Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ei verta tahdo tulla vaikka pistää ihan uuteen paikkaan

Anonyymi-ap

Kun pistää verta ei tule kuin pisteen verran EI RIITÄ vähintään 3mm kokoinen pisara jotta laite lukisi sen joka aamu jopa 15 kertaa E4 tympäsee koko homma jo tai sitä ei tule ollenkaan kutittaa vaan .Ennen neulan paksuus oli 0,50mm nyt 0,4 mm sillä jotakin vaikutusta asiaan 1 uusi kynä löytyy tai 2 sillä pääsee 1cm syvyyteen asti ,0,50 neula kun oli aina tuli verta jo kohdasta josta oli otettu 50kertaa .Nyt se on partakoneen terällä sormi auki raapaise että verta tulisi tai vedä ranne auki ,ainoat kohdat josta en ole kokeillut neulalla ranteen kohdalta,naamasta,ja nappulasta se on sen1 pisteen verran tai ei ollenkaan ensimmäinen kynän terä ei ollut puukon terän mallinen se oli katkenneen ompelukoneen neula tylppä mallia sillä tuli aina heti tuli 3mm verta minä särjin sen teriä ei saa enään niin vanha 15 vuotta .samalla nimellä varustettu kynä pitää kokeilla sillä käyttämätön ja siihen saa teriä 12tai 50kpl teriä holkki jossa neulat automaattinen jokaista neulaa vaan käyttämään 1 kerran ja se on käytetty 50 kpl 35€ tilata lemulta .🤬🤔🥺.

10

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhut siis verinäytteen otosta?
      Hyvän veripisaran saa, kun olo on lämmin. Ja pese kädet lämpimällä vedellä. Kannattaa käyttää vuorotellen molempien käsien kaikkia sormia paitsi etusormea ja peukaloa. Parhaiten verta tulee sormenpään sivusta.

      Jos yrität saada verta aina saman sormen samasta kohdasta, sormenpää kovettuu eikä verta tule. Kylmästä kädestä ei myöskään verta helposti tule.

      Itse käytän lansetin syvyyttä 0,4. Käytän samaa lansettia peräti viikon. Otan noin 15 näytettä viikossa. Lansetit eivät toki ole kalliita, mutta sokerimittarin liuskat ovat. Saan ne kylläkin maksutta kaupungin terveyskeskuksen tarvikejakelusta oman tarpeen mukaan.

    • Anonyymi

      Harkitsepa toisen verensokerimittarin hankkimista! Pikkiriikkinen pisara verta riittää parhaissa mittareissa, maksaa pari kymppiä.

      • Anonyymi

        Melkein mittariin kuin mittariin nykyään riittää ihan tosi pieni määrä verta. Liuskoissa kyllä on eroja, jos on mahdollista niin kannattaa kokeilla mikä liuska ja mittari on omasta mielestä helppo ja kätevä käyttää. Ja pistoslaitteen neula olisi hyvä vaihtaa joka kerralla, vanha neula rikkoo sormen ihoa ja kovettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein mittariin kuin mittariin nykyään riittää ihan tosi pieni määrä verta. Liuskoissa kyllä on eroja, jos on mahdollista niin kannattaa kokeilla mikä liuska ja mittari on omasta mielestä helppo ja kätevä käyttää. Ja pistoslaitteen neula olisi hyvä vaihtaa joka kerralla, vanha neula rikkoo sormen ihoa ja kovettaa.

        Minulle on terveyskeskuksen tarvikejalussa sanottu, että samaa näytteenottolaitteen lansettia voi käyttää viisi kertaa. Lansetti ei tylsy yhdestä eikä kahdesta käytöstä. Käytän viisi kertaa ja toimii hyvin.
        Sen sijaan insuliinikynän neulaa käytetään vain yhden kerran. Neula on poistettava kynästä aina heti pistoksen jälkeen. Näin kynässä jäljellä oleva insuliini säilyy puhtaana. Toiseksi käytön jälkeen neulaan jää insuliinia, joka kuivuu sinne ja tukkii neulan, jolloin seuraava pistos epäonnistuisi.

        Veren saanti verensokerin mittausta varten onnistuu lämpimistä sormenpäistä sivulta otettuna. Käden hierominen ja/tai ravistelu auttaa. Kättä ei pidä nostaa korkealle.


    • Anonyymi

      Jos sinun pitää tarkistaa verensokeri joka aamu, saat varmaan terveyskeskuksesta uuden hyvän mittarin maksutta diabeteshoitajan tai lääkärin määräyksellä.

      Muutenkin noista näytteenottohuolista kannattaisi puhua diabeteshoitajan kanssa. Onko sinulle koskaan opetettu kädestä pitäen näytteenotto ja verensokerin mittaus?

    • Anonyymi

      Pese kätesi lämpöisenä vedellä ennemmin kun ota verta niin verenkierto vilkastuu.

    • Minä olen laittanut lansetointilaitteeseen pahvinpalan niin neula menee syvemmälle.

      • Anonyymi

        Olisiko syytä vaihtaa lansettilaite toisenlaiseen jos laitteen säätövara ei riitä riittävän syvään pistoon. Minulle on noita kertynyt useampi erilainen, koska mittarin vaihtuessa paketissa on aina uusi (neulat käyvät kyllä ristiin). Esimerkiksi nykyisin käytössäni oleva lansettikynä on jonkin vanhemman mittarin mukana tullut, koska säädön ollessa noin puolivälissä, saan sopivan syvän piston.

        Kannattaa huomioida että lansettineulan pisto ei saa mennä niin syvälle että se osuisi sormen luuhun (voi aiheuttaa tulehduksen luuhun).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko syytä vaihtaa lansettilaite toisenlaiseen jos laitteen säätövara ei riitä riittävän syvään pistoon. Minulle on noita kertynyt useampi erilainen, koska mittarin vaihtuessa paketissa on aina uusi (neulat käyvät kyllä ristiin). Esimerkiksi nykyisin käytössäni oleva lansettikynä on jonkin vanhemman mittarin mukana tullut, koska säädön ollessa noin puolivälissä, saan sopivan syvän piston.

        Kannattaa huomioida että lansettineulan pisto ei saa mennä niin syvälle että se osuisi sormen luuhun (voi aiheuttaa tulehduksen luuhun).

        Juu, ei mene liian syvälle. Olisikohan pahvia jotai puoli milliä. Ostaisin tämän jos näitä saisi jostain: https://www.amazon.com/Genteel-Plus-Technology-Pain-Free-Monitoring/dp/B013PT28XO


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe