Mellilän jalkakäytävät

Anonyymi-ap

Kuka näistä on vastuussa? Itse lensin nurin ja löin pääni jäähän, kun asfaltti oli hiekoittamaton. Odotellaanko vain, että joku sauvakävelevä vanhus siinä rikkoo lantioluunsa tai käsi lähtee irti, vai tuleeko sieltä jossain vaiheessa joku hiekoittaja ennen kesää?

11

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin se valitettavasti menee, kun tietävät ettei kaikilla ole mahdollista hankkia hyvää juristi ja muutenkaan saadakseen miljoonakorvaukset! Tie pitäjän ja kiinteistön omistajan vastuulla on huolehtia riittävästä liukkauden torjunnasta. Mutta toisaalta keli voi muuttua välillä niin nopeesti, että tämä on mahdotonta

      lajijasuris

      • Anonyymi

        ...niin ei tietty oikeastaan juristi riitä, vaan sopiva tuomari (lautamiehet ei näihin istuntoihin taida osallistua?) ja sitten tärkeää on saada myös hyvä lääkärinlausunto. Ja tuosta miljoonapotista: mä en kyllä voi ymmärtää, että miten Suomessa voi saada talvella juostessa liukastuessa täyden ansionmenetyskorvauksen niinku Jyväskylässä ja olipa vielä hyväkin, lähes 6t€/kk. Tää ei tietysti korvaa vammautumista, mutta toisaalta hän opiskelin maisteriksi onnettomuuden jälkeen. Pää- ja selkävammaa tuli, mutta tarkemmin en tiedä. Aina voi olla liukasta vaikka mitä tehtäs ja onko pakko juosta vai tuhaa riskiä. Omasta törttöilystä nyt tavallaan palkittu.

        Oliskos tolla ennakkotapauksen luonnetta? Ja näitähän olis pilvin pimein, mutta kaikilla lääkärit ei kirjoita hyviä lausuntoja eikä ole varaa ottaa riskiä häviöstä. Noin ajatellen itsellekin kuuluisi parempi tulo, ei nyt maisterin mut keskituloa hyvinkin. Sitä en usko etten "pelkällä" käsi- ja jalkavialla jäisi ilman työtä, koska aika moni "meistä" ja vaikka pyörätuoliporukkaa on töissä. Muut kyvyt kumminkin sen verran hyvät, yllättävän hyvät edelleen. Niin mulla nämä jutut on tulleet muualla kuin kotona ja on muutakin kuin yksi liukastuminen. Mut se yleinen toimintakyky on tärkein ja se on melkein nolla tällä terveydellä, mitään ei voi tehdä kuin kotona möllöttää 🙁

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...niin ei tietty oikeastaan juristi riitä, vaan sopiva tuomari (lautamiehet ei näihin istuntoihin taida osallistua?) ja sitten tärkeää on saada myös hyvä lääkärinlausunto. Ja tuosta miljoonapotista: mä en kyllä voi ymmärtää, että miten Suomessa voi saada talvella juostessa liukastuessa täyden ansionmenetyskorvauksen niinku Jyväskylässä ja olipa vielä hyväkin, lähes 6t€/kk. Tää ei tietysti korvaa vammautumista, mutta toisaalta hän opiskelin maisteriksi onnettomuuden jälkeen. Pää- ja selkävammaa tuli, mutta tarkemmin en tiedä. Aina voi olla liukasta vaikka mitä tehtäs ja onko pakko juosta vai tuhaa riskiä. Omasta törttöilystä nyt tavallaan palkittu.

        Oliskos tolla ennakkotapauksen luonnetta? Ja näitähän olis pilvin pimein, mutta kaikilla lääkärit ei kirjoita hyviä lausuntoja eikä ole varaa ottaa riskiä häviöstä. Noin ajatellen itsellekin kuuluisi parempi tulo, ei nyt maisterin mut keskituloa hyvinkin. Sitä en usko etten "pelkällä" käsi- ja jalkavialla jäisi ilman työtä, koska aika moni "meistä" ja vaikka pyörätuoliporukkaa on töissä. Muut kyvyt kumminkin sen verran hyvät, yllättävän hyvät edelleen. Niin mulla nämä jutut on tulleet muualla kuin kotona ja on muutakin kuin yksi liukastuminen. Mut se yleinen toimintakyky on tärkein ja se on melkein nolla tällä terveydellä, mitään ei voi tehdä kuin kotona möllöttää 🙁

        lajijasuris

        ...korjataan nyt sen verran, että aika noilla oireilla on töissä, jos ei aivovammoja. Kyllä ne mullakin varmaan vaikuttaa myös jaksamiseen nja vireystilaan yleisemmin, mut ei puhdasta kognitiivista uupumusta, jos ei samalla univajetta tai elektolyytiit ja lämpötila ok.
        Ja silti ollaan aina oltu ehdottamassa millon mitäkin fyysistä hommaa, semmosiakin mitä tekee ammattilainen palkkaa vastaan! Joo tiänhän mä mistä se sopivuus noihin tulee!

        Varmaan se on myös toisille vaikea hyväksyä, että vajakilla voi olla yllättävän hyvä kognitio ja onhan se, mut puhuminen ei suju entiseen malliin - enkä mä tedä haluunko edes, ei se mitään auta, ei ainakaan kotona möllöttämiseen vastoin omaa tahtoa. Kirjotinhan mä eläkehakemuksenkin sellasen, että käytännössä pitäs antaa porttikieltoo myös vaikkapa kauppaan. Tottakai tällä terveydellä, muutenhän voisi kysyä perustellusti miksi ei vaikkapa yrittäjänä tienaisi vähän ajan kuluksi ja pärjäisi omillaan vailla riippuvuutta muualta saatavasta rahasta ja olis taloudellisesti riippumaton ja sitähän mä olisin jo tuossa tapauksessa. Samaan aikaan sitten moni muu saa kaiken paljon helpommalla ilman syytä ja ylipäänsä elämä on helppoa ja huoletonta ja silti tai juuri siksi kauhea valitus ja stressi milloin mistäkin pikkujutusta.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Jos joutuu sairaalaan tai jotain niin silloin pitäs Mellilä kunnalta hakee korvauksia.

      • Anonyymi

        Kyllä vain ja pysyvästä haitasta sen mukaan mitä on tullut. Mutta pitää itse hommata juristi ja ottaa riski ettei vahingonkorvauskanne mene läpi, jolloin joutuu maksaa kulut.
        Itselläkin kaikki aivovammat, joista yksi tai voi olla kaksikin on just liukastuminen, tulleet muualla kuin kotona sekä välillisesti ne ovat myös aiheuttaneet osaltaan häiriötä selkäytimessä kulkevissa hermoissa ja muutenkin aiheuttanut erittäin hankalan oirekuvan ennen muuta sosiaalisesti. Kovin on vähätelty näitä, pidetty kehityshäiriönäkin!, kirjaukset huonoja jne...

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain ja pysyvästä haitasta sen mukaan mitä on tullut. Mutta pitää itse hommata juristi ja ottaa riski ettei vahingonkorvauskanne mene läpi, jolloin joutuu maksaa kulut.
        Itselläkin kaikki aivovammat, joista yksi tai voi olla kaksikin on just liukastuminen, tulleet muualla kuin kotona sekä välillisesti ne ovat myös aiheuttaneet osaltaan häiriötä selkäytimessä kulkevissa hermoissa ja muutenkin aiheuttanut erittäin hankalan oirekuvan ennen muuta sosiaalisesti. Kovin on vähätelty näitä, pidetty kehityshäiriönäkin!, kirjaukset huonoja jne...

        lajijasuris

        ...ja mä sitten mm. toiselta naapurikunnalta, mutta menneessä aikamuodossa ja alaikäisenä!. Aivovammoihin kytkeytyy suoraan tai välillisesti selkähermojen (nekin mahdollisimma vmaisesti ja huom. natrium ja kuivat väilevyt repee herkemmin), hormonaalisen toiminnan sekoaminen, joista nestetasapainoon liittyvä pahin ja ja pahaksi päästetty (elimistö ollut myös liian kuiva), huono lämmönsieto, hikoiluherkkyys, väsymys&fatiikki, ajatusvirheet, puheongelmat (myös sujuva tai hassu puhe voi olla puheongelma eikä ajatusvirhe!)'

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Piikit kengänpohjiin niin ei luista.

      • Anonyymi

        Puhtaalla jääkelillä tasaisella voi auttaa, mutta jos esim. lunta tarpeeksi jään päällä tai tosi muhkurainen kulkuväylä niin sillon tuskin

        lajijasuris


    • Anonyymi

      No nyt oli kaupungissa ainakin Hulmin ja Prisman välillä tosi nuukasti mursketta ja inhottavasti jään päällä pakkaslunta. Muuten, just tällasella kelillä se eräs Jyskän opiskelija telo itsensä ja sai sentään muhkeat korvaukset. Ei se tietty terveyttä korvaa mutta kyllä menee meidän oikeuslaitos amerikkalaiseen suuntaan lujaa.

      Liittymiin ajettuja valleja ei ole pahemmin näkynyt mutta aika paljon onkin koneina Willejä tms, joilla nuo saa estettyä jos vaan kuski haluaa. Ottaahan se päähän jos ajetaan eteen iso valli ja se vielä sattuu jäätyyn kovaks, mut kyllä tappouhkaukset ja väkivalta menee överiks!

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Kauheet lumivallit oli ainakin Satakunnantien varsilla tänään. Jalkakäytävät oli kyl aurattu.
      Ainakin kalevakankadun jalkakäytävät ja pyörätiet on huonosti aurattu ja mursketta ei oo just ollu missään

    • Anonyymi

      Se nyt on sellasta Suomessa talvella, et on lunta ja pakkasta. Jalkakäytävät jäässä sen myötä ja kyl niin tehdään jotai sitä myötä mitä kerkee, mut paljonko koneita ja tekijöitä tarvis jotta joka kadunpätkä kunnos 24/7. Priorisointi on hyvä et pääväylät auki ja tärkeä infra toimii ( mm ruokakuljetus, ambulanssi jne ) jalkakäytävät siin viel pieni huoli ja jos tietone kelistä ja huonokuntone ja ei oo pakko mennä mihkää, nii miks pitää sit sinne lähteä kiukuttelee ehdoin tahdoin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe