Kannattaa huolehtia terveydestään

🤕💉🩺 niin hyvin kuin osaa, ettei joudu sairalaan. Sitä voisi kuvitella olevansa hyvissä käsissä, kun on Suomessa suomalaisessa sairaalassa. Eilisellä vierailulla naapuripetin suomenruotsalainen ei saanut asiaansa toimitettua sen paremmin kuin mekään suomenkieliset. Mistä lienee vinkuintiasta hoitaja ollut kotoisin, kun ei osannut suomea kuin muutaman sanan. Tuli mieleen, että miksi maahanmuuttajat saavat tulkkipalvelut, mutta ei meikäläiset jotka eivät pärjää kotimaisillakielillä.

Sanitaan, että rakkauden kieli on kansainvälinen. Minusta se silläpuolellakaan ei oikein riitä. Minä ainakin haluaisin keskustella kotimaisilla kielillä tai hassutella rallienglannilla.😅

15

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenkähän ylilauta saa torpattua häirikkökäyttäjiä, kun täällä ei näytä onnistuvan. En siis ole käynyt ylilaudalla, vaan huomasin jonkun täällä kirjoittaneen, että tuli tänne koska oli ylilaudalla bannattu.

    • Tästä kun tuli tälläinen terveysaloitus, niin kirjoitan tännekin, että reumatismini parani ihmeellisesti. Näet ranteita on kolottanut pitkään. Tänään erityisen paljon. Kun kipu on symmetrinen ajattelin sen johtuvan reumatismista. Auringonvalo kirkasti ajatuksetkin ja huomasin, että ranteet kipeytyvät kuntosalilla käynnin jälkeen🏋

      • Anonyymi

        Ota löysin rantein älä jännitä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota löysin rantein älä jännitä

        Mitähän minä nyt jännittäisin?


    • Anonyymi

      No juu kannattaa vältellä avun pyytämistä ja hoitaa kaikki itse kun lopputulos on joka tapauksessa että itse itsensä parantaa.

      • lounas.ajatus

        Jotenkin tuntuu turhalta varata aikaa terveyskeskuksesta kun joutuu kuukauden tai enemmänkin odottamaan.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu turhalta varata aikaa terveyskeskuksesta kun joutuu kuukauden tai enemmänkin odottamaan.

        Odottamaan mitä? Paskanjauhantaa ja lääkkeiden myymistä? Itse ongelmahan ei poistu.


    • Anonyymi

      Oi oi, pikaista paranemista. Toivottavasti oppii pian suomea. Varmasti kovasti itsekin sitä toivoo.

      • Ihmiset paranee vaikka mistä kun hoito on kohdallaan. Huonot palaset on nyt leikattu pois. Potilas ei ollut enää eilen niin kiukkuinen kuin edelliskerralla, jolloin sanoi heti sisään mennessäni että voin lähteä heti pois. Kipulääkitys oli kohdallaan. Hoitajakin ymmärsi suomea paremmin.


    • Anonyymi

      Suomessa pitää puhua suomea, ei edes rallienglantia! Sairaaloista yritän pysytellä kyllä kaukana, kuolen mielummin kotiin.

      • Outoa, että meillä on koulussa pakkoruotsi, mutta näille muualta tulleille hoitajille ei ole edes pakkosuomea.


    • Anonyymi

      Se on totta. Jotkut asiat vaikuttaa niin moneen. Ei kannattaisi luottaa ihmisiin tai terveydenhoitoon liikaa. Mitä sanot jos joku mustamaalaa (et sinä) sinua niin että joudut siitä vaikeuksiin. Ja pelko menettää toimeentulosta. Oisko jotain ajatusta miten tästä selviäisi. Kun ei halua kelleen ongelmia mutta ei myöskään itselle.

      • Tuollainen mustamaalaus on ikävää. Työpaikalla ri voi oikein muuta kuin tehdä työnsä hyvin niin ettei kellään ole valittamista. Luottamusmies jos on, niin hänen kanssaan voi krskustella. Hänhän ei saa kertoa eteenpäin tietoonsa tulleita asioita.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Tuollainen mustamaalaus on ikävää. Työpaikalla ri voi oikein muuta kuin tehdä työnsä hyvin niin ettei kellään ole valittamista. Luottamusmies jos on, niin hänen kanssaan voi krskustella. Hänhän ei saa kertoa eteenpäin tietoonsa tulleita asioita.

        Tilanne liittyi kouluun ja opiskeluni olen suorittanut hyvin. Aina joku kateellinen on joka haluaa pönkittää itseään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe