405 sylinteriputki

Risto

Onnistuukohan sylinteriputkien vaihti ilman koneen pois ottoa ja onko paha homma. Peugeot 405 1.6 RS

9

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pösöisti

      Mikäs tuo noin eksoottinen malli on?

      • 307

        Eipä tässä mitään eksotiikkaa ole. Ainakin XU- ja EW-sarjan moottoreissa on alumiininen sylinterilohko, jossa on jonkinlaiset sylinteriputket oltava. Ei taida tuo alumiini sellaisenaan oikein sylinterin pintamateriaalina toimia.


      • 508
        307 kirjoitti:

        Eipä tässä mitään eksotiikkaa ole. Ainakin XU- ja EW-sarjan moottoreissa on alumiininen sylinterilohko, jossa on jonkinlaiset sylinteriputket oltava. Ei taida tuo alumiini sellaisenaan oikein sylinterin pintamateriaalina toimia.

        No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?

        http://www.saunalahti.fi/vayne/

        On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6.


      • 307
        508 kirjoitti:

        No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?

        http://www.saunalahti.fi/vayne/

        On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6.

        Luulin eksotiikan tarkoittavan nimenomaan sylinteriputkia eikä RS:ää. Siksi tyrmäsin koko eksoottisuusajatuksen.

        Tuo kuvissa oleva RS on toki eksoottinen, mutta ilmeisestikin omistajansa "omaa tuotantoa". Luulen, että kuvien auton omistajalla on 405:n tekniikka sen verran hallussa, että täältä ei tarvitse kysellä.

        Ainakaan mitään virallista RS-varustetasoa ei Suomeen ole tuotu; onko ollut edes olemassakaan Tasot olivat 1,6-litraisessa GL ja GR (myöhemmin myös GLX), 1,9-litraisessa GR, SR ja SRi.

        Peugeot tuskin on käyttänyt koko RS-merkintää - tai sitten kyseessä onkin Ford... ;-)


      • 602
        307 kirjoitti:

        Luulin eksotiikan tarkoittavan nimenomaan sylinteriputkia eikä RS:ää. Siksi tyrmäsin koko eksoottisuusajatuksen.

        Tuo kuvissa oleva RS on toki eksoottinen, mutta ilmeisestikin omistajansa "omaa tuotantoa". Luulen, että kuvien auton omistajalla on 405:n tekniikka sen verran hallussa, että täältä ei tarvitse kysellä.

        Ainakaan mitään virallista RS-varustetasoa ei Suomeen ole tuotu; onko ollut edes olemassakaan Tasot olivat 1,6-litraisessa GL ja GR (myöhemmin myös GLX), 1,9-litraisessa GR, SR ja SRi.

        Peugeot tuskin on käyttänyt koko RS-merkintää - tai sitten kyseessä onkin Ford... ;-)

        Unohdit 1,9 litraisista Mi-16 mallin.

        Ymmärtäisin että tuo voisi olla SR mutta 1,6 litrainen... joku tuossa mallimerkinnässä on joko osittain tai täysin pielessä.


      • Katso
        508 kirjoitti:

        No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?

        http://www.saunalahti.fi/vayne/

        On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6.

        Tuon rakennetun Mi:n sivuilta löytyy hyvä kuvia alkuperäiselle kysyjälle siitä, miten moottorin voi purkaa autossa kiinni olevana. Oletan kuitenkin että sylinteriputken vaihtamiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin irrottaa mäntä-kiertokanki alakautta kampiakselista, jotta saa männänrenkaat painettua. Ja kun näin pitkällä ollaan, niin laakerit kannattaa vaihtaa myös.


      • Pösöisti
        Katso kirjoitti:

        Tuon rakennetun Mi:n sivuilta löytyy hyvä kuvia alkuperäiselle kysyjälle siitä, miten moottorin voi purkaa autossa kiinni olevana. Oletan kuitenkin että sylinteriputken vaihtamiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin irrottaa mäntä-kiertokanki alakautta kampiakselista, jotta saa männänrenkaat painettua. Ja kun näin pitkällä ollaan, niin laakerit kannattaa vaihtaa myös.

        Niin... mäntä kampineen ei tule pois kuin alakautta ja kaikissa pösöissä ne ei mahdu tulemaan ilman lohkon nostoa pois paikoiltaan...

        No, kun lohkon joutunee poistamaan ja kannen ottamaan paikaltaan, samalla vaihtaa nokkahihnan, kiristinrullan ja vesipumpun. Kannesta kannattaa vaihtaa ohjurinkumit. Ja ne laakeroinnit tietysti samalla kuten kaikki stefatkin... Eli alkaa kuulostaa täysimittaiselta remontilta.

        Tuo linkin Mi oli alussa aika siisti ja asiallinen auto, jopa tuplaputken ulostulo näytti hyvältä. Tuunauksessa keulalle on sitten nostettu kanaverkkoa, helmoihin liimattu tarroja jotka näyttää aivan ruostepaikkamaalauksilta, konepelti on tuhottu rujon näköiseksi jne jne. No, onhan siinä ahdin, kun vaan kansi kestäisi. Onkohan tuo 300hv hieman yläkanttiin arvio T03 ahtimelle...

        Ja toivottavasti on laittanut alustan kuntoon ennen tehon nostoa. Oma SRi ei meinaa pysyä tiellä kun taka-akselin kiinnityskumit on aivan valmiit, kuten myös etupää puslat. 125 hv tuntuu paljolta... no, ehkä 100 on tallessa :-)


      • Peuseortti
        Pösöisti kirjoitti:

        Niin... mäntä kampineen ei tule pois kuin alakautta ja kaikissa pösöissä ne ei mahdu tulemaan ilman lohkon nostoa pois paikoiltaan...

        No, kun lohkon joutunee poistamaan ja kannen ottamaan paikaltaan, samalla vaihtaa nokkahihnan, kiristinrullan ja vesipumpun. Kannesta kannattaa vaihtaa ohjurinkumit. Ja ne laakeroinnit tietysti samalla kuten kaikki stefatkin... Eli alkaa kuulostaa täysimittaiselta remontilta.

        Tuo linkin Mi oli alussa aika siisti ja asiallinen auto, jopa tuplaputken ulostulo näytti hyvältä. Tuunauksessa keulalle on sitten nostettu kanaverkkoa, helmoihin liimattu tarroja jotka näyttää aivan ruostepaikkamaalauksilta, konepelti on tuhottu rujon näköiseksi jne jne. No, onhan siinä ahdin, kun vaan kansi kestäisi. Onkohan tuo 300hv hieman yläkanttiin arvio T03 ahtimelle...

        Ja toivottavasti on laittanut alustan kuntoon ennen tehon nostoa. Oma SRi ei meinaa pysyä tiellä kun taka-akselin kiinnityskumit on aivan valmiit, kuten myös etupää puslat. 125 hv tuntuu paljolta... no, ehkä 100 on tallessa :-)

        Räyhäkkä peli, kieltämättä


    • Vaihto

      Normaalissa XU-koneessa onnistuu tehdä koneremppa
      koneen ollessa paikoillaan. Koneen irrotus on kuitenkin niin helppo, että kannattaako tehdä
      paikoillaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      83
      4346
    2. Niin voimakkaat tunteet

      Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      20
      2817
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

      sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2684
    4. Puhe on halpaa

      Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1886
    5. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1726
    6. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      152
      1530
    7. Oletko harrastanut

      seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      125
      1511
    8. Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

      Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      Sinkut
      110
      1457
    9. Nainen, se on vain karu totuus, että

      sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      281
      1405
    10. Joko aiheuttamani pettymys

      on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      94
      1360
    Aihe