Tämä on ratkaisu kaikkeen, 10km/h hitaammin kuin muu liikenne niin näet kaiken, mitään ei voi jäädä huomaamatta, kerkiät reakoida kaikkeen, olet turvallinen, mitään ei voi enää sattua, koska 10km/h muuta liikennettä hitaammin on nopeus joka on täydellinen nopeus, sinulla on "vatasen kädet" ja "roikkosen reakointiaika". Jopa näkökykysi kaksinkertaistuu vain kun ajat 10km/h muuta liikennettä hitaammin!
Nyt mä keksin: Aja 10km/h muuta liikennettä hitaammin
93
714
Vastaukset
- Anonyymi
Ajoneuvon nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään pitääkin sovittaa sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää. Vaarallisempaa on sellainen ajo, joka ylittää kuskin taidot. Esim. uusia arkoja kuskeja tulee sekaan useita kuukaudessa.
- Anonyymi
" Uusia arkoja kuskeja tulee sekaan useita kuukaudessa. "
Tarkoitat varmaankin näitä vähä-älyisiä sähköautoilijoita,
nehän ajaa 10 kilsaa muuta liikennettä hitaammin ja nysväävät jossain rekan
takana kun liki puoli tonnia painavasta akusta loppuu muuten hönkä
kesken matkan.
SÄHKÖÄÄLIÖT HOITOON - Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18094656p
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Jos aistisi sekä ajotaitosi ovat niin heikot, että turvallinen ajaminen edellyttää matalampaa nopeutta, niin sitten teet oikein. Tosin 10km/h muuta liikennettä hitaampi nopeus on käsitteenä huono, koska liikenne takanasi kulkee korkeintaan samaa nopeutta kanssasi. Et siis malttanut miettiä asiaa kovin kauaa ennen trollausta, mutta tärkeintä on, että sentään yritit ja melkein saavutit jotain.
- Anonyymi
Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.Niin, nopeusrajoitus on vain ylin sallittu nopeus ja sen voi hyvin alittaa 5-10km/h tilanteen mukaan.
Vaikka ajaisi sakkorajalla, toinen autoilija yleensä aina roikkuu aivan perässä hermoillen. Sellaiset pitää vaan laskea ohi , kun eivät pidä väliä. Myöskin tuolla ajotyylillä on lähes pakko ohittaa muita ja joutuu ajamaan jonoissa ja joutuu potentiaalisesti useammin vaaratilanteisiin.
Asia ratkeaa, kun ajaa aloittajan ajotyylillä ja varaa matkantekoon muutaman minuutin enemmän aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, nopeusrajoitus on vain ylin sallittu nopeus ja sen voi hyvin alittaa 5-10km/h tilanteen mukaan.
Vaikka ajaisi sakkorajalla, toinen autoilija yleensä aina roikkuu aivan perässä hermoillen. Sellaiset pitää vaan laskea ohi , kun eivät pidä väliä. Myöskin tuolla ajotyylillä on lähes pakko ohittaa muita ja joutuu ajamaan jonoissa ja joutuu potentiaalisesti useammin vaaratilanteisiin.
Asia ratkeaa, kun ajaa aloittajan ajotyylillä ja varaa matkantekoon muutaman minuutin enemmän aikaa.Nopeusrajoitus onalin sallittu nopeus!
Audi King Teiden King 💪 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.Koko perusidea vesittyy jos alat ajamaan muiden ehdoilla mm. päästät vasiten takana tulevan ohitse tai edes helpotat ohittamista. Ajamalla muita hitaammin hallitset muita. Alinopeus on vain väline.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko perusidea vesittyy jos alat ajamaan muiden ehdoilla mm. päästät vasiten takana tulevan ohitse tai edes helpotat ohittamista. Ajamalla muita hitaammin hallitset muita. Alinopeus on vain väline.
Alinopeutta ei ole. Mitään sellaista nopeutta ei ole määritelty. Nopeusrajoitus sen sijaan on maksiminopeus, jota saa ajaa. Alle sen saa hyvinkin ajaa. Mitään määritelmää ei ole, että paljonko alle saa ajaa, ilman että virkavalta puuttuu asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeutta ei ole. Mitään sellaista nopeutta ei ole määritelty. Nopeusrajoitus sen sijaan on maksiminopeus, jota saa ajaa. Alle sen saa hyvinkin ajaa. Mitään määritelmää ei ole, että paljonko alle saa ajaa, ilman että virkavalta puuttuu asiaan.
Totta, kanssa-autoilijoita voi kiusata ilman vaaraa sanktiosta. Täydellinen valta on käsissä, eikä kukaan mahda mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, kanssa-autoilijoita voi kiusata ilman vaaraa sanktiosta. Täydellinen valta on käsissä, eikä kukaan mahda mitään.
Sinun kannattaa miettiä koko liikenteen luonne ja ajatus uudelleen jos uskot, että muut autoilijat pyrkivät hallitsemaan sinua ja heillä on valta-asema ylitsesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kannattaa miettiä koko liikenteen luonne ja ajatus uudelleen jos uskot, että muut autoilijat pyrkivät hallitsemaan sinua ja heillä on valta-asema ylitsesi.
Ei muut minua vaan muutamat (onneksi) harvat, monia muita. Tottakai se on vallankäyttöä jos ajelet tietoisesti ja tarpeettomasti alinopeutta samalla pakottaen muutkin ajamaan sinun rytmissä alinopeutta. Usein juuri samat tyypit aiheuttavat jonot ja ruuhkat myös liikenteen ulkopuolella. Hyi kamalaa :/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muut minua vaan muutamat (onneksi) harvat, monia muita. Tottakai se on vallankäyttöä jos ajelet tietoisesti ja tarpeettomasti alinopeutta samalla pakottaen muutkin ajamaan sinun rytmissä alinopeutta. Usein juuri samat tyypit aiheuttavat jonot ja ruuhkat myös liikenteen ulkopuolella. Hyi kamalaa :/
Sekin on vallankäyttöä jos joku ohittaa. Tai ei näytä vilkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.Kaikkein mukavinta n olla muun liikenteen tukkeena , näin säästää bensaa ja voi saada jopa orkun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muut minua vaan muutamat (onneksi) harvat, monia muita. Tottakai se on vallankäyttöä jos ajelet tietoisesti ja tarpeettomasti alinopeutta samalla pakottaen muutkin ajamaan sinun rytmissä alinopeutta. Usein juuri samat tyypit aiheuttavat jonot ja ruuhkat myös liikenteen ulkopuolella. Hyi kamalaa :/
Ei muita pakoteta ajamaan samassa rytmissä, eikä se ole mitään vallankäyttöä. Millä tavoin olet tutkinut sitä, että samat tyypit aiheuttaa jonot ja ruuhkat muuallakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen jo vuosia ajellut kesällä satasen alueella 90 km/h, eikä ole ollut mitään ongelmia.
Kuorma-autot eivät roiku perässä, ja joskus harvoin takaa lähestyy linja-auto, jonka päästän ohi väistämällä pysäkille.Mut jos se onnikkakin tulee samalle pysäkille? Taas olet tukkona
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeutta ei ole. Mitään sellaista nopeutta ei ole määritelty. Nopeusrajoitus sen sijaan on maksiminopeus, jota saa ajaa. Alle sen saa hyvinkin ajaa. Mitään määritelmää ei ole, että paljonko alle saa ajaa, ilman että virkavalta puuttuu asiaan.
Olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että nämä, jotka ajavat, kun ilmeisesti eivät enää uskalla ajaa, rajoitusten mukaan, ovat kaikkein vaarallisimpia liikenteessä, alinopeuden lisäksi voivat töpeksiä muutenkin, esim lyömällä lossit pohjaan kesken ajon, jos on vaikka varis tiellä ja niitä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muita pakoteta ajamaan samassa rytmissä, eikä se ole mitään vallankäyttöä. Millä tavoin olet tutkinut sitä, että samat tyypit aiheuttaa jonot ja ruuhkat muuallakin?
Pakkohan se on ajaa, jos ei ohi pääse. Yleensä nämä hitaasti ajavat on vielä niin tolloja, etteivät tajua ajaa edes sivuun. Teillä on tyhjän pantteina bussipysäkkejä, joille voi ajaa ja päästää muut ohi. Olisi bussipysäkeille edes käyttöä tähän, kun busseja ei enää kulje. Ei eläkeläisillä ole kiire.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itse henkilökohtaisesti sitä mieltä, että nämä, jotka ajavat, kun ilmeisesti eivät enää uskalla ajaa, rajoitusten mukaan, ovat kaikkein vaarallisimpia liikenteessä, alinopeuden lisäksi voivat töpeksiä muutenkin, esim lyömällä lossit pohjaan kesken ajon, jos on vaikka varis tiellä ja niitä on.
Se on sinun mielipiteesi. Se vaan on aika kaukana todellisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinun mielipiteesi. Se vaan on aika kaukana todellisuudesta.
Älä nyt oikeassa olevaa turhaan tyrmää. Noinhan asia on, lieneekö tuttua omalla kohdallasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, kanssa-autoilijoita voi kiusata ilman vaaraa sanktiosta. Täydellinen valta on käsissä, eikä kukaan mahda mitään.
"Totta, kanssa-autoilijoita voi kiusata ilman vaaraa sanktiosta. Täydellinen valta on käsissä, eikä kukaan mahda mitään."
Täydellistä valtaa ei koskaan ole. Hitaampi nopeus ei anna mitään valtaa, ellei ajeta kinttupolkua.
Se tuppaa vain olemaan niin, että kaikki luulevat ilevansa "vatasia" ja vedetään pienellä ylinopeudella ja manataan niitä, jotka pysyy sallituissa rajoissa.
Pitää myös muistaa, ettei nopeusmittarikaan ole luotettava. Varsinkin vanhoissa autoissa se näytti yleensä 10% väärin.
Kummallinen ilmiö oli, kun viime vuosituhannella ajoin pakettiautolla meni kaikki ohi 80 km:n tiellä, joka oli minun sillioisen autoni suurin sallittu nopeu myös moottoritiellä..
Mutta kun tultiin moottoritielle ei kenelläkään ollut kiire ohi, vaikka ajoin samaa 80 kuin tavallisilla maanteillä ja heillä olisi ollut mahdollisuus mennä ohi sataa. Ohituskaistakin oli yleensä vapaa,, mutta ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt oikeassa olevaa turhaan tyrmää. Noinhan asia on, lieneekö tuttua omalla kohdallasi.
Tähän pitää jonkun nyt väittää vastaan, että saadaan aikaan viikkoja kestävä älykäs väittely.
- Anonyymi
Hyvä valinta, näin teen minäkin. Vouhkaajat ja jokapaikasta myöhästyjät saa kaahata mielin määrin.
- Anonyymi
Entäs jos muu liikenne alentaa nopeutta, niin alennatteko taas 10km/h omaa nopeutta?
- Anonyymi
Tuo alinopeudella ajaminen on Toyotalla ajavien kädettömien ja dementoituneitten juttu kun ei pää ja ajatus pysy mukana.
- Anonyymi
Ehkä, mutta tieliikennelaki velvoittaa ajamaan sopivalla tilannenopeudella. Vaaralliseksi menee, jos kuski ylittää taitonsa ja kykynsä. Siinä voi lähteä muidenkin henki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä, mutta tieliikennelaki velvoittaa ajamaan sopivalla tilannenopeudella. Vaaralliseksi menee, jos kuski ylittää taitonsa ja kykynsä. Siinä voi lähteä muidenkin henki.
Uijui. Teiden tukko. Miniminäkusipää.
- Anonyymi
Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista ilman liikenteen aiheuttamaa syytä. Sellaisesta ei aloituksessa ollut puhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uijui. Teiden tukko. Miniminäkusipää.
Kun älykkyys ei riitä järkevään keskusteluun, niin alkaa haukkuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun älykkyys ei riitä järkevään keskusteluun, niin alkaa haukkuminen.
Varmasti riittää, mutta kun toi sun jankkaaminen on tuota laki sitä ja laki tätä. Mitä on mikäkin virkamies määritellyt missäkin opuksessa ilman kykyä ymmärtää mitä tiellä oikeasti tapahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti riittää, mutta kun toi sun jankkaaminen on tuota laki sitä ja laki tätä. Mitä on mikäkin virkamies määritellyt missäkin opuksessa ilman kykyä ymmärtää mitä tiellä oikeasti tapahtuu.
Valtaosa ymmärtää sekä lain että sen, mitä tiellä oikeasti tapahtuu. Sitten on niitä, jotka eivät ymmärrä toista tai molempia. Se ilmenee turhautumisena siihen, mitä yksilö ei ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeus on alle pienimmän sallitun nopeuden ajamista ilman liikenteen aiheuttamaa syytä. Sellaisesta ei aloituksessa ollut puhe.
Okei, mikä on se pienin sallittu nopeus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, mikä on se pienin sallittu nopeus?
Se kerrotaan liikennemerkillä, jos sellainen on määrätty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun älykkyys ei riitä järkevään keskusteluun, niin alkaa haukkuminen.
Lienet alinopeutta ajava vanhus, kun alkaa tekstin taso muuttumaan teiniajoille.
Mikä helvetti siinä on, että vanhat jäärät vänkää vastaan? "Minä olen ajanut 60v, ei kolareita, ei sakkoja, MINÄ osaan ajaa". Eikö oikeasti tule mieleen, että ajaminen ei toimi, niinko 30 v sitten? Ikä tekee temppunsa meille kaikille ja pitää ymmärtää luopua autoilusta, koska ihan varmasti ei enää "pysy kärryillä". Liikennemäärät kasvaneet, liikennemerkit muuttuneet jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kerrotaan liikennemerkillä, jos sellainen on määrätty.
Vähimmäisnopeus kerrotaan liikennemerkillä. Sen nopeuden alitus ei kuitenkaan ole sama, kuin monen hokema ”alinopeus”, jota heidän mielestä ajetaan ihan kaikkialla ja kaiken aikaa. Vähimmäisnopeutta hitaammin saa kuitenkin ajaa, jos liikennetilanne sitä edellytä.
- Anonyymi
Se on kaikkivoipa nopeus, 10km/h hitaammin.
https://youtu.be/rmP9glnAnVM?si=dcXKbuvbx1F9XKXd
Videolla mennään vielä vähän hitaammin- Anonyymi
Oikeusmurha. Ei alinopeutta ole olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeusmurha. Ei alinopeutta ole olemassa.
Näistä huolellisista vanhuksista nuorempien kannattaisi ottaa mallia. Ei tarvitse kaahata kun lähtee puolituntia aiemmin liikkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeusmurha. Ei alinopeutta ole olemassa.
Ei ole alinopeutta ei, mutta liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata, joten muilla perusteilla voidaan määrätä sakko tai jos todetaan ajokyvyttömyys, niin määrätä ajokielto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeusmurha. Ei alinopeutta ole olemassa.
Lueppa päivälehtiä, tuolla videolla ajellut sai ajokiellon kun ajeli 50km/h motarilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppa päivälehtiä, tuolla videolla ajellut sai ajokiellon kun ajeli 50km/h motarilla.
Olis kannattanut haastaa käräjille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lueppa päivälehtiä, tuolla videolla ajellut sai ajokiellon kun ajeli 50km/h motarilla.
Sai ajokiellon takuulla muulla nimikkeellä, kuin "alinopeus".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näistä huolellisista vanhuksista nuorempien kannattaisi ottaa mallia. Ei tarvitse kaahata kun lähtee puolituntia aiemmin liikkeelle.
Alinopeus ei ole "huolellisuutta". Jos ei enää kykene ajamaan edes niiden rajoitusten mukaan, on syytä siirtyä matkustajaksi.
Tiedätkö, olen 7 päivänä viikossa autolla liikkeellä, ei päivääkään, etteikö joku suhari ole aiheuttamassa sydämen tykytyksiä mennen tullen. Nopeus rajoitusten mukaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeus ei ole "huolellisuutta". Jos ei enää kykene ajamaan edes niiden rajoitusten mukaan, on syytä siirtyä matkustajaksi.
Tiedätkö, olen 7 päivänä viikossa autolla liikkeellä, ei päivääkään, etteikö joku suhari ole aiheuttamassa sydämen tykytyksiä mennen tullen. Nopeus rajoitusten mukaanMitään alinopeutta ei ole määritelty. Nopeusrajoitus on maksiminopeus, Se on määritelty ja yli ei saa ajaa. Alle saa ajaa. Mistään ei löydy määritelmää, että paljonko alle saa ja voi ajaa.
- Anonyymi
Tuohan ajoi viittäkymppiä satasen alueella. Ei se ole 10 km/h hitaammin .
- Anonyymi
Mitäs tuosta valitatte, jos sinulla on kiire ei se tarkoita, että minun pitää ajaa kovempaa vauhtia kun haluan.
- Anonyymi
On kuitenkin kohteliasta ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua nopeutta, jos olosuhteet sen mahdollistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kuitenkin kohteliasta ajaa mahdollisimman lähellä suurinta sallittua nopeutta, jos olosuhteet sen mahdollistaa.
On kohteliasta ohittaa tai ajaa takana kun ei osaa ohittaa. On myös kohteliasta olla kitisemättä kun hiljempaa ajavat ei riko lakia ta mitään sääntöjä. Jos sulla on kiire on aivan sinun syy jos olet myöhässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kohteliasta ohittaa tai ajaa takana kun ei osaa ohittaa. On myös kohteliasta olla kitisemättä kun hiljempaa ajavat ei riko lakia ta mitään sääntöjä. Jos sulla on kiire on aivan sinun syy jos olet myöhässä.
Ei ole kiire minnekään, enkä ole myöhässä. On vain tottumuskysymys, että kun keli ja muut olosuhteet mahdollistavat mukavan etenemisen suurinta sallittua ajaen, niin ajan sitä. Mielestäni on kohtelijasta niin toimia, mutta ei pakollista. Siinä on suuri ero, jos yhtään hoksaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kiire minnekään, enkä ole myöhässä. On vain tottumuskysymys, että kun keli ja muut olosuhteet mahdollistavat mukavan etenemisen suurinta sallittua ajaen, niin ajan sitä. Mielestäni on kohtelijasta niin toimia, mutta ei pakollista. Siinä on suuri ero, jos yhtään hoksaat.
Silloin sinulla on mahdollisuus ohittaa tai ajaa perässä ja se mahdollistaa mukavan ja kiireettömän etenemisen ja se on kohteliasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin sinulla on mahdollisuus ohittaa tai ajaa perässä ja se mahdollistaa mukavan ja kiireettömän etenemisen ja se on kohteliasta.
Toki jos on mahdollisuus ohittaa. Aina ei ole ja aina ei ole edes pitkään matkaan ohitusmahdollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki jos on mahdollisuus ohittaa. Aina ei ole ja aina ei ole edes pitkään matkaan ohitusmahdollisuutta.
Mutta se ei ole edessäajavan vika jos ei voi ohittaa. Silloin on ajettava sivuun ja odotettava vähän aikaa tai ajaa perässä. Tässäkään tapauksessa edellä ajava ei syyllisty mihinkään väärään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se ei ole edessäajavan vika jos ei voi ohittaa. Silloin on ajettava sivuun ja odotettava vähän aikaa tai ajaa perässä. Tässäkään tapauksessa edellä ajava ei syyllisty mihinkään väärään.
Ei olekaan ei, eikä sellaista ole väitetty. Puhuin ainoastaan kohteliaisuudesta. Syy hitaaseen ajamiseen voi olla ihan todellinen tarve niin toimia. Sitä syytä ei takana tulija tiedä.
- Anonyymi
Monikaan täällä ei hiffaa (tajua pointtia) tässä kirjoituksessa.
Kun joku ajaa 10km/h hitaammin kuin muut niin onko se nopeus nyt sitten se kaikkivoipa nopeus jossa mitään ei voi sattua, voit havainnoida kaiken jo liki ennustus tyyliin tulevaisuuden näkijä, reaktio kykyai riittävät kaikkeen.
Tähän tarvitaan vain se että ajat muuta liikennettä 10km/h hitaammin, se on kaikki tässä ja amen ja piste.- Anonyymi
Osuma voi tulla vaikka miten pienessä nopeudessa. Auto rullaa esim. vapaalla toisen auton päälle. Osuma se on sekin, vaikka nopeutta minimaalisesti.
- Anonyymi
Itsekin olen huvittuneena seurannut kommentteja ja miettinyt, että onko ihmiset todellakin näin tyhmiä, etteivät ymmärrä aloituksen sarkasmia.
Mutta toisaalta, pitää muistaa että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin olen huvittuneena seurannut kommentteja ja miettinyt, että onko ihmiset todellakin näin tyhmiä, etteivät ymmärrä aloituksen sarkasmia.
Mutta toisaalta, pitää muistaa että puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä,Aloittaja on turhautunut, koska ei osaa ohittaa. Kun joku edellä ajaa hänen mielestään liian hitaasti, ei hän osaa kuin suuttua. Siksi hän yrittää maalata alle suurimman sallitun nopeuden ajamisesta ongelmaa. Se vaan ei ole ongelma muille kuin hänelle ja muille huonoille kuskeille. Eli hän ei onnistu siinäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja on turhautunut, koska ei osaa ohittaa. Kun joku edellä ajaa hänen mielestään liian hitaasti, ei hän osaa kuin suuttua. Siksi hän yrittää maalata alle suurimman sallitun nopeuden ajamisesta ongelmaa. Se vaan ei ole ongelma muille kuin hänelle ja muille huonoille kuskeille. Eli hän ei onnistu siinäkään.
Miksi sitten sen, suurinta sallittua hyvissä olosuhteissa ajamaan kykenemättömän, pitää kaikille todistaa kykenemättömyytensä liikkua joustavasti ja muita häiritsemättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osuma voi tulla vaikka miten pienessä nopeudessa. Auto rullaa esim. vapaalla toisen auton päälle. Osuma se on sekin, vaikka nopeutta minimaalisesti.
Takana tulevan on velvollinen pitämäään sellaista turvaväliä että ajoneuvo on pysäytettävissä tien näkyvällä osalla. Ja tämä sääntö on täysin sama vaikka edellä puksuttaisi 30 km/h menevä traktori ym. mopoauto...,,,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osuma voi tulla vaikka miten pienessä nopeudessa. Auto rullaa esim. vapaalla toisen auton päälle. Osuma se on sekin, vaikka nopeutta minimaalisesti.
Onko sulla ajokortti?
- Anonyymi
Etelänpelleillä on lyhyet matkat ja moottoritiet ja aina kiire. Eivätkä osaa lähteä ajoissa mihinkään ja kaahavaat ylinopeutta ja ovat silti myöhässä. Ei ole sen syy joka ajaa hiljempaa että olette myöhässä aina.
- Anonyymi
Minä lähden aina puoli tuntia aikaisemmin. Voin sitten rauhassa ajella levollisin mielin vaikka viittäkymppiä. Turvallista ja mukavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä lähden aina puoli tuntia aikaisemmin. Voin sitten rauhassa ajella levollisin mielin vaikka viittäkymppiä. Turvallista ja mukavaa.
Minä talletan samalla vastuuttomien ohittelijoiden suorituksia kojelautakameralla ja lähetän otokset poliisille. Siinäpähän oppivat kunnioittamaan Suomen Lakia jos ei äly riitä muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä talletan samalla vastuuttomien ohittelijoiden suorituksia kojelautakameralla ja lähetän otokset poliisille. Siinäpähän oppivat kunnioittamaan Suomen Lakia jos ei äly riitä muuten.
Naurettavaa tuollainen ja varmaan luulet, että sun kuvaukset johtaisi johonkin toimenpiteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavaa tuollainen ja varmaan luulet, että sun kuvaukset johtaisi johonkin toimenpiteisiin.
Johtavat kyllä. Yhdessäkin oli oikeudessa todistajana. Tuomittiin törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi. Yksi Audi-mies kävelee nyt vuoden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtavat kyllä. Yhdessäkin oli oikeudessa todistajana. Tuomittiin törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi. Yksi Audi-mies kävelee nyt vuoden.
Tosiasia on , että niille sinun vidoillesi poliisi lähinnä naureskelee jos sitäkään, vaan ne videosi menee poliisissa suoraan roskakoriin vaikka kotipoliisi harhassasi muuta kuvittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä lähden aina puoli tuntia aikaisemmin. Voin sitten rauhassa ajella levollisin mielin vaikka viittäkymppiä. Turvallista ja mukavaa.
Levollista liikennemieltä vaan sinulle minä minä minä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasia on , että niille sinun vidoillesi poliisi lähinnä naureskelee jos sitäkään, vaan ne videosi menee poliisissa suoraan roskakoriin vaikka kotipoliisi harhassasi muuta kuvittelet.
No kyllähän tuo Audi-miehen kohellus päätyi käräjille minun aloitteesta. Ajelin vielä perässä parkkipaikalle, että kuljettajan naamakin päätyi videolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllähän tuo Audi-miehen kohellus päätyi käräjille minun aloitteesta. Ajelin vielä perässä parkkipaikalle, että kuljettajan naamakin päätyi videolle.
Älä enää, ei usko kukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä enää, ei usko kukaan
Joo minuakin harmittaa tuo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllähän tuo Audi-miehen kohellus päätyi käräjille minun aloitteesta. Ajelin vielä perässä parkkipaikalle, että kuljettajan naamakin päätyi videolle.
Ajelit perässä parkkipaikalle ja tietenkin yhtä reippaalla ylinopeudella kuin se Audi-mies.
Ilmoititko poliisille myös tuon itsesi ajaman ylinopeuden?
Joten satujahan sinä sepittelet, ethän moisiin tarinoihin usko edes itse, kenestäkään tervepäisestä kansalaisesta puhumattakaan.
- Anonyymi
heHEEEEEEEEEEEE olen aina ajanut 10 km/h muita hitaammin!
- Anonyymi
Helpottiko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpottiko?
Olen henkisesti erittäin tasapainoinen ihminen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen henkisesti erittäin tasapainoinen ihminen!
Sitä paitsi minä pidän junista hyvin paljon!
- Anonyymi
Kai mielipidekin muuttuu faktaksi, kun sen netin ihmeelliseen maailmaan kirjoittaa. Kaikenlaista töpeksijää ja asioiden vääntelijää tähänkin ketjuun osallistuu. Heilläkin oma mielipahan sanelema mielipide muuttuu faktaksi.
Jos moottoritiellä ajaa 90-100 km/h, en näe siinä mitään ongelmaa. Ongelmia se teettää vain niille, jotka ajavat aina toisen perässä kiinni, eivätkä osaa hallita omaa nopeutta ja yleensä näe liikennetilannetta. Useammin se heille on kyse siitä että otetaan muut kiinni ja ollaan kuin junanvaunussa konsanaan "toisen imussa".
Vallankäyttö on ihan väärä termi, eikä kuulu liikenteeseen, kuten ei tunteet sun muu hömpötys muutenkaan. Säännöt on ihan yksinkertaiset. Voit ajaa vain omaa autoasi, mutta kokonaisuuden havainnointi voi olla rajallista, jos edessä näkyvät ainoastaan toisen takavalot. - Anonyymi
Mekin saatiin tänne "peräkykälle" suuren maailman mallia: ruuhkat. Autoilijoiden määrä ei liikennelaskennan mukaan ole juurikaan lisääntynyt. Entiselle kylätielle laitettiin kiertoliittymät, suojateitä lisää ja 60 kmh pudotettiin 40 kmh. Ennen tätä ruuhka oli vain haave mutta nyt klo 16 puolin/toisin katkeamaton 1 km jono seisoo ja matelee kävelyvauhtia. Muina aikoina aika moni hinaa autoletkaa ajellen 20-30 kmh. Aivan järjetöntä.
- Anonyymi
Kannattaa suosia liikenneympyröitä. Ne ovat oikein tehokkaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa suosia liikenneympyröitä. Ne ovat oikein tehokkaita.
Kiertoliittymät toimii ruuhka-aikoinakin kohtuullisesti kun se iso automassa tulee vain yhdestä suunnasta. Jos taas autoja tulee lähes katkeamattomana virtana kahdesta viereisistä suunnasta, jälkimmäinen suunta lähes pysähtyy ja jono alkaa kasvamaan. Jotta näin ei pääsisi käymään, ruuhka-aikoina vois käytössä olla liikennevalot.
- Anonyymi
" Aivan järjetöntä."
Kyllä tekin opitte ympyröissä ajamaan. Voisiko ajatella, että kävisitte vähän suuremmassa maailmassa katsomassa mallia? Voisiko paikallislehti neuvoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Aivan järjetöntä."
Kyllä tekin opitte ympyröissä ajamaan. Voisiko ajatella, että kävisitte vähän suuremmassa maailmassa katsomassa mallia? Voisiko paikallislehti neuvoa?Ei siinä autoilijalla ole mitään oppimista. Jos lähimpänä vasemmalta olevasta liittymästä tulee katkeamaton virta autoja. Silloin se seuraavan liittymän jono seisoo ja jono kasvaa. Väärin suunniteltu!
- Anonyymi
Ja liikenneturvallisuus siellä kylällä heikkeni huomattavasti, koska ennen uudistusta ei ollut yhtään onnettomuutta vuosikausiin ja liikenne sujui kitkatta, ja nyt niitä onnettomuuksia sitten harvakseltaan sattuu. Joten uudistus täytti sen mitä sillä haettiin, eli saada edes muutama onnettomuus aikaiseksi tälläkin, ennen niin turvalliselle tieosuudelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiertoliittymät toimii ruuhka-aikoinakin kohtuullisesti kun se iso automassa tulee vain yhdestä suunnasta. Jos taas autoja tulee lähes katkeamattomana virtana kahdesta viereisistä suunnasta, jälkimmäinen suunta lähes pysähtyy ja jono alkaa kasvamaan. Jotta näin ei pääsisi käymään, ruuhka-aikoina vois käytössä olla liikennevalot.
Tai sitten antaa suosiolla sivustatulijan päästää silloitällöin liikennevirtaan, niin ei tarvittaisi pylpyröitä eikä valoja risteyksiin. Liikennevalot ja ympyrät rakennetaan ainoastaan suomalaisen joustamattoman liikennekulttuurin tähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja liikenneturvallisuus siellä kylällä heikkeni huomattavasti, koska ennen uudistusta ei ollut yhtään onnettomuutta vuosikausiin ja liikenne sujui kitkatta, ja nyt niitä onnettomuuksia sitten harvakseltaan sattuu. Joten uudistus täytti sen mitä sillä haettiin, eli saada edes muutama onnettomuus aikaiseksi tälläkin, ennen niin turvalliselle tieosuudelle.
Eiköhän syy ole siinä, etteivät maalaiset osaa ajaa vilkkaassa liikenteessä. Menee pasmat sekaisin jo vähäisestä tungoksesta ja sit ajetaan perässä kiinni ja törmätään perään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän syy ole siinä, etteivät maalaiset osaa ajaa vilkkaassa liikenteessä. Menee pasmat sekaisin jo vähäisestä tungoksesta ja sit ajetaan perässä kiinni ja törmätään perään.
No höpöhöpö. Kyllän ne avuttomimman pullopersesiat tulee perjantaisin sieltä kehä kolmosen sisältä. Juuri ne samat jotka talvi yllättää tammikuussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiertoliittymät toimii ruuhka-aikoinakin kohtuullisesti kun se iso automassa tulee vain yhdestä suunnasta. Jos taas autoja tulee lähes katkeamattomana virtana kahdesta viereisistä suunnasta, jälkimmäinen suunta lähes pysähtyy ja jono alkaa kasvamaan. Jotta näin ei pääsisi käymään, ruuhka-aikoina vois käytössä olla liikennevalot.
Missä päin "peräkyliä" on tuollaiset ruuhkat? Ajan päivittäin monessa liikenneympyrässä, eikä missään niistä ole koskaan tarve kovin pitkään odottaa väliä, johon mennä. Eivät ihmiset niin tappituntumassa aja, etteikö jossain olisi aina jokin väli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän syy ole siinä, etteivät maalaiset osaa ajaa vilkkaassa liikenteessä. Menee pasmat sekaisin jo vähäisestä tungoksesta ja sit ajetaan perässä kiinni ja törmätään perään.
Eihän se peräkylän liikenne yhtään autojen lukumäärällä suuremmaksi muuttunut vaikka se liikennesuunnittelun toimesta saatiin, vähäisyydestään huolimatta, ruuhkautumaan.
Eikä siinä kenenkään ajo osaamisella ole mitään tekemistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se peräkylän liikenne yhtään autojen lukumäärällä suuremmaksi muuttunut vaikka se liikennesuunnittelun toimesta saatiin, vähäisyydestään huolimatta, ruuhkautumaan.
Eikä siinä kenenkään ajo osaamisella ole mitään tekemistä.Liikenneympyrä sujuvoittaa yleensä liikennettä. Kyllä osaamisella on takuulla silloin suuri merkitys, jos liikenneympyrä saa aikaa jotakin muuta.
- Anonyymi
Dennis Pasterstein approves
- Anonyymi
Kun nyt ollaan näin kaukana aloituksen aiheesta niin mielipiteeni on, että liikenneympyrät/kiertoliittymät on liian pieniä. Keskustan halkaisija pitäisi olla vähintään 50 - 80 m. Silloin ne tomisi niin kuin on tarkoitettu. Helpottaisi myös raskastaliikennettä ja kulku olisi sujuvampaa.
- Anonyymi
Ei sen tartte olla kuin tolppa keskellä risteystä.
- Anonyymi
Oikea termi on liikenneympyrä. Kiertoliittymä sanan voi heittää kiertoradalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sen tartte olla kuin tolppa keskellä risteystä.
Tuossa lähistöllä muuttivat yhden useampikaistaisen risteyksen liikenneympyräksi kippaamalla lavallisen betoniromua keskelle risteystä ja siihen liikenneympyrän merkki. Hyvin toimi, eikä muuten kukaan oikonut.
Seuraavana kesänä tekivät sitten puolella miljoonalla siistimmän version patsaineen päivineen. Siinä meni varmaan pari-kolme kuukautta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851