405 sylinteriputki

Risto

Onnistuukohan sylinteriputkien vaihti ilman koneen pois ottoa ja onko paha homma. Peugeot 405 1.6 RS

9

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pösöisti

      Mikäs tuo noin eksoottinen malli on?

      • 307

        Eipä tässä mitään eksotiikkaa ole. Ainakin XU- ja EW-sarjan moottoreissa on alumiininen sylinterilohko, jossa on jonkinlaiset sylinteriputket oltava. Ei taida tuo alumiini sellaisenaan oikein sylinterin pintamateriaalina toimia.


      • 508
        307 kirjoitti:

        Eipä tässä mitään eksotiikkaa ole. Ainakin XU- ja EW-sarjan moottoreissa on alumiininen sylinterilohko, jossa on jonkinlaiset sylinteriputket oltava. Ei taida tuo alumiini sellaisenaan oikein sylinterin pintamateriaalina toimia.

        No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?

        http://www.saunalahti.fi/vayne/

        On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6.


      • 307
        508 kirjoitti:

        No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?

        http://www.saunalahti.fi/vayne/

        On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6.

        Luulin eksotiikan tarkoittavan nimenomaan sylinteriputkia eikä RS:ää. Siksi tyrmäsin koko eksoottisuusajatuksen.

        Tuo kuvissa oleva RS on toki eksoottinen, mutta ilmeisestikin omistajansa "omaa tuotantoa". Luulen, että kuvien auton omistajalla on 405:n tekniikka sen verran hallussa, että täältä ei tarvitse kysellä.

        Ainakaan mitään virallista RS-varustetasoa ei Suomeen ole tuotu; onko ollut edes olemassakaan Tasot olivat 1,6-litraisessa GL ja GR (myöhemmin myös GLX), 1,9-litraisessa GR, SR ja SRi.

        Peugeot tuskin on käyttänyt koko RS-merkintää - tai sitten kyseessä onkin Ford... ;-)


      • 602
        307 kirjoitti:

        Luulin eksotiikan tarkoittavan nimenomaan sylinteriputkia eikä RS:ää. Siksi tyrmäsin koko eksoottisuusajatuksen.

        Tuo kuvissa oleva RS on toki eksoottinen, mutta ilmeisestikin omistajansa "omaa tuotantoa". Luulen, että kuvien auton omistajalla on 405:n tekniikka sen verran hallussa, että täältä ei tarvitse kysellä.

        Ainakaan mitään virallista RS-varustetasoa ei Suomeen ole tuotu; onko ollut edes olemassakaan Tasot olivat 1,6-litraisessa GL ja GR (myöhemmin myös GLX), 1,9-litraisessa GR, SR ja SRi.

        Peugeot tuskin on käyttänyt koko RS-merkintää - tai sitten kyseessä onkin Ford... ;-)

        Unohdit 1,9 litraisista Mi-16 mallin.

        Ymmärtäisin että tuo voisi olla SR mutta 1,6 litrainen... joku tuossa mallimerkinnässä on joko osittain tai täysin pielessä.


      • Katso
        508 kirjoitti:

        No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?

        http://www.saunalahti.fi/vayne/

        On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6.

        Tuon rakennetun Mi:n sivuilta löytyy hyvä kuvia alkuperäiselle kysyjälle siitä, miten moottorin voi purkaa autossa kiinni olevana. Oletan kuitenkin että sylinteriputken vaihtamiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin irrottaa mäntä-kiertokanki alakautta kampiakselista, jotta saa männänrenkaat painettua. Ja kun näin pitkällä ollaan, niin laakerit kannattaa vaihtaa myös.


      • Pösöisti
        Katso kirjoitti:

        Tuon rakennetun Mi:n sivuilta löytyy hyvä kuvia alkuperäiselle kysyjälle siitä, miten moottorin voi purkaa autossa kiinni olevana. Oletan kuitenkin että sylinteriputken vaihtamiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin irrottaa mäntä-kiertokanki alakautta kampiakselista, jotta saa männänrenkaat painettua. Ja kun näin pitkällä ollaan, niin laakerit kannattaa vaihtaa myös.

        Niin... mäntä kampineen ei tule pois kuin alakautta ja kaikissa pösöissä ne ei mahdu tulemaan ilman lohkon nostoa pois paikoiltaan...

        No, kun lohkon joutunee poistamaan ja kannen ottamaan paikaltaan, samalla vaihtaa nokkahihnan, kiristinrullan ja vesipumpun. Kannesta kannattaa vaihtaa ohjurinkumit. Ja ne laakeroinnit tietysti samalla kuten kaikki stefatkin... Eli alkaa kuulostaa täysimittaiselta remontilta.

        Tuo linkin Mi oli alussa aika siisti ja asiallinen auto, jopa tuplaputken ulostulo näytti hyvältä. Tuunauksessa keulalle on sitten nostettu kanaverkkoa, helmoihin liimattu tarroja jotka näyttää aivan ruostepaikkamaalauksilta, konepelti on tuhottu rujon näköiseksi jne jne. No, onhan siinä ahdin, kun vaan kansi kestäisi. Onkohan tuo 300hv hieman yläkanttiin arvio T03 ahtimelle...

        Ja toivottavasti on laittanut alustan kuntoon ennen tehon nostoa. Oma SRi ei meinaa pysyä tiellä kun taka-akselin kiinnityskumit on aivan valmiit, kuten myös etupää puslat. 125 hv tuntuu paljolta... no, ehkä 100 on tallessa :-)


      • Peuseortti
        Pösöisti kirjoitti:

        Niin... mäntä kampineen ei tule pois kuin alakautta ja kaikissa pösöissä ne ei mahdu tulemaan ilman lohkon nostoa pois paikoiltaan...

        No, kun lohkon joutunee poistamaan ja kannen ottamaan paikaltaan, samalla vaihtaa nokkahihnan, kiristinrullan ja vesipumpun. Kannesta kannattaa vaihtaa ohjurinkumit. Ja ne laakeroinnit tietysti samalla kuten kaikki stefatkin... Eli alkaa kuulostaa täysimittaiselta remontilta.

        Tuo linkin Mi oli alussa aika siisti ja asiallinen auto, jopa tuplaputken ulostulo näytti hyvältä. Tuunauksessa keulalle on sitten nostettu kanaverkkoa, helmoihin liimattu tarroja jotka näyttää aivan ruostepaikkamaalauksilta, konepelti on tuhottu rujon näköiseksi jne jne. No, onhan siinä ahdin, kun vaan kansi kestäisi. Onkohan tuo 300hv hieman yläkanttiin arvio T03 ahtimelle...

        Ja toivottavasti on laittanut alustan kuntoon ennen tehon nostoa. Oma SRi ei meinaa pysyä tiellä kun taka-akselin kiinnityskumit on aivan valmiit, kuten myös etupää puslat. 125 hv tuntuu paljolta... no, ehkä 100 on tallessa :-)

        Räyhäkkä peli, kieltämättä


    • Vaihto

      Normaalissa XU-koneessa onnistuu tehdä koneremppa
      koneen ollessa paikoillaan. Koneen irrotus on kuitenkin niin helppo, että kannattaako tehdä
      paikoillaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      187
      6698
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      35
      2403
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2139
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1413
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      118
      1393
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1097
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1057
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      30
      1035
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      961
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      13
      936
    Aihe