Vanha esimerkki joskus vuosikymmenten takaa:
”Turisti meni pikkukaupungissa hotelliin, jätti sadan euron setelin receptionin pöydälle ja lähti katsomaan huoneita.Hotellinjohtaja otti rahan ja lähti ja maksoi velkansa lihakauppiaalle.Lihakauppias maksoi samalla rahalla velkansa karjankasvattajalle.Karjankasvattaja maksoi rahalla velkansa huoltamoyrittäjälle.Huoltamoyrittäjä kiirehti maksamaan velkansa maksulliselle naiselle,jonka palveluja oli käyttänyt.Tämä maksoi hotellilaskunsa ja raha jäi receptionin tiskille.Turisti tuli huoneita tarkastamasta ,mutta huoneet eivät miellyttäneet, joten hän otti rahansa tiskiltä ja lähti muualle.
Kauppoja ei turistille hotellin kanssa syntynyt, mutta raha liikkui.Kaikista tuli velattomia ja onnellisia.”
Mitä tästä opimme ?
Rahankierrosta esimerkki
5
351
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa kukaan ei hinnoitellut riskiä, että joku jättäisi laskunsa maksamatta, kukaan ei ottanut viivästyskorkoa, kukaan ei huomioinut eikä hinnoitellut riskiä rahan arvon muuttumisesta, kukaan ei halunnut ansaita eli hyötyä lainanannollaan.
- Anonyymi
Aloittaja voi kertoa mitä on rahankierto?
Siis jos käyttää sata euroa, niin se jakaantuu viiteen osaan ja yksittäinen osa jakaantuu uudelleen viiteen osaan. Osa näistä jakeista jatkaa vielä jakaantumisesta eri suurissa erissä ja aika kuittaa muistot. - Anonyymi
"Kaikista tuli velattomia ja onnellisia.”
No itse asiassa kaikki olivat jo NETTOvelattomia. - Anonyymi
Eikä tuossakaan kiertänyt vastikkeeton raha. Eikä velkaa otettu ns. syömävelkana tai kulutettu enemmän, kuin ansaitaan.
- Anonyymi
Tuossahan oli kyse nimenomaan ’syömäveloista’ eli jokainen osti ’luotolla’ nuo palvelut/tavarat. Ja kysehän ei ollut investoinneista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937568
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241060
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32943Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27911Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662