jäätävä polte, harlin tiesi jo 80 luvulla?

Anonyymi-ap

miten se käy jos kolmekin suomalaista menee pakolaisina venäjä suuntaan?
lusimaan ja kidutusta.

20

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerran katsonut tuon. Kohtalaisen hyvä ja lupaava alku, mutta hyytyi siiten kun sitä vankileirielämää esitettiin. Ja kuvattu jossain varastohallissa - olikos se nyt Riihimäellä vai Tuusulassa? Albert Salmen ehkä viimeinen elokuvarooli ennenkuin päätti oman ja vaimonsa elämän.

      • Anonyymi

        näin minäki muistelen, alku lupaava, sitten alkaa se varastohalli rumba, lapista tunkiolle ja joku veti rahat välistä, mihin tuossa rahaa tarvi? markkinointiin suurin osa


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­­N­­y­­­m­­­f­­­o­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18127938m

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Yhdysvaltalainen TV-Guide piti "naurettavan typerän juonen" sisältänyttä elokuvaa "yhtenä vuoden typerimmistä toimintaelokuvista" ja ihmetteli, että "on ällistyttävää, kuinka kukaan on voinut rahoittaa tällaisen tuotannon".

      näitä on nykyään viime vuosina suurin osa harlinin elokuvista, alun pohjasta taantumassa lopun pohjaan, välissä oli jotain die hard 2 ja eipä oikein muuta..

      onnettomat jäi ilman chuk norrisiakin päärooliin kun niin hidasta touhua

      • Oli kyllä ihan karsea sillisalaatti koko polte. Örvellystä piisasi. Tosi sekava "juoni".
        Olikos tämä vaivauduttu pistämään peräti esityskieltoonkin Suomessa...jäätävän tulenarkaa!:P
        Mahtipontinen nimi "Born American" oli sentään saatu.

        https://www.imdb.com/title/tt0091313


      • Anonyymi
        ILMA-JOE kirjoitti:

        Oli kyllä ihan karsea sillisalaatti koko polte. Örvellystä piisasi. Tosi sekava "juoni".
        Olikos tämä vaivauduttu pistämään peräti esityskieltoonkin Suomessa...jäätävän tulenarkaa!:P
        Mahtipontinen nimi "Born American" oli sentään saatu.

        https://www.imdb.com/title/tt0091313

        Visuaalinen ilme oli kuitenkin saatu sille tasolle, että kelpasi vähän kehnompanakin kokonaisuutena USA nkin elokuvateattereihin. Ei siis ihan huono saavutus kuitenkaan. Visuaalisuudellahan aika pitkälti pärjäilee myös Sisu-elokuva, mutta ulkomaisemat ovat pääosassa.


      • Anonyymi

        Pitivät typeränä leffana?
        No eivät nuo varmaan montaa leffaa ole nähneet.
        Suurin osa tuon genren leffoista on kaukana älykkäästä elokuvasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Visuaalinen ilme oli kuitenkin saatu sille tasolle, että kelpasi vähän kehnompanakin kokonaisuutena USA nkin elokuvateattereihin. Ei siis ihan huono saavutus kuitenkaan. Visuaalisuudellahan aika pitkälti pärjäilee myös Sisu-elokuva, mutta ulkomaisemat ovat pääosassa.

        Sisu leffa se vasta korni on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisu leffa se vasta korni on.

        Visuaalisuuskin on kuitenkin usein tärkeä osa elokuvaa, eikä kaikkia elokuvia tarvitse niin vakavasti ottaa. Norjassa tehdään nykyään visuaalisesti todella hienoja elokuvia, mutta Suomessa siihen puoleen ei ole kovin paljoa kiinnitetty huomiota, vaikka hienoa luontoa löytyy täältäkin. Mosku oli jonkinlainen yritys ja luontokuvauskin olikin aika onnistunutta, mutta elokuvana olisi voinut olla parempikin. Ohjaaja Suomisen paras elokuva lienee silti.


    • Anonyymi

      Elokuva oli varsin keskinkertainen, jos sitäkään, mutta niin vain yya-Suomen suomettunut yhteiskunta tuonkin elokuvan esittämisen kielsi poliittisista syistä itänaapurin käskystä tai ainakin itsesensuurin perustella (en nyt tarkkaan muista tuliko käsky Moskovasta) ja oltiin sentään 1980-luvulla.

      Kun tuon elokuvan on nähnyt paljon myöhemmin, niin kovasti paljastuu selkeästi mitä suomettuminen ja yya-aika itsesensuureineen merkitsi. Nuoremmat ikäluokat tuskin voivat edes kuvitella sen ajan Suomen todellisuutta tältä osin.

      • Anonyymi

        70-luvun ummehtunut ilmapiiri oli Suomessa todella sairas. Vainoharhaiseksi käyvän dementoituvan presidentin varjo vain piteni loppuunsa saakka..


      • Anonyymi

        Kyllähän se Venäjän pyynnöstä kiellettiin ja näin olen mediasta lukenut. Mutta entäpäs kun kokoomuksen ylipormesteri antoi mahtikäskyn vuonna 1984-1985, että Helsingissä ei sitten enää kuvatakaan elokuvia, joissa Helsinki esittää Moskovaa. Juuri oli kuvattu suurelokuva Reds, joka on jo jonkinlainen klassikko ja lisää elokuvaprojekteja olisi ollut tulossa. Olikohan Ilaskivi katsonut ainoastaan Gorkin Puistosta vähän alkua, kun oli todennut, että "nyt riittää naapurin pahoinpiteleminen". Elokuvan alku on hauska mielestäni ja jää mieleen.


      • Anonyymi

        "kielsi poliittisista syistä itänaapurin käskystä tai ainakin itsesensuurin perustella"

        Milläs tavalla tämä eroa nykypäivästä? On sitä sensuuria ja itsesensuuria nykyäänkin, tosin lännen suunnasta, kyllä tulee YouTubessa bannit tai Facebookissa profiili jäähylle kuukaudeksi hyvinkin nopsaan, jos käsittelee "vääriä asioista".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se Venäjän pyynnöstä kiellettiin ja näin olen mediasta lukenut. Mutta entäpäs kun kokoomuksen ylipormesteri antoi mahtikäskyn vuonna 1984-1985, että Helsingissä ei sitten enää kuvatakaan elokuvia, joissa Helsinki esittää Moskovaa. Juuri oli kuvattu suurelokuva Reds, joka on jo jonkinlainen klassikko ja lisää elokuvaprojekteja olisi ollut tulossa. Olikohan Ilaskivi katsonut ainoastaan Gorkin Puistosta vähän alkua, kun oli todennut, että "nyt riittää naapurin pahoinpiteleminen". Elokuvan alku on hauska mielestäni ja jää mieleen.

        En tiedä onko sensuuria vai mitä, mutta Suomessa kuvattua elokuvaa Puhelin, jota tähdittää Charles Bronson ja ohjaajana Donald Siegel(Dirty Harry jne), ei ole ehkä koskaan esitetty Suomen televisiossa. Sitä ei ilmeisesti ole julkaistu dvd: näkään kun ei ole koskaan sattunut kohdalle. Tohtori Zhivago taas on klassikkosuurelokuva ja osittain suomessa kuvattu, mutta en sitäkään ole onnistunut vielä näkemään missään. Ei taida olla televisossa esitetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko sensuuria vai mitä, mutta Suomessa kuvattua elokuvaa Puhelin, jota tähdittää Charles Bronson ja ohjaajana Donald Siegel(Dirty Harry jne), ei ole ehkä koskaan esitetty Suomen televisiossa. Sitä ei ilmeisesti ole julkaistu dvd: näkään kun ei ole koskaan sattunut kohdalle. Tohtori Zhivago taas on klassikkosuurelokuva ja osittain suomessa kuvattu, mutta en sitäkään ole onnistunut vielä näkemään missään. Ei taida olla televisossa esitetty.

        Tuosta Puhelin-elokuvasta sen verran, että legendaarinen mestariohjaaja kyseessä ja legendaarinen liettualaissyntyinen toimintanäytttelijä pääosassa. IMDB pisteetkin melko korkeat, eli 6,5. Osaisiko joku kertoa, että miksi juuri tuo elokuva on ainakin Suomessa ns. unohdettu elokuva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta Puhelin-elokuvasta sen verran, että legendaarinen mestariohjaaja kyseessä ja legendaarinen liettualaissyntyinen toimintanäytttelijä pääosassa. IMDB pisteetkin melko korkeat, eli 6,5. Osaisiko joku kertoa, että miksi juuri tuo elokuva on ainakin Suomessa ns. unohdettu elokuva?

        Täällä on juttua elokuvasta, mutta e oikein selviä, että miksi se joutui Suomessa paitsioon. Ei kokonaan Suomessa kuvattu, mutta 15 minuuttia kuitenkin. Tuon jälkeenhän ohjaaja teki klassikoelokuvan Pako Alcatrazista Eastwoodin kanssa.

        https://seura.fi/ilmiot/historia/charles-bronson-oli-helsingissa-elokuvaa-tehdessaan-tyly-tahtivieras/


    • Anonyymi

      Muistelin että olikos tämä se leffa, missä yksi vanki palaa (sulaa) selliin, mutta se taisi ollakin tuo Prison -leffa, joka näkyy myös linkissä.

      • Anonyymi

        Lane Smithin katse sopii tuohon


      • Anonyymi

        Se missä ainoa mieleenjäävä repliikki on vankisellissä itseään viiltelevän vangin: "Kutsun sinua, tuskan demoni. Tuskan voimalla" 😆


    • Anonyymi

      "miten se käy jos kolmekin suomalaista menee pakolaisina venäjä suuntaan?
      lusimaan ja kidutusta."

      Aloittajalla utopistisia kuvitelmia. Jos tyypit lähtisi vaikka Kaakkois-Suomesta, heidän pitäisi selvitä useammasta ongelmasta, ennenkun pääsisivät edes lähelle Viipuria. Ja varmaan olisi Suomen puolelta mennyt jo tieto FSB:n rajalaisille, että täältä mentiin yli. 5 km ehkä ehtisivät rämpiä suossa ja korvessa, ennenkun rajakoira on vieressä.
      Ja vaikka jäisivät kiinni, on Venäjä eri asia kun NL. Turvapaikan saattaisivat saada, mutta uhkana voisi olla Ukrainaan joutuminen, ellei muuta keksittäisi. Venäjällä asuu suomalaisia, joten nää jätkät lisää sinne, ei olisi mikään suuri ongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe