Olen työni puolesta saanut todistaa useita tapauksia että tämän vuoden Joulupuu keräyksessä Kuusamon sosiaalityöntekijät ovat jättäneet kantaväestöön kuuluvia vähävaraisia lapsiperheitä keräyksen ulkopuolelle ja samalla suosineet kongolaisia ja ukrainalaisia pakolaisia.
Samaa on havaittu myös ruoka-avun jaon piirissä että pakolaiset ovat saaneet ns "parhaat päältä" ja kantaväestöön kuuluville on jaettu mitä on sattunut jäämään.
Mistä johtuu tämä vähävaraisen kantaväestön eriarvoistaminen näissä avustus asioissa?
Rasismiahan se ei varmasti voi viranhoitajien puolesta olla koska kohteena ovat syntyperäiset suomalaiset?
Itse ainakin boikotoin kyseistä keräystä tänä vuonna ja monia muitakin keräyksiä joissa harvoin se apu menee perille vaan valuu järjestävän toimitsian taskuihin.
Tämän vuoden Joulupuu keräys
5
837
Vastaukset
- Anonyymi
Sama ilmiöhän on ollut havaittavissa jo pitkään myös Kuusamon Vuokrataloilla.
Vapautuviin vuokra-asuntoihin pitkät jonot kun ei ole kuulemma vapaita tarjolla, ja samaan aikaan järjestyy kyllä asuntoja esim kongolaisille. - Anonyymi
Ei täällä oo mikään pakko asua jos asiat on huonosti. tuolla on itärajan takana tilaa teikäläisille :D putinin lypsylehmiä ootta!!
- Anonyymi
Saikohan jo lakupekat paljon lahjoja?
- Anonyymi
Tai entiset neuvosto-rys*ät eli ukrainalaiset
- Anonyymi
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä kantasuomalaisten on sysätty syrjään myös Kelan luukulla. Ulkomaalaisia täynnä oleva toimisto,jossa suomalainen jonottaa turhaan.Olin laskettamassa eläkeläisen asumistukea,kun menin töihin ja pääsin kun sain pientä työeläkettä,kuulin viereisestä kopista kun ukrainalainen nainen vaati,että hänen pitää saada 350e nyt kun on joutunut lainaamaan sukulaisilta että saa maksaa takaisin,ja haluan uuden pyykkikoneen!!! Minun kohtaloni oli asumistuki pois, ja odottele tulee summa jonka joudut maksamaan takaisin Kelalle maksetusta asumistuesta, että se ilo oli minulle ja monelle suomalaiselle Kelan tuesta, siinä meni ilo muutamasta työtunnista viikossa. Takaisinmaksu laskua odotellessa, ja ukrainalainen lähti hyvin tyytyväisenä maksettuun vuokra-asuuntoonsa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579