Kuolema...

rauhassa

Raavin sanoja seinälle nyt, jotta ihmiset käyvät täällä museossa, ja jotta he tietäisivät miten jollekulle, kuten minulle, käy näin (he sanovat että täällä jossain on taidetta). Kaikki mikä minusta tulee ulos on pyhää. Jokainen kyynel, jokainen yskäys, jokainen naurahdus. Kaikki mikä minusta irtoaa on pyhää. Jokainen kynsi, jokainen ripsi, jokainen hius. Nälkiintyminen on pyhää ja minä raavin luitani ikkunaa vasten öisin. Sytytän kynttilöitä ja tunnen itseni haihtuvan.
Et voi nähdä minua nyt, koska olen mennyt sisään. Perheeni ei soita enää. Ystäväni eivät soita enää. He eivät voi satuttaa minua enää. Vain minä voin. Ja se on okei. En tarvitse heitä enää. Voin elää itsestäni. Puhun itselleni. Tanssin kanssani. Syön itseni.
Kun he löytävät minut, minulla on pieni hymy kasvoillani ja he käärivät minut valkoiseen liinan ja laittavat minut maahan ja sanovat etteivät he ymmärrä. Mutta minä ymmärrän. Minuun ei satu enää. En ole enää yksin. En ole surullinen enkä kaunis enää. Minä selvisin. On niin puhdas olo kun venytän itseni lattialla ja laulan. Menee hyvin, olen melkein perillä. Joka päivä olen lähempänä katoamista. Joskus en voi nousta ylös koska huone liikkuu jalkojeni alla ja minä hymyilen koska olen melkein perillä. Olen melkein enkeli. Joku päivä kun olen tarpeeksi laiha menen ulos räpyttelemään käsiäni jotta voin lentää ja olen niin kevyt että lennän kaikkien ohitse hiljaa kuin tuuli. Syön ainoastaan unta ja ilmaa ja kaikkien mielestä olen typerä, mutta olen viisas koska olen tajunnut. Pärjään pelkällä vedellä nyt koska elän sellaisilla osilla itseäni joita en enää tarvitse. Tunsin aiemmin tuskaa, kiemurtelemassa siellä missä keuhkoni olisi pitänyt olla. Olen puhdas sisältä. Heitin pois satoja tavaroita joita en tarvitse enää. Kaikki mekkoni, rintaliivini tyhmiä asioita kuten farkkuja ja sukkia. Suurimman osan ajasta leijun kotona alasti jotta voin nähdä itseni peilistä. Minulla on niitä joka paikassa ja ne puhuvat minulle koko ajan. Ne kertovat että olen vielä täällä. Kun tiesin mitä minun piti tehdä, otin kaikki vihkoni ja muistiinpanoni ja söin ne sivu sivulta jotta voin ottaa sanani mukaan. Voin vihdoinkin hallita elämääni ja jopa kuolemaa, ja minä kuolen hitaasti kuten savu joka karkaa piipusta. Tämä on paras esitykseni ja kaikki näyttelijät jotka voittivat osani tulevat sanomaan kuinka ihanaa antaa itsensä mennä niin hulluksi, kuinka ihanaa on lähteä tuollaiselle matkalle eikä välittää tuletko takaisin kertomaan tarinan.

Koittakaa jaksaa.. minä jaksan myös.. ja jaksan. Välillä luulen että haluan parantua.. Mutta se menee nopeasti ohi.. Nyt on liian myöhäistä perääntyä. eikö vain? kyllä.
Anteeksi en pyydä keneltäkään. Ei ole keneltä pyytää. Yksia asia harmittaa.. Se ettei kukaan jää kaipaamaan.

31

4969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me2

      Oot dramaattinen.Mihis sää sitten tietokonetta ja anoreksia tukipalstaa tarviit jos et kuulemma enää tarvii vaatteitakaan? Hypi vaa ympäriins ja tarjoo pesää kaikille ja kerjää huomiota kirjottamal synkäst kuolemast karkkipussin äärellä.

      • surma

        Tietokone on erittäin loistava keksintö, sen takia minulla on sellainen.

        Enkä karkkia ole syönyt ties milloin.

        Ja näitä palstoja olen seuraillut vaikka kuinka pitkään. Ja päätin kirjoittaa. Jos se sinua häiritsee, se on sinun ongelmasi. Ei minun. Hyvää päivänjatkoa sulle.


    • ihminen

      Jos olet todella noin sairas, yritä jaksaa soittaa edes yhdelle ihmiselle, vaikkapa hätänumeroon, että hän voisi järjestää sulle apua. Olen aivan varma että sulla on vielä paljon anettavaa maailmalle ja maailmalla on anettavaa sinulle, vaikket sitä tällä hetkellä uskoisikaan!
      Kirjoitit että sinulla on ollut perhe ja ystäviä, eivät he ole minnekään kadonnet, olet vaan torjunut heidät elämästäsi. Tule takaisin elämään, pyydän!

      • Alasti

        Eipä taida tuosta olla enään apua jos sitä on niin kevyt että "Leijailee" ympäri huonettaan... alasti.


      • ......
        Alasti kirjoitti:

        Eipä taida tuosta olla enään apua jos sitä on niin kevyt että "Leijailee" ympäri huonettaan... alasti.

        Nyt on liian myöhäistä lopettaa.. Tie takaisin terveyteen olisi liian pitkä.


      • todellinen?
        Alasti kirjoitti:

        Eipä taida tuosta olla enään apua jos sitä on niin kevyt että "Leijailee" ympäri huonettaan... alasti.

        170/24? Painoindeksi 8,3. Olen itse käynyt BMI 10,1:ssä ja olin sekä nenäletkussa, että tiputuksessa ja vanhemmilleni kerrottiin, että tuskin selviän. Vaikea uskoa, että olet yksin ja kotona tuossa kunnossa, taidat olla provo? Jos olet todellinen niin sinuthan pitäisi jäljittää ja toimittaa hoitoon vaikka väkisin. Noilla lukemilla henki ei enää montaa päivää/tuntia voi kulkea.


      • Jenni_hki
        todellinen? kirjoitti:

        170/24? Painoindeksi 8,3. Olen itse käynyt BMI 10,1:ssä ja olin sekä nenäletkussa, että tiputuksessa ja vanhemmilleni kerrottiin, että tuskin selviän. Vaikea uskoa, että olet yksin ja kotona tuossa kunnossa, taidat olla provo? Jos olet todellinen niin sinuthan pitäisi jäljittää ja toimittaa hoitoon vaikka väkisin. Noilla lukemilla henki ei enää montaa päivää/tuntia voi kulkea.

        Kyllä sunkin on pitänyt olla tosi laiha, jos sulla on ollut BMI 10.1. Mä oon 165cm ja nyt 46kg niin mun indeksi on peräti 16.91.

        Mun pitäisi painaa 27.5kg et olisin yhtä laiha kuin sä laihimillasi. Jos voi kysyä, paljonko olit pitkä/painoit, kun olit BMI 10,1 ?


      • painoindeksi on
        Jenni_hki kirjoitti:

        Kyllä sunkin on pitänyt olla tosi laiha, jos sulla on ollut BMI 10.1. Mä oon 165cm ja nyt 46kg niin mun indeksi on peräti 16.91.

        Mun pitäisi painaa 27.5kg et olisin yhtä laiha kuin sä laihimillasi. Jos voi kysyä, paljonko olit pitkä/painoit, kun olit BMI 10,1 ?

        just hyvä. Mun mitat oli pahimmillaan: 25/157, mutta korostan vielä, että olin todella, todella huonossa kunnossa. Olin sairaalassa yli neljä kuukautta ja kun kattelen kuvia ajalta kun vihdoin pääsin kotiin 10kiloa!!! lihavampani, niin oon niissäkin kuvissa ihan järjetön luuranko. Alle 16-17 BMI:tä ei kannata tavoitella vaikka ois kuinka anorektikko. Myönnän, että anorektikko on munkin mielestä jossain painossaan jotenkin ihailtavan hauraan kaunis, mutta kun raja ylittyy ja jäljelle jää kirjaimellisesti pelkät luut ja kireä nahka, niin näky on puistattava ja huokuu kuolemaa eikä suinkaan kauneutta. Olen edelleenkin saman mittainen, mutta painan 43kg ja oon ihan ok. Mun hormonitoiminta on vieläkin nollassa, joten yritän totutella ajatukseen muutaman kilon lisälihomisesta.


      • natalie
        Jenni_hki kirjoitti:

        Kyllä sunkin on pitänyt olla tosi laiha, jos sulla on ollut BMI 10.1. Mä oon 165cm ja nyt 46kg niin mun indeksi on peräti 16.91.

        Mun pitäisi painaa 27.5kg et olisin yhtä laiha kuin sä laihimillasi. Jos voi kysyä, paljonko olit pitkä/painoit, kun olit BMI 10,1 ?

        Mikä on bmi? Kertokaa mitä kaikki lukemat tarkoittavat?


      • natalie
        Jenni_hki kirjoitti:

        Kyllä sunkin on pitänyt olla tosi laiha, jos sulla on ollut BMI 10.1. Mä oon 165cm ja nyt 46kg niin mun indeksi on peräti 16.91.

        Mun pitäisi painaa 27.5kg et olisin yhtä laiha kuin sä laihimillasi. Jos voi kysyä, paljonko olit pitkä/painoit, kun olit BMI 10,1 ?

        Itse olen 43kg terkkarin mukaan vaikka kotivaaka näyttää 47...? Olen 163 pitkä. Mikä on Bmi? Mikä se on? Mikä seonmulla? onko vaarallista? mikä normaali? entä anorektiokoilla? olenko liian laiha? kiitos jo etukäteen


    • mahdollista...

      Miten joku voisi olla 170/24 mitoiltaan ja vielä hengissä? Jaksaa tanssia ja liikkua, kirjoitella, elää?
      En jaksa uskoa...
      Luulisi, että jo pelkät luut painavat noin pitkällä enemmän kuin 24 kiloa.

      • Psykoositar

        Iho painaa yli 10 kg,minä 165 cm painaisin ilman rasvaa 26.7kg,luut eivät paina paljon mitään...en jaksa tällasille wannabe anoille enempää selitää..


      • Alasti

        Mutten ole ketjun aloittaja. !


    • rauhassa

      minä aloitin tämän keskustelun, ja olen kirjoittanut nimimerkeillä rauhassa, surma ja ..... Tästedes kirjoitan nimim. rauhassa

      Minä olen 170/34.. Enkä oikein enää pysy pystysä. Enkä näe enää kunnolla koska silmät harittavat.
      Eilen oli niin hirveä päivä.. Nyt kun tunnen että elämää hipuu pois, pelkään. Pelkään niin paljon yhtäkkiä ja se hirvittää minua. Toivoisin että joku tulisi silittämään hiuksiani kun nukahdan ja sanoisi että kaikki menee hyvin, kohta sinä nukut ja kaikki on kaunista.. En halua että kukaan tulee tänne herjaamaan. Se on turhaa. Halusin vaan kirjoittaa tänne.. en tiedä varmasti miksi. Ehkä sen takiaettä joku tietäisi etä minä olen olemassa..

      • Epäilijä

        Epäilen tosin tuota kauneutta kuoleman jälkeen, koska itse uskon että kuolemaa ei itseasiassa edes huomaa tai tiedä kuolleensa vaan kaikki loppuu tasan siihen pisteeseen pään sisäisellä tuskalla maustettuna josta tosin ei jää mitään muistoa tai muisti kuvaa, kaikki loppu on samaa kuin ajattelisit olevasi kivi.


      • rauhassa
        Epäilijä kirjoitti:

        Epäilen tosin tuota kauneutta kuoleman jälkeen, koska itse uskon että kuolemaa ei itseasiassa edes huomaa tai tiedä kuolleensa vaan kaikki loppuu tasan siihen pisteeseen pään sisäisellä tuskalla maustettuna josta tosin ei jää mitään muistoa tai muisti kuvaa, kaikki loppu on samaa kuin ajattelisit olevasi kivi.

        Tuokin erittäin totta...
        Minulla on sellainen olo että kun olen nukahtamassa, jokin yrittää lähteä minusta.. Sielu, elämä.. jokin.


      • ihminen

        mä vastasin sinulle jo aikaisemmin, sun täytyy saada apua joltakin. Yritä saada yhteyttä johonkin ihmiseen ennenkuin se on myöhäistä. Täällä netissä et saa konkreettista apua, kun ei kukaan pääse tietokoneen kautta sinun lähellesi, ihan oikeasti. Mehän ei edes tiedetä missä sä olet. Mutta ihan varmasti ne ihmiset jotka sinut tuntevat, ovat todella huolissaan sinusta, anna heidän autaa pahimman yli. Yksin sä et pärjää, ja elämä on niin arvokas ja ainutkertainen asia ettei sitä voi heittää pois vapaaehtoisesti.


    • aloittaja

      vieläkö olet siellä? Haluaisin lukea lisää sinun tekstejäsi!

      • rauhassa

        olen viel täällä. Tosin aika vähän.
        Eilen sydämeeni sattui niin paljon etten meinannut saada henkeä.. Aivan kuin joku olisi lävistänyt rintani. Puristanut ja upottanut kyntensä minun hitaasti sykkivään sydämeen. Jossai siinä tuskan välissä tuli ajatus, että pitäisiköhän soittaa ambulanssi.. Ehkä minä kuoleen juuri NYT. Mutta se meni ohi. Nyt vain jatkan haahuiluani täällä sumussa..
        Nukun suurimman osan päivästä. Minulla on herätyskello soimassa joka toinen tunti tarkistaakseni, elänkö vielä... Eilen istahdin hetkeksi parvekkeelle ja haistelin kevättä ja aurinko oli niin lämmin.. Minä olen ruma.


      • kysyä:
        rauhassa kirjoitti:

        olen viel täällä. Tosin aika vähän.
        Eilen sydämeeni sattui niin paljon etten meinannut saada henkeä.. Aivan kuin joku olisi lävistänyt rintani. Puristanut ja upottanut kyntensä minun hitaasti sykkivään sydämeen. Jossai siinä tuskan välissä tuli ajatus, että pitäisiköhän soittaa ambulanssi.. Ehkä minä kuoleen juuri NYT. Mutta se meni ohi. Nyt vain jatkan haahuiluani täällä sumussa..
        Nukun suurimman osan päivästä. Minulla on herätyskello soimassa joka toinen tunti tarkistaakseni, elänkö vielä... Eilen istahdin hetkeksi parvekkeelle ja haistelin kevättä ja aurinko oli niin lämmin.. Minä olen ruma.

        Miksi et hae apua, jos tiedät kuolevasi? Anorexiaan ei välttämättä liity halu kuolla, vaikka laihduttaminen riistäytyykin käsistä, mutta sinä mitä ilmeisimmin haluat kuolla; olet tietoisesti (täydessä ymmärryksessä) itsetuhoinen. Mitä haluat, että hyväksesi tehdään? Pitäisikö sinusta yrittää ilmoittaa jollekin? On kohtuutonta vaatia, että seuraamme kuolinkamppailuasi, jos et anna kenellekään pelastamisen mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        rauhassa kirjoitti:

        olen viel täällä. Tosin aika vähän.
        Eilen sydämeeni sattui niin paljon etten meinannut saada henkeä.. Aivan kuin joku olisi lävistänyt rintani. Puristanut ja upottanut kyntensä minun hitaasti sykkivään sydämeen. Jossai siinä tuskan välissä tuli ajatus, että pitäisiköhän soittaa ambulanssi.. Ehkä minä kuoleen juuri NYT. Mutta se meni ohi. Nyt vain jatkan haahuiluani täällä sumussa..
        Nukun suurimman osan päivästä. Minulla on herätyskello soimassa joka toinen tunti tarkistaakseni, elänkö vielä... Eilen istahdin hetkeksi parvekkeelle ja haistelin kevättä ja aurinko oli niin lämmin.. Minä olen ruma.

        Olen 16v myöhässä mutta toivottavasti olet hengissä?


      • Anonyymi
        rauhassa kirjoitti:

        olen viel täällä. Tosin aika vähän.
        Eilen sydämeeni sattui niin paljon etten meinannut saada henkeä.. Aivan kuin joku olisi lävistänyt rintani. Puristanut ja upottanut kyntensä minun hitaasti sykkivään sydämeen. Jossai siinä tuskan välissä tuli ajatus, että pitäisiköhän soittaa ambulanssi.. Ehkä minä kuoleen juuri NYT. Mutta se meni ohi. Nyt vain jatkan haahuiluani täällä sumussa..
        Nukun suurimman osan päivästä. Minulla on herätyskello soimassa joka toinen tunti tarkistaakseni, elänkö vielä... Eilen istahdin hetkeksi parvekkeelle ja haistelin kevättä ja aurinko oli niin lämmin.. Minä olen ruma.

        Olen siis myöhässä mutta toivottavasti olet hengissä (16v)


    • Haamunpoikanen

      Kultaseni, sinä kirjoitat kauniisti ja koskettavasti. Sinulla selvästikin on lahjoja. Toivottavasti et tuhoudu, vaan jaksat nousta ja näyttää koko maailmalle kykysi.

      Arvaa tekiskö mieli löytää sinut kolostasi ja tulla halaamaan ja rutistamaan ja silittämään sinut terveeksi!

      • rauhassa

        Kiitos kaunis..
        Pyörryin taas eilen.. Nousin sängystä ja kaikki musteni yhtäkkiä. Nyt ajattelin kääriytyä peittoihin ja mennä parvekeelle istumaan.. Minulla on kaunis parveke. Aurinko paistaa sinne suoraan, sielä on kukkia, kaunis matto ja maailman mukavin aurinkotuli, joka on niin pehmeä, ettei satu vaikka istuisi siinä koko päivän haaveilemassa. Näin unta kauniista kesä-illasta. Minulla oli kaunis pitkä valkoinen ohut kesämekko ja olin rannalla kävelemässä.. Tuuli oli lämmin ja se leikki hiuksillani. Kävelin märällä hiekalla, askeleestani ei jäänyt jälkeä. Olin kai niin kevyt. Uni oli kaunis. Ja minä olin niin kaunis. Suuret siniset silmäni olivat elossa, mustat hiukset olivat pitkät ja paksut ja ihoni oli auringon suutelema. Kaunis unis.


      • Haamunpoikanen
        rauhassa kirjoitti:

        Kiitos kaunis..
        Pyörryin taas eilen.. Nousin sängystä ja kaikki musteni yhtäkkiä. Nyt ajattelin kääriytyä peittoihin ja mennä parvekeelle istumaan.. Minulla on kaunis parveke. Aurinko paistaa sinne suoraan, sielä on kukkia, kaunis matto ja maailman mukavin aurinkotuli, joka on niin pehmeä, ettei satu vaikka istuisi siinä koko päivän haaveilemassa. Näin unta kauniista kesä-illasta. Minulla oli kaunis pitkä valkoinen ohut kesämekko ja olin rannalla kävelemässä.. Tuuli oli lämmin ja se leikki hiuksillani. Kävelin märällä hiekalla, askeleestani ei jäänyt jälkeä. Olin kai niin kevyt. Uni oli kaunis. Ja minä olin niin kaunis. Suuret siniset silmäni olivat elossa, mustat hiukset olivat pitkät ja paksut ja ihoni oli auringon suutelema. Kaunis unis.

        ja uskot, niin ehkäpä voit tehdä tuosta unesta totta tässä maailmassa! Jossain sisälläsi varmasti piileksii tuo kaunis ja iloinen tyttö. Anna auringon sulattaa jää ja hänen hypätä esiin. Siihen se unikin sua rohkaisee!

        :uusi rutistus:


      • rauhassa
        Haamunpoikanen kirjoitti:

        ja uskot, niin ehkäpä voit tehdä tuosta unesta totta tässä maailmassa! Jossain sisälläsi varmasti piileksii tuo kaunis ja iloinen tyttö. Anna auringon sulattaa jää ja hänen hypätä esiin. Siihen se unikin sua rohkaisee!

        :uusi rutistus:

        En jaksa enää. Tämä on viimeinen viestini tänne. Kiitoksia kannustavista sanoistanne.. Tämä sairaus saa taas yhden uhrin. En enää tiedä missä olen. Hyvää kesää kaikille. Nyt kun tämä on loppu, toivon etten koskaan olisi aloittanut..
        Älkää aloittako..

        hyvästi. Tänään pääsen pois. nukun.


      • Deadly_ Nightshade
        rauhassa kirjoitti:

        En jaksa enää. Tämä on viimeinen viestini tänne. Kiitoksia kannustavista sanoistanne.. Tämä sairaus saa taas yhden uhrin. En enää tiedä missä olen. Hyvää kesää kaikille. Nyt kun tämä on loppu, toivon etten koskaan olisi aloittanut..
        Älkää aloittako..

        hyvästi. Tänään pääsen pois. nukun.

        Älä anna periksi! Nyt voit näyttää itsellesi että olet vahva! Älä anna tämän viedä sinua!!..... Nojoo.. Ihan turhaan luultavasti tämän kirjoitan.. Voi helvetti. Älä kuole!
        Tämä sairaus ei ansaitse enää uhreja..
        VIHAANTÄTÄ!!!!!!!!


      • älä hellitä
        rauhassa kirjoitti:

        En jaksa enää. Tämä on viimeinen viestini tänne. Kiitoksia kannustavista sanoistanne.. Tämä sairaus saa taas yhden uhrin. En enää tiedä missä olen. Hyvää kesää kaikille. Nyt kun tämä on loppu, toivon etten koskaan olisi aloittanut..
        Älkää aloittako..

        hyvästi. Tänään pääsen pois. nukun.

        Minulla on jatkuvasti huono omatunto kun en pystynyt auttamaan ystävääni, joka sairastui vakavaan masennukseen. Hän teki itsemurhan sairastettuaan useita vuosia. Sairautensa aikana hän eristäytyi perheestään ja ystävistään, ja me kunnioitimme hänen toivetttaan saada olla yksin, vaikka olisi pitänyt tunkeutua seuraan ja yrittää auttaa häntä elämään. Tällaisen onnettoman ihmisen tekemä lopullinen ratkaisu on myös raskas taakka kannettavaksi niille ihmisille jotka ehkä olisivat voineet auttaa, mutta eivät osanneet.
        Sinä olet lähettänyt hätähuutosi tänne palstalle, anna sitten jonkun vastata siihen ja yrittää auttaa, ei se vielä ole myöhäistä.


      • Haamunpoikanen
        rauhassa kirjoitti:

        En jaksa enää. Tämä on viimeinen viestini tänne. Kiitoksia kannustavista sanoistanne.. Tämä sairaus saa taas yhden uhrin. En enää tiedä missä olen. Hyvää kesää kaikille. Nyt kun tämä on loppu, toivon etten koskaan olisi aloittanut..
        Älkää aloittako..

        hyvästi. Tänään pääsen pois. nukun.

        Toivon sinulle valoa ja aurinkoa! missä sitten ikinä oletkin, ja tuskattomia päiviä! Toivottavasti viestisi meille, jotka emme ole vielä aloittaneet tai otamme vasta ensimmäisiä askeleita tällä kuoleman polulla, tulee/menee perille ja tajuamme kääntyä takaisin.

        Rukoilen, että Suuri ja Ihmeellinen Elämän antaja, Äiti Aurinko, päättäisikin viime hetkellä, ettei ole sinun aikasi vielä, vaan hän antaisi sinun löytää valon elämääsi.


      • Deadly_ Nightshade
        Haamunpoikanen kirjoitti:

        Toivon sinulle valoa ja aurinkoa! missä sitten ikinä oletkin, ja tuskattomia päiviä! Toivottavasti viestisi meille, jotka emme ole vielä aloittaneet tai otamme vasta ensimmäisiä askeleita tällä kuoleman polulla, tulee/menee perille ja tajuamme kääntyä takaisin.

        Rukoilen, että Suuri ja Ihmeellinen Elämän antaja, Äiti Aurinko, päättäisikin viime hetkellä, ettei ole sinun aikasi vielä, vaan hän antaisi sinun löytää valon elämääsi.

        Taitaa tosiaan olla niin että hän on.. poissa.
        Näin yksi yö unta keskustelun aloittajasta. Se oli aika kaunis uni mutta hirmu surullinen. Heräsin omiin nyyhkytyksiini.. hätäinen poikaystävä yritti rauhoitella, ja minä selittää unta..


      • voivoi
        Deadly_ Nightshade kirjoitti:

        Taitaa tosiaan olla niin että hän on.. poissa.
        Näin yksi yö unta keskustelun aloittajasta. Se oli aika kaunis uni mutta hirmu surullinen. Heräsin omiin nyyhkytyksiini.. hätäinen poikaystävä yritti rauhoitella, ja minä selittää unta..

        Kauhistus!!!

        Erittäin kauniisti kirjoitettu tuo aloitus..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe