Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Nyt mä keksin: Aja 10km/h muuta liikennettä hitaammin

Anonyymi-ap

Tämä on ratkaisu kaikkeen, 10km/h hitaammin kuin muu liikenne niin näet kaiken, mitään ei voi jäädä huomaamatta, kerkiät reakoida kaikkeen, olet turvallinen, mitään ei voi enää sattua, koska 10km/h muuta liikennettä hitaammin on nopeus joka on täydellinen nopeus, sinulla on "vatasen kädet" ja "roikkosen reakointiaika". Jopa näkökykysi kaksinkertaistuu vain kun ajat 10km/h muuta liikennettä hitaammin!

93

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajoneuvon nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään pitääkin sovittaa sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää. Vaarallisempaa on sellainen ajo, joka ylittää kuskin taidot. Esim. uusia arkoja kuskeja tulee sekaan useita kuukaudessa.

      • Anonyymi

        " Uusia arkoja kuskeja tulee sekaan useita kuukaudessa. "
        Tarkoitat varmaankin näitä vähä-älyisiä sähköautoilijoita,
        nehän ajaa 10 kilsaa muuta liikennettä hitaammin ja nysväävät jossain rekan
        takana kun liki puoli tonnia painavasta akusta loppuu muuten hönkä
        kesken matkan.


        SÄHKÖÄÄLIÖT HOITOON


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😍 ­­N­­­y­­­m­­f­­o­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18094656p

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Jos aistisi sekä ajotaitosi ovat niin heikot, että turvallinen ajaminen edellyttää matalampaa nopeutta, niin sitten teet oikein. Tosin 10km/h muuta liikennettä hitaampi nopeus on käsitteenä huono, koska liikenne takanasi kulkee korkeintaan samaa nopeutta kanssasi. Et siis malttanut miettiä asiaa kovin kauaa ennen trollausta, mutta tärkeintä on, että sentään yritit ja melkein saavutit jotain.

      • Anonyymi

        Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
        Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
        Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.

        Niin, nopeusrajoitus on vain ylin sallittu nopeus ja sen voi hyvin alittaa 5-10km/h tilanteen mukaan.

        Vaikka ajaisi sakkorajalla, toinen autoilija yleensä aina roikkuu aivan perässä hermoillen. Sellaiset pitää vaan laskea ohi , kun eivät pidä väliä. Myöskin tuolla ajotyylillä on lähes pakko ohittaa muita ja joutuu ajamaan jonoissa ja joutuu potentiaalisesti useammin vaaratilanteisiin.

        Asia ratkeaa, kun ajaa aloittajan ajotyylillä ja varaa matkantekoon muutaman minuutin enemmän aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nopeusrajoitus on vain ylin sallittu nopeus ja sen voi hyvin alittaa 5-10km/h tilanteen mukaan.

        Vaikka ajaisi sakkorajalla, toinen autoilija yleensä aina roikkuu aivan perässä hermoillen. Sellaiset pitää vaan laskea ohi , kun eivät pidä väliä. Myöskin tuolla ajotyylillä on lähes pakko ohittaa muita ja joutuu ajamaan jonoissa ja joutuu potentiaalisesti useammin vaaratilanteisiin.

        Asia ratkeaa, kun ajaa aloittajan ajotyylillä ja varaa matkantekoon muutaman minuutin enemmän aikaa.

        Nopeusrajoitus onalin sallittu nopeus!
        Audi King Teiden King 💪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
        Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.

        Koko perusidea vesittyy jos alat ajamaan muiden ehdoilla mm. päästät vasiten takana tulevan ohitse tai edes helpotat ohittamista. Ajamalla muita hitaammin hallitset muita. Alinopeus on vain väline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko perusidea vesittyy jos alat ajamaan muiden ehdoilla mm. päästät vasiten takana tulevan ohitse tai edes helpotat ohittamista. Ajamalla muita hitaammin hallitset muita. Alinopeus on vain väline.

        Alinopeutta ei ole. Mitään sellaista nopeutta ei ole määritelty. Nopeusrajoitus sen sijaan on maksiminopeus, jota saa ajaa. Alle sen saa hyvinkin ajaa. Mitään määritelmää ei ole, että paljonko alle saa ajaa, ilman että virkavalta puuttuu asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeutta ei ole. Mitään sellaista nopeutta ei ole määritelty. Nopeusrajoitus sen sijaan on maksiminopeus, jota saa ajaa. Alle sen saa hyvinkin ajaa. Mitään määritelmää ei ole, että paljonko alle saa ajaa, ilman että virkavalta puuttuu asiaan.

        Totta, kanssa-autoilijoita voi kiusata ilman vaaraa sanktiosta. Täydellinen valta on käsissä, eikä kukaan mahda mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kanssa-autoilijoita voi kiusata ilman vaaraa sanktiosta. Täydellinen valta on käsissä, eikä kukaan mahda mitään.

        Sinun kannattaa miettiä koko liikenteen luonne ja ajatus uudelleen jos uskot, että muut autoilijat pyrkivät hallitsemaan sinua ja heillä on valta-asema ylitsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa miettiä koko liikenteen luonne ja ajatus uudelleen jos uskot, että muut autoilijat pyrkivät hallitsemaan sinua ja heillä on valta-asema ylitsesi.

        Ei muut minua vaan muutamat (onneksi) harvat, monia muita. Tottakai se on vallankäyttöä jos ajelet tietoisesti ja tarpeettomasti alinopeutta samalla pakottaen muutkin ajamaan sinun rytmissä alinopeutta. Usein juuri samat tyypit aiheuttavat jonot ja ruuhkat myös liikenteen ulkopuolella. Hyi kamalaa :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muut minua vaan muutamat (onneksi) harvat, monia muita. Tottakai se on vallankäyttöä jos ajelet tietoisesti ja tarpeettomasti alinopeutta samalla pakottaen muutkin ajamaan sinun rytmissä alinopeutta. Usein juuri samat tyypit aiheuttavat jonot ja ruuhkat myös liikenteen ulkopuolella. Hyi kamalaa :/

        Sekin on vallankäyttöä jos joku ohittaa. Tai ei näytä vilkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
        Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.

        Kaikkein mukavinta n olla muun liikenteen tukkeena , näin säästää bensaa ja voi saada jopa orkun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muut minua vaan muutamat (onneksi) harvat, monia muita. Tottakai se on vallankäyttöä jos ajelet tietoisesti ja tarpeettomasti alinopeutta samalla pakottaen muutkin ajamaan sinun rytmissä alinopeutta. Usein juuri samat tyypit aiheuttavat jonot ja ruuhkat myös liikenteen ulkopuolella. Hyi kamalaa :/

        Ei muita pakoteta ajamaan samassa rytmissä, eikä se ole mitään vallankäyttöä. Millä tavoin olet tutkinut sitä, että samat tyypit aiheuttaa jonot ja ruuhkat muuallakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
        Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.

        Mut jos se onnikkakin tulee samalle pysäkille? Taas olet tukkona


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeutta ei ole. Mitään sellaista nopeutta ei ole määritelty. Nopeusrajoitus sen sijaan on maksiminopeus, jota saa ajaa. Alle sen saa hyvinkin ajaa. Mitään määritelmää ei ole, että paljonko alle saa ajaa, ilman että virkavalta puuttuu asiaan.

        Olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että nämä, jotka ajavat, kun ilmeisesti eivät enää uskalla ajaa, rajoitusten mukaan, ovat kaikkein vaarallisimpia liikenteessä, alinopeuden lisäksi voivat töpeksiä muutenkin, esim lyömällä lossit pohjaan kesken ajon, jos on vaikka varis tiellä ja niitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muita pakoteta ajamaan samassa rytmissä, eikä se ole mitään vallankäyttöä. Millä tavoin olet tutkinut sitä, että samat tyypit aiheuttaa jonot ja ruuhkat muuallakin?

        Pakkohan se on ajaa, jos ei ohi pääse. Yleensä nämä hitaasti ajavat on vielä niin tolloja, etteivät tajua ajaa edes sivuun. Teillä on tyhjän pantteina bussipysäkkejä, joille voi ajaa ja päästää muut ohi. Olisi bussipysäkeille edes käyttöä tähän, kun busseja ei enää kulje. Ei eläkeläisillä ole kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että nämä, jotka ajavat, kun ilmeisesti eivät enää uskalla ajaa, rajoitusten mukaan, ovat kaikkein vaarallisimpia liikenteessä, alinopeuden lisäksi voivat töpeksiä muutenkin, esim lyömällä lossit pohjaan kesken ajon, jos on vaikka varis tiellä ja niitä on.

        Se on sinun mielipiteesi. Se vaan on aika kaukana todellisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun mielipiteesi. Se vaan on aika kaukana todellisuudesta.

        Älä nyt oikeassa olevaa turhaan tyrmää. Noinhan asia on, lieneekö tuttua omalla kohdallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, kanssa-autoilijoita voi kiusata ilman vaaraa sanktiosta. Täydellinen valta on käsissä, eikä kukaan mahda mitään.

        "Totta, kanssa-autoilijoita voi kiusata ilman vaaraa sanktiosta. Täydellinen valta on käsissä, eikä kukaan mahda mitään."

        Täydellistä valtaa ei koskaan ole. Hitaampi nopeus ei anna mitään valtaa, ellei ajeta kinttupolkua.
        Se tuppaa vain olemaan niin, että kaikki luulevat ilevansa "vatasia" ja vedetään pienellä ylinopeudella ja manataan niitä, jotka pysyy sallituissa rajoissa.
        Pitää myös muistaa, ettei nopeusmittarikaan ole luotettava. Varsinkin vanhoissa autoissa se näytti yleensä 10% väärin.

        Kummallinen ilmiö oli, kun viime vuosituhannella ajoin pakettiautolla meni kaikki ohi 80 km:n tiellä, joka oli minun sillioisen autoni suurin sallittu nopeu myös moottoritiellä..
        Mutta kun tultiin moottoritielle ei kenelläkään ollut kiire ohi, vaikka ajoin samaa 80 kuin tavallisilla maanteillä ja heillä olisi ollut mahdollisuus mennä ohi sataa. Ohituskaistakin oli yleensä vapaa,, mutta ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt oikeassa olevaa turhaan tyrmää. Noinhan asia on, lieneekö tuttua omalla kohdallasi.

        Tähän pitää jonkun nyt väittää vastaan, että saadaan aikaan viikkoja kestävä älykäs väittely.


    • Anonyymi

      Hyvä valinta, näin teen minäkin. Vouhkaajat ja jokapaikasta myöhästyjät saa kaahata mielin määrin.

    • Anonyymi

      Entäs jos muu liikenne alentaa nopeutta, niin alennatteko taas 10km/h omaa nopeutta?

    • Anonyymi

      Tuo alinopeudella ajaminen on Toyotalla ajavien kädettömien ja dementoituneitten juttu kun ei pää ja ajatus pysy mukana.

      • Anonyymi

        Ehkä, mutta tieliikennelaki velvoittaa ajamaan sopivalla tilannenopeudella. Vaaralliseksi menee, jos kuski ylittää taitonsa ja kykynsä. Siinä voi lähteä muidenkin henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, mutta tieliikennelaki velvoittaa ajamaan sopivalla tilannenopeudella. Vaaralliseksi menee, jos kuski ylittää taitonsa ja kykynsä. Siinä voi lähteä muidenkin henki.

        Uijui. Teiden tukko. Miniminäkusipää.


      • Anonyymi

        Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista ilman liikenteen aiheuttamaa syytä. Sellaisesta ei aloituksessa ollut puhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uijui. Teiden tukko. Miniminäkusipää.

        Kun älykkyys ei riitä järkevään keskusteluun, niin alkaa haukkuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun älykkyys ei riitä järkevään keskusteluun, niin alkaa haukkuminen.

        Varmasti riittää, mutta kun toi sun jankkaaminen on tuota laki sitä ja laki tätä. Mitä on mikäkin virkamies määritellyt missäkin opuksessa ilman kykyä ymmärtää mitä tiellä oikeasti tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti riittää, mutta kun toi sun jankkaaminen on tuota laki sitä ja laki tätä. Mitä on mikäkin virkamies määritellyt missäkin opuksessa ilman kykyä ymmärtää mitä tiellä oikeasti tapahtuu.

        Valtaosa ymmärtää sekä lain että sen, mitä tiellä oikeasti tapahtuu. Sitten on niitä, jotka eivät ymmärrä toista tai molempia. Se ilmenee turhautumisena siihen, mitä yksilö ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista ilman liikenteen aiheuttamaa syytä. Sellaisesta ei aloituksessa ollut puhe.

        Okei, mikä on se pienin sallittu nopeus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, mikä on se pienin sallittu nopeus?

        Se kerrotaan liikennemerkillä, jos sellainen on määrätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun älykkyys ei riitä järkevään keskusteluun, niin alkaa haukkuminen.

        Lienet alinopeutta ajava vanhus, kun alkaa tekstin taso muuttumaan teiniajoille.
        Mikä helvetti siinä on, että vanhat jäärät vänkää vastaan? "Minä olen ajanut 60v, ei kolareita, ei sakkoja, MINÄ osaan ajaa". Eikö oikeasti tule mieleen, että ajaminen ei toimi, niinko 30 v sitten? Ikä tekee temppunsa meille kaikille ja pitää ymmärtää luopua autoilusta, koska ihan varmasti ei enää "pysy kärryillä". Liikennemäärät kasvaneet, liikennemerkit muuttuneet jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kerrotaan liikennemerkillä, jos sellainen on määrätty.

        Vähimmäisnopeus kerrotaan liikennemerkillä. Sen nopeuden alitus ei kuitenkaan ole sama, kuin monen hokema ”alinopeus”, jota heidän mielestä ajetaan ihan kaikkialla ja kaiken aikaa. Vähimmäisnopeutta hitaammin saa kuitenkin ajaa, jos liikennetilanne sitä edellytä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oikeusmurha. Ei alinopeutta ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusmurha. Ei alinopeutta ole olemassa.

        Näistä huolellisista vanhuksista nuorempien kannattaisi ottaa mallia. Ei tarvitse kaahata kun lähtee puolituntia aiemmin liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusmurha. Ei alinopeutta ole olemassa.

        Ei ole alinopeutta ei, mutta liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata, joten muilla perusteilla voidaan määrätä sakko tai jos todetaan ajokyvyttömyys, niin määrätä ajokielto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusmurha. Ei alinopeutta ole olemassa.

        Lueppa päivälehtiä, tuolla videolla ajellut sai ajokiellon kun ajeli 50km/h motarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa päivälehtiä, tuolla videolla ajellut sai ajokiellon kun ajeli 50km/h motarilla.

        Olis kannattanut haastaa käräjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa päivälehtiä, tuolla videolla ajellut sai ajokiellon kun ajeli 50km/h motarilla.

        Sai ajokiellon takuulla muulla nimikkeellä, kuin "alinopeus".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä huolellisista vanhuksista nuorempien kannattaisi ottaa mallia. Ei tarvitse kaahata kun lähtee puolituntia aiemmin liikkeelle.

        Alinopeus ei ole "huolellisuutta". Jos ei enää kykene ajamaan edes niiden rajoitusten mukaan, on syytä siirtyä matkustajaksi.
        Tiedätkö, olen 7 päivänä viikossa autolla liikkeellä, ei päivääkään, etteikö joku suhari ole aiheuttamassa sydämen tykytyksiä mennen tullen. Nopeus rajoitusten mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeus ei ole "huolellisuutta". Jos ei enää kykene ajamaan edes niiden rajoitusten mukaan, on syytä siirtyä matkustajaksi.
        Tiedätkö, olen 7 päivänä viikossa autolla liikkeellä, ei päivääkään, etteikö joku suhari ole aiheuttamassa sydämen tykytyksiä mennen tullen. Nopeus rajoitusten mukaan

        Mitään alinopeutta ei ole määritelty. Nopeusrajoitus on maksiminopeus, Se on määritelty ja yli ei saa ajaa. Alle saa ajaa. Mistään ei löydy määritelmää, että paljonko alle saa ja voi ajaa.


      • Anonyymi

        Tuohan ajoi viittäkymppiä satasen alueella. Ei se ole 10 km/h hitaammin .


    • Anonyymi

      Mitäs tuosta valitatte, jos sinulla on kiire ei se tarkoita, että minun pitää ajaa kovempaa vauhtia kun haluan.

      • Anonyymi

        On kuitenkin kohteliasta ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua nopeutta, jos olosuhteet sen mahdollistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuitenkin kohteliasta ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua nopeutta, jos olosuhteet sen mahdollistaa.

        On kohteliasta ohittaa tai ajaa takana kun ei osaa ohittaa. On myös kohteliasta olla kitisemättä kun hiljempaa ajavat ei riko lakia ta mitään sääntöjä. Jos sulla on kiire on aivan sinun syy jos olet myöhässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kohteliasta ohittaa tai ajaa takana kun ei osaa ohittaa. On myös kohteliasta olla kitisemättä kun hiljempaa ajavat ei riko lakia ta mitään sääntöjä. Jos sulla on kiire on aivan sinun syy jos olet myöhässä.

        Ei ole kiire minnekään, enkä ole myöhässä. On vain tottumuskysymys, että kun keli ja muut olosuhteet mahdollistavat mukavan etenemisen suurinta sallittua ajaen, niin ajan sitä. Mielestäni on kohtelijasta niin toimia, mutta ei pakollista. Siinä on suuri ero, jos yhtään hoksaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kiire minnekään, enkä ole myöhässä. On vain tottumuskysymys, että kun keli ja muut olosuhteet mahdollistavat mukavan etenemisen suurinta sallittua ajaen, niin ajan sitä. Mielestäni on kohtelijasta niin toimia, mutta ei pakollista. Siinä on suuri ero, jos yhtään hoksaat.

        Silloin sinulla on mahdollisuus ohittaa tai ajaa perässä ja se mahdollistaa mukavan ja kiireettömän etenemisen ja se on kohteliasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin sinulla on mahdollisuus ohittaa tai ajaa perässä ja se mahdollistaa mukavan ja kiireettömän etenemisen ja se on kohteliasta.

        Toki jos on mahdollisuus ohittaa. Aina ei ole ja aina ei ole edes pitkään matkaan ohitusmahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki jos on mahdollisuus ohittaa. Aina ei ole ja aina ei ole edes pitkään matkaan ohitusmahdollisuutta.

        Mutta se ei ole edessäajavan vika jos ei voi ohittaa. Silloin on ajettava sivuun ja odotettava vähän aikaa tai ajaa perässä. Tässäkään tapauksessa edellä ajava ei syyllisty mihinkään väärään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se ei ole edessäajavan vika jos ei voi ohittaa. Silloin on ajettava sivuun ja odotettava vähän aikaa tai ajaa perässä. Tässäkään tapauksessa edellä ajava ei syyllisty mihinkään väärään.

        Ei olekaan ei, eikä sellaista ole väitetty. Puhuin ainoastaan kohteliaisuudesta. Syy hitaaseen ajamiseen voi olla ihan todellinen tarve niin toimia. Sitä syytä ei takana tulija tiedä.


    • Anonyymi

      Monikaan täällä ei hiffaa (tajua pointtia) tässä kirjoituksessa.

      Kun joku ajaa 10km/h hitaammin kuin muut niin onko se nopeus nyt sitten se kaikkivoipa nopeus jossa mitään ei voi sattua, voit havainnoida kaiken jo liki ennustus tyyliin tulevaisuuden näkijä, reaktio kykyai riittävät kaikkeen.

      Tähän tarvitaan vain se että ajat muuta liikennettä 10km/h hitaammin, se on kaikki tässä ja amen ja piste.

      • Anonyymi

        Osuma voi tulla vaikka miten pienessä nopeudessa. Auto rullaa esim. vapaalla toisen auton päälle. Osuma se on sekin, vaikka nopeutta minimaalisesti.


      • Anonyymi

        Itsekin olen huvittuneena seurannut kommentteja ja miettinyt, että onko ihmiset todellakin näin tyhmiä, etteivät ymmärrä aloituksen sarkasmia.
        Mutta toisaalta, pitää muistaa että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin olen huvittuneena seurannut kommentteja ja miettinyt, että onko ihmiset todellakin näin tyhmiä, etteivät ymmärrä aloituksen sarkasmia.
        Mutta toisaalta, pitää muistaa että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä,

        Aloittaja on turhautunut, koska ei osaa ohittaa. Kun joku edellä ajaa hänen mielestään liian hitaasti, ei hän osaa kuin suuttua. Siksi hän yrittää maalata alle suurimman sallitun nopeuden ajamisesta ongelmaa. Se vaan ei ole ongelma muille kuin hänelle ja muille huonoille kuskeille. Eli hän ei onnistu siinäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on turhautunut, koska ei osaa ohittaa. Kun joku edellä ajaa hänen mielestään liian hitaasti, ei hän osaa kuin suuttua. Siksi hän yrittää maalata alle suurimman sallitun nopeuden ajamisesta ongelmaa. Se vaan ei ole ongelma muille kuin hänelle ja muille huonoille kuskeille. Eli hän ei onnistu siinäkään.

        Miksi sitten sen, suurinta sallittua hyvissä olosuhteissa ajamaan kykenemättömän, pitää kaikille todistaa kykenemättömyytensä liikkua joustavasti ja muita häiritsemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuma voi tulla vaikka miten pienessä nopeudessa. Auto rullaa esim. vapaalla toisen auton päälle. Osuma se on sekin, vaikka nopeutta minimaalisesti.

        Takana tulevan on velvollinen pitämäään sellaista turvaväliä että ajoneuvo on pysäytettävissä tien näkyvällä osalla. Ja tämä sääntö on täysin sama vaikka edellä puksuttaisi 30 km/h menevä traktori ym. mopoauto...,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuma voi tulla vaikka miten pienessä nopeudessa. Auto rullaa esim. vapaalla toisen auton päälle. Osuma se on sekin, vaikka nopeutta minimaalisesti.

        Onko sulla ajokortti?


    • Anonyymi

      Etelänpelleillä on lyhyet matkat ja moottoritiet ja aina kiire. Eivätkä osaa lähteä ajoissa mihinkään ja kaahavaat ylinopeutta ja ovat silti myöhässä. Ei ole sen syy joka ajaa hiljempaa että olette myöhässä aina.

      • Anonyymi

        Minä lähden aina puoli tuntia aikaisemmin. Voin sitten rauhassa ajella levollisin mielin vaikka viittäkymppiä. Turvallista ja mukavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä lähden aina puoli tuntia aikaisemmin. Voin sitten rauhassa ajella levollisin mielin vaikka viittäkymppiä. Turvallista ja mukavaa.

        Minä talletan samalla vastuuttomien ohittelijoiden suorituksia kojelautakameralla ja lähetän otokset poliisille. Siinäpähän oppivat kunnioittamaan Suomen Lakia jos ei äly riitä muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä talletan samalla vastuuttomien ohittelijoiden suorituksia kojelautakameralla ja lähetän otokset poliisille. Siinäpähän oppivat kunnioittamaan Suomen Lakia jos ei äly riitä muuten.

        Naurettavaa tuollainen ja varmaan luulet, että sun kuvaukset johtaisi johonkin toimenpiteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa tuollainen ja varmaan luulet, että sun kuvaukset johtaisi johonkin toimenpiteisiin.

        Johtavat kyllä. Yhdessäkin oli oikeudessa todistajana. Tuomittiin törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi. Yksi Audi-mies kävelee nyt vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtavat kyllä. Yhdessäkin oli oikeudessa todistajana. Tuomittiin törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi. Yksi Audi-mies kävelee nyt vuoden.

        Tosiasia on , että niille sinun vidoillesi poliisi lähinnä naureskelee jos sitäkään, vaan ne videosi menee poliisissa suoraan roskakoriin vaikka kotipoliisi harhassasi muuta kuvittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä lähden aina puoli tuntia aikaisemmin. Voin sitten rauhassa ajella levollisin mielin vaikka viittäkymppiä. Turvallista ja mukavaa.

        Levollista liikennemieltä vaan sinulle minä minä minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia on , että niille sinun vidoillesi poliisi lähinnä naureskelee jos sitäkään, vaan ne videosi menee poliisissa suoraan roskakoriin vaikka kotipoliisi harhassasi muuta kuvittelet.

        No kyllähän tuo Audi-miehen kohellus päätyi käräjille minun aloitteesta. Ajelin vielä perässä parkkipaikalle, että kuljettajan naamakin päätyi videolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän tuo Audi-miehen kohellus päätyi käräjille minun aloitteesta. Ajelin vielä perässä parkkipaikalle, että kuljettajan naamakin päätyi videolle.

        Älä enää, ei usko kukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä enää, ei usko kukaan

        Joo minuakin harmittaa tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän tuo Audi-miehen kohellus päätyi käräjille minun aloitteesta. Ajelin vielä perässä parkkipaikalle, että kuljettajan naamakin päätyi videolle.

        Ajelit perässä parkkipaikalle ja tietenkin yhtä reippaalla ylinopeudella kuin se Audi-mies.
        Ilmoititko poliisille myös tuon itsesi ajaman ylinopeuden?
        Joten satujahan sinä sepittelet, ethän moisiin tarinoihin usko edes itse, kenestäkään tervepäisestä kansalaisesta puhumattakaan.


    • Anonyymi

      heHEEEEEEEEEEEE olen aina ajanut 10 km/h muita hitaammin!

      • Anonyymi

        Helpottiko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpottiko?

        Olen henkisesti erittäin tasapainoinen ihminen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen henkisesti erittäin tasapainoinen ihminen!

        Sitä paitsi minä pidän junista hyvin paljon!


    • Anonyymi

      Kai mielipidekin muuttuu faktaksi, kun sen netin ihmeelliseen maailmaan kirjoittaa. Kaikenlaista töpeksijää ja asioiden vääntelijää tähänkin ketjuun osallistuu. Heilläkin oma mielipahan sanelema mielipide muuttuu faktaksi.

      Jos moottoritiellä ajaa 90-100 km/h, en näe siinä mitään ongelmaa. Ongelmia se teettää vain niille, jotka ajavat aina toisen perässä kiinni, eivätkä osaa hallita omaa nopeutta ja yleensä näe liikennetilannetta. Useammin se heille on kyse siitä että otetaan muut kiinni ja ollaan kuin junanvaunussa konsanaan "toisen imussa".

      Vallankäyttö on ihan väärä termi, eikä kuulu liikenteeseen, kuten ei tunteet sun muu hömpötys muutenkaan. Säännöt on ihan yksinkertaiset. Voit ajaa vain omaa autoasi, mutta kokonaisuuden havainnointi voi olla rajallista, jos edessä näkyvät ainoastaan toisen takavalot.

    • Anonyymi

      Mekin saatiin tänne "peräkykälle" suuren maailman mallia: ruuhkat. Autoilijoiden määrä ei liikennelaskennan mukaan ole juurikaan lisääntynyt. Entiselle kylätielle laitettiin kiertoliittymät, suojateitä lisää ja 60 kmh pudotettiin 40 kmh. Ennen tätä ruuhka oli vain haave mutta nyt klo 16 puolin/toisin katkeamaton 1 km jono seisoo ja matelee kävelyvauhtia. Muina aikoina aika moni hinaa autoletkaa ajellen 20-30 kmh. Aivan järjetöntä.

      • Anonyymi

        Kannattaa suosia liikenneympyröitä. Ne ovat oikein tehokkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa suosia liikenneympyröitä. Ne ovat oikein tehokkaita.

        Kiertoliittymät toimii ruuhka-aikoinakin kohtuullisesti kun se iso automassa tulee vain yhdestä suunnasta. Jos taas autoja tulee lähes katkeamattomana virtana kahdesta viereisistä suunnasta, jälkimmäinen suunta lähes pysähtyy ja jono alkaa kasvamaan. Jotta näin ei pääsisi käymään, ruuhka-aikoina vois käytössä olla liikennevalot.


      • Anonyymi

        " Aivan järjetöntä."
        Kyllä tekin opitte ympyröissä ajamaan. Voisiko ajatella, että kävisitte vähän suuremmassa maailmassa katsomassa mallia? Voisiko paikallislehti neuvoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Aivan järjetöntä."
        Kyllä tekin opitte ympyröissä ajamaan. Voisiko ajatella, että kävisitte vähän suuremmassa maailmassa katsomassa mallia? Voisiko paikallislehti neuvoa?

        Ei siinä autoilijalla ole mitään oppimista. Jos lähimpänä vasemmalta olevasta liittymästä tulee katkeamaton virta autoja. Silloin se seuraavan liittymän jono seisoo ja jono kasvaa. Väärin suunniteltu!


      • Anonyymi

        Ja liikenneturvallisuus siellä kylällä heikkeni huomattavasti, koska ennen uudistusta ei ollut yhtään onnettomuutta vuosikausiin ja liikenne sujui kitkatta, ja nyt niitä onnettomuuksia sitten harvakseltaan sattuu. Joten uudistus täytti sen mitä sillä haettiin, eli saada edes muutama onnettomuus aikaiseksi tälläkin, ennen niin turvalliselle tieosuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiertoliittymät toimii ruuhka-aikoinakin kohtuullisesti kun se iso automassa tulee vain yhdestä suunnasta. Jos taas autoja tulee lähes katkeamattomana virtana kahdesta viereisistä suunnasta, jälkimmäinen suunta lähes pysähtyy ja jono alkaa kasvamaan. Jotta näin ei pääsisi käymään, ruuhka-aikoina vois käytössä olla liikennevalot.

        Tai sitten antaa suosiolla sivustatulijan päästää silloitällöin liikennevirtaan, niin ei tarvittaisi pylpyröitä eikä valoja risteyksiin. Liikennevalot ja ympyrät rakennetaan ainoastaan suomalaisen joustamattoman liikennekulttuurin tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja liikenneturvallisuus siellä kylällä heikkeni huomattavasti, koska ennen uudistusta ei ollut yhtään onnettomuutta vuosikausiin ja liikenne sujui kitkatta, ja nyt niitä onnettomuuksia sitten harvakseltaan sattuu. Joten uudistus täytti sen mitä sillä haettiin, eli saada edes muutama onnettomuus aikaiseksi tälläkin, ennen niin turvalliselle tieosuudelle.

        Eiköhän syy ole siinä, etteivät maalaiset osaa ajaa vilkkaassa liikenteessä. Menee pasmat sekaisin jo vähäisestä tungoksesta ja sit ajetaan perässä kiinni ja törmätään perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän syy ole siinä, etteivät maalaiset osaa ajaa vilkkaassa liikenteessä. Menee pasmat sekaisin jo vähäisestä tungoksesta ja sit ajetaan perässä kiinni ja törmätään perään.

        No höpöhöpö. Kyllän ne avuttomimman pullopersesiat tulee perjantaisin sieltä kehä kolmosen sisältä. Juuri ne samat jotka talvi yllättää tammikuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiertoliittymät toimii ruuhka-aikoinakin kohtuullisesti kun se iso automassa tulee vain yhdestä suunnasta. Jos taas autoja tulee lähes katkeamattomana virtana kahdesta viereisistä suunnasta, jälkimmäinen suunta lähes pysähtyy ja jono alkaa kasvamaan. Jotta näin ei pääsisi käymään, ruuhka-aikoina vois käytössä olla liikennevalot.

        Missä päin "peräkyliä" on tuollaiset ruuhkat? Ajan päivittäin monessa liikenneympyrässä, eikä missään niistä ole koskaan tarve kovin pitkään odottaa väliä, johon mennä. Eivät ihmiset niin tappituntumassa aja, etteikö jossain olisi aina jokin väli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän syy ole siinä, etteivät maalaiset osaa ajaa vilkkaassa liikenteessä. Menee pasmat sekaisin jo vähäisestä tungoksesta ja sit ajetaan perässä kiinni ja törmätään perään.

        Eihän se peräkylän liikenne yhtään autojen lukumäärällä suuremmaksi muuttunut vaikka se liikennesuunnittelun toimesta saatiin, vähäisyydestään huolimatta, ruuhkautumaan.
        Eikä siinä kenenkään ajo osaamisella ole mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se peräkylän liikenne yhtään autojen lukumäärällä suuremmaksi muuttunut vaikka se liikennesuunnittelun toimesta saatiin, vähäisyydestään huolimatta, ruuhkautumaan.
        Eikä siinä kenenkään ajo osaamisella ole mitään tekemistä.

        Liikenneympyrä sujuvoittaa yleensä liikennettä. Kyllä osaamisella on takuulla silloin suuri merkitys, jos liikenneympyrä saa aikaa jotakin muuta.


    • Anonyymi

      Dennis Pasterstein approves

    • Anonyymi

      Kun nyt ollaan näin kaukana aloituksen aiheesta niin mielipiteeni on, että liikenneympyrät/kiertoliittymät on liian pieniä. Keskustan halkaisija pitäisi olla vähintään 50 - 80 m. Silloin ne tomisi niin kuin on tarkoitettu. Helpottaisi myös raskastaliikennettä ja kulku olisi sujuvampaa.

      • Anonyymi

        Ei sen tartte olla kuin tolppa keskellä risteystä.


      • Anonyymi

        Oikea termi on liikenneympyrä. Kiertoliittymä sanan voi heittää kiertoradalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sen tartte olla kuin tolppa keskellä risteystä.

        Tuossa lähistöllä muuttivat yhden useampikaistaisen risteyksen liikenneympyräksi kippaamalla lavallisen betoniromua keskelle risteystä ja siihen liikenneympyrän merkki. Hyvin toimi, eikä muuten kukaan oikonut.

        Seuraavana kesänä tekivät sitten puolella miljoonalla siistimmän version patsaineen päivineen. Siinä meni varmaan pari-kolme kuukautta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe