Turvatyynyn valo palaa ajossa

htt

Octavia vm. 2000 tdi turvatyynyn käynnistyksessä syttyy sammuu ja syttyy uusiksi. Se palaa ajossa koko ajan. Mikä neuvoksi? Ohjekirjassa että viedä huoltoon. Onko odotettavissa kallis huolto?. Ohjekirja mainitsee tyynyjen käyttöiäksi 15vuotta jolloin ne tulee uusia. Tässä ei ole menny vasta kuin 5 vuotta.

14

11564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olla

      Skeidasta en tiedä, mutta pösössä oli sama homma.Viaksi paljastui kuskinpenkin alla oleva liitin, jossa oli kosketushäiriöitä.

      • rjz

        Turvavarusteissa on pidempi takuu kuin auton muilla varusteilla. Eikun kitiseen merkkihuoltoon ja hoitavan homman kuntoon.


      • htt

        Vika on ilmesesti ratin takana olevassa kiekossa. Koska äänimerkkikään ei toimi. Palataan asiaan jos kiekon vaihto ei auta.


    • Ocu-03

      Kaverin Ford Mondeossa teki samaa.Syyksi paljastui turvavyön kiristimen vika.Voisko olla sama juttu Octaviassa?Turvavyön kiristimien tehtävänä on kiskaista turvavyönauhoista löysät pois. Näin henkilö pysyy paremmin paikoillaan, ja se vähentää esim. rattiin iskeytymisvaaraa ja parantaa turvatyynyn suojausvaikutusta.

    • Jukka

      Samanikäisen Golf Variant TDI:n tyynyvalo syttyi. Vikamuistinlukija paljasti häiriön oikeassa sivuturvatyynyssä. Liittimiä korjailtiin mutta itse tyynyä ei tarvinnut vaihtaa. Takuu ainakin VW:lla kuusi vuotta turvatyynyissä.

    • hapa1

      Vika on todennäköisesti pieni (=edullinen korjata) mutta vie ihmeessä huoltoon. Jos varoitusvalo palaa, tyynyt eivät toimi kolaritilanteessa.

      • +09+09+08+0

        Matkustajan puoleisen tyynyn vali, koska se on pois kytketty ;}


    • combi 2.0

      Mulla palanu valo 2 kertaa.
      ottivat ratin auki ja laittoivat johdot uudelleen nippusitellä. Jos se ei auta pitäs vaihtaa siihen joku osa mikä maksaa 140 e. Nyt ei valo pala.

    • Taxiskoda

      Skoda Superb -11 kuljettajanturvatyyny/valo palaa , vastus liian suuri ! Missä vika..........? Vikakoodit luettu.

      • Kuusivuotiasko

        2011 vuosimallin Superb on varmaankin taksiajossa, juuh. On se kestävä auto. Eikä muuta vikaa kuin turvatyynyn merkkivalo.


    • Anonyymi

      vw normaali joulukuusi

    • Skoda Octavia 2005 turvatyynyn valo palaa. Katottu ovien ja etupenkkien liittimet, näyttäis siltä et ovat kunnossa johtoja myöden. Olisko vinkkiä mitä vois koittaa seuraavaksi ? Kiitos etukäteen.

    • Anonyymi

      Itse olen korjannut vian säädettävällä ajastin releellä 0 s - 10 s.

      Neljä sekuntia on sopiva toiminta aika.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe