virolaisista yli puolet ortodokseja

Anonyymi-ap

pitääkö virolaisten kääntyä luterilaisiksi tai helluntalaisiksi kuin suomen johto käskee?

viron ortodoksisuus suurta ennen CCCP:tä

8

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Virolaiset on tutkimusten mukaan Euroopan ateistisin kansa, mikä on hyvä asia sekin.

      • Anonyymi

        Aloittaja laskeekin virolaisiksi myös maassa asuvat venäläiset kuten jotkut laskevat suomalaisiksi myös maahamme tulleet muslimit, joilla on Suomen passi.


    • Anonyymi

      Virossa oli vain vähän ortodokseja ennen toista maailmansotaa koska venäjänkielisiä oli vähän. Neuvostoaikaan venäjänkielisten asukkaiden määrä moninkertaistui kuten tietysti heidän uskontonsa. Vain harva vironkielinen on ortodoksi.

      • Anonyymi

        Näin oli tilanne uskonnon suhteen viime kesäkuussa:
        Vain noin neljännes virolaisista tunnustaa jotakin uskontoa – pääosin luterilaisuutta tai ortodoksisuutta. Toisaalta peräti 69 % virolaisista uskoo, että puilla on sielu.


    • Anonyymi

      jumalan lapset eivat kaanny mihinkaan ....toiseen ..vaan ovat mitaovat ...jumalan lapsi voi ottaa teologian katolilaisuudesta ortodokseista ,evankelisluterilaisesta .....silti han ei kaanny mihinkaan ,,,,,vaan hanen oppinsa muodostuu naista ,,,,,teologian eri haroista .....jumalan lapset eivat kaanny minkaan kirkko kunnan teologisiin haaroihin vaan he ovat sita mita ovat

    • Anonyymi

      jos sina oletjumalan lapsi ...et voi kaantya ,,,,,enaa taman maailman ihmiseksi ,....voiko afrikkalainen mikali han ,,,,,varjaa hiuksensa valkoisiksi paastaeroon siita etta on afrikan passi

    • Anonyymi

      mina olin jumalan lapsi mutta mina kaannyin ,,,,luterilaisuuteen ja menetin sen sitten kaannyin katolilaisuuteen,,,sitten opiskelin ortodoksisen teologian ,,,,viimein kavin 2 vuotta suomen ....helluntai opistolla ...viimein erosin naista kaikista ja menetin papin paperit ...olen kuitenkin jumalan lapsi .....edelleen vaikka paperit ovat palaneet kuitenkin yritan kaantya viela ...johonkin ameriikkalaiseen .,,.uskon yhtaisoon .......ennen kuin kuolen ......... haluaisin olla ameriikan kansalainen mutta minulla ei ole passia eika sita ole tiedossa koska en ole syntynyt yhdysvalloissa ,,,,,,mita teidan kikkonne toeloginen suunatus opettaa teidan taytyy sybntya uudesti ylhaalta

    • Anonyymi

      mistas lahkostA TE OLETTE ........KUN PUHUTTE NAIN

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1619
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1341
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1089
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      2
      953
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    Aihe