Koulustressi

Anonyymi-ap

Minulla on aivan valtavasti stressiä esimerkiksi kokeiden ja muiden koulutehtävien takia. Haluan täydellisiä arvosanoja, mutta se on mahdotonta ainakin minulle. Olen surkea taideaineissa, joten haluaisin mahdollisimman monesta reaaliaineesta kympin todistukseen. Haluan kymppejä. Minulle eivät kelpaa ysit. Monen mielestä se ei ole tarpeellista eikä kannattavaa. Stressaan kuulemma aivan liikaa. Kertaan mielestäni kokeisiin liian vähän, mutta jotkut sanovat, että kertaan paljon enemmän kuin olisi tarpeen. Mitä voisin tehdä stressin lievittämiseksi tai miten voisin helpottaa opiskelua kokeisiin? Kiitos jos joku siellä osaa auttaa.

4

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ongelma on siinä, että vaadit itseltäsi liikaa.
      Olisi hyvä ajatella, ainakin yrittää oppia ajattelemaan niin, että teet parhaasi, sen mihin pystyt, ja olet tulokseen tyytyväinen.
      Elämähän on pelkkää pettymystä, jos tähtää liian korkealle, eikä sitten onnistukaan, kenelle vaan siitä tulisi ahdistava olo, ja turhaa itsensä syyttelyä.
      Olet ihan hyvä, kun teet sen mihin pystyt, ja se siitä.

      Ei se sinusta tee huonoa ihmistä, jos et aina niitä kymppejä saa, kukaan ei ole täydellinen, kukaan ei pysty täydellisyyteen.
      Elämästä tulee jatkossakin hankalaa, jos jatkuvasti pyrkii johonkin, mitä ei välttämättä voi saavuttaa. Helpommalla pääsee, kun opettelee tyytymään vähempäänkin.
      Ja jos ei odota liikoja, ja lopputulos onkin hyvä, voi olla iloinen ja tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Opi siedättymään siinä että teet parhaasi,se riittää.Jos pitää pyrkiä täydellisyyteen ja täydellisin kymppeihin niin se vain ruokkii oiretta ja kohta mikään ei riitä.Opettele olemaan armollinen,mokata saa ja virheitäkin tehdä niistä opitaankin sitten.Meistä kukaan ei ole täydellinen jopa ne sometähdetkään ei ole oikeasti täydellisiä.Stressi lähtee helpottamaan kunhan et ole ankara itsellesi.Mottoni on,teen sen minkä pitää,en yli enkä ali.

    • Anonyymi

      Aiheutat itsellesi turhaa stressiä kannettavaksi. Se on hinta siitä, jos yrittää pyrkiä täydellisyyteen. Ajattele mieluummin, että hellität vähän ja sitä vastoin saat mielihyvää enemmän elämästä kun ei tarvitse olla täydellinen. Eihän kukaan meistä ole. Toki on hienoa, että pyrit pitkälle elämässäsi, mutta voisit toisaalta pätjätä vähän vähemmälläkin tekemisellä.
      Pidä huolta mielenterveydestäsi tekemällä mielekkäitä asioita, lepäämällä, rentoutumalla ja palautumalla esimerkiksi luonnon, liikunnan, läheisten tai minkä tahansa terveyttä edistävän asian parissa vastapainoksi opiskelulle.
      Elämässä on hyvä opetella sietämään epävarmuutta ja epätäydellisyyttä. Tätä kautta voi kehittyä paremmaksi, kun tietää mikä aiemmin meni pieleen.
      Emme me koskaan ole valmiita.

    • Anonyymi

      Ihmiset eivät enää nykyään elä elämäänsä, vaan suorittavat sitä.
      Se on syy monenlaisiin stresseihin ja ahdistuksiin, huonommuuden tunteeseen, riittämättömyyden tunteeseen, jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe