Helppo laihdutus, tavoitteena - 10 kiloa kuukaudessa ilman kasviksia

Anonyymi-ap

Eli kiinnostaako ketään laihtua ilman, että vaihtaa ruokavaliota ja kaikki urheilu tapahtuu kotona sängyllä/sohvalla ja lihasten kasvattaminen tapahtuu ilman voimailuvälineitä.
Olen ennenkin onnistunut tällä ohjelmalla tiputtamaan painoa (viimeksi viime vuonna - 25 kiloa alle puolessa vuodessa) ja kaikki arvot ovat pysyneet hyvinä.

Ei laihduttamisen tarvitse olla epämiellyttävää eikä liikkuessa pitäisi tulla hiki.
Mukavampi katsella televisiota, eikä lähteä kodin lämmöstä mihinkään.

639

4127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähtöpaino on 97,5 kiloa ja pituutta 187 cm

      • Anonyymi

        Ensimmäisen viikon jälkeen paino 92.5 kiloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäisen viikon jälkeen paino 92.5 kiloa

        Toisen viikon jälkeen paino 90.0 kiloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen viikon jälkeen paino 90.0 kiloa

        Paino 4 viikon jälkeen 87.4 kiloa.
        Ohjelma laitettu tauolle.


    • Anonyymi

      Ensimmäinen päivä: syöty buffet, siinä söin kalakeittoa, paistettua kalaa, paistettua kanaa, lihapullia, paneroitua possua ja lasagnea. Ruokajuomana maitoa.
      Iltapalana jumbo juusto snack, ranch dippi, suklaata ja limpsaa.
      Eli syödään maha täyteen ja kotoa herkut pois.

      • Anonyymi

        Olet laihduttajaksi aika suuriruokainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet laihduttajaksi aika suuriruokainen.

        Tarvii kerätä energiaa, että jaksaa laihruttaa


    • Anonyymi

      Liikuntana tänään ollut kävelyä töissä

      • Anonyymi

        Käsivarsien laitto rintaa vasten ranteet ylöspäin ja siitä kädet koukussa sivuille x 50 liikettä


    • Anonyymi

      Sängyllä maaten, jalat sängyn ulkopuolella vatsalihasliikettä x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Venyttelyä saunassa

    • Anonyymi

      Aamupalana limpsaa

      • Anonyymi

        Ei ikinä! Se vasta lihottaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ikinä! Se vasta lihottaa!

        Kyllä minun tapauksessani laihduttaa.
        Juon ohkelmassani vain maitoa ja limpsaa, vettä juomalla laihtuu kyllä nopeammin, mutta ohjelmanihan on mitä haluaa.


    • Anonyymi

      Elämäntaparemonttisi on kaoottinen.

    • Anonyymi

      Mutta toimiva

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana Hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Liikunta on terveellistä mutta se ei laihduta.

      • Anonyymi

        Tarpeeksi liikkumalla voit syödä mitä haluat, mut määrä on tärkeintä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarpeeksi liikkumalla voit syödä mitä haluat, mut määrä on tärkeintä

        Ikinä ei kannattaisi tottua painonhallintaan liikunnan avulla, sillä elämässä voi käydä niinkin että liikuntakyky menee. Sitä kun ei koskaan tiedä. Tällöin samanlainen syömistottumus jää, mutta liikunta poistuu tai vähenee. Yhtälö on selvä.
        Terveellisesti syöminen on elämäntapa ja liikunta siinä ohella lisää terveysvaikutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä ei kannattaisi tottua painonhallintaan liikunnan avulla, sillä elämässä voi käydä niinkin että liikuntakyky menee. Sitä kun ei koskaan tiedä. Tällöin samanlainen syömistottumus jää, mutta liikunta poistuu tai vähenee. Yhtälö on selvä.
        Terveellisesti syöminen on elämäntapa ja liikunta siinä ohella lisää terveysvaikutuksia.

        Olet oikeassa.
        Minulta otettiin leikkauksessa jalasta jänne olkapäähäni (samalta puolelta) ja silloin jouduin melkein 100% sänkypotilaaksi melkein kuukaudeksi, vain hygienia asioita varten liikuin.
        Painoa tuli silloinkin reilusti lisää. Olen aina syönyt mikä maistuu, varmasti kaikkien suositusten vastaisesti.
        Vaatteiden kiristyessä en ole mennyt ostamaan isompia, vaan olen lisännyt liikuntaa ja vähentänyt syömistä ( olen "sanonut" itselleni, että etköhän ole nyt syönyt tarpeeksi).

        Jos menettää liikuntakykynsä, silloin lihoaminen ei varmaankaan ole suurin huolenaihe. Silloin ei itse pysty ruokaa hankkimaan, vaan ruuan hankkii joku muu, jolla on asiassa suuri vastuu, kuitenkaan huollehdittavansa ruokailu mieltymyksiä unohtamatta.

        Itselleni "terveeilinenruoka" ruoka harvoin maistuu, siksi en sitä syö.
        Tykkään hyvän ruuan mausta ( mainitaan vaikka voi) , jos sitä ei ole tarjolla, jätän myös leivän syömättä. Jos juhlissa on hyvää ruokaa, jätän jälkiruuan syömättä ja toisinpäin.

        Jos syön aamupalan, minulla on nälkä lounasaikaan, iltapäivällä ja illalla.
        Siksi en syö aamupalaa.
        Yleensä syön kerran päivässä ja illalla jotain, jos tekee mieli esim: sauna makkaran tai salmiakkia/suklaata.

        Buffetissa tai itse ruokaa tehdessäni syön reippaasti, mutta seuraavana päivänä yleensä vielä vatsan tuntee olevan täynnä, ettei sinne mahdu juurikaan lisää.

        Tänään käyn vielä kävelylenkillä ja teen polttopuita, koska huomenna olen tekemässä sisäfilettä ja perunamuusia. Tänään päivän menuu on hernekeittoa (reilusti lihaa), ilta ja huomenna aamupalaksi syön mustikkajugurttia.

        Liikunta on rikkonut minulta monta luuta ja aiheuttanut muitakin vammoja.
        En liiku terveysvaikutusten takia, vaan jotta jaksaisin paremmin.

        Jokaisen ihmisen ruuansulatus on erilainen, joten myös jokaisen ihmisen ruokavalio on erilainen.

        Kertoisitko ruokavaliostasi, jos voisin napata siitä itselleni sopivat/parhaat osat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa.
        Minulta otettiin leikkauksessa jalasta jänne olkapäähäni (samalta puolelta) ja silloin jouduin melkein 100% sänkypotilaaksi melkein kuukaudeksi, vain hygienia asioita varten liikuin.
        Painoa tuli silloinkin reilusti lisää. Olen aina syönyt mikä maistuu, varmasti kaikkien suositusten vastaisesti.
        Vaatteiden kiristyessä en ole mennyt ostamaan isompia, vaan olen lisännyt liikuntaa ja vähentänyt syömistä ( olen "sanonut" itselleni, että etköhän ole nyt syönyt tarpeeksi).

        Jos menettää liikuntakykynsä, silloin lihoaminen ei varmaankaan ole suurin huolenaihe. Silloin ei itse pysty ruokaa hankkimaan, vaan ruuan hankkii joku muu, jolla on asiassa suuri vastuu, kuitenkaan huollehdittavansa ruokailu mieltymyksiä unohtamatta.

        Itselleni "terveeilinenruoka" ruoka harvoin maistuu, siksi en sitä syö.
        Tykkään hyvän ruuan mausta ( mainitaan vaikka voi) , jos sitä ei ole tarjolla, jätän myös leivän syömättä. Jos juhlissa on hyvää ruokaa, jätän jälkiruuan syömättä ja toisinpäin.

        Jos syön aamupalan, minulla on nälkä lounasaikaan, iltapäivällä ja illalla.
        Siksi en syö aamupalaa.
        Yleensä syön kerran päivässä ja illalla jotain, jos tekee mieli esim: sauna makkaran tai salmiakkia/suklaata.

        Buffetissa tai itse ruokaa tehdessäni syön reippaasti, mutta seuraavana päivänä yleensä vielä vatsan tuntee olevan täynnä, ettei sinne mahdu juurikaan lisää.

        Tänään käyn vielä kävelylenkillä ja teen polttopuita, koska huomenna olen tekemässä sisäfilettä ja perunamuusia. Tänään päivän menuu on hernekeittoa (reilusti lihaa), ilta ja huomenna aamupalaksi syön mustikkajugurttia.

        Liikunta on rikkonut minulta monta luuta ja aiheuttanut muitakin vammoja.
        En liiku terveysvaikutusten takia, vaan jotta jaksaisin paremmin.

        Jokaisen ihmisen ruuansulatus on erilainen, joten myös jokaisen ihmisen ruokavalio on erilainen.

        Kertoisitko ruokavaliostasi, jos voisin napata siitä itselleni sopivat/parhaat osat.

        On olemassa sellaisiakin vaivoja jossa ei mene täysin liikuntakyky, mutta se rajoittaa, esimerkiksi kaikkea ylimääräistä liikkumista.

        Ja mikä syy se on repsahtaa vaikka sänkypotilaana olisikin? Ihmisillä on kummallisia syitä tuhota itsensä.

        Jääpäs sinä tänne yksin paasaamaan.
        Minulla ei ole aikaa jaaritella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa.
        Minulta otettiin leikkauksessa jalasta jänne olkapäähäni (samalta puolelta) ja silloin jouduin melkein 100% sänkypotilaaksi melkein kuukaudeksi, vain hygienia asioita varten liikuin.
        Painoa tuli silloinkin reilusti lisää. Olen aina syönyt mikä maistuu, varmasti kaikkien suositusten vastaisesti.
        Vaatteiden kiristyessä en ole mennyt ostamaan isompia, vaan olen lisännyt liikuntaa ja vähentänyt syömistä ( olen "sanonut" itselleni, että etköhän ole nyt syönyt tarpeeksi).

        Jos menettää liikuntakykynsä, silloin lihoaminen ei varmaankaan ole suurin huolenaihe. Silloin ei itse pysty ruokaa hankkimaan, vaan ruuan hankkii joku muu, jolla on asiassa suuri vastuu, kuitenkaan huollehdittavansa ruokailu mieltymyksiä unohtamatta.

        Itselleni "terveeilinenruoka" ruoka harvoin maistuu, siksi en sitä syö.
        Tykkään hyvän ruuan mausta ( mainitaan vaikka voi) , jos sitä ei ole tarjolla, jätän myös leivän syömättä. Jos juhlissa on hyvää ruokaa, jätän jälkiruuan syömättä ja toisinpäin.

        Jos syön aamupalan, minulla on nälkä lounasaikaan, iltapäivällä ja illalla.
        Siksi en syö aamupalaa.
        Yleensä syön kerran päivässä ja illalla jotain, jos tekee mieli esim: sauna makkaran tai salmiakkia/suklaata.

        Buffetissa tai itse ruokaa tehdessäni syön reippaasti, mutta seuraavana päivänä yleensä vielä vatsan tuntee olevan täynnä, ettei sinne mahdu juurikaan lisää.

        Tänään käyn vielä kävelylenkillä ja teen polttopuita, koska huomenna olen tekemässä sisäfilettä ja perunamuusia. Tänään päivän menuu on hernekeittoa (reilusti lihaa), ilta ja huomenna aamupalaksi syön mustikkajugurttia.

        Liikunta on rikkonut minulta monta luuta ja aiheuttanut muitakin vammoja.
        En liiku terveysvaikutusten takia, vaan jotta jaksaisin paremmin.

        Jokaisen ihmisen ruuansulatus on erilainen, joten myös jokaisen ihmisen ruokavalio on erilainen.

        Kertoisitko ruokavaliostasi, jos voisin napata siitä itselleni sopivat/parhaat osat.

        Vinkki kutosena, että kaikki terveellinen ei maistu pahalta. Kannattaa opetella kokkaamaan. Kuka on sanonut esimerkiksi, että voi on epäterveellistä? Avainsana: KOHTUUS.

        Terveellinen ruokavalio on sellainen, jossa vaihtelet proteiinin, hyvän rasvan, kasvisten, hedelmien ja kuitujen lähteitä. Ei aina samaa ruokaa.
        Ruokien olisi hyvä sisältää paljon kuitua, hyvää rasvaa ja proteiinia. Nämä pitävät kylläisenä, tasaavat verensokeria ja antaa tarvittavia rakennuspalikoita elimistölle.

        Sokeria tai punaista lihaa ei ihminen tarvitse mihinkään, mutta maltillisesti käytettynä niistä tuskin on haittaakaan. Etenkään jos syö hyvin kasvispainotteisesti. Ja tällä en tarkoita vegaaniruokavaliota.

        Pitää ajatella suoliston monimuotoistamista.
        Jokaisella ihmisellä on samanlainen ruuansulatuselimistö anatomisesti, ellei ole syntymävikaa. Toiminta-ajatus on myöskin sama. Ei se sen kummempaa ole.

        Joillakin toki aineenvaihdunta on vilkkaampaa johtuen esimerkiksi kehonkoostumuksesta, aktiivisuudesta tai geneettisestä ominaisuudesta.

        Sinulla on hyvin tavallisen ihmisen ruokavalio ja liikuntatottumukset, joten eipä ruokavaliota tuosta varmaan kannata muuttaakaan kun et tavoitteellisesti urheile. Jaksaminen riittää sinulla ravinnon ja kuntotason myötä juurikin noihin asioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa sellaisiakin vaivoja jossa ei mene täysin liikuntakyky, mutta se rajoittaa, esimerkiksi kaikkea ylimääräistä liikkumista.

        Ja mikä syy se on repsahtaa vaikka sänkypotilaana olisikin? Ihmisillä on kummallisia syitä tuhota itsensä.

        Jääpäs sinä tänne yksin paasaamaan.
        Minulla ei ole aikaa jaaritella.

        En tosiaan tiedä vaivasta.

        Töissäni joudun joskus käymään vanhainkodeissa ja sairaaloiden saattohoito-osastolla.
        Siellä olen nähnyt, kuinka erityyppisiä vakavasti sairaita ihmisiä kuntoutetaan ja heitä syötetään.
        Olen myös nähnyt heidän ruokalistojaan, jotka ovat monipuolisia.

        Omalla kohdalla" repsahduksien " syy on välinpitämättömyys, eikä sairaalan ruokalistoihin ole paljon yhtäläisyyksiä ja annoskokoni ovat huomattavasti erikokoisia.

        Yksi syy repsahduksiin on luullakseni samanlaisen ruokavalion jatkaminen, kuin ennenkin (ehkä tottumiskysymys), vaikka liikkuminen on vähentynyt ja vatsan täyteen saaminen vaatii edelleen saman määrän ruokaa.

        Ihmisille voi sairauden johdosta tulla esim: elämänhalun väheneminen, jolloin ajatellaan, ettei syömistavoillakaan ole merkitystä.

        Kuten sanoin, etten tiedä , mutta tällä ohjelmalla haluan näyttää , että kaiken maailman nutrilet, lentoemäntä,kanamuna, ynnä muut dietit eivät toimi kaikille, vaan tälläkin tavalla voi laihtua, (jos tahtovat, eivätkä vain halua,) jos heitä kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkki kutosena, että kaikki terveellinen ei maistu pahalta. Kannattaa opetella kokkaamaan. Kuka on sanonut esimerkiksi, että voi on epäterveellistä? Avainsana: KOHTUUS.

        Terveellinen ruokavalio on sellainen, jossa vaihtelet proteiinin, hyvän rasvan, kasvisten, hedelmien ja kuitujen lähteitä. Ei aina samaa ruokaa.
        Ruokien olisi hyvä sisältää paljon kuitua, hyvää rasvaa ja proteiinia. Nämä pitävät kylläisenä, tasaavat verensokeria ja antaa tarvittavia rakennuspalikoita elimistölle.

        Sokeria tai punaista lihaa ei ihminen tarvitse mihinkään, mutta maltillisesti käytettynä niistä tuskin on haittaakaan. Etenkään jos syö hyvin kasvispainotteisesti. Ja tällä en tarkoita vegaaniruokavaliota.

        Pitää ajatella suoliston monimuotoistamista.
        Jokaisella ihmisellä on samanlainen ruuansulatuselimistö anatomisesti, ellei ole syntymävikaa. Toiminta-ajatus on myöskin sama. Ei se sen kummempaa ole.

        Joillakin toki aineenvaihdunta on vilkkaampaa johtuen esimerkiksi kehonkoostumuksesta, aktiivisuudesta tai geneettisestä ominaisuudesta.

        Sinulla on hyvin tavallisen ihmisen ruokavalio ja liikuntatottumukset, joten eipä ruokavaliota tuosta varmaan kannata muuttaakaan kun et tavoitteellisesti urheile. Jaksaminen riittää sinulla ravinnon ja kuntotason myötä juurikin noihin asioihin.

        6 vinkkiä:
        kaikki terveellinen ei ole tuoretta, siksi en niitä syö kun satoaikana, koska vanha kasvis maistuu huonolta.

        Koitan syödä vain suomalaista ruokaa, mielellään lähi - ja luomuruokaa.

        Huominen ruokani koostuu mustikkajugurtista, perunamuusista ja porsaanfileestä ( jotka teen itse), 100 % ruisleivästä ( juureentehdystä) jonka päällä maksamakkaraa, juustoa, kinkkua ja suolakurkkua, ruokajuomana maito.

        Suoleni toimii kerran päivässä, yleensä klo 16 aikoihin.

        Normaalisti syön Joko hampurilaista, kebabbia, pihviä, makkaraa, pizzaa, avotulella tehtyä kanaa/kalaa tai poroa yleensä perunan kanssa.

        Syömiseni on kausittaista joskus maistuu, joskus ei. Joskus kerkeää syömään, joskus ei.

        Esim: kelkkaoppaana lapissa toimiessani energian kulutus oli 5000-6000 kalorin verran päivässä, koitin syödä paljon, mutta sekään ei kiireisimpinä aikoina riittänyt.
        Lähes ainoa lämminruoka, jota pystyi kelkalla ajaessa syömään oli rullakebab, joka folioon pakattuna pysyi taskussa edes vähän aikaa lämpimänä.
        Nykyisissä töissäni, esim: rakennus tai kasaus hommissa teemme yleensä 5- 6 tuntia putkeen,ennen ei kannata syödä, koska se haittaa työn tekoa ja töiden jälkeen on elämässä muitakin menoja.
        Siksi ravintola ruoka on yleensä hyvä ratkaisu, rauhallisimpina aikoina tykkään kyllä itse tehdä ruokani tai teen koko työporukalle,
        Jos töitä on paljon ja pitkää päivää esim:festivaaleilla, ei liikunnalle jää aikaa ja harvoin sitä viitsii/jaksaa harrastaa muuta kuin "höntsä" urheilua.
        Siksi ruokailu ja urheilu hommani on niin vaihtelevia.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Paino 95.4

      • Anonyymi

        Mitä ruokaa buffetissa oli tänään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ruokaa buffetissa oli tänään?

        Päivän ruoka lukee ylempänä


    • Anonyymi

      Hyvin tankanneena pärjää monta päivää. tarkoitushan on painon pudottaminen ja samalla kehon muokkaus.
      Minun tarkoitus on osoittaa, että painonpudotus onnistuu kaikilta, kun kuuntelee kehoansa eikä aivojansa ja muokkaa niitä kehon osia, joissa haluaa muutosta.

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

      • Anonyymi

        Mikä vatsalihasliike? Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vatsalihasliike? Miten?

        Jalat sängyn/sohvan päädyn yli jalat maassa, selällään maaten, nostat itsesi istumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalat sängyn/sohvan päädyn yli jalat maassa, selällään maaten, nostat itsesi istumaan

        Missä kädet?
        Niskan takana ristissä?
        Kaulan alla rinnalla?
        Edessä suorina?
        Jos niskan takana ristissä niin onko käsissä lisäpainoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kädet?
        Niskan takana ristissä?
        Kaulan alla rinnalla?
        Edessä suorina?
        Jos niskan takana ristissä niin onko käsissä lisäpainoa?

        Käsiä voit pitää missä haluat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsiä voit pitää missä haluat

        Et ole näköjään edes kokeillut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole näköjään edes kokeillut!

        Armeijan kuntotestissä meillä tehtiin vatsalihasliikkeet kädet niskantakana ja liikkeiden oikeaoppisuutta valvottiin.
        Jos olit katsomassa, olisit silloin maininnut asiasta,

        En tiedä, kannattaako asiastaa huudella, mutta jos asia on sinulle niin tärkeä, suosittelen ottamaan yhteyttä radioon, siellä huutosi kuuluu pitemmälle.

        Painonpudotukseni lähtökohtana oli aloittaa liikkeillä, joita jokainen voi tehdä.

        Jos jaksoit lukea tähän saakka, jaksat varmaan lukea janaa eteenpäin, siellä on vastaus.

        Vinkkisanana: kaukosäädin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Armeijan kuntotestissä meillä tehtiin vatsalihasliikkeet kädet niskantakana ja liikkeiden oikeaoppisuutta valvottiin.
        Jos olit katsomassa, olisit silloin maininnut asiasta,

        En tiedä, kannattaako asiastaa huudella, mutta jos asia on sinulle niin tärkeä, suosittelen ottamaan yhteyttä radioon, siellä huutosi kuuluu pitemmälle.

        Painonpudotukseni lähtökohtana oli aloittaa liikkeillä, joita jokainen voi tehdä.

        Jos jaksoit lukea tähän saakka, jaksat varmaan lukea janaa eteenpäin, siellä on vastaus.

        Vinkkisanana: kaukosäädin

        Oletko sinä taas se loppuhenkäysten ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sinä taas se loppuhenkäysten ihminen?

        Kai jokaiselle se loppuhenkäys tulee, ennen siirtymistä seuraavaan seikkailuun.

        En tiedä mitä lauseellasi haet, jos jotain pappia touhuja meinaat, olen vielä enemmän ymmälläni.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Päivän liikuntana töissä kävelyä

    • Anonyymi

      Noi seko-seko-laihdutuskuurit voivat toimiakin parina ensimmäisenä kertana, mutta elimistösi voi mennä säästöliekille. Iän myötä myös energiankulutus pienenee.

      • Anonyymi

        Olen aina pudottanut painoani syömällä mitä haluan ja kuntoillut mikä tuntuu mukavalta.
        Painoni on aikuisiässä ollut 75-115 kilon välissä
        (viime kesänä paino tippui 109 kilosta 84 kiloon).
        Nyt tarkoitukseni on tiputtaa painoa, että jouluna saa taas syödä hyvin ja tammikuussa taas alkaa painon tiputtelu, joten olen useasti painoani tiputellut, koska vaatteitten sopiminen on minun painomittani.
        Ketoosia pystyy torjumaan ruokavaliolla ja syömällä kun on nälkä.
        Olen yli 40 vuotias ja energiankulutushan riippuu siitä mitä teen.
        Varmasti on "ammattilaisten neuvoja/ohjeita"
        Mutta katsellessani julkisella paikalla ihmisiä, kaikille ne ei näytä toimivan tai eivät elä neuvojen/ohjeiden mukaan, kuten minä, joten tällä hommalla osoitan että jokainen ihminen on yksilö ja painoa voi pudottaa monella tapaa.
        Itseäni naurattaa ruuan punnitsijat (muualla kuin kaupassa) ja kaikenmaailman nutrien syöjien valitukset ruokiensa mausta.

        Elämä on elämistä varten ja itse mielelläni nautin hyvän ruuan mausta.


      • Anonyymi

        Aloituksessa on totta vain tuo mielikuvituksen tuote "seko seko"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa on totta vain tuo mielikuvituksen tuote "seko seko"!

        Hullut huutelee tuuleen, mutta itselleni tuollaisten kirjoittelijat vain lisäävät tahtoa tiputtaa painoa.
        Maasta se pienikin ponnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina pudottanut painoani syömällä mitä haluan ja kuntoillut mikä tuntuu mukavalta.
        Painoni on aikuisiässä ollut 75-115 kilon välissä
        (viime kesänä paino tippui 109 kilosta 84 kiloon).
        Nyt tarkoitukseni on tiputtaa painoa, että jouluna saa taas syödä hyvin ja tammikuussa taas alkaa painon tiputtelu, joten olen useasti painoani tiputellut, koska vaatteitten sopiminen on minun painomittani.
        Ketoosia pystyy torjumaan ruokavaliolla ja syömällä kun on nälkä.
        Olen yli 40 vuotias ja energiankulutushan riippuu siitä mitä teen.
        Varmasti on "ammattilaisten neuvoja/ohjeita"
        Mutta katsellessani julkisella paikalla ihmisiä, kaikille ne ei näytä toimivan tai eivät elä neuvojen/ohjeiden mukaan, kuten minä, joten tällä hommalla osoitan että jokainen ihminen on yksilö ja painoa voi pudottaa monella tapaa.
        Itseäni naurattaa ruuan punnitsijat (muualla kuin kaupassa) ja kaikenmaailman nutrien syöjien valitukset ruokiensa mausta.

        Elämä on elämistä varten ja itse mielelläni nautin hyvän ruuan mausta.

        Sinulla on ahmintahäiriö https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819 .

        Viime kesänä laihdutit 109:stä 84 kiloon, sitten lihosit takaisin 97,5 kiloon ja nyt uusi kuuri, jotta voit jouluna taas ahmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ahmintahäiriö https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00819 .

        Viime kesänä laihdutit 109:stä 84 kiloon, sitten lihosit takaisin 97,5 kiloon ja nyt uusi kuuri, jotta voit jouluna taas ahmia.

        Olen huomioinut diaknoosistasi selvännäkijätohtori (jota toiset poppamieheksi kutsuvat).
        Tunnistan kyllä monta taudinkuvaa itsessäni:

        Pakonomainen syöminen, koska minulla on nälkä.
        kohtauksittainen ahminta toistuu keskimäärin viikoittain, yleensä syön kerran viikossa/kahdessa vatsani täyteen.
        huomattavan suurien ruokamäärien syöminen kerralla, syön useamman lautasen.
        suuri syömisnopeus, ruokatauon lyhyys vaikuttaa syömisnopeuteen.
        Ahmintakohtauksen aikana tyypillisesti syödään monia ruokalajeja kerralla, esimerkiksi suolaista ja makeaa sekaisin, buffetissa on yleensä monia ruokalajeja ja jälkiruokana on yleensä makeaa tarjolla.
        Syömisellä tavoitellaan välitöntä mielihyvää, minulle tulee hyvä mieli hyvästä ruuasta.
        Ahmimisen voi keskeyttää myös jokin muu ulkoinen tekijä, esimerkiksi se, että ahmintaruoat loppuvat, ruuan loppuessa lopetan syömisen.
        Ahmintahäiriöstä kärsivillä on yleensä takanaan useita laihdutusyrityksiä ja suuri painonvaihtelu on tavallista, tavallisesti lopetan laihduttamisen kun vaatteet rupeaa roikkumaan päällä ja alan laihduttamaan kun vaatteet rupeavat kiristämään.
        Ahmintahäiriöstä kärsivillä todetaan tavallista enemmän myös muuta psyykkistä oirehtimista ja oheissairastavuutta, mm. masennusta ja mielialaongelmia, ahdistuneisuutta ja ahdistuneisuushäiriöitä, traumaoireita ja traumaperäistä stressihäiriötä sekä päihdehäiriöitä, käyn työnipuolesta mielenterveysosastoilla, joten luulisin ainakin anoreksiaosastolla hoitajien huomaavan ongelmani ja alkoholia juon noin kerran kuussa.
        Ahmintahäiriö on kestoltaan usein pitkäaikainen ja kulultaan aaltoileva ongelma,
        Olen koko elämäni syönyt kesällä vähän jolloin painoni putoaa ja syksyisin syönyt enemmän, jotta saisin rasvakerroksen kasvamaan selviytyäkseni kylmässä paremmin ja joulukinkun syömiseen menee muutama päivä, joten se olkoon pitkäaikaista.
        Ahmimisoireen paras lääke on syömisrytmin säännöllistäminen. Tätä kutsutaan nimellä täsmäsyöminen, tällä hetkellä syön kerran päivässä. Toivottavasti tämä varmentaa diaknoosisi ja voit mielellään kertoa, kuinka selviän taudistani.
        Lauantaina on taas tulossa ahmimispäivä, joten diaknoosisi pitää tältä osalta paikkaansa, mutta nahkiaiskausi on lopuillaan ja lisää saa vasta elokuussa, joten kausittainen ahmiminen pitää tässäkin paikkansa.

        Nautin silti elämästäni ja toivon sinunkin nauttivan hyvästä ruuasta, koska elämässäsi kannat raskasta taakkaa huolehtimalla muidenkin terveydestä.
        Tule toki kuukauden päästä katsomaan tuloksiani ja uudenvuoden jälkeen alkavaa painon tasapainottamista ja kuntokuuri, koska helmikuussa olen lähdössä mäkihyppääjien kanssa planicaan, joten siellä saan halutessani neuvoja terveelliseen syömiseen ja kunnon kohentamiseen asian ammattilaisilta.
        Hyvää talvea ja herkullista joulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomioinut diaknoosistasi selvännäkijätohtori (jota toiset poppamieheksi kutsuvat).
        Tunnistan kyllä monta taudinkuvaa itsessäni:

        Pakonomainen syöminen, koska minulla on nälkä.
        kohtauksittainen ahminta toistuu keskimäärin viikoittain, yleensä syön kerran viikossa/kahdessa vatsani täyteen.
        huomattavan suurien ruokamäärien syöminen kerralla, syön useamman lautasen.
        suuri syömisnopeus, ruokatauon lyhyys vaikuttaa syömisnopeuteen.
        Ahmintakohtauksen aikana tyypillisesti syödään monia ruokalajeja kerralla, esimerkiksi suolaista ja makeaa sekaisin, buffetissa on yleensä monia ruokalajeja ja jälkiruokana on yleensä makeaa tarjolla.
        Syömisellä tavoitellaan välitöntä mielihyvää, minulle tulee hyvä mieli hyvästä ruuasta.
        Ahmimisen voi keskeyttää myös jokin muu ulkoinen tekijä, esimerkiksi se, että ahmintaruoat loppuvat, ruuan loppuessa lopetan syömisen.
        Ahmintahäiriöstä kärsivillä on yleensä takanaan useita laihdutusyrityksiä ja suuri painonvaihtelu on tavallista, tavallisesti lopetan laihduttamisen kun vaatteet rupeaa roikkumaan päällä ja alan laihduttamaan kun vaatteet rupeavat kiristämään.
        Ahmintahäiriöstä kärsivillä todetaan tavallista enemmän myös muuta psyykkistä oirehtimista ja oheissairastavuutta, mm. masennusta ja mielialaongelmia, ahdistuneisuutta ja ahdistuneisuushäiriöitä, traumaoireita ja traumaperäistä stressihäiriötä sekä päihdehäiriöitä, käyn työnipuolesta mielenterveysosastoilla, joten luulisin ainakin anoreksiaosastolla hoitajien huomaavan ongelmani ja alkoholia juon noin kerran kuussa.
        Ahmintahäiriö on kestoltaan usein pitkäaikainen ja kulultaan aaltoileva ongelma,
        Olen koko elämäni syönyt kesällä vähän jolloin painoni putoaa ja syksyisin syönyt enemmän, jotta saisin rasvakerroksen kasvamaan selviytyäkseni kylmässä paremmin ja joulukinkun syömiseen menee muutama päivä, joten se olkoon pitkäaikaista.
        Ahmimisoireen paras lääke on syömisrytmin säännöllistäminen. Tätä kutsutaan nimellä täsmäsyöminen, tällä hetkellä syön kerran päivässä. Toivottavasti tämä varmentaa diaknoosisi ja voit mielellään kertoa, kuinka selviän taudistani.
        Lauantaina on taas tulossa ahmimispäivä, joten diaknoosisi pitää tältä osalta paikkaansa, mutta nahkiaiskausi on lopuillaan ja lisää saa vasta elokuussa, joten kausittainen ahmiminen pitää tässäkin paikkansa.

        Nautin silti elämästäni ja toivon sinunkin nauttivan hyvästä ruuasta, koska elämässäsi kannat raskasta taakkaa huolehtimalla muidenkin terveydestä.
        Tule toki kuukauden päästä katsomaan tuloksiani ja uudenvuoden jälkeen alkavaa painon tasapainottamista ja kuntokuuri, koska helmikuussa olen lähdössä mäkihyppääjien kanssa planicaan, joten siellä saan halutessani neuvoja terveelliseen syömiseen ja kunnon kohentamiseen asian ammattilaisilta.
        Hyvää talvea ja herkullista joulua.

        Sinun pitää tasapainottaa ruokavaliotasi. Yritä kolme kuukautta syödä ensin normaalisti ja ahmimatta. Sitten harkitse asiaa uudestaan. Laihduttajilla on kuitenkin yleensä aina kauhea kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitää tasapainottaa ruokavaliotasi. Yritä kolme kuukautta syödä ensin normaalisti ja ahmimatta. Sitten harkitse asiaa uudestaan. Laihduttajilla on kuitenkin yleensä aina kauhea kiire.

        En tiedä ruokavalion tasapainottamisesta mitään, mutta nopealla google tutkinnalla ruokani on emäksistä, kasvikset eivät lautaselleni kuulu ( johtuu heikompien puolella olemisesta). Pyrin syömään vain suomalaista ruokaa, joka myös asettaa rajoituksia ruokavaliooni.
        En myöskään tiedä mikä on normaalia syömistä ( perunamuusi ja lihapullat?), eikä nykyinen Hernekeittopurkki ruokana aiheuta ahmimista ( kuinka kauan sen syömiseen pitäisi kuluttaa aikaa) , mutta lämpimänä sen mielelläni söisin ja puolilitraa maitoa joisin sen ollessa kylmää.
        Paastoamallahan saa nopeita tuloksia.
        Kiire minulla ei ole, koska painonpudotuksen lopputuloksen näkee vasta kun kuukausi on mennyt, eikä minua kiinnosta kuinka paljon olen laihtunut, kunhan vaatteet taas istuvat hyvin.
        Kesällä syöminen on kyllä vähän ongelma, koska joudun katsomaan, että vähintään 3 päivän välein tulisi jotain syötyä.
        Syön yleensä 1 ruuan päivässä.

        Syyskuussa viimeksi minulta on otettu verikokeet ja kaikki arvot olivat hyvät.

        Mielelläni otan vastaan neuvoja.

        Suosin tuoretta luomulähiruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä ruokavalion tasapainottamisesta mitään, mutta nopealla google tutkinnalla ruokani on emäksistä, kasvikset eivät lautaselleni kuulu ( johtuu heikompien puolella olemisesta). Pyrin syömään vain suomalaista ruokaa, joka myös asettaa rajoituksia ruokavaliooni.
        En myöskään tiedä mikä on normaalia syömistä ( perunamuusi ja lihapullat?), eikä nykyinen Hernekeittopurkki ruokana aiheuta ahmimista ( kuinka kauan sen syömiseen pitäisi kuluttaa aikaa) , mutta lämpimänä sen mielelläni söisin ja puolilitraa maitoa joisin sen ollessa kylmää.
        Paastoamallahan saa nopeita tuloksia.
        Kiire minulla ei ole, koska painonpudotuksen lopputuloksen näkee vasta kun kuukausi on mennyt, eikä minua kiinnosta kuinka paljon olen laihtunut, kunhan vaatteet taas istuvat hyvin.
        Kesällä syöminen on kyllä vähän ongelma, koska joudun katsomaan, että vähintään 3 päivän välein tulisi jotain syötyä.
        Syön yleensä 1 ruuan päivässä.

        Syyskuussa viimeksi minulta on otettu verikokeet ja kaikki arvot olivat hyvät.

        Mielelläni otan vastaan neuvoja.

        Suosin tuoretta luomulähiruokaa.

        Lääkäreillä on tapana kehua kovasti potilaan labra-arvoja, vaikka ne olisivat oikeasti aivan perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäreillä on tapana kehua kovasti potilaan labra-arvoja, vaikka ne olisivat oikeasti aivan perseestä.

        Työterveyden Muhammed ei edes ilmoittanut tuloksia, käydessäni kysymässä hoitajalta, hän sanoi kaikkien olevan rajojen sisällä, mutta hyvä, että tiedät asiat.
        Tähän saakka näkemäni tulokset ovat olleet hyviä, mutta ensikuussa tarkastukseen mennessäni osaan epäillä lääkärin sanoja.
        Kertoisitko muutaman esimerkin, millä lailla olet saanut asian selville ja miten olet saanut tietää oikeat arvot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina pudottanut painoani syömällä mitä haluan ja kuntoillut mikä tuntuu mukavalta.
        Painoni on aikuisiässä ollut 75-115 kilon välissä
        (viime kesänä paino tippui 109 kilosta 84 kiloon).
        Nyt tarkoitukseni on tiputtaa painoa, että jouluna saa taas syödä hyvin ja tammikuussa taas alkaa painon tiputtelu, joten olen useasti painoani tiputellut, koska vaatteitten sopiminen on minun painomittani.
        Ketoosia pystyy torjumaan ruokavaliolla ja syömällä kun on nälkä.
        Olen yli 40 vuotias ja energiankulutushan riippuu siitä mitä teen.
        Varmasti on "ammattilaisten neuvoja/ohjeita"
        Mutta katsellessani julkisella paikalla ihmisiä, kaikille ne ei näytä toimivan tai eivät elä neuvojen/ohjeiden mukaan, kuten minä, joten tällä hommalla osoitan että jokainen ihminen on yksilö ja painoa voi pudottaa monella tapaa.
        Itseäni naurattaa ruuan punnitsijat (muualla kuin kaupassa) ja kaikenmaailman nutrien syöjien valitukset ruokiensa mausta.

        Elämä on elämistä varten ja itse mielelläni nautin hyvän ruuan mausta.

        Minulla paino nousi 1,5 -2 kg. Aloin " hiillostukselle ". Se tarkoittaa kaiken ylimääräisen poisjättämistä. Niin kuin nytki. Olen syönyt ison salaatin. ison perunan, neljä muikkua ja jälkiruoaksi rahka-mangoa. Juon tässä iltasella kuumaa maitoa, johon olen lorauttanut vähän jäänyttä kahvia. Yritän selvitä illasta ottamalla yhden näkkärin margariinilla. Vähän voi haukata omenaa.
        Tämä dieetti toimii. Kysyy minulta mielenmalttia, kun tekisi mieli syödä enemmän, mutta hillitsen itseni. Kun olen yksinäinen, ei tarvitse joulunakaan niin kauheasti syödä. Minulla on porsaan sisäfile ostettuna pakkasessa. Imellettyä perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa. Hiukan rosollia ja sitten Mustikkakukkoa ja vaniljakastiketta. Mustikkakukko makeutettuna, samoin vaniljakastike, jonka teen runsaana rahkasta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla paino nousi 1,5 -2 kg. Aloin " hiillostukselle ". Se tarkoittaa kaiken ylimääräisen poisjättämistä. Niin kuin nytki. Olen syönyt ison salaatin. ison perunan, neljä muikkua ja jälkiruoaksi rahka-mangoa. Juon tässä iltasella kuumaa maitoa, johon olen lorauttanut vähän jäänyttä kahvia. Yritän selvitä illasta ottamalla yhden näkkärin margariinilla. Vähän voi haukata omenaa.
        Tämä dieetti toimii. Kysyy minulta mielenmalttia, kun tekisi mieli syödä enemmän, mutta hillitsen itseni. Kun olen yksinäinen, ei tarvitse joulunakaan niin kauheasti syödä. Minulla on porsaan sisäfile ostettuna pakkasessa. Imellettyä perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa. Hiukan rosollia ja sitten Mustikkakukkoa ja vaniljakastiketta. Mustikkakukko makeutettuna, samoin vaniljakastike, jonka teen runsaana rahkasta,

        Juuri tuo "ylimääräisen" pois jättäminen on tärkeää, koska niistähän painonnousu juuri johtuu. Painonpudotuksessa tarvii itse ymmärtää vähentää syömistä, koska sillä tavallahan se paino putoaa.
        Monipuolisesti syömällä painonpudotus ei maistu puulta.
        Tahdonvoima on juuri se, millä saa tuloksia aikaan, jos oikeasti haluaa tiputtaa painoa.
        Mutta pakko myöntää, että mustikkakukko vaniljakastikkeella sai suun makunystyrät heräämään, onneksi on mustikkajugurttia iltapalaksi.
        Koitappa netissä/ ilmoituksella hakea seuraa jouluksi, tuolla ruokalistalla kyllä pitäisi seuraa saada.


    • Anonyymi

      Vielä tehokkaampaa! Valvonta-aika sohvalla maaten 3:ssa kuukaudessa laihduin 6 kiloa.
      Liikunta rajoittui sohva > vessa noin 15m/suunta.
      Sohva > ruokapöytä noin 7m/suunta.
      Sohva > jääkaappi noin 12m/suunta.
      Söin tavallista kotona valmistettua sekaruokaa. Join samaa kuin tavallisestikin. Vettä, maitoa, kahvia.
      Olin 65v ikäinen mies.
      Tämän on täyttä totta!

      • Anonyymi

        Kertomuksesi vain vahvistaa sanomaani, ettei painonpudotukseen ole yleismaailmaisia ohjeita.
        Jokainen laihtuu tavallansa ja eikä punttisali personal trainerilla ole jokaiselle se ihanteellinen tapa.

        Haluan tarjota ihmisille vaihtoehtoja painon pudotukseen ja toivottavasti kertomuksesi saa myös muut (jotka haluavat pudottaa painoa) ymmärtämään ja löytämään itselleen oikean tavan siihen.

        Itseäni kantaa ajatus joulupöydänssä oleva perunamuusi, kinkku, käristys, loimulohi ja nahkiaisen, maidolla tietysti.


    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Venyttelyä saunassa

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalana limpsaa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana Hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Minä en ole vaihtanut ruoka valintani mutta jumppaan joka päivä puolituntia netissä olevien jumppa videoiden mukaan kuukaudessa painoa alas 7 kg joten liikunta on se joka pitää painon normaalina, ei kukaan laihdu millään dieetillä jos vaan makoilee sohvalla päivät pitkät

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Jokainen syö mitä haluaa ja liikkua voi kotonakin. Monet "dieetillä" olevat laskevat kalorioita, eivätkä jaksa tehdä mitään, koska heillä ei ole energiaa.

        Oma painonpudotukseni lähtee helpoista liikkeistä, joita jokainen voi tehdä kotona, vaikka maaten, joten lähtökunnolla ei ole merkitystä ja lihasten vahvistuessa mukaan tulee eri liikkeitä, joita kaikki voivat tehdä kotona olevilla välineillä.
        Seuraavassa vaiheessa mukaan tulee istuen tehtävät liikkeet, joita jokainen pystyy tekemään ja painot, jotka jokainen voi valita kuntonsa mukaan.

        Jumppaaminen on kokonaisvaltaista ja siinäkin pystyy vahvistamaan niitä vartalonosia, joita haluaa eri ohjelmia seuraten ja liikkuvuuden parantaminen antaa siihen mahdollisuuksia.

        Jatka ohjelmaasi, jos olet tyytyväinen tuloksiisi, kukaan muu kuin sinä ei tiedä, mikä tuntuu hyvältä liikkeeltä ja mikä ruoka antaa sinulle parhaan mahdollisuuden jaksaa.


      • Anonyymi

        Ilman mitään dieettiä 3kk:n makoilulla painoa pois 6 kiloa..
        Täyttää palstan yleisen käsityksen laihtumisesta = vaakalukema.
        Kukaan ei ole kiinnosunut kehon koostumuksesta.
        Painon pudottaminen on helppoa. Sen kohdistaminen on vaativampaa.
        Jakauman muutos on työläintä!

        Millään dieetillä? 0-hiilari ketosella ( seuranta liuskoilla ) paino putoaa ja siitä on suuri osa jopa läskiä. Vaatii ymmärrystä, ehdottomuutta ja itsekuria mutta syödä saa mutta ei grammaakaan mitään hiilaripitoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman mitään dieettiä 3kk:n makoilulla painoa pois 6 kiloa..
        Täyttää palstan yleisen käsityksen laihtumisesta = vaakalukema.
        Kukaan ei ole kiinnosunut kehon koostumuksesta.
        Painon pudottaminen on helppoa. Sen kohdistaminen on vaativampaa.
        Jakauman muutos on työläintä!

        Millään dieetillä? 0-hiilari ketosella ( seuranta liuskoilla ) paino putoaa ja siitä on suuri osa jopa läskiä. Vaatii ymmärrystä, ehdottomuutta ja itsekuria mutta syödä saa mutta ei grammaakaan mitään hiilaripitoista.

        Juuri siksi otin vatsa/rintaliikkeet aluksi ohjelmaan (ilman painoja), ettei aloituskynnys ole liian vaativa.
        Jokainen syö mitä haluaa ja aluksi paino tippuu helpommin, kun on ylimääräistä.
        Lopussa paino putoaa vähemmän, mutta samalla kohdistettu lihasten rasitus kuluttaa energiaa ja tuo muutoksen näkyviin niissä lihaksissa, joita haluaa vahvistaa.
        Itse kävelen reilusti, joten olen kohdistanut harjoitteet keski - ja ylävartaloon.
        Tahto saada muutosta on tärkein asia ja nähdessään muutokset vartalossaan lisää motivaatiota jatkaa.

        Kuten esimerkkisi osoittaa, painon pudotus onnistuu vaikka sängyssä maaten, josta olen itsekin samaa mieltä, eikä siinä tarvitse muuta kuin tahto muuttaa elämäntyyliänsä.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Paino 94.3

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 100

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Miksi valehtelisin sinulle, koska en valehtele itsellenikään. Katselin samalla televisiota enkä ollut varma sekosinko määrästä, joten tein 110 liikettä. En yleensä liikkeitä tehdessäni laske niitä, vaan teen niitä niin monta, kun rasituspiste rupeaa tuntumaan.
        Voit tunnin/ kahden päästä tulla itse laskemaan, kun taas mieli tekee tehdä lisää.
        Paikkana otalampi.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 100

    • Anonyymi

      Päivän liikuntana töissä kävely

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Venyttelyä saunassa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Lumitöitä lisäharjoitteena

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalana limpsaa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana Hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Paino 93.5

    • Anonyymi

      Lumitöitä lisäharjoitteena

      • Anonyymi

        Luulen että sinulta loppuvat kohta voimat ja joudut tekemään lumitöitä kakkulapion kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että sinulta loppuvat kohta voimat ja joudut tekemään lumitöitä kakkulapion kanssa.

        Luulo ei ole tiedon väärtti, mutta tänään rupean lisäämään ruuan määrää, huomenna on tarkoitus täyttää energia varastoja, koska kummitytön lapsenvahtina tulee varmaankin ulkoiltua reilusti ja käymme varmaankin kebabranskalaisilla ja Iltapalana on luullakseni nuotiomakkaraa.
        Tyttö pian 7 vuotias ja paino pitäisi saada yli 20 kilon.
        Karkkipäivä on vasta lauantaina, joten sitä ei tarvitse syödä, mutta muuten annan hänen valita mitä syödään.
        Nahkiaisia olen menossa syömään ja koitan jos hänellekin maistuu.
        Eli noilla eväillä varmaankin tulee taas itselleni painoa lisää, mutta lapsen vapaus on tärkeintä ja laihdutukseenihan kuulu syödä mitä haluaa.

        Tunnin suojalumen kolaus nosti hyvän hien pintaa, joten tämän illan aikana ei ole tarkoitus erityisemmin kuntoilla, mutta noiden liikkeiden tekeminen on helppoa ja pallomahan pieneneminen ja hauisten kasvaminen melkein "pakottaa" tekemään muutamia sarjoja.
        Lihaksissa tosiaan rupeaa pikkuisen tuntumaan, koska 4 kuukauden rauhallisesti ottamisen jälkeen ( tipuin vaelluksella muutamasta metrin niskoilleni) haluan lisää liikkuvuutta jumittaviin paikkoihin, eikä parempi kunto haittaa tee.


    • Anonyymi

      Vatsalihasliike 2 x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

      • Anonyymi

        Miksi vatsalihasliikkeitä vain 50?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vatsalihasliikkeitä vain 50?

        Rupeaa vähän vatsanseudulla kiristämään, enkä halua , että turhaan rupeaa jumittamaan, en kumminkaan moneen kuukauteen ole tehnyt mitään ja kyllä tälle päivälle on tullut liikuttua.
        Huomenna on tarkoitus tehdä vähemmän harjoituksia.
        Selkälihasten treenaaminen tarvitsisi myös aloittaa, eikä jumittuneilla vatsalihaksilla se ole alkuun helppoa pehmeällä alustalla, hyvä jos leuan saa nousemaan.
        Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi ja tervetuloa kanssani treenaamaan.


    • Anonyymi

      Päivän liikuntana töissä kävely

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsaliike, vatsaliike, vatsaliike?
      Mikä liike? Miten suoritettu?
      Istumaan nousu selin makuulta vaoain nilkoin polvet koukussa kädet niskan takana, kädet edessä rinnalla, kädet suorina edessä?
      Huijaten jalat suorina?
      Vielä pahemmin huijaten nilkat tuettuina?
      Vatsarutistukset lattialla selin makuulla, sääret penkillä tai vastaavalla korokkeella. Kädet niskan takana ja ylävartalon nostoja?
      Pitkän lankun pumppauksia? Vatsalleen päinmakuulle. Kädet suorina edessä ja jalat takana päkiät lattiassa. Siinä asennossa ilman kyynärpää tai polviavustusta kertaponnistuksella vartalo kämmenien ja päkiöiden varaan. Ei onnistu kaikilta mutta nythän onkin kyse kovakuntoisista treenaajista. Noita pumppauksia 10:n sarjoja maun mukaan.
      Rockia vaikkapa helpompana versiona, penkillä. Penkille selinmakuulle. Käsillä ote pään yläpuolelta penkin päästä. Vartalon nosto SUORANA suoraan lapaluiden varaan. Siis suorana eikä lantio linkussa! Rauhallisia nostoja kroppa suorana yläasentoon ja taas alas lähelle penkkiä mutta ei kosketusta.
      50 hallittua rockia on jo uskottavuuden rajoilla!

      Vatsaliike, vatsaliike??? Mikä, miten?
      Jos on rekkiä vastaava tanko niin helpolla pääsee kun rekissä roikkuen nostelee polvista suoria jalkoja alhaalta nilkat ylös rekkiin ILMAN alkuretkua. Kympin sarjoja tai niin monta kuin menee.
      Jos kertaluku on pitkästyttävän runsas niin nilkkoihin pystyy inspiroimaan painoja!

      • Anonyymi

        Luitko alkusanani:
        Eli kiinnostaako ketään laihtua ilman, että vaihtaa ruokavaliota ja kaikki urheilu tapahtuu kotona sängyllä/sohvalla ja lihasten kasvattaminen tapahtuu ilman voimailuvälineitä.

        Koitin vatsaliikkeitä kädet niskantakana, kädet rinnanpäällä ristissä, mutta yleensä katselen televisiota liikkeitä tehdessäni ja vaihtelen kanavia kaukosäätimellä ja kädet noissa asennoissa se on mielestäni vaikeaa, helpompi pitää edessä.

        Tarkoitukseni ei ole vetää itseäni nyt mihinkään huipputikkiin, koska se vaatii ainakin 4 treeniä päivässä ja parin päivän loman jälkeen olo rupeaa jo tuntumaan löysältä.
        En myöskään pidä liian timmistä kunnosta, koska rentoon oloon pääseminen ei onnistu.

        Kesällä kävelin 40000 - 50000 askeleen pätkiä reilu 2 kilon maiharit jalassa reppuselässä.
        Tykkään tehdä pitkiä treenejä ja pitkiä sarjoja, koska kestävyys on minulle tärkeämpää kuin maximit.

        Olen myös katsellut yli 900kg yhteistuloksen tehneen tuttuni treenejä, rajua touhua.

        Nykyisellä kuntoilullani on tarkoitus osoittaa, kuinka helppoa jokaiselle painonpudotus on. Hiihto
        kelejä odottaen.

        Äskön vaaka näytti 92,3 mutta tänne merkkauttamani paino on päiväpaino ruuan jälkeen eli tällä hetkellä olen tiputtanut painoa yli 5 kiloa 3 päivässä ja luullakseni lihasmassaa on tullut lisää.

        En tiedä, miksi olet painonhallinta sivulla, koska olet kovakuntoinen treenaaja, luultavasti sinulle samankaltaista seuraa löytyisi helpommin kuntoilu ja kuntosali aihealueelta, mutta jos olet ylipainoinen, voit toki seurata tällä janalla kerrottava neuvoja, koska kaikki täällä olevat ovat onnistuneet painonpudotuksessa. Jos et ole ennen onnistunut, niin ohjeillani onnistut.
        Olisi mukava kuulla päivän ruokavaliosi.

        Samalla voisit kertoa, teetkö käsillä seisonnan seinää vasten, vapaa seisonta jaloilla ponnistaen vai menemällä kyykkyyn, laitat kämmenet jalkojen välistä lattiaan, nostat itsesi käsien varaan ja käännät siitä jalat kohti kattoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko alkusanani:
        Eli kiinnostaako ketään laihtua ilman, että vaihtaa ruokavaliota ja kaikki urheilu tapahtuu kotona sängyllä/sohvalla ja lihasten kasvattaminen tapahtuu ilman voimailuvälineitä.

        Koitin vatsaliikkeitä kädet niskantakana, kädet rinnanpäällä ristissä, mutta yleensä katselen televisiota liikkeitä tehdessäni ja vaihtelen kanavia kaukosäätimellä ja kädet noissa asennoissa se on mielestäni vaikeaa, helpompi pitää edessä.

        Tarkoitukseni ei ole vetää itseäni nyt mihinkään huipputikkiin, koska se vaatii ainakin 4 treeniä päivässä ja parin päivän loman jälkeen olo rupeaa jo tuntumaan löysältä.
        En myöskään pidä liian timmistä kunnosta, koska rentoon oloon pääseminen ei onnistu.

        Kesällä kävelin 40000 - 50000 askeleen pätkiä reilu 2 kilon maiharit jalassa reppuselässä.
        Tykkään tehdä pitkiä treenejä ja pitkiä sarjoja, koska kestävyys on minulle tärkeämpää kuin maximit.

        Olen myös katsellut yli 900kg yhteistuloksen tehneen tuttuni treenejä, rajua touhua.

        Nykyisellä kuntoilullani on tarkoitus osoittaa, kuinka helppoa jokaiselle painonpudotus on. Hiihto
        kelejä odottaen.

        Äskön vaaka näytti 92,3 mutta tänne merkkauttamani paino on päiväpaino ruuan jälkeen eli tällä hetkellä olen tiputtanut painoa yli 5 kiloa 3 päivässä ja luullakseni lihasmassaa on tullut lisää.

        En tiedä, miksi olet painonhallinta sivulla, koska olet kovakuntoinen treenaaja, luultavasti sinulle samankaltaista seuraa löytyisi helpommin kuntoilu ja kuntosali aihealueelta, mutta jos olet ylipainoinen, voit toki seurata tällä janalla kerrottava neuvoja, koska kaikki täällä olevat ovat onnistuneet painonpudotuksessa. Jos et ole ennen onnistunut, niin ohjeillani onnistut.
        Olisi mukava kuulla päivän ruokavaliosi.

        Samalla voisit kertoa, teetkö käsillä seisonnan seinää vasten, vapaa seisonta jaloilla ponnistaen vai menemällä kyykkyyn, laitat kämmenet jalkojen välistä lattiaan, nostat itsesi käsien varaan ja käännät siitä jalat kohti kattoa?

        Seliseli! Ohjeillasi onnistuu?! Ei ainakaan niillä!
        Olen painonhallinnan palstalla siksi, että minulla on muutaman kymmenen vuoden takaa omia kokemuksia. Muutama tehokkaasti alas ja hitaasti ylös sekä yksi ja viimeinen tehokkaasta alas jossa se on pysynyt.
        Päivän ruokavalio? Normaalia, vaihtelevaa kotiruokaa kaloreja laskematta.
        80v ikäisen ukon peruskulutus on varsin vaatimaton, viimeisen inbodyn mukaan lepokulutus ( elintoimintojen ylläpito ) 1820 kcal/vrk joten varmista suojaravinteiden saannin purkeista ja proteiinin riittävyyden sekasafkan täydennykseksi kananmunilla, rasvattomalla rahkalla ja raejuustolla

        Paino / kehon koostumus? Vuosi sitten 172cm / 80kg.
        Rasva 12,9%. Vatsaontelon viskeraali 57,1. Yleinen tavoite 100 tai alle. Ikäiseni viitemaksimi noin 150.
        Mitkä ovat vastaavat arvosi?

        Käsillä seisonta? Viimeeksi punnersin suorin seinää vasten 5-kympin tietämissä mutta helpommalla tavalla. Kädet jalkojen välissä ja lähtö siten, että reidet olivat kyynärvarsien päällä. Siitä punnerrus käsinseisontaan seinää vasten. En edes yrittänyt suorin vartaloin. Kyllä hävettää!

        Tuo kaverisi 900kg. Olisi kiva tietää miten se jakautuu?
        Sivumennen sanoen, penkkipunnerrus on mielestä turha harjoite paitsi räjähtävänä, pompulla suoritettuna joidenkin urheilulajien harjoitteena.

        Nyt 8-kymppinen, hauras vanhus lähtee tunnin kuluttua salille ojentelemaan.Istumapunnerreukset ilman selkänojaa. Ojentajia taljassa ja vipareita.
        Käyn kuutena päivänä viikossa ja ikääntyneenä on ollut pakkoa rytmittää siten, että sama lihasryhmä kuormittuu vain kahdesti viikossa ja silloinkin erityyppisesti.

        Mutta tuo kuntoilulitaniasia vaikuttaa harhauttavalta, käsittämättömän epämääräiseltä lepsuttelulta.

        Miksi en kuntoilupalstoilla? Käyn ajoittain mutta siellä hilluu etupäässä huuhaa teinipokia omine potaskoineen.

        Vielä lihasten kasvattamisesta. Kasvattaminen terminä kullostaa oudolle. Lihasmassan hankkiminen on kotoisamman tuntuista.
        Loputon lihasmassa ja voiminen lisääntyminen ikääntymisestä huolimatta.
        Olisin kaivannut noita ohjeita koska viimeisten 13 vuoden aikana on lihasmassa vähentynyt noin 0,6kg vuosivauhtia viime vuosina kiihtyen.
        Ensin ja eniten reisistä, pakaroista ja selästä.
        Jotain myönteistäkin. Ukon keventyessä leuanvedot sujuvat entiseen malliin. Kouistajien lämmitely: 5:n sarjoja leukoja kulmariipunnassa. Koivet suorina vaakatasossa tai hieman yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seliseli! Ohjeillasi onnistuu?! Ei ainakaan niillä!
        Olen painonhallinnan palstalla siksi, että minulla on muutaman kymmenen vuoden takaa omia kokemuksia. Muutama tehokkaasti alas ja hitaasti ylös sekä yksi ja viimeinen tehokkaasta alas jossa se on pysynyt.
        Päivän ruokavalio? Normaalia, vaihtelevaa kotiruokaa kaloreja laskematta.
        80v ikäisen ukon peruskulutus on varsin vaatimaton, viimeisen inbodyn mukaan lepokulutus ( elintoimintojen ylläpito ) 1820 kcal/vrk joten varmista suojaravinteiden saannin purkeista ja proteiinin riittävyyden sekasafkan täydennykseksi kananmunilla, rasvattomalla rahkalla ja raejuustolla

        Paino / kehon koostumus? Vuosi sitten 172cm / 80kg.
        Rasva 12,9%. Vatsaontelon viskeraali 57,1. Yleinen tavoite 100 tai alle. Ikäiseni viitemaksimi noin 150.
        Mitkä ovat vastaavat arvosi?

        Käsillä seisonta? Viimeeksi punnersin suorin seinää vasten 5-kympin tietämissä mutta helpommalla tavalla. Kädet jalkojen välissä ja lähtö siten, että reidet olivat kyynärvarsien päällä. Siitä punnerrus käsinseisontaan seinää vasten. En edes yrittänyt suorin vartaloin. Kyllä hävettää!

        Tuo kaverisi 900kg. Olisi kiva tietää miten se jakautuu?
        Sivumennen sanoen, penkkipunnerrus on mielestä turha harjoite paitsi räjähtävänä, pompulla suoritettuna joidenkin urheilulajien harjoitteena.

        Nyt 8-kymppinen, hauras vanhus lähtee tunnin kuluttua salille ojentelemaan.Istumapunnerreukset ilman selkänojaa. Ojentajia taljassa ja vipareita.
        Käyn kuutena päivänä viikossa ja ikääntyneenä on ollut pakkoa rytmittää siten, että sama lihasryhmä kuormittuu vain kahdesti viikossa ja silloinkin erityyppisesti.

        Mutta tuo kuntoilulitaniasia vaikuttaa harhauttavalta, käsittämättömän epämääräiseltä lepsuttelulta.

        Miksi en kuntoilupalstoilla? Käyn ajoittain mutta siellä hilluu etupäässä huuhaa teinipokia omine potaskoineen.

        Vielä lihasten kasvattamisesta. Kasvattaminen terminä kullostaa oudolle. Lihasmassan hankkiminen on kotoisamman tuntuista.
        Loputon lihasmassa ja voiminen lisääntyminen ikääntymisestä huolimatta.
        Olisin kaivannut noita ohjeita koska viimeisten 13 vuoden aikana on lihasmassa vähentynyt noin 0,6kg vuosivauhtia viime vuosina kiihtyen.
        Ensin ja eniten reisistä, pakaroista ja selästä.
        Jotain myönteistäkin. Ukon keventyessä leuanvedot sujuvat entiseen malliin. Kouistajien lämmitely: 5:n sarjoja leukoja kulmariipunnassa. Koivet suorina vaakatasossa tai hieman yli.

        Ruokavaliosi on kuten sanon, saa syödä mitävaan.
        Rehuja en ole syönyt yli 30 vuoteen ja purkki pillerit jätän väliin, kuten muutkin lääkkeet.

        Itse en salilla käy, koska pidän ulkoliikunnasta, pururadalla sijaitsevaa ulkoliikunta pistettä joskus käytän. tarvitsemani lihakset on kunnossa harrastamalla lajeja monipuolisesti skeittauksesta tennikseen ja hiihdosta veneellä souteluun , mäkihyppyn aloittaminen on suunnitteilla, mutta sairaanhoitajani on sitä jyrkästi vastaan.

        2000 luvun alussa Painoni oli reilu 70 ja minua häiritsi, kun tuuli heitteli, siksi painon laskiessa alle 85 yleensä lisään ruuan määrää.

        Onnettomuuteni takia jouduin olemaan 4 kuukautta kuntoilematta kävelyä lukuunottamatta ja vieläkin käyn omt-fysioterapeutilla saadakseni niskan ja olkapäät toimimaan.

        Näitä painoja tuttuni nostellessa mietin tangon katkeamista
        Varusteet Jalkakyykky Penkkipunnerrus Maastaveto Yhteistulos Dots
        Raw 330 260 320 910 497,89
        Single 270 195 280 745
        nämä ovat kisatuloksia

        Kaverin harrastavat mäkihyppyä ja heillä rasvaprosentti on 5% tuntumassa, kisoissa vielä alle.

        ikä on vain numero ja tärkeintä on liikkua monipuolisesti.

        Nyt rupean valmistautumaan pulkkamäkeen lähtöön ja lumiukkojen tekemiseen.

        Kerro toki, suositteletko ohjelmaasi ylipainoselle painonpudotuksen aloittajalle ja pystyyköhän heti alusta asti niitä tekemään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokavaliosi on kuten sanon, saa syödä mitävaan.
        Rehuja en ole syönyt yli 30 vuoteen ja purkki pillerit jätän väliin, kuten muutkin lääkkeet.

        Itse en salilla käy, koska pidän ulkoliikunnasta, pururadalla sijaitsevaa ulkoliikunta pistettä joskus käytän. tarvitsemani lihakset on kunnossa harrastamalla lajeja monipuolisesti skeittauksesta tennikseen ja hiihdosta veneellä souteluun , mäkihyppyn aloittaminen on suunnitteilla, mutta sairaanhoitajani on sitä jyrkästi vastaan.

        2000 luvun alussa Painoni oli reilu 70 ja minua häiritsi, kun tuuli heitteli, siksi painon laskiessa alle 85 yleensä lisään ruuan määrää.

        Onnettomuuteni takia jouduin olemaan 4 kuukautta kuntoilematta kävelyä lukuunottamatta ja vieläkin käyn omt-fysioterapeutilla saadakseni niskan ja olkapäät toimimaan.

        Näitä painoja tuttuni nostellessa mietin tangon katkeamista
        Varusteet Jalkakyykky Penkkipunnerrus Maastaveto Yhteistulos Dots
        Raw 330 260 320 910 497,89
        Single 270 195 280 745
        nämä ovat kisatuloksia

        Kaverin harrastavat mäkihyppyä ja heillä rasvaprosentti on 5% tuntumassa, kisoissa vielä alle.

        ikä on vain numero ja tärkeintä on liikkua monipuolisesti.

        Nyt rupean valmistautumaan pulkkamäkeen lähtöön ja lumiukkojen tekemiseen.

        Kerro toki, suositteletko ohjelmaasi ylipainoselle painonpudotuksen aloittajalle ja pystyyköhän heti alusta asti niitä tekemään?

        Ikä on vain numero fraasi ei pidä alkuunkaan paikkaansa.
        Lähimuisti heikkenee, kuten myös motoriikka tahköön mitä tahansa. Heikkenemistä voi ainoastaan hidastaa.
        Hormonituotanto hidastuu väistämättä vaikuttaen useampaankin ominaisuuteen ml. fyysisestä kuormituksesta palautumiseen. Kimmoisuus sen aiemmassa merkityksessä katoaa ja liikkuvuus taantuu.
        Kimmoisuudesta. 20 vuotta sitten, rappiovuosien jälkeen hyppäsin kerrostalon rappuja tasajalkaa 5 akelmaa ylöspäin. Muutama vuosi sitten katselin kaihoisasti kolmatta askelmaa ja päätin nousta kävellen. Usein 2 askelmaa kerrallaan ilman alemman jalan ponnistusta.

        Painon tehokaskaan pudottaminen ei vaadi liikuntaa. Itse asiassa todella tehokas täysketodieetti estää sen.
        Lihaskuntoharjoittelu ei ole mikään painon pudottaja. Aktiivi-ikäisille tapahtuu päin vastoin. Oma kokemukseni oli niukka 60v ikäisenä uudelleen heräämiseni jälkeen, että syömällä entiseen malliin paino pysyi ennallaan mutta ensimmäisten 6kk:n aikana vyötärö oheni 6 - 7cm.

        Kuntoiluni tavoite oli 23 vuotiseksi saakka tuloskunto painonnostossa. Niiden treenien loputtua apulaisnimismiehen päätöksellä, jäähdyttelin hieman ja koko ikäni olen piränyt tärkeänä TEHOA jonka yksi komponentti on voima.
        Sanokoot ominaisuuksien loputtomasta kehittymisestä mitä tahansa niin minulla ne ovat heikentyneet. 75v ikäisenä oli vielä jähyävää voimaa hiukan jäljellä (naastavedossa) mutta sekin on heikentynyt vastaan pyristelystä huolimatta.

        Käsilläseisontaan. Ensin ajattelematta ymmärsin sinun tarkoittava punnerrusta suorin vartaloin. Vanhempi veljeni punnersi vielä 5-kymppisenä kämmenet lattiaan suorin jaloin (entinen edustusvoimistelija). Jalat suorina haara-asentoon ja koivet leveässä haara-sennossa polvet suorina ylös yhteen. Ja sitten vinoilua minulle.

        En pysty neuvomaan muita. Mittava ja vaativa tehtävä joka olisi räätälöitävä henkilön mukaan perusteellisten testien jälkeen.
        Kertoilen vain omista kokemuksistani mitäänsanomattomien "ois kivaa kun ois mukavaa mutta kun - - - "!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokavaliosi on kuten sanon, saa syödä mitävaan.
        Rehuja en ole syönyt yli 30 vuoteen ja purkki pillerit jätän väliin, kuten muutkin lääkkeet.

        Itse en salilla käy, koska pidän ulkoliikunnasta, pururadalla sijaitsevaa ulkoliikunta pistettä joskus käytän. tarvitsemani lihakset on kunnossa harrastamalla lajeja monipuolisesti skeittauksesta tennikseen ja hiihdosta veneellä souteluun , mäkihyppyn aloittaminen on suunnitteilla, mutta sairaanhoitajani on sitä jyrkästi vastaan.

        2000 luvun alussa Painoni oli reilu 70 ja minua häiritsi, kun tuuli heitteli, siksi painon laskiessa alle 85 yleensä lisään ruuan määrää.

        Onnettomuuteni takia jouduin olemaan 4 kuukautta kuntoilematta kävelyä lukuunottamatta ja vieläkin käyn omt-fysioterapeutilla saadakseni niskan ja olkapäät toimimaan.

        Näitä painoja tuttuni nostellessa mietin tangon katkeamista
        Varusteet Jalkakyykky Penkkipunnerrus Maastaveto Yhteistulos Dots
        Raw 330 260 320 910 497,89
        Single 270 195 280 745
        nämä ovat kisatuloksia

        Kaverin harrastavat mäkihyppyä ja heillä rasvaprosentti on 5% tuntumassa, kisoissa vielä alle.

        ikä on vain numero ja tärkeintä on liikkua monipuolisesti.

        Nyt rupean valmistautumaan pulkkamäkeen lähtöön ja lumiukkojen tekemiseen.

        Kerro toki, suositteletko ohjelmaasi ylipainoselle painonpudotuksen aloittajalle ja pystyyköhän heti alusta asti niitä tekemään?

        Miten nuo tilastoista kaivamasi tiedot liittyvät keskustelun aiheeseen?
        Ohjelmani? Missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nuo tilastoista kaivamasi tiedot liittyvät keskustelun aiheeseen?
        Ohjelmani? Missä?

        Eivät liitykkään minun ohjelmaani, keskustella voin mistävaan, mutta niillä osoitin nähneeni kuinka lihaksia kasvatetaan tarpeeksi isoiksi ja rasvaprosentilla osoitin nähneeni, kuinka laihdutetaan tarpeeksi laihaksi.

        Mielenkiinkiintoni kohteen on autokisoissa ratojen tutkiminen ja ajosuoritusten parantaminen sekä kuljettajan ruoka/nesteytys hommat sekä Veteraanimäkihyppääjien huoltajana hommiini kuuluu suksi/varustehommat ja hyppääjien ruoka/nesteytys hommat.
        Laihduttaminen on osa kilpailijoiden suoritusten parantamista, kun poistetaan kiloja, tulokset paranevat.
        Niissä hommissa näen toimivia laihdutusohjelmia, mutta tavoitteeni ei ole niin radikaaleja, enkä usko kaikkien laihduttajien myöskään pyrkivän niihin.

        En tiedä mikä on ohjelmasi, koska minulla ei ole ohjelmaa.

        Teen mikä tuntuu hyvältä ja syön mikä maistuu hyvältä.

        En myöskään tiedä missä se on, mutta banaanin syönnillä voit aloittaa,


    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Iltapalaksi mustikkajugurttia

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Lumitöitä lisäharjoitteena

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalaksi mustikkajugurttia

    • Anonyymi

      Saatko proteiinia tarpeeksi, vai onko tarkoitus ottaa se osittain elimistön rakenteista?

      • Anonyymi

        En tiedä proteiinista, hiilareista, kaloreista enkä muista mitään ja elimistön rakenteetkin kuulostaa oudolta.
        Kerro toki, mikä on tärkeintä ja mikä pahinta.

        Itse vain elän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä proteiinista, hiilareista, kaloreista enkä muista mitään ja elimistön rakenteetkin kuulostaa oudolta.
        Kerro toki, mikä on tärkeintä ja mikä pahinta.

        Itse vain elän

        Haluatko että laihtuminen kohdistuu eniten rasvan määrään, vai eikö sinua haittaa jos lihaskudostakin menee laihdutuksen mukana paljon pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko että laihtuminen kohdistuu eniten rasvan määrään, vai eikö sinua haittaa jos lihaskudostakin menee laihdutuksen mukana paljon pois?

        Osasta rasvasta voin kyllä luopua, mutta jonkun verran haluan näin talvella pitää, koska muuten ulkona tulee helpommin kylmä.
        Olen kuulut, että myös lihaskudoskin vähenee, mutta olen ajatellut kompensoida sen lisäämällä liikuntaa.
        En tiedä meneekö laskuyhtälö näin, mut jos alunperinkään lihaskudosta ei juurikaan ole, luulisin sen treenaamalla lisääntyvän.
        Hyviä neuvoja otetaan vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasta rasvasta voin kyllä luopua, mutta jonkun verran haluan näin talvella pitää, koska muuten ulkona tulee helpommin kylmä.
        Olen kuulut, että myös lihaskudoskin vähenee, mutta olen ajatellut kompensoida sen lisäämällä liikuntaa.
        En tiedä meneekö laskuyhtälö näin, mut jos alunperinkään lihaskudosta ei juurikaan ole, luulisin sen treenaamalla lisääntyvän.
        Hyviä neuvoja otetaan vastaan.

        Olet tavallaan onnellisessa asemassa jos lihasta ei juurikaan ole.
        Tuossa tilanteessa kääntyisin ammattitaitoisen personaal treenarin puoleen ja alkutestien jälkeen ryhtyisit noudattamaan pätevää, sinulle ajallisesti ja sisällöllisesti sopivaa ohjelmaa.
        Pikavoittoja ei ole. Noin 3kk:n jälkeen voi aikaisintaan alkaa arvioimaan tuloksia.
        Ottaen huomioon alkutilanteesi niin lihasmassaa tulee väistämättäkin vaikka se ei olisikaan pääasiallinen tavoite.
        Alaraajat, selkä, pakarat ja vatsa tärkeimmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tavallaan onnellisessa asemassa jos lihasta ei juurikaan ole.
        Tuossa tilanteessa kääntyisin ammattitaitoisen personaal treenarin puoleen ja alkutestien jälkeen ryhtyisit noudattamaan pätevää, sinulle ajallisesti ja sisällöllisesti sopivaa ohjelmaa.
        Pikavoittoja ei ole. Noin 3kk:n jälkeen voi aikaisintaan alkaa arvioimaan tuloksia.
        Ottaen huomioon alkutilanteesi niin lihasmassaa tulee väistämättäkin vaikka se ei olisikaan pääasiallinen tavoite.
        Alaraajat, selkä, pakarat ja vatsa tärkeimmät.

        Pärjään elämässäni näillä lihaksilla mitä on , enkä harrasta kilpailemista, vaikka terässikakisoihin osallistunkin (uinti, pyöräily, juoksu ja oluen juonti)
        Toki enemmän treenaamalla tulokseni voisi parantua, mutta itselleni tärkeintä on päästä maaliin.

        Monta kaveriani kilpailee eri lajeissa, joten saisin tarvittavia ohjeita heiltä, erään olympialaisiin osallistuneen (kamppailulaji) kaverini treenimäärät ovat isot, hänen ruumiinrakenteesta kyllä huomaa sen, mutta tiedän kuinka paljon se vaatii.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Minkään syömisen painottaminen ei laihduta. Kyse on siitä mitä jättää syömättä.
      Liikunnan merkitystä voi selventää itselleen vaikkapa vertaamalla normaalin, reippaan kävelyn kulutusta tunnissa yhden, kunnon viinerin energiasisältöön.
      On helpompaa jättää se viineri syömättä kuin kävellä lapattaa sen sisältämän energiamäärän vaatima kävelyaika.

      • Anonyymi

        Jos tahtona, ei tarkoituksena, on painon pudotus, asia on juurikin noin.
        Jos painosi on noussut karkin tai pitsan tai pullan syönnillä, pitäisi itse tajuta mikä on painon nostanut ja miettimään onko valmis siitä luopumaan.
        Voi toki pitää "vapaapäiviä" tai "ottaa vain muutaman" mut jos tilanne on jo ennenkin riistäytynyt käsistä, voi miettiä, onko ilman vai jatkaa elinikäistä laihduttamista.

        10000 tuhannen askeleen suositus pitää painon tasaisena, jos haluaa laihduttaa, nostaa askelmäärän 30000, niin tuloksia rupeaa näkymään.

        Jos kuitenkin haluaa sen viinerin syödä, kannattaa kuluttaa 2 verroin sen tuomat kaloriat ennakkoon, silloin viinerin voi syödä tai jättämällä sen syömättä, jää kulutetut kaloriat säästöön seuraavaa viineriä varten tai laihtuminen nopeutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tahtona, ei tarkoituksena, on painon pudotus, asia on juurikin noin.
        Jos painosi on noussut karkin tai pitsan tai pullan syönnillä, pitäisi itse tajuta mikä on painon nostanut ja miettimään onko valmis siitä luopumaan.
        Voi toki pitää "vapaapäiviä" tai "ottaa vain muutaman" mut jos tilanne on jo ennenkin riistäytynyt käsistä, voi miettiä, onko ilman vai jatkaa elinikäistä laihduttamista.

        10000 tuhannen askeleen suositus pitää painon tasaisena, jos haluaa laihduttaa, nostaa askelmäärän 30000, niin tuloksia rupeaa näkymään.

        Jos kuitenkin haluaa sen viinerin syödä, kannattaa kuluttaa 2 verroin sen tuomat kaloriat ennakkoon, silloin viinerin voi syödä tai jättämällä sen syömättä, jää kulutetut kaloriat säästöön seuraavaa viineriä varten tai laihtuminen nopeutuu.

        Havainnollista kävely aikana tai matkana. Hyvä lisä olisi maininta millä syketasolla suhteessa oikeaan maksimiin.
        Itsen olen jatkanut tätä "elinikäistä laihduttamista" yli 40 vuotta.
        Eli kahden pudotus ja seurannut loiva nousu jälkeen suunnittelin etukäteen elintapani tärkeinpänä ravinto ilman kalorien laskemista ja sitten pudotin nopeasti, kuurinomaiseti painoni tavoitteeseeni ja nämä vuosikymmenet sen vaihtelu on ponnistelematta pysynyt parin kilon hajonnan sisällä paitsi aivan viime vuosina kun väistämätön lihaskato on tehnyt tuhojaan.
        En paastoa, en vahdi syömisiäni vaan elän totunnaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Havainnollista kävely aikana tai matkana. Hyvä lisä olisi maininta millä syketasolla suhteessa oikeaan maksimiin.
        Itsen olen jatkanut tätä "elinikäistä laihduttamista" yli 40 vuotta.
        Eli kahden pudotus ja seurannut loiva nousu jälkeen suunnittelin etukäteen elintapani tärkeinpänä ravinto ilman kalorien laskemista ja sitten pudotin nopeasti, kuurinomaiseti painoni tavoitteeseeni ja nämä vuosikymmenet sen vaihtelu on ponnistelematta pysynyt parin kilon hajonnan sisällä paitsi aivan viime vuosina kun väistämätön lihaskato on tehnyt tuhojaan.
        En paastoa, en vahdi syömisiäni vaan elän totunnaisesti.

        Töissä askelia tulee yleensä 10000-20000 tuhatta matalalla sykkeellä. Kävellessä syke nousee vaan mäkitreeneissä, joissa yleensä sykkeet ovat korkealla. Kävelylenkit suuntaan yleensä johonkin paikkaan, jossa haluan nähdä jotain luonnossa tai tehdä jotain.

        Olet saanut painonhallintasi kuntoon ja syöt mitä haluat, joten kelpaat mielestäni neuvomaan näistä asioista.
        Toki nykypäivä teet muka kaiken väärin, kalorioiden laskemiseen kuuluisi kuluttaa puolipäivää ja toinen puolipäivää testituloksia tutkien sekä harjoitusohjelmia suunitellen.
        Jos ruoka tarvii punnita, jätä syömättä.
        Ymmärrän toki huippukuntoon tähtääviä, mutta normaali ihmisen ei tarvitse.

        Liikut ilmeisesti jonkun verran ja hyviä vinkkejä kannattaa jakaa, joista voisi olla hyötyä siinä vaiheessa kun on saanut painon pudotettua ja alkaa se tärkein vaihe, eli millä pitää paino halutulla tasolla muutaman kilon heittelyllä.

        Tuota lihaskatoahan pystyy estelemään, mutta jos pystyy itse liikkumaan ja jaksaa nostaa lusikallisen keittoa suuhun, mielestäni siinä vaiheessa on vielä riittävästi lihaksia.

        Syö hyvin ja nauti elämästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töissä askelia tulee yleensä 10000-20000 tuhatta matalalla sykkeellä. Kävellessä syke nousee vaan mäkitreeneissä, joissa yleensä sykkeet ovat korkealla. Kävelylenkit suuntaan yleensä johonkin paikkaan, jossa haluan nähdä jotain luonnossa tai tehdä jotain.

        Olet saanut painonhallintasi kuntoon ja syöt mitä haluat, joten kelpaat mielestäni neuvomaan näistä asioista.
        Toki nykypäivä teet muka kaiken väärin, kalorioiden laskemiseen kuuluisi kuluttaa puolipäivää ja toinen puolipäivää testituloksia tutkien sekä harjoitusohjelmia suunitellen.
        Jos ruoka tarvii punnita, jätä syömättä.
        Ymmärrän toki huippukuntoon tähtääviä, mutta normaali ihmisen ei tarvitse.

        Liikut ilmeisesti jonkun verran ja hyviä vinkkejä kannattaa jakaa, joista voisi olla hyötyä siinä vaiheessa kun on saanut painon pudotettua ja alkaa se tärkein vaihe, eli millä pitää paino halutulla tasolla muutaman kilon heittelyllä.

        Tuota lihaskatoahan pystyy estelemään, mutta jos pystyy itse liikkumaan ja jaksaa nostaa lusikallisen keittoa suuhun, mielestäni siinä vaiheessa on vielä riittävästi lihaksia.

        Syö hyvin ja nauti elämästä

        Liikunta? Ikävuodet 60 - 80 olen käynyt kuntosalilla. Kymmenien rappiovuosien jälkeisenä, lääkittynä miesrauniona varovaisesti mutta lihasmusitin yllättämänä hiljalleen tehohakuisasti.
        Oleellista lienee aika ja kuormitus.
        6 kertaa viikossa. kertakäynti verryttelyineen 1,5h - 2h. Tärkeää! Syketaso koko ajan 110 - maksimi. Eli viikossa yhteensä noin 10 tuntia
        Treenaan vaihtelevasti lihasvoimaa mutta mielestäni tuo periaate, kertasuorituksen aika ja niistä muodostuva summa-aika viikolle laskettuna kertoo kuormituksen ja kehitysodotukset ajatellen lihas- ja aerobista kuntoa. Lenkkeilyä ajatellen kiinnittäisin huomiota vaihteluun. Vauhtileikittelyä, intervalleja, mäkijuoksua yms.

        Kaikille yhteisesti. Alaselän ja vatsalihasten kunto on eräs hyvinvoinnin perusta.
        Heikko vatsa oireilee usein selässä.
        Yksinkertainen testi lihastasapainosta. Käy selimakuulle lattialle! Koivet suorana purista ristiselkä kiinni lattiaan! Nosta jalat suorina kantapäät noin 10 senttiä lattiasta irti ja pidä ristiselkä kiinni lattiassa koko ajan. Jos ristiselkä pyrkii irtaantumaansenkin verran. että selän ja alttian väliin mahtuisi naisen kämmen litteänä niin monipuolista vatsatreeniä. Muutakin kuin istumaan nousuja jotka nekin voi tehdä helpommalla ja vaikeammilla tavoilla. Kaikissa variatioissa vapain nilkoin!

        Lenkkelikuntoiljoille painottaisin, ettei kävelty/hölkätty matka rakaise vaan miten pitkään ja milla syketasolla se on tapahtunut verrattuna TODELLISEEN maksimisykkeeseen.

        Lähtötilanteeni oli niin epäkiitollinen, että olen yrittänyt hidastaa lihaskatoa. 65v ikäisenä 3kk:n pakollinen sohvalla makailu poisti vaakanäytöstä 6 kiloa. Joo. Upeaa! Mies laihtui makaamalla. Ei laihtunut vaan eniten lähti lihasta reisistä, sitten pakaroista ja selästä.
        En piittaa mitoista pätkääkään mutta menetetty suorituskyky, teho, on harmittanut.

        Syömisestä? Pidän huolen riittävästä ja riittävän monipuolisesta sapuskasta mutta minusta on tullut herkkuperse.
        Nytkin tämän pöydän latikossa on 85%:sta suklaata ja usein sen kaverina täytepipareita.
        Lounaan jälkeisen kahvin kaverina on tänään muhkea viipale stollenia. Maapähkinöitä heittelen suuhun kun mieleen juolahtaa. Muutaman kerran viikossa vaniljajäätelöä aprikoosihillon kera.

        Jos lihaskuntoilun aloittaa "nollasta" niin riittävällä kuomituksella kannattaa tuloksia odottaa kolmisen kuukautta. Niistä saa motivatiota jatkolle. Pikavoittoja ei ole.

        Ps. Huolimatta 80v iästni niin en ole kokenut nuorempien salikavereiden taholta vähäisintäkään ikäsyrjintää yai väättelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikunta? Ikävuodet 60 - 80 olen käynyt kuntosalilla. Kymmenien rappiovuosien jälkeisenä, lääkittynä miesrauniona varovaisesti mutta lihasmusitin yllättämänä hiljalleen tehohakuisasti.
        Oleellista lienee aika ja kuormitus.
        6 kertaa viikossa. kertakäynti verryttelyineen 1,5h - 2h. Tärkeää! Syketaso koko ajan 110 - maksimi. Eli viikossa yhteensä noin 10 tuntia
        Treenaan vaihtelevasti lihasvoimaa mutta mielestäni tuo periaate, kertasuorituksen aika ja niistä muodostuva summa-aika viikolle laskettuna kertoo kuormituksen ja kehitysodotukset ajatellen lihas- ja aerobista kuntoa. Lenkkeilyä ajatellen kiinnittäisin huomiota vaihteluun. Vauhtileikittelyä, intervalleja, mäkijuoksua yms.

        Kaikille yhteisesti. Alaselän ja vatsalihasten kunto on eräs hyvinvoinnin perusta.
        Heikko vatsa oireilee usein selässä.
        Yksinkertainen testi lihastasapainosta. Käy selimakuulle lattialle! Koivet suorana purista ristiselkä kiinni lattiaan! Nosta jalat suorina kantapäät noin 10 senttiä lattiasta irti ja pidä ristiselkä kiinni lattiassa koko ajan. Jos ristiselkä pyrkii irtaantumaansenkin verran. että selän ja alttian väliin mahtuisi naisen kämmen litteänä niin monipuolista vatsatreeniä. Muutakin kuin istumaan nousuja jotka nekin voi tehdä helpommalla ja vaikeammilla tavoilla. Kaikissa variatioissa vapain nilkoin!

        Lenkkelikuntoiljoille painottaisin, ettei kävelty/hölkätty matka rakaise vaan miten pitkään ja milla syketasolla se on tapahtunut verrattuna TODELLISEEN maksimisykkeeseen.

        Lähtötilanteeni oli niin epäkiitollinen, että olen yrittänyt hidastaa lihaskatoa. 65v ikäisenä 3kk:n pakollinen sohvalla makailu poisti vaakanäytöstä 6 kiloa. Joo. Upeaa! Mies laihtui makaamalla. Ei laihtunut vaan eniten lähti lihasta reisistä, sitten pakaroista ja selästä.
        En piittaa mitoista pätkääkään mutta menetetty suorituskyky, teho, on harmittanut.

        Syömisestä? Pidän huolen riittävästä ja riittävän monipuolisesta sapuskasta mutta minusta on tullut herkkuperse.
        Nytkin tämän pöydän latikossa on 85%:sta suklaata ja usein sen kaverina täytepipareita.
        Lounaan jälkeisen kahvin kaverina on tänään muhkea viipale stollenia. Maapähkinöitä heittelen suuhun kun mieleen juolahtaa. Muutaman kerran viikossa vaniljajäätelöä aprikoosihillon kera.

        Jos lihaskuntoilun aloittaa "nollasta" niin riittävällä kuomituksella kannattaa tuloksia odottaa kolmisen kuukautta. Niistä saa motivatiota jatkolle. Pikavoittoja ei ole.

        Ps. Huolimatta 80v iästni niin en ole kokenut nuorempien salikavereiden taholta vähäisintäkään ikäsyrjintää yai väättelyä.

        Olen omaan napaan tuijottaja.
        Mainitsemani 110 syketaso on minulle sopiva. Maksimi on hieman laskenut silloisesta +180:stä mutta periaate oli, että uutta sarjaa kun syke on laskenut maksimista noin 70%:n tasoon tai hieman alle.
        On henkilökohtainen asia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omaan napaan tuijottaja.
        Mainitsemani 110 syketaso on minulle sopiva. Maksimi on hieman laskenut silloisesta 180:stä mutta periaate oli, että uutta sarjaa kun syke on laskenut maksimista noin 70%:n tasoon tai hieman alle.
        On henkilökohtainen asia!

        Kommenttisi kertoo, kuinka treenataan kovaa ja saadaan varmasti lihakset kasvamaan, noille treenimäärillä lihakset tuskin pääsevät surkastumaan.
        Ikä kysymykseesi minun mielestäni :
        pienellä vauvalla on samat lihasominaisuudet kuin iäkkäällä ihmisellä.
        Se millaiset lihakset siinä välissä hommaa, on jokaisen oma asia. Mitä kovemmassa kunnossa olet nuoruudessa ollut, varmasti iäkkäämpänä niitä tuloksia muistelee kaiholla.

        Jos nuoruudessa ei ole harrastanut liikuntaa ja vanhempana rupeaa vakasti treenaamaan, nuoruuden muistot eivät paina mieltä, vaan uudet ennätykset( vaikka ne ovat alle maailmanennätys tason) antavat lisää innostusta.
        Esimerkkinä veteraanimäkihyppääjät, joista osa on aloittanut lajin 40-50 vuotiaana, ei taida olla mahdollisuutta koskaan päästä hyppäämään lentomäkeen eli koittamaan omaa maksimiaan.

        Mutta kunnioitan kaikki yli 70 vuotiaita, jotka
        "harrastavat tavoitteellista urheilua" ja siinä sivussa näyttävät mallia nuoremmille.
        70 vuoden iän olen valinnut sen takia, että nykyäänhän pääsee eläkkeelle melkein 70 vuotiaana, johonsaakka pitää pärjätä työelämän yhä kiihtyvässä vauhdissa.

        Jatka toki nuoremmille esimerkin näyttämistä ja vanhemmille näytät, ettei mikään estä heitäkään liikkumasta, eikä tarvitse jäädä tekosyillä kotiin makaamaan.
        Elämä on elämistä varten ja vanhempana näkee elämänsä aikana tehdyt päätökset.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Lisää paljon kuitua! Papuja ja kikherneitä, linssejä. Pavut ehkäisee uusien tutkimusten mukaan maksan rasvoittumista! ja estää rasvamaksaa. Todella tärkeitä suolistolle.
      Lopeta kaikki sokerit, ei edes hedelmiä 4 viikkoon (on todella vaikeaa, mutta tuloksia syntyy!) käytä alkuun light tuotteita pahimpiin vierotusoireisiin ja 4 viikon jälkeen ota hedelmät takaisin.

      Lisäksi jos kestät älä syö mitään klo 18 jälkeen. Jos pääset saunaan usein, ota ns. michelin renkaat (eli vatsarasvat) sormien väliin hiero kuumassa saunassa aivan punaiseksi, ota saunan jälkeen vain vähän vettä n. 1 dl. Ei yhtään saunaolutta.

      Ihme on jos näillä ei paino lähde ja ei maksa paljoo, no saunavuoro voi maksaa tai sähköt

      • Anonyymi

        Päivän ruokani on Hernekeitto purkki, johon on vaikea lisätä tai poistaa mitään.

        Aamuisin kehoni tuntuu kaipaavan jostain potkua, jota vesi ei anna , jonka olen ratkaissut limpsalla ja iltapäiväisin sama homma.
        Jotkin light tuotteet sisältävät aspartaamia, joka ei kuulu ruokavaliooni.

        Syön yleensä kerran päivässä vatsan täyteen ja pärjään sillä.

        Saunassa (puu) käyn niin usein kun kerkiän, talvisin melkein joka päivä (samalla talo lämpiää) ja
        Yleensä noin puolituntia ja nestettä poistuu hyvin.
        Venyttelen samalla.
        Puiden tekeminen ja kantaminen on myös mukavaa, koska tietää pääsevänsä lämpimään.

        Sauna oluet jätän juhlapäiviin ja juon ne kaikki kerralla.


    • Anonyymi

      Ruokana nahkiaisia ja maitoa.

      Ravintosisältö / 100 g: Energiaa 1 274 kilojoulea. Proteiinia 17,5 g. Rasvaa 26,4 g. Hiilihydraatteja 0. Tyydyttyneitä rasvahappoja 7,9 g. Tyydyttymättömiä rasvahappoja 21,4 g. Alfalinoleenihappoa m429 mg. Linolihappoa 970 mg. Laktoosia 0. Kuitua 0. Tärkkelystä 0. A - vitamiinia 2 500 mikrogrammaa. C - vitamiinia 0. D - vitamiinia 25,6 mikrogramma. Lisäksi nahkiainen sisältää E -, K -, ja B12 - vitamiinia, tiamiinia, riboflaviinia, niasiinia, foolihappoa, natriumia, natriumkloridia ja fosforia. Sokeria, mono- ja disakkarideja nahkiainen ei sisällä.

      • Anonyymi

        Nahkiaisen pyynti merroilla ja nahkiaisrysillä on valikoivaa pyyntiä, eikä nykymuotoinen vähäinen kaupallinen pyynti uhkaa nahkiaiskantoja. Pyyntiä ohjaa myös pitkä rauhoitusaika, ja suuri osa saaliista käytetään nahkiaiskannan tukemiseen esimerkiksi siirtoistutuksin.

        Nahkiainen saattaa olla monelle suomalaiselle outo otus. Se ei ole edes kala, vaikka siitä usein niin puhutaankin, vaan ympyräsuinen. Länsirannikon ihmiset tuntevat kuitenkin tämän matomaisen ja liukkaan eläimen. Se on Suomessa suhteellisen tavallinen, vaikka sen kannat ovat taantuneet pääasiassa jokien pilaantumisen ja patoamisen vuoksi. Nahkiaisen virallinen uhanalaisuusluokitus on silmälläpidettävä.

        Nahkiaista esiintyy Itämeressä ja noin 30 siihen laskevassa joessa. Rakentamattomien, pienten jokien merkitys nahkiaiselle on kasvanut. Nahkiainen ei ole vaelluskalojen tapaan kotijokiuskollinen, joten se voi tarvittaessa vaeltaa lisääntymään myös muihin kuin kotijokeensa. Euroopassa nahkiaista esiintyy Etelä-Norjasta Italiaan.

        Nahkiaisten ravinnonhankinnasta ei olla täysin selvillä. Se tiedetään, että ne imeytyvät tiukasti kalojen kylkiin ja imevät niistä kudosnestettä ja verta. Isokokoinen kala saattaa kuljettaa nahkiaista kauankin ennen kuolemistaan.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Paino 93.8

    • Anonyymi

      Iltapalaksi nahkiaista ja maitoa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalana limpsaa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Päivä lenkkinä kävelyä metsässä, aikaa meni reilu tunti, välillä otin muutaman valokuvan.

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Ruokana Hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Järkyttävä dieetti. Lihot takaisin entisiin lukemiin.

      • Anonyymi

        Helppo dieetti.
        Painoni nousu on mahdollista, kun projekti on ohi.
        Projektin valmistujaisjuhlat ja jouluruuat varmasti nostavat painoa, mutta ensivuoden alussa on tarkoitus lisätä treenaamista ( jos saan paikat kuntoon) ja säännöstellä syömistä.
        Painoni tuskin nousee 2 viikossa 10 kiloa , joten painonpudotus on helpompaa ja kuukaudessa hommaamani (toivottavasti) lihaskunto ja liikkuvuus (6 kertaa fyssarilla käynti) on parantunut.

        Kerro toki, millätavalla parantaisit laihdutustani ja selvännäkijänä kertoisitko, kuinka paljon lihoan sekä kuinka ensivuoden painonpudotus onnistuu.

        Tarvitseeko lentokoneeseen varata lisäpenkki ja vaihdanko hotellinni sängyt parivuoteeseen helmikuun Euroopankiertueelle.
        Lotto numeroita ei tarvitse ennustaa, kun en omista veikkauskorttia, mutta ensivuoden sään juhannuksesta kuukauden eteenpäin voisit kertoa, silloin tietäisin, milloin kannattaa lähteä Lappiin vaellukselle ja onko kalaonnea, että tiedän varata oikean määrän ruokaa mukaan.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Paino 92.7

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Palaudutko yöunen aikana hyvin?

      • Anonyymi

        Ei näillä suorituksilla tule niin paljon rasitusta, etteikö kerkeisi hyvin palautua.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalleliike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalana limpsaa

    • Anonyymi

      Operaattori poistanut muutaman lihastreenin, mutta kehossahan nuo liikkeet pysyy.

    • Anonyymi

      Kädet rinnalleliike x 50

      • Anonyymi

        Miksi voimistelet niin paljon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi voimistelet niin paljon?

        Koska tarkoituksena on kehon muokkaaminen ja fyssarin ohjeet.

        Olen ensiviikonloppuna menossa muistotilaisuuteen ja pukua olen viimeksi käyttänyt yli 2 vuotta sitten, enkä halua mennä ostamaan uutta, jos en siihen enää mahtuisikaan.

        Itse liikkeet ovat helppoja : nouset sängyn/sohvan reunalle istumaan ja menet takaisin makaamaan sekä käsien kääntäminen edestä sivulle, voi tehdä vaikka maaten, itse teen istuma-asennossa, jotta liike jatkuisi hartialinjan takapuolelle. Selkälihastreeni alkaa ensiviikolla, vatsalla maaten nostan yläkehoa ylöspäin.

        Hiki ei hommassa tule ja vatsapallon pienentyminen antaa uskoa, että mahdun pukuun.
        Ensi viikolla olen menossa taas fyssärille ja uskoisin taas saavani uusia ohjeita.

        Liikkeet ovat helppoja ja nousuja joutuu normaalistikin tekemään, olen vaan lisännyt niiden määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tarkoituksena on kehon muokkaaminen ja fyssarin ohjeet.

        Olen ensiviikonloppuna menossa muistotilaisuuteen ja pukua olen viimeksi käyttänyt yli 2 vuotta sitten, enkä halua mennä ostamaan uutta, jos en siihen enää mahtuisikaan.

        Itse liikkeet ovat helppoja : nouset sängyn/sohvan reunalle istumaan ja menet takaisin makaamaan sekä käsien kääntäminen edestä sivulle, voi tehdä vaikka maaten, itse teen istuma-asennossa, jotta liike jatkuisi hartialinjan takapuolelle. Selkälihastreeni alkaa ensiviikolla, vatsalla maaten nostan yläkehoa ylöspäin.

        Hiki ei hommassa tule ja vatsapallon pienentyminen antaa uskoa, että mahdun pukuun.
        Ensi viikolla olen menossa taas fyssärille ja uskoisin taas saavani uusia ohjeita.

        Liikkeet ovat helppoja ja nousuja joutuu normaalistikin tekemään, olen vaan lisännyt niiden määrää.

        Kaksi vaihtoehtoa.
        1. Olet todella rupukunnossa.
        2. Tuollaisen lepsutteluohjelman tehnyt fyssari on väärällä alalla.
        Kuvauksesi noista lepsutteluista ovat niin puutteellisia, että ne voi tulkita miten tahansa.
        Ohjelmastasi puuttuu.
        Silmäluomien räpyttely 100:n toistoina.
        Enempiä rankkoja kuntoiluliikkeitä ei heti tule mieleeni.
        Mutta aloitushan on tehty vain härnäysmielessä jonka reagointiin minäkin sorruin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi vaihtoehtoa.
        1. Olet todella rupukunnossa.
        2. Tuollaisen lepsutteluohjelman tehnyt fyssari on väärällä alalla.
        Kuvauksesi noista lepsutteluista ovat niin puutteellisia, että ne voi tulkita miten tahansa.
        Ohjelmastasi puuttuu.
        Silmäluomien räpyttely 100:n toistoina.
        Enempiä rankkoja kuntoiluliikkeitä ei heti tule mieleeni.
        Mutta aloitushan on tehty vain härnäysmielessä jonka reagointiin minäkin sorruin.

        Vaihtoehto 1 , pitää paikkansa, miksi muuten olisin hommaan ryhtynyt.

        Heinäkuun alun jälkeen en ole tehnyt mitään liikuntaan liittyvää, paitsi muutaman kerran käynyt skeittaamassa.

        Hampurilaisia ja kebabbia on tullut syötyä.
        Aamupalana tuoreita voisilmäpullia.
        Iltapalana karkkia ja sipsiä.
        Kaljaa on tullut juotua ja ilmojen kylmennettyä siirryin votkakolaan.

        Vaihtoehto 2, omt-fyssarini, jota kutsun vääntelijä-äijäksi, kehotti treenaamaan käsiä, koska olkapääni menee pois paikoiltaan.
        Kuminauha liikettä.
        Voin pyytää häntä tekemään oikein ohjelman.

        Voin myös pyytää mäkihyppykaveriltani, jotka treenaavat talven kisoihin.
        Ne harvoin sopivat huonokuntoisille, juuri laihduttamisen aloittaville, mutta paino niillä varmasti tippuu vai oletko usein nähnyt ylipainoisia mäkihyppääjiä (osa harrastaa myös yhdistettyä)

        Itse olen ajatellut tehdä harjoituksia vähitellen määriä ja kestoa lisäten sekä monipuolistamaan niitä

        Muu liikkuminen on nyt ensimmäisellä viikolla tarkoituksella lepsu, ettei paikat menisi jumiin, kuten minulle on yleensä käynyt, kun olen alkanut kuntoilemaan (liian paljon kuntoon nähden) lomien jälkeen.

        Oma tulkintani on, että olen kaventunut ruokavalion muutoksen takia.

        Jos aloitus on mielestäsi tehty härnäysmielessä, toivottavasti se sitten osui ( vaikken härnää henkilöitä, elleivät he ole antanut hyvää aihetta siihen) ja näytät minulle vielä parempaa ja helpompaa treeni ohjelmaa, jolla saavutan tavoitteeni.
        Paastoa en ole vielä aloittanut, mutta sekin tulee kyseeseen, jos puku ei mahdu.

        Kertoisitko, mikä lepsutteluideni kuvauksista puuttuu, että tiedän kertoa paremmin, jos joku haluaa koittaa ohjelmaan?

        Älä anna provosoinnin vaikuttaa sinuun, varsinkaan, jos sinua ei provosoida.

        Olen nyt tehnyt 100 silmäluomien räpyttely, putkeen.
        En mielestäni sortunut provokaatioosi, tein vaan mielenkiinnosta, mutta en usko sen kovin paljon auttavan painonpudotuksessa,.
        Jos sinulla on tietoa kuinka monta kaloria kulutin räpyttelyllä, voin huomenna lisätä senverran sisäfilettä tai perunamuusia lautaselle (ei se kyllä siihen vaikuta, syön vatsani täyteen joka tapauksessa). Jos harjoitusohjelmassasi on lisää vastaavia harjoitteita, olen valmis myös niitä kokeilemaan, jos vain kuntoni kestää.

        Jos itsetuntosi tarvii kohotusta, voit kaikin mokomin lisätä tämän taistelun voiton palkintokaappiisi, mutta jollekin muulle laihduttajalle kirjoituksesi ei välttämättä ole parasta tsemppausta.


    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

      • Anonyymi

        Minun tekisi mieleni hieman sotkea tätä ketjua lisäämällä: "p:n hiplausta x 5"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tekisi mieleni hieman sotkea tätä ketjua lisäämällä: "p:n hiplausta x 5"

        Voit toki sotkea, mutta se ei auta painonpudotustani yhtään.

        Treenivinkkisi tehokkuudesta en tiedä, mutta jos hiplailukerta kestää tunninkin ja kertoja on 5 päivässä ja joka kerta treeni onnistuu, kai siinä kaloreita kuluu ja painokin voi tippua.

        Itse olen treenien takia liian "heikossa kunnossa" lisätäkseni sen ohjelmaani.

        Vinkkinä sinulle: tämän treenin voi myös "ulkoistaa"


    • Anonyymi

      Päivän lenkkinä tasaisella tiellä noin 9 km ja aikaa meni reilu 1.5 tuntia.
      Voimabiisinä matti Nykäsen: ehkä otin, ehkä en

      • Anonyymi

        Eikö liukkaus häirinnyt yhtään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö liukkaus häirinnyt yhtään?

        Kyllähän tälläisellä säällä vähän liukasta maantiellä on, siksi itse suosin polulla tai metsässä kävelyä.
        Ei mustan asfallin katselu kaunista ole, eikä autojen melu pärjää linnunlaululle.

        Nuotiopaikkojen vähyyskin haittaa retkieväiden lämmittämistä.

        Muuten lenkki oli mukava kauniissa säässä ja hangen loisteessa.

        Tervetuloa seuraavalla kerralla mukaan.


      • Anonyymi

        Tuo käy jo liikunnasta ja liikkujan kunnosta riippuen jopa kuntoilusta!
        Olipa kunto mikä tahansa niin ei tee pahaa kenellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo käy jo liikunnasta ja liikkujan kunnosta riippuen jopa kuntoilusta!
        Olipa kunto mikä tahansa niin ei tee pahaa kenellekään.

        Yleensä en mittaa matkoja, lähtiessä en voi tietää mihin menen, mutta takaisin koitan päästä.
        Liikkuminen luonnossa yllättää, välillä vesi, eläimet, ihmiset, luonto tapahtuma tai muu voi siirtää reittiä.


    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana Hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Paino 92.0

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Iltapalana mustikkajugurttia

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalana limpsaa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Suìhìnotto x 2

    • Anonyymi

      Edelleenkään ei auta painonpudotuksessani,
      eikä kauheasti kuluta kaloreitani.

      Kyllähän siinä varmaankin sinun kunto kasvaa, kun posketlommolla imeskelet. Tsemppiä harrastukseesi, ellet sitä työnä tee.
      Kerro toki kuinka painosi putoaa, ellet syö kaikkia.
      Sinulle suosittelisin kirjastossa käyntiä ja etsimään sieltä urheiluosaston, jossa kerrotaan eri liikuntamuodoista.
      Kirjat luettuasi voit tulla vähän viisaampana ja kertoa, mitä olet oppinut ja jatkatko vielä samalla tavalla treenaamistasi vai oletko löytänyt uuden lajin, perässä hiintoa ja pallon potkimista voisin suositella. Lajeja on ikävä yksin harrastaa, mutta huumorisi voimin varmasti jaksat.

      Touche x 2
      Miekkailuhan on sinulle tuttua, kenties jopa joukkuelajina.

      Jään mielenkiinnolla odottamaan vastaustasi...

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 100

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Lumitöitä lisäharjoitteena

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

      • Anonyymi

        Vatsallaan sängyllä maaten, kädet niskan takana, ylävartaloa nostaen.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Ruokana perunamuusia ja filettä, juomana maito.

      • Anonyymi

        Perunoita oli kilo ja filettä puoli kiloa.
        Painot tiedän, koska itse tein.
        Perunamuusia jäi vähän, kun liha loppui.
        Reilu puolilitraa maitoa.


    • Anonyymi

      Viikossa yli 1000 katselua, eli joitakin asiani vaikuttaa kiinnostavan.

      5 kiloa viikossa pois painosta, olen tyytyväinen.
      Asia ei ollut yllätys, koska olen ennenkin painoa tiputtanut.

      Olen nähnyt monia laihdutusohjelmia seuraavia henkilöitä, liikuntaohjelmia seuraavia, syömisiään mittaajia ja punttisaleilla personal trainerilla yrittäviä,jokainen toki tekee mielensä mukaan jotka ovat "omasta mielestä epäonnistuneet" tai "vaaka näyttää väärin".
      En puutu niihin.

      Jos henkilö koittaisi pudottaa painoa kuin minä, tiedän että, joku olisi onnistunut, sillä en ole mitenkään ihmeellinen näissä asioissa.

      Melkein kaikki liikkeet on tehty näytön edessä, jossa moni laihduttaja kuluttaa aikaa, kuten juuri sinä tätä lukiessasi ja liikunta on tehty kävellen, jota moni tämän lukija tekee.

      Minä annan vaihtoehdon painonpudotukseen ja kunnon kohentamiseen, jos on näin huonossa kunnossa.

      Se on sinusta kiinni mitä teet , jos olet seurannut tekemisiäni, olet sinäkin jo laihtunut ja kuntosi on parantunut.
      Elämä on valintoja.

      Jatkan samalla tavalla, sinäkin voit olla mukana.

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Kiitos operaattorille, sinäkään et taida tykätä huonoista vitseistä.

    • Anonyymi

      Päivän liikuntana töissä kävelyä

    • Anonyymi

      Paino 92.8

      • Anonyymi

        Painon nouse ei haittaa, koska sain syödä mitä halusin. Annoskoko oli normaali.


    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Iltapalana mustikkajugurttia

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Naìntìlììkkeìtä x 40

      • Anonyymi

        Ei auta Painonpudotuksessani, eikä kuluta kaloreitani.

        Jos kuntosi on noin huono, suosittelisin lisäämään kuntoilua.

        Mutta onhan itsenäinen harjoittelu sinulle hyvästä, koska sinulla ei kavereitakaan ole.

        Ruotsista voisi löytyä.


    • Anonyymi

      Hyvää huomenta 4 x 10
      Vipareita 4 x 10
      Rockia 4 x 10
      Hackia 4 x 10
      Leukoja 4 x 10
      Mavea 4 x 10
      Yms.
      Kaikesta huolimatta paino tippuu mutta vääristä paikoista!

      • Anonyymi

        Lihaksesi ainakin pysyvät kunnossa, mutta paininpudotushan on tämän janan tarkoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksesi ainakin pysyvät kunnossa, mutta paininpudotushan on tämän janan tarkoitus.

        Hallitsematonta painoa.
        13 vuotta sitten 93,5kg.
        Rasva 18,1%. Viitealue 10 - 20. Vatsaontelon viskeraali 135,2. Viitetavoite 100 tai alle.
        Vuosi sitten 79,9kg.
        Rasva 12,9%. Viskeraali 57,1.
        Upeaa?! Rasvaton paino 77kg.
        Vuosi sitten 69,5kg.
        Lihaskato 69,5 - 77= 7,5kg!! Ei ole kehumista. Rasva vähentynyt mutta ukko on heikentynyt.
        Nyt ikää 80v.


    • Anonyymi

      Aamupalana limpsaa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Minä en enää lue tätä ketjua, joka on pelkkä luettelo tehdyistä voimisteluliikkeistä. Edes päivittäisiä painoja ei ole vaivauduttu kertomaan.

      • Anonyymi

        Painot on ilmoitettu päivittäin.

        ohjelmani tarkoitushan on näyttää kuinka laihdun, liikunta ja ruoka.

        Vastaan minulle esitettyihin kysymyksiin.

        Kerro toki, mitä haluaisit minun lisäävän?

        Jos olet tehnyt ohjelmani mukaan, pitäisi sinunkin painon olla laskenut ja lihaskuntosi parantunut.

        On monta tapaa laihduttaa ja tämä on minun.

        Voit toki kertoa, jos sinulla on vastaava painonpudotus ohjelma, voin tulla sieltä hakemaan vinkkejä omaan ohjelmaani.

        Kelpaako vastaukseksi?

        Kaunista lopputalvea sekä mukavia hetkiä ja parempaa tuloskehitystä toisella ohjelmalla, jollet vielä ole ihannepainoasi saavuttanut.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Päivän liikuntana töissä kävelyä

    • Anonyymi

      Ruokana ruisleipää, maksamakkaraa, juustoa, kinkkua, suolakurkkua ja juomana maito

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Paino 92.7

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 150

      Operaattori poistaa viestit

      Siitä sisuuntuneena tein aina 50 liikettä lisää, siksi määrä noin suuri, liikkeitä ei tarvitse tehdä putkeen, kunhan vain tekee.

      • Anonyymi

        Liike oli käsivarret ristiin rinnalle, automaatti käänsi sanan


    • Anonyymi

      Aamupalana limpsa

    • Anonyymi

      Striptease-tanssia ikkunan edessä x 1

      • Anonyymi

        Ikkunoistani ei näy kuin metsää, enkä viitsi metsäneläimiä peloitella.

        Hyvältä laihdutuskeinolta kyllä kuulostaa, mutta ohjelmani se ei kyllä sovi. Vaatteet päällä se voisi vielä lisätä painon pudotusta, mutta kylmällä vastaavasti joutuu liikkumaan enemmän.

        Kerro toki missä esiinnyt, voin vaikka tulla katsomaan, jos vain mahtuu.


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Pistoolikyykkyjä aamuin, illoin kummallakin jalalla 4 x 10kpl.
      Vapaa jalka suorana ja saman puolen kädellä ote sen jalkapohjasta!

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ei kuulu minun ohjelmaani.

        Aloittavalle kuntoilijalle liian vaativa liike.
        Eikä liike kauheasti kuluta kaloreitani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tekemisen meininki. Voimistelun merkitys laihtumistuloksessa lienee kuitenkin olematon.

        Hulahula-vanteesta on muka ollut jossain tutkimuksessa hyötyä.

        https://seura.fi/terveys/hyvinvointi/hulavanne-hitti-vai-huti-lue-tulokset-pyoritimme-vannetta-13-minuuttia-paivassa/

        Olen joskus kokeillut, mutta keskivartalon lihaksissa heikkouksia.

        Siksi ei kuulu ohjelmaani.

        Käsittääkseni kehon muokkaukseen hyvä liike.

        Harjoitteeni on helppoja, joita jokainen pystyy tekemään.

        Käyn katsomassa.
        13 minuuttia päivässä luulisi laihduttajalle löytyvän aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu minun ohjelmaani.

        Aloittavalle kuntoilijalle liian vaativa liike.
        Eikä liike kauheasti kuluta kaloreitani.

        Ei kuluta mutta toimii hyvänä lihaskuntohaljoitteena pitempikestoisten ja sopivan rasittavien aerobisten harjoitteiden perustana.
        On samalla myös tasapainotesti eli kertoo pitäisikö kehon hallintaa kohentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuluta mutta toimii hyvänä lihaskuntohaljoitteena pitempikestoisten ja sopivan rasittavien aerobisten harjoitteiden perustana.
        On samalla myös tasapainotesti eli kertoo pitäisikö kehon hallintaa kohentaa.

        Tunnustus. Pistoolikyykky joka oli vakioharjoite 60v iässä on nyt 8-kymppisenä liian vaikea.
        Toisen puolen polvi ei suostu pohjakyykyn tekemiseen eikä vastakkaisen puolen lonkkakaan ole hyvillään. Tasapaino vielä joten kuten sallisi.
        Ikä on muutakin kuin numeroita!


    • Anonyymi

      Lumitöitä lisäharjoitteena

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

      • Anonyymi

        Tuo käsivarret rinnalle liikkeen hinkkaaminen 50 kertaa ei ole missään mielessä lihaksia kehittävää, mutta jatka toki jos koet sen hyväksi tavaksi kuluttaa aikaa.


    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Ruokana hernekeittoa ja juomana maito

    • Anonyymi

      Paino 91.6

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalana limpsaa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana Hernekeitto ja maitoa

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Päivän lenkkinä noin 2 tuntia kävelyä tasaisella tiellä.

      Voimakappaletta ei ollut , musiikkina sleepy sleepers

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Paino 91.3

    • Anonyymi

      Operaattori taas poistelee liikkeitä

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 100

      • Anonyymi

        Selkälihas liike x 50
        Käsivarret rinnalleliike x 100


    • Anonyymi

      Liikkeet tehty 50 sarjoissa

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalleliike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret Rinnalleliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Lumitöitä lisäharjoitteena

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien laajakaarista heilutusta eteen, taakse kättä vaihtaen jokaisella heilautuksella 20:n sarjoja.
      Perään etukumarassa käsivarsien laajakaarisia sivuheilutuksia 20:n sarjoja.
      Nuo peräkkäin ja parin minuutin huilin jälkeen uudet sarjat.
      4 - 8 kiertoa pitäisi alkaa tuntumaan tottumattomalla varsinkin kun käsissä on vaikkapa 16kg - 20kg painoiset kahvakuulat tai yksi kuula joka toistolla kättä vaihtaen.

    • Anonyymi

      Liian suuret painot minun ohjelmaani.
      Olkapääni lähtee pois paikoiltaan välillä jo kävellessä.

      Siksi painot eivät eivät vielä kuulu ohjelmaani , töissä tapahtuvia nostoja lukuunottamatta.

      Lumenharjaus on tällä hetkellä minulle sopivin sivuliike.

      • Anonyymi

        Kahvakuulien heiluttelu oli vastinen "kädet rinnalle" niin laihtuu hurjasti häirikölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvakuulien heiluttelu oli vastinen "kädet rinnalle" niin laihtuu hurjasti häirikölle.

        En tiedä kuinka paljon on sinun hurjasti.
        Itse olen tyytyväinen painonpudotukseeni.


    • Anonyymi

      Paino 90.5

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

      • Anonyymi

        Operaattori taas poistelee.
        Käsivarret rinnalle liike x 50


    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalana mustikkajugurtia

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana uunipossua,lihapullia,kananmuna,täytekakkua,pullaa ja juomana maito

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Mittaatko painosi aina samaan vuorokaudenaikaan? Näyttäisi että punnitset itsesi iltaisin, mikä on harvinaista laihduttajien keskuudessa.

      • Anonyymi

        Mittaan yleensä iltaisin.
        Sitten kun olen syönyt päivän ruuat.en mittaa pienintä painoa , vaan todellisen painon.

        Tänään on tankkauspäivä , joita ohjelmaani kuuluu yleensä 3-4 päivän välein.riipuen milloin on hyvää ruokaa tarjolla.

        En koita väkisin laihduttaa ja elää nälässä , vaan syön vatsan täyteen ,tänään 3 lautasellista ruokaa ja 2 lautasellista jälkiruokaa (vieläkin vatsa täynnä ,eikä näläntunnetta).

        Huomenna tarkoitus mennä metsään kävelemään ja tekemään nuotio.
        mukaan otan makkarapaketin , jonka syön , jos kaikki maistuu.

        Maanantaina taas 2 päivää hyvin syöneenä on energiaa ja vatsa täynnä,voi siirtyä hernekeittoon (lihapitoiseen).

        Lohikeittoon vaihdan, kun hernekeitto ei enää maistu(kukin saa syödä mitä haluaa).

        Tänään paino on noussut (luulisin) ja huomenna varmaan pysyy paikoillaan , mutta sen jälkeen annoskokojen pienennettyä, se taas rupeaa laskemaan.

        Ensiviikon ruokailuja en ole vielä suunnitellut , buffettien ruokalistat tulevat vasta maanantaina , mutta ke-to tai pe olisi tarkoitus mennä kunnolla syömään, viikonloppuna on kebab suunnitelmissa .

        Loppukevennyksenä tai lisäkauhistelun aiheena : syömisen lopetettuani huomasin puvun ylänapin lähteneen irti, se kertokoon syömäni ruuan määrän(en punninnut ruokiani).

        Kysy vain jos jotain on mielessä , koitan kertoa.


    • Anonyymi

      Paino 92.5

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalleliike x 50.
      En ole botti

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Lumitöitä lisäharjoitteena

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalle x 100.

      En ole botti

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

      • Anonyymi

        Ei saunan jälkeen jumpata.
        Eikä auta minun painonhallintaa


    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

      • Anonyymi

        Ei samaa sarjaa peräjälkeen ja liian nopeasti minun ohjelmaani.
        Hyvä että liikut , tee oma jana voin tulla lukemaan.


    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

      • Anonyymi

        Selkälihaksliikkeistä tulee vielä vähän hiki , kun niin huonossa kunnossa.
        Siksi ne kuuluvat harvemmin ohjelmaani.

        Kuva kuntoinen olet kun 1,5 min teit 3 sarjaa ja kerkesit ne vielä kirjaamaan tänne.


    • Anonyymi

      Onhan se mukavaa ,kun noin kovakuntoisetkin seuraavat ohjelmaani.

      Suosittelen oman janan tekoa , laihdutus osasto ei todellakaan ole sinulle oikea , urheilu oasatolta voisit löytää keskustelu seuraa vai onko nämä haaveita , joita haluaisit tehdä?

    • Anonyymi

      Kävelyä metsässä

    • Anonyymi

      Ruokana grillimakkaraa ja maitoa

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Paino 91.4

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike. X 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Päivän liikuntana töissä kävelyä

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 100

      En ole botti

    • Anonyymi

      Lumitöitä lisäharjoitteena

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Paino 90.0

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Selällään maaten käsivarret sivulle levitettynä jalat yhdessä . Jalat ylös nostettuna niitä liikutetaan puolelta toiselle sänkyä vasten liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Toinen viikko mennyt ja vähän ollaan aikataulusta edellä.
      Paino putoaa odotetusti.
      Taas 1000 lukukertaa lisää, joten asia näyttää kiinnostavan jotain.
      Kerro vaan , jos olet saanut tuloksia aikaan ja jos et ole edes kokeillut,onko sinulla toimivampi ohjelma.
      Minulle ohjelma mukava ja toimiva.

      Vatsa on ollut hyvin täytetty, eikä nälkä ole haitannut.
      Tankkauspäivien jälkeen olen vielä toisena päivänä syönyt hyvin, eikä se ole haitannut painonlaskua. Syön tankkaus päivänä yleensä 1,5 kiloa , joten sillä pitäisi jo jokaisen vatsan täyttyä.

      Olen joka päivä syönyt lihaa ( jos nahkiainen lasketaan lihaksi, ei se mielestäni kasvis ole) ja silti paino putoaa.

      Hiki ei ole vielä tullut , joten helppoa on ollut.
      Paastoon ei ole vielä tarvinnut ryhtyä, eikä se suunnitelmiin kuulukaan, vaikka paino ei odotetusti putoaisikaan.

      Muutama tuttu on aloittanut ohjelmani ja tuloksiakin on saavutettu. Ketään ei käy salilla eikä harrasta hiki liikuntaa.

      Hernekeitto ja kalakeitto (jopa jalopenolla) kuuluvat heidän ruokiinsa .
      Itse hernekeittoni teen vähällä nesteellä, kyllä nestettä voi laittaa enemmänkin , jos tuntee tarvitsevansa vatsaan lisää tavaraa.

      Tämän viikon ruoka on vielä avoin (ruisleipää voi olla) , mutta viikonloppuna on tarkoitus syödä kokonaisena grillattua porsasta ja kebabbia ranskalaisilla ei ole vielä tullut syötyä, vaikka se yleensä kuuluu ruokavaliooni.

      Limpsa on vieläkin juomana maidon lisäksi, vaikka oli suunnitelmissa vaihtaa se veteen (riippuen painosta), mutta sokeria en juuri muualta saakkaan.

      4:llä eri harjoitusliikkeellä kehonmuokkaus näyttäisi toimivan, koska pallo vatsasta on hävinnyt ja käsivarsiin on tullut täytettä.

      Tästä on hyvä jatkaa , tule mukaan, ei tämä ainakaan vaikeaa ole.

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Ruokana hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Päivän lenkkinä reilu 2 tuntia kävelyä tasaisella tiellä.

      Voimakappaletta Juice Leskinen : Suomi on liian pieni kansa.

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      10 kiloa kuukaudessa tekee 120 kiloa vuodessa. Se on hyvä tulos.

      • Anonyymi

        Jos tiputtaa 10 kiloa alle 3 viikossa , saa vielä yli 50kiloa lisää painonpudotusta, luulisi ohjelman kelpaavaan muillekin.
        Saa syödä ja juoda mitä haluaa, sitä vapaa ihminen tekee.
        Kalastus- ja metsästyskaudella vielä makoisampaa.

        Tervetuloa koittamaan.


    • Anonyymi

      Paino 89.8

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Jalat sivuille liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Jalat sivuille liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 100

    • Anonyymi

      Jalat sivuille liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 100
      Operaattori taas poistelee liikkeitä

      • Anonyymi

        Olet ilmeinen idio-otti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeinen idio-otti.

        O--let il-mei-ses-ti e-si-kou-lus-sa.

        Kertoisitko viisaampana, mikä minusta tekee iriooti?
        Etkö tiedä, ettei tyhmempiä saa kiusata.
        Kiitos kumminkin kannustusviestistä.


    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Jalat sivuille liike x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Ja sama idi.ooti jatkaa pellelyään.

      • Anonyymi

        Niskalihasliike 50 krt.


      • Anonyymi

        Älykkyytesi loistaa taas.

        Lukemista voisit opetella, osaisit kirjoittaa yli lauseen mittaisia "tarinoitasi".

        Keskustelutaitojen opettelu voisi kanssa kannattaa , koska vain tietokoneen kanssa keskustelu taitaa olla sinulle tuttua , sillä tarinankertojaa sinusta ei koskaan taida tulla.

        Tämä voi olla vaikea lause ymmärtää , mutta yritetään, mitä tarkoitat pelleilyllä?

        krustylle enkä hermannille pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niskalihasliike 50 krt.

        Kertoisitko kuinka liike tehdään oikeaoppisesti, sillä teen liikettä mm.nummirokissa , mutta treenaamaan en ole vielä viitsinyt ryhtyä.
        Myös pään pyöritys käy musiikista riippuen ja pitkä tukka tuo liikkeeseen pituutta.


    • Anonyymi

      Sormenpyöritys 50 krt.

      • Anonyymi

        Tehty .
        En tiedä millä sormella pitäisi tehdä , joten pyörittelin kummankin käden peukaloita, enkä ole varma laskinko kaikki pyöräytykset.
        Voi olla , että tein enemmänkin.

        Kaloreita ei taida paljon kuluttaa, kehonkoostumuksestakaan puhumattakaan.

        Liike on varmasti hyvä kaltaisellesi nettihiirelle ja varmasti käy sinun päivän liikunnasta.

        Kerro toki ,kuinka paljon liikkeelläsi olet laihtunut ja kuuluuko ranneliike myös ohjelmaasi


    • Anonyymi

      Vatsalihas liike x 50

    • Anonyymi

      Varpaan taivutus 50 krt.

      • Anonyymi

        Tehty, kummallakin jalalla ja kaikilla varpailla, joten nämä tliikkeet 10 x 50 riittävät loppu ohjelmani ajaksi.

        Hyvä liike , teen sitä aina saunassa , parantaa varpaiden verenkiertoa.

        Vielä voisit vastata kysymyksiini, jotta keskustele taitosi paranee.
        Voimme keskustella ly-hyil-lä lau-seil-la.


    • Anonyymi

      Päivän lenkkinä noin1.5 tuntia samalla tiellä.

      Voimakappaleena klamydian: nimee ei keksitty

    • Anonyymi

      Yks lääkäri sanoi kerran mulle, että jos joku keksis helpon laihdutuksen, niin se olis miljonääri.

      • Anonyymi

        Kuten näet , ohjelmallani se on helppoa,mukavaa ja maukasta.
        Minulla on myös toinen idea jolla laihtuu,sitä olen yrittänyt tarjota yhtiöille , mutta he eivät ole ymmärtäneet.
        Siksi se on vielä vaihtopenkillä.

        Tästä ohjelmasta en saa rahaa , muutamaa yritystä koitin mukaan pyytää, nekään eivät ymmärtäneet.

        Tämä laihdutus on toivottavasti pian lopussa , mutta uutta ohjelmaa on tulossa , pysy lukemassa.


    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa.
      Tässä yksi mainospaikka .............

    • Anonyymi

      Ruokana hernekeitto ja maito .
      Tässä olisi kaksi mainospaikkaa....

      • Anonyymi

        Paino 88.9


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Otsikkosi painotus "ilman kasviksia"? Miksi korostat tuota?
      Mitä saat kuidut suolesi toiminnan varmistamiseksi?
      Käsien heilutuksistako?
      Minä laihdun kun päivälevon aikana luen romsua vuoteessa päiväpeiton päällä vasemmalla kyljelläni tai selälläni ja nukkumaan mennessä, kuten nyt 15 minuutin kuluttua, oikealla kyljelläni. Laardi katoaa huimaa vauhtia kasviksia syöden ilman käsien heiluttelua.

      • Anonyymi

        Kuten huomasit painotuksestani, korostan tällä ohjelmallani erilaista tapaa laihtua , koska monet haluavat/pitäisi laihtua, mutta ovat epäonnistuneet.
        Syy voi olla(jokainen on yksilö) väärät laihdutus tavat.

        Yleensä painotetaan kasvisten syönnin tärkeyttä (niiden syöminen on vastoin uskontoani) ja limpsan juomista kehoitetaan välttämään.

        Kuitujen saannin varmistan hernekeitolla :Asiantuntijoiden mukaan palkokasvoja tulisi syödä vähintään kerran viikossa. Palkokasvien suurempi kulutus on yhdistetty matalampaan monitekijäisten sairauksien, kuten sydän- ja verisuonitautien, riskiin.100 grammaa herneitä sisältää 31 kilokaloria.Mitä taas makroravintoaineisiin tulee, samassa määrässä herneitä on 7 grammaa hiilihydraatteja ja 1,8 grammaa proteiinia.Mikroravintoaineista erottuvat erityisesti A-vitamiini (690 milligrammaa) ja B9-vitamiini (33 milligrammaa) Herneissä on myös 6 milligrammaa natriumia ja merkittävä 12,2 milligramman annos C-vitamiinia.Tämä ravintoaine on todettu tehokkaaksi myös suolistosyöpää vastaan. Se lisää ulosteen massaa ja kuljettaa pois kuona-aineita, jotka saattaisivat jäädä kiinni suoliston seinämiin, koska elimistö ei pysty sulattamaan niitä. Näin se estää niitä vahingoittamasta kudosta.

        Selvää on se, että kuitu estää osittain tiettyjen ravintoaineiden, kuten rasvan ja kolesterolin, imeytymistä.
        Tällä tavoin näiden elementtien synteesi stimuloi endogeenisesti, ja näin ollen säätely on varsin tehokasta.

        Kuidulla on samankaltainen säätelevä vaikutus myös hiilihydraattien imeytymiseen, sillä se viivyttää hiilihydraattien pääsyä verenkiertoon. Se voi olla tehokas strategia diabeteksen hallinnassa.

        Kuten yllä mainittiin, herneissä on merkittävä määrä C-vitamiinia. Tieteellinen näyttö osoittaa, että yhden gramman annos tätä ravintoainetta päivässä auttaa ehkäisemään tiettyjen infektiotautien puhkeamista, kuten flunssaa. Se lyhentää myös oireiden kestoa silloin, kun tauti on päällä.

        Lisäsi syön juureen tehtyä ruisleipää

        Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.

        Tuo kysymyksesi käsien heiluttelusta , se ei lisää kuituja.
        Vaikka vanha sanonta sanookin sen tuovan "ruista ranteisiin".

        Levossa tosiaankin laihtuu, kuten Professori Uuno D. G. Turhapuro sanoo ja samalla kirjan sivujen kääntely kuluttaa kaloreita ( vaikka levossa ei voi lukea , koska silloin silmät ja aivot tekevät työtä, eli et lepää).
        Noista asennoista en sängyssä tiedä , paitsi vaakamamboa harrastaessani.

        Enkä tiedä , kuinka syöt kasviksesi ilman käsien heiluttelua, imemälläkö ja kuinka sinulla on laardia kasvisruokavaliollasi?

        Odotan mielenkiinnolla vastaustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten huomasit painotuksestani, korostan tällä ohjelmallani erilaista tapaa laihtua , koska monet haluavat/pitäisi laihtua, mutta ovat epäonnistuneet.
        Syy voi olla(jokainen on yksilö) väärät laihdutus tavat.

        Yleensä painotetaan kasvisten syönnin tärkeyttä (niiden syöminen on vastoin uskontoani) ja limpsan juomista kehoitetaan välttämään.

        Kuitujen saannin varmistan hernekeitolla :Asiantuntijoiden mukaan palkokasvoja tulisi syödä vähintään kerran viikossa. Palkokasvien suurempi kulutus on yhdistetty matalampaan monitekijäisten sairauksien, kuten sydän- ja verisuonitautien, riskiin.100 grammaa herneitä sisältää 31 kilokaloria.Mitä taas makroravintoaineisiin tulee, samassa määrässä herneitä on 7 grammaa hiilihydraatteja ja 1,8 grammaa proteiinia.Mikroravintoaineista erottuvat erityisesti A-vitamiini (690 milligrammaa) ja B9-vitamiini (33 milligrammaa) Herneissä on myös 6 milligrammaa natriumia ja merkittävä 12,2 milligramman annos C-vitamiinia.Tämä ravintoaine on todettu tehokkaaksi myös suolistosyöpää vastaan. Se lisää ulosteen massaa ja kuljettaa pois kuona-aineita, jotka saattaisivat jäädä kiinni suoliston seinämiin, koska elimistö ei pysty sulattamaan niitä. Näin se estää niitä vahingoittamasta kudosta.

        Selvää on se, että kuitu estää osittain tiettyjen ravintoaineiden, kuten rasvan ja kolesterolin, imeytymistä.
        Tällä tavoin näiden elementtien synteesi stimuloi endogeenisesti, ja näin ollen säätely on varsin tehokasta.

        Kuidulla on samankaltainen säätelevä vaikutus myös hiilihydraattien imeytymiseen, sillä se viivyttää hiilihydraattien pääsyä verenkiertoon. Se voi olla tehokas strategia diabeteksen hallinnassa.

        Kuten yllä mainittiin, herneissä on merkittävä määrä C-vitamiinia. Tieteellinen näyttö osoittaa, että yhden gramman annos tätä ravintoainetta päivässä auttaa ehkäisemään tiettyjen infektiotautien puhkeamista, kuten flunssaa. Se lyhentää myös oireiden kestoa silloin, kun tauti on päällä.

        Lisäsi syön juureen tehtyä ruisleipää

        Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.

        Tuo kysymyksesi käsien heiluttelusta , se ei lisää kuituja.
        Vaikka vanha sanonta sanookin sen tuovan "ruista ranteisiin".

        Levossa tosiaankin laihtuu, kuten Professori Uuno D. G. Turhapuro sanoo ja samalla kirjan sivujen kääntely kuluttaa kaloreita ( vaikka levossa ei voi lukea , koska silloin silmät ja aivot tekevät työtä, eli et lepää).
        Noista asennoista en sängyssä tiedä , paitsi vaakamamboa harrastaessani.

        Enkä tiedä , kuinka syöt kasviksesi ilman käsien heiluttelua, imemälläkö ja kuinka sinulla on laardia kasvisruokavaliollasi?

        Odotan mielenkiinnolla vastaustasi.

        pakasteherneissä on kylläkin 75 kcal. Onko tuoreissa 31 ja mistä saat niitä tähän aikaa vuodesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pakasteherneissä on kylläkin 75 kcal. Onko tuoreissa 31 ja mistä saat niitä tähän aikaa vuodesta?

        Syön hernekeittoa, enkä laske kaloreita.
        Hernekeitto ei ole pakaste.
        Kaloreitten määrä riippuu herneiden koosta.


    • Anonyymi

      Ranteen vääntö 50 krt.

      • Anonyymi

        Kädenvääntö ei kuulu ohjelmaani.

        Nuo treeniohjeesi ovat sopivia sänkypotilaille, joiden lihakset ovat surkastuneet.

        Sinun osallasi surkastuminen on levinnyt jo aivoihin asti, jos niitä on koskaan ollukkaan


    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Varpaat korviin 52 krt.

      • Anonyymi

        Sormet rinnalle liike x 50.


      • Anonyymi

        Tällä kertaa saat tehdä itse.
        Ei tiputa painoani.

        Olet kyllä surullinen esimerkki, kuinka yksinäisiä Suomessa on. Paha olo halutaan purkaa ulos vaikka tällä tavalla , kunhan saa edes jotain huomioo.

        Toivon sinulle parempia päiviä ja hae apua pahaan oloosi.
        Tiedän , että yksinäisyys on kamala asia , mutta minun painonpudotukseni ei voi olla ainoa asia, josta saat kontaktia ihmisiin.
        Kun lopetan tämän , toivon , ettet mene jakamaan pahaa oloasi tavallisiin ihmisiin, he eivät voi auttaa sinua.

        Lääkäri kyllä osaa auttaa, jos vain haluat apua.
        Voit toki jatkaa kirjoittelua tänne , mutta en vastaa enää viesteihisi.
        Kaikkea hyvää matkallasi parantumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa saat tehdä itse.
        Ei tiputa painoani.

        Olet kyllä surullinen esimerkki, kuinka yksinäisiä Suomessa on. Paha olo halutaan purkaa ulos vaikka tällä tavalla , kunhan saa edes jotain huomioo.

        Toivon sinulle parempia päiviä ja hae apua pahaan oloosi.
        Tiedän , että yksinäisyys on kamala asia , mutta minun painonpudotukseni ei voi olla ainoa asia, josta saat kontaktia ihmisiin.
        Kun lopetan tämän , toivon , ettet mene jakamaan pahaa oloasi tavallisiin ihmisiin, he eivät voi auttaa sinua.

        Lääkäri kyllä osaa auttaa, jos vain haluat apua.
        Voit toki jatkaa kirjoittelua tänne , mutta en vastaa enää viesteihisi.
        Kaikkea hyvää matkallasi parantumiseen.

        Nyt alan viikonlopun viettoon ja annan kehon levätä.
        Jos liikkeitä eräs ilmoittelee , ne eivät ole minun, kuten liikkeistä huomaatte.

        Antakaa hänen olla rauhassa ja toivokaa hänelle parempia aikoja.

        Ilmoittelen kun jatkan.


    • Anonyymi

      Korvien heilutus liike x 50.

    • Anonyymi

      Sormet ristiin liike x 50.

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Ruokana loimulohi. Ja hiillosperuna, lisäksi ranskanperunoita ja juomana maito

      • Anonyymi

        Sanoin jo että en vastaa viesteihisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin jo että en vastaa viesteihisi.

        Ei tarvitsekaan vastata. Hyvä vaan jos et vastaa, kun olet täysvajakki.


    • Anonyymi

      Ruokana maustekurkku ja kivennäisvesi.

    • Anonyymi

      Silmien muljauttelu liike x 51.

    • Anonyymi

      Täällä taas trollit tappelee.

      Päivän aikana en tehnyt yhtään liikettä, koska 4 tuntia siivosin ja siinä oli liikkeitä tarpeeksi.

      Ruokana oli itsetehty lohikeitto kermassa ja juomana maito.

      • Anonyymi

        Miten iso asunto sulla on kun 4 tuntia oot siivonnut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten iso asunto sulla on kun 4 tuntia oot siivonnut?

        200 neliöö , mutta en siivonnut kaikkea.
        Mattojen tamppaus oli myös ohjelmassa.


      • Anonyymi

        Lohikeitossa vain perunaa ja lohta


    • Anonyymi

      Lyijykynän nosto liike x 50.

    • Anonyymi

      Ruokana punajuuri ja juomana sen liemi.

      • Anonyymi

        Paino eilen 89.1

        Paino tänään 90.2

        Iltapalan kebab ja ranskalaiset, juomana maito


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paino eilen 89.1

        Paino tänään 90.2

        Iltapalan kebab ja ranskalaiset, juomana maito

        Paino 90.6

        Aamupalana kokonaisena grillattua porsasta ja ranskalaisia.

        Iltapalana makkaraperunoita ja kebabbia, juomana maito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paino 90.6

        Aamupalana kokonaisena grillattua porsasta ja ranskalaisia.

        Iltapalana makkaraperunoita ja kebabbia, juomana maito.

        Paino 91.9

        Ruokana hampurilaisia, pizza ja makkaraperunoita, juomana limpsa


    • Anonyymi

      Ripsien räpyttely liike x 56.

    • Anonyymi

      Asuntona 300 neliötä x 2.

      Juomana kossu x 5.

      • Anonyymi

        Eli sul o 2 kasvihuonetta joita sul ei oo varaa sähkön hinnan ja orjatyön loppumise takii pitää pääl, siks juot halpaa viinaa ja koitat elvistel tääl. Oot säälittävä,mee hoitoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sul o 2 kasvihuonetta joita sul ei oo varaa sähkön hinnan ja orjatyön loppumise takii pitää pääl, siks juot halpaa viinaa ja koitat elvistel tääl. Oot säälittävä,mee hoitoon

        Miksi yritat hämätä kirjoittamalla tällä kertaa kuin pikkulapset? Sinut on nähty!


    • Anonyymi

      Nilkan pyöritys liike x 49.

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Kynsien kasvatus liike x 50.

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Huulien mutristelu liike x 45.

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Varpaat silmiin liike x 50.

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Jalat sivuille liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Päivän liikuntana töissä kävelyä

    • Anonyymi

      Ruokana Hernekeitto ja maito

    • Anonyymi

      Paino 90.5

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Hiusten halkominen liike x 50.

      Ruokajuomana piimä.

    • Anonyymi

      Vihreä liike x 51.

      • Anonyymi

        Urheilujuomana hernekeitto.


    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarsien liike rinnalta x 50

    • Anonyymi

      Jalat sivuille liike x 50

    • Anonyymi

      Sormet ristiin liike x 50.

      Urheilujuomana Red Bull.

    • Anonyymi

      Liike Nyt x 50 ääntä.

      Ruokajuomana lihasoppa.

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Jalat sivuille liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalleliike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Silmien räpyttely liike x 37.

      Urheilujuomana sahti.

    • Anonyymi

      Selkälihas liike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Päivän liikuntana töissä kävelyä

    • Anonyymi

      Ruokana pulla, korvapuustia, nakki ja juomana maito

    • Anonyymi

      Topelius II.

    • Anonyymi

      Jalan heilutus liike x 21.

      Urheilujuomana kefiiri.

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Paino 89.1

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Iltapalaksi ruisleipää, maksamakkaralla, juustolla,kinkulla ja suolakurkulla. Juomana maito

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Sormet nenään liike x 50.

      Juomana kalakeitto.

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Paino 92,3

    • Anonyymi

      Sormen heristys liike x 50.

      Urheilujuomana konjakki.

    • Anonyymi

      Päivän ruokana joululounas , leipä ,perunaa ja kinkkua.
      Juomana maito.

    • Anonyymi

      Liikuntana töissä kävelyä.

    • Anonyymi

      Lisäharjoitteena lumenluonti

    • Anonyymi

      Liikuntana hiusten kampaus x 50.

      Ruokajuomana mansikkajugurtti.

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Urheilujuomana limpsa

    • Anonyymi

      Paino 90.2

    • Anonyymi

      Iltapalana viinereitä ja maitoa

    • Anonyymi

      Näin aloituksen ja se pisti kiukuksi. En uskonut sinun onnistuvan laihdutuksessa.
      Mutta näköjään onnistumisesi kiukutti joitakin muita vielä enemmän! :-D
      Minä laihdun syömällä riittävästi - ei yli tarpeen ja liikunnalla päivittäin.
      Muutaman minuutin voimistelu ja kävelyt riittävät muodonmuutokseen.
      Et ollut lihava alussakaan, joten laihdutus on vaikeampaa, mutta onnistuit!
      Onnitteluni saavutuksillesi!

      • Anonyymi

        Tarkoitukseni olikin aiheuttaa reaktiota, koska liian moni haluaa laihduttaa , siinä kuitennkaan " hyvin" onnistumatta.
        Liian paljon " kärsitään" sen takia , että syödään mitä "pitää " syödä , koska niin on sanottu tai luettu ja tuo lääkkeillä laihduttaminen on järkyttävää.

        Itselläni homman perimmäinen syy oli mahtua puvun takkiin ja töissä pidettävä 5 vuotistarkastus. Muodonmuutoksen takia vatsapallo on pienentynyt ja käsien lihakset ovat saaneet muotoja

        Liikkeet valikoin helpoiksi sen takia , että ihmiset tekisivät niitä. Pelkkä sängystä nouseminen riittää liikkeeksi , miksi niitä ei tekisi useammin , kun sen joutuu usea kumminkin tekemään päivittäin.

        Ruokani olen valinnut sillä syyllä , että syön niitä normaalistikin , ettei laihdutus muuta mitään , jolloin sekin on helppoa ihmisille ,eikä tarvi syödä 5-6 kertaa päivässä.

        En kirjoittele nettiin, mutta nyt huomasin ( kuten sinäkin) ,kuinka tunteisiin menevää laihdutus ohjelmani on.
        Syynä siihen on väärät "uskomukset" , miten pitää laihduttaa.
        Liian moni kärsii tämän takia , kun paino ei putoa , vaikka kuinka orjallisesti toimii " ohjeiden mukaan " ja sitten surraan taas ,kun repsahdetaan.

        Itselleni tämän päivän ruokavalio on mustikkajukurttia aamupalaksi , päivällä menen kebabille , jos illalla on nälkä, syön mitä mieleen tulee, mutta eilen syömäni joululounaan ( 3 lautasellista) jälkeen , vatsani tuntuu vielä täydeltä .

        Olisin voinut toki pienentää ruoka-annoksiani ja juoda "kevyt "juomia, mutta tein tämän ohjelman tarkoituksella sallivaksi , jolloin ihmisten on " oikeilla" määrillä ja hyvää vettä juomalla mahdollista saavuttaa tuloksia nopeammin

        Voisit toki kertoa, millä liikunta- ja syömismäärällä itse laiduttelet vai oletko jo saavuttanut tavoitteet.

        Joulun jälkeen ensi vuoden puolella on taas tarkoitus aloittaa sama homma alusta, ( lähtöpainoa en vielä tiedä) .
        Mutta homma on helppoa ja mukavaa , joten mitä se haittaa, kuinka paljon paino heittelee , kunhan ei joudu uusia vaatteita ostelee.

        Maukkaat joulut ja hyvät uudetvuodet sinne päin ja tsemppiä liikkumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitukseni olikin aiheuttaa reaktiota, koska liian moni haluaa laihduttaa , siinä kuitennkaan " hyvin" onnistumatta.
        Liian paljon " kärsitään" sen takia , että syödään mitä "pitää " syödä , koska niin on sanottu tai luettu ja tuo lääkkeillä laihduttaminen on järkyttävää.

        Itselläni homman perimmäinen syy oli mahtua puvun takkiin ja töissä pidettävä 5 vuotistarkastus. Muodonmuutoksen takia vatsapallo on pienentynyt ja käsien lihakset ovat saaneet muotoja

        Liikkeet valikoin helpoiksi sen takia , että ihmiset tekisivät niitä. Pelkkä sängystä nouseminen riittää liikkeeksi , miksi niitä ei tekisi useammin , kun sen joutuu usea kumminkin tekemään päivittäin.

        Ruokani olen valinnut sillä syyllä , että syön niitä normaalistikin , ettei laihdutus muuta mitään , jolloin sekin on helppoa ihmisille ,eikä tarvi syödä 5-6 kertaa päivässä.

        En kirjoittele nettiin, mutta nyt huomasin ( kuten sinäkin) ,kuinka tunteisiin menevää laihdutus ohjelmani on.
        Syynä siihen on väärät "uskomukset" , miten pitää laihduttaa.
        Liian moni kärsii tämän takia , kun paino ei putoa , vaikka kuinka orjallisesti toimii " ohjeiden mukaan " ja sitten surraan taas ,kun repsahdetaan.

        Itselleni tämän päivän ruokavalio on mustikkajukurttia aamupalaksi , päivällä menen kebabille , jos illalla on nälkä, syön mitä mieleen tulee, mutta eilen syömäni joululounaan ( 3 lautasellista) jälkeen , vatsani tuntuu vielä täydeltä .

        Olisin voinut toki pienentää ruoka-annoksiani ja juoda "kevyt "juomia, mutta tein tämän ohjelman tarkoituksella sallivaksi , jolloin ihmisten on " oikeilla" määrillä ja hyvää vettä juomalla mahdollista saavuttaa tuloksia nopeammin

        Voisit toki kertoa, millä liikunta- ja syömismäärällä itse laiduttelet vai oletko jo saavuttanut tavoitteet.

        Joulun jälkeen ensi vuoden puolella on taas tarkoitus aloittaa sama homma alusta, ( lähtöpainoa en vielä tiedä) .
        Mutta homma on helppoa ja mukavaa , joten mitä se haittaa, kuinka paljon paino heittelee , kunhan ei joudu uusia vaatteita ostelee.

        Maukkaat joulut ja hyvät uudetvuodet sinne päin ja tsemppiä liikkumiseen.

        Katsotaan, jos joku antamasi perustelun jälkeen tulee kutsumaan"Idio-tiksi!2 ;-D

        Luin hiljakkoin jostain "microliikkeistä". Istuessaan pidempään riittää,
        kun liikuttelee varpaitaan, pöyrittelee nilkkojaan tai puristelee sormiaan.
        Pitää verenkierron ja lymfan liikkeessä ja antaa siten ravintoa ja
        vieden kuona-aineita pois sisäelimistä, lihaksista jne.
        Aloin harrastaa sitä lukiessani ja sillä on vaikutusta! Naurakaa vain!

        Muutenkin monissa terveyttä kohentavissa kirjoissa, kuten
        Dr. Michael Mosley: "Träna 3minuter i veckan - högintensiv träning" ja
        Jorge Cruise "Belly Fat Cure" ja "Aging Cure" on lyhyitä liikunta-aikoja.
        Hyvä Jorge C. suosii ketoa ja opettaa valitsemaan kaupasta terveellisimmän
        vaihtoehdon, mikä merkitsee sokerin ja muun poistamista niin paljon kuin mahdollista.
        Molemmat ovat itse hyvä esimerkki terveestä ja vahvasta miehenpuolesta.

        Olen samaa mieltä kanssasi noista kopioiduista, kalliista ohjeista,
        joita kaikkien tuhansien on ehdottomasti noudatettava, tai epäonnistuu!
        Itse valitsen mieleistäni joka päivä, mutta se vaatii ravinnon tuntemista.
        Tuli kauhea himo hernekeittoon, kun kirjoitit siitä! Maukasta ja ravitsevaa!
        Linssit ja herneet ovat unohtuneet kaappiin kanalienten tullessa ajankohtaisiksi.
        Tosin olen suurustellut kanaliemiä soijajauhoilla, kun siinä on minun
        aivojeni tarvitsema määrä rasvaa, proteiinia ja hiilihydraatteja.
        Nyt syksyllä ottaa tuoreen sadon tarjouksista mitä mieli tekee lisukkeeksi.

        Toinen ihmetyttävä asia on ryhmävoimistelut. Kovat hinnat niissäkin.
        Kerätään kaiken ikäisiä, eri kuntoisia ja ikäisiä samaan voimain ponnisteluun.
        Haluan keskittyä rauhassa oman kehoni lihasten toimintaan ja jatkaa siitä.
        Oma mielimusiikki ja vähän hämyvaloja, kun haluaa esm. Pilatesta.
        Mainioita oppaita You Tubessa tai dvd:nä. Sieltä vain valitsemaan!
        Aluksi aloittajille tarkoitettua ja vahvistuessa rankempaa.
        Hiit ja Tabata ovat muutaman minuutin tehojumppaa, mutta
        ei niillä aloiteta! Se olisi kehon pahoinpitelyä.

        Otin keväästä tavoitepainoni mukaiset kcal-määrät vaihdellen päivittäin.
        Mutta nyt joulukuussa olen pitänyt pari tankkausviikkoa syöden esim perunaa.
        Jos perunan antaa kylmettyä jääkaapissa, niin sen koostumus muuttuu
        eikä siitä tule sokerihumalaan, kuten kuumasta keitetystä perunasta.
        Nyt kuitenkin oli ikävä isoäidin raakapaistettuja sipulin kanssa,
        mikä tietää voita ja kokosrasvaa tirisevää annosta nostalgian tunnelmissa.
        Kun sitten syö kahvin kanssa juustoa näkillä tai ruisrouheleivällä,
        niin kcal-määrä nousee yli tarpeen, mikä merkitsee tankkaustakin.
        Sen jälkeen aineenvaihdunta vilkastuu ja on helppo vetää kcal-määrä
        vähäisemmäksi ja pudottaa viimeiset sitkeät kg:t.
        Olen saman pituinen kuin meidän Sanna Marinimme, mutta -4kg
        laihempi kuin tähtösemme, joten ei sitä laardia kovin paljoa ole!
        En suosittele miesten kainaloon "kukkakeppinä", mutta
        minun pravuurinumeroni miesten kesken onkin innoittaa heitä
        ajattelemaan elämän monipuolisuutta ja heidän omia kykyjään.
        Toimii mainiosti kun olen ollut pikkuveljien harjoittamana.

        Jatketaan harjoituksia omiin päämääriin omalla tavallamme!


    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Vatsalihasliike x 50

    • Anonyymi

      Käsivarret rinnalle liike x 50

    • Anonyymi

      Aamupalana mustikkajugurtia

    • Anonyymi

      Liikuntana hiusten halkominen x 50.

      Ruokajuomana kauravelli.

    • Anonyymi

      Paino 92,1

    • Anonyymi

      Mikä ihme järki olisi jättää kasvikset pois? Se olisi todella typerää.

      • Anonyymi

        Uskontoni takia välttelen kasvisten syöntiä , jo yli 30 vuotta.
        Kertoisitko mikä siinä on typerää?

        Mielestäni ihmisen halvekseminen ilman syytä on typerää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontoni takia välttelen kasvisten syöntiä , jo yli 30 vuotta.
        Kertoisitko mikä siinä on typerää?

        Mielestäni ihmisen halvekseminen ilman syytä on typerää

        Vain täydellinen hölmöläinen jättäisi tarkoituksella kaikki kasvikset pois ruokavaliostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain täydellinen hölmöläinen jättäisi tarkoituksella kaikki kasvikset pois ruokavaliostaan.

        Kerroppa hölmöläiselle miksi niitä pitäisi syödä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa hölmöläiselle miksi niitä pitäisi syödä?

        koska niissä on vitamiineja hivenaineita. Ja kasvikset ei lihota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koska niissä on vitamiineja hivenaineita. Ja kasvikset ei lihota.

        Lihassakin on vitamiineja ja hivenaineita.
        Laihduin 2 viikossa 7.5 kiloa ilman vihanneksia.
        Liha laihduttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontoni takia välttelen kasvisten syöntiä , jo yli 30 vuotta.
        Kertoisitko mikä siinä on typerää?

        Mielestäni ihmisen halvekseminen ilman syytä on typerää

        Mikä uskonto kieltää kasvisten syönnin?
        Lihan syönnin kiellon ymmärrän, mutta kasvisten syönnin, vaikka
        on tieteellisiä tutkimuksia, että kasvit reagoivat ihmisiin eri tavoin.
        Luettuani siitä tapaan kerätessäni kasveja varsinkin keväisin
        kysyä niiltä aina: haluatko jatkaa elämääsi minun kauttani?
        Kummasti jotkut haluavat ja toiset käskevät minun painua
        sinne "h*lvetin kuuseen!". Viimeksi mainitut myrkyttäisivät minut,
        joten vetäydyn pois nopeasti niiden läheisyydestä. Huvittaako?
        Kaupassa en tosin niin tee, mutta kasveissa on kasvimyrkkyjä!

        Toisaalta ajattelen kasvisten ja eläinten olevan minulle muistutus
        toisen hyväksi kärsimisestä ja uhrautumisesta.
        Minun uskontoni sanoo: "Rakasta lähimmäistäsi niin, että
        olet valmis kuolemaan hänen puolestaan!" Vaikeaako?
        Yhteiskunnassa on lukuisia ammatteja, joissa altistutaan
        oman elämänsä menetyksellä toisia pelastaessaan!
        Mietipä sitä ja ole kiitollinen kasveille ja lähimmäisillesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä uskonto kieltää kasvisten syönnin?
        Lihan syönnin kiellon ymmärrän, mutta kasvisten syönnin, vaikka
        on tieteellisiä tutkimuksia, että kasvit reagoivat ihmisiin eri tavoin.
        Luettuani siitä tapaan kerätessäni kasveja varsinkin keväisin
        kysyä niiltä aina: haluatko jatkaa elämääsi minun kauttani?
        Kummasti jotkut haluavat ja toiset käskevät minun painua
        sinne "h*lvetin kuuseen!". Viimeksi mainitut myrkyttäisivät minut,
        joten vetäydyn pois nopeasti niiden läheisyydestä. Huvittaako?
        Kaupassa en tosin niin tee, mutta kasveissa on kasvimyrkkyjä!

        Toisaalta ajattelen kasvisten ja eläinten olevan minulle muistutus
        toisen hyväksi kärsimisestä ja uhrautumisesta.
        Minun uskontoni sanoo: "Rakasta lähimmäistäsi niin, että
        olet valmis kuolemaan hänen puolestaan!" Vaikeaako?
        Yhteiskunnassa on lukuisia ammatteja, joissa altistutaan
        oman elämänsä menetyksellä toisia pelastaessaan!
        Mietipä sitä ja ole kiitollinen kasveille ja lähimmäisillesi!

        Uskontooni kuulu kunnioittaa luontoa ja tuottaa sille mahdollisimman vähän kärsimystä.

        Kysymykseni sinulle kuuluu kuinka tapat ruokasi mahdollisimman vähän kärsimystä aiheuttaen?

        Siksi en syö kasviksia , koska niiden syöminen aiheuttaa mielestäni niille kidutus kuoleman ja ne eivät pääse karkuun , niinkuin eläimet.

        Sisällä pidettävät kasvit ja eläimet kärsivät eniten.

        Katsoppa elokuva sausage party ja havahdu (se on piirretty mutta asia tulee siinä harvinaisen hyvin selville


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa hölmöläiselle miksi niitä pitäisi syödä?

        Että saisit aivosi toimimaan kuten normaaleilla ihmisillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontooni kuulu kunnioittaa luontoa ja tuottaa sille mahdollisimman vähän kärsimystä.

        Kysymykseni sinulle kuuluu kuinka tapat ruokasi mahdollisimman vähän kärsimystä aiheuttaen?

        Siksi en syö kasviksia , koska niiden syöminen aiheuttaa mielestäni niille kidutus kuoleman ja ne eivät pääse karkuun , niinkuin eläimet.

        Sisällä pidettävät kasvit ja eläimet kärsivät eniten.

        Katsoppa elokuva sausage party ja havahdu (se on piirretty mutta asia tulee siinä harvinaisen hyvin selville

        Hienoa! Katson elokuvan, eikä haittaa vaikka se on piirretty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontooni kuulu kunnioittaa luontoa ja tuottaa sille mahdollisimman vähän kärsimystä.

        Kysymykseni sinulle kuuluu kuinka tapat ruokasi mahdollisimman vähän kärsimystä aiheuttaen?

        Siksi en syö kasviksia , koska niiden syöminen aiheuttaa mielestäni niille kidutus kuoleman ja ne eivät pääse karkuun , niinkuin eläimet.

        Sisällä pidettävät kasvit ja eläimet kärsivät eniten.

        Katsoppa elokuva sausage party ja havahdu (se on piirretty mutta asia tulee siinä harvinaisen hyvin selville

        Mitä opetuksiin tulee, niin paljon riippuu siitä missä synnymme.
        Myös uskontomme perimme paljolta juuri sukulaisilta ja ympäristöstä.
        Ihmisellä on oikean ja väärän taju, jota omatunto vartioi".
        Jos uskontoon kuuluu varjella eläinten elämää, niin sitä pidetään vaikka
        suun edessä suojaa, että ei nielaise hyönteisiä, sillä omatunto vaatii sitä.

        Omantunnon kuunteleminen ja sen vaatimuksien noudattaminen on
        ihmiselle välttämätöntä, sillä jos toimii omaatuntoaan vastaan, niin
        ihminen haavoittaa itseään syvästi ja hänen henkinen alamäkensä alkaa.
        Omatunnon vaatimukset muuttuvat, kun ihminen on saanut perusteet
        uskoa johonkin muuhun, ja tulee vakuuttuneeksi uuden opin paremmuudesta.

        Jos aloittaja on vakuuttunut omien perustelujensa oikeudesta, esim.
        että kasveja ei pidä syödä, koska se on niiden kidutusta ja murhaa, niin
        hänen tulee kunnioittaa omaa omaatuntoaan, kunnes löytää muut perustelut.
        Jos joku täällä irvailee ja nimittelee siitä, niin sillä ei ole aloittajalle mitään merkitystä.
        Aloittajalla on mielenrauha ja itsekunnioitus, kun hän ei vahingoita luontoa.

        Aloittajalle on varmasti melkein mahdotonta asua kaupungissa, koska
        kaupungissa ei ole useinkaan mahdollisuutta kalastaa ja metsästää riistaa.
        Metsästä, luonnosta saa joka kuukausi puhdasta syötävää,
        vaikka se on talvikuukausina niukempaa.
        Esim. metsätyömiehet keittävät havun neuloista c-vitamiinirikasta teetä.
        Kaupungissa ostetaan sitrushedelmiä samaan tarkoitukseen.

        Jos valita voisin, niin asuisin ehdottomasti puhtaan luonnon keskellä!


    • Anonyymi

      Ruokana kebab ranskalaisilla, ilman kasviksia.juomana limpsa.

      • Anonyymi

        Mistä lihasta ranskalaisesi on valmistettu,
        vai eikö peruna ole kasvista?
        Nekin kärsivät rasvassa kiehuessaan vaikka
        kuolema on aika nopea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lihasta ranskalaisesi on valmistettu,
        vai eikö peruna ole kasvista?
        Nekin kärsivät rasvassa kiehuessaan vaikka
        kuolema on aika nopea.

        Peruna on jo kuollut kun se pannaan öljyyn kärisemään. Peruna kuolee kahdesti eli kun se nostetaan maasta ja kun sitä kohdellaan veitsellä kuorien ja paloitellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peruna on jo kuollut kun se pannaan öljyyn kärisemään. Peruna kuolee kahdesti eli kun se nostetaan maasta ja kun sitä kohdellaan veitsellä kuorien ja paloitellen.

        Ahaa! Saa siis syödä toisen kiduttamaa ja tappamaa,
        kunhan ei itse tapa! Siis omat keittiöpuutarhaviljelmät
        kasvihuonein ovat kuin kidutuskammioita eläville luomuksille.
        Jos kutsuu naapurin nostamaan omat syötävät ja
        tekee saman palvelun naapurille, niin se on OK!
        Toinen on jo tappanut, joten sallittua riistaa!

        Sinun periaatteesi ontuvat minusta.
        Olen samaa mieltä luomakunnan kunnioituksesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lihasta ranskalaisesi on valmistettu,
        vai eikö peruna ole kasvista?
        Nekin kärsivät rasvassa kiehuessaan vaikka
        kuolema on aika nopea.

        Peruna on juures


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa! Saa siis syödä toisen kiduttamaa ja tappamaa,
        kunhan ei itse tapa! Siis omat keittiöpuutarhaviljelmät
        kasvihuonein ovat kuin kidutuskammioita eläville luomuksille.
        Jos kutsuu naapurin nostamaan omat syötävät ja
        tekee saman palvelun naapurille, niin se on OK!
        Toinen on jo tappanut, joten sallittua riistaa!

        Sinun periaatteesi ontuvat minusta.
        Olen samaa mieltä luomakunnan kunnioituksesta!

        Riista on paras ruoka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peruna on juures

        Totta tosiaan, peruna on juures, kuten punajuuri, porkkana, lanttu...
        Siis kasviksilla, kuten salaatilla, kurkulla, tomaatilla...on sielu,
        jota ei uskonnon mukaan saa tappaa, mutta juurekset ovat sieluttomia.
        Niitä saa tappaa vaikka kaksi kertaa!
        Vetämällä ylös maasta ja veitsellä kuorimalla.
        Onpa onni, että juureksia saa tappaa, muttta miten uskont sallii hernekeiton,
        kun herne, linssit, pavut kasvavat mullan yläpuolella ja ovat kasviksia?
        Sorry, mutta tämä sääntöjen viidakko on noviisille kimurainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tosiaan, peruna on juures, kuten punajuuri, porkkana, lanttu...
        Siis kasviksilla, kuten salaatilla, kurkulla, tomaatilla...on sielu,
        jota ei uskonnon mukaan saa tappaa, mutta juurekset ovat sieluttomia.
        Niitä saa tappaa vaikka kaksi kertaa!
        Vetämällä ylös maasta ja veitsellä kuorimalla.
        Onpa onni, että juureksia saa tappaa, muttta miten uskont sallii hernekeiton,
        kun herne, linssit, pavut kasvavat mullan yläpuolella ja ovat kasviksia?
        Sorry, mutta tämä sääntöjen viidakko on noviisille kimurainen!

        Herneet ovat siemeniä, minkä takia ne luokitellaan hedelmiksi.

        Mansikka = ei kumpaakaan
        Mansikkaa ei virallisesti voi luokitella sen enempää hedelmäksi kuin vihannekseksi tai marjaksikaan..


    • Anonyymi

      Huomaa heti että avauksen on tehnyt pilailija, jolla on paaaljon ylimääräistä aikaa.

    • Anonyymi

      Itse kalastan ja syön vain riistaa.

      • Anonyymi

        Kukaan ei tuomitse kalastajia tai metsästäjiä raamatullisten uskontojen mukaan.
        Ensin Jumala itse antoi lihan ihmiselle ruoaksi vedenpaisumuksen jälkeen ja
        Jeesuksen opetuslapsia oli kalastajistakin; Jeesus tarjoili itse kalaa ja leipää.
        Kaikki syötiin siunauksen jälkeen arvostaen.

        Minä vältän lihan syömistä eläinten huonon kohtelun vuoksi.
        Vaikken pysty siihen täysin, niin kauan kuin tässä yhteiskunnassa elän.


    • Anonyymi

      Paino 93,0.

      Ruokajuomana sherry.

      • Anonyymi

        oliko sulla tarkoitus laihtua vai lihoa. olet lihonut lyhyessä ajassa 3 kiloa. Joten joku tossa sun tavassa nyt menee pieleen. katoin että sulla on tullu päivässä 3 kiloa lisää painoa . miten on mahdollista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oliko sulla tarkoitus laihtua vai lihoa. olet lihonut lyhyessä ajassa 3 kiloa. Joten joku tossa sun tavassa nyt menee pieleen. katoin että sulla on tullu päivässä 3 kiloa lisää painoa . miten on mahdollista?

        Kehon systeemit ovat hämmästyttäviä! Ylläreiltä ei säästy.
        Eikä se rasva lähde sieltä, mistä sitä itse haluaa, eikä siirry
        sinne, minne sitä pehmustetta toiveajattelee!
        Välistä keho pitää nesteitä ja toisinaan saa juosta 10 kertaa...
        Vaikka elää esimerkillisesti, niin paino pysyy samana parikin
        kuukautta, mutta yht'äkkiä kilot rapisevat vaa'alla korkojen
        kanssa. Vaikka ne kg:t vaihtelevat muutaman kg:n, niin
        mitat voivat pysyä samoina, tai paino on sama pöhöttyneenä.
        Ja sellaisen kehon kanssa pitäisi sitten elää ihmisiksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oliko sulla tarkoitus laihtua vai lihoa. olet lihonut lyhyessä ajassa 3 kiloa. Joten joku tossa sun tavassa nyt menee pieleen. katoin että sulla on tullu päivässä 3 kiloa lisää painoa . miten on mahdollista?

        Ei ole minun kirjoitus.
        Tämä juoppo personal trainer kirjottaa mitä haluaa ja provosioi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole minun kirjoitus.
        Tämä juoppo personal trainer kirjottaa mitä haluaa ja provosioi

        Mistä sinut erottaa muista sekopäistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oliko sulla tarkoitus laihtua vai lihoa. olet lihonut lyhyessä ajassa 3 kiloa. Joten joku tossa sun tavassa nyt menee pieleen. katoin että sulla on tullu päivässä 3 kiloa lisää painoa . miten on mahdollista?

        Älä usko trolli, painoni oli 90.2 ja tänään ruokana 1 nakki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinut erottaa muista sekopäistä?

        Syön aamupalaksi nakin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hernekeittokeitto auttaa ummetukseen


    • Anonyymi

      5 päivää aikaa ja 4,5 kiloa pitäis saada pois.

      • Anonyymi

        Aamupalana nakki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamupalana nakki

        jos et enempää syö niin voit saavuttaa sen 10 kiloa iha hyvin


      • Anonyymi

        Älä usko trollia, eikä painon pudotus ole kilpailu vaan tavoite kuinka paljon sinun painosi on pudonnut janaa lukiessasi


    • Anonyymi

      Silmien räpyttely liike x 50.

      Urheilujuomana creme fraiche.

      • Anonyymi

        Etkö jaksa enää trollata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö jaksa enää trollata

        Ymmärrän, että voit itse huonosti ja foorum on paikka sinulle
        päästää ulos pahaa oloasi, jota et jaksa muuten käsitellä.
        Onko vaikeaa joulun lähestyessä ja olosuhteiden kiristyessä?
        Parempi, että päästelet täällä aivop*erujasi kuin lähimmäisten kesken.
        Se vähentäisi vielä enemmän sinun tuttavapiiriäsi, sillä ystäväpiirisi
        taitaa olla niukkaa. Et ole siinä tilassa yksin! Ryhmä lisääntyy!
        Vaikka sinun asnteesi tuntuu olevan ympärivuotista.;-)

        Mitä, jos kertoisit vaihteeksi omasta painostasi, kun täällä pyörit?
        Entä liikunnastasi ja ravinnostasi, vai häpeätkö kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että voit itse huonosti ja foorum on paikka sinulle
        päästää ulos pahaa oloasi, jota et jaksa muuten käsitellä.
        Onko vaikeaa joulun lähestyessä ja olosuhteiden kiristyessä?
        Parempi, että päästelet täällä aivop*erujasi kuin lähimmäisten kesken.
        Se vähentäisi vielä enemmän sinun tuttavapiiriäsi, sillä ystäväpiirisi
        taitaa olla niukkaa. Et ole siinä tilassa yksin! Ryhmä lisääntyy!
        Vaikka sinun asnteesi tuntuu olevan ympärivuotista.;-)

        Mitä, jos kertoisit vaihteeksi omasta painostasi, kun täällä pyörit?
        Entä liikunnastasi ja ravinnostasi, vai häpeätkö kertoa?

        Tämä oli sille irvailijalle, joka kommentoi halveksien kaikkia muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, että voit itse huonosti ja foorum on paikka sinulle
        päästää ulos pahaa oloasi, jota et jaksa muuten käsitellä.
        Onko vaikeaa joulun lähestyessä ja olosuhteiden kiristyessä?
        Parempi, että päästelet täällä aivop*erujasi kuin lähimmäisten kesken.
        Se vähentäisi vielä enemmän sinun tuttavapiiriäsi, sillä ystäväpiirisi
        taitaa olla niukkaa. Et ole siinä tilassa yksin! Ryhmä lisääntyy!
        Vaikka sinun asnteesi tuntuu olevan ympärivuotista.;-)

        Mitä, jos kertoisit vaihteeksi omasta painostasi, kun täällä pyörit?
        Entä liikunnastasi ja ravinnostasi, vai häpeätkö kertoa?

        Tähän ketjuun ei oikein sovi luonnollisesti oman painon yhtäkkinen esittely. Lukija saattaisi ihmetellä mikä sen yhteys on aloittajan erikoiseen projektiin.

        Aloittajalla ei ole kaikki muumit laaksossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän ketjuun ei oikein sovi luonnollisesti oman painon yhtäkkinen esittely. Lukija saattaisi ihmetellä mikä sen yhteys on aloittajan erikoiseen projektiin.

        Aloittajalla ei ole kaikki muumit laaksossa.

        Käytätkö vastedes lainausmerkkejä jos otat sitaatteja toisten viesteistä?

        PS. Luulen aloittajan muumien olevan paremmin laaksossa kuin sinun. Mutta hänen epäterveellinen laihdutusmetodinsa ei ole järkevä, jos sen päätarkoitus on sallia myohemmin tapahtuva ahmiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö vastedes lainausmerkkejä jos otat sitaatteja toisten viesteistä?

        PS. Luulen aloittajan muumien olevan paremmin laaksossa kuin sinun. Mutta hänen epäterveellinen laihdutusmetodinsa ei ole järkevä, jos sen päätarkoitus on sallia myohemmin tapahtuva ahmiminen.

        Sinä ja aloittaja olette samasta muotista.

        Suuret luulot itsestänne 😴.

        Ps. En käytä, miksi käyttäisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö vastedes lainausmerkkejä jos otat sitaatteja toisten viesteistä?

        PS. Luulen aloittajan muumien olevan paremmin laaksossa kuin sinun. Mutta hänen epäterveellinen laihdutusmetodinsa ei ole järkevä, jos sen päätarkoitus on sallia myohemmin tapahtuva ahmiminen.

        Olet herkkä, kiltti, hiljainen ja tunnollinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet herkkä, kiltti, hiljainen ja tunnollinen ihminen.

        Tyypillinen kirjaston täti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen kirjaston täti.

        Hyvin sanottu.


    • Anonyymi

      Sanoilla 'kasvis' ja 'vihannes' on sanakirjan mukaan sekalaisia merkityksiä.

      Yleensä kasviksiin kuuluvat vihannekset ja juurekset, joskus myös hedelmät ja marjat.

      Joskus taas 'vihannesta' käytetään 'kasviksen' synonyymina. Yleensä kuitenkin vihannes on sellainen kasvis, joka ei ole juures eikä hedelmä tai marja.

      Normaali luokitus:
      1. kasvikset
      vihannekset
      - juurekset
      -hedelmät ja marjat

      • Anonyymi

        Paino vahongossä väärää nappulaa, ja teksti lähti liian aikaisin liikkeelle.

        Tässä siis normaaliluokitus:

        1. kasvikset
        a) vihannekset
        b) juurekset
        c) sienet
        d) palkokasvit
        2. hedelmät ja marjat
        a) hedelmät
        b) marjat

        Perunakin on epäilemättä kasvis, vaikka ravitsemussuosituksissa sitä ei lasketa kasviskiintiöön. Ruokaviraston sivulla ravitsemussuosituksen mukaan ”Lisää ruokavalioosi enemmän kasviksia (= juureksia, vihanneksia, palkokasveja, sieniä, hedelmiä ja marjoja)”


    • Anonyymi

      Hiusten halkomis liike x 50 ja venyttely siihen päälle.

      Liikuntajuomana gin ja tonic sekä kirnupiimä.

      Kasviksena maksakastike.

      Paino 92,75 kiloa liikunnan jälkeen.

    • Anonyymi

      Päivän ruokana palanen salami pitsaa

    • Anonyymi

      Polven nosto liike x 50.

      Urheilujuomana smetana.

      Ps. Onko sian kylki vihannes tai kasvis?

      • Anonyymi

        Naljailet väärälle henkilölle (sattuneesta syystä varma tieto), mutta sekaantuminen tällä anonyymipalstalla on helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naljailet väärälle henkilölle (sattuneesta syystä varma tieto), mutta sekaantuminen tällä anonyymipalstalla on helppoa.

        Etkö voisi vain vastata kysymykseen?

        Urheilujuomana munatoti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voisi vain vastata kysymykseen?

        Urheilujuomana munatoti.

        Siankylki on liharuoka, punaista lihaa. Se käy kasviksesta vain harvoin.


    • Anonyymi

      Päivän ruokana siipikarjan höyhenet.

      Paino 92,9

      • Anonyymi

        Voỉsỉt lỉỉmata poslỉỉnỉpỉlluusỉ muutaman höyhenen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voỉsỉt lỉỉmata poslỉỉnỉpỉlluusỉ muutaman höyhenen.

        Hyvin sanottu. Oli pakko nousta ylös ja alkaa taputtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Oli pakko nousta ylös ja alkaa taputtaa.

        Ruokajuomana sulatettu voi.


    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä

    • Anonyymi

      Paino 87 4 kg puhelin kädessä.

      3 päivää olutta ja Jallu/votka annoksia

      • Anonyymi

        Tavoite saavutettu,nyt valmistaudun joulupöydän herkkuihin kalaa makkaraa lihaa perunoillla
        Tammikuussa taas uusi yritys .nyt hampurilainen sipsi suklaa mielessä.tsemppiä treeniin syökää hyvin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoite saavutettu,nyt valmistaudun joulupöydän herkkuihin kalaa makkaraa lihaa perunoillla
        Tammikuussa taas uusi yritys .nyt hampurilainen sipsi suklaa mielessä.tsemppiä treeniin syökää hyvin

        Mikä järki tossa on. hienoa että olet ylpeä. nyt vaan lihottaa niin voit taas laihduttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoite saavutettu,nyt valmistaudun joulupöydän herkkuihin kalaa makkaraa lihaa perunoillla
        Tammikuussa taas uusi yritys .nyt hampurilainen sipsi suklaa mielessä.tsemppiä treeniin syökää hyvin

        Onnittelut aloittajalle onnistuneesta päämäärän saavuttamisesta!
        Meillä jokaisella on se oma tapamme voida hyvin, eikä toisten tarvitse
        sitä tohtoroida! Hoitakoon kukin oman kehonsa lihoilla tai Jaluilla.

        Hyvä pitää välillä lataus kuukausia, jolloin syö hiukan runsaammin.
        Sitten taas hiukan niukemmalla, sillä tärkeintä on ravita kehoaan
        riittävästi, harrastaa liikuntaa, varsinkin joulun istumisien jälkeen.
        Lepoa ei tule myöskään unohtaa.
        Hyviä voimia kaikille ja varsinkin aloittajalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut aloittajalle onnistuneesta päämäärän saavuttamisesta!
        Meillä jokaisella on se oma tapamme voida hyvin, eikä toisten tarvitse
        sitä tohtoroida! Hoitakoon kukin oman kehonsa lihoilla tai Jaluilla.

        Hyvä pitää välillä lataus kuukausia, jolloin syö hiukan runsaammin.
        Sitten taas hiukan niukemmalla, sillä tärkeintä on ravita kehoaan
        riittävästi, harrastaa liikuntaa, varsinkin joulun istumisien jälkeen.
        Lepoa ei tule myöskään unohtaa.
        Hyviä voimia kaikille ja varsinkin aloittajalle!

        Aloittaja voi lỉỉmata poslỉỉnỉpỉlluunsa muutaman höyhenen.

        Paino 91,9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja voi lỉỉmata poslỉỉnỉpỉlluunsa muutaman höyhenen.

        Paino 91,9

        Hyvin sanottu. Melkoista verbaaliakrobatiaa taas Pilailijalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Melkoista verbaaliakrobatiaa taas Pilailijalta.

        Pilailijan pilailijalta kiitos.

        Paino 92,81


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut aloittajalle onnistuneesta päämäärän saavuttamisesta!
        Meillä jokaisella on se oma tapamme voida hyvin, eikä toisten tarvitse
        sitä tohtoroida! Hoitakoon kukin oman kehonsa lihoilla tai Jaluilla.

        Hyvä pitää välillä lataus kuukausia, jolloin syö hiukan runsaammin.
        Sitten taas hiukan niukemmalla, sillä tärkeintä on ravita kehoaan
        riittävästi, harrastaa liikuntaa, varsinkin joulun istumisien jälkeen.
        Lepoa ei tule myöskään unohtaa.
        Hyviä voimia kaikille ja varsinkin aloittajalle!

        Onnitteluja en kaipaa , vaan näytimpä eräänlaisen tavan laihtua, eikä liikuntakaan tarvitae alussa olla voimailua , vaan liikettä jota lisätään.

        Söin mitä halusin ja loppukiri rullasi hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnitteluja en kaipaa , vaan näytimpä eräänlaisen tavan laihtua, eikä liikuntakaan tarvitae alussa olla voimailua , vaan liikettä jota lisätään.

        Söin mitä halusin ja loppukiri rullasi hyvin.

        Anteeksi onnitteluni! En tiennyt niidenkin ärsyttävän.
        Tätä foorumia en enää halua katsoa sen töykeiden vastausten
        ja moraalittomien kommenttien tähden!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi onnitteluni! En tiennyt niidenkin ärsyttävän.
        Tätä foorumia en enää halua katsoa sen töykeiden vastausten
        ja moraalittomien kommenttien tähden!

        Anteeksi ei tarvitse pyydellä,eikä ne minua ärsytä.
        Painonpudotus ja liikkumisen lisäys oli tarkoitus näyttää sekä ruoka.

        Vastauksia tulee monilta.

        Ensi kuussa taas uusi tavoite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi onnitteluni! En tiennyt niidenkin ärsyttävän.
        Tätä foorumia en enää halua katsoa sen töykeiden vastausten
        ja moraalittomien kommenttien tähden!

        Älä nyt pahoita mieltäsi. Olet herkkä ja oikeudentuntoinen ja ryhdyt helposti puolustelemaan toisia väärinkohdeltuja. Parempi olisi itsellesi, jos negatiivisen viestin kohdalla painaisit vain sisäistä ignore-nappulaasi. Voit lukea tätä palstaa, mutta karaise samalla mieltäsi. Tällä anonyymipalstalla sen pitäisi olla helpompaa kuin nimimerkkipalstalla. Lähdin itse sellaiselta pois jokunen vuosi sitten, kun otin persoonaani kohdistuneet arvostelut niin raskaasti.


    • Anonyymi

      No nyt on taas ihan outo meininki laihduttamiseen. Se mikä pitää paikkansa ,on että syöt sen minkä kulutat. Toki perimällä on osuus lihavuuteen, ei ole pitkiä jalkoja, peffa on leveä yms. mutta terveellisesti syömällä ja oikein kuluttamalla ei ole pelkoa ylipainosta. Se on tosi että meistä kaikista saa lihavia, jos vaan sohvalla istutaan suklaalevy sylissä ja jatkuvasti napostellaan Ole ylpeä itsestäsi sellaisena kuin olet!

      • Anonyymi

        Muutaman viikon päästä samantyylinen homma edessä taas , mahtuu paremmin lentokoneen istuimeen.


    • Anonyymi

      Jos et hengästy liikkuessa eikä tule hiki, et ole itseäsi muuta kun säästänyt tehokkaalta treeniltä. Nyt talvella lumitöissä on hyvää ja tarpeellista kuntoilua kun autonsa yrittää saada auratun vallin yli pihasta pois. Jos ei ole omaa pihaa, voi mennä rehkimään apua tarvitseville ja kunto kasvaa huomaamatta. Ja tulee hyvä mieli. Ulkoilu tulee samalla suoritettua. Suosittelen!!!

      • Anonyymi

        Haravoinnista, roskienkeräilystä tai nuotiopaikalla puiden tekemisestä


    • Anonyymi

      Niskoittelu liike x 50.

      Urheilujuomana rypsiöljy.

      • Anonyymi

        Pilailija esittää kiitoksen parhaasta ketjusta, jossa ei ollut päätä eikä häntää.

        Paino 93,0


    • Anonyymi

      >>> Ymmärrän, että voit itse huonosti ja foorum on paikka sinulle päästää ulos pahaa oloasi, jota et jaksa muuten käsitellä. Onko vaikeaa joulun lähestyessä ja olosuhteiden kiristyessä? Parempi, että päästelet täällä aivop*erujasi kuin lähimmäisten kesken. Se vähentäisi vielä enemmän sinun tuttavapiiriäsi, sillä ystäväpiirisi taitaa olla niukkaa. Et ole siinä tilassa yksin! Ryhmä lisääntyy! Vaikka sinun asnteesi tuntuu olevan ympärivuotista.;-)

      Sinulta ei sitten pysy mikään salassa! Tämä on ihan älyttömän hienoa, kun foorumin oma kyökkipsykologi antaa omat lausuntonsa ilman mitään korvausta. Heppu kulkee ilmeisesti pyhällä hengellä ja hyvällä tahdollaan, teksti oikein huokuu hyvää joulumieltä ja asiantuntemusta. Ei ole menneet viiden vuoden kalliit yliopisto-opinnot hukkaan. Kuka onkaan täysin virheellisesti sanonut, että psykiatristen palvelujen saaminen on vaikeaa ja jonot ovat pitkät?

      Voisitko antaa jonkin sähköisen osoitteen täällä jakeluun, että sinulle voisi lähettää yv:tä, vai onko se ammattietiikkasi vastaista? Voimme sitten sopia myös laskutuksestasi, ei kai kukaan paljasta kaikkia ammattinsa saloja ikuisesti korvauksetta.

      >>> Mitä, jos kertoisit vaihteeksi omasta painostasi, kun täällä pyörit?

      Painoa on 120 - 130 kiloa täällä pyöriessäni. Jos pyörin muualla, paino laskee heti noin sadan kilon pintaan, ja välittömästi jos lakkaan pyörimästä, paino laskee reilusti alle 70 kilon. Eikö olekin kummallista, miten pyöriminen vaikuttaa painooni tuolla tavoin? Luuletko että pyöriminen vaikuttaa muilla samalla tavoin, opetettiinko sinulle koulutuksessasi sitä, vai pitäisikö etsiä joku fyysikko vastaamaan tuohon? Se pyörii sittenkin, kuten Einstein sanoisi.

      >>> Entä liikunnastasi ja ravinnostasi, vai häpeätkö kertoa?

      Hienosti vedit esille taas tuon häpeän! Hyvä. Vaivaakohan tuo häpeä useasti myös muita; varmastikin.

      Liikunnasta sen verran, että liikun lähinnä pyörimällä. Mutta senhän jo edellä osoitit tietäväsi.

      Ravintoni koostuu lähinnä elintarvikkeista, joita saan (saamme) lähialueen marketeista tai netin kautta tilaamalla. Usein tilaan (tilaamme)ravintoa ruokalistalta, jonka ravintolan tarjoilija tuo pöytään siinä istuessani tai vaihtoehtoisesti (yleensä) mieshenkilö kuljettaa kotiin kulkuneuvolla. Vaihtoehtoisesti voin kävellä ravintolassa olevan pitkän ja isohkon pöydän ääreen, josta voi lappaa omalle lautaselleen kaiken haluamansa ravinnon.

      En ole varma pitäisikö tuota edellistä tapaa hävetä; pitäisikö, siis noin psykoterapeutin näkökulmasta?

      Mukavaa, kun halusit osallistua. Maailma kaipaa lisää kaltaisiasi esikuvia, joista lapset ja nuoret voivat ottaa oppia.

      • Anonyymi

        Sivullisen sivuhuomio: ”pyöriä”-verbillä on suomessa useita merkityksiä.

        Kielitoimiston sanakirja tuntee seitsemän eri merkitystä, joista yksi on arkikielessä käytettävä 'oleilla, hortoilla, ”palloilla”.'

        Muita merkityksiä ja esimerkkilauseita:

        Pyöriä myötä-, vastapäivään.
        Pyörä, hyrrä, pallo, potkuri pyörii.
        Pyörivä tuoli, ovi.
        Pyörivä näyttämö.
        Maailma pyöri silmissä.

        Hänen huulillaan pyöri jo terävä vastaus = hän oli jo vastaamaisillaan terävästi.
        Mielessä pyöri [= oli vähän väliä] jo kesäloma.

        Moottori, mylly pyörii.
        Työt on saatava pyörimään [= edistymään, jatkumaan, sujumaan, luistamaan] kitkattomasti.

        Tehtaat pyörivät yötä päivää.
        Elokuva pyörii parhaillaan teattereissa. (ark.)

        Pallo pyöri pensaikkoon.
        Panna raha pyörimään liikkeelle. (kuv.)

        Lattialla pyöri monta paria. (tanssimisesta)
        Pyöriä piirissä.

        Lapset pyörivät äidin helmoissa, jaloissa.
        Pääministerin ympärillä pyörivät lehtimiehet.

        Pyöriä tutussa jengissä. ark. oleilla, hortoilla, ”palloilla”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivullisen sivuhuomio: ”pyöriä”-verbillä on suomessa useita merkityksiä.

        Kielitoimiston sanakirja tuntee seitsemän eri merkitystä, joista yksi on arkikielessä käytettävä 'oleilla, hortoilla, ”palloilla”.'

        Muita merkityksiä ja esimerkkilauseita:

        Pyöriä myötä-, vastapäivään.
        Pyörä, hyrrä, pallo, potkuri pyörii.
        Pyörivä tuoli, ovi.
        Pyörivä näyttämö.
        Maailma pyöri silmissä.

        Hänen huulillaan pyöri jo terävä vastaus = hän oli jo vastaamaisillaan terävästi.
        Mielessä pyöri [= oli vähän väliä] jo kesäloma.

        Moottori, mylly pyörii.
        Työt on saatava pyörimään [= edistymään, jatkumaan, sujumaan, luistamaan] kitkattomasti.

        Tehtaat pyörivät yötä päivää.
        Elokuva pyörii parhaillaan teattereissa. (ark.)

        Pallo pyöri pensaikkoon.
        Panna raha pyörimään liikkeelle. (kuv.)

        Lattialla pyöri monta paria. (tanssimisesta)
        Pyöriä piirissä.

        Lapset pyörivät äidin helmoissa, jaloissa.
        Pääministerin ympärillä pyörivät lehtimiehet.

        Pyöriä tutussa jengissä. ark. oleilla, hortoilla, ”palloilla”.

        Mitä, jos sivullisena kertoisit omasta painostasi, kun täällä kerta valmiiksi pyörit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä, jos sivullisena kertoisit omasta painostasi, kun täällä kerta valmiiksi pyörit?

        Tähän ketjuun ei oikein sovi luonnollisesti oman painon yhtäkkinen esittely. Lukija saattaisi ihmetellä mikä sen yhteys on aloittajan erikoiseen projektiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän ketjuun ei oikein sovi luonnollisesti oman painon yhtäkkinen esittely. Lukija saattaisi ihmetellä mikä sen yhteys on aloittajan erikoiseen projektiin.

        Totta. Aloittajan ketju on jo syntyjään tarkoitettu pilailuun. Vain täysi tomppeli jättäisi vapaaehtoisesti kasvikset ruokavaliostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Aloittajan ketju on jo syntyjään tarkoitettu pilailuun. Vain täysi tomppeli jättäisi vapaaehtoisesti kasvikset ruokavaliostaan.

        Eräs miekkonen sanoi populistisesti "minä en syö kasviksia koska tosimies syö lihaa"
        minä oon itse sekasyöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Aloittajan ketju on jo syntyjään tarkoitettu pilailuun. Vain täysi tomppeli jättäisi vapaaehtoisesti kasvikset ruokavaliostaan.

        Eräs miekkonen sanoi populistisesti "minä en syö kasviksia koska tosimies syö lihaa"
        minä oon itse sekasyöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs miekkonen sanoi populistisesti "minä en syö kasviksia koska tosimies syö lihaa"
        minä oon itse sekasyöjä.

        Jokainen saa syödä mitä tarvitsee


    • Anonyymi

      Paino 92,74.

      Nilkan pyöritys liike x 50.

      Liikuntajuomana joulukinkun paistorasva.

      • Anonyymi

        Paistorasvaa ei pidäkään kaataa viemäriin vaan kurkusta alas raskaan liikunnan jälkeen.


    • Anonyymi

      Saunassa venyttelyä ja liikuntana lumityöt.

    • Anonyymi

      Nälkää näkemättä, syöden kaikkea mitä mieli teki, kahdessa viikossa painoa pois 5kg.
      Poiketen aloituksesta, tämä on täyttä totta. Alkoholissakin on kai kaloreja?

    • Anonyymi

      Pyllistys liike x 50.

      Liikuntajuomana perunavelli.

    • Anonyymi

      Aloitus on harvinaisen läpinäkyvä provo mutta vastaan yhdellä tosiasialla.
      Tosiasia on, että painon putoaminen ei riipu siitä mitä syö vaan siitä mitä jättää syömättä.
      Vähäenergisten ja suojaravinnepitoisten rehujen korvaaminen jollakin muulla vatsan täytteellä on herja jonka hölmömpikin tajuaa.

      • Anonyymi

        "Tosiasia on, että painon putoaminen ei riipu siitä mitä syö vaan siitä mitä jättää syömättä."

        Hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosiasia on, että painon putoaminen ei riipu siitä mitä syö vaan siitä mitä jättää syömättä."

        Hyvin sanottu.

        Typerästi sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerästi sanottu.

        Vaimoni piti painonsa kurissa vuosikymmet rajoittamalla rasva- höttöhiilaripitoisten herkkujen popsimista. Muuten söi normaalin määrän, sopivan usein tavallista, kostumukseltaan harkittua kotiruokaa.
        Maksan osittaisen verenkierohäiriön seurauksena lekuri sanoi 52v /160sm / 52 kiloselle rouvalle hänen tarvitsevan varaenergiaa kehoon mahdollisen, vakavan vatsataudin varalle.
        Rouva ryhtyi popsimaan noita aikasemmin harvinaisia herkkuja, viinereitä, kuivakakkua, täytepipareita yms. Ei ahmimalla van kohtuudella. Avot! Paino ryhtyi nousemaan.
        On helppo päätellä, että oli tärkeämpää mitä jättu syömatta kuin se mitä söi.
        Sieti syödä tavallista kotiruokaa tarpeensa mukaan mutta hötöt olivat ylimääräistä!
        Itselläni sama kokemus mutta hieman toisissa puitteissa.
        Harkinta noutopöydässä kannattaa. Jättää syömättä sen ( määrä tai laatu ) mitä ei todella tarvitse niin hallitse kulutus/energian saanti tasapainon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimoni piti painonsa kurissa vuosikymmet rajoittamalla rasva- höttöhiilaripitoisten herkkujen popsimista. Muuten söi normaalin määrän, sopivan usein tavallista, kostumukseltaan harkittua kotiruokaa.
        Maksan osittaisen verenkierohäiriön seurauksena lekuri sanoi 52v /160sm / 52 kiloselle rouvalle hänen tarvitsevan varaenergiaa kehoon mahdollisen, vakavan vatsataudin varalle.
        Rouva ryhtyi popsimaan noita aikasemmin harvinaisia herkkuja, viinereitä, kuivakakkua, täytepipareita yms. Ei ahmimalla van kohtuudella. Avot! Paino ryhtyi nousemaan.
        On helppo päätellä, että oli tärkeämpää mitä jättu syömatta kuin se mitä söi.
        Sieti syödä tavallista kotiruokaa tarpeensa mukaan mutta hötöt olivat ylimääräistä!
        Itselläni sama kokemus mutta hieman toisissa puitteissa.
        Harkinta noutopöydässä kannattaa. Jättää syömättä sen ( määrä tai laatu ) mitä ei todella tarvitse niin hallitse kulutus/energian saanti tasapainon.

        Minulle eivät noutopöydät sovi. Syön aina niissä koko rahan edestä ähkyyn etten vaan "häviä". Tiedän, on moukkamaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle eivät noutopöydät sovi. Syön aina niissä koko rahan edestä ähkyyn etten vaan "häviä". Tiedän, on moukkamaista.

        Niin tapahtui minullekin alkuvaiheessa vaikka ennitse maksanut mitään. Parin vuoden aikan olin altistunut tuolle yhteensä noin 6kk:n ajan työmatkoilla.
        Vaikka valitsin aamiaspöydässä syömiseni, kuten myös lounaalla ja päivälliselleä niin, laatuvalokoimasta huolimatta määrä meni överiksi. Kun siihen liittyi työntajan kustantama kohtuullinen alkoholi niin kahden vuoden tulos oli tuhoisa.
        176cm / 92kg.
        Olivat potettavia vuosia.
        Tuon jälkeen kun olen noutopöytäpaikassa niin syön ajan kanssa, harkiten. otan kylmäruokaryhmittäin lautaselleni makupaloja. Nautiskelen. Ruokajuoama vettä.
        Kylmien kalojen jälkeen lihaleikkeleet. Määrä riippuun lämpimien valikoimasta.
        Jos lämpimissä ei ole miellyttävää tai on ruuhkaa niin harkitsen kylmien santsausta.
        Jälkkärien kanssa harkintaa. Aikaa kuluu helposti parisen tuntia.
        Hidas ruokailu ehtii antamaan kylläisyyden tunteen ilman ahmimista. Syljen ptyaliini aloittaa syödyn prosessoinin jo suussa.
        Piti käydä tuolla 92:ssa ja sitten rysäyttää 8-kymppiin ja jatkaa ennalta suunnitellulla tavalla.
        Nyt, kymmeniä vuosia myöhemmin vaaka näyttää 78 kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tapahtui minullekin alkuvaiheessa vaikka ennitse maksanut mitään. Parin vuoden aikan olin altistunut tuolle yhteensä noin 6kk:n ajan työmatkoilla.
        Vaikka valitsin aamiaspöydässä syömiseni, kuten myös lounaalla ja päivälliselleä niin, laatuvalokoimasta huolimatta määrä meni överiksi. Kun siihen liittyi työntajan kustantama kohtuullinen alkoholi niin kahden vuoden tulos oli tuhoisa.
        176cm / 92kg.
        Olivat potettavia vuosia.
        Tuon jälkeen kun olen noutopöytäpaikassa niin syön ajan kanssa, harkiten. otan kylmäruokaryhmittäin lautaselleni makupaloja. Nautiskelen. Ruokajuoama vettä.
        Kylmien kalojen jälkeen lihaleikkeleet. Määrä riippuun lämpimien valikoimasta.
        Jos lämpimissä ei ole miellyttävää tai on ruuhkaa niin harkitsen kylmien santsausta.
        Jälkkärien kanssa harkintaa. Aikaa kuluu helposti parisen tuntia.
        Hidas ruokailu ehtii antamaan kylläisyyden tunteen ilman ahmimista. Syljen ptyaliini aloittaa syödyn prosessoinin jo suussa.
        Piti käydä tuolla 92:ssa ja sitten rysäyttää 8-kymppiin ja jatkaa ennalta suunnitellulla tavalla.
        Nyt, kymmeniä vuosia myöhemmin vaaka näyttää 78 kiloa.

        Monelle on käynyt samallalailla pikaruokapaikoissa töissä käydessä


    • Anonyymi

      Paino lähtenyt tippumaan

    • Anonyymi

      Ruokaa on tullut syötyä

    • Anonyymi

      Ruoka määrät ovat ruvenneet pienenemään

      • Anonyymi

        Miten paino määrät ?

        Onko liha pullat tai salaatti kastike maistunut ?

        Onko annos koot samalla ryhtyneet pienentymään kuin ruoka määrät ?

        Suosittelen näkki leipää sekä voi leipä kinkkua päälle ja vain vähäsen voi leipä margariinia sekä kurkku viipaleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten paino määrät ?

        Onko liha pullat tai salaatti kastike maistunut ?

        Onko annos koot samalla ryhtyneet pienentymään kuin ruoka määrät ?

        Suosittelen näkki leipää sekä voi leipä kinkkua päälle ja vain vähäsen voi leipä margariinia sekä kurkku viipaleita.

        Kurkku viipaleet ovat se lihoittava kasvi.

        Ne ovat poissa kuviosta.


    • Anonyymi

      Painokin laskee.
      Ruoka määrä pieneni nakkiin pekonilla ja jokupäivä en syönyt lainkaan, juotavaa kyllä kulu.
      En ulkomailla katsellut kaloreita, pizzapala oli viikon suurin ruoka , puolikas hampurilainen erään päivän ruoka.

    • Anonyymi

      Paino nousi 98 kiloon ,ennen kuin jatkoin painonpudotusta..

      Nyt ensimmäisellä viikolla on jo muutama kilo hävinnyt.
      Liikuntaa en ollu harrastanut.

    • Anonyymi

      Nyt 2,5 viikossa 4 kg hävinnyt , ilman liikuntaa painon pudotus on ollut 2 kertaa hitaampaa.

    • Anonyymi

      Nyt laihduttaessa meni 3.5 viikkoa ja paino putosi 8 kiloa.
      En harrastanut lainkaan liikuntaa , mutta paastosin viimeisen viikon.

    • Anonyymi

      1.5 kuukaudessa paino on noussut 3 kiloa.
      Ruokavalio on pysynyt samana.
      Liikuntaa en ole harrastanut.

    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe