Jumalan valtakunnan ja lahkon ero

Anonyymi-ap

lahko henki on kaikilka ja ne sen sisällä, jumalan valtakunta on sisällä johon lahkolainen ei pääse koska on ulkona

22

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä kristityillä on usko Jeesukseen ja Hänen kuolemallaan lunastama sovitus saatanan, synnin-ja kuoleman vallasta. Tuon lahjavanhurskauden saamme uskomalla Jeesukseen ja ottamalla kasteen,-joka pesee synnit pois.

      • Anonyymi

        Hiekalle tunnut rakentavan uskosi. Raamattu ei opeta noin.
        Sakramentit vaativat uskovaisen sudämen. Juudaskin nautti ehtoollisen omaksi turmiokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiekalle tunnut rakentavan uskosi. Raamattu ei opeta noin.
        Sakramentit vaativat uskovaisen sudämen. Juudaskin nautti ehtoollisen omaksi turmiokseen.

        Pelastus on tarkoitettu kaikille Room. 10
        5 Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: »Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän.» 6Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: »Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?» – nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle – 7»tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?» – nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista. 8Mitä siis on sanottu?
        – Sana on lähellä sinua,
        sinun suussasi ja sinun sydämessäsi,
        nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. 9Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. 11Kirjoituksissa sanotaan: »Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.» 12Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. 13Onhan kirjoitettu: »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.»
        14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista? 15Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: »Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!» 16Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: »Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?» 17Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana. 18Nyt kysyn: eivätkö he ehkä ole kuulleetkaan sitä? Varmasti ovat:
        – Heidän äänensä on kaikunut kaikkialle,
        heidän sanansa maan ääriin asti.
        19 Mutta eikö Israel ole sitä käsittänyt? Jo Mooses sanoo:
        – Minä saan teidät kadehtimaan kansaa, joka ei ole kansa,
        vihaamaan pakanoiden ymmärtämätöntä joukkoa.
        20 Jesaja sanoo vielä rohkeammin:
        – Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet,
        olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.
        21Israelista hän sen sijaan sanoo: »Päivästä päivään olen ojentanut käsiäni uppiniskaista ja vastustelevaa kansaa kohti.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastus on tarkoitettu kaikille Room. 10
        5 Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: »Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän.» 6Mutta uskon vanhurskaus puhuu näin: »Älä kysy sydämessäsi: Kuka voi nousta taivaaseen?» – nimittäin tuomaan Kristusta maan päälle – 7»tai: Kuka voi laskeutua syvyyksiin?» – nimittäin noutamaan Kristusta ylös kuolleista. 8Mitä siis on sanottu?
        – Sana on lähellä sinua,
        sinun suussasi ja sinun sydämessäsi,
        nimittäin se uskon sana, jota me julistamme. 9Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. 11Kirjoituksissa sanotaan: »Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.» 12Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen. 13Onhan kirjoitettu: »Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.»
        14 Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista? 15Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: »Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!» 16Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: »Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?» 17Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana. 18Nyt kysyn: eivätkö he ehkä ole kuulleetkaan sitä? Varmasti ovat:
        – Heidän äänensä on kaikunut kaikkialle,
        heidän sanansa maan ääriin asti.
        19 Mutta eikö Israel ole sitä käsittänyt? Jo Mooses sanoo:
        – Minä saan teidät kadehtimaan kansaa, joka ei ole kansa,
        vihaamaan pakanoiden ymmärtämätöntä joukkoa.
        20 Jesaja sanoo vielä rohkeammin:
        – Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet,
        olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.
        21Israelista hän sen sijaan sanoo: »Päivästä päivään olen ojentanut käsiäni uppiniskaista ja vastustelevaa kansaa kohti.»

        No niin Lestavalehtelija. Menikö jauhot suuhun? Asia on selvääkin selvemmin esillä Raamatussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin Lestavalehtelija. Menikö jauhot suuhun? Asia on selvääkin selvemmin esillä Raamatussa!

        Vastausta odotellen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin Lestavalehtelija. Menikö jauhot suuhun? Asia on selvääkin selvemmin esillä Raamatussa!

        Ei lain töiden kautta vaan yksin armosta jottei yksikään liha kerskaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lain töiden kautta vaan yksin armosta jottei yksikään liha kerskaisi.

        juutalaiset valehtelee


    • Anonyymi

      Jumalan valtakuntaa ei ole perustanut saksalainen munkki eikä siitä ole seurannut noitavainoja.

      Lahko toimivat niin.

    • Anonyymi

      Lestadiolaisuus on lahko.

    • Anonyymi

      Jumalan valtakunta on löydettävissä tuon Natsarealaisen lahkon sisältä.

    • Yksinkertaisesti ero on se, että tulevaan Jumalan Valtakuntaa johtaa Jumala, lahkoja syntinen ihminen.

      Jumalan Valtakuntaa johtaa aina VAIN Jumala.

      Jumalan valtakunta; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "KATATSO JUMALAN ASUISIJA IHMISTEN KESKELLÄ, Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

      Tämä on Jumalan Valtakunta, joka tulee Israeliin, Uutena Jerusalemina.

      Taas lahko, kuten SRK, on Kansankirkkomme alalahko, ja taas Lut kirkko on Rooman Katolisen kirkon alalako.

      Sitten Vapaiden suuntien Kirkot, seurakunnat ovat Itsenäisiä, vailla yllä olevaa pääkirkkoa. Heidän Pää on Kristus.

      • Anonyymi

        Aamen!


      • Anonyymi

        Meni harhapastorilla eesusteluksi.


      • Anonyymi

        On huonolla mallilla ihmisen asiat.


    • Anonyymi

      Niin tosiaan lahko määritelmä on se että on lahkoonnuttu. On tullut erimielisyyksiä, kiistoja, puolueita ja lahkolaiset ovat eronneet äitikirkosta. Luterilainen kirkko nimittää sitä hienosti uskonpuhdistukseksi, mutta eihän se sitä ollut, vaan lahkoontumista.

      • Anonyymi

        (uskonto, usein torjuva, usein halventava) mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irtaantunut ryhmittymä tai suuntaus, jolla on edeltäjästään poikkeavia opillisia korostuksia
        (kristinusko) ryhmittymä tai suuntaus, jolla on Raamatusta poikkeava näkemys Jeesus Nasaretilaisen statuksesta
        (arkikieltä, yleensä halventava) valtiollisen uskonnollisen järjestelmän ulkopuolinen uskonnollinen yhteisö
        (arkikieltä) uskonnollinen eriseura
        (taksonomia) yksi eliökunnan systemaattiseen luokitteluun käytettävän taksonomian hierarkkisista tasoista; sijaitsee heimon ja luokan välissä


      • Anonyymi kirjoitti:

        (uskonto, usein torjuva, usein halventava) mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irtaantunut ryhmittymä tai suuntaus, jolla on edeltäjästään poikkeavia opillisia korostuksia
        (kristinusko) ryhmittymä tai suuntaus, jolla on Raamatusta poikkeava näkemys Jeesus Nasaretilaisen statuksesta
        (arkikieltä, yleensä halventava) valtiollisen uskonnollisen järjestelmän ulkopuolinen uskonnollinen yhteisö
        (arkikieltä) uskonnollinen eriseura
        (taksonomia) yksi eliökunnan systemaattiseen luokitteluun käytettävän taksonomian hierarkkisista tasoista; sijaitsee heimon ja luokan välissä

        Kirjoituksessasi on selkeä sanoma, jota ei voi hevin syrjäyttää, eikä tarvitse mennä detaljeihin, jotka lisäävät sisäisä jännitteitä.
        Todellisuudessa sileällä seurakunnissa on kyynärpäät vielä korkeammalla mitä politiikassa, ja vielä Korkeinta "apunaan" käyttäen.

        Olin nuorempana yksi sen uhreista, onneksi nyt tilanne on hallinnassa.


    • Anonyymi

      Joskin vastapainoksi pitäisi antaa tuulla tuutin täydeltä jenkkilahkoista puhetta, vaikka eivät lahkoja ole ketkä niitä ovat perustaneet, miten hurmokseen hairahtanee sekä kaikkea muuta mitä ihmismieli vain keksii.

    • Anonyymi

      Aina on sanottu oikeita Jeesuksen omia lahkoiksi.

      Apt.24
      13. Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät. 14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu. Ap. t. 26:22 15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden. Dan. 12:2; Joh. 5:28-29 16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

    • Anonyymi

      Alkuseurakuntalaisia sanottiin lahkoksi siitä syystä että kuviteltiin että he olivat jotenkin eronneet juutalaisuudesta. Kyse ei kuitenkaan ollut erosta, ei siitä että juutalaisuutta ja vanhaa liittoa olisi vähän viilattua, jätetty samat säännöt ja käskyt ja otettu vain Jeesus mukaan kuvioihin. Ei ollut niin, vaan kyseessä oli täysin uusi liitto, jossa ei ollut juuri mitään vanhaa. Kuten Jeesus sanoi ei uutta viiniä panna vanhoihin leileihin ja vanha hapatus hapattaa uuden taikinan. Oli kyse aivan uudesta liitosta, uudesta uskosta eikä lahkosta. Mitä joskus itse asianosaisetkaan eivät ymmärtäneet.

      Lahko on aina riitaisuuden, opillisten erimielisyyksien vuoksi eronnut uskovien ryhmä. Sen merkki on yleensä se, että niitä opillisia riitoja vain seuraa mukana, ei niistä päästä eroon vaikka miten lahkoonnutaan.

    • Anonyymi

      Paavalin usko ei ollut juutalaisuuden lahko kun siinä ei ollut juutalaisuutta nimeksikään. Sitä ei oltu perustettu vanhan liiton pohjalle siten että olisi vain vähän jätetty seremonioita pois, vähän siivottu lakeja parempaan muotoon ja otettu Jeesus jonkinlaiseksi kiiltokuvaksi.

      Uudessa liitossa oli perustuksena Kristus ristiinnaulittuna kuten Paavali asian sanoi eikä halunnut mitään muuta julistaa. Ei mitään vanhan liiton hapatuksia, seremonioita eikä lakeja, vaan täysin uutta liittoa uudessa Hengessä ja voimassa.

      Siksi usko Kristukseen ei ollut lahko vaikka jotkut sitä nimittivät ja se oli ymmärrettävää kun kaikki eivät silloin eivätkä nytkään ymmärrä uuden liiton ominaisuutta, vaan kuvittelevat sen olevan muodoltaan vain juutalaisuuden lahko.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe