Kirjoitin ketjuun, kukaan ei vastannut.
Mitä tapahtuu, jos kanssavelallinen varaton ja minulla asunto, josta reilu puolet maksettu. Ei ole omistajana minun asunnossani.
Eli: vedetäänkö minulta kaikki, jos en ota asunnon säästävää velkajärjestelyä vaan myisin. Eli menetänkö kaikki varani, vaikka toinen ei ole maksanut mitään? Olen sitten ainoana maksajana.
Miten ne velkojen leikkaukset menevät, leikataanko niitä ollenkaan jos asunnostani saisi kaikki kynittyä? Minun taloudellinen tilanteenihan ei silloin parane yhtään velkajärjestelyssä.
Tähän en ole mistään löytänyt vastausta.
Velkajärjestely ja oma asunto
6
389
Vastaukset
- Anonyymi
Olen ap ja lisään, että ei ole kulutusjuhlista tämä velka, joten ei tarvitse kenenkään kuittailla.
Tarkennan, että jos muutan vuokralle ja myyn asunnon, meneekö asuntoni velkojalle vaikka on toinenkin osallisena?
Kannattako siis mennä edes vuokralle, koska ikäänkuin menettää kaiken. En kuitenkaan pysty maksamaan koko summaa myymälläkään asuntoni. - Anonyymi
Eli joudut pakkomyymään asuntosi , koska et kykene maksamaan lyhennyksiä saati korkoja . Nykyään kaupat syntyy 75% käyvästä hinnasta ja käyvät hinnat ovat laskussa .
- Anonyymi
Jos ja kun olette yhteisvastuullisia velassa, pankki ottaa rahat sieltä mistä helpoimmalla saa. Sinä voit sitten yrittää periä kaverilta hänen osuuttaan.
Asiaa olisi ehkä kannattanut miettiä ennen yhteisen velan ottamista.- Anonyymi
Ymmärrän, mutta tässä on kyse vahingonkorvauksesta, josta rakentaja pakeni. Toki siihen asuntoon ollut yhteistä velkaa aikoinaan, mutta kämppä oli myyty jo pari vuotta sitten. Nyt uusi omistaja velkoo meitä, jotka erottiin. Minulla uusi koti, exälläkin on asunto uuden perheen kanssa, mutta on työtön ja varaton.
Pankki ei siis velo, kaikki maksettu koko ajan. Itse olen ihan kokopäivätöissä ja ns. kunniallinen kansalainen, mitä se sitten tarkoittaakin.
Eli joudun siis maksamaan tuon exän velat?
- Anonyymi
Tässä ap. Velka ei ole yhteisestä asunnosta vaan vastuulle tulleesta velasta. Olemme eronneet. Olen vain ainoa, jolla jotain omaisuutta, muut varattomia ja sitä vaaditaan minulta. Erittäin monimutkainen juttu, mutta en voi kertoa tarkemmin. En ole ottanut velkaa, on vain asuntovelkaa.
Jos siis pääsen velkajärjestelyyn, meneekö asuntoni silti. Eli korvaamaan näiden muiden ei maksaneiden maksuja. Sitä yritin kysyä. Tosi vaikea selittää, kun ei voi kaikkea kertoa...
Moni teistä tuntuu tietävän hyvin näitä asioita. On todella hyvä, että näin on. Kiitos vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227