Taksinkuljettajan / rengin palkka?

Anonyymi-ap

Miten kuuluu maksaa? Pyhäkorvaukset ja ylityöt jäävät maksamatta järjestetään. Kuka valvoo?

75

1326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ajetaanko yhteiskunnan maksamia kela-ja sotekyytejä alipalkkauksella?
      Ulkomaalaiset marjanpoimijat ovat hyvä esimerkki tästä alipalkkauksesta.

      Ensin hankitaan monta taksia ja sitten kuljettajat istuvat autoissa ilman heille kuuluvia lisiä, aikamoista kiskontaa vaatia kuljettajaa töihin esimerkiksi sunnuntaina ilman lain mukaista tuplapalkkaa.

    • Anonyymi

      Ihan kauheeta. Taksinkuljettajat valvoo.

    • Anonyymi

      Taksikuljettajan käteen jäävä palkka noin 2000-2300/kk. Kela-ajosta, joita on paljon tulee iso osa.

      • Anonyymi

        Sillä ei ole tässä mitään merkitystä paljon bruttopalkka on kuukaudessa.
        Kyse on siitä että lakisääteiset palkanlisät jätetään maksamatta vaikka esimerkiksi kela sitä kuljetussopimuksessa edellyttää.
        Myös työehtosopimusta pitää noudattaa tai keskeiset työ-ja palkka ehdot tulee olla esillä. Silti sunnuntailisiä tai ylityökorvauksia ei voi sivuuttaa.


    • Anonyymi

      Asiakas maksaa mitä maksaa tai ei tule toista kertaa kyytiin.

      • Anonyymi

        Asiakkaan maksuun se ei vaikuta vaan lakia on noudatettava myös palkkauksen suhteen mikäli ryhtyy työnantajan rooliin Suomessa.

        Sama se on kaikilla muillakin aloilla. Miksi taksiala on poikkeus?


      • Anonyymi

        Kuinkas paljon esimerkiksi se R-Kioskin kahvi ja pulla maksaa sunnuntaina enemmän?

        -Ei yhtään ja työntekijät saavat lisänsä. Lakia noudatetaan. Tosin pyhäpäivinä usein yrittäjä työskentelee itse.


    • Anonyymi

      Palkoistahan ne riidat on aina ja kuskit häipyy muihin hommiin kun ei makseta kunnolla.
      Olisi hyvä selvittää tuo koko alaa hiertävä asia vaikka jostain ammattiliitosta tai sitten jos joku paikallinen taksin edustaja asian selvittäisi että mihin palkanlisiin taksinkuljettajat ovat oikeutettuja.
      Eikös se boltkin joutunut lähettien tilannetta parantamaan.

    • Anonyymi

      Omituista kun kysellään kuka valvoo ja kuka vastaa. Melko löperöä porukkaa taksisuharit, jos eivät pysty omia etujaan puolustamaan.

      • Anonyymi

        kantsis varmaan liittyä liittoon niin ei tarvii

        riidellä palkoista


    • Anonyymi

      Eikös sitä ajeta bonnari palkalla 36-40% kassasta

      • Anonyymi

        Varmaan ajetaan mutta laki sanoo jotain muuta.
        Sunnuntailisä on työehtosopimukseen sisältyvä asia
        Tätä väittämää käytetään erityisesti silloin, kun perustellaan sunnuntailisän maksamatta jättämistä aloilla, joilla ei ole työehtosopimusta. Sunnuntailisän perussääntely löytyy kuitenkin laista: työaikalain 33 §:n mukaan sunnuntaityöstä on maksettava 100 % korotettava palkka. Tällä perusteella väittämässä ei ole perää, ja myös työehtosopimuksettomilla aloilla tulee maksaa sunnuntailisiä.


      • Anonyymi

        toiset ajaa


    • Anonyymi

      Ainahan voi äänestää jaloillaan

    • Anonyymi

      On se nyt helvetin vaikeaa selvittää tuo palkka-asia!
      Sehän lukee laissa ihan selvästi.
      Kuka työnantaja ei maksa sunnuntailisää rikkoo lakia ja teettää työtä alipalkalla.

      Taitaa olla suurin ongelma että taksirengit eivät tiedä oikeuksiaan kun missään ei näistä asioista tiedoteta.

      • Anonyymi

        kyllä ne liitossa selvittää

        jos älyy liittyy liittoon


        voihan sitä liittyy siihen YTK ki johon monet kuulemma liittyy


    • Anonyymi

      Taksiala työllistää Suomessa kymmeniä tuhansia taksinkuljettajia. Motivoituneille ja innostuneille työntekijöille on aina töitä tarjolla. Tällä hetkellä työvoiman tarve onkin suuri ja avoimia työpaikkoja on kaikkialla Suomessa.

      Taksinkuljettajan työ on ennen kaikkea vastuullinen palveluammatti, jossa työn varsinainen sisältö muodostuu ihmisten kanssa toimimisesta. Työskentely taksialalla ei ole vain viikonloppuöiden juhlakansan turvallista kotiin saattamista, vaan siihen kuuluvat myös mm. oppilaskuljetukset, esteettömän ajoneuvon vaativien asiakkaiden kuljetukset sekä työmatkalaisten kuljetukset. Taksit hoitavat myös ateriakuljetuksia tai muita pientavarakuljetuksia.

      Tässä yksi esimerkkimainos muualta Suomesta, palkasta ei mainita mitään, miksi?

      Eikö olisi selvää jos alalla olisi päivänvalon kestävä palkkaus kun ala työllistää kerran kymmeniä tuhansia palkattuja kuljettajia. Kyse ei ole mistään pikkujutusta. Kannattaisi perustaa kuljettajien ammattiliitto ilman muuta.

      • Anonyymi

        Palkkaus ei kestä päivänvaloa koska kierretään veroja.


    • Anonyymi

      Joka tapauksessa lakia pitää noudattaa myös palkan maksussa. Tämä tiedetään Suomen Taksiliitossa. Mitä sanoisi esimerkiksi puheenjohtaja tähän?
      Valvotaan kuitenkin kaikkea turhempaa mutta ei palkkaa.

      • Anonyymi

        Valvokaa verojen maksua, sen jälkeen voi alkaa puhua lakisääteisistä korvauksista.


      • Anonyymi

        kyllä Berneri tietää


      • Anonyymi

        Ei taksiliitolla ole mitään sananvaltaa mihinkään ,varsinkin kun2018 jälkeen aloittaneista yrittäjistä on tuskin kukaan tuohon liittynyt.Mistään ei selviä nykyinen jäsenmäärä,eivät kehtaa kertoa.


    • Anonyymi

      Veroja ei nykyisin voi kiertää. Kaikki ajot näkyy.

      • Anonyymi

        " Hyvä Taksi"-järjestelmä tuo hyville töitä esim kela-ajoja.

        5krt kävin saman kuljettajan kanssa meilahdessa. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hyvä Taksi"-järjestelmä tuo hyville töitä esim kela-ajoja.

        5krt kävin saman kuljettajan kanssa meilahdessa. Kiitos.

        Käteen 2320€/kk , tunneissa Joutsan, eikä tarvitse isännältä vapaita rukoilla, jos tarve tulee.Hoidetaan työt, palvellaan asiakkaita ystävyydellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käteen 2320€/kk , tunneissa Joutsan, eikä tarvitse isännältä vapaita rukoilla, jos tarve tulee.Hoidetaan työt, palvellaan asiakkaita ystävyydellä.

        Eli teette ilmaista työtä ja sopimuksia ei noudateta.
        Tämän takia siis toisten kyytien hinnat ovat liian alhaiset (kilpailutus, että saadaan ajaa)
        Ja takseista on myös pulaa välillä kun palkkoja ei makseta oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli teette ilmaista työtä ja sopimuksia ei noudateta.
        Tämän takia siis toisten kyytien hinnat ovat liian alhaiset (kilpailutus, että saadaan ajaa)
        Ja takseista on myös pulaa välillä kun palkkoja ei makseta oikein.

        Kiva summa käteen, kaveri raksalla rankoissa hommissa, palkka sama.
        Eikä hänellä ole mahdollisuutta lukea iltapäivälehteä tiiliruukin merimaisemissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva summa käteen, kaveri raksalla rankoissa hommissa, palkka sama.
        Eikä hänellä ole mahdollisuutta lukea iltapäivälehteä tiiliruukin merimaisemissa.

        Kaveri kanssa raksalla ja sama paikka. Puolet vähemmän työtunteja kuukaudessa. Ylitöistä ja pyhistä maksetaan lisät päälle.


    • Anonyymi

      Onhan tuo työnantajalle helppo ja varsin riskitön palkkamalli. Ja lisät kun jättää maksamatta ni vähän jää tuloskin yritykselle.
      Tuota voisi soveltaa muillakin aloilla. Jos ei ole asiakkaita nii ei makseta palkkaakaan mutta työmaalla töissä ollaan kuitenkin päivystämässä varusteineen.

      • Anonyymi

        Kokonaisuus ratkaisee. Osa työstä voi olla odottelua merenrannalla, Lidlin pihalla ym, mutta työpäivänpituus on sama kun timpurikaverilla ja palkkakin aika lähellä- Työpäivän jälkee timpuri menee sohvalle, minä kuntoradalle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokonaisuus ratkaisee. Osa työstä voi olla odottelua merenrannalla, Lidlin pihalla ym, mutta työpäivänpituus on sama kun timpurikaverilla ja palkkakin aika lähellä- Työpäivän jälkee timpuri menee sohvalle, minä kuntoradalle,

        Osa palkatuista kuljettajista ajaa seitsemän päiväistä työviikkoa. Ei valvontaa.

        Kannattaisi ehkä lukea myös tilaajavastuusopimus huolella läpi. Sitä myös rikotaan.


    • Anonyymi

      Taksinkuljettajan oikeudenkäynti, yksi esimerkki.

      oli kyse taksiyhtiön käyttämästä palkanmaksujärjestelmästä. Tapauksessa tuli ratkaista, olivatko kantajalle maksettujen palkanlisien laskentaperusteet tunti- vai prosenttipalkan mukaan määräytyviä ja olivatko kanteessa tarkoitetut lisät tosiasiassa sisällytetty prosenttipalkkaan.

      Työntekijän ja yhtiön välisen työsopimuksen mukaan työntekijän palkasta oli todettu seuraavaa:

      Palkka on 5,70 euroa tunnilta ja sen mukaisesti määräytyy myös ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavan palkan suuruus siten, kuin työaikalaissa on säädetty.
      Työntekijällä on mahdollisuus suorituslisään, jonka perusteena on 35 % ko. palkanmaksukauden (2 viikkoa) ajotulojensa arvonlisäverottomasta yhteissummasta, siten kuin jäljempänä kohdassa 3 todetaan.
      Suorituslisä on edellä 2. kohdan mukaan määräytyvä määrä vähennettynä 1. kohdassa mainitusta palkkasummasta, johon sisältyy peruspalkka, ylityökorvaukset ja sunnuntailisät. Mikäli erotus on negatiivinen, suorituslisää ei makseta.
      Työsopimuksessa ei ollut tuntitakuuta eikä työnantaja ollut sitoutunut taksiliikenteen työehtosopimukseen.

      Työntekijä työskenteli taksinkuljettajana yhtiössä ajalla 16.6.2006-14.12.2012. Työntekijä katsoi, että palkkausperuste oli alalla yleisesti käytössä oleva prosenttipalkka. Joka tapauksessa kantajan mukaan työso-pimuksen mukainen tuntipalkka on ollut kohtuuttoman alhainen. Kantaja vaati yhtiön velvoittamista suorittamaan maksamatta jääneitä ylityö- ja sunnuntaikorvauksia, jotka työaikalain mukaan olisi tullut maksaa.

      Yhtiön mukaan palkkausjärjestelmä perustui tuntipalkkaukseen. Hovioikeus kuitenkin katsoi, että palkkaus oli suoriteperusteinen, koska kantajalle oli maksettu palkkaa 35 % ajotuloista työtuntien määrästä riippumatta. Lisäksi hovioikeus tulkitsi, että työaikalain säännösten mukaan palkan laskentaperusteet on oltava samansuuruiset sekä peruspalkan että ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavien lisien osalta. Kantajan peruspalkan perusteena oli ollut 5,70 euroa tunnilta ja korvausten laskentaperusteet olivat vaihdelleet 10,89 eurosta 18,64 euroon.

      Hovioikeus katsoi, että taksiyhtiön käyttämä palkkausjärjestelmä oli ollut ylityö- ja sunnuntaityötuntien osalta suoriteperusteinen eikä perustuntipalkkaa ollut käytetty palkanmääräytymisperusteena. Ylityö- ja sunnuntaityökorvauksia ei ollut myöskään tosiasiassa maksettu, vaan ne oli ainoastaan huomioitu prosenttipalkkaa laskettaessa. Palkanmaksuperuste oli tosiasiassa prosenttipalkka. Edellä mainituista syistä johtuen hovioikeus katsoi, että yhtiön käyttämä palkanmaksujärjestelmä oli työaikalain vastainen.

      Yhtiö velvoitettiin suorittamaan työntekijälle käräjäoikeuden tuomitsemat korvaukset sekä työntekijän oikeudenkäyntikulut. Kantajalle tuomitut korvaukset koostuivat maksamatta jääneistä palkan korotusosista vuosilta 2011 ja 2012, korvaukset olivat yhteensä noin 28.800 euroa. Tuomio on lainvoimainen.

      • Anonyymi

        Se on tuokin kuljettaja todennäköisesti istuskellut merenrannalla ja odotellut kyytiä ja tienannut sen 2000e käteen älyttömillä työ tunneilla ja vähillä vapailla


    • Anonyymi

      Hyvät rahat takautuvasti työntekijälle ansaitusti.

      • Anonyymi

        Nuorelle pojanklopille lähes 2300€ kuukaudessa käteen on kuitenkin ihan kohtuu ansiotaso.

        Moni makaa kotona tukien varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorelle pojanklopille lähes 2300€ kuukaudessa käteen on kuitenkin ihan kohtuu ansiotaso.

        Moni makaa kotona tukien varassa.

        Nuorille riittää pieni palkka. Kunhan autot ovat ajossa. Turha maksaa kunnon palkkaa.
        Ja vanhoillekin työntekijöille riittää provisio. Eivät vaadi lisiä niin turha sitä on maksaa.

        Ei edes vaarallisen työn lisää.


    • Anonyymi

      Kertoo kyllä paljon alasta jos palkan määräytymisen perusteetkin ovat epäselvät ja palkkoja joudutaan hakemaan jälkikäteen.
      Kyytien hinnat on kilpailtu ilmeisesti liian alhaisiksi.

    • Anonyymi

      Palkkalakia täytyy noudattaa aina. Tämä on otettava huomioon kun hintoja tarjouksiin lasketaan. Ei kai kukaan ilmaista työtä tee.

      Jos ei ole varaa maksaa palkkoja lain mukaan niin varmaan voi yrittäjä itse ajaa taksiaan.

    • Anonyymi

      Jos hankkii 10 rekkaa ja 10 linja-autoa ja niihin kuljettajat päivystämään. Kun tulee ajo niin sitten siitä pelkkä provisio kuskille.
      Tai vaikka lumikoneita tai ruohonleikkureita.
      Töitä on tarjolla, ei vain mistään tahdo löytyä hyviä tekijöitä.

    • Anonyymi

      Taksinkuljettajat ovat ilmeisesti typerää porukkaa. Eivät pidä oikeuksistaan huolta.
      Työnantajat repivät tuloksen alipalkatun kuljettajan selkänahasta.
      Sitten ollaan niin herroja.
      Ja kukaan ei välitä vaikka lakia rikotaan.

      Onnistuuko millään muulla alalla?

    • Anonyymi

      Renki, palkka nettona 2000€/kk.

      • Anonyymi

        Ja tekevät seitsemän päivän työviikkoa. Orjan palkka nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tekevät seitsemän päivän työviikkoa. Orjan palkka nykyään.

        Koulutuksen jälkeen linja-autonkuljettajan työtehtävissä työskentelet asiakasrajapinnassa ja sen vuoksi on tärkeää, että viihdyt asiakaspalvelutyössä. Työympäristösi on siistin nykyaikainen ja tukenasi on ammattitaitoinen ja kannustava työyhteisö. Tarjolla on paljon erilaisia vuoroja ja vuorotyötä tehtäessä tarjoutuu mahdollisuus hyvään vuosiansioon 50 000 €/vuosi.

        Palkkauksessa ja työehdoissa yritys noudattaa Autoliikenteen Työnantajaliiton ja Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliiton välistä työehtosopimusta. Kuljettajan palkkaus on hyvä, aloittelevan kuljettajan tuntipalkka on 16.42 €/h. Linja-autonkuljettajan työ on vaativaa ja osa työpäivistä pitkiäkin mutta myös vapaa-aikaakin on paljon. Työehtosopimus määrittelee linja-autonkuljettajalle vuodessa 18-19 pekkaspäivää sekä lomien kertyessä täyteen yhteensä 5 viikkoa lomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koulutuksen jälkeen linja-autonkuljettajan työtehtävissä työskentelet asiakasrajapinnassa ja sen vuoksi on tärkeää, että viihdyt asiakaspalvelutyössä. Työympäristösi on siistin nykyaikainen ja tukenasi on ammattitaitoinen ja kannustava työyhteisö. Tarjolla on paljon erilaisia vuoroja ja vuorotyötä tehtäessä tarjoutuu mahdollisuus hyvään vuosiansioon 50 000 €/vuosi.

        Palkkauksessa ja työehdoissa yritys noudattaa Autoliikenteen Työnantajaliiton ja Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliiton välistä työehtosopimusta. Kuljettajan palkkaus on hyvä, aloittelevan kuljettajan tuntipalkka on 16.42 €/h. Linja-autonkuljettajan työ on vaativaa ja osa työpäivistä pitkiäkin mutta myös vapaa-aikaakin on paljon. Työehtosopimus määrittelee linja-autonkuljettajalle vuodessa 18-19 pekkaspäivää sekä lomien kertyessä täyteen yhteensä 5 viikkoa lomaa.

        Pekkaspäivä on palkallinen vapaapäivä.


      • Anonyymi

        Tuntuu hyvältä saada 2000€ kuukaudessa käteen, paljon helpompaa kuin raksalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu hyvältä saada 2000€ kuukaudessa käteen, paljon helpompaa kuin raksalla.

        Olet kyllä taksiainesta! Onko ollu paljon ajoa?
        Isäntä vai renki?
        Sinua kusetetaan etkä edes huomaa. Hyvä renki olet. Jatka vaan samaan tapaan.
        Sitten kun olet eläkkeellä alat elää ja suunnitella omia tekemisiä.
        Siihen saakka isännän tahtiin kyttäät kyytiä puoli ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä taksiainesta! Onko ollu paljon ajoa?
        Isäntä vai renki?
        Sinua kusetetaan etkä edes huomaa. Hyvä renki olet. Jatka vaan samaan tapaan.
        Sitten kun olet eläkkeellä alat elää ja suunnitella omia tekemisiä.
        Siihen saakka isännän tahtiin kyttäät kyytiä puoli ilmaiseksi.

        Renki, nuori mies joka nauttii siitä että saa ajella isolla Saksalaisella autolla, pääasiassa päiväsaikaan. Kelakyytiäkin on muutama kuukaudessa, Meilahteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renki, nuori mies joka nauttii siitä että saa ajella isolla Saksalaisella autolla, pääasiassa päiväsaikaan. Kelakyytiäkin on muutama kuukaudessa, Meilahteen.

        Miehiä ja naisia ei erotella nykyään työyhteisöissä.
        Taitaa se Helsinginkyyti olla taivas Taksi piireissä kun aina mainitaan. Aika puuduttava väli ajaa.
        Onkohan niillä varallisuus kunnossa ketkä noita pitkiä kuljetuksia ajaa?


    • Anonyymi

      Mies töihin, työvaatteet päälle ja lapio käteen.
      Kahden tunnin päästä joku tilaa lumityön.
      Kestää tunnin, työmies saa provision 50e/h
      16,6e/h
      Mennyt kolme tuntia, eli reilun 5e / tunti maksaa työnantaja.
      Miksi tätä ei käytetä muilla aloilla? Että ollaan ilmaiseksi töissä.
      Esim palomiesten palkka tulisi ainoastaan kun on keikka.

    • Anonyymi

      mcdonads palkka keskimäärin 3108e kk

    • Anonyymi

      Taas tuli tuplapalkkaa koko joulun ajalta. On se hyvä tuo ammattiliitto.
      Vai mitä taksinkuljettajat?

    • Anonyymi

      Luulisi että kuljettajakurssilla selviää mistä palkan kuuluu muodostua palkkalakia noudattaen.
      Koulutuksia, laatua ja pätevyyksiä vaaditaan alalla kuitenkin valtion puolesta.

      Palkka on kuitenkin perusasia.

    • Anonyymi

      Milloin on seuraava kuljettajakurssi?
      Ajattelin liittyä AKT :hen kylläkin samalla.

    • Anonyymi

      Kaikki Taksit Suomessa jotka ajavat esimerkiksi kelakyytejä ja kuuluvat näihin välitysyhtiöihin kuuluvat Vastuu Group palveluun. Suomen tilaajavastuu.
      Tässä palvelussa yritys vakuuttaa sopimuksella asiakkaille ja kyydin tilaajalle että myös palkkalakia yms noudatetaan.
      Taksiyritykset maksavat tästä pakollisesta palvelusta vuosittain ja näin kelalle, kunnille yms todistetaan että kaikki on kunnossa.

      Taksiliiton puheenjohtaja taitaa olla Kotkalainen, häneltä tätä koko valtakuntaa koskettavaa asiaa varmaan voisi kysyä kun seuraavaa lehtijuttua valveutunut toimittaja tekee.

      • Anonyymi

        Kymenlaakson Taksi kuljetti minua meilahteen usean kerran. " Hyvä Taksi"- järjestelmä mahdollisti joka kerta saman auton, saman kuljettajan. Parasta palvelua mitä olen saanut vuosikausiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymenlaakson Taksi kuljetti minua meilahteen usean kerran. " Hyvä Taksi"- järjestelmä mahdollisti joka kerta saman auton, saman kuljettajan. Parasta palvelua mitä olen saanut vuosikausiin.

        Miten se Helsinginkyyti mahtaa näihin palkka-asioihin ja vaadittuihin tilaajavastuusopimuksiin vaikuttaa?
        Ei niitä silti noudateta. Vaikka joku ajaisi Rovaniemelle joka päivä.


    • Anonyymi

      Sitten ihmetellään jälkikäteen kun ei saatu taksia. Samaan aikaan kuljettajan kuuluisi tehdä pitkää päivää ilman hänelle kuuluvia palkan lisiä. Alipalkattuna.
      Ei taida enää tänä päivänä noita ilmaiseen työhön suostuvia renkejä olla tarjolla tarpeeksi.

    • Anonyymi

      Eikö duunipaikka ole itse valittu ? Jos vituttaa niin lähtee kälppimään eikä tule tänne mussuttamaan !

      • Anonyymi

        Millä alalla se duunipalkka itse valitaan?
        Lueppas tuo oikeuden käynti nyt ja oikein keskityt niin ymmärrät.
        Yhteiskunnan taksikuljetuksissa pitäisi olla siis korkeammat hinnat niin sitä duunaria ei tarvitse kusettaa. Tai sitten palkkalakia ei Suomessa tarvitse noudattaa.
        Mikäli yritys palkkoja ei pysty oikein maksamaan ei silloin pidä kuljettajaa palkata.
        Pätee myös muissa töissä ja muilla aloilla.


      • Anonyymi

        Jos pojankloppi saa käteen kuukaudessa lähes 2000€, niin se on parempi kuin se että valvoo työttömänä aamuyöhön ja nukkuu puoleenpäivään.

        Kolme vuotta tuli katseltua sitä touhua, nyt iltatähti on renkinä ja tykkää työstä.


    • Anonyymi

      Renki ei ole tyytyväinen pieneen palkkaan ja suuriin työtuntimääriin. Ei saa valittaa työntekijälle kuuluvista eduista jotka jää saamatta.
      Pitää olla hiljaa esim palkoista.

    • Anonyymi

      Ei ole rahaa maksaa, hyvä kun saa itsekin palkan.

      • Anonyymi

        Yritysten ei tarvitse maksaa sopimusten mukaisia paikkoja Suomessa työntekijöille jos ei ole rahaa.
        Mutta alipalkalla voi silti pitää töissä. Selvähän tämä on.


    • Anonyymi

      Ei niitä kukaan enään valvo. Kiitos Berner.

    • Anonyymi

      VMP

    • Anonyymi

      Hyvä tietää nämä palkka-asiat. Ajattelin kouluttautua taksinkuljettajaksi.

      • Anonyymi

        Iso kiinalainen auto, palkka nuorella miehellä 500€/kk parempi kun marketissa hyllyntäyttäjänä,


    • Anonyymi

      Onko taksinkuljettajat lakossa myös?

      Syytä olisi, mikäli palkkalakia ja tilaajavastuusopimusta ei noudateta.

    • Anonyymi

      Ylös

      • Anonyymi

        Ylös ja töihin, taksia ajamaan.


    • Anonyymi

      Nuori kloppi palkka käteen 2300€/kk.

      • Anonyymi

        Ei näytä kaikki kovin nuorilta :) kymmeniä vuosia ajanut ja sama palkka. Pelkkä provisio.

        Millä muilla aloilla käytössä?? Miksi ei??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näytä kaikki kovin nuorilta :) kymmeniä vuosia ajanut ja sama palkka. Pelkkä provisio.

        Millä muilla aloilla käytössä?? Miksi ei??

        3000e/kk brutto. Siis yksi kloppi noudattaa työaikalakia ja ajaa silloin 10 000e/kk kassaan euroja.

        Höpö höpö


    • Anonyymi

      Liitykääs kuljettajat liittoon. Älkää olko tyhmiä, vaan vaatikaa teille kuuluvat lakisääteiset palkat.

      • Anonyymi

        AKT varmaan on oikea liitto. Sieltä löytyy taksinkuljettajan työehtosopimus jota rinnastetaan useassa kohtaa juuri noissa palkkoja koskevissa oikeudenkäynnissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe