TV:ssä mainostettu Yksinäisyyden ilta !

Anonyymi-ap

Joskus nuorena saattoi koeka yksinäisyyttä,
vaikka oli puoliso ja perhe ympärillä,
oli työelämä ja pienet lapset,
-- omaa aikaa ei ollu viettää kuten nuorena kavereitten kanssa
yhteisiä menoja,
se aika meni aikoinaan ohi,
olihan ympärillä kaikenlaista lapsiperhe elämää johon kuului myös isovanhemmat ym. sukulaiset ja työelämä,
joskus silloin olisi kaivannu sanan ikästen " tyttö-iltoja" joissa nuorena naurettiin ja juteltiin elämästä ja sen kiemuroista, kaikesta, siis tavallaan vertaistukea,,

mutta nyt vanhuksena
viihtyy aivan yksi,
ei koe yksinäisyyttä vaikka NYT onki paljon yksin,
päinvastoin viihtyy yksin, 'voi tulla ja mennä ihan niinkuin vielä voiamat antaa periksi ja jaksaa,

on tullu vaikutelma kuin yleensä oletettaisiin että vanhukset kärsii yksinäisyydestä,
minä en kärsi,
onkohan olettamus väärä,
tai ehkä jotkut vanhukset voiki kokea yksinäisyyttä

ikä kylläki nykyisin painaa, menot ovat rajallisia,
mutta en koe yksinäisyyttä ,

tämmönen mietelmä aiheesta Yksinäisyyden ilta ,,,,,

14

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhus ei koe yksinäisyytää jos joku vakituisesti ottaa yhteyttä,
      vanha ihminen ei yleensä enään jaksa suurempaa hulinaa ympärillään,
      tietenki jokaisella vnhuksella pitää olla joku turva vaikka asuuki yksin,
      siksi onki olemassa yhteiskunnalisia vanhuspalveluita saatavana,

      • Anonyymi

        Kerropa, mikä se sellainen yhteiskunnallinen turva on, asut yksin ja jos vaikka kotona menetät tajuntasi/kaadut - ei kukaan kaipaa - mahdollisesti moneen vuoteen.


    • Anonyymi

      22:39:37

      Olet oikeassa,
      on tommosiaki tapauksia
      oikeestaan liikaa nykyisin suomessa,
      heille toivoisinki tuosta uudesta TV:ssä mainostetusta ohjelmasta olevan apua, voihan moniki sieltä löytää kaverin vanhuuden päivien iloksi,
      " kaksin aina kaunihimpi " ,, vanha sanontaki


      nyt suomen valtiolla on hankalat ajat,
      ei ole rahaa jokapaikkaan kylvää,
      tosi harmi
      nyt joutuu kaikki koko suomen kansa kantamaan huolta tilanteesta,
      ei yksin vanhukset,

      uskoisin kuitenki että meillä on kohtuullinen vanhusten hoiva, silti, kun ottaa niihin yhteyttä,

      ite olen sota-ajan nähny ja sen suomen köyhyyden siihen aikaan,
      omassa lapsuudessa vanhuksista piti omaiset huoltaa,
      tehtiin niin-sanottu
      " SYYTINKI " vanhusten ja perillisen kesken,
      se perillinen joka jäi maatilaa asumaan
      piti myös omista vanhuksista huolta kuolemaan asti,

      sen ajan ihmiset ovat tottuneet itse pärjäämään,
      oman peheen voimin,

      mulla sattuu olemaan jälkeläisiä, ja yksi nykyisin autaa muaki kaiksessa
      jos tarvitsen apua,
      minulla ei ole hätää,

      mutta
      monella muulla voi olla jos ei ole omaisia,

      uskoisin kyllä meistä jonkinlaista huolta pitävät,
      kun vaan otamme itse niihin yhteyttä,
      meissä vaan voi olla paljon niitä jotka ei kotipalveluun hevillä ota yhteyttä,
      miedän pitäs olla siinämielessä hiukan rohkeempia jos apua tarvitsemme,

    • Anonyymi

      On tyttöjen iltoja korttipelin äärellä, mukavasti pientä napostelua kahvin tai vinkkulasi seurana.

    • Anonyymi

      Kun perheessä on pienet lapset, eikä mies osaa olla perheenpää ja isä, vaan hän istuu kavereitten kanssa kapakassa ja ryyppää rahansa monta vuotta, yksinäisyyttä ei voi välttää.
      Minulla ei ollut mahdollisuutta lähteä, olin rahaton, en osannut, eikä kukaan tiennyt tilanteestani, eikä apua voinut mistään pyytää.
      Ihminen voi todella olla yksin, oppii olemaan puhumatta, oppii salamaan tilanteensa, ei edes osaisi uskoutua, vaikka tilaisuus tulisi. Ja jos tilanne jollekin selviää, hän huutaa: mikset lähde.
      Yksinäisyyttä on vaikea ymmärtää.

      • Anonyymi

        JOOOO, ei sitä pienten lasten äiti noin vain voi lähteä viettämään omaa aikaa, varsinkaan ikäisemme , me hoidimme preheen kaikki asiat ja esm. mun mies kävi töissä ja luojalle kiitos toi rahat aina kotiin,
        kylläki minäki olin ansiotöissä vaikka oli pienet lapset, ensin meillä oli nuoria tyttöjä kotiapulisiana, mylhemmin minun vanhemmani kävi lasten luona kun olivat isompia alkoivat kulkea koulussa,
        aina olivat koulualaisia kotona vastaanottamassa,
        olihan se nuoruus rankkaa aikaa ei siinä töitten jälkeen mihinkää julimaan tullu mieleenkää lähteä,
        mutta joskus oli semmonen tunne että olisi tarvinnu vertaistukea saman ikäsistä kavereista joilla oli samat lapsiperheen tuomat huolet kannettavanaan,
        niin se elämä lipsahti vanhuuden puolelle, ja kaikki lapset lentäneet pois omaa elämäänsä elämään,
        me isovanhemmat onneksemme saimme lapsenlapsia aina hoitaa ja huolehtia viikonloppuisin, näimme heidän kasvavan ja kouluunmenot, nyt heki ovat keskii-ikäisiä
        ja puolisoniki nukku ijäistä untaan,
        nyt yksin vietän vanhuuden päiviäni, onneksi ylsin aikuinen lapsenlapseni aittaa minua kaikesaa jos apua tarvin, tavallaan pitää minusta huolta, vaikka olen kyllä vielä täysin omatoiminen melkein kaikissa asioissa paitsi siivous jutut ei enään onnistu voimat ovat kadonneet siltäosin,


    • Anonyymi

      Harva vanhus kokee yksinäisyyttä, vanha ihminen ei jaksa enään toista ihmistä samoin kuin nuorena jolloin se oli normaai juttu perheen ja lasten kasvatuksen kannalta katsottuna, myös nuorena läheisyyden tarve oli yllämainituista syistä myös suurempaa,
      kestävä toimiva perhe lapseineen kun muodostui ja edeleen muodostuu aina miehestä ja naisesta,
      perheessä pitää aina olla mies ja vaimo isä ja äiti, näin muodostuu hyvä toimiva yhteiskuntamme, ja turvallinen paikka lasten kasvaa aikuisuuteen, kunnes itse ryhtyvät hankimaan itselleen perheen kuten luonto on asian suunilellu,
      siis parisuhteet on se syy miksi ihmiset kaipaa toisen ihmisen läheisyyttä, se on sitä normaalia ihmisen elämään,
      tietenki on olemassa yksilöitä vanhuksessaki jotka kaipaa läheisyyttä, siihenki on ihan normaali selitykset, ,,
      mutta oletettavasti täyden täyteläisen elämän eläneet vanhukset jälkeläisineen viihtyy jo vanhuksena aivan yksinki jos tietää että joku kuitenki ottaa aina yhteyttä,
      sillä vanhikset väsyy ja voimat hiipuu, yksin on hyvä olla levähtää kun ei enään jaksa,

    • Anonyymi

      Mainoksessa käskettiin ottaa yhteyttä kyseiseen ohjelmaan, sanottiin,, voi löytääkki kaverin sieltä,
      onkohan jotkut ottaneet yhteyttä ja onkohan löytyny kaveri,,
      olisi kiva kuulla,,
      vaikka itte en kyllä jaksasis minkäänlaista uutta kaveria ittelle halutakkaa, viihdyn yksin, ja otan yhteyksiä ihan itsekki jos kiinostaa ja on tarve,,

    • Meitä on moneksi.
      Ymmärrän hyvin ihmisiä, joita yksinäisyys ja yksinoleminen suorastaan hirvittää.
      Varsinkin, jos on pitkän hyvän elämän elänyt toisen rinnalla, jonka aika täällä päättyy ja jää yksin.
      Toiset ovat luonteeltaankin sellaisia, että pitää olla hyörinää ympärillä.
      Itse elelen kissani kanssa ja nautin rauhasta ja siitä, kun saa tulla ja mennä niinkuin haluaa. Ei tarvitse selitellä kenellekään mitään.
      Kesäisin olen enemmän tekemisissä lähisuvun kanssa ja näin talvella voin lähteä milloin haluan heitä moikkaamaan.
      Tietysti nämä nykylaitteet avittavat yhteydenpidossa.
      Sitten, jos terveystilanne kääntyy huononpaan suuntaan, ei tiedä mitä tunteita sitten tulee mieleen mukaan.

      • Anonyymi

        Juuu, maailma muuttu
        niin muuttuu meidän vanhusten yleikuntoki,
        taatusti huonompaan suuntaan ajanmyötä,
        eihän tiedä minkälaisia huolia sitten ilmenee kun tulee ihan avuttomaksi,

        toivottovasti luoja korjaa minutki pis ennekuin tulen ihan avuttomaksi toisten ihmisten pyöriteltäväksi,


    • Anonyymi

      Jopa sisarukset iäkkäänä ei jaksa olla koko aikaa yhteydessä, eikä etenkään vatvoa elämää lapsuudesta lähtien. Kun on omaisia se on hyvä turvakin, vaikka ei koko aikaa pidä yhteyttä.

    • Anonyymi

      Mull ei ooo yksinäistä iltaa nytkää,
      tuolla mun sukulainen nyt just rustaa hyvää ruokaa,
      kohta saan syödä hyvin ,
      jaksan illan katsoa tv:stä mukavia ohjelmia,
      mukavaa iltaa teille muillekki,,,,,

    • Anonyymi

      Joku kirjoitti harva vanhus kokee yksinäisyytä.Helsingin lähiöt on paljon vanhuksia lesikinä,miehiä naisia Koti hoito aina vieras ja käynti maksimi 15 minuttia. Lähiskuku soitaa pika puhelun kiire kiire,lähdemme espanjaan tai päänyyn voi hyvin.Aikuiset lapset ja lapsen lapset kiire kire,Kuule pärjäile soitan taas kuukauden päästä.

    • Anonyymi

      Pitää kysyä, oletko yksinäinen sillä ei kaikki ole, vaikka otsikoissa annetaan ymmärtää. Jos on yksinäinen niin kerrottava myös itse läheisillekkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe