Eturauhasen hyvälaatuiseen liikakasvuun määrätty reseptilääke on minulle aiheuttanut haittavaikutuksina sekä seksihalun vähenemistä, heikkoa seisokkia ja jatkuvaa pistelyä ja kosketusarkuutta rintapinnassa, erityisesti rintanänneissä. Lääkitys kesti puoli vuotta ja loppui kuukauden päivät sitten, kun lääkkeellä ei ole saatavuutta tällä hetkellä. Onko kenenlläkään kokemusta haittavaikutusten ajallisesta jatkumisesta lääkehoidon päättymisen jälkeen?
Tuolla puolen vuoden lääkityksellä yöheräily vessassakäynnin takia on loppunut, mutta ikävää, jos edellä mainitut haitat jatkuvat pitkään tai jäävät pysyviksi.
Asiallisia kommentteja kiitos, mieluiten yli viisikymppisiltä miehiltä, joilla lääkitys aiemmin on loppunut joko tarpeettomana tai muusta syystä.
Luin netistä, että kyseisellä lääkkeellä on USAssa varoitus kohonneesta eturauhas- ja rintasyöpäriskistä. Suosittelen olemaan tuosta vain hyväksymästä lääkärin ajatusta kyseisestä lääkkeestä.
RESEPTILÄÄKE DUTASTERIDE - haittavaikutukset ja niiden jatkuminen
7
682
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on sama lääkitys käytössä ja samat ongelmat. Halut on kateissa ja seisokkia ei ole tarpeeksi yhdyntää varten. Jos jotenkin saa sisään ja alkaa vetelemään edestaas, niin ei vaan pysy sisällä, vaan luiskahtaa ulos. Käytän siis lääkettä jatkuvasti. Muita ongelmia en ole havainnut.
- Anonyymi
Yhdynnässä pitää opetella pienempää sisään-ulosliikettä, jotta siitin pysyy sisällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdynnässä pitää opetella pienempää sisään-ulosliikettä, jotta siitin pysyy sisällä.
Olen yrittänyt tehdä todella lyhyttä yhdyntäliikettä, mutta ulos vaan luiskahtaa!
- Anonyymi
Yritin illalla taas yhdyntää, mutta nyt ei jäykistynyt edes sen vertaa, että olisin saanut työnnyttyä sisään.
- Anonyymi
Tuo Dutasteridin syöpäriski mainitaan kyllä tuoteselosteessa
https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=26829&i=ORION+PHARMA_DUTASTERIDE/TAMSULOSIN+ORION
Vastaavassa Avodartissa se myös mainitaan
https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=4711&i=GLAXOSMITHKLINE_AVODART&docLang=fi
Sekä myös yhdistelmälääkkeessä Duodart
https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=7643&i=GLAXOSMITHKLINE_DUODART&docLang=fi
Itse olen syönyt noita kaikkia. - Anonyymi
Kopioin tämän kohdan Fimean sivuilta:
Eturauhassyöpä ja korkean asteen kasvaimet
REDUCE-tutkimus oli 4-vuotinen, satunnaistettu, lumekontrolloitu, kaksoissokko-,
monikeskustutkimus, jossa tutkittiin dutasteridin 0,5 mg päivittäisannoksen vaikutusta potilaisiin,
joilla on korkea eturauhassyövän riski (mukaan lukien 50-75 –vuotiaat miehet, joiden PSA tasot olivat 2,5-10 ng/ml ja joiden prostatabiopsia oli negatiivinen 6 kuukautta ennen tutkimukseen
osallistumista). Tutkimustulokset osoittivat, että 8-10 Gleason-pisteen eturauhassyöpien ilmaantuvuus oli suurempaa dutasteridilla hoidetuilla miehillä (n=29, 0,9 %) verrattuna lumevalmisteeseen (n=19, 0,6 %). Dutasteridin ja 8-10 Gleason-pisteen eturauhassyöpien välinen yhteys ei ole selvä, joten dutasteridia käyttävien miesten eturauhassyövän riskiä on arvioitava säännöllisesti (ks. kohta 5.1).
Tuohan taitaa aiheuttaa syöpää! - Anonyymi
Joskus aamulla onnistun saamaan niin hyvän erektion, että yhdyntä onnistuu. Siis ennen lääkkeen ottamista. Ohjeissa suositellaan kondomin käyttöä, oletteko käyttäneet? Itse olen paljaalla ollut ja vetänyt ulos, kun tulee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412571Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3922072Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201782Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381714Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1181571Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151461Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01102Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211083- 69971
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63905