Koirat asunnoissa

Fiksu

Koiran omistajien älykkyys on kyllä onneton. Koirat ulostetutetaan heti rapun eteen nurmikolle, ei jakseta kävellä 200 metriä metsän reunaan. KÄYTTÄKÄÄ USEAMMIN NIITÄ ELÄIMIÄ ULKONA.
Mielellään otetaan myös kaksi-kolme räksyttämään kämppään, kun emäntä on heppimetsällä. Koirille laitetaan lehti oven eteen ja siihen paskovat, koko rappu HAISEE!
Mitä tyhmempi ihminen, sitä useampi koira.
Tarkoitan nyt ainoastaan kerrostalossa asustavia "Koiraihmisiä". Joku laki kyllä pitäisi tähänkin asiaan saada.
MITEN OLISI KOIRA AJOKORTTI?

16

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rdf

      Minun mielestäni koira ja kissa ei kuulu kerrostaloon,kyllä lemmikille on paras paikka rivitalo tai vielä parempi vaihtoehto olisi omakotitalo,kerrostaloasunnossa koira on kuin vankilassa.
      Useimmat ihmiset ovat laiskoja viemään koiraa pitemmälle lenkille ja koirien pitäisi viedä niin kauas asuntoalueista jonne ne tekee tarpeensa.Ota yhteyttä isännöitsijään ja tee valitus kun koirat ulostavat rapun eteen nurmikolle,on se kyllä inhottavaa jos ne niin lähelle tekee tarpeensa.
      Koiria ei saisi muutenkaan jättää yksin asuntoon moneksi tunniksi ja koirilla on pitkä aika olla monta tuntia yksin ja siksi ne haukkuu ikävästä,koirien haukkuminen jo häiritsee naapureita.Vastuutonta touhua jos ne koirat yksin sisällä ollessaan tekee tarpeensa sanomalehtipaperin päälle,hyi sitä hajua,onko tosiaan sellaisia ihmisiä jotka niin tekee.
      Tee valitus isännöitsijälle tai talonmiehelle.

      • kuitenkin

        että kerrostalokoiria käytetään enemmän ulkona kuin omakotitalossa asuvia. Omakotitalossa koira vain päästetään ulos nurmikolle tekemään tarpeensa ja sitten sisälle. Koiraraukat eivät saa mitään liikuntoa, niiden kanssa ei viitsitä lähteä lenkille, varsinkaan maalla. En tunne yhtään tällaista koiranomistajaa maalla, joka veisi koiransa lenkille. Siellä ne vain aitauksessa kököttävät. Kerrostalossa on pakko lähteä ja silloin mennään samalla pitemmällekin. Säälin maalaiskoiria!


      • sääliä
        kuitenkin kirjoitti:

        että kerrostalokoiria käytetään enemmän ulkona kuin omakotitalossa asuvia. Omakotitalossa koira vain päästetään ulos nurmikolle tekemään tarpeensa ja sitten sisälle. Koiraraukat eivät saa mitään liikuntoa, niiden kanssa ei viitsitä lähteä lenkille, varsinkaan maalla. En tunne yhtään tällaista koiranomistajaa maalla, joka veisi koiransa lenkille. Siellä ne vain aitauksessa kököttävät. Kerrostalossa on pakko lähteä ja silloin mennään samalla pitemmällekin. Säälin maalaiskoiria!

        Ei taevitse sääliä "maalaiskoiriakaan", emme nyt ihan maalla asu mutta ok-takossa jossa valtavan iso hoidettu pihapuisto joka on meidän ihmisten ja koirien yhteiskäytössä, niinkuin kotimmekin. Ovet on meillä aina pihalle auki jos vähänkin säät sallivat, koirat voi kulkea ihan niinkuin haluavat. Lenkillä käymme vain kerran päivässä, koirani ovat kyllä onnellisia.


    • ohikulkevat koirat tekee nu...

      Aina kaikki ei ole sitä miltä näyttää

    • yleistetään

      Niin eli tossa se oleellisin tulikin jo sanottua. Ei suinkaan kaikki koiranomistajat anna koiran tehdä jätöksiä oven eteen. Ja jos joskus näin sattuu käymään niin ainahan sen siitä voi korjata pois. Entäs kaupukialueella vapaana kulkevat kissat... tekevät jätöksiä hiekkalaatikoille... ja vielä peittävät hieman, jottei näy ennen kun on hiekkalapiossa. Enemmän olisin huolissaan aikuisista jotka ajelevat pyörillään JALKAKÄYTÄVILLÄ pelästyttävät koiria ym. kelloillaan ja räyhäävät jos eivät esteettä pääse eteenpäin.

      • Miten sinun mielestä pitäisi koiranulkoiluttaja ohittaa polkupyörällä?
        Ajelen kesäisin paljon polkupyörällä ja suurin huolenaiheeni on koirienulkoiluttajat jotka kävelevät jalankulkijoiden puolella, mutta koira on toisella puolella niin, että hihna kulkee pyörätienpoikki. Miten sinun mielestä tämmöisessä tapauksessa pitäisi toimia? Mitä varten polkupyöriin on yleensä kellot laitettu, jos niitä sinun mielestä ei saisi käyttää?

        Olen myös huomannut monesti jalankulkijoiden kävelevän pyöräilijöiden puolella ja vaikka soitat kelloa niin he eivät reagoi asiaan mitenkään. Silloin on pakko mennä ohi jalankulkijoiden puolelta. Vai mitä?


      • yleistetään
        Von-Perälä kirjoitti:

        Miten sinun mielestä pitäisi koiranulkoiluttaja ohittaa polkupyörällä?
        Ajelen kesäisin paljon polkupyörällä ja suurin huolenaiheeni on koirienulkoiluttajat jotka kävelevät jalankulkijoiden puolella, mutta koira on toisella puolella niin, että hihna kulkee pyörätienpoikki. Miten sinun mielestä tämmöisessä tapauksessa pitäisi toimia? Mitä varten polkupyöriin on yleensä kellot laitettu, jos niitä sinun mielestä ei saisi käyttää?

        Olen myös huomannut monesti jalankulkijoiden kävelevän pyöräilijöiden puolella ja vaikka soitat kelloa niin he eivät reagoi asiaan mitenkään. Silloin on pakko mennä ohi jalankulkijoiden puolelta. Vai mitä?

        Tarkoitin sitä kun tässä kyseisessä kaupungissa jos sitä kelloa sattuu joku käyttämään niin sitä soitetaan vasta kun ollaan jo puolen metrin päässä. Oma kopirani ei siitä hätkähdä saattaa vaan käännähtää niin äkkiä että siinä on pyöräilijäkin vaarassa kaatua. (mukanani kun on usein myös rattaat) Kellohan on pyörässä käyttöä varten joku 10-15 metriä ennen niin se kuuluu ja ehtii siihen reakoida. Ja jos ihminen on jalkakäytävällä ja koira jossain monen metrin fleksin päässä pyörätien ylittäneenä niin... sitte voit vaikka haukkua ne liikennesääntöjä tuntemattomat lyttyyn. Tunnustan kyllä käveleväni vasenta puolta yhdistetyillä pyörä/jalkakäytävillä (siis jos ei ole viivalla erotettu) kun tuo koira on oppinut kulkemaan taluttajan vasemmalla puolella niin on turvallisempi ohittajille että se on pientareella eikä keskellä tietä. Ja viimeinen on täysin totta. Tässä kaupungissa on vaan aika paljon täysin jalkakäytäviä ja pyöräilijöiden kuuluisi sitten kulkea autoteitä pitkin. On myös pyörätiet mutta ne vähän kiertää...


      • yleistetään kirjoitti:

        Tarkoitin sitä kun tässä kyseisessä kaupungissa jos sitä kelloa sattuu joku käyttämään niin sitä soitetaan vasta kun ollaan jo puolen metrin päässä. Oma kopirani ei siitä hätkähdä saattaa vaan käännähtää niin äkkiä että siinä on pyöräilijäkin vaarassa kaatua. (mukanani kun on usein myös rattaat) Kellohan on pyörässä käyttöä varten joku 10-15 metriä ennen niin se kuuluu ja ehtii siihen reakoida. Ja jos ihminen on jalkakäytävällä ja koira jossain monen metrin fleksin päässä pyörätien ylittäneenä niin... sitte voit vaikka haukkua ne liikennesääntöjä tuntemattomat lyttyyn. Tunnustan kyllä käveleväni vasenta puolta yhdistetyillä pyörä/jalkakäytävillä (siis jos ei ole viivalla erotettu) kun tuo koira on oppinut kulkemaan taluttajan vasemmalla puolella niin on turvallisempi ohittajille että se on pientareella eikä keskellä tietä. Ja viimeinen on täysin totta. Tässä kaupungissa on vaan aika paljon täysin jalkakäytäviä ja pyöräilijöiden kuuluisi sitten kulkea autoteitä pitkin. On myös pyörätiet mutta ne vähän kiertää...

        Minua ei häiritse, jos koiran ulkoiluttaja kävelee yhdistetyn pyörä ja kävelytien vasemmassa reunassa, jos ulkoiluttajalla on koira hallinnassa. Pystynhän silloin turvallisesti kiertämään ne oikealta puolelta. Olen myös huomauttanut koirien kanssa liikkujia useasti siita, että koiran hihna kulkee pyörätien "yli".
        Ja siitäkös on monesti "riemastuttu" ja ruvettu huutamaan, että mun koira kulkee missä haluaa ja et sinä tätä tietä omista. Monesti käy myös niin ettei pyöränkelloa välttämättä kuulla esim. ohi ajavan bussin takia.

        En tiedä ajattelevatko ihmiset mitä voi pahimmillaan tapahtua, jos pyöräilijä kaatuu hihnaan tai törmää vauhdilla koiraan.

        En tiedä missä kaupungissa asut, mutta itse Helsingissä pyöräilevänä minun reiteille sattuu vain yksi paikka missä pyörätie päättyy ja se jatkuu kävelytienä. ( pyörätie siirtyy ajotien toiselle puolelle.)Tällöin myös itse siirryn tien toiselle puolelle. Tosin minä en pyöräile ydin keskustan alueella.


    • hajusta kärsinyt

      Vielä sen jotenkin voi ymmärtää, että koira kakkaa mihin sen annetaan se tehdä vaan että aikuinen ihminen paskantaa kerrostalon rappukäytävään on asia täysin toinen. Ja tämä juttu on tosi.

      • nero

        No meillä taas on se ongelma,kun känniläiset oksentaa oven(siis alaoven)pieleen ja rikkovat alaoven lasin,
        jos sattumoisin on avain päässyt katoamaan.
        Ei se kivalta tunnu kun ei pääse koiraa metsään kusettaan ennenkuin on tunnin verran siivoskellut lasinsirpaleita pois,
        ettei heti aamusta tulis eläinlääkärille lähtöä.
        Mielelläni kyllä nostaisin koirani sirpaleiden yli mutta kun ryökäle painaa 50 kg ei onnistu sekään.


      • syyllisen

        Se on varmaan sen koiran omistaja, näyttää mallia?


    • todella.

      < Koiran omistajien älykkyys on kyllä onneton. >
      < Mitä tyhmempi ihminen, sitä useampi koira. >

      TODELLA FIKSUN ihmisen ulosantia !!

      • Koirien tutkija

        Se koiranomistaja älähtää, kehen kalikka kalahtaa.
        Sulla on varmaan 3 koiraa?


      • onkin
        Koirien tutkija kirjoitti:

        Se koiranomistaja älähtää, kehen kalikka kalahtaa.
        Sulla on varmaan 3 koiraa?

        Kolme koiraa on...mutta...kaukana teidän kolhooseistanne. Ei ole naapuria kuuntelemassa ihan lähellä jos sattuvat joskus haukkumaan.
        Vaikka on kolme koiraa niin... niin hullu en siitäkään huolimatta ole, että toisin koirani tuollaisten vikisiöiden härnättäväksi...Ei..


    • horror_rotat_oy

      On se kumma,että minun negatiiviset kokemukseni liittyvät lähinnä ihmisten tekosiin. Rappukäytäviin on yrjöilty, on ollut lasinsirua ja vertakin. Koira on pitänyt kuljettaa sylissä, ettei viiltele itseään lasinsiruihin.

    • Tyhymä

      Tuollaisen "fiksun" oven eteen voisi useampikin koira käydä torttunsa vääntämässä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe