Ocean Globe Race, leg 2

Anonyymi-ap

Matkalla ovat. Galianan startti kuin ratakisassa, ajallaan veneen päästä. Muutamat muut sähläsivät omansa.

54

1837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se pitkälle kantanut, kun on taas tolkuttomasti kärkiveneiden perässä.

      • Anonyymi

        Pari hitainta jäi tekemään kuviokelluntaa muuta maili startin jälkeen ja jäi siinä muutaman mailin nopeammille. Triana näköjään yrittää rannan mukaista reittiä Agulhas-virran ylitykseen. Sitä harkitsi myös Spirit, mutta arvioi lopulta riskin liian isoksi. Toinen, useimmiten parempi reitti, menee etelästä, jonne pääsy voi olla työlästä. Sinne on Galiana selvästi menossa ja tavalla tai toisella selittänee vähintään oudon näköisen mutkan 180 astetta väärään suuntaan. Etelässä on Agulhaksen sijainniltaan häilyvä myötäinen akanvirta. Lähellä rantaa kohtaa parin solmun vastavirran, joka sitä vastaan puhaltavan tuulen kanssa muodostaa hirmuisen aallokon.


    • Anonyymi

      Spirit vaihtoi lähdön jälkeen suurempaan keulapurjeeseen. Aika kivasti näyttäisi kulkevan. Nyt 2. kaikista veneistä, voi olla aamulla 1. ?

    • Anonyymi

      Alussa maili sinne tai tänne ei vielä tee kesää kun 7500 on vielä edessä. Tapsa hakenee parempaa tuulta kauempaa. Näin Windyn iedoista päätellen. Hetki sitten sama nopeus kuin SoFilla ja Penalla.

      • Anonyymi

        Taas etelä eduksi, vaikka aivan eri syistä kuin Kapkaupunkia lähestyessä


      • Anonyymi

        Pari mailia ei merkinnyt mitään edes alle tuhannen mailin matkalla. Kärkijoukko on aivan pienessä nipussa ja Spirit siinä mukana. Kaikki selvittivät Agulhasin kohtaamatta startin aikaan ennustettuja ikäviä olosuhteita. Galianakin käänsi taas älyttömiltä näyttäneet mutkansa edukseen ja on tätä kirjoitettaessa yksi nopeimmista veneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pari mailia ei merkinnyt mitään edes alle tuhannen mailin matkalla. Kärkijoukko on aivan pienessä nipussa ja Spirit siinä mukana. Kaikki selvittivät Agulhasin kohtaamatta startin aikaan ennustettuja ikäviä olosuhteita. Galianakin käänsi taas älyttömiltä näyttäneet mutkansa edukseen ja on tätä kirjoitettaessa yksi nopeimmista veneistä.

        Lehtinen on parempi yksinpurjehtijana.Kipparina isossa porukassa,muut pääsevät mielipiteineen sotkemaan hyväåt suunnitelmat ja siksi kurssissa on älyttömiä käännöksiä.Kattokaa nyt vaikka muita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtinen on parempi yksinpurjehtijana.Kipparina isossa porukassa,muut pääsevät mielipiteineen sotkemaan hyväåt suunnitelmat ja siksi kurssissa on älyttömiä käännöksiä.Kattokaa nyt vaikka muita!

        Älyttömän näköinen oli alussa tehty mutka takaisinpäin. Senkin lopputuloksena Galiana ajoi niin hyviin asemiin, että otti kiinni enemmän kuin oudossa mutkassa menetti. Sterna ja Neptune ovat oikeasti tehneet älyttömän näköiset käännökset, edellisellä legillä Outlawin käänteitä oli hyvä syy pitää älyttöminä, paitsi että ne lopulta osoittautuivat menestykseksi.

        Älykkyyttä katsoo täällä kotisohvalla hyvin värillisillä laseilla. Oikea reitti kun näkyy niin selvästi väreinä ennustekartalla. Nuo tuolla päättelevät reittiä lokilla, windexillä, kompassilla ja ilmapuntarilla, tulkiten niitä pitkäaikaisten tilastojen avulla. Kun joku tekee oikein älykkään näköisen käännöksen,tulee epäilleeksi helpolla, että jostain on tullut vihje.


    • Anonyymi

      Nyt on tuhat mailia toista legiä takana. Muutamilla ollut pieniä teknisiä murheita, mutta pääjoukko on edennyt melko samoissa tuulissa. Ekalla legillä muutamat kommentoijat hehkuttivat venevauhdin tärkeyttä. Ei sillä samoissa oloissa näytä eroa tulevan, kärki edelleen omana tiiviinä ryppäänään ja Triana, Galiana ja Evrika melkein näköyhteydessä toisiinsa. Outlaw hieman etelämpänä, mutta aivan tasoissa sekin. Tällä legillähän on joskus sijoituksia ratkaistu viimeisen kymmenen mailin matkalla.

      • Anonyymi

        Jossain välissä taas Galiana on tipahtanut Translatedin kyydistä ja myöskään SoH ei ole sen edellä. 6 vkr purjehdittu ja Galiana on jo 1 vrk perässä. Kyllä se Translatedin vauhti nyt vaan vaikuttaa ylivoimaiselta tälläkin legillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain välissä taas Galiana on tipahtanut Translatedin kyydistä ja myöskään SoH ei ole sen edellä. 6 vkr purjehdittu ja Galiana on jo 1 vrk perässä. Kyllä se Translatedin vauhti nyt vaan vaikuttaa ylivoimaiselta tälläkin legillä.

        Translated pitää yllä erittäin hyvää keskinopeutta, vesilinjaan suhteutettuna parempaa kuin kukaan muu. Paljon vähemmäm dramaattisesti kuin ensimmäisellä legillä kärkijoukko on netonnut kärjessä olemisestaan, mutta sitäkin on tapahtunut. Nyt olisi varmaan jo syytä kysyä, mitkä tekijät ovat Translatedin venevauhdin takana.


    • Anonyymi

      Mikä vittu siinä on että ainoastaan maissa osataan purjehtia? Pitäisikö ihmisten miettiä omaa lajivalintaansa tarkemmin ja vaikka vaihtaa lajia lennosta jos hyvä tuuli?

    • Anonyymi

      Galiana: "Alun ”syrjähyppy” luoteeseen selittyi sillä, että osa miehistöstä oli vielä ”hotellimoodissa” pysähdyksen jäljiltä purjehdusmoodin sijaan."
      :)

    • Anonyymi

      Mihin Sterna on matkalla? Unohtuiko tupakat Kapin pursiseuran baarin tiskille?

      • Anonyymi

        Vuoto veneessä: https://twitter.com/oceangloberace/status/1723759695716868128


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onko Spirit alkanut purjehtia aikaisempaa varovaisemmin? T9 ja Maiden näyttävät nyt kulkevan hiukan kovempaa ja ovat jo menneet ohi (Line Honours).

      • Anonyymi

        Yksikään noista veneistä ei ole riittävän nopea pysyäkseen matalapaineiden kyydissä. Ja matalat tulevat kukin vähän omaa reittiiään jakaen vauhtijaksoja aika hyvin vuorotellen jokaiselle. VOR-veneet ja IMOCAt pysyivät pitkiä matkoja kyydissä ja täsmällieillä reitityksellä osasivat suunnata aina seuraavaan. OGR- veneet joutuvat vetämään stetsonista arvauksensa. SoH kyllä ilmoitti ottavansa hieman varman päälle tämän legin, jotta varmasti ovat iskussa Auclandin jälkeen. Jouluna näemme, onko se ollut voittava lähestymistapa.

        Taaempana Galiana, Triana, Evrika ja Outlaw vetävät yhtenä rintamana vuorovedoin sen mukaan, miten matalien reitit sattuvat. Veneiden väliset erot ovat olemattomat. Windyn mukaan seuraava matala menee vähän pohjoisempaa ja antaa Galianalle kyytiä. Mutta matkan aikana siitä menee vielä monta matalaa.


      • Anonyymi

        Aika paljon muuttui miehistö SoHissa tälle legille. Voi olla siinä syy aiempaa huonompaan vauhtiin. Tosin menihän tuo edelliselläkin legillä hyvin pitkään tasatahtia Translatedin kanssa ja PD karkasi. Vasta loppuvaiheessa sai PD:n kiinni ja Translatedin jätettyä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuulostaa seksuaalisen turhautumisen purkautumiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa seksuaalisen turhautumisen purkautumiselta.

        Siltä se tietty kuulostaa. "After banging main sail last night, Aaro did mast check today"


      • Anonyymi

        Nyt tuokin tiedetään, ainakin yksi kiinalainen jiippi, jossa katkesi lattoja isosta. SoH joutui vastavirtaan aika kovassa myötätuulessa, jossa aallokosta tulee jyrkkää. Niissä oloissa keula helposti sukeltaa, jonka seurauksena on usein kiinalainen. Niissä oloissa ei ison lasku onnistu ja käänsivät pohjoiseen hakemaan hieman kevyempää keliä. katkenneet latat oli pakko vaihtaa, muuten ne olisivat tulleet purjeesta läpi.

        Virtakartta olisi kilpailijoille enemmän kuin arvokas apu. Agulhasin akanvirta kiemurtelee hullun lailla, eikä pysy paikoillaan. Siinä sitten saa välillä kolmen solmun virran myötäiseen, välillä vastaan. Se selittääkin, miksi veneiden nopeudet poikkeavat usein paljon siitä, mitä tuulikartta antaisi odottaa.


    • Anonyymi

      SoH jää Pen Duickin kyydistä. Tosin onhan vesilinjan pituuserolla merkitystä boat speediin. Galiana pysyy jotenkin mukana, mutta siellä on jotain sähkövikaa genuissa.

      Paavosepällä taisi olla ykköstavoitteena tulla ehjänä ja hengissä pois. Ei niinkään sijoitus.

      • Anonyymi

        Galianalla on vesi- ja tuuligenut pimeinä, dieselaggregaatti ja aurinkopanelit toimivat. Eli aiheuttaa korkeintaan pientä epämukavuutta, tarvittavat varaosat odottavat Aucklandissa. Itse asiassa Galiana ei ainoastaan pysy jotenkin mukana, vaan on pitkään vähitellen parantanut asemaansa hyvin tasatahtia etenevien kilpailijoidensa joukossa. Erot luokassa ovat muutamia kymmeniä maileja. Pari viikkoa Galiana oli hiukan epäedullisemmassa positiossa virran suhteen, mutta nyt tilanne on tasoittunut ja nyt Galianalla näyttää olevan hienoinen etu venevauhdissa.

        SoH ja PD ovat jo merkittävästi erikokoisia veneitä ja siksi eri luokissakin. Ekalla legillä reitinvalinta ratkaisi sijoitukset, nyt kisataan paljon enemmän venevauhdeilla ja siinä ei pienemmällä veneellä pärjää isommille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Galianalla on vesi- ja tuuligenut pimeinä, dieselaggregaatti ja aurinkopanelit toimivat. Eli aiheuttaa korkeintaan pientä epämukavuutta, tarvittavat varaosat odottavat Aucklandissa. Itse asiassa Galiana ei ainoastaan pysy jotenkin mukana, vaan on pitkään vähitellen parantanut asemaansa hyvin tasatahtia etenevien kilpailijoidensa joukossa. Erot luokassa ovat muutamia kymmeniä maileja. Pari viikkoa Galiana oli hiukan epäedullisemmassa positiossa virran suhteen, mutta nyt tilanne on tasoittunut ja nyt Galianalla näyttää olevan hienoinen etu venevauhdissa.

        SoH ja PD ovat jo merkittävästi erikokoisia veneitä ja siksi eri luokissakin. Ekalla legillä reitinvalinta ratkaisi sijoitukset, nyt kisataan paljon enemmän venevauhdeilla ja siinä ei pienemmällä veneellä pärjää isommille.

        Eihän SoHin ja PD:n eri luokka koosta johdu. PD:n kanssa samassa luokassa on S&S Swan 65 Translsted, jonka vauhti on ollut SoHia parempaa, vaikka pitäisi olla reilusti hitaampi. Erona edelliseen legiin SoHin selvästi huonompi vauhti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän SoHin ja PD:n eri luokka koosta johdu. PD:n kanssa samassa luokassa on S&S Swan 65 Translsted, jonka vauhti on ollut SoHia parempaa, vaikka pitäisi olla reilusti hitaampi. Erona edelliseen legiin SoHin selvästi huonompi vauhti.

        Mutta vauhti johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän SoHin ja PD:n eri luokka koosta johdu. PD:n kanssa samassa luokassa on S&S Swan 65 Translsted, jonka vauhti on ollut SoHia parempaa, vaikka pitäisi olla reilusti hitaampi. Erona edelliseen legiin SoHin selvästi huonompi vauhti.

        SoH kärsi hieman ongelmista aiemmin. Viime aikoina selvästi huonommasta vauhdista huolimatta se on saanut hiljalleen Translatedia kiinni. Kun mennään hyvää vauhtia pyllymäkeä, ovat erot nopeuksissa pienet, mutta pienetkin ongelmat tuottavat isoja eroja etäisyyksissä. Tällä osuudella oli odotettavissa reitinvalinnassa merkittäviä eroja vain ensipäivinä, mutta ennusteet eivät toteutuneet ja kaikki läpäisivät Agulhasin ilman viivytyksiä. Nyt pienempää arpapeliä on sijoittuminen virtoihin, jotka tekevät välillä solmunkin nopeuseroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SoH kärsi hieman ongelmista aiemmin. Viime aikoina selvästi huonommasta vauhdista huolimatta se on saanut hiljalleen Translatedia kiinni. Kun mennään hyvää vauhtia pyllymäkeä, ovat erot nopeuksissa pienet, mutta pienetkin ongelmat tuottavat isoja eroja etäisyyksissä. Tällä osuudella oli odotettavissa reitinvalinnassa merkittäviä eroja vain ensipäivinä, mutta ennusteet eivät toteutuneet ja kaikki läpäisivät Agulhasin ilman viivytyksiä. Nyt pienempää arpapeliä on sijoittuminen virtoihin, jotka tekevät välillä solmunkin nopeuseroja.

        Pitäishän siinä sentään olla selkeä nopeusero kun alla on n. 10 v tuoreempaa suunnittelua oleva vene n. 2 m pidemmällä vesilinjalla. Mutta Translatedillä vaan on jatkuvasti loistava vauhti. Paperilla SoHin pitäisi olla lähempänä PD:tä kuin Translatediä, mutta on pahasti noiden perässä tällä legillä. Galiana taas on pysynyt riittävän lähellä SoHia, mutta jäänyt kärkiveneille taas pahasti. Erona viime legiin siis juurikin SoHin selvästi huonontunut vauhti, joka johtunee miehistövaihdoksista tai ehkä myös riskialttiimman legin tuomasta varovaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäishän siinä sentään olla selkeä nopeusero kun alla on n. 10 v tuoreempaa suunnittelua oleva vene n. 2 m pidemmällä vesilinjalla. Mutta Translatedillä vaan on jatkuvasti loistava vauhti. Paperilla SoHin pitäisi olla lähempänä PD:tä kuin Translatediä, mutta on pahasti noiden perässä tällä legillä. Galiana taas on pysynyt riittävän lähellä SoHia, mutta jäänyt kärkiveneille taas pahasti. Erona viime legiin siis juurikin SoHin selvästi huonontunut vauhti, joka johtunee miehistövaihdoksista tai ehkä myös riskialttiimman legin tuomasta varovaisuudesta.

        Oliko niin että Spiritin amatimies hyppäs kelkasta Kapkaupungissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko niin että Spiritin amatimies hyppäs kelkasta Kapkaupungissa?

        Neljä jäi pois toiselta legiltä. Yksi oli kai päävastuussa taktiikasta ja toisen tiedän kovan luokan jolla- ja kölivenepurjehtijaksi.


    • Anonyymi

      Trackerin mukaan Spiritin koillispuolella on kiertomerkki (45S 110E), joka pitäisi jättää styyrpuuriin. Printattavassa reittikartassa tuota ei ole. Jos pitää jättää oikealle, taitaapi vaatia jotain manöövereja Spiritiltä?

      • Anonyymi

        Aamuun mennessä SoH on varmaan heittänyt vendan, aikasemmin se ei olisi kannattanut. Galiana on haastavassa paikassa eteläisimpänä veneenä ja heillä tulee vielä ikävä kryssi reittipisteelle. Lähes paikoillaan pysyvä korkeapaine pääsi yllättämään nekin, jotka saivat vastaanotettua ensimmäisinä sääfaksit. PD on tehnyt yllättävän liikkeen lähtemällä pohjoiseen merkinjälkeen, vaikka oppikirjan mukaan pitäisi sukeltaa etelään. Suurella todennäköisyydellä PD ei voita line honourseja tälläkään legillä, joskin Auclandin lähestymisen arpajaisissa voi vielä tapahtua ihmeitäkin.


    • Anonyymi

      Kääntömerkin ympärillä eletään mielenkiintoisia aikoja. Korkeapaine, jonka ennustettiin pysyttelevän lähes paikoillaan vielä päiviä, onkinlähtenyt liikkeelle muutaman veneen, ml. Galianan kryssi onkin vaihtumassa spinnulla ajoksi. Tosin Galianan kannalta liian myöhään. PD sekoilee urakalla pohjoisessa ja näyttää nyt suuntaavan keskelle isoa pläkää. Kiertotie pläkän ympäri saattaa tuoda sen tasoihin Translatedin ja SoH:n kanssa oltuaan ensin 500 mpk niiden edellä. Oppikirjan mukainen reitti etelän kautta taitaa vaatia varsin syvän koukkauksen etelään. Tosin perinteiseen Whitbread aikojen seikkailuun jäävuorten välissä nyt ei mennä noiden määrättyjen reittipisteiden takia.

    • Anonyymi

      Italiaanot menee hyvää reittiä vähän etelämpänä. Jos Windyyn on uskomista (ja miksi ei olisi) parin päivän päästä Tasmanian eteläpuolella mennään isoa kovaa. PD on vähän hakusessa nyt reitin kanssa, kevyttä vastatuulta.

      Vai mikä on raadin näkemys?

      • Anonyymi

        Tämänhetkisen näkymä sanoisi PD:n olevan umpikujassa. Taitavat yrittää Tasmanian pohjoispuolelta, jossa on osittain vastatuulta pläkää matkalla. Kartalla reitti näyttää oikaisevan, mutta isoympyrä ei ihan sitä kautta mene.

        Translated puolestaan tuntuu olevan tavoittamattomissa perässä tulevilta. Tosin NZ pohjoiskärjen arvonta voi tuottaa yllätyksiäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämänhetkisen näkymä sanoisi PD:n olevan umpikujassa. Taitavat yrittää Tasmanian pohjoispuolelta, jossa on osittain vastatuulta pläkää matkalla. Kartalla reitti näyttää oikaisevan, mutta isoympyrä ei ihan sitä kautta mene.

        Translated puolestaan tuntuu olevan tavoittamattomissa perässä tulevilta. Tosin NZ pohjoiskärjen arvonta voi tuottaa yllätyksiäkin.

        Jees, PD:n reittivalintaa on ainakin nyt vaikea ymmärtää. Amatsoonia voi kyrsiä. Ellei sitten Tasmanian jälkeen tule jotain dramaattista tuulen suunnan käännöstä. SoH ja Galiana ovat hyvissä asemissa. Mummielestä, kuten Antti Rinne tapaa sanoa.


    • Anonyymi

      Godspeed on jäänyt Kapiin ja miehistö hajaantunut. Nyt äkkiä soitto kipparille, niin voi päästä etelämerellä purjehtimaan.

      • Anonyymi

        Kuka hullu tuolla haluasi jatkaa? Folkkarillakin pääsisi kovempaa.


    • Anonyymi

      Spirit on menettänyt Sayula - luokan johtopaikan ajettuaan yöllä pläkään Tasmanian eteläpuolella. Evrika ottanut johtopaikan 14 minutin erolla 'Corrected elapsed' ajassa.

      • Anonyymi

        Galiana ajoi pläkään suunnilleen samassa paikassa. Vauhti parhaillaan 2,6s.


      • Anonyymi

        SoH sai pari päivää sitten lähellä kulkeneelta veneeltä hyvin tarkan sääennusteen ja on ilmeisesti siksi nyt fleetin eteläisin vene. Se näyttääkin olevan Windyn mukaan oikea positio lähipäiviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SoH sai pari päivää sitten lähellä kulkeneelta veneeltä hyvin tarkan sääennusteen ja on ilmeisesti siksi nyt fleetin eteläisin vene. Se näyttääkin olevan Windyn mukaan oikea positio lähipäiviksi.

        Windyn mukaan SoH joutuu tänään kisan kovimpaansa myrskyyn. Aika leppoisissa keleissä etelämerta tähän asti onkin edetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windyn mukaan SoH joutuu tänään kisan kovimpaansa myrskyyn. Aika leppoisissa keleissä etelämerta tähän asti onkin edetty.

        Näyttää myrä pyyhkäisevän koko kärkifleetin yli, jäämättä sentään paikoilleen heitä kurittamaan. SoH:n reitti on onnistunut, PD ja Translated saavat vastatuulia ja pläkää myrän jälkeen.


    • Anonyymi

      Kakkoslegin loppu alkaa lähestyä kärkipaateilla. Uuden Seelannin pohjoiskärjen kierto on todennäköisesti aika yhtä aikaa kaikilla kolmella. SoH saanee parhaan myötiksen parina seuraavana päivänä.

    • Anonyymi

      Taitaa T9:lle tulla täysi potti tältä osuudella, juuri nyt ykkönen kaikissa kolmessa luokassa, jossa sille tuloksia lasketaan. Eikä tuohon loppumatkaan näytä enää peliä muuttavaa pläkääkään ennättävän.

    • Anonyymi

      Aikalailla toistoa ekalta legiltä. Translated täysin ylivoimainen ja Triana yhtä ylivoimainen omassa luokassaan. Maiden ja SoH tasavahvoja, SoH voittanut todella niukasti molemmilla kerroilla.

      PD on nopea, mutta taktiikassa toivomista pahemman kerran. Viimeksi päästi SoHin ohi eteläkautta ja nyt lähti aivan kummallisille reiteille valtavasta johdosta (suorassa ajassa).

      Evrika ja Galliana paransivat selvästi ekalta legiltä, mutta ovat toivottoman kaukana Translatedistä. Nyt sentään pääsevät lähelle SoHia tasoituksilla.

      Outlawilla ei vauhtia ole. Viimeksi pärjäsi hyvin riskaabelin reittivalinnan ansiosta.

      Häntäpää on toivottoman hidas. Onneksi sentään Godspeed tajusi keskeyttää.

      • Anonyymi

        Miksi edes T9 olisi vertailukohta? Triana, Galiana ja Outlaw etenivät melkein näköetäisyydellä toisiinsa Tasmanian kärkeen saakka, siinä Triana otti etumatkansa. Ei siis käytännössä eroja venevauhdeissa. T9:n meno on ollut toki vakuuttavaa, mutta erot tasoitusten jälkeen pienet, ei siinä ylivoimasta voi puhua. Häntäpää onkin jäänyt hännäksi lähinnä teknisistä syistä ja ovat nyt vain siirtopurjehduksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi edes T9 olisi vertailukohta? Triana, Galiana ja Outlaw etenivät melkein näköetäisyydellä toisiinsa Tasmanian kärkeen saakka, siinä Triana otti etumatkansa. Ei siis käytännössä eroja venevauhdeissa. T9:n meno on ollut toki vakuuttavaa, mutta erot tasoitusten jälkeen pienet, ei siinä ylivoimasta voi puhua. Häntäpää onkin jäänyt hännäksi lähinnä teknisistä syistä ja ovat nyt vain siirtopurjehduksella.

        Ei sen T9 pitäisi kovin paljon Galianaa nopeampi olla ja onhan se nyt aivan ylivoimainen, kun tulee maaliinkin ennen PD, SoH ja Maiden, jotka pitäisi kaikki olla reilusti nopeampia paljon uudempina tai isompina.

        Onhan se Triana jatkuvasti nopeampi kuin Galiana, vaikka IRC:n mukaan pitäisi olla hitaampi. Oli Tasmanian kohdalla 130 mpk edellä ja nyt 280 mpk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sen T9 pitäisi kovin paljon Galianaa nopeampi olla ja onhan se nyt aivan ylivoimainen, kun tulee maaliinkin ennen PD, SoH ja Maiden, jotka pitäisi kaikki olla reilusti nopeampia paljon uudempina tai isompina.

        Onhan se Triana jatkuvasti nopeampi kuin Galiana, vaikka IRC:n mukaan pitäisi olla hitaampi. Oli Tasmanian kohdalla 130 mpk edellä ja nyt 280 mpk.

        Tekikö T9 epäilyttävän hyviä säävalintoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sen T9 pitäisi kovin paljon Galianaa nopeampi olla ja onhan se nyt aivan ylivoimainen, kun tulee maaliinkin ennen PD, SoH ja Maiden, jotka pitäisi kaikki olla reilusti nopeampia paljon uudempina tai isompina.

        Onhan se Triana jatkuvasti nopeampi kuin Galiana, vaikka IRC:n mukaan pitäisi olla hitaampi. Oli Tasmanian kohdalla 130 mpk edellä ja nyt 280 mpk.

        Hiukan ennen Tasmaniaa Triana oli 35 mpk Galianan edellä, Outlaw 10 mpk jäljessä. Etelä-Afrikan kärjen jälkeen eroja syntyi siitä, miten kukin mieeloinkin sattui virtoihin. Jokin syy sillekin, että T9 on Flyer-, SoH Sayula- ja Galiana Adventure-luokassa. Normaalin mittaluvun lisäksi tässä on erilaisia lisiä, esim Galianalla muutama sakkopykälä useasta mukana olevasta purjeesta. T9 ei todellakaan ole nopeampi kuin PD, PD:llä oli saavuttamattoman näköinen 500 mpk kaula ennen sekoiluja pohjoiseen.

        Triana kyllä mielestäni ansaitsisi esteettisistä syistä melkoisen aikasakon ylirumasta doghousesta, jota peräpeilin targakaari ei paranna.


    • Anonyymi

      PD on juuri ohittanut Galianan IRC-tasoituksissa. Galianan etu Evrikaan on noin 13 tuntia, ja Evrika on huomattavasti lähempänä etapin maalia. Kovin pahaa jämähtämistä pläkään tuo etumatka ei salli Galianalle. Windy ennustaa edelleen kevenevää tuulta lähipäiviksi.

    • Anonyymi

      Olipas Galianalla paha rypistys kalkkiviivoilla. Outlaw meni aivan vierestä onglmitta maallin, Galian sahaili edestakaisin pläkässä ja vastavirrassa 4 tuntia viimeisiä kahta mailia.

    • Anonyymi

      Löytyykö jostain legien 1 ja 2 yhteenlasketut tulokset (=tämänhetkiset kokonaistulokset)?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe