Olenko väärässä Kempowerin osalta?

Anonyymi-ap

Aika näyttää…
Suurimman omistajan myynti on minulle selvä viesti firman tulevaisuuden näkymistä: ei hyvä.

Kovanluokan kapitalisti ei myy omistustaan hyvää hyvyyttään ja muiden, pienomistajien, edun nimissä. Se että suuromistaja myy 3,4 kpl osakkeita 15% alennukselle on minusta merkki paniikista omaisuuden arvon merkittävästä supistumispelosta tulevaisuudessa.

Tämä eilinen myynti on tietysti vain fiksua ja täysin laillista. Alhaista integriteettiä mielestäni osoittaa selitys myynnille…
Itse pysyn kaukana Kempowerista ja odottelen Teslan ja muiden ison budjetin tuotekehittäjien markkinavaltausta. Yleensä on ollut kannattavampaa pitkällä tähtäimellä sijoittaa etabloituneiseen huippufirmaan kalliilla kuin pikkufirmaan näennäisesti halvalla… Teslaan en toki sijoita nykykurssilla sen hienoista tuotteista huolimatta, vaan odottelen kurssilaskua siinäkin.

PS. Taitava ja onnekas treideri voi toki vielä tehdä tulosta Kempowerillakin - loistava tuotto tai valtava tappio ei kuitenkaan ole minun makuuni.

10

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän tuo kovin hyvältä näyttänyt, mutta tarkoitus lienee laajemmalla omistajapohjalla nostaa osakkeen likviditeettiä.
      Toisaalta enempää myyntiä ei ole luvassa ja osakkeen arvostus on edelleen korkealla.
      Itse tankkasin juuri lisää.

      • Anonyymi

        Ehkäpä kurssi nousee.

        Minusta tässä on kuitenkin jotain outoa. Esim se, että kauppavolyymissä on käsittämätön määrä jotain 4 tai 12 yms kappaleen kauppoja… miksi kukaan palottelisi kauppansa noin pieniksi tai miksi joku olisi joskus ostanut vain 4 osaketta?

        Toki kurssitasoa varmaan saa ylläpidettyä tai jopa nostettua pienillä kaupoilla, jos se on jonkun tahon tavoitteena?

        Onneksi on lukematon määrä muita kohteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä kurssi nousee.

        Minusta tässä on kuitenkin jotain outoa. Esim se, että kauppavolyymissä on käsittämätön määrä jotain 4 tai 12 yms kappaleen kauppoja… miksi kukaan palottelisi kauppansa noin pieniksi tai miksi joku olisi joskus ostanut vain 4 osaketta?

        Toki kurssitasoa varmaan saa ylläpidettyä tai jopa nostettua pienillä kaupoilla, jos se on jonkun tahon tavoitteena?

        Onneksi on lukematon määrä muita kohteita.

        Kaiketi on sallittua ostaa/myydä vaikka vain 1 osake kerralla? Logiikkaa voi vain arvailla.


    • Anonyymi

      Noita yhden - muutaman osakkeen kauppoja on yllättävän paljon vähän joka osakkeen kohdalla.
      Syitä voi vain arvailla, mutta järkevää se ei millään muodolla ole.

    • Anonyymi

      myyn 2 osaketta voitolla ja yhden tappiolla - höh - ootte te tyhmiä.

    • Anonyymi

      Hesari hieman valaisi tilannetta jutullaan:

      https://www.hs.fi/visio/art-2000009965037.html

      Arvelen, että parhaat ajat ovat takanapäin eikä osingonmaksusta ole tietoakaan. Uhkaavia pilviä näkyy sekä idässä että lännessä. Taidan jättää väliin.

      • Anonyymi

        Älykääpiökin ossaa päätellä seuraavan, mutta millä hinnalla? Todennäköisesti hyvällä.

        Kun Pohjois-Amerikka on täynnä Kempowerin latausasemia ja joku Tesla ynnä muu, jolla on rahaa kuin roskaa, haluaa laajentua on nopein tie ostaa valmis latausverkosto omaan omistukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykääpiökin ossaa päätellä seuraavan, mutta millä hinnalla? Todennäköisesti hyvällä.

        Kun Pohjois-Amerikka on täynnä Kempowerin latausasemia ja joku Tesla ynnä muu, jolla on rahaa kuin roskaa, haluaa laajentua on nopein tie ostaa valmis latausverkosto omaan omistukseen.

        Omistaako Kempower latausasemia? Luulin, että Kempower valmistaa pikalatureita.

        Kun Tesla ynnä muu haluaa ostaa valmiin latausverkoston omaan omistukseensa, miten se liittyy Kempowerin osakkeeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistaako Kempower latausasemia? Luulin, että Kempower valmistaa pikalatureita.

        Kun Tesla ynnä muu haluaa ostaa valmiin latausverkoston omaan omistukseensa, miten se liittyy Kempowerin osakkeeseen?

        Oletan että omistavat lautaus-asemia elleivät sitten myy omia latausasemiaan muille. Ainakin Kempowerin nettisivuilla tulee jatkuvasti vastaan heidän omia latausasemia.

        Myönnän en ole niin yksityiskohtaisesti perehtynyt, mutta jos jossain seisoo pystyssä sähköauton latausasema ja vieläpä siinä lukee Kempower, oletan sen olevan Kempowerin omistama asema. Toki voihan kyseessä olla kuten Nokian puhelimet vain nimen käyttö, mutta tällaista en ole kuullut mistään Kempowerin kohdalla.

        Latausaema yleismääritelmä toki joo olisin voinut laittaa pikalatausasema.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe