gigantti........

asiakas

Joku saannut joskus"hyvääkin palvelua?
Onko muuten myyjillä joku provikka palkka?

45

20764

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      "Joku saannut joskus"hyvääkin palvelua?"

      Joo

      "Onko muuten myyjillä joku provikka palkka?"

      Ei

    • Orjia

      Sama joka paikassa!

      • Anonyymi

        Gigantti on härski.

        Mitä vanhempi eläkeläinen sitä varmemmin häntä petkutetaan.

        Gigantti pettää aina.


    • ihmeesä

      eksykö Giganttiin. Myyvät määräysten vastaisia
      sähkölaitteita, joita Suomessa ei saa käyttää.

      • huh huh

        Mistähän oot tollasta saanu päähäs???
        Oot noita perusasiakkaita,jotka purkaa pahaa oloaan myyjiin ja liikkeisiin... ;)
        Miten ne tuotteet muka ovat "määräysten vastaisia" tms. jota kovasti väität?
        Parempi varmaan oliskin että tollaset asiakkaat pyörisivät tinkimässä jossain alexin hyllyjen välissä,eikä tulisi väittämään tollasta soopaa....
        Kummasti gigantti vaan on noussu muutamassa vuodessa aika kärkeen kodinkonekauppojen vertailussa....
        Tietysti eihän niitä mitään sähkölaitteita voi tunari käyttää... jos ei itteään telo,niin tulee muuten vahinkoa... Sillon varmaan on määräysten vastaista luovuttaa minkäännäköisiä laitteita sellasen ihmisen käsiin :))
        Että sellasta...


    • xxx

      eikä paljon muuta.
      Kun Gigantti oli uusi suomessa, kerrottiin että myyjät olisivat ikäänkuin omia yrittäjiä. Näin ollen taatusti suurin osa palkasta olisi provikkaa.
      Tällaista kirjoitteli HS muutama vuosi sitten.
      Tämä on kyllä aivan päinvastainen käsitys kuin mitä joku tänne aiemmin vastasi. Voisihan se Hesarikin olla väärässä.
      Sitten kerran on ollut HS:ssa kaikki erilaiset kusetustemput mitä Gigantti käyttää asiakkailleen.
      Nyt en heti muista kuin yhden:
      Mainoksessa on jokin silmiinpistävästi edullisempi tuote. Sillä saadaan asiakas kauppaan. Asiakas siis haluaa kenties oikesati ostaa tuon lajisen kodinkoneen. Niitä on hyvin vähän liikkeessä, ikäänkuin näytteeksi vain.
      Myyjä ei halua millään myydä sitä, vaan selittää, miten paska tuo laite on, ostakaa seuraava malli tai merkki, vertailkaa näitä ominaisuuksia. Sitten se malli onkin vaikka 50% kalliimpi kuin se, jota asiakas alunperin tuli katsomaan. Aika moni voi ostaakin sen kalliimman, koska hän saattoi oikeasti tarvita juuri sitä kodinkonetta. Laadukkaampi saattaa kelvata, ainahan se parempi on. Minulle kävi juuri näin Gigantissa kun aikanaan olin ostamassa pc:lle 19" halpaa monitoria. Myyjä ylipuhui minut ostamaan 17" laatumonitorin, joka oli vain hiukan kalliimpi kuin se halpa 19" monitori. Hinnat olivat siihen aikaan kai melkein kaksinkertaisia 19" kuvaputkimonitoreilla kuin nykyään. Taitaa olla niin, että eniten ostetaan jo litteitä näyttöjä, niin paljon ovat hinnat pudonneet esim 2 v takaisiin hintoihin.

      • ei asiakas!

        Menin ostamaan uutta astianpesukonetta.tavallista ja tavallisen perheen konetta,sellaista keskiverto hintaista jne.myyjä siihen itsensä tuuppasi ja sanoin että juu kunhan nyt katselen.no herra ei anna tilaa ajatuksille eikä katsomiselle,ja jos katsoin vaikkapa 300e maksavaa konetta niin ehei eihän tuollaista ja todella raivostuttavat pitkät puheet kuinka kone se kalliimpi on vuosien saatossa säästänyt rahaa esimerkiksi sähkölaskussa.
        sitten katsoin konetta joka oli tarjouksessa niin myyjä siihen itsensä lipes samantien että noh vähän naurahtaen voithan tietenkin katsoa mutta sanoohan sen jo järjellä että eihän se hyvä kone voi olla tuolla hintaa,ja jotainhan on vikana oltava.
        kävelin kaupasta ulos ostamatta!
        koska olisin itse halunnut rauhassa katsella tuotteita,en joutua painostettavaksi tai jonku sanelemaksi omassa pudjetissani.
        siksi että myyjästä heidän tuotteissaan on siis jotain vialla jos kerran hinta on piirun verran edullisempi.
        juu minä en ostanut enkä osta.
        ostin tosin toisesta liikkeestä ja sain tilaa hengittää sekä asiantuntemusta kun sitä kysyin.


      • nettikauppias

        Silloin kun Gigantti aloitti Suomessa, siellä oli kuulema "hintatakuu". Eli myyvät samaan hintaan kuin Suomen halvin hinta. Nettikaupasta sitten asiakkaat kyselivät, että "voitko faksata hinnan", Gigantille kun sähköposti EI kelvannut. Kun niin tehtiin: LOPPUI hintatakuu. Eli Gigantti ei silloin eikä koskaan pystynyt kilpailemaan nettikauppojen hintojen kanssa. En mainosta mitään yksittäistä (omaa) nettikauppaani, mutta katsokaa seuraavaksi hinnat vaikka mbnet.fi/hintaseuranta, ennenkuin maksatte gigantin giganttisen hinnan.


      • myyjä
        ei asiakas! kirjoitti:

        Menin ostamaan uutta astianpesukonetta.tavallista ja tavallisen perheen konetta,sellaista keskiverto hintaista jne.myyjä siihen itsensä tuuppasi ja sanoin että juu kunhan nyt katselen.no herra ei anna tilaa ajatuksille eikä katsomiselle,ja jos katsoin vaikkapa 300e maksavaa konetta niin ehei eihän tuollaista ja todella raivostuttavat pitkät puheet kuinka kone se kalliimpi on vuosien saatossa säästänyt rahaa esimerkiksi sähkölaskussa.
        sitten katsoin konetta joka oli tarjouksessa niin myyjä siihen itsensä lipes samantien että noh vähän naurahtaen voithan tietenkin katsoa mutta sanoohan sen jo järjellä että eihän se hyvä kone voi olla tuolla hintaa,ja jotainhan on vikana oltava.
        kävelin kaupasta ulos ostamatta!
        koska olisin itse halunnut rauhassa katsella tuotteita,en joutua painostettavaksi tai jonku sanelemaksi omassa pudjetissani.
        siksi että myyjästä heidän tuotteissaan on siis jotain vialla jos kerran hinta on piirun verran edullisempi.
        juu minä en ostanut enkä osta.
        ostin tosin toisesta liikkeestä ja sain tilaa hengittää sekä asiantuntemusta kun sitä kysyin.

        et vissiin osannut sanoa että kiitos ei palvelulle?? minä sanon sen niin monta kertaa että saan rauhan katsoa tuotetteita. lisäksipä se myyjä saattoi vaikka olla oikeassa siinä että mikä kone sun kannataa ostaa... tyhmähän asiakas on jos ei katso kuin pelkästään hintaa. ja mikäpä kauppa ei mainostuotteilla vetäisi asiakkaita kauppaan. minä en usko etteikö niitä tuotteita sieltäkin saa jos ei nyt just mukaan mutta esim. tilaamalla... käyttäkää järkeä. minä en ainakaan halua maksaa ostamastani tuotteesta viereisessä kaupassa enemmän kuin gigantissa!


      • tietoa on
        nettikauppias kirjoitti:

        Silloin kun Gigantti aloitti Suomessa, siellä oli kuulema "hintatakuu". Eli myyvät samaan hintaan kuin Suomen halvin hinta. Nettikaupasta sitten asiakkaat kyselivät, että "voitko faksata hinnan", Gigantille kun sähköposti EI kelvannut. Kun niin tehtiin: LOPPUI hintatakuu. Eli Gigantti ei silloin eikä koskaan pystynyt kilpailemaan nettikauppojen hintojen kanssa. En mainosta mitään yksittäistä (omaa) nettikauppaani, mutta katsokaa seuraavaksi hinnat vaikka mbnet.fi/hintaseuranta, ennenkuin maksatte gigantin giganttisen hinnan.

        onpas sulla fakta tietoa. ostin viime viikolla Gigantista digikameran ja nyt tänään alkaneessa tarjouksessa tuote oli 60eur halvempi ja kävelin kuitin kanssa giganttiin ja sain sen kummempia selittelemättä 75Eur käteen rahaa. Eli todellakin on hintatakuu voimassa edelleen ja kuluttajan etuna. kannatta siis katsoa mistä ostaa. Gigantinkin mukaan se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa... :)
        mukavaa kesää kaikille ja Giganttiin vaan kaikki ostoksille!!!!!! 30pv pal/vaihto-oikeus ym


      • Kritiikki
        tietoa on kirjoitti:

        onpas sulla fakta tietoa. ostin viime viikolla Gigantista digikameran ja nyt tänään alkaneessa tarjouksessa tuote oli 60eur halvempi ja kävelin kuitin kanssa giganttiin ja sain sen kummempia selittelemättä 75Eur käteen rahaa. Eli todellakin on hintatakuu voimassa edelleen ja kuluttajan etuna. kannatta siis katsoa mistä ostaa. Gigantinkin mukaan se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa... :)
        mukavaa kesää kaikille ja Giganttiin vaan kaikki ostoksille!!!!!! 30pv pal/vaihto-oikeus ym

        "mukavaa kesää kaikille ja Giganttiin vaan kaikki ostoksille!!!!!! "

        Itse en asioi hek. kohtaisilla asioillani Gigantissa huolimatta siitä, minkälaisia hintatakuita tai palautus/vaihto-oikeuksia he käyttävät.

        Muillakin (pienemmillä) kodinkoneliikkeillä on yleensä antaa jonkinlainen takuu tuotteilleen, vaikka itse vaihto/palautusoikeutta ei olisi. Lisäksi muidenkin liikkeiden (Gigantin lisäksi) on KSL:n mukaan korjattava tuotteen mahdolliset virheet -siis takuista riippumatta.

        Hintatakuu muuten sattuu olemaan KSL:n vastainen ja kuluttaja-asiamies on asettanutkin Gigantille pariin otteeseen uhkasakon ja liike on sen joutunut ainakin kerran maksamaan. Siitä huolimatta Gigantti edelleen jatkaa tuota laitonta menettelyään.

        Laittomuuden (hintatakuu) perusteetkin ovat yksinkertaiset: Jos liike sanoo, että sillä on matalammat hinnat kuin muualla, sen tulee perustua markkinatutkimukseen. Kuluttajat saavat väärän kuvan hintatakuun ansiosta, että Gigantti olisi tutkinut hinnat. Siten menettely ei ole ainoastaan laitonta vaan myös moraalitonta.

        Jokainen uusi Gigantti ajaa lukuisia pieniä kodinkoneliikkeitä pois markkinoilta. Työpaikkoja katoaa enemmän kuin syntyy, sillä nuo "Gigantin halvat hinnat" edellyttävät tietenkin ehdottoman minimihenkilöstön (=mahd. vähän) pitämistä. Viimeksi kun erään tuttavani kanssa kävin (tämän ostoksilla) Gigantissa, myyjää ei saanut paikalle aivan lyhyellä odottelulla. Tyypillinen ilmiö näissä "drive for profit" -mestoissa -liian vähäinen myyjämäärä palvelemassa liian vähiä asiakkaita.

        Lisäksi Gigantin tapaiset kaupat lisäävät automarkettikulttuuria ja sen ympäristöongelmia.

        Minkälaiset palkat mahtavat olla myyjillä? Olisi kiva kuulla tarkemmin. Luultavasti kuitenkin pienin, minkä Gigantti kehtaa maksaa. Kannattaa muistaa tehdessä halpoja ostoksia, että joku on aina maksamassa "halpuudesta".

        Itse suosittelen siis pysymään mahdollisimman kaukana Gigantista.


      • Kritiikki
        Kritiikki kirjoitti:

        "mukavaa kesää kaikille ja Giganttiin vaan kaikki ostoksille!!!!!! "

        Itse en asioi hek. kohtaisilla asioillani Gigantissa huolimatta siitä, minkälaisia hintatakuita tai palautus/vaihto-oikeuksia he käyttävät.

        Muillakin (pienemmillä) kodinkoneliikkeillä on yleensä antaa jonkinlainen takuu tuotteilleen, vaikka itse vaihto/palautusoikeutta ei olisi. Lisäksi muidenkin liikkeiden (Gigantin lisäksi) on KSL:n mukaan korjattava tuotteen mahdolliset virheet -siis takuista riippumatta.

        Hintatakuu muuten sattuu olemaan KSL:n vastainen ja kuluttaja-asiamies on asettanutkin Gigantille pariin otteeseen uhkasakon ja liike on sen joutunut ainakin kerran maksamaan. Siitä huolimatta Gigantti edelleen jatkaa tuota laitonta menettelyään.

        Laittomuuden (hintatakuu) perusteetkin ovat yksinkertaiset: Jos liike sanoo, että sillä on matalammat hinnat kuin muualla, sen tulee perustua markkinatutkimukseen. Kuluttajat saavat väärän kuvan hintatakuun ansiosta, että Gigantti olisi tutkinut hinnat. Siten menettely ei ole ainoastaan laitonta vaan myös moraalitonta.

        Jokainen uusi Gigantti ajaa lukuisia pieniä kodinkoneliikkeitä pois markkinoilta. Työpaikkoja katoaa enemmän kuin syntyy, sillä nuo "Gigantin halvat hinnat" edellyttävät tietenkin ehdottoman minimihenkilöstön (=mahd. vähän) pitämistä. Viimeksi kun erään tuttavani kanssa kävin (tämän ostoksilla) Gigantissa, myyjää ei saanut paikalle aivan lyhyellä odottelulla. Tyypillinen ilmiö näissä "drive for profit" -mestoissa -liian vähäinen myyjämäärä palvelemassa liian vähiä asiakkaita.

        Lisäksi Gigantin tapaiset kaupat lisäävät automarkettikulttuuria ja sen ympäristöongelmia.

        Minkälaiset palkat mahtavat olla myyjillä? Olisi kiva kuulla tarkemmin. Luultavasti kuitenkin pienin, minkä Gigantti kehtaa maksaa. Kannattaa muistaa tehdessä halpoja ostoksia, että joku on aina maksamassa "halpuudesta".

        Itse suosittelen siis pysymään mahdollisimman kaukana Gigantista.

        Nopea googletus paljastaa Gigantin henkilöstömäärän:

        http://www.talouselama.fi/te500company.te?type=te500&id=gigantti

        Siis 405 henkilöa TE:n mukaan. Gigantin sivuilta käy ilmi, että Suomessa on 15 myymälää. Siten yhtä myymälää kohden työntekijämäärä on 27. Koska työ tapahtuu ainakin kahdessa vuorossa, niin yhteen vuoroon on n 13 työntekijää.

        Tämä siis ennen kuin ottaa huomioon, että kaikki nuo 405 eivät työskentele myyjinä. Osa on hallinnossa, atk-tehtävissä yms. Pienellä liikkeellä ei ole vaikeuksia työllistää samaa henkilömäärää per neliömetri.

        Mielenkiintoista myös, että Gigantin nettotulos on tappiolla.


      • Kritiikki

        "Mainoksessa on jokin silmiinpistävästi edullisempi tuote. Sillä saadaan asiakas kauppaan. Asiakas siis haluaa kenties oikesati ostaa tuon lajisen kodinkoneen. Niitä on hyvin vähän liikkeessä, ikäänkuin näytteeksi vain."

        Tuota on käsitelty tässä Kuluttajaviraston artikkelissa Gigantista:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7509&root_id=7418&mode=readdoc

        Kolmannessa kappaleessa on mainittu Gigantille annettu kielto mainostaa lupausta etsiä kuluttajalle vastaava tai kalliimpi tuote kampanja-ajan loputtua, jos tarjoustuote loppuu. Gigantilta tämä on tällainen "halpa" veto, sillä kuluttajaa kustaan linssiin antamalla vaikutelma, että tuotteiden saatavuudesta muka olisi huolehdittu erityisen hyvin. Lupaus ei tuo asiakkaalle myöskään etua, jota tällä ei lain mukaan jo olisi.

        Markkinatuomioistuimen päätökset Gigantin uhkasakon maksuunpanosta ja uusista uhkasakoista olivat yksimielisiä.


      • Kritiikki
        myyjä kirjoitti:

        et vissiin osannut sanoa että kiitos ei palvelulle?? minä sanon sen niin monta kertaa että saan rauhan katsoa tuotetteita. lisäksipä se myyjä saattoi vaikka olla oikeassa siinä että mikä kone sun kannataa ostaa... tyhmähän asiakas on jos ei katso kuin pelkästään hintaa. ja mikäpä kauppa ei mainostuotteilla vetäisi asiakkaita kauppaan. minä en usko etteikö niitä tuotteita sieltäkin saa jos ei nyt just mukaan mutta esim. tilaamalla... käyttäkää järkeä. minä en ainakaan halua maksaa ostamastani tuotteesta viereisessä kaupassa enemmän kuin gigantissa!

        "minä en ainakaan halua maksaa ostamastani tuotteesta viereisessä kaupassa enemmän kuin gigantissa! "

        Tuo tietenkin on mielipidekysymys, mutta tosiasia on, että "ilmaisia lounaita" ei tunneta. Joku maksaa nuo Gigantin halvat tuotteet (ja halvat vedot kuten hintatakuu ja lupaukset mainonnassa uuden tuotteen antamisesta jälkeenpäin, joista Markkinatuomioistuin langetti yksimieliset´uhkasakot).

        Maksajia ovat ne pienyrittäjät, jotka Gigantti ajaa pois bisneksestä. Maksajia ovat kaikki ihmiset, sillä tuollaiset suurmyymälät vievät enemmän työpaikkoja kuin tuovat. Maksajana on ympäristö, koska "gigantismi" lisää automarkettikulttuuria. Maksajina ovat liikemiehet, sillä Gigantin laittomat ja hyvän tavan vastaiset menettelyt näyttävät, että yhtiö voi toimia epämoraalisesti ja olla silti vuosia bisneksessä.

        Listaa voisi vielä jatkaakin, mutta tuosta saanee kuvan.

        "ja mikäpä kauppa ei mainostuotteilla vetäisi asiakkaita kauppaan. minä en usko etteikö niitä tuotteita sieltäkin saa jos ei nyt just mukaan mutta esim. tilaamalla... "

        Kuten puheenvuorossani tarjouksista mainitsin, niin ongelma ei ole tarjoustuotteet sinänsä, vaan Gigantin tyyli markkinoida niitä harhaanjohtavasti. Tämä harhaanjohtava markkinointi oli syynä Markkinatuomioistuimen yksimielisiin uhkasakkoihin.

        "tyhmähän asiakas on jos ei katso kuin pelkästään hintaa"

        Hieman absurdi väite, koska hintaahan Gigantti juuri markkinoi. Hinnan perässä ihmiset sinne kipittävät...


      • tietoa
        Kritiikki kirjoitti:

        "mukavaa kesää kaikille ja Giganttiin vaan kaikki ostoksille!!!!!! "

        Itse en asioi hek. kohtaisilla asioillani Gigantissa huolimatta siitä, minkälaisia hintatakuita tai palautus/vaihto-oikeuksia he käyttävät.

        Muillakin (pienemmillä) kodinkoneliikkeillä on yleensä antaa jonkinlainen takuu tuotteilleen, vaikka itse vaihto/palautusoikeutta ei olisi. Lisäksi muidenkin liikkeiden (Gigantin lisäksi) on KSL:n mukaan korjattava tuotteen mahdolliset virheet -siis takuista riippumatta.

        Hintatakuu muuten sattuu olemaan KSL:n vastainen ja kuluttaja-asiamies on asettanutkin Gigantille pariin otteeseen uhkasakon ja liike on sen joutunut ainakin kerran maksamaan. Siitä huolimatta Gigantti edelleen jatkaa tuota laitonta menettelyään.

        Laittomuuden (hintatakuu) perusteetkin ovat yksinkertaiset: Jos liike sanoo, että sillä on matalammat hinnat kuin muualla, sen tulee perustua markkinatutkimukseen. Kuluttajat saavat väärän kuvan hintatakuun ansiosta, että Gigantti olisi tutkinut hinnat. Siten menettely ei ole ainoastaan laitonta vaan myös moraalitonta.

        Jokainen uusi Gigantti ajaa lukuisia pieniä kodinkoneliikkeitä pois markkinoilta. Työpaikkoja katoaa enemmän kuin syntyy, sillä nuo "Gigantin halvat hinnat" edellyttävät tietenkin ehdottoman minimihenkilöstön (=mahd. vähän) pitämistä. Viimeksi kun erään tuttavani kanssa kävin (tämän ostoksilla) Gigantissa, myyjää ei saanut paikalle aivan lyhyellä odottelulla. Tyypillinen ilmiö näissä "drive for profit" -mestoissa -liian vähäinen myyjämäärä palvelemassa liian vähiä asiakkaita.

        Lisäksi Gigantin tapaiset kaupat lisäävät automarkettikulttuuria ja sen ympäristöongelmia.

        Minkälaiset palkat mahtavat olla myyjillä? Olisi kiva kuulla tarkemmin. Luultavasti kuitenkin pienin, minkä Gigantti kehtaa maksaa. Kannattaa muistaa tehdessä halpoja ostoksia, että joku on aina maksamassa "halpuudesta".

        Itse suosittelen siis pysymään mahdollisimman kaukana Gigantista.

        ensinnäkin jos viitsisit tutustua vähän paremmin asiaan niin sinullekin selviäisi että HINTATAKUU EI OLE LAINVASTAINEN vaan ainoastaan suomen kuluttajaviranomaisten mielestä markkinointi kelvoton. eli sitä ei saa markkinoida, mut ei hintatakuuta kukaan eikä mikään sinänsä kiellä!!!
        TOiseksi uskon että yksi Gigantti työllistää ehkä keskimäärin viisi kertaa enemmän henkilökuntaa kuin pieni köppyrä jossai kerrostalon alakerrassa. Kolmanneksi tiedän jotain Gigantin palkkatasosta, koska kaverini on ollut siellä töissä. Palkka oli hänellä suurempi kuin tes:n mukainen. Luuletko että ihmiset, jotka ovat erikoisliikkeessä myyjinä, työskentelevät minimi palkoilla? Vastaanpa samantien että ei todellakaan... Suosittelenkin ottamaan asioista ensin selvää, ja väittämään vasta sen jälkeen kun sinullakin on FAKTAA!!! Eli mennään vaan Giganttiin!!! :)


      • Kritiikki
        myyjä kirjoitti:

        et vissiin osannut sanoa että kiitos ei palvelulle?? minä sanon sen niin monta kertaa että saan rauhan katsoa tuotetteita. lisäksipä se myyjä saattoi vaikka olla oikeassa siinä että mikä kone sun kannataa ostaa... tyhmähän asiakas on jos ei katso kuin pelkästään hintaa. ja mikäpä kauppa ei mainostuotteilla vetäisi asiakkaita kauppaan. minä en usko etteikö niitä tuotteita sieltäkin saa jos ei nyt just mukaan mutta esim. tilaamalla... käyttäkää järkeä. minä en ainakaan halua maksaa ostamastani tuotteesta viereisessä kaupassa enemmän kuin gigantissa!

        Halpuudessa on oma viehätyksensä joillekin, mutta itse olen rakentanut ajt sitten seuraavan "2H-yhtälön": halpa=huono. Tässä on Talouselämän eräs artikkeli kodinkonekaupasta:

        http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=696477

        Viimeisimmän alaotsikon alla sanotaan:

        "Kova kilpailu ja teknologian edistyminen hyödyttävät kuluttajaa, joka maksaa uusista tuotteista aiempaa vähemmän"

        Hyöty kai riippuu näkökulmasta. Nuo halvemmat tuotteet eivät hyödytä esim. dvd:n korjaajaa, joka menettää tuloja kun ihmiset mieluummin ostavat (halvemmalla) uuden dvd:n kuin korjauttavat vanhan. Ympäristö ei hyödy, koska uuden dvd:n rakentaminen vaatii melkoisesti raaka-aineita yms.


      • faktatiatoo
        Kritiikki kirjoitti:

        "minä en ainakaan halua maksaa ostamastani tuotteesta viereisessä kaupassa enemmän kuin gigantissa! "

        Tuo tietenkin on mielipidekysymys, mutta tosiasia on, että "ilmaisia lounaita" ei tunneta. Joku maksaa nuo Gigantin halvat tuotteet (ja halvat vedot kuten hintatakuu ja lupaukset mainonnassa uuden tuotteen antamisesta jälkeenpäin, joista Markkinatuomioistuin langetti yksimieliset´uhkasakot).

        Maksajia ovat ne pienyrittäjät, jotka Gigantti ajaa pois bisneksestä. Maksajia ovat kaikki ihmiset, sillä tuollaiset suurmyymälät vievät enemmän työpaikkoja kuin tuovat. Maksajana on ympäristö, koska "gigantismi" lisää automarkettikulttuuria. Maksajina ovat liikemiehet, sillä Gigantin laittomat ja hyvän tavan vastaiset menettelyt näyttävät, että yhtiö voi toimia epämoraalisesti ja olla silti vuosia bisneksessä.

        Listaa voisi vielä jatkaakin, mutta tuosta saanee kuvan.

        "ja mikäpä kauppa ei mainostuotteilla vetäisi asiakkaita kauppaan. minä en usko etteikö niitä tuotteita sieltäkin saa jos ei nyt just mukaan mutta esim. tilaamalla... "

        Kuten puheenvuorossani tarjouksista mainitsin, niin ongelma ei ole tarjoustuotteet sinänsä, vaan Gigantin tyyli markkinoida niitä harhaanjohtavasti. Tämä harhaanjohtava markkinointi oli syynä Markkinatuomioistuimen yksimielisiin uhkasakkoihin.

        "tyhmähän asiakas on jos ei katso kuin pelkästään hintaa"

        Hieman absurdi väite, koska hintaahan Gigantti juuri markkinoi. Hinnan perässä ihmiset sinne kipittävät...

        suosittelisin sinullekin että todella selvität asioita ennekuin kommentoit niitä täällä suureen negatiiviseen ääneen. Väität aivan muuta kuin tiedät. Mutta oletettavasti sulla on kokemusta!? Gigantin toiminnassa ei MIELESTÄNI ole mitään moraalitonta, eikä varsinkaan laitonta. Luuletko että täällä suomessa voisi toimia yritys vuosi vuoden jälkeen jos se toimisi laittomasti? Ei todellakaan. Ja kuten jo kehotin, tutustu siihen että miksi hintatakuusta on annettu uhkasakko. Itsekin tutustuin siihen juurikin netissä ja kas vain huomaat että asiassa on aina kaksipuolta... Mennään joukolla Gigantti!! :)


      • kokemuksella
        Kritiikki kirjoitti:

        "Mainoksessa on jokin silmiinpistävästi edullisempi tuote. Sillä saadaan asiakas kauppaan. Asiakas siis haluaa kenties oikesati ostaa tuon lajisen kodinkoneen. Niitä on hyvin vähän liikkeessä, ikäänkuin näytteeksi vain."

        Tuota on käsitelty tässä Kuluttajaviraston artikkelissa Gigantista:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7509&root_id=7418&mode=readdoc

        Kolmannessa kappaleessa on mainittu Gigantille annettu kielto mainostaa lupausta etsiä kuluttajalle vastaava tai kalliimpi tuote kampanja-ajan loputtua, jos tarjoustuote loppuu. Gigantilta tämä on tällainen "halpa" veto, sillä kuluttajaa kustaan linssiin antamalla vaikutelma, että tuotteiden saatavuudesta muka olisi huolehdittu erityisen hyvin. Lupaus ei tuo asiakkaalle myöskään etua, jota tällä ei lain mukaan jo olisi.

        Markkinatuomioistuimen päätökset Gigantin uhkasakon maksuunpanosta ja uusista uhkasakoista olivat yksimielisiä.

        En voi muuta kuin nauraa sulle. aika uskomaton tyyppi. Jos nyt ajatellaan yleisesti, niin missä muualla asia on erilailla? Minä olen kyllä saanut myös tarjoustuotteita Gigantista. Joku kerta tuote on ollut tilaustavaraa, mutta niinhän mainoksissakin lukee että, osa tuotteista toimitusmyyntinä. Ja sinulla ei varmaankaan ole todellista tietoa miten Gigantissa valmistudutaan/varaudutaan mainoksiin. Sen jälkeen kun tiedät, ole hyvä ja käy sanomaan väitteesi julki. Kiitti sulle ja hyvää kesää ja käyhän Gigantissa ostoksilla, minäkin käyn!!!! :)


      • kokemuksella
        Kritiikki kirjoitti:

        Halpuudessa on oma viehätyksensä joillekin, mutta itse olen rakentanut ajt sitten seuraavan "2H-yhtälön": halpa=huono. Tässä on Talouselämän eräs artikkeli kodinkonekaupasta:

        http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=696477

        Viimeisimmän alaotsikon alla sanotaan:

        "Kova kilpailu ja teknologian edistyminen hyödyttävät kuluttajaa, joka maksaa uusista tuotteista aiempaa vähemmän"

        Hyöty kai riippuu näkökulmasta. Nuo halvemmat tuotteet eivät hyödytä esim. dvd:n korjaajaa, joka menettää tuloja kun ihmiset mieluummin ostavat (halvemmalla) uuden dvd:n kuin korjauttavat vanhan. Ympäristö ei hyödy, koska uuden dvd:n rakentaminen vaatii melkoisesti raaka-aineita yms.

        Niin näinhän se on monasti, kuten sanot. Ja ajatelkaa. Tästä uudesta hyvästä tuotteesta tarvitsee yleisimmin maksaa Gigantissa kaikista vähiten. Niin se vain on. Jos tiedän että joku muu myy halvemmalla niin menen GIganttiin ja sanon että mitäs nyt. Ja saan tuotteen vieläkin halvemmalla. Kätevää ja uskomattoman hienoa. Se sama tuote mikä jossain muualla on juurikin sama tuote! :)


      • Kritiikki
        tietoa kirjoitti:

        ensinnäkin jos viitsisit tutustua vähän paremmin asiaan niin sinullekin selviäisi että HINTATAKUU EI OLE LAINVASTAINEN vaan ainoastaan suomen kuluttajaviranomaisten mielestä markkinointi kelvoton. eli sitä ei saa markkinoida, mut ei hintatakuuta kukaan eikä mikään sinänsä kiellä!!!
        TOiseksi uskon että yksi Gigantti työllistää ehkä keskimäärin viisi kertaa enemmän henkilökuntaa kuin pieni köppyrä jossai kerrostalon alakerrassa. Kolmanneksi tiedän jotain Gigantin palkkatasosta, koska kaverini on ollut siellä töissä. Palkka oli hänellä suurempi kuin tes:n mukainen. Luuletko että ihmiset, jotka ovat erikoisliikkeessä myyjinä, työskentelevät minimi palkoilla? Vastaanpa samantien että ei todellakaan... Suosittelenkin ottamaan asioista ensin selvää, ja väittämään vasta sen jälkeen kun sinullakin on FAKTAA!!! Eli mennään vaan Giganttiin!!! :)

        Hintatakuusta kuitenkin voidaan asettaa ja tuomita uhkasakkoja. Siten menetelmä on vähintään arveluttava moraalisessa mielessä. Olen kirjoittanut noissa muissa puheenvuoroissani asiasta lisää, mutta tässä on kuitenkin linkki:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7509&root_id=7418&mode=readdoc

        "TOiseksi uskon että yksi Gigantti työllistää ehkä keskimäärin viisi kertaa enemmän henkilökuntaa kuin pieni köppyrä jossai kerrostalon alakerrassa."

        Siis YKSI Gigantti varmasti enemmän kuin YKSI "pieni köppyrä". Kuitenkin yksi ainoa Gigantti vaikuttaa huomattavasti suurempaan määärään liikkeitä kuin "yhteen pieneen köppyrään". Sanotaan, että ihmiset kävisivät Gigantissa ostoksilla noin 30:n kilometrin päästä. Tällä alueella voisi olla esimerkiksi parikymmentä yhdestä viiteen henkilöä työllistäviä firmoja, jotka menettävät kauppoja tuollaisille moraalittomia hintatakuita myöntäville Giganteille. Siinä on äkkiä tuo hieman alle 30 henkilöä työttömänä so määrä, joka Gigantilla on per myymälä (Taloúselämä lehden mukaan Gigantti työllisti koko maassa 405 henkilöä 2004 vuonna).

        " Kolmanneksi tiedän jotain Gigantin palkkatasosta, koska kaverini on ollut siellä töissä. Palkka oli hänellä suurempi kuin tes:n mukainen."

        Tarkka euromäärä toki kelpaisi. Tuo ilmaus "suurempi kuin TES:n mukainen" ei sinänsä ole kovin valaiseva. TES:n verranhan työntekijöille kuitenkin pitää maksaa. Paljonko menee yli? Viisi senttiä, kymmenen... ja paljonko saa euroja per tunti?

        "Luuletko että ihmiset, jotka ovat erikoisliikkeessä myyjinä, työskentelevät minimi palkoilla?"

        Onko pienissä liikkeissä sitten pulaa osaamisesta? Sikäli kun todellinen palkka edelleen on tuntematon Gigantin osalta itselleni, niin en näe esteitä sille, etteikö "pienissä köppyröissä" voisi päästä samaan. Tässä tietenkin tulee ottaa huomioon tuo Gigantin "imurivaikutus" kilometrien säteellä.


      • Mats
        kokemuksella kirjoitti:

        En voi muuta kuin nauraa sulle. aika uskomaton tyyppi. Jos nyt ajatellaan yleisesti, niin missä muualla asia on erilailla? Minä olen kyllä saanut myös tarjoustuotteita Gigantista. Joku kerta tuote on ollut tilaustavaraa, mutta niinhän mainoksissakin lukee että, osa tuotteista toimitusmyyntinä. Ja sinulla ei varmaankaan ole todellista tietoa miten Gigantissa valmistudutaan/varaudutaan mainoksiin. Sen jälkeen kun tiedät, ole hyvä ja käy sanomaan väitteesi julki. Kiitti sulle ja hyvää kesää ja käyhän Gigantissa ostoksilla, minäkin käyn!!!! :)

        yrittävät periä lehdessä mainostetusta tarjoustuotteesta ennakkomaksun kun sitä ei ole paikalla. Näin käynnyt 3:sti kun olen mennyt halvan tarjouksen perässä. Tuotettahan ei luonnollisestikaan ole paikanpäällä. Entäpä jos käytät hintatakuuta useasti, joudut mustalle listalle ja sinulle ei haluta enään myydäkään. yms. Ei kiitos gigantti.


      • asiakas
        Mats kirjoitti:

        yrittävät periä lehdessä mainostetusta tarjoustuotteesta ennakkomaksun kun sitä ei ole paikalla. Näin käynnyt 3:sti kun olen mennyt halvan tarjouksen perässä. Tuotettahan ei luonnollisestikaan ole paikanpäällä. Entäpä jos käytät hintatakuuta useasti, joudut mustalle listalle ja sinulle ei haluta enään myydäkään. yms. Ei kiitos gigantti.

        olen kyllä törmännyt samaan. Mutta tosin mainoksissahan lukee että osa tuotteista toimitusmyyntinä!!! Ja asiakkaallahan on oikeus perua kauppa 30 päivän aíkana ja periaatteessahan se ei ole mikään etumaksu vaan varausmaksu, joka ainakin minulle on kerran maksettu takaisin kun tuote ei tullut minulle riittävän nopeasti ja halusin silti ostovaiheessa varata sen... Summa vähennetään sitten kun maksaa lopun. Kaverini on töissä Gigantissa ja hän kertoi ettei siellä ole mitään " mustaa listaa" asiakkaista joille maksetaan hintatakuu. mistä ne voisivat edes muistaa kuka on sen saanut ja kuka ei??? Mutta kyllähän sen jokainen ymmärtää että jos ostat joka päivä (vähän kärjistettynä) tuotteen ja palautat seuraavana, niin ei sellainen voi jatkua vuodesta toiseen... Mutta jokainenhan toki valitsee ostopaikkansa, minä olen tyytyväinen Giganttiin!!! :)


      • Ellu
        Kritiikki kirjoitti:

        Hintatakuusta kuitenkin voidaan asettaa ja tuomita uhkasakkoja. Siten menetelmä on vähintään arveluttava moraalisessa mielessä. Olen kirjoittanut noissa muissa puheenvuoroissani asiasta lisää, mutta tässä on kuitenkin linkki:

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7509&root_id=7418&mode=readdoc

        "TOiseksi uskon että yksi Gigantti työllistää ehkä keskimäärin viisi kertaa enemmän henkilökuntaa kuin pieni köppyrä jossai kerrostalon alakerrassa."

        Siis YKSI Gigantti varmasti enemmän kuin YKSI "pieni köppyrä". Kuitenkin yksi ainoa Gigantti vaikuttaa huomattavasti suurempaan määärään liikkeitä kuin "yhteen pieneen köppyrään". Sanotaan, että ihmiset kävisivät Gigantissa ostoksilla noin 30:n kilometrin päästä. Tällä alueella voisi olla esimerkiksi parikymmentä yhdestä viiteen henkilöä työllistäviä firmoja, jotka menettävät kauppoja tuollaisille moraalittomia hintatakuita myöntäville Giganteille. Siinä on äkkiä tuo hieman alle 30 henkilöä työttömänä so määrä, joka Gigantilla on per myymälä (Taloúselämä lehden mukaan Gigantti työllisti koko maassa 405 henkilöä 2004 vuonna).

        " Kolmanneksi tiedän jotain Gigantin palkkatasosta, koska kaverini on ollut siellä töissä. Palkka oli hänellä suurempi kuin tes:n mukainen."

        Tarkka euromäärä toki kelpaisi. Tuo ilmaus "suurempi kuin TES:n mukainen" ei sinänsä ole kovin valaiseva. TES:n verranhan työntekijöille kuitenkin pitää maksaa. Paljonko menee yli? Viisi senttiä, kymmenen... ja paljonko saa euroja per tunti?

        "Luuletko että ihmiset, jotka ovat erikoisliikkeessä myyjinä, työskentelevät minimi palkoilla?"

        Onko pienissä liikkeissä sitten pulaa osaamisesta? Sikäli kun todellinen palkka edelleen on tuntematon Gigantin osalta itselleni, niin en näe esteitä sille, etteikö "pienissä köppyröissä" voisi päästä samaan. Tässä tietenkin tulee ottaa huomioon tuo Gigantin "imurivaikutus" kilometrien säteellä.

        Aika kovaa tekstiä. Pitäisiköhän miettiä asioita myös molemmilta kannoilta?

        Sanoit, että gigantin hintatakuu-käytäntö on laiton. Näin ei ole. Hintatakuun mainostaminen on kiellettyä, mutta sen käyttäminen ei.

        Miksi uskot että suurilla yrityksillä on vain huonoja vaikutuksia? Se, että Gigantti tuli Suomeen on kaikkien etu, koska se lisää kilpailua, joka alentaa hintoja. Itse ainakin pidän sitä etuna että on varaa valita eikä tarvitse ostaa vain yhdeltä.

        Totesit myös että "halpuudesta maksaa aina joku". Tiedätkö millä perusteella Gigantti on halpa? Siksi, että iso konserni ostaa niin suuria eriä tuotteita että sillä on varaa madaltaa hintoja. Sillä ei siis välttämättä ole suora vaikutus esim. myyjien palkkoihin.

        Kaikista koomisin juttu oli puhe nettotuloksen tappiollisuudesta. Jos tietäisit jotain siitä miten isot yritykset toimivat, tietäisit myös varmaan että emoyhtiä määrittää joka vuosi minkä määrän tuloksesta se haluaa kotiuttaa. Kotiuttamalla rahoja se painaa yksittäistä nettotulosta alas, joka ei siis tarkoita että yritys olisi tappiolla. Noh, onneksi ostaminen on vapaaehtoista. :)


      • myyjä myös
        myyjä kirjoitti:

        et vissiin osannut sanoa että kiitos ei palvelulle?? minä sanon sen niin monta kertaa että saan rauhan katsoa tuotetteita. lisäksipä se myyjä saattoi vaikka olla oikeassa siinä että mikä kone sun kannataa ostaa... tyhmähän asiakas on jos ei katso kuin pelkästään hintaa. ja mikäpä kauppa ei mainostuotteilla vetäisi asiakkaita kauppaan. minä en usko etteikö niitä tuotteita sieltäkin saa jos ei nyt just mukaan mutta esim. tilaamalla... käyttäkää järkeä. minä en ainakaan halua maksaa ostamastani tuotteesta viereisessä kaupassa enemmän kuin gigantissa!

        Mikä haitta on tarjota parempia laitteita, jos silloin yleensä asiakkaat ovat tyytyväisempiä. Tietenkin välillä tulee ihmisiä, jotka ei silmiin katso kun hintalappu on niin oukuttava. Ihmiset ostavat halvinta ja vaativat sen olevan yhtä laadukasta kun kaverilla. Eipä kiinnitetä huomiota että oma tv maksoi 200 euroa ja se kaverin 2000euroa. Sit marssitaan valittamaan kuinka paska liike on. Ja valitukset vähistä mainostuotteista... Tietenkin aina on rajoitettu erä, koska eihän ole mitään järkeä ostaa rajattomasti laitteita, jotka ei sitten menisikään kaupaksi. ja yleensä asiakas kuulee tarjoustuotteesta "EI OO" kun hän tulee nohevasti kysymään sitä viikko tarjouksen voimassa olon jälkeen. Ja vielä. suurni osa asiakkaista on todella tyytyväisiä lähtiessään, mutta on myös asiakkaita joiden on todella kiva nähdä lähtevän.


      • myyjä taas
        Kritiikki kirjoitti:

        "mukavaa kesää kaikille ja Giganttiin vaan kaikki ostoksille!!!!!! "

        Itse en asioi hek. kohtaisilla asioillani Gigantissa huolimatta siitä, minkälaisia hintatakuita tai palautus/vaihto-oikeuksia he käyttävät.

        Muillakin (pienemmillä) kodinkoneliikkeillä on yleensä antaa jonkinlainen takuu tuotteilleen, vaikka itse vaihto/palautusoikeutta ei olisi. Lisäksi muidenkin liikkeiden (Gigantin lisäksi) on KSL:n mukaan korjattava tuotteen mahdolliset virheet -siis takuista riippumatta.

        Hintatakuu muuten sattuu olemaan KSL:n vastainen ja kuluttaja-asiamies on asettanutkin Gigantille pariin otteeseen uhkasakon ja liike on sen joutunut ainakin kerran maksamaan. Siitä huolimatta Gigantti edelleen jatkaa tuota laitonta menettelyään.

        Laittomuuden (hintatakuu) perusteetkin ovat yksinkertaiset: Jos liike sanoo, että sillä on matalammat hinnat kuin muualla, sen tulee perustua markkinatutkimukseen. Kuluttajat saavat väärän kuvan hintatakuun ansiosta, että Gigantti olisi tutkinut hinnat. Siten menettely ei ole ainoastaan laitonta vaan myös moraalitonta.

        Jokainen uusi Gigantti ajaa lukuisia pieniä kodinkoneliikkeitä pois markkinoilta. Työpaikkoja katoaa enemmän kuin syntyy, sillä nuo "Gigantin halvat hinnat" edellyttävät tietenkin ehdottoman minimihenkilöstön (=mahd. vähän) pitämistä. Viimeksi kun erään tuttavani kanssa kävin (tämän ostoksilla) Gigantissa, myyjää ei saanut paikalle aivan lyhyellä odottelulla. Tyypillinen ilmiö näissä "drive for profit" -mestoissa -liian vähäinen myyjämäärä palvelemassa liian vähiä asiakkaita.

        Lisäksi Gigantin tapaiset kaupat lisäävät automarkettikulttuuria ja sen ympäristöongelmia.

        Minkälaiset palkat mahtavat olla myyjillä? Olisi kiva kuulla tarkemmin. Luultavasti kuitenkin pienin, minkä Gigantti kehtaa maksaa. Kannattaa muistaa tehdessä halpoja ostoksia, että joku on aina maksamassa "halpuudesta".

        Itse suosittelen siis pysymään mahdollisimman kaukana Gigantista.

        palkka on niin hyvä ettei mikään muu vastaava paikka kiinnosta = )


      • Gigantissa töissä..ei myyjä
        Ellu kirjoitti:

        Aika kovaa tekstiä. Pitäisiköhän miettiä asioita myös molemmilta kannoilta?

        Sanoit, että gigantin hintatakuu-käytäntö on laiton. Näin ei ole. Hintatakuun mainostaminen on kiellettyä, mutta sen käyttäminen ei.

        Miksi uskot että suurilla yrityksillä on vain huonoja vaikutuksia? Se, että Gigantti tuli Suomeen on kaikkien etu, koska se lisää kilpailua, joka alentaa hintoja. Itse ainakin pidän sitä etuna että on varaa valita eikä tarvitse ostaa vain yhdeltä.

        Totesit myös että "halpuudesta maksaa aina joku". Tiedätkö millä perusteella Gigantti on halpa? Siksi, että iso konserni ostaa niin suuria eriä tuotteita että sillä on varaa madaltaa hintoja. Sillä ei siis välttämättä ole suora vaikutus esim. myyjien palkkoihin.

        Kaikista koomisin juttu oli puhe nettotuloksen tappiollisuudesta. Jos tietäisit jotain siitä miten isot yritykset toimivat, tietäisit myös varmaan että emoyhtiä määrittää joka vuosi minkä määrän tuloksesta se haluaa kotiuttaa. Kotiuttamalla rahoja se painaa yksittäistä nettotulosta alas, joka ei siis tarkoita että yritys olisi tappiolla. Noh, onneksi ostaminen on vapaaehtoista. :)

        Asia on juuri miten sanoit. Täällä hymyssä suin luen kaikkia ketkä tietävät omasta mielestään todella paljon yrityksestä nimeltä Gigantti, jossa itse satun työskentelemään:) Kyllä toi kateus ja katkeruus on sitten kamalaa luettavaa. En siis tarkoittanut lauseellani todellakaan sinua Ellu;) Tervetuloa siis Giganttiin, palvelen teitä mielelläni:)


      • expertti(kö)

        näin Gigantin kilpurilla työskentelevänä täytyy sanoa että eikös tuo ole totta aikalailla jokaisella liikkeellä??

        Asiakas on kuitenkin se joka loppujen lopuksi sen päättää, vaikka eri myyjillä omia mielipiteitä olisikin... naurattaa kun se on siellä niin iso juttu ETTÄ.


      • OLETKOVARMA
        Mats kirjoitti:

        yrittävät periä lehdessä mainostetusta tarjoustuotteesta ennakkomaksun kun sitä ei ole paikalla. Näin käynnyt 3:sti kun olen mennyt halvan tarjouksen perässä. Tuotettahan ei luonnollisestikaan ole paikanpäällä. Entäpä jos käytät hintatakuuta useasti, joudut mustalle listalle ja sinulle ei haluta enään myydäkään. yms. Ei kiitos gigantti.

        no toihan nyt on pelkkää paskaa. mahtais olla aika pitä sun "mustalista"....!


      • Anonyymi
        tietoa on kirjoitti:

        onpas sulla fakta tietoa. ostin viime viikolla Gigantista digikameran ja nyt tänään alkaneessa tarjouksessa tuote oli 60eur halvempi ja kävelin kuitin kanssa giganttiin ja sain sen kummempia selittelemättä 75Eur käteen rahaa. Eli todellakin on hintatakuu voimassa edelleen ja kuluttajan etuna. kannatta siis katsoa mistä ostaa. Gigantinkin mukaan se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa... :)
        mukavaa kesää kaikille ja Giganttiin vaan kaikki ostoksille!!!!!! 30pv pal/vaihto-oikeus ym

        Taidat olla gigantin myyjä?


    • ostaa Gigantista

      Nyt viimein olen läksyni oppinut.
      Lupaan, että en astu siihen kauppaan enää ikinä.
      En ole saanut sieltä mitään muuta kuin huonoa tavaraa, joka on melkein poikkeuksetta käynyt takuuhuollon kautta.
      Tälläkin hetkellä laitteeni on ollut 3 viikkoa huollossa ja kukaan ei tiedä Gigantissa mikä on vikana.
      Kaverini videokameraa korjattiin kaksi kertaa.
      Ja palvelusta ei yleensä ole mitään tietoa, ainakaan jos menee viikonloppuisin tai illalla.

      • Osastopäällikkö

        Ensinnäkin, meidän tuotteet tulee suoraan tehtaalta meidän keskusvarastoon joka sijaitsee Ruotsin Jönköpingissä. Elikkä muille marketeille ja Pörsseille tulee ihan samat tuotteet myyntiin. Ei meillä ole mitenkään erikoisen "huonot" tuotteet, samat ne on niinkuin muuallakin. Toiseksi, huoltoliikkeemme ovat ulkopuolisia huoltoliikkeitä, ei siis mitään "Giganttihuolto" liikkeitä, eli esim. puhelimien ja videokameroiden huoltoliikettä käyttää aika moni muukin kuin me. Jos tuotteet hajoaa, se on aika usein käyttäjän epätietoisuus laitteen toimintatavasta. Toki laitteet voi itsekseen mennä rikki ja siksihän niille on annettu valmistajantakuu. Mua rupee ärsyttämään kaikki negatiivinen paska mikä Gigantista liikkuu, tämä on mun (noin) kymmenes työpaikka ja tämä on aivan mahtava työnantaja! Kahta en vaihda, Giganttia ja automerkkiä :)


      • rölf
        Osastopäällikkö kirjoitti:

        Ensinnäkin, meidän tuotteet tulee suoraan tehtaalta meidän keskusvarastoon joka sijaitsee Ruotsin Jönköpingissä. Elikkä muille marketeille ja Pörsseille tulee ihan samat tuotteet myyntiin. Ei meillä ole mitenkään erikoisen "huonot" tuotteet, samat ne on niinkuin muuallakin. Toiseksi, huoltoliikkeemme ovat ulkopuolisia huoltoliikkeitä, ei siis mitään "Giganttihuolto" liikkeitä, eli esim. puhelimien ja videokameroiden huoltoliikettä käyttää aika moni muukin kuin me. Jos tuotteet hajoaa, se on aika usein käyttäjän epätietoisuus laitteen toimintatavasta. Toki laitteet voi itsekseen mennä rikki ja siksihän niille on annettu valmistajantakuu. Mua rupee ärsyttämään kaikki negatiivinen paska mikä Gigantista liikkuu, tämä on mun (noin) kymmenes työpaikka ja tämä on aivan mahtava työnantaja! Kahta en vaihda, Giganttia ja automerkkiä :)

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Mutta niinhän se on aina ollut, että negatiiviset asiat tulee ensimäisenä sanottua ääneen.

        Onneksi kuulen päivittäin työssäni myös positiivista palautetta. Viimeksi mm. "Kyllä se on paskapuhetta, että teiltä ei saa palvelua"

        Nämä lämmittävät monasti enemmän mieltä ja osaa suhtautua huumorilla tietämättömiin/toisinajattelioihin.

        Hauskaa kesää. Tulkaahan ostoksille :)


      • morse
        rölf kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Mutta niinhän se on aina ollut, että negatiiviset asiat tulee ensimäisenä sanottua ääneen.

        Onneksi kuulen päivittäin työssäni myös positiivista palautetta. Viimeksi mm. "Kyllä se on paskapuhetta, että teiltä ei saa palvelua"

        Nämä lämmittävät monasti enemmän mieltä ja osaa suhtautua huumorilla tietämättömiin/toisinajattelioihin.

        Hauskaa kesää. Tulkaahan ostoksille :)

        ..mutta kaikki ostamani laitteet (digiboksi, digikamera, mp3-soitin) ovat lopulta päätyneet (luultavasti) jätteidenkeräyslaitokselle sen jälkeen kun gigantti on antanut rahani takaisin.


      • juurikinnäin
        morse kirjoitti:

        ..mutta kaikki ostamani laitteet (digiboksi, digikamera, mp3-soitin) ovat lopulta päätyneet (luultavasti) jätteidenkeräyslaitokselle sen jälkeen kun gigantti on antanut rahani takaisin.

        juu varmaan kaikki tuhansilla euroilla ostamasi tavarat ovat pelkkää paskaa ja se on vain ja ainoastaan iso-G:n vika? ihme avautumista...

        ja ennen kaikkea täysin hyödytöntä ja naurettavaa, että jaksa ihmeessä painaa "Morse"..=)


    • Härde

      Eiköhän ostajan pitäisi tietää, mitä tarvitsee. Miksi maksaa enemmän samasta tuotteesta. Vertailkaa tavaroiden hintoja eri liikkeissä. Ei se iso G ole aina halvin. On tää hullua, kun sukupolvesta toiseen
      täytyy rautalangasta vääntää. Yrittäjä

    • Anonyymi

      Hesarissa oli artikkeli Gigantista:

      84-vuotias nainen meni ostamaan Gigantista halpaa johtoa mutta tuli ulos satoja euroja köyhempänä: ”Kuinka moni muu joutuu tällaisen kohteeksi?”
      Iäkkäälle naiselle kaupattiin Gigantin myymälässä kaksi kallista sopimusta, joihin hänelle kirjattiin tekaistu sähkö­posti­osoite. Kilpailu- ja kuluttaja­virasto kertoi äskettäin saaneensa palautetta kodin­elektroniikka­ketjun asiakas­palvelun puutteista.

      Ei mitään moraalia Gigantissa, tulevaisuudessa jätän väliin.

    • Anonyymi

      Gigantin myyjän on pakko myydä joku lisätuote mukaan. Ostaessa ei huomaa maksullista lisäpalvelua, sitten kun lasku tulee lisäpalvelusta on jo myöhäistä. Palvelun poistaminen ei ole yksinkertaista, koska se on myyt kolmannelle osapuolelle ja Gigantti pyyhki kätensä, sanomalla ettei voi poistaa palvelua ole hyvä ja yhteyttä kolmanteen osapuoleen.

      Gigantin johto tietää tarkkaan mitä myyvät turha siinä on pakoilla.
      En käytä enää Gigantin palveluja.

    • Anonyymi

      Aikaisemman yli5 Gigantin sama tietokone ei kestänyt Oulun alueella yhtään Accer Jyväskylä siellä se oli yhjä 10 vuotta

    • Anonyymi

      Gigantti on ahne

    • Anonyymi

      Gigantin entinen myyjä puhuu suunsa puhtaaksi: ”Tulos tai ulos”
      https://www.is.fi/digitoday/art-2000009974056.html
      Kysymys "KAILLE "
      Mitä sinulle maksettiin nykyiseltä kun laitoit itsesi julkisuuteen kärsijänä ?
      Onko tämä maksettu mollaaminen tulospakkaasi kuuluvaa ?
      Ottiko vain niin omaantuntoon kun ei sopparia jatkettu ?

      Sinun on vielä paljon opittavaa, joka työpaikassa on osaaminen ja tuloksen saaminen sitä taitoa....sinulla sitä vain ollut tuohon työpaikkaan ja mitä odotettiin.
      Mene äitisi helmoihin itkemään!

    • Anonyymi

      Gigantti työmoraali on huono tekevät inhottavia töitä toisilleen

    • Anonyymi

      Gigantin kansanlaajuisessa asiakaspalvelu puhelimessa "palvelu" on ollut turhan aggressiivista. Eräs nainen matki inhottavasti sitä miten puhuin ja toisella kerralla joku toinen työntekijä taisi puhua aggressiivisesti taustalla reagoiden siihen mitä sanoin.

    • Anonyymi

      nyt pari kertaa kun olen tilannut netin kautta puhelimen ja laturin siihen niin pakkauksien pohjassa, siis ei ulkoisen pahvilaatikon vaan sen kotelon missä puhelin ja laturi on, on ollut jotain valkoisen roskan näköistä, samanlainen koostumus kun vappuna ostettavissa olevalla spray pullolla josta tulee roskaa ulos.

      ei miellyttävää.

    • Anonyymi

      Mutta kun roska on usein myös pakkauksen sisällä. Made in China -maailma jyllää planeetalla.
      Gigantin asiakaspalvelusta muuten voisi tehdä vaikka surkuhupaisan komedian.

    • Anonyymi

      Kauppakeskus Redissä Helsingissä Gigantin myyjä haluaa nähdä henkilöllisyystodistuksesi, jos menet ostamaan sieltä jotakin. Kun kysyin syytä tähän, myyjä sanoi Gigantin saavan tarjouksia DNA:lta.

      Minä en tajua, miksi Gigantin täytyy nähdä henkilöllisyystodistukseni saadakseen tarjouksia DNA:lta, mutta minä en olekaan mikään elektroniikkakauppias! 😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe