Onnistuukohan sylinteriputkien vaihti ilman koneen pois ottoa ja onko paha homma. Peugeot 405 1.6 RS
405 sylinteriputki
9
947
Vastaukset
- Pösöisti
Mikäs tuo noin eksoottinen malli on?
- 307
Eipä tässä mitään eksotiikkaa ole. Ainakin XU- ja EW-sarjan moottoreissa on alumiininen sylinterilohko, jossa on jonkinlaiset sylinteriputket oltava. Ei taida tuo alumiini sellaisenaan oikein sylinterin pintamateriaalina toimia.
- 508
307 kirjoitti:
Eipä tässä mitään eksotiikkaa ole. Ainakin XU- ja EW-sarjan moottoreissa on alumiininen sylinterilohko, jossa on jonkinlaiset sylinteriputket oltava. Ei taida tuo alumiini sellaisenaan oikein sylinterin pintamateriaalina toimia.
No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?
http://www.saunalahti.fi/vayne/
On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6. - 307
508 kirjoitti:
No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?
http://www.saunalahti.fi/vayne/
On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6.Luulin eksotiikan tarkoittavan nimenomaan sylinteriputkia eikä RS:ää. Siksi tyrmäsin koko eksoottisuusajatuksen.
Tuo kuvissa oleva RS on toki eksoottinen, mutta ilmeisestikin omistajansa "omaa tuotantoa". Luulen, että kuvien auton omistajalla on 405:n tekniikka sen verran hallussa, että täältä ei tarvitse kysellä.
Ainakaan mitään virallista RS-varustetasoa ei Suomeen ole tuotu; onko ollut edes olemassakaan Tasot olivat 1,6-litraisessa GL ja GR (myöhemmin myös GLX), 1,9-litraisessa GR, SR ja SRi.
Peugeot tuskin on käyttänyt koko RS-merkintää - tai sitten kyseessä onkin Ford... ;-) - 602
307 kirjoitti:
Luulin eksotiikan tarkoittavan nimenomaan sylinteriputkia eikä RS:ää. Siksi tyrmäsin koko eksoottisuusajatuksen.
Tuo kuvissa oleva RS on toki eksoottinen, mutta ilmeisestikin omistajansa "omaa tuotantoa". Luulen, että kuvien auton omistajalla on 405:n tekniikka sen verran hallussa, että täältä ei tarvitse kysellä.
Ainakaan mitään virallista RS-varustetasoa ei Suomeen ole tuotu; onko ollut edes olemassakaan Tasot olivat 1,6-litraisessa GL ja GR (myöhemmin myös GLX), 1,9-litraisessa GR, SR ja SRi.
Peugeot tuskin on käyttänyt koko RS-merkintää - tai sitten kyseessä onkin Ford... ;-)Unohdit 1,9 litraisista Mi-16 mallin.
Ymmärtäisin että tuo voisi olla SR mutta 1,6 litrainen... joku tuossa mallimerkinnässä on joko osittain tai täysin pielessä. - Katso
508 kirjoitti:
No onhan tuossa mallissa eksotiikkaa, kuka kertoo mikä on 405 RS malli?
http://www.saunalahti.fi/vayne/
On lähes ainoa viite minkä löysin, ja siinäkin on 1,9 16-venttiilinen kone. Vai tarkoittiko kysyjä 405 RS 16 mallia eikä 1,6.Tuon rakennetun Mi:n sivuilta löytyy hyvä kuvia alkuperäiselle kysyjälle siitä, miten moottorin voi purkaa autossa kiinni olevana. Oletan kuitenkin että sylinteriputken vaihtamiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin irrottaa mäntä-kiertokanki alakautta kampiakselista, jotta saa männänrenkaat painettua. Ja kun näin pitkällä ollaan, niin laakerit kannattaa vaihtaa myös.
- Pösöisti
Katso kirjoitti:
Tuon rakennetun Mi:n sivuilta löytyy hyvä kuvia alkuperäiselle kysyjälle siitä, miten moottorin voi purkaa autossa kiinni olevana. Oletan kuitenkin että sylinteriputken vaihtamiseksi ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin irrottaa mäntä-kiertokanki alakautta kampiakselista, jotta saa männänrenkaat painettua. Ja kun näin pitkällä ollaan, niin laakerit kannattaa vaihtaa myös.
Niin... mäntä kampineen ei tule pois kuin alakautta ja kaikissa pösöissä ne ei mahdu tulemaan ilman lohkon nostoa pois paikoiltaan...
No, kun lohkon joutunee poistamaan ja kannen ottamaan paikaltaan, samalla vaihtaa nokkahihnan, kiristinrullan ja vesipumpun. Kannesta kannattaa vaihtaa ohjurinkumit. Ja ne laakeroinnit tietysti samalla kuten kaikki stefatkin... Eli alkaa kuulostaa täysimittaiselta remontilta.
Tuo linkin Mi oli alussa aika siisti ja asiallinen auto, jopa tuplaputken ulostulo näytti hyvältä. Tuunauksessa keulalle on sitten nostettu kanaverkkoa, helmoihin liimattu tarroja jotka näyttää aivan ruostepaikkamaalauksilta, konepelti on tuhottu rujon näköiseksi jne jne. No, onhan siinä ahdin, kun vaan kansi kestäisi. Onkohan tuo 300hv hieman yläkanttiin arvio T03 ahtimelle...
Ja toivottavasti on laittanut alustan kuntoon ennen tehon nostoa. Oma SRi ei meinaa pysyä tiellä kun taka-akselin kiinnityskumit on aivan valmiit, kuten myös etupää puslat. 125 hv tuntuu paljolta... no, ehkä 100 on tallessa :-) - Peuseortti
Pösöisti kirjoitti:
Niin... mäntä kampineen ei tule pois kuin alakautta ja kaikissa pösöissä ne ei mahdu tulemaan ilman lohkon nostoa pois paikoiltaan...
No, kun lohkon joutunee poistamaan ja kannen ottamaan paikaltaan, samalla vaihtaa nokkahihnan, kiristinrullan ja vesipumpun. Kannesta kannattaa vaihtaa ohjurinkumit. Ja ne laakeroinnit tietysti samalla kuten kaikki stefatkin... Eli alkaa kuulostaa täysimittaiselta remontilta.
Tuo linkin Mi oli alussa aika siisti ja asiallinen auto, jopa tuplaputken ulostulo näytti hyvältä. Tuunauksessa keulalle on sitten nostettu kanaverkkoa, helmoihin liimattu tarroja jotka näyttää aivan ruostepaikkamaalauksilta, konepelti on tuhottu rujon näköiseksi jne jne. No, onhan siinä ahdin, kun vaan kansi kestäisi. Onkohan tuo 300hv hieman yläkanttiin arvio T03 ahtimelle...
Ja toivottavasti on laittanut alustan kuntoon ennen tehon nostoa. Oma SRi ei meinaa pysyä tiellä kun taka-akselin kiinnityskumit on aivan valmiit, kuten myös etupää puslat. 125 hv tuntuu paljolta... no, ehkä 100 on tallessa :-)Räyhäkkä peli, kieltämättä
- Vaihto
Normaalissa XU-koneessa onnistuu tehdä koneremppa
koneen ollessa paikoillaan. Koneen irrotus on kuitenkin niin helppo, että kannattaako tehdä
paikoillaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po834346Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202817Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242684Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441886- 251726
- 1521530
- 1251511
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1101457Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2811405Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.941360