Toyotan lähes koko mallisto on kuolevassa segmentissä

Anonyymi-ap

Toyotalla olisi ison herätyksen aika. Trafin käyttövoimatilastot kertovat karun totuuden latauskelvottomien bensa-autojen syöksystä.

Kehitys 2019-2022

Bensiini 82.000 ---> 43.000. Myynnistä on kadonnut melkein puolet
Vaihtoehtoiset käyttövoimat (käytännössä tarkoittaa ladattavia) 10.000 ---> 31.000. Myynti kolminkertaistunut ja on tänä vuonna jo ohittanut polttikset.

Ladattavian myynti kasvaa ja polttikset kuolevat pois uusmyynnistä.

https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

63

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä noita menee kehitysmaihin ja köyhiin maihin vielä pitkää.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­N­­y­m­­f­­­o­m­­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18089102k

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Mäkään en pääse yli millää lokakuun lukemista by traficom.

      • Anonyymi

        En mäkään. Tojo jäi niin paljon VW- konsernin myynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mäkään. Tojo jäi niin paljon VW- konsernin myynnistä.

        Karseeta että vw jäi 7000 kpl tojoo jälkeen .


    • Anonyymi

      Tojon omistajat huijaavat itseään itselataavien kulutuksella. Mitataan auton kulutusmittarin avulla pitkän matkan kulutuksia tasaisella nopeudella ja sitä pidetään totuutena. Laskekaa vaikka vuoden keskikulutus tankkausten ja km-lukeman avulla.

      • Anonyymi

        Kts.uusin Tuulilasi lehti ,siellä on kerrottu mitattuja kulutuksia.


    • Anonyymi

      No jos firma myy eniten autoja maailmassa niin mitähän segmenttiä oikein tarkoitat?

    • Anonyymi

      EU-maat ovat maailmanlaajuisesti tarkasteltuna poikkeus hybridi- ja sähköautotukineen. Pohjois-Amerikassakin tilanne on toinen, bensavehkeet jylläävät ja esimerkiksi jenkeissä Tesla on paljon harvinaisempi näky kuin Suomen teillä. Toyotan bensiinimallit myyvät siellä erittäin hyvin, vaikka hybriditkin yleistyvät.

    • Anonyymi

      Todellisuus kuitenkin näyttää siltä, että Toyota on ainakin lyhyellä tähtäimellä valinnut voittaja strategian.
      https://www.cnbc.com/2023/11/01/toyota-tm-q3-2023-earnings-guidance.html
      Euroopan markkina on ollut Toyotalle aina kärpäsen kakan kokoinen, joten businessta ei suunnitella Eurooppa etunenässä.
      Toyota on vielä siinä tilanteessa, että se voi aivan rauhassa katsella miten päämarkkinoilla kysyntä käyttäytyy. Toyotalla on kuitenkin Hybridien rinnalla varastrategiat vedyn ja täyssähkön suuntaan. Patentteja solid state akkuihin alkaa Toyotalla olla jo siinä määrin, että se pääsee pian rahastamaan lähes kaikkia autonvalmistajia, jotka haluavat siirtyä nykyisen sukupolven akuista solid state akkuihin. Ainakin tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että Toyota on ensimmäinen joka saa solid state akut massatuotantoon ja patenttien kautta myös massarahastukseen.

      • Anonyymi

        Toyota on nyt siinä tilassa, että päämarkkinat ovat kehitysmaissa.
        Hauskaa, että joku vielä uskoo Toyotan solid state akkuihin ja vetyautoihin.


      • Anonyymi

        Toyotan strategia on kuin olisi kussut kylmissään pakkasella housuun. Hetken lämmittää ja sitten tulee noutaja.

        Kiina, USA ja Eurooppa ovat maailman rahakkaimmat automarkkinat ja sähköautot ovat erittäin vahvoilla kaikilla kolmaella markkina-alueella. Toyotalla on jo ryssinyt hommansa koska satojen tuhansien sähköautotuotannon rakentaminen kestää vuosia.

        Toyota on vain yksi solid stateen panostanut ja muilla on omat patenttinsa. On hyvin epätodennäköistä että Toyotalla olisi ensimmäisenä markkinoilla solid state akuilla varustettu auto.
        Ne tulevat olemaan ekoina vuosina sen verran hinnakkaita että niitä ei voi tojoon laittaa Mersu, Porsche, BMW jne ovat ekana markkinoilla. Solid state corolla noin 15 vuotta sen jälkeen.


      • Anonyymi

        Mitä yhteistä on Tojon Mirai ja Solid State projekteilla?
        Molempia turattu parikymmentä vuotta ja kummastakaan ei ole tullut lasta, ei paksaa.

        Tesla aloitti sähköautoprojektinsa myöhemmin ja on saanut sen siihen vaiheeseen että on valloittanut isoja markkinaosuuksia ja on moninkerroin Toyotan arvoinen yhtiönä. Ai että kannattiko Toyotan jäädä "rauhassa katselemaan". Heh-heh. Karmea moka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on nyt siinä tilassa, että päämarkkinat ovat kehitysmaissa.
        Hauskaa, että joku vielä uskoo Toyotan solid state akkuihin ja vetyautoihin.

        Yritysten tehtävä on tehdä voittoa ja se on omistajille ihan sama tehdäänkö voitto länsimaissa vai Afrikassa ja Aasiassa.


    • Anonyymi

      Ihmeen hyvin Toyotan myynti on vetänyt Suomessa vaikka polttiksien markkinat ovat puolittuneet. Saa nähdä milloin pää tulee vetävän käteen.
      Osaako kukaan sanoa miten Toyota sopeutui Norjassa siihen että polttiksien myynti loppui kokonaan ja Toyotalla ei ollut ladattavia tarjolla oikeastaan ollenkaan?

      • Anonyymi

        Norja on kuule rikas maa.Kyllä siellä ajellaan pitkään vielä bensalla ja dieselillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norja on kuule rikas maa.Kyllä siellä ajellaan pitkään vielä bensalla ja dieselillä.

        Se ei tojon maahantuojaa paljoa lohduta että joskus aikaa sitten myydyillä tojoilla ajetaan edelleen kun jo pitkään on ostettu vain sähköautoja joita tojolla ei juurikaan ole.

        Myynti on suurinpiirtein nolla.


    • Anonyymi

      Tuommosten hybridien arvo tulee romahtamaan nopeasti kun siirrytään täys sähköisiin , miksi hankkia auto jossa useampi ylläpidettävä systeemi , korjattavan määrä tuplaantuu tuommosessa vanhemmiten , joku älyttömästi ajava voi tuommosen ostaa ja kuollettaa muutamassa vuodessa , muuten ei järkee.

      • Anonyymi

        Hybridissä avainkysymys on se että voiko sillä ajaa verkkosähköllä. Maailman typerin idea on rakentaa autoon sähköinen voimalinja jolla voi ajaa vain bensasta tuotetulla energialla.
        Jos autossa on kalliiilla rahalla ostettu sähkömoottori ja akku niin silloin ainoa järkevä konsepti on että sillä voi ajaa halvalla verkkosähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridissä avainkysymys on se että voiko sillä ajaa verkkosähköllä. Maailman typerin idea on rakentaa autoon sähköinen voimalinja jolla voi ajaa vain bensasta tuotetulla energialla.
        Jos autossa on kalliiilla rahalla ostettu sähkömoottori ja akku niin silloin ainoa järkevä konsepti on että sillä voi ajaa halvalla verkkosähköllä.

        Autoon jossa on sähkömoottori ja akut täytyy pystyä lataamaan halpaa sähköä. Muuten koko hommasta katoaa idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridissä avainkysymys on se että voiko sillä ajaa verkkosähköllä. Maailman typerin idea on rakentaa autoon sähköinen voimalinja jolla voi ajaa vain bensasta tuotetulla energialla.
        Jos autossa on kalliiilla rahalla ostettu sähkömoottori ja akku niin silloin ainoa järkevä konsepti on että sillä voi ajaa halvalla verkkosähköllä.

        Voitko perustella miksi se on typerä?

        Sen hinta ei ole sen kummempi pelkällä bensalla /dieselillä kulkevien mutta sen kulutus on pienempi. Mikä tässä on typerää?

        TM1/20 kertoo sinulle faktoja kulutuksesta ja hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko perustella miksi se on typerä?

        Sen hinta ei ole sen kummempi pelkällä bensalla /dieselillä kulkevien mutta sen kulutus on pienempi. Mikä tässä on typerää?

        TM1/20 kertoo sinulle faktoja kulutuksesta ja hinnasta.

        Siksi se on typerä että jos autossa on sähkömoottori ja akut niin silloin on maailman typerintä olla käyttämättä liikkumiseen halpaa verkkosähköä (ainakin osaan matkasta).
        Sähkön tekeminen pelkästään sikakalliista bensasta on todella järjetöntä.
        Kun on akut ja sähkömoottori, silloin pitää olla myös latausmahdollisuus. Aivan maalaisjärkeä.
        Tämän on Toyotakin vihdoin tajunnut eikä edes yritä tyrkyttää latauskelvotonta Priusta Suomeen. Vain ladattava versio tulee Suomeen.
        Viidakkomaat missä ei ole sähköä on sitten eri juttu.


      • Anonyymi

        Ei sitä niin vaan siirrytä.Kierrähän poika vähän Suomea,niin huomaat millä kansa ajelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä niin vaan siirrytä.Kierrähän poika vähän Suomea,niin huomaat millä kansa ajelee.

        Polttisten myynti on pudonnut puoleen kolmessa vuodessa ja ladattavia ostetaan jo enemmän.
        Tojoliikkeistä tulee pian käytettyjen autojen jobbariliikkeitä.


    • Anonyymi

      Toyota häviää pois markkinoilta muutenkin.

      • Anonyymi

        Ei häviä.Maailman suurin autonvalmistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei häviä.Maailman suurin autonvalmistaja.

        Häviää. Maailman velkaisin valmistaja, eikä ole kunnollisia sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häviää. Maailman velkaisin valmistaja, eikä ole kunnollisia sähköautoja.

        Mikä on kunnollinen sähköauto?Sitä ei ole vielä tehty.Nämä nykyisetkin vanhenevat muutamassa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on kunnollinen sähköauto?Sitä ei ole vielä tehty.Nämä nykyisetkin vanhenevat muutamassa vuodessa.

        Se mikä vanhenee eikä kelpaa vaihdossa kenellekään kohta on polttikset. Kun maahan tuodaan suuria määriä käytettyjä edullisia sähköautoja niin polttiksia ei halua kukaan. Vanhakin sähköauto liikkuu sikahalvalla sähköllä joten ne revitään käsistä.


    • Anonyymi

      Siksi Toyota osti teslan ja insinöörit purki sen osiin ja tulevaisuus in Toyotalla Teslan matkimista. Insinöörit vaikuttuivat niin että kehuivat Teslan olevan huipputuote.
      Miksi siis ostasit huonon Toyotan kun voit ostaa samalla rahalla Toyota insinöörien kehuman Teslan? Vain tyhmä ostaa Toyotan paljon parempia autoja saa kyllä.

      • Anonyymi

        No Teslahan on aina rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Teslahan on aina rikki.

        Näkyy nuo muutkin sähköautot olevan usein rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy nuo muutkin sähköautot olevan usein rikki.

        Toyota itse teki valmiiksi sähköauton mikä piti ostaa takaisin. Kummallista et myydään valmiiksi rikki olevaa pa*kaa asiakkaille.

        Eikä ollut puolivalmiste eihän?


    • Anonyymi

      Kyllä se Toyota saadaan vielä jalaoilleen ehkä? Mutta vaikeaa se voi olla.
      Jopa GM on menossa vauhdilla konkkaan mutta firma tuskin kokonaan häviää.
      Sama saattaa tapahtua Toyotalle kun voitot sulaa kaikkiin huijaus kotvauksiin.

      https://www.nytimes.com/2021/01/14/climate/toyota-emissions-fine.html

      https://www.wolterskluwer.com/en-au/expert-insights/toyota-faces-2-billion-compensation-bill-for-defective-cars

      https://www.rnz.co.nz/news/business/500620/class-action-filed-against-toyota-over-defective-cars

      https://www.aljazeera.com/news/2011/1/5/us-firms-sue-toyota-for-defects

      • Anonyymi

        Valita hra Toyodalle asiasta,jos sinua on huijattu.Mutta tuo sinun juttu on vain vittuilua tietystä automerkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valita hra Toyodalle asiasta,jos sinua on huijattu.Mutta tuo sinun juttu on vain vittuilua tietystä automerkistä.

        Tämä palsta on olemassa vittuilua varten. Ja tuossa jutussa on kaksi miljardia syytä vittuilla Toyotalle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        "Mitä onko tämä aloitus ihan asiallinen ja todella oikeassa?"
        Tuossa on linkki Trafin tilastoon, voit tarkistaa sieltä että luvut todellakin pitävät paikkaansa.

        Toyotan ladattavien autojen surkean tilanteen tietävät kaikki ilman linkkejäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä onko tämä aloitus ihan asiallinen ja todella oikeassa?"
        Tuossa on linkki Trafin tilastoon, voit tarkistaa sieltä että luvut todellakin pitävät paikkaansa.

        Toyotan ladattavien autojen surkean tilanteen tietävät kaikki ilman linkkejäkin.

        Täällä pitää kaikki todistaa muuten se on valetta.
        Mutta hyvä et kaikki tietää Toyotan surkeasta tilanteesta muutenkin :D


    • Anonyymi

      Luultavasti Toyota säästää vielä enemmän uusissa autoissa. Laitetaan ohuemmat pellit, ohuempi maalikerros, poistetaan ne vähäiset melunvaimennusmateriaalit joita vielä on jäljellä, moottoriin vielä heppoisemmat osat kuin nyt yms. Ja suomalainen taputtaa käsiä ja lampsii kauppaan silmät kiiluen, onhan tapahtunut tuotekehitystä.

    • Anonyymi

      Toyotan P/E 9,71 Teslan 68,46. Hypetys on Teslassa, mutta Toyota tekee enemmän rahaa. Eiköhän Toyota pärjää kisassa ihan pitkässäkin juoksussa kun polttomoottoripuolella kilpailu on pikemmin vähenemässä kuin lisääntymässä.

      • Anonyymi

        paljo Toyota teki voittoa 2022?
        29. heinäkuuta 2022 klo 13:52 EDT

        Tesla (TSLA) - Get Free -raportti kiristää edelleen otettaan Yhdysvaltain autosektorilla.

        Premium-sähköajoneuvojen valmistajan voittamien palkintojen lista kasvaa edelleen. Elon Muskin yritys on markkina-arvoltaan maailman suurin autokonserni, jonka markkina-arvo oli tätä kirjoitettaessa yli 896 miljardia dollaria. Fordin arvo on 57,2 miljardia dollaria ja GM:n arvo 52,1 miljardia dollaria.


    • Anonyymi

      Tämä on kaikille fiksuille jo päivänselvä asia että sähkö on tulevaisuuden ainoa järkivalinta auton liikuttamiseen. Vain todella jälkeenjäänyt hankkii hybridin tai pelkällä polttomoottorilla toimivan auton. Sähkötoimisella on kaikki edut mitä vain voi olla.

      • Anonyymi

        Vaikea kuvitella muuta kuin että venailla jatkojohto kädessä rangen lisääntymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea kuvitella muuta kuin että venailla jatkojohto kädessä rangen lisääntymistä.

        Ladattavan kytkeminen kotilataukseen kestää noin 10 sekuntia.

        Ei tarvii käydä missään bensiksellä seisomassa haiseva letku kädessä ja maksaa siitä ilosta 10 kertaista hintaa per kilometri,


    • Anonyymi

      Väärin. Paras auto on ahtamaton bensamoottorinen, ja Toyotan "itselataava" hybridi sen parhain muoto. Miksi? Siksi että ne vievät todella vähän bensaa, sähkö auttaa väännössä ja ajaminen mukavaa. Ei tarvitse latailla. Sen sijaan plugari-Tojot ovat turhakkeita, niitä ei kenenkään kannata ostaa, kun syövät bensaa perushybridin tapaan jos ei lataa piuhasta ja jos lataa, ei pääse talvella kuin 40-50 km ja jos kovempi pakkanen pyörähtää bensakone mukaan.

      • Anonyymi

        Niin ja sähköautoa ei ole järkeä ostaa. Surkea toimintamatka talvella ja moottoritiellä, jonotus latauspaikoille lumituiskuissa ei ole kivaa, eikä pakko-odotella kauan latausta. Latausasemissa jatkuvia vikoja ja autoissakin latausportin ja -luukun ongelmia. Bensavehkeen "lataat" muutamassa minuutissa tuiskussakin katoksen alla ja matkaa teet 600-800 km taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sähköautoa ei ole järkeä ostaa. Surkea toimintamatka talvella ja moottoritiellä, jonotus latauspaikoille lumituiskuissa ei ole kivaa, eikä pakko-odotella kauan latausta. Latausasemissa jatkuvia vikoja ja autoissakin latausportin ja -luukun ongelmia. Bensavehkeen "lataat" muutamassa minuutissa tuiskussakin katoksen alla ja matkaa teet 600-800 km taas.

        "Bensavehkeen "lataat" muutamassa minuutissa tuiskussakin katoksen alla ja matkaa teet 600-800 km taas."

        Nämä idiootit eivät edes itse aja tuiskussa koskaan 600-800km kertalinttuulla ja sitten huutelevat näitä typeryyksiään.

        Valtaosa suomalaisista on jo laskeutunut alas puusta eikä elä oravannahka-ataloudessa.

        "Täyssähköisten henkilöautojen osuus elokuun ensirekisteröinneistä oli peräti 36 prosenttia, 2 812 kappaletta. Samalla niiden ensirekisteröinnit ohittivat ensimmäistä kertaa bensiinikäyttöisten henkilöautojen rekisteröinnit, jotka laskivat 23 prosenttia viime vuodesta. Dieseleiden ensirekisteröinnit putosivat 24 prosenttia."


        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt-se-tapahtui-sahkoautoja-ensirekisteroitiin-suomessa-enemman-kuin-bensiiniautoja/8772546


    • Anonyymi

      Ei ole vielä aikoihin itselataavan voittanutta.

      • Anonyymi

        Taas tyhjää huutelua ilman mitään perusteluja.
        Katso mitä suomalaiset ovat valinneet.

        Valtaosa suomalaisista on jo laskeutunut alas puusta eikä elä oravannahka-ataloudessa.

        "Täyssähköisten henkilöautojen osuus elokuun ensirekisteröinneistä oli peräti 36 prosenttia, 2 812 kappaletta. Samalla niiden ensirekisteröinnit ohittivat ensimmäistä kertaa bensiinikäyttöisten henkilöautojen rekisteröinnit, jotka laskivat 23 prosenttia viime vuodesta. Dieseleiden ensirekisteröinnit putosivat 24 prosenttia."


        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt-se-tapahtui-sahkoautoja-ensirekisteroitiin-suomessa-enemman-kuin-bensiiniautoja/8772546


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tyhjää huutelua ilman mitään perusteluja.
        Katso mitä suomalaiset ovat valinneet.

        Valtaosa suomalaisista on jo laskeutunut alas puusta eikä elä oravannahka-ataloudessa.

        "Täyssähköisten henkilöautojen osuus elokuun ensirekisteröinneistä oli peräti 36 prosenttia, 2 812 kappaletta. Samalla niiden ensirekisteröinnit ohittivat ensimmäistä kertaa bensiinikäyttöisten henkilöautojen rekisteröinnit, jotka laskivat 23 prosenttia viime vuodesta. Dieseleiden ensirekisteröinnit putosivat 24 prosenttia."


        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nyt-se-tapahtui-sahkoautoja-ensirekisteroitiin-suomessa-enemman-kuin-bensiiniautoja/8772546

        Suomalaiset osaavat laskea. Vain tyhmä maksaa jostain uudesta tojosta 35.000 euroa ja sen jälkeen joka sadasta kilsasta 10-14 euroa.
        Sähköllä ajaa noin 1,5 eurolla saman matkan. Siksi tojotan latauskelvottomat ja polttikset ovat kuolemassa pois uusmyynistä.

        Myynistä on kadonnut puolet vuoden 2019 jälkeen. Siitä ei pääse ympäri valehtelemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset osaavat laskea. Vain tyhmä maksaa jostain uudesta tojosta 35.000 euroa ja sen jälkeen joka sadasta kilsasta 10-14 euroa.
        Sähköllä ajaa noin 1,5 eurolla saman matkan. Siksi tojotan latauskelvottomat ja polttikset ovat kuolemassa pois uusmyynistä.

        Myynistä on kadonnut puolet vuoden 2019 jälkeen. Siitä ei pääse ympäri valehtelemalla.

        Muutaman vuoden itselataavalla ajaneena voin sanoa että se on oikeastaan vain polttomoottoriauto ihan pikkuisen pienemmällä kulutuksella. Seuraava auto on varmasti puhdas sähköauto. Sehän on ihan luksusta laittaa auto kerran viikossa piuhan päähän ja ajaa sitten koko viikon ajot. Jotenkin mielikuva tuosta itselataavasta oli itsellekin toisenlainen. Kuvitelmissa oli hyvin taloudellinen auto mutta eihän se sitä käytännössä oikeasti ole. Sähköllä ajaa vaan oikeasti paljon halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman vuoden itselataavalla ajaneena voin sanoa että se on oikeastaan vain polttomoottoriauto ihan pikkuisen pienemmällä kulutuksella. Seuraava auto on varmasti puhdas sähköauto. Sehän on ihan luksusta laittaa auto kerran viikossa piuhan päähän ja ajaa sitten koko viikon ajot. Jotenkin mielikuva tuosta itselataavasta oli itsellekin toisenlainen. Kuvitelmissa oli hyvin taloudellinen auto mutta eihän se sitä käytännössä oikeasti ole. Sähköllä ajaa vaan oikeasti paljon halvemmalla.

        Olen hämmästynyt siitä et täällä joku kertoo oikeasti totuuden itselataavasta Toyotan kulutuksesta. Täytyy nostaa hattua ja peukuttaa (x) 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hämmästynyt siitä et täällä joku kertoo oikeasti totuuden itselataavasta Toyotan kulutuksesta. Täytyy nostaa hattua ja peukuttaa (x) 5

        On siinä meillä autokapustelijalla isot murheet?


    • Anonyymi

      Toyota paras automerkki minkä omistajana on levollista elää ja olla.

      • Anonyymi

        Voi olla mutta toytan mallisto on siitä huolimatta suurinpiirtein pelkästään latauskelvottomia bensa-autoja joiden myynti on puolittunut 2019 jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla mutta toytan mallisto on siitä huolimatta suurinpiirtein pelkästään latauskelvottomia bensa-autoja joiden myynti on puolittunut 2019 jälkeen.

        Voi olla että olet suurin piirtein yksi kovin kadehtija kun Toyota on ylivoimaisesti koko maailman ylivoimainen ykkönen . Haittaakse?


    • Anonyymi

      TM tutkimuksen niin paljon puhuttu uusi akkukin oli ihan tuhnu. Se siitä Tojotan sähköosaamisesta.

    • Anonyymi

      Kuukauden pian vaihtuessa alkaa rupumerkkisten resujen haltijoiden keskuudessa itkun vääntäminen koska Trafi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tojotan markkinaosuus on laskussa myös Euroopassa.

    • Anonyymi

      Toyotan peli on pelattu.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      176
      1319
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      142
      983
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      21
      964
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      862
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      830
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      825
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      798
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      758
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      732
    Aihe