Tuhkimon tallin kokemuksia?

Anonyymi-ap

Mietin, että aloittaisin tuhkimon tallilla ratsastuksen, Olisiko kellään kokemusta kyseisestä tallista?😊 Kiitos kaikille jotka vastaa!

11

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsellä tallista kokemusta jo monta vuotta ja talliporukka on pieni ja mukava sekä tallin ilmapiiri myös! Tallilla on mahdollisuus kisata tallin ulkopuolella (on ns pieni "kisaryhmä") ja ainakin kerran vuodessa kaikille mahdollisuus kisata tallikisoissa! Ratsastuksenopettajalla monia koulutuksia ja on todella mukava sekä huolehtii ratsastajista! Tallin omistaja on myös mukava ja tykkää jutella ERITTÄIN paljon:DDD

      Hevoset kilttejä ja hyvin koulutettuja, sekä kaikki myös erilaisia ratsastaa! Toiset ovat reippaampia ja toiset taas laiskempia, toiset herkempiä ja toiset taas ei. Tallin melkeimpä kaikki hevoset ovat tuntikäytössä (toki osa vasta kokeneemmille kun on vaikeampia ja eivät sovellu aloittelioille/ei niin kokeneille) Kenttä on todella harvoin huonossa kunnossa ja tunneillakin pääsee tekemään paljon erilaisia juttuja sekä tuntikoot ovat pienet 2-3 ratsukkoa ja HYVIN harvoin on edes neljää ratsukkoa. Yksäreitäkin välillä mahdollisuus saada jos muut eivät pääse tunnille.


      Tuhkimossa on mahdollisuus osallistua esim. varsojen opetukseen, erilaisiin näyttelyihin, talutusratsastuksiin jne. Välillä saa ja pääsee ratsastelemaan itsenäisesti ja hevosia sekä poneja saa hoitaa sekä tehdä niiden kanssa kaikkea kivaa! Tallissa on melkein aina jotain tekemistä, ja kaikkea muutakin kivaa. Tallilla pyritään siihen että hevosila sekä poneilla hyvät olot ja sopivat varusteet.

      tallin historiaa sekä muita juttuja löytyy https://www.tuhkimon.net/ kannattaa käydä katsomassa;))

    • Anonyymi

      Hevoset sekä ponit erittäin hyvässä kunnossa, talli siisti ja siivotaan viikottain, Tunnit opettavaisia sekä opettaja osaava. Kaikilla hevosilla pyritään siihen, että olisi sopivat varusteet, sekä terveet hevoset❤️

    • Anonyymi

      Itsellä on kokemusta kyseisestä tallista!

      Tallilla saa paljon mahdollisuuksia mm kisata yms🤩 ratsastuksen ooettaja on osaava ja muutenkin tosi mukava! Tuhkimossa pyritään että hevosilla on sopivat varusteet ja muutenkin hyvät oltavat. Siellä ei ole ehkä 1-2krt joskus ei edes sitä niin hevonen saikulla.
      Siellä on terveet hevoset ja kaikki hepat on osaavia mutta ei anna mitään ilmatteeks⭐️

    • Anonyymi

      Osaava opettaja, kivat, kiltit ja hyvinvoivat hevoset. Ratsastajan kehittyessä mahdollisuus kisaamiseen ja hevosten liikutukseen!

    • Anonyymi

      Vanhat kaviokuumeiset hevoset juoksee tunteja.

      • Anonyymi

        Niin ja ketähän ne on?😂 vaan elli ja rambo kaviokuumrhevosia eikä kumpikaan tunneilla😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja ketähän ne on?😂 vaan elli ja rambo kaviokuumrhevosia eikä kumpikaan tunneilla😂

        Monella tallilla on tunneilla kaviokuumeesta toipuneita hevosia, ei kaikilla käänny kavioluu kun hoidetaan ajoissa. Ja parannuttua liikutus on tärkeää ettei uusiksi. Elli oli viime vuonna koulu kisoissa ja sijoittui toiseksi, että tuomari varmaan olisi poistanut radalta jos sairastaisi kaviokuumetta.


    • Anonyymi

      mää oon käyny jonki aikaa kyseesellä tallilla ja mää en saanu kovin hyvää kokemusta. karsinoode karmeil oli homeesta kakkaa. hypätään heti alussa ekoilla hypy kerroil 60cm. ope polttaa tunnilla ja otti mun henkeen tosi paljo.... tämö vain minun mielipide.

      • Anonyymi

        En tiiä millä tunneilla sä oot tuhkimos käyny et onko kenties joku toinenki tuhkimon talli koska ite ainaki mun ekalla hyppykerralla menin puomeja ja kaksi kertaa hyppäsin noin 30cm pikkuristikon😊😊

        Kukaan aloittelija joka tuhkimossa käy niin ei ole hypännyt ensimmäisellä eikä toisella eikä kolmannella eikä välttämättä neljännelläkään hyppykerralla yli 50cm estettä…


    • Anonyymi

      Olen käynyt siellä pari kertaa ja se on aika sotkuset paikat. Hevosilla on pienet karsinat ja likaset että ne kyllä siivotaan mutta, ne ei siltikään oo siistit. Huonoa opetusta ja melki ekalla kerralla hypätään jo korkeeta. Siellä on villit hevoset ja hevoste ei opeta yhtään ja ne voi tehdä koska vaan ihan mitä vaan. Joskus talutin fisua niin se nous mun selän takana pystyyn. Hevosilla on liian alhaalla katto ja muutenki ahdasta. Opettaja oplttaa tupakkaa kesken tunnin. Tarinan karsinassa on homeista kakkaa kalterin ja ikkunan välissä.

      • Anonyymi

        Itse en ainakaan ole nähnyt, että Kaisa polttaisi tupakkaa tunnilla tai edes hevosten lähellä. Ja jos polttaa, polttaa vain ennen tuntia tai sen jälkeen. Ekoilla hyppykerroilla ratsastajaa ei välttämättä edes laiteta hyppäämään kuin pari kertaa pikku ristikko☺️ Sitten, kun ratsastaja on valmis hyppäämään korkeampaa, esteen korkeutta nostetaan ja silloinkaan ei välttämättä kuin muutama sentti. karsinoiden karmeilla ei pitkään aikaan ole ollut homeista paskaa ja silloinkin, kun tai jos on, se siivotaan pois. Ja oletko tai oletko ollut aktiivinen tuntilainen tai edes käynyt kaisan tunnilla? Oletko tutustunut kaisaan ja tuhkimon historiaan? Ja käytkö edes koko tallilla? Vaikuttaa siltä että et. Ja kun asioista et tiedä totuutta, on turha tulla tänne valittamaan😂😂 Kannattaa myös muistaa, että kaikki asiat mitä tänne kirjoitetaan jää myös tänne ja monet henkilöt, myös kaisa voi näitä lukea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe