Vapaasana korona-viruksesta ja siitä miten olet kokenut sen. Luulin, että sinkkuun ei iske korona-virus samalla tavalla kuin perheellisiin. Tällä viikolla sain tartunnan, joka on todella ärsyttävä ja epämielittyvä. Vai tarttuuko virus kaikkiin lähes samalla tavalla? Koitko oman tartuntasi epämielyttävänä niin kuin minä. Minkälaisia kokemuksia on koronasta?
Ärsyttävä korona-virus
77
1556
Vastaukset
Onpa harmillista. Pikaista toipumista sinulle ja toivotaan lievää taudinkuvaa. 🙏
Minulla alkoi se yskänpuuskilla, jotka tuntuivat siltä kuin höyhenellä olisi kutiteltu kurkunpäätä. - Pari päivää niin, mutta sitten ne yskänkohtaukset voimistuivat ja nousi kuumetta. - Menin testiin ja saatuani positiivisen tuloksen lepäilin muistaakseni kolme päivää kuumeessa. - En muista kävikö kuume kovin korkealla, mutta olin ihan voimaton. Kuin kuraan kuollut kuttu. Ja muutaman päivän särki päätä ihan tajuttomasti. - Sitten, reilun viikon päästä olin taas ihan kunnossa. - Tämä tapahtui jouluna 2021.No, ehkä ei ole nyt kuumetta ainakaan vielä. Kurkku on kipeänä ja testi näyttää positiivista. Mutta viime yönä nukuin huonosti, kun hengityselimet olivat ärtyneet. Voi harmi sinulla, jos kaksi vuotta sitten joulu on mennyt sairastaessa. Toivottavasti et saa toista kertaa virusta, kun olet kunnolla sairastanut ensimmäisellä kerralla.
- Anonyymi
Ensimmäinen korona : 3päivän selvästi oireileva kuumeflunssa ja voimattomuus, kunniamaininta siitä että yleensäkin tulin ja tunsin itseni sairaaksi.
Toinen korona (oletettu) : Pari päivää nuhjuista oloa, kurkku kipeä, limaa, lievä kuume. Oletan että korona koska perhepiirillä muutamalla testattu positiiviseksi.
Muut koronat(?) : Pieraissut epäilyttävän pierun, niistänyt nenän. Vaikea sanoa koska muodostan todella vahvan resistanssin kaikille sairauksille jotka sairastan.
Rokottamaton viittäkymppiä lähentyvä mies joka nuolee ovenkahvoja. - Anonyymi
Pahus, on koronaa ja muuta nyt liikkeellä.
Korona kuten virukset yleensäkin ovat aina erilaisia eri yksilöillä ja tarttuvatkin toisiin helpommin kuin toisiin. Tietysti on päivän selvää, että päivittäin paljon ihmisiä tapaavat ja maailmalla matkustelevat sairastuvat todennäköisemmin kuin yksin maaseudulla asuvat etätöitä tehden.
Itse sairastin koronan reilu vuosi sitten, eli sen vanhan vahvemman koronan, ei silti ollut kovin kummoinen, hiukan kuumetta ja kurkku kipeä, meni pian ohi.
- Sheena"Itse sairastin koronan reilu vuosi sitten, eli sen vanhan vahvemman koronan, ei silti ollut kovin kummoinen, hiukan kuumetta ja kurkku kipeä, meni pian ohi. - Sheena"
Kiitos näkemyksestäsi. Toivottavasti minullakin on yhtä helppo korona kuin sinulla. :)- Anonyymi
PS. Nythän unohdin pääasian; eli haju- ja makuaistin äärimmäisiä muutoksia, jotka jatkuivat kuukausia.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
PS. Nythän unohdin pääasian; eli haju- ja makuaistin äärimmäisiä muutoksia, jotka jatkuivat kuukausia.
- Sheena"PS. Nythän unohdin pääasian; eli haju- ja makuaistin äärimmäisiä muutoksia, jotka jatkuivat kuukausia. - Sheena"
Onko muilla muuttunut haju- ja makuaistit koronassa?- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"PS. Nythän unohdin pääasian; eli haju- ja makuaistin äärimmäisiä muutoksia, jotka jatkuivat kuukausia. - Sheena"
Onko muilla muuttunut haju- ja makuaistit koronassa?Myös sairastin vähän vajaa vuosi sitten, ei sitä välttämättä olisi tajunnut edes koronaksi mutta yksi työkaveri sen oli saanut ja levitti sitten muihin. Ei nostanut edes paljoa kuumetta, vähän flunssainen olo, ei mitään hengitysvaikuksia tms. Ainoa ero tavan flunssaan oli älyttömän kova päänsärky parina päivänä. Siinäpä ne oireet sitten oikeastaan olikin, hajku- ja makuaistissa en huomannut mitään muutoksia.
-harmiseikirj.- Anonyymi kirjoitti:
Myös sairastin vähän vajaa vuosi sitten, ei sitä välttämättä olisi tajunnut edes koronaksi mutta yksi työkaveri sen oli saanut ja levitti sitten muihin. Ei nostanut edes paljoa kuumetta, vähän flunssainen olo, ei mitään hengitysvaikuksia tms. Ainoa ero tavan flunssaan oli älyttömän kova päänsärky parina päivänä. Siinäpä ne oireet sitten oikeastaan olikin, hajku- ja makuaistissa en huomannut mitään muutoksia.
-harmiseikirj.-Kiitos hyvinkirjoitetusta korona-kertomuksesta. Kuvasit hyvin omaa koronaasi. Hyvät viikonloput! :)
- Anonyymi
"PS. Nythän unohdin pääasian; eli haju- ja makuaistin äärimmäisiä muutoksia, jotka jatkuivat kuukausia. - Sheena"
Onko muilla muuttunut haju- ja makuaistit koronassa?Olikohan mullakin korona? Oireet olivat riskiryhmän rokotteiden ansiosta pieniä. Oletin, että se on joku normi nuha enkä tehnyt testiä.
Mutta pitkästi kaikki maistuivat omituiselle. Jäätelö turrutti sensorit ja maistui luvatulle.
Hyvänä puolena todettakoon, että hernekeitto oli ihan yhtä maistuvaa kuin lohikiusaus.
>simiti<
- Anonyymi
Noin puolentoista vuorokauden pieni kuume ja nuha joka lähti nuss...siis aivastamalla.
Huomattavasti pahempia flunssia olen joskus kärsinyt.
Toki 2 koronapiikkiä oli jo alla ennen kuin sairastuin.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Ei ole vielä iskenyt enkä ole ainootakaan k-piikkiä ottanut.
Entäs, jos saat pahantaudin ilman rokotusta. Rokotus ei välttämättä torju tartuntaa, mutta taudin tulessa rokotetulla on livemmät oireet?
- Anonyymi
Entäs, jos saat pahantaudin ilman rokotusta. Rokotus ei välttämättä torju tartuntaa, mutta taudin tulessa rokotetulla on livemmät oireet?
Ivermektiini auttaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ivermektiini auttaa.
anonyymi: "Ivermektiini auttaa."
Mikä se on sellainen ja miksi se auttaa?- Anonyymi
anonyymi: "Ivermektiini auttaa."
Mikä se on sellainen ja miksi se auttaa?Se on eläinten loisten torjuntaan kehitetty lääke. Donald Trump hehkutti sitä, mutta tieteellistä näyttöä sillä ei covidin hoidossa ole, joten ei kannata edes sen kummemmin tutustua asiaan.
- Anonyymi
Se oli paha minulla. Olen joskus selittänyt siitä tänne ja nyt en jaksa. Kaikki flunssani ovat aina vmäisiä ja kestävät suhteellisen kauan. Silti sairastan vain harvoin. Epäilen että virusloadini oli suuri ja siksi se oli minulle niin voimakas kaikkine oireineen. Oli sitä huimausta ja aistien menetystä. Sanon sen että räkä ulos kurkusta kuumalla höyryllä on paras lääke siihen.
Miten niin sinkkuun ei iske? Kai sä silti liikut julkisilla paikoilla ihmisten seassa, vaikket parisuhteessa olisikaan?
Kirjautumatonpalstalutka: "Miten niin sinkkuun ei iske? Kai sä silti liikut julkisilla paikoilla ihmisten seassa, vaikket parisuhteessa olisikaan?"
Perheellisten kavereitteni perheessä oli ollut koronaa, mutta itse olin sen välttänyt monta vuotta. Kävi mielessä ajatus, että sinkkuihin se ei iske samalla tavalla kuin perheellisiin. Nyt taisin saada koronan isältäni, joten sekin oli perhetartunta. Onkohan tällä palstalla paljon sellaisia sinkkuja, jotka eivät ole sairastaneet koronaa?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Kirjautumatonpalstalutka: "Miten niin sinkkuun ei iske? Kai sä silti liikut julkisilla paikoilla ihmisten seassa, vaikket parisuhteessa olisikaan?"
Perheellisten kavereitteni perheessä oli ollut koronaa, mutta itse olin sen välttänyt monta vuotta. Kävi mielessä ajatus, että sinkkuihin se ei iske samalla tavalla kuin perheellisiin. Nyt taisin saada koronan isältäni, joten sekin oli perhetartunta. Onkohan tällä palstalla paljon sellaisia sinkkuja, jotka eivät ole sairastaneet koronaa?Juu, ei mullakaan vielä ole ollut koronaa, ja sinkkuna olen ollut 10 vuotta. Mulla tosin on kaikki mahdolliset koronarokotukset otettuina, en tiedä onko omalta osaltani vaikuttanut asiaan.
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Juu, ei mullakaan vielä ole ollut koronaa, ja sinkkuna olen ollut 10 vuotta. Mulla tosin on kaikki mahdolliset koronarokotukset otettuina, en tiedä onko omalta osaltani vaikuttanut asiaan.
Tunsin monta sinkkua kaveria, jotka eivät olleet saaneet koronaa toisin kuin perheelliset ystävät. Toivottavasti et saakaan koronaa, sillä ei tämä ole kiva tauti, vaikka ei minulla taida olla kuumetta, mutta siitä huolimatta huono olo.
Tunsin monta sinkkua kaveria, jotka eivät olleet saaneet koronaa toisin kuin perheelliset ystävät. Toivottavasti et saakaan koronaa, sillä ei tämä ole kiva tauti, vaikka ei minulla taida olla kuumetta, mutta siitä huolimatta huono olo.
Mä oon ainakin sellainen, että mulle nousee hyvin harvoin kuume. Siis edes sellaisten tautien yhteydessä, joissa muille ihmisille usein nousee.
Korona sairastettu nyt toisen kerran ja tällä kertaa se oli aika lievänä onneksi. Kannnatti levätä muutama päivä hyvin.
mustasusi: "Korona sairastettu nyt toisen kerran ja tällä kertaa se oli aika lievänä onneksi. Kannnatti levätä muutama päivä hyvin."
Oliko se ensimmäinen kerta paha, kun noin mainitsit toisen kerran olevan lievä?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
mustasusi: "Korona sairastettu nyt toisen kerran ja tällä kertaa se oli aika lievänä onneksi. Kannnatti levätä muutama päivä hyvin."
Oliko se ensimmäinen kerta paha, kun noin mainitsit toisen kerran olevan lievä?Reilu vuosi sitten, se oli jotenkin ilkeämmän tuntuinen. Paljon enemmän lihas ja nivelsärkyä, voimattomuutta ja väsymystä, kuumetta enemmän... Nyt en ollut niin väsyneen oloinen ja lämmöt ei noussut kovin korkealle. Mutta silti sellainen kipeä olo oli. Meni nopeammin ohi.
mustasusi kirjoitti:
Reilu vuosi sitten, se oli jotenkin ilkeämmän tuntuinen. Paljon enemmän lihas ja nivelsärkyä, voimattomuutta ja väsymystä, kuumetta enemmän... Nyt en ollut niin väsyneen oloinen ja lämmöt ei noussut kovin korkealle. Mutta silti sellainen kipeä olo oli. Meni nopeammin ohi.
Kiitokset selittävästä vastauksesta. Itse toivon, että tämä koronatartuntani jäisi sellaiseksi lieväksi. Hyvät viikonloput! :)
- Anonyymi
Minä sairastin tällä viikolla koronan kolmannen kerran ja oli tosi lievä tauti. Kurkkukipua muutamana päivänä ja yhtenä päivänä hiukan lämpöä ja nivelkipuja muutamana päivänä. Ehkä kaksi viikkoa sitten ottamani influenssarokotus auttoi siihen että oireet olivat niin lieviä. Ainoa isompi oire oli väsymys.
En ole sairastanut, ei kukaan ihan läheisimmistäkään, sädekehäni ulommilta laidoilta useampikin sitten on sairastanut. Kuka kerran, kuka kaksi jne.
Omalta kohdaltani voin vain todeta, että työni tekemisen kannalta koTonavirus-epidemia oli lottovoitto, parasta mitä tapahtua saattaa. Sitä iloa kesti kotvan ja kyllä siitä nautittiin, merkittiin oikein annaaleihinkin muistiin kulta-aikana, vaan nyt on taas ajat ankeammat.randombypasser: "En ole sairastanut, ei kukaan ihan läheisimmistäkään, sädekehäni ulommilta laidoilta useampikin sitten on sairastanut. Kuka kerran, kuka kaksi jne.
Omalta kohdaltani voin vain todeta, että työni tekemisen kannalta koTonavirus-epidemia oli lottovoitto, parasta mitä tapahtua saattaa. Sitä iloa kesti kotvan ja kyllä siitä nautittiin, merkittiin oikein annaaleihinkin muistiin kulta-aikana, vaan nyt on taas ajat ankeammat."
Sinä siis hyödyit taloudellisesti korona-viruksesta, jos oikein ymmärsin? Miten se oli oikein mahdollista?- Anonyymi
randombypasser: "En ole sairastanut, ei kukaan ihan läheisimmistäkään, sädekehäni ulommilta laidoilta useampikin sitten on sairastanut. Kuka kerran, kuka kaksi jne.
Omalta kohdaltani voin vain todeta, että työni tekemisen kannalta koTonavirus-epidemia oli lottovoitto, parasta mitä tapahtua saattaa. Sitä iloa kesti kotvan ja kyllä siitä nautittiin, merkittiin oikein annaaleihinkin muistiin kulta-aikana, vaan nyt on taas ajat ankeammat."
Sinä siis hyödyit taloudellisesti korona-viruksesta, jos oikein ymmärsin? Miten se oli oikein mahdollista?Jos se oli osa sitä porukkaa joka koodasi Koronavilkun?
Eikös ne sen jollain 5 millillä myyneet THL:lle tai jollekin valtiolliselle taholle.
Ja höhlät asenteli niitä puhelimiinsa.
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Jos se oli osa sitä porukkaa joka koodasi Koronavilkun?
Eikös ne sen jollain 5 millillä myyneet THL:lle tai jollekin valtiolliselle taholle.
-keinovaginamies-"Jos se oli osa sitä porukkaa joka koodasi Koronavilkun?
-keinovaginamies-"
Minäkin asetin sen puhelimeeni, enkä kokenut itseäni höhläksi. Minulla itselläni kävi mielessä, että hän ollut jonkun Woltin palveluksessa ja toimittanut ruokia karateenissa oleville. Se oli silloin hyvä bisnes??Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
randombypasser: "En ole sairastanut, ei kukaan ihan läheisimmistäkään, sädekehäni ulommilta laidoilta useampikin sitten on sairastanut. Kuka kerran, kuka kaksi jne.
Sinä siis hyödyit taloudellisesti korona-viruksesta, jos oikein ymmärsin? Miten se oli oikein mahdollista?En suoraan taloudellisesti, vaikka sekin aspekti näkyi työssä, mutta luoja mikä rauha tehdä töitään, kun toimistot olivat lähinnä tyhjiä. Ja myös tiet, matka-ajat puolittuivat, mitään ruuhkia ollut missään. Metrossakin vastasi kaiku jos jotain erehtyi ääneen sanomaan. Että oli kiva tehdä töitään täysin vailla turhia viiveitä ja häiriöitä, sai vain tehdä.
Toki tekemisen ennakko-olettama oli, että jonain päivänä lähikuukausina porukka palailee toimistoilleen, ei niitä töitä olisi muuten tarvinut enää tehdäkään. Nyt sitten ollaan ns- normaalissa eli työt tehdään toisten työtä tekevien jaloissa ja kaikkia hiukan häiritsee sekä ärsyttää.Anonyymi kirjoitti:
Jos se oli osa sitä porukkaa joka koodasi Koronavilkun?
-keinovaginamies-Njet, ei vähäisintäkään tekemistä Koronavilkun kanssa. Enkä ikinä asentanut, en myhöskään suositellut asiakkaille asennettavaksi kun sen softan tietoturva-asiat olivat levällään kuin Eemelin eväät. Ihme että THL otti sen siipiensä suojaan, sen verran retuperällä tietoturva oli, mutta paniikkihan se THL:kin oli.
- Anonyymi
"Jos se oli osa sitä porukkaa joka koodasi Koronavilkun?
-keinovaginamies-"
Minäkin asetin sen puhelimeeni, enkä kokenut itseäni höhläksi. Minulla itselläni kävi mielessä, että hän ollut jonkun Woltin palveluksessa ja toimittanut ruokia karateenissa oleville. Se oli silloin hyvä bisnes??No veronmaksajahan se iloisena maksoi senkin vikatikin ja joku osasi hyödyntää tilaisuuden.
Olin alusta asti ruotsin linjan kannalla. Pitkässä juoksussa järkevää ja kustannustehokasta.
Elämä on kovaa, mutta ilman kovaa ei ole elämää.
-keinovaginamies- Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
"Jos se oli osa sitä porukkaa joka koodasi Koronavilkun?
-keinovaginamies-"
Minäkin asetin sen puhelimeeni, enkä kokenut itseäni höhläksi. Minulla itselläni kävi mielessä, että hän ollut jonkun Woltin palveluksessa ja toimittanut ruokia karateenissa oleville. Se oli silloin hyvä bisnes??Ei ole Woltinkaan kanssa tekemistä, oksentaisin itseni hengiltä jos olisi, siinä on yksi pahimmista epäsikiöistä mitä on keksitty ja menivät vielä palkitsemaankin sen. Pthyi!
- Anonyymi
Jonkun flunssan sairastin viime vuonna. Kurkku oli kovin kipeä ja oli kuumetta. Saattoi olla korona. Minulla on vakavampia sairauksia päällä.
- Anonyymi
Melkein sain koronan. Kaveri laittoi tekstarin että oli testi näyttänyt positiivista ja tuskin tuo mies on vanhoilla päivilllään edes valeraskaana.
Mutta kyllä sekin lasketaan, koska voihan virukset levitä puhelimenkin välityksellä. Oireita ei toki ole, koska kuolin jo vuosia sitten rokotehaittoihin.
>simiti<- Anonyymi
Mitä jos viikatemies on vetänyt nimesi yli listaltaan kun kerranhan jo huijasit kuolemaa? Viikatemies luulee että olet jo menneen talven lumia joten onneksi olkoon 🤗! Olet kuolematon.
- Anonyymi
Kurkku kipeä kuin puukolla viiltäisi, kolme päivää vettä nenän kautta. Lihasvammoja. Ruoka maistui ammoniakille. Hapansilakka ei haissut miltään. Lopuksi aortan repeämä ... Näin alkuun.
anonyymi: "Lopuksi aortan repeämä ... Näin alkuun."
Pitääköhän tuo paikkansa?
Hyvää yötä, sillä minä alan nukkumaan, koska viime yönä nukuin koronan takia huonosti. Hyvät yöt kaikille! :)- Anonyymi
Nuo oireet johtuu siitä, kun söit ekkuna sitä hapansilakkaa ja vieläpä ilman snapsia sekä trallallaa laulua.
- Anonyymi
nuo rokotteiden ottamiset ärsyttävää jos niitä pitää mennä ottamaan.
tuli mieleen huvittava juttu mitä tuo tietokoneohjelmani voisi tehdä simitistä vaikka uuden nimen Sim-man, ei pitää Simcity tai Cities Skylines pelsti paljon.
Oikeasti voisi olla joku supersankarinkin nimi SimMan, kuin PatMan. - Anonyymi
Mutta niin nuo rokotejutut ja terveysjutu näen tietokoneelta monet nuokin.
Tuo on tosiaan aika hyviä nimiä sinänsä randombypasser tulee Rande. - Anonyymi
norppa-nimestä tuli norman... .mutta niin aika hyvä tä koodini
- Anonyymi
Minulla on ollut jo kymmeniä vuosia korona. Harmi kun pelikavereita ei ole. Kaikki tahallaan ovat kuolleet.
>simiti< - Anonyymi
Pari-kolme päivää oli vähän kuumetta ja pari viikkoa kesti vetämätön olo. En muista olisko ollut vähän päänsärkyä myös, mutta ainakin oli outoja kipuja ympäri kroppaa, paikka vaihteli. Ei nuhaa, ei kurkkukipua. Nopeasti oli ohi. Kotitesti näytti koronaa. Joku puolitoista vuotta aikaa tuosta.
xLiner- Anonyymi
Onneksi sinä selvisit helpolla! :) Kiitos kertomuksestasi.
Mulla oli rokotukset kunnossa. Se varmasti vaikutti.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mulla oli rokotukset kunnossa. Se varmasti vaikutti.
xLinerNiin minullakin. Kolme rokotusta, mutta siitä huolimatta sain koronan. Ehkä rokotukset vaikuttivat siihen, että sain sen lievänä.
Hyvää isänpäivää kaikille! :)
Itselläni 2020/3 ja sain long covid jo on nyt poissa sen vuoksi olen pysynyt mukana tässä mukana koska sain pahan oireet enkä jaksanut edes puhua ja hikivirtasi ja kesti kauan.
Voi harmi, jos sinulla on ollut korona-viruksen alkuaikoina pitkäkestoinen tartunta. Osaat ilmeisesti olla onnellinen, koska se on ohi. Minulla on tuntu, että huomenna minäkin saatan olla terve, sillä kurkukipu ja väsymys meni jo ohi. Lähipäivinä minäkin olen onnellinen, kun korona on ohi! :)
Voi harmi, jos sinulla on ollut korona-viruksen alkuaikoina pitkäkestoinen tartunta. Osaat ilmeisesti olla onnellinen, koska se on ohi. Minulla on tuntu, että huomenna minäkin saatan olla terve, sillä kurkukipu ja väsymys meni jo ohi. Lähipäivinä minäkin olen onnellinen, kun korona on ohi! :)
Niih hengitys väliin hankalaa mutta se tekeekin arpia keihkoihin varmaan syykin siihen miksi vaikeampi hengittää. Mutta long covid oli päälle 2vuotta. Rytmihäiriöt lähti 2 vuodessa ja 2,5 aivosumu katosi. Eli en suosittele kuin suojautua FFP2 perheeni käyttää ja ilman puhdistukseen hepa suodatinta. En halua sairastua enää hajoan todennäköisesti koska vaikutti minuun noin pahasti.
valtakunta kirjoitti:
Niih hengitys väliin hankalaa mutta se tekeekin arpia keihkoihin varmaan syykin siihen miksi vaikeampi hengittää. Mutta long covid oli päälle 2vuotta. Rytmihäiriöt lähti 2 vuodessa ja 2,5 aivosumu katosi. Eli en suosittele kuin suojautua FFP2 perheeni käyttää ja ilman puhdistukseen hepa suodatinta. En halua sairastua enää hajoan todennäköisesti koska vaikutti minuun noin pahasti.
Myös tutkimuksetkin osoittaa sen ikävän ettei uudelleen kannata sairastua. Se muuntuu niin usein seuraava voi olla jo pahempi ja kehon pitää saada parantua , myös tukosriski kasvaa vuoden verran.
En tiedä onnellisuudesta, olen surullinen muiden puolesta kun ei suojella. .valtakunta kirjoitti:
Otan osaa korona-vaikeuksiin. Itselläni on nyt tunne, että heti paranen eli kohta se on ohi - siksi olen onnellinen. Mullakin eilen otti sydänalasta illalla eli saattoi olla rytmihäiriöitä. En osannut syytää siitä korona-virusta. Onnittelut vielä kerran siitä, että korona-sairaus on takana päin! :)
Otan osaa korona-vaikeuksiin. Itselläni on nyt tunne, että heti paranen eli kohta se on ohi - siksi olen onnellinen. Mullakin eilen otti sydänalasta illalla eli saattoi olla rytmihäiriöitä. En osannut syytää siitä korona-virusta. Onnittelut vielä kerran siitä, että korona-sairaus on takana päin! :)
Se on vaarallista. Tukos riski on infraktiin korkea myös lievässä koronassa. Koronassa paraneminen minulla tuntui paranee ja ei parane se seilasi että itse vähän aiemmin innostuin oireet seilaa. Toivotaan ohi menee huolestun nyt noista sinun oireitsta. https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/taudit-ja-taudinaiheuttajat-a-o/koronavirus-sars-cov-2/koronavirus-ja-tukostaipumus
valtakunta kirjoitti:
Se on vaarallista. Tukos riski on infraktiin korkea myös lievässä koronassa. Koronassa paraneminen minulla tuntui paranee ja ei parane se seilasi että itse vähän aiemmin innostuin oireet seilaa. Toivotaan ohi menee huolestun nyt noista sinun oireitsta. https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/taudit-ja-taudinaiheuttajat-a-o/koronavirus-sars-cov-2/koronavirus-ja-tukostaipumus
Rytmihäiriöt tuli epäsäännöllisesti long covid mutta en kokenut
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/vakavan-koronavirustaudin-riskiryhmatvaltakunta kirjoitti:
Rytmihäiriöt tuli epäsäännöllisesti long covid mutta en kokenut
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/vakavan-koronavirustaudin-riskiryhmatTämäkin henkilö ei tajua korona aiheuttaa keuhkokuumetta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009985220.html
valtakunta kirjoitti:
Tämäkin henkilö ei tajua korona aiheuttaa keuhkokuumetta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009985220.html
Tuo oli minulle uusi tieto, että koronasta voi saada keuhkokuumeen. Tunnetko sellaisen henkilön tuttavapiiristä, joka olisi saanut keuhkokuumeen koronasta?
Miten muuten Teidän perheessä muistettiin isää?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Tuo oli minulle uusi tieto, että koronasta voi saada keuhkokuumeen. Tunnetko sellaisen henkilön tuttavapiiristä, joka olisi saanut keuhkokuumeen koronasta?
Miten muuten Teidän perheessä muistettiin isää?”Millainen on vakava koronatauti
Vakavassa koronataudissa sairastunut voi saada muun muassa
keuhkokuumeen
akuutin hengitysvaikeusoireyhtymän (acute respiratory distress syndrome, ARDS).”
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/taudit-ja-torjunta/taudit-ja-taudinaiheuttajat-a-o/koronavirus-sars-cov-2Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Miten muuten Teidän perheessä muistettiin isää?Isälleni tuli koronasta keuhkoputken tulehdus ja hoidettiin kotoa käsin eli lähetettiin vuosi sitten kotio ja laittoivat vain kotioa käymään keuhkokuvissa ja taas isä päivistykseen sai lääkkeet kun lääkäri katsoi kuvat ja taas kotio ja taas päivistykseen kun oli vaikea hengittää olisi pitänyt olla jo lisähapella ja sai vain kortisonia.
Isäni vakavasti riskiryhmäläinen nyt hänelle tuli kesällä tukos jalkaan ja vast nyt muutama päivä sitten kävi pallolaajennuksessa ja lisää tukoksia löytyi pernasta ja taas leikkeukseen siitä.
Hänellä on jo lääkkeet käytössä sepelvaltimotautiin jo yli 10vuitta ollut.valtakunta kirjoitti:
Isälleni tuli koronasta keuhkoputken tulehdus ja hoidettiin kotoa käsin eli lähetettiin vuosi sitten kotio ja laittoivat vain kotioa käymään keuhkokuvissa ja taas isä päivistykseen sai lääkkeet kun lääkäri katsoi kuvat ja taas kotio ja taas päivistykseen kun oli vaikea hengittää olisi pitänyt olla jo lisähapella ja sai vain kortisonia.
Isäni vakavasti riskiryhmäläinen nyt hänelle tuli kesällä tukos jalkaan ja vast nyt muutama päivä sitten kävi pallolaajennuksessa ja lisää tukoksia löytyi pernasta ja taas leikkeukseen siitä.
Hänellä on jo lääkkeet käytössä sepelvaltimotautiin jo yli 10vuitta ollut.Eli lääkkeet ei takaa vaikka on tasapainoisessa hoidossa ettei tukoksia tulisi.
Miten muuten Teidän perheessä muistettiin isää?En ole soittanut omalle isälleni mutta ehkä saan sen verta tyhjäksi saunan että päästään saunaa ristiluuselkäni takia en ole saanut tehtyä kovasti mitään. Iltasin en pääse edes ilman kipua ylös.
valtakunta kirjoitti:
En ole soittanut omalle isälleni mutta ehkä saan sen verta tyhjäksi saunan että päästään saunaa ristiluuselkäni takia en ole saanut tehtyä kovasti mitään. Iltasin en pääse edes ilman kipua ylös.
Voi harmi, jos päässyt menemään niin pahasti, että et pääse ilman kipua ylös. Itse kävin maskin kanssa lähikaupassa ostamassa itselleni ruokaa. Ilmeisesti en enää tartuta koronaa?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Eli lääkkeet ei takaa vaikka on tasapainoisessa hoidossa ettei tukoksia tulisi.
Koronainfektion aikana tukosriskiä voi pienentää
huolehtimalla riittävästä juomisesta
vaihtamalla asentoa
liikuttelemalla alaraajoja
olemalla voinnin mukaan pystyssä
liikkumalla sisällä
käyttämällä tukisukkia vuodelevon aikana, jos sellaiset on ja niitä on muutenkin käyttänyt tukosten ehkäisyyn.
- Anonyymi
kaikenlaiset turhat tavarat, joita tuokin huutokauppakeisarikin myy, mitä järkeä.
joku markun tuunaama tuolinjalkakin kuka haluaa - Anonyymi
Kun minulla tuli korona... ensin aivastin ja Japanissa annettiin hurrikaanivaroitus.
Sitten mahassa rupesi vääntämään. Pakkohan se oli päästää tulemaan. Jopa Norjassa mitattiin hälyttävän suuria jätepitoisuuksia.
Mutta muuten meni ihan hyvin.
>simiti< - Anonyymi
minä olen ottanut 3 noita piikkejä.... mutta jos sanoisi että Noita-piikkejä tai Gandalf-pistoksia
Ei ehkä vielä minkäänlaisia kokemuksia. Toisen rokotuksen jälkeen oli pikku oireita.
Minulla oli kolmannen rokotuksen jälkeen 38 asteen kuumetta. Luulin, että en koskaan sairastu koronaan, mutta se vain iski yllättäin. Nyt olen helpottunut siitä, että kurkkuun ei oikeastaan enää kipu tunnu ja muutenkin räkätauti on menossa ohi. Tiistaina käytän varmuuden vuoksi maskia, kun matkustan Joensuuhun, mutta siellä meinaan elää jokseenkin normaalisti. Korona oireet alkoivat torstaina ja huomisen jälkeen uskon oireitten häviävän.
- Anonyymi
Haluaisin nostaa muutaman asian keskusteluun, totalitaarisen korona-rokotteiden ylistämisen lisäksi
1.
Ennen rokotteita (2020).
"If a patient has anosmia because of COVID-19, how long does it usually last?
For approximately 95 percent of people, the anosmia lasts 2-3 weeks.
https://oto.wustl.edu/covid-19-losing-one-sense-of-smell-and-regaining-it/
Rokotteiden jälkeen (2023).
“We found that probably 80% of those patients who have a loss or distortion of their sense of smell will recover that sense about one to three months after the COVID-19 infection has resolved. . But that still leaves up to 20% of people who have an ongoing disturbance in their sense of smell"
https://covidblog.oregon.gov/covid-19-and-loss-of-smell-what-we-know/
> 2-3 viikko -> 1 - 3 kuukautta. 5% -> 20% <
2.
Miten selitetään se että ikäryhmässä 30 - 49 vuotiaat kolme tai neljä kertaa rokotetuilla on yli kaksi kertaa enemmän tartuntoja kun rokottamattomilla (29 : 65 / 100.000) (rokottamattomien määrä 213.364 henkeä, kolme tai neljä kertaa rokotettujen määrä 775.517 henkeä).
Teoriassa rokotettujen suuremman tartuntamäärän selittäisi että käytetty RNA-rokote ei ole ollut vain tehoton vaan myös haitallinen.
Saman aikaisen 70+ ikäryhmän päinvastaisen tartuntatilanteen selittäisi että käytetyllä DNA-hybridirokotteella (adenovirus-koronapiikki-DNA-rokote) on ollut immuunivastetta. On myös mahdollista että rokotetut ovat yleensäkin tässä ryhmässä eläneet eristyneemmin tai että rokottamattomat eivät ole ottaneet rokotetta intuitiivisesti heikon terveydentilan vuoksi.
Keskustelu.
Kohdan 1. perusteella vaikuttaa vahvasti että länsimaissa pääasiassa käytetty mRNA-rokote on aiheuttanut vakavamman tautimuodon kuin kuin ennen rokotuksia.
Tätä tukee myös se seikka että rokotetuilla on Suomessa selvästi enemmän tartuntoja 30 - 49 vuotiaiden ryhmässä ja myös muissa alle 70 vuotiaiden ikäryhmissä rokotetuilla on enemmän tartuntoja. Puhutaan ainakin alkuvuodesta 2023.
Eli onko tästä taudista itseasiassa tullut vakavampimuotoinen rokotusten jälkeen.
Pyrkimys vähentää infektion haitallisuutta rokotuksella sinänsä on tarkoituksenmukaista, jos halutaan vähentää infektion haitallisuutta.
Aihe sinänsä on vaikea, koska kyse on pitkälle menevistä solubiologian ja immunologian asioista ja asian yksityiskohtainen tunteminen vaatisi kyseisten alueiden asiantuntijuutta. Siksi asian käsittelyssä on kolme vaihtoehtoa
- Auktoriteettiin ja sen tietoihin ja ymmärrykseen luottaminen, riippumatta siitä että kyseessä on myös suurenluokan taloudellinen toiminta. On hyvä myös muistaa että asiantuntijatkaan eivät tiedä läheskään kaikkea edes tästä viruksesta ja sen vaikutuksista tai immuunijärjestelmän toiminnasta ja myös solubiologiasta on merkittävä osa selvittämättä ihmisen DNA:n pituuden perusteella.
- Asian ymmärtäminen oman asiantuntijuuden pohjalta.
- Asian käsittely olemassa olevien tutkimusten perusteella.
Vähintäänkin rokotteiden käyttöönoton jälkeen tauti ei ole "vain flunssa", kyllä se aiheuttaa yli 70 vuotiaissa tartunnan saaneissa noin 10 % kuolleisuuden rokotustilanteesta riippumatta, ja myös nuoremmilla aiheuttaa merkittävää laaja-alaista solukuolemaa viruksen infektoimissa soluissa.
Kysymys rokotteiden tehosta tai jopa niiden haitallisuudesta immuunivasteelle ja sen nopeudelle infektiossa ovat aiheellisia kysymyksiä.
Tässä toisesta keskustelusta poimitussa tieteellisessä artikkelissa on hypotisoitu korona-rokotteiden aiheuttaman interferoniviestinnän heikentymisen aiheuttavan solujen haavoittuvuuden.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10222767/
IgG4 Antibodies Induced by Repeated Vaccination May Generate Immune Tolerance to the SARS-CoV-2 Spike Protein
Inferferoniviestintä selittäisi solujen nopean palautumisen häiriötilasta, kun ne ovat ensin viestinnän seurauksena "downreguloituneet" eli solun DNA-RNA-mekanismi on vaimentunut ja sen jälkeen ilman varsinaista soluvauriota palautuvat normaalitilaan.
Kun taas artikkelissa mainittu korona-rokotteiden aiheuttama interferoniviestinnän häiriö mahdollistaisi viruksen replikoitumisen soluissa ilman solujen "downreguloitumista", jolloin infektoitunut solu kuolee joka selittäisi post-koronarokoteajan pidemmän solujen toiminnan palautumisajan.- Anonyymi
Imhettelen esimerkiksi omalla kohdallani miten tämä virus ilmiselvästi saattoi muhia luonnottomasti noin viikon ilman elimistön heräämistä ennen vakavampia oireita.
- Anonyymi
En ole varma, oliko korona, mutta tasan vuosi sitten olin kipeänä. Kuumetta oli 38-39 astetta useana päivänä ja sitten oli 2 viikkoa haju- ja makuaisti poissa. Kurkkukin tais olla vähän kipeä aluksi. Noin muuten ei ollut mitään hengitysvaikeuksia eikä tuntunut siltä, että henki olis vaarassa tai että tarttis lähtee sairaalaan. Rokotteita en ole ottanut yhtään.
- Anonyymi
En ole vielä joutunut sairastamaan koronaa.
- Anonyymi
Itsellä noin vuosi sitten oli korona rokotteista huolimatta. Oli ihan kauhee tauti. Kaksi viikkoa jylläsi päällä ja kerran jouduin lähtemään ambulanssilla päivystykseen kun henki meinasi loppua. Mulla on infektioastma. Alkoi kovalla päänsäryllä ja kuumeella, varsinaiset flunssaoireet paheni pikkuhiljaa.
Nyt kolmatta päivää toinen kierros koronaa meneillään. On hirvee nuha, mutta toistaiseksi ei kuumetta tai oikein mitään muutakaan. Piti ottaa testi vaan ihan varmuuden vuoksi ja yllätyin kun näytti kahta viivaa. Toivottavasti menis ohitse lievillä oireilla tää erä.Voi harmi, jos on toista kertaa korona päällä. Itselläni ne oireet alkoivat kaksi viikkoa sitten torstaina ja loppuivat runsas viikko sitten maanantaina. Sen jälkeen on vähän ollut kutitusta kurkussa ja tuntuu siltä, että kokonaan korona ei ole hävinnyt. Toivottavasti todella pääset lievillä oireilla tällä kertaa! :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510232
- 816833
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon434922- 614547
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella714257Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme323829- 472888
- 362665
- 402300
- 2161912