee. Prosentit siis työkyvyn alentuma. 60v jälkeen uudelleen koulutus into vähenee kun se maksaa enempi kuin tk-eläke. Siinä "helpotukset" pähkinän kuoressa.

        Ei siis mitään ihmeellisiä lievennyksiä ole olemassa.

        Jatkoin sitten näin :
        Kuntoutuskaan ei takaa työkyvyn palautumista. Monet olisi myös uudelleenkoulutuksen tarpeessa selvitäkseen työelämässä kuntoutuksen jälkeen. Ei vakuutusyhtiöt enää lähde tällaiseen kovin helposti kun ikää on +60

        Kyllä siinä pohditaan sitten mahdollisuuksia ja kustannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin aiemmin:
        60v täyttäneen työkykyä verrataan viimeksi tehtyyn työhön. Tätä työtä on pitänyt tehdä jonkin aikaa(vakuutusyhtiö arvioi sen vakiintuneisuutta) Työkyvyn pitää olla alentunut jotta osa 40% tai täys 60% tk eläkkeelle pääsee. Prosentit siis työkyvyn alentuma. 60v jälkeen uudelleen koulutus into vähenee kun se maksaa enempi kuin tk-eläke. Siinä "helpotukset" pähkinän kuoressa.

        Ei siis mitään ihmeellisiä lievennyksiä ole olemassa.

        Jatkoin sitten näin :
        Kuntoutuskaan ei takaa työkyvyn palautumista. Monet olisi myös uudelleenkoulutuksen tarpeessa selvitäkseen työelämässä kuntoutuksen jälkeen. Ei vakuutusyhtiöt enää lähde tällaiseen kovin helposti kun ikää on 60

        Kyllä siinä pohditaan sitten mahdollisuuksia ja kustannuksia.

        Jatkan vielä:
        Onko aloittajalla laittaa jokin linkki, missä lievempiä ehtoja olisi esitelty?


    • Anonyymi

      Hallelujaa vaan, toivottavasti tekevät hyviä päätöksiä.
      Olihan se Lex Lindström olemassa muutama vuosi sitten, huonokuntoiset
      pitkäaikaistyöttömät pääsivät tuolloin eläkkeelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3178
    2. 121
      1395
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      775
    Aihe