Win 10 Pro paikallinen Omistaja(User) salasana ei kelpaa. Ostin tehdaskunnostetun käytetyn koneen vuoden 2023 alussa, jolloin päivitin muun ohessa käyttäjätilit ja annoin ylläpitäjälle oman salasanani. Ongelmia ei silloin ollut.
1) Voiko ohjelmistopäivitys tai jokin ongelma vioittaa salasanatietoja?
2) Entä aikaisempi omistaja, jääkö koneelle jotain sellaista tietoa jolla koneen voi ottaa etänä käyttöön vaikka salasana olisikin vaihdettu?
3) Oma töppäyskin on mahdollinen. Koko 2000-luvun olen käyttänyt samaa administrator salasanaa niin, että jokaisella koneella yksi merkki on ollut poikkeava. Täydellinen unohtaminen ei siis ole kyseessä. Uskoakseni NumLock oli käyttöönotossa päällä ja CapsLock pois. Kokeilin kaiken varalta nämäkin nyt eri vaihtoedoilla. Ylläpitäjän tunnusta käytän harvoin, mutta väkisinkin sitä on vuoden aikana tarvittu ja se on tähän asti toiminut.
Win 10 Pro salasana
Anonyymi-ap
2
317
Vastaukset
- Anonyymi
Pääsetkö sisälle netin kautta?
- Anonyymi
Voiko paikallisia tilejä sitten muuttaa Microsoft tilin kautta?
Toistaiseksi kone ei ole verkossa. Teen työt loppuun ja otan varmistukset ennen kokeiluja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....778862Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3146698Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1005940- 1523840
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.303241Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.643154- 1632118
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171796- 321468
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191246