Octavia vm. 2000 tdi turvatyynyn käynnistyksessä syttyy sammuu ja syttyy uusiksi. Se palaa ajossa koko ajan. Mikä neuvoksi? Ohjekirjassa että viedä huoltoon. Onko odotettavissa kallis huolto?. Ohjekirja mainitsee tyynyjen käyttöiäksi 15vuotta jolloin ne tulee uusia. Tässä ei ole menny vasta kuin 5 vuotta.
Turvatyynyn valo palaa ajossa
14
12831
Vastaukset
- Olla
Skeidasta en tiedä, mutta pösössä oli sama homma.Viaksi paljastui kuskinpenkin alla oleva liitin, jossa oli kosketushäiriöitä.
- rjz
Turvavarusteissa on pidempi takuu kuin auton muilla varusteilla. Eikun kitiseen merkkihuoltoon ja hoitavan homman kuntoon.
- htt
Vika on ilmesesti ratin takana olevassa kiekossa. Koska äänimerkkikään ei toimi. Palataan asiaan jos kiekon vaihto ei auta.
- Ocu-03
Kaverin Ford Mondeossa teki samaa.Syyksi paljastui turvavyön kiristimen vika.Voisko olla sama juttu Octaviassa?Turvavyön kiristimien tehtävänä on kiskaista turvavyönauhoista löysät pois. Näin henkilö pysyy paremmin paikoillaan, ja se vähentää esim. rattiin iskeytymisvaaraa ja parantaa turvatyynyn suojausvaikutusta.
- Jukka
Samanikäisen Golf Variant TDI:n tyynyvalo syttyi. Vikamuistinlukija paljasti häiriön oikeassa sivuturvatyynyssä. Liittimiä korjailtiin mutta itse tyynyä ei tarvinnut vaihtaa. Takuu ainakin VW:lla kuusi vuotta turvatyynyissä.
- hapa1
Vika on todennäköisesti pieni (=edullinen korjata) mutta vie ihmeessä huoltoon. Jos varoitusvalo palaa, tyynyt eivät toimi kolaritilanteessa.
- +09+09+08+0
Matkustajan puoleisen tyynyn vali, koska se on pois kytketty ;}
- combi 2.0
Mulla palanu valo 2 kertaa.
ottivat ratin auki ja laittoivat johdot uudelleen nippusitellä. Jos se ei auta pitäs vaihtaa siihen joku osa mikä maksaa 140 e. Nyt ei valo pala. - Taxiskoda
Skoda Superb -11 kuljettajanturvatyyny/valo palaa , vastus liian suuri ! Missä vika..........? Vikakoodit luettu.
- Kuusivuotiasko
2011 vuosimallin Superb on varmaankin taksiajossa, juuh. On se kestävä auto. Eikä muuta vikaa kuin turvatyynyn merkkivalo.
- Anonyymi
vw normaali joulukuusi
Skoda Octavia 2005 turvatyynyn valo palaa. Katottu ovien ja etupenkkien liittimet, näyttäis siltä et ovat kunnossa johtoja myöden. Olisko vinkkiä mitä vois koittaa seuraavaksi ? Kiitos etukäteen.
- Anonyymi
Itse olen korjannut vian säädettävällä ajastin releellä 0 s - 10 s.
Neljä sekuntia on sopiva toiminta aika.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943358
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232782Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1102397- 401794
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411535- 281330
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201306- 951191