Velkajärjestely ja oma asunto

Anonyymi-ap

Kirjoitin ketjuun, kukaan ei vastannut.

Mitä tapahtuu, jos kanssavelallinen varaton ja minulla asunto, josta reilu puolet maksettu. Ei ole omistajana minun asunnossani.

Eli: vedetäänkö minulta kaikki, jos en ota asunnon säästävää velkajärjestelyä vaan myisin. Eli menetänkö kaikki varani, vaikka toinen ei ole maksanut mitään? Olen sitten ainoana maksajana.
Miten ne velkojen leikkaukset menevät, leikataanko niitä ollenkaan jos asunnostani saisi kaikki kynittyä? Minun taloudellinen tilanteenihan ei silloin parane yhtään velkajärjestelyssä.

Tähän en ole mistään löytänyt vastausta.

5

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen ap ja lisään, että ei ole kulutusjuhlista tämä velka, joten ei tarvitse kenenkään kuittailla.
      Tarkennan, että jos muutan vuokralle ja myyn asunnon, meneekö asuntoni velkojalle vaikka on toinenkin osallisena?
      Kannattako siis mennä edes vuokralle, koska ikäänkuin menettää kaiken. En kuitenkaan pysty maksamaan koko summaa myymälläkään asuntoni.

    • Anonyymi

      Eli joudut pakkomyymään asuntosi , koska et kykene maksamaan lyhennyksiä saati korkoja . Nykyään kaupat syntyy 75% käyvästä hinnasta ja käyvät hinnat ovat laskussa .

    • Anonyymi

      Jos ja kun olette yhteisvastuullisia velassa, pankki ottaa rahat sieltä mistä helpoimmalla saa. Sinä voit sitten yrittää periä kaverilta hänen osuuttaan.
      Asiaa olisi ehkä kannattanut miettiä ennen yhteisen velan ottamista.

      • Anonyymi

        Ymmärrän, mutta tässä on kyse vahingonkorvauksesta, josta rakentaja pakeni. Toki siihen asuntoon ollut yhteistä velkaa aikoinaan, mutta kämppä oli myyty jo pari vuotta sitten. Nyt uusi omistaja velkoo meitä, jotka erottiin. Minulla uusi koti, exälläkin on asunto uuden perheen kanssa, mutta on työtön ja varaton.
        Pankki ei siis velo, kaikki maksettu koko ajan. Itse olen ihan kokopäivätöissä ja ns. kunniallinen kansalainen, mitä se sitten tarkoittaakin.
        Eli joudun siis maksamaan tuon exän velat?


    • Anonyymi

      Tässä ap. Velka ei ole yhteisestä asunnosta vaan vastuulle tulleesta velasta. Olemme eronneet. Olen vain ainoa, jolla jotain omaisuutta, muut varattomia ja sitä vaaditaan minulta. Erittäin monimutkainen juttu, mutta en voi kertoa tarkemmin. En ole ottanut velkaa, on vain asuntovelkaa.

      Jos siis pääsen velkajärjestelyyn, meneekö asuntoni silti. Eli korvaamaan näiden muiden ei maksaneiden maksuja. Sitä yritin kysyä. Tosi vaikea selittää, kun ei voi kaikkea kertoa...
      Moni teistä tuntuu tietävän hyvin näitä asioita. On todella hyvä, että näin on. Kiitos vastauksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe