Uuden liiton sinetti ei ole sapatti

Anonyymi-ap

Uuden liiton sinetti on kaste syntien pois pesemiseksi ja siinä saatava Hengen lahja sinetöi liiton Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemuksen osallisuuteen.

Apt.2
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

264

981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumalan antama sapatti on Jumalan merkki.

1234567---

• Anonyymi

Mark. 8:12

Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta.

• Anonyymi

Onhan sateenkaarikin eräs Jumalan merkki. Miksei se kelpaa merkiksi. Kelpasihan se Olseneille ja Parhameille se oli tärkeä merkki, jolla ne puolusteli tekojaan, että liitossa ollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan sateenkaarikin eräs Jumalan merkki. Miksei se kelpaa merkiksi. Kelpasihan se Olseneille ja Parhameille se oli tärkeä merkki, jolla ne puolusteli tekojaan, että liitossa ollaan.

Heille ei käynyt Jumalan kymmenenkäskyn laki oppaaksi.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mark. 8:12

Jeesus huokasi syvään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti: tälle sukupolvelle ei merkkiä anneta.

2.Moos:31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, SILLÄ SE ON MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

SAPATTI ON JUMALAN MERKKI.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heille ei käynyt Jumalan kymmenenkäskyn laki oppaaksi.

1234567---

Helluntailailiikkeen ja uskonkultin perustaneet Parhami ja Olseni pani toivonsa niihin hurmoshenkiin ja niiden kosketuksiin ja henkikasteisiin, joista ne puhuu ja niitä mainostaa pelastavana asiana.
        Ne veikkasi väärää hevosta, kun luottivat niihin henkikasteisiinsa.

• Anonyymi kirjoitti:

2.Moos:31:12. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, SILLÄ SE ON MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.

1234567---

Israel..Israel..

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Israel..Israel..

Kymmenenkäskyn laki kuuluu kaikille, ei pelkästään juutalaisille.

PSALMI 28:9. JOKA KORVANSA KÄÄNTÄÄ KUULEMASTA LAKIA, SEN RUKOUSKIN ON KAUHISTUS.

Silloin minä en joudu nhäpeään, kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.

Edelleenkin Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Kymmenenkäskyn laki kuuluu kaikille, ei pelkästään juutalaisille.

PSALMI 28:9. JOKA KORVANSA KÄÄNTÄÄ KUULEMASTA LAKIA, SEN RUKOUSKIN ON KAUHISTUS.

Silloin minä en joudu nhäpeään, kun katselen kaikkia sinun käskyjäsi.

Edelleenkin Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

1234567---

Juu..miksi vt tekstiä joriset.
        Nyt on uusi armonliitto Jeesuksen veressä ja Pyhyyden Hengen kautta Jumala ilmoittaa oikean ja väärän .
        Se laki mikä meillä on
        Rakkauden laki jossa täyttyy kaikki.
        Kai tämä on jo sinulle selvää ??

• Anonyymi

Mikä merkki?

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Juu..miksi vt tekstiä joriset.
        Nyt on uusi armonliitto Jeesuksen veressä ja Pyhyyden Hengen kautta Jumala ilmoittaa oikean ja väärän .
        Se laki mikä meillä on
        Rakkauden laki jossa täyttyy kaikki.
        Kai tämä on jo sinulle selvää ??

Minulle on selvää, että kymmenenkäskyn laki on voimassa myöskin Uudessa Liitossa.

On tuttuja Jehovan todistajia, keiden kanssa olen keskustellut. Heille ei myöskään käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi.

Vaikeeta se on monille pitää Jumalan antama sapatti pyhäpäivänä.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Minulle on selvää, että kymmenenkäskyn laki on voimassa myöskin Uudessa Liitossa.

On tuttuja Jehovan todistajia, keiden kanssa olen keskustellut. Heille ei myöskään käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi.

Vaikeeta se on monille pitää Jumalan antama sapatti pyhäpäivänä.

1234567---

Laki ei ole voimassa uudessa liitossa vaikka 10 käskyä on Pyhät ja hyvät.
        Eihän kukaan todella voi väittää, että armon alla saa murhata ammatikseen ja varastaa yötä päivää ja häpäistä vanhempiaan tai pahempaa jne sillä eihän ne ole Rakkauden tekoja vaan pahuuden tekoja.
        Silti emme ole lain alla vaan armon.
        Meillä ei ole äkkikuolemaa vaan keskustelu Jumalan kanssa jos lipsahdamme syntiin.
        Sitten tulee myös monta muuta asiaa sivujuonteena.
        Tämäkin kirjoitus ja pari muuta tuli jo aiemmin tänään ilmoituksena eli voin sanoa ,että Jumalan ilmoittamaa.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Laki ei ole voimassa uudessa liitossa vaikka 10 käskyä on Pyhät ja hyvät.
        Eihän kukaan todella voi väittää, että armon alla saa murhata ammatikseen ja varastaa yötä päivää ja häpäistä vanhempiaan tai pahempaa jne sillä eihän ne ole Rakkauden tekoja vaan pahuuden tekoja.
        Silti emme ole lain alla vaan armon.
        Meillä ei ole äkkikuolemaa vaan keskustelu Jumalan kanssa jos lipsahdamme syntiin.
        Sitten tulee myös monta muuta asiaa sivujuonteena.
        Tämäkin kirjoitus ja pari muuta tuli jo aiemmin tänään ilmoituksena eli voin sanoa ,että Jumalan ilmoittamaa.

Toisille on, osalle ei. Kukin vakitsee tiensä.

1234567---

• Anonyymi

jatkuu...
      39 Teitä tämä LUPAUS tarkoittaa, teitä ja TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi TÄMÄN kieroutuneen SUKUPOLVEN mukana."
      41 Ne, jotka ottivat hänen SANOMANSA vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

Sapatin vietot eikä mitkään ihmisen omat hyvätkään teot ei pelasta ihmistä tästä nurjastaa sukupolvesta.

Tit. 3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Uusi liitto alkaa kasteesta, ei mistään sapatinvietosta.

• Anonyymi

Kolmannen enkelin varoitussanoma. Ilm.14:9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka SANOI SUURELLA ÄÄNELLÄ: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä. 10. niin hänkin on juova Jumalan VIHAN VIINIÄ, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, vastaavasti Jumalan merkki on sapatti.

Tulee valita oikein, että pääsee mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran, ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi liitto alkaa kasteesta, ei mistään sapatinvietosta.

On paljon aikuisenakin kastettuja, ketkä panevat sapatin varjoon, ja sanovat, ei se ole tärkeää sapatin vietto.

Kerran he tulevat näkemään kuinka paljon he ovat erehtyneet. Ellei ennen, niin ainakin siinä vaiheessa kun Jeesus tulee toisen kerran. Heille selviää, mutta silloin onkin jo myöhäistä muuttaa kurssia.

1234567---

• Anonyymi

Vanhan LIITON jäseneksi Jumalan lasten joukkoon pääsi: poika ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä ja tytöistä piti uhrata syntiuhrina kaksi kyyhkysen poikasta.

1. Moos. 17:12

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; JA NIIN MINUN LIITTONI on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi LIITOKSI.

Jumalan käskyjen noudattamisella, kuten sapatin vietolla kunioitettiin Jumalaa.
      Mutta EI sapatinvietosta mikään liitto alkanut.

• Anonyymi

MERKIT ON ERI ASIA KUIN LIITTO.

Uuden liiton merkki on esim. Ristinmerkki nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

Alussa Kristityt käyttivät salaisena merkkinää Kalan -kuvaa.

Ristinpuu on teloitusväline samalla tavalla kuin giljotiini.

• Anonyymi

Helluntailaiset luulevat, ettei Mooseksen lain käskyt ole enää voimassa uudessa liitossa. Uusi liitto solmittiin Israelin ja Juudan kanssa, jotta Jumalan omaisuuskansa tulisi takaisin liittoon Jumalan kanssa. Uudessa liitossa Toora kirjoitetaan sydämeen, jotta kansa alkaisi noudattaa Mooseksen lakia. Jumala ei tee erotusta juutalaisten ja pakanoiden välillä, joten kaikilla on samat säännöt.

Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa lähes kaikki Mooseksen lain käskyt olisi karsittu pois. Mauno Mattila vihaa sapattia, mutta sekin on edelleen voimassa jopa ikuisena liiton merkkinä. Joka ei sapattia noudata, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
      8 Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.

• Anonyymi

Kyllä tempauskin koskee vain sapatin viettäjiä.

Tosin Raamattu ei asiaa niin ilmaise muttei muutoinkaan sapatia käsitellä UT:ssa kuin lähinnä siinä mielessä miten fariseukset ja Jeesus kiistelivät sen vietosta ja Jeesus oli sitä mieltä että alati voi tehdä töitä, koska Jumalakin tekee niin.

• Anonyymi

>>>muttei muutoinkaan sapatia käsitellä UT:ssa<<<

UT:n mukaan sapatti on edelleen voimassa.

Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.

• Anonyymi

Sapatinsäännöt ei koskenut pappisluokkaa, siitä syntyi kiistoja, koska Jeesus oli ylimmäinen pappi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>muttei muutoinkaan sapatia käsitellä UT:ssa<<<

UT:n mukaan sapatti on edelleen voimassa.

Heb 4:9 Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.

Uudesta Testamentista luemme Jeesuksen sanat: Sapatti on asetettu ihmisä varten.

PSALMI 92. Ylistyslaulu vanhurskaan Jumalan kunniaksi. . . Virsi, sapatinpäivä-laulu. . . Hyvä on Herraa kiittää ja veisata kiitosta SINUN NIMELLESI, SINÄ KORKEIN.

1234567---

• Anonyymi

Kyllä Jeesukse sovintoveri uuden liiton vuoksi vuodatettiin kaikkien maailman ihmisten puolesta, ei vai Juudan heimon kassa. Kaikki ovat syntisiä heti sikiämisestä alkaen Adamin sukuun ja syntyvät tähän maailmaan. Ei kukaan synny suoraan sisälle Juamalan valtakuntaan.

Katso, Jumalan Karista, joka ottaa pois maailman synnin.

Jeesus käski kastamaan ja opettamaan kaikki kansat, myös pakanakansat. Kaikki apostolit olivat niitä pakanoiden apostoleita.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Jeesus lähetti ja lähettää edelleen opetuslasten lisäksi myös profeettoja ja lainopettajia. Ei ne asiat missään ihmisen sydämessä valmiina ole. Kyllä niitä pitää opettaa ihmisille.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen".

• Anonyymi

Perisynnin vuoksi kukaan ei synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynnin vuoksi kukaan ei synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Eikä sinne pääse omin neuvoin, ei lain teoin eikä sakramentien kylkiäisenä.

Sinne pääsee vain Jumalan lapset Hengessä. Ne, jotka Jumala on Hengellään kastanut lapsikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinne pääsee vain Jumalan lapset Hengessä. Ne, jotka Jumala on Hengellään kastanut lapsikseen.

Koetelkaa kaikki henget, ovatko ne Jumalasta. Henki joka sanoo: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. Tämä henki ei ole Jumalasta.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan. Olsen-Smidt saapui Suomeen Barrattin kannustamana.[9]
        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koetelkaa kaikki henget, ovatko ne Jumalasta. Henki joka sanoo: Uuden Liiton sapatti ei ole edes lauantai. Tämä henki ei ole Jumalasta.

1234567---

VOI SINUA SAPATTIMIES..=( olet katsonut LIIKAA Teppo Salmelan videoita.. ENKELIT HUUSIVAT sapattia ELLENKEEVHITE:n päässä!!!!!!!!!!! tee PARANNUS HETI!!!! ELLENKEE VHITE ei ole Herra profeetta PISTE!!!!!!!!!!!!!!!!! mutta MAUNO MATTILA sen sijaan opettaa Raamattua TÄSMÄLLEEN OIKEIN!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten hurmoshenkien kosketukset ja henkikasteet eivät ole mitään taivaaseen pääsyjä, mitä hellarit uskottelee. Petollista oppia, että ihmisen nurin viskovat henget pelastaisivat ihmisiä ilman Kristillistä kastetta syntien pois pesemiseksi. Kristilliseen kasteeseen kuuluu Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan. Olsen-Smidt saapui Suomeen Barrattin kannustamana.[9]
        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]

henkikaste+homostelu.---->6 kk vankeutta ja karkotus Norjaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VOI SINUA SAPATTIMIES..=( olet katsonut LIIKAA Teppo Salmelan videoita.. ENKELIT HUUSIVAT sapattia ELLENKEEVHITE:n päässä!!!!!!!!!!! tee PARANNUS HETI!!!! ELLENKEE VHITE ei ole Herra profeetta PISTE!!!!!!!!!!!!!!!!! mutta MAUNO MATTILA sen sijaan opettaa Raamattua TÄSMÄLLEEN OIKEIN!!!!!!!!!!!!!!!

Raamatusta löytyy naisprofeettoja esim. Hulda. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.

Kyllä Elleni Parhamit ja Olsenit päihittää tiedoillaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö tiennyt että Teppo Salmela on ex-adventisti !

• Anonyymi

Höyrittiin mitä tahansa muuta, niin Raamatun mukaan vanhurskautta ei saavuta lain eikä sakramentien kautta. Keksittiin mitä muita juttuja tahansa, niin Raamatun sana se on kuitenkin se totuus, miten ihminen pelastuu vain Jumalan avulla kun hän saa Pyhän Hengen sinetin uskon ja armon lahjaksi.

Vaikka kaikki maailman tarinat löisi pöytään, niin Raamatun tarina ei siitä muuksi muutu uudessa liitossa.

• Anonyymi

Keksitty on ! Sunnuntai on keksitty pyhäksi, ja tätä keksintöä suuri osa seuraa sunnuntaipyhineen ja sunnuntai pyhäkouluineen. Tätä keksintöä julistajat, julistavat ympäri maapallon.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keksitty on ! Sunnuntai on keksitty pyhäksi, ja tätä keksintöä suuri osa seuraa sunnuntaipyhineen ja sunnuntai pyhäkouluineen. Tätä keksintöä julistajat, julistavat ympäri maapallon.

1234567---

Ja tätä keksintöä noudattivat ensimmäiset uskovatkin, eli he kokoontuivat viikon ensimmäisenä päivänä:
        Ap 20
        "Ja kun viikon ENSIMMÄISENÄ päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tätä keksintöä noudattivat ensimmäiset uskovatkin, eli he kokoontuivat viikon ensimmäisenä päivänä:
        Ap 20
        "Ja kun viikon ENSIMMÄISENÄ päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa"

Ei tiedetä miten Raamattu alkaa, vaan selitetään että viikon ensimmäisen päivän ilta oli sunnuntai ilta, jollon opetuslapset kokoontuivat juutalaisten pelosta. Sunnuntain ilta alkaa kuitenkin lauantai iltana, koska ilta on ennen aamua (ja tuli ehtoo ja tuli aamu, ensimmäinen päivä). Näin ollen ei ollut ihmeellistä, että juutalaiset pelkäsivät rikkoa sapattia, pitkittäin kokousta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap 20

Nyt sinä erehdyt koko asiasta.

Apostolit eivät kokoontuneet sapattin takia viikon ensimmäisenä päivä eli sunnuntaina. He kokoontuivat Shavuottina eli helluntaina, joka osuu juutalaisten kalenterissa aina viikon ensimmäiselle päivälle. Kyse ei ollut viikkojuhlan siirtämisestä sunnuntaille vaan helluntain viettämisestä.

Mauno Mattila on erehtynyt tässä asiassa samalla tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt sinä erehdyt koko asiasta.

Apostolit eivät kokoontuneet sapattin takia viikon ensimmäisenä päivä eli sunnuntaina. He kokoontuivat Shavuottina eli helluntaina, joka osuu juutalaisten kalenterissa aina viikon ensimmäiselle päivälle. Kyse ei ollut viikkojuhlan siirtämisestä sunnuntaille vaan helluntain viettämisestä.

Mauno Mattila on erehtynyt tässä asiassa samalla tavalla.

Jeesus opetti kristinuskoa synagogissa.

Luuk. 4:15

Hän opetti synagogissa, ja kaikki ylistivät häntä.

• Anonyymi

Ellenit, Parhamit, Olsenit, Russelit, Smithit, kaikki jenkkilahkot on eksytyksen lahkoja, joihin kristittyjen ei pidä sekaantua.

Kristinusko sakramentteineen ja Jumalan pelkoineen tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella.

Jenkkilahkot tuovat toista jeesusta ja toista henkeä sisälle kristittyihin maihin. Jenkkilahkot kannattaa kiertää kaukaa, vaikka kuinka siellä hilluisivat ja meteliä ja melua itsestään pitäisivät. Helluntailaisuus on meluava joukko.

Matt. 5:5

Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.

• Anonyymi

Ei Elleni eksyttänyt. Elleni ymmärsi, että Jumalan antama sapatti on pyhäpäivä.

Tämä on totta: Niinkuin alussa ollut on, nyt on ja aina IIANKAIKKISESTA, IIIANKAIKKISEEN, AAMEN, AAAMEN.

Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Jumala pyhitti ja siunasi seitsemännenpäivän, joten sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

1234567---

• Anonyymi

Synagoogissa ja kotona kokoonnuttiin. Mutta kristittyjä myös vainottiin ja he joutuivat kokoontumaan paljon kodeissa.

Juutalaisten lammikoille ei ollut mitään asiaa mennä kasteita tekemään. Vähemmästäkin olisi kivitetty kuoliaaksi.
      Eikä siellä mitään betonisia kastebunkkereita ollut, kuten helluntailaiset valehtelee.
      Helluntaina paikalla olleita miehiä kehotettiin menemään kotiin ja hoitamaan lapsiensa ja perheensä kastaminen, etteivät he hukkuisi sen pahan sukupolven mukana.

Kasteita tehtiin ihmisten kotona sillä vedellä valellen, mitä sattui olemaan paikalla.

Ap. t. 16:15 ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

Luuk. 4:16

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.

Helluntailaiset laittaa Jeesuksen hyllylle, kun alkavat hillumaan ja hurmostelemaan, kaatuilemaan selälleen ja karjahtelevat eläinten äänillä. Ei se ole mitään kristinuskoa, mitä helluntailaiset edustaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan.

Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa.

Helluntailaiset laittaa Jeesuksen hyllylle, kun alkavat hillumaan ja hurmostelemaan, kaatuilemaan selälleen ja karjahtelevat eläinten äänillä. Ei se ole mitään kristinuskoa, mitä helluntailaiset edustaa.

Riivaajien palvojat menevät lauantaisin kekkuloimaan erinomaisuudellaan adventtikirkkoihin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riivaajien palvojat menevät lauantaisin kekkuloimaan erinomaisuudellaan adventtikirkkoihin!

Jumalan valtakunta ei ole adventistien opin kaltainen, eivätkä adventistit kuulu Jumalan valtakuntaan.
        Jumala valtakunnassa ei ole yhden päivän iloa ja lepoa kerran viikossa, niin että tämä lepo ja ilo täytyy vetää ja ansaita sytyttelemällä kynttilöitä ja aterioimalla heidän oppien mukaan.

On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää.
        Nyt adventistit väittävät törkeydessään, heidän hallussaan olevan ne määritelmän ja ohjeet, miten Jumala vaatii pyhittämään lauantain.
        Eli adventisteilla on jotain enemmän kuin se, mitä Jumala on ilmoittanut Sanassaan. Adventistien opin mukaan Sana ei ole valo, vaan heidän kirkkonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan valtakunta ei ole adventistien opin kaltainen, eivätkä adventistit kuulu Jumalan valtakuntaan.
        Jumala valtakunnassa ei ole yhden päivän iloa ja lepoa kerran viikossa, niin että tämä lepo ja ilo täytyy vetää ja ansaita sytyttelemällä kynttilöitä ja aterioimalla heidän oppien mukaan.

On mieletöntä väittää Jumalan antaneen käskyn: muista pyhittää lepopäivä, eikä missään Raamatussa olisi määritelty, miten pitää pyhittää.
        Nyt adventistit väittävät törkeydessään, heidän hallussaan olevan ne määritelmän ja ohjeet, miten Jumala vaatii pyhittämään lauantain.
        Eli adventisteilla on jotain enemmän kuin se, mitä Jumala on ilmoittanut Sanassaan. Adventistien opin mukaan Sana ei ole valo, vaan heidän kirkkonsa.

Veli hyvä ethän kuitenkaan sano väärää todistusta advareista ! Montako heistä olet tavannut ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

1234567---

Mitäpä, jos on palomies, ambulanssikuski, poliisi, sairaanhoitaja tai karjatilallinen. Ja "sattuu" työvuoroon viikonlopputöitä? Ottaakko lopputili heti ja oitis, vaikko pitää lepopäivä silloin, kun se on järkevämpää tai jotakin ym. muuta vastaavaa.
        Lukekaa kirjaa! Niin ei tarvi teidänkään typerehtiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä, jos on palomies, ambulanssikuski, poliisi, sairaanhoitaja tai karjatilallinen. Ja "sattuu" työvuoroon viikonlopputöitä? Ottaakko lopputili heti ja oitis, vaikko pitää lepopäivä silloin, kun se on järkevämpää tai jotakin ym. muuta vastaavaa.
        Lukekaa kirjaa! Niin ei tarvi teidänkään typerehtiä.

Nämähän kuuluvat välttämättömiin töihin.

1234567---

• Anonyymi

Uudessa Liitossa ei ole muuta merkkiä kuin "Joonaan merkki" eli Jeesus Kristus itse. Jumalan liittoja on ollut monta ja ne ovat esikuvia merkkeineen viimeisestä eli Kristinuskosta.
      Ei ole syntiä pitää Sapattia tai jotain muuta viikonpäivää lepopäivänä. Muslimeille ja juutalaisille se on perinne ja liiton merkki vielä, kun eivät tunne Kristusta Jeesus.
      Sapatista kiihkoileva kristitty on väärässä ja vaarassa luopua Armosta. Se jo kadottaa.
      Pitää osata erottaa Laki Evankeliumista. Laki ei pysty pelastamaan ketään eikä koskaan ole voinut, koska se tulee pitää täydellisesti ja siihen pystyy vain Jumala itse jne.

PKTNH

• Anonyymi

Sapatista ei tarvitse kiihkoilla. Jumala itse pyhitti ja siunasi seitsemännen päivän, joten sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

1234567---

• Anonyymi

Mutta kun yksi pitää toisen päivän toista parempana eikä sillä ole Raamatun mukaan mitään väliä uudessa liitossa ja kun ei saa sapatin eikä minkään muunkaan juhlan mukaan tuomita ihmistä. Ei vaikka miten selitettäisiin ettei siinä sitä tarkoiteta mitä sanotaan.

Joten olennaisinta olisi keskittyä siihen että on se Jumalan Henki läsnä oli päivä mikä tahansa eikä vaelleta älyttöminä uskonnollisina lihan vallassa. Siitä olisi tärkeä huolehtia eikä höyrytä aivan jotain muuta epäolennaista.

• Anonyymi

Kyllä niitä tuomioita on vaan tullut sapatin johdosta.

Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan OIKEAN SAPATIN VIETTÄJÄT JULISTETTIIN PANNAAN. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. -Index Canonum.

Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.

Paavin ajatus on sunnuntai koko maailman lepopäiväksi.

Suuri osa seuraa jo sunnuntaita pyhää. Julistajat kiertävät ympäri maapallon julistaen sunnuntai pyhää.

Jumala muistuttaa sapatistaan MUISTA. Harvat ovat ne ketkä ymmärtävät ja muistavat.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä niitä tuomioita on vaan tullut sapatin johdosta.

Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan OIKEAN SAPATIN VIETTÄJÄT JULISTETTIIN PANNAAN. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. -Index Canonum.

Kuka muutti ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen Herran päiväksi.

Paavin ajatus on sunnuntai koko maailman lepopäiväksi.

Suuri osa seuraa jo sunnuntaita pyhää. Julistajat kiertävät ympäri maapallon julistaen sunnuntai pyhää.

Jumala muistuttaa sapatistaan MUISTA. Harvat ovat ne ketkä ymmärtävät ja muistavat.

1234567---

Jeesus perusti Kristinuskon ja piti sapatin ja kaikki muutkin Jumalan käskyt voimassa ja kunniassa.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus perusti Kristinuskon ja piti sapatin ja kaikki muutkin Jumalan käskyt voimassa ja kunniassa.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Ei Jeesus mitään muuta uutta uskoa perustanut, kuin mitä hänellä itseään oli. Jeesuksen usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vaan täyttämään

• Anonyymi

Mihinkään epämääräisiin henkikasteisiin ja hurmoskokemuksiin ei pidä luottaa pelastuksen perusteena.

Helluntailailiikkeen ja sen uskonkultin perustaneet Parhami ja Olseni pani toivonsa niihin hurmoshenkiin, niiden kosketuksiin ja henkikasteisiin, joista ne puhuu ja niitä mainostaa pelastavana asiana.

Ne veikkasi väärää hevosta, kun luottivat niihin henkikasteisiinsa.

• Anonyymi

Helluntaina 3000 ihmistä kastettiin vedestä ja Hengestä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi. Apt.2

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaina 3000 ihmistä kastettiin vedestä ja Hengestä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi. Apt.2

1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He olivat sapatinpäivän pyhänäpitäviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He olivat varmaan kuin mormonit, joilla on sapatti, hän käyttävät sapatti nimeä, mutta viettävät sen sunnuntaina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö adventismia voi puolustaa muutoin kuin VALEHTELEMALLA?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt se on alkanut.Pimeys on laskeutunut, valot pitää sammuttaa, vettä ei saa laskea ja lämpökin laittaa kiinni jos se vain on omassa hallinnassa. On alkanut pyhitys. Näin Jumala pyhittää ihmisen kun hän jaksaa olla yhden vuorokauden pimeässä. Tosin kesäaikaan on paljon helpompaa eikä tule edes kylmä jos lämpö on poissa.

Ja joka ei näin tee, niin sen on turha aukoa päätään sapatista. Silloin jokainen viettää sen aivan oikein ja lakien mukaan jos kerran sitä ei piirujen mukaan vietetä, vaan keksitään siihenkin oma korvasyyhyinen tapa keplotella oppi itselle hyväksi ja muiden tuomioksi.

Ja nyt jos joku sapatisti kirjoittaa vuorokauden sisällä, niin on suurin fariseus mitä maa päällään kantaa eikä hänen sapattijutuillaan ole sen jälkeen mitään pohjaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt se on alkanut.Pimeys on laskeutunut, valot pitää sammuttaa, vettä ei saa laskea ja lämpökin laittaa kiinni jos se vain on omassa hallinnassa. On alkanut pyhitys. Näin Jumala pyhittää ihmisen kun hän jaksaa olla yhden vuorokauden pimeässä. Tosin kesäaikaan on paljon helpompaa eikä tule edes kylmä jos lämpö on poissa.

Ja joka ei näin tee, niin sen on turha aukoa päätään sapatista. Silloin jokainen viettää sen aivan oikein ja lakien mukaan jos kerran sitä ei piirujen mukaan vietetä, vaan keksitään siihenkin oma korvasyyhyinen tapa keplotella oppi itselle hyväksi ja muiden tuomioksi.

Ja nyt jos joku sapatisti kirjoittaa vuorokauden sisällä, niin on suurin fariseus mitä maa päällään kantaa eikä hänen sapattijutuillaan ole sen jälkeen mitään pohjaa.

>>>valot pitää sammuttaa, vettä ei saa laskea ja lämpökin laittaa kiinni jos se vain on omassa hallinnassa. <<<

Suomessa on nyt noin 10 astetta pakkasta ja pimeää, joten ihmiset tarvitsevat elääkseen valoa, lämpöä ja vettä. Sapattisäännöt eivät estä niitä saamasta. Mitä tulee fariseusten perinnäissääntöihin, ne eivät ole Mooseksen lain mukaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>valot pitää sammuttaa, vettä ei saa laskea ja lämpökin laittaa kiinni jos se vain on omassa hallinnassa. <<<

Suomessa on nyt noin 10 astetta pakkasta ja pimeää, joten ihmiset tarvitsevat elääkseen valoa, lämpöä ja vettä. Sapattisäännöt eivät estä niitä saamasta. Mitä tulee fariseusten perinnäissääntöihin, ne eivät ole Mooseksen lain mukaisia.

Siinä se perinnäissäännöt sitten ovatkin miten niitä piiruja, joista yksikään ei katoa tulkitaan. Raamatun mukaan kun tulta ei saanut tehdä. Se oli kuolemansynti, niin kyllä pimeässä ja kylmässä pitäisi olla jos lakia noudattaa. Tai siis jos lailla on mitään merkitystä.

Sitten jos Raamatun sapattisäädöksillä pyyhkii takapuoltaan, niin sitten kannattaa pitää suunsa kiinni muiden sapatinvietosta ja heille langettaa kuolemantuomiota kun ei kuitenkaan teidä mitä ihmiset kotonaan tekevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä se perinnäissäännöt sitten ovatkin miten niitä piiruja, joista yksikään ei katoa tulkitaan. Raamatun mukaan kun tulta ei saanut tehdä. Se oli kuolemansynti, niin kyllä pimeässä ja kylmässä pitäisi olla jos lakia noudattaa. Tai siis jos lailla on mitään merkitystä.

Sitten jos Raamatun sapattisäädöksillä pyyhkii takapuoltaan, niin sitten kannattaa pitää suunsa kiinni muiden sapatinvietosta ja heille langettaa kuolemantuomiota kun ei kuitenkaan teidä mitä ihmiset kotonaan tekevät.

>>>Raamatun mukaan kun tulta ei saanut tehdä.<<<

Tähän on poikkeuskia kuten esim. tule sytyttäminen alttarille uhrimenoja varten. VT:n laissa on paljon erilaisia säädöksiä jotka ovat voimassa sapattina, joten et voi yleistää yhtä säädöstä ohi muiden säädösten, joiden tarkoitus on täydentää sapattisäädöstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noo kuka on valehdellut ? Voidaan olla eri mieltä asioista ja silti olla ystävällisiä toisiamme kohtaan.

Siunausta sinulle !

• Anonyymi

Uuden liiton sinetti on Pyhä Henki, jonka Jumala antaa lapsilleen. Tämä saadaan kun uskotaan Jumalan sana, evankeliumi. Ei siihen tarvita mitään sapatteja tai käskyn pitämistä. Jumala antaa armostaan anteeksi synnit ja sinetöi lapsensa Pyhällä Hengellä. Se riittää.

Pyhä Henki johdattaa uudestisyntyneitä Jumalan lapsia panemaan toivo pelastumisesta uskon kautta Jumalan armon varaaan sen sijaan, että turvauduttaisiin käskyjen tai yhden käskyn pitämiseen. Jumalan opettama tietää myös sen, ettei sapatti kuulu uuteen liittoon. Rakkauden käsky riittää eikä sapatin käsky sisälly siihen.

• Anonyymi

Kenelläkään ei ole Pyhää Henkeä, joka ei lakia noudata.

Raamatun mukaan Pyhä Henki annetaan niille, jotka Jumalan käskyjä noudattavat. Pyhän Hengen hedelmät ovat aina oikeuden eli Mooseksen lain mukaisia. Pyhä Henki antaa voiman noudattaa lakia. Sen takia kenelläkään laittomuuden tekijällä ei ole Pyhää Henkeä sinettinä, vaikka hän olisi puhunut kielillä ja tehnyt ihmeitä.

Ap.t 25:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
        ---
        8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        ---
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

Gal 5:22 Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
        23 lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.

Ef 5:9 Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä.

• Anonyymi

>>>Rakkauden käsky riittää eikä sapatin käsky sisälly siihen.<<<

Raamatun mukaan Jumalaa rakastetaan noudattamalla lakia. Joka ei lakia noudata, hän ei täytä rakkauden kaksoiskäskyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan Jumalaa rakastetaan noudattamalla lakia. Joka ei lakia noudata, hän ei täytä rakkauden kaksoiskäskyä.

Teoriassa sapatinviettäjä ei voi nyt vastata, koska tulta ei saa tehdä ja tietokonenäyttökin lasketaan tulen tekemiseksi. Sellainen joka avaa tietokoneen sapattina ei rakasta eikä sellaisessa ole Pyhää Henkeä, koska rikkoo niitä riipuja vastaan. Sellainen ei todellakaan rakasta Jumalaa lain kautta.

Tosin Raamattu ei tunne sellaista rakkautta, mutta jos omaa oppiaan noudattaa, niin istuu pimeässä nyt ilman tulta ja valoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teoriassa sapatinviettäjä ei voi nyt vastata, koska tulta ei saa tehdä ja tietokonenäyttökin lasketaan tulen tekemiseksi. Sellainen joka avaa tietokoneen sapattina ei rakasta eikä sellaisessa ole Pyhää Henkeä, koska rikkoo niitä riipuja vastaan. Sellainen ei todellakaan rakasta Jumalaa lain kautta.

Tosin Raamattu ei tunne sellaista rakkautta, mutta jos omaa oppiaan noudattaa, niin istuu pimeässä nyt ilman tulta ja valoa.

Tiedätkö mitä Billy Graham ja David Wlkerson opetivat mitä on oikea sapatin vietto ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Teoriassa sapatinviettäjä ei voi nyt vastata, koska tulta ei saa tehdä <<<

Tähän on poikkeuskia kuten esim. tule sytyttäminen alttarille uhrimenoja varten. VT:n laissa on paljon erilaisia säädöksiä jotka ovat voimassa sapattina, joten et voi yleistää yhtä säädöstä ohi muiden säädösten, joiden tarkoitus on täydentää sapattisäädöstä.

Suomessa on nyt noin 10 astetta pakkasta ja pimeää, joten ihmiset tarvitsevat elääkseen valoa, lämpöä ja vettä. Sapattisäännöt eivät estä niitä saamasta, koska laissa on säädöksiä turvaamaan ihmisen hengen ja terveyden, jotka ovat voimassa myös sapattina.

Mitä tulee fariseusten perinnäissääntöihin, ne eivät ole Mooseksen lain mukaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö mitä Billy Graham ja David Wlkerson opetivat mitä on oikea sapatin vietto ?

Kumpiki olivat harhaoppisia saarnaajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tarkoitti, että Jumalan rakkaus ilmenee käskyjen noudattamisena.

Ihmisen rakkaus on yhtä tyhjä kanssa.

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli homoseksuaaleja, jonka hellarit hyväksyy ja siunaa rakkautena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpiki olivat harhaoppisia saarnaajia.

Milläköhän tavalla harhaoppisia jos saa kysyä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Teoriassa sapatinviettäjä ei voi nyt vastata, koska tulta ei saa tehdä ja tietokonenäyttökin lasketaan tulen tekemiseksi."

Ylläoleva on adventistien harhakäsitys.

tietokonenäyttö toimii sähköllä, ei tulella.
        Eikä sähkö ole tulta.
        Ainoa yhteys sähkön ja tulen välillä ovat nämä tosiasiat:

1. Jos sähkölaitteessa syntyy kipinä, tämä saattaa sytyttää tuleen helposti syttyvää ainetta. esim. bensiinimoottorissa tätä hyödynnetään siten, että sytytystulppa (jossa syntyy korkean jännitteen läpilyönnin aiheuttamana kipinä) sytyttää bensiinin ja ilman seoksen, ja palotapahtumassa tuo seos laajenee työntäen moottorin mäntää - mikä mekaanisesti muunnetaan pyörimisliikkeeksi. Myös joissain kaasuliesissä on sähköinen sytytys, jossa sähkökipinällä sytytetään kaasu.

2. Sähkölaitteen ylikuumeneminen jonkin teknisen vian takia saattaa johtaa tulipaloon, jos ylikuumeneminen on niin voimakasta, että jonkin kohteen syttymislämpötila ylittyy.

3. Olen itse nähnyt, kun viallinen mikropiiri alkaa savuta heti, kun siihen kytketään virta päälle. Ilmeisesti vika on aiheuttanut johonkin piirin sisälle oikosulun, jolloin kun virta kytketään, oikosulussa oleva osa kuumenee, ja sulattaa/polttaa mikropiirn muovikoteloa ympäriltään -> muodostuu savua. Savu voi hyvinkin olla myrkyllistä, eli jos huomaat tällaisen, katkaise virta mahdollisimman nopeasti, jotta myrkkysavun määrä voitaisiin minimoida.

Eli sähkö ei ole tulta, joten ei ole mitään syytä vältää sähkölaitteiden käyttöä pyhäpäivänä.

Auton bensiinimoottori tosiaan perustuu tuleen, mutta sielläkin tuo tuli on rajatussa palotilassa, eikä leviä sen palotilan ulkopuolelle.
        Samoin lentokoneen suihkumoottori polttaa polttoainetta, mutta tuossakin tapauksessa tuli normaalisti pysyy moottorin palotilan sisäpuolella, eikä leviä sieltä ulos. Toki suihkumoottorin häiriötilanteessa on mahdollista, että moottorin takaa lyövät liekit ulos.
        Tätä en tosin ymmärrä: nykyteknologialla voidaan tarkkailla asioita, ja mukauttaa toimintaa sen mukaisesti.
        Eikö suihkumoottori voisi mitata moottoriin todellisuudessa menevän ilman määrän, ja mitoittaa polttoaineen syötön todellisen, eikä tarkoitetun ilmamäärän mukaan?
        Eli siis jos esim. jonkin häiriötilanteen takia moottori saa ilmaa vain 25% tarkoitetusta määrästä, niin silloin myös polttoaineensyöttöä pitäisi vähentää 75%.
        Jos suihkumoottoriin lisättäisiin tällainen automatiikka, turvallisuus parantuisi - kas kun se moottorin ulkopuolella palava polttoaine ei auta yhtään työntövoiman tuottamisessa, mutta aiheuttaa kylläkin riskin tulipalosta.
        Jos moottorin polttoaineensyöttöä muokattaisiin siten, ettei polttoainetta enää syötetäkään määrää, joka on suhteessa oikein tarkoitettuun ilmamäärään, vaan sen sijaan se syötettäisiin suhteessa oikein mitattuun ilmamäärään, niin tällöin tuo "liekkejä moottorin takaa" -ilmiö häiriötilanteessa poistuisi.

Voitaisiin jopa lisätä kamerat valvomaan moottorin takaosaa, ja kameran kuvasta voitaisiin automaattisesti tunnistaa liekit.

Ja lopuksi: sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten.
        Tästä seuraa se, että jos joku joutuu hätään, niin hätään joutuneen pelastamiseksi sapattinakin saa työskennellä.

• Anonyymi

Voi olla, ettei sapatti kuulu enää Uuteen Liittoon, koska juutalaisillakin on lakisääteinen työaika nykyajanmuodossa käytössään. Jotkut eivät edes halua huomioida tätä tosiasiaa, vaan pitäytyvät Vanhan Testamentin säädöksissä edelleenkin. Ja siitä syystä suoltavat jatkuvasti sapattia.

Mutta ei Isä Jumala kuitenkaan kiellä ketään pyhittämästä sapattia, jos joku haluaa sitä israelilaisten juutalaisten tavoin lauantaisin viettää.

• Anonyymi

Pitää sitten myöntää ettei vanhan liiton sapattisäädökset ole voimassa ja uusia kukin voi soveltaa siten kuten parhaaksi katsoo. Yleensä siten että omalla sapatinvietolla ei ole niinkään väliä, vaan ainoastaan sillä että voi siitä toisia tuomita ja osoitella Raamatulla miten ovat laittomuuden tekijöitä.

• Anonyymi

Sinä valehtelet kuin Saatana.

Sapatti on IKUINEN merkki liitosta Jumalan kanssa. Sapain pitäminen on myös uuden liiton merkki.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

Laki on kokonaan voimassa uuden liiton aikana mitään siitä pois ottamatta.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatti on IKUINEN merkki liitosta Jumalan kanssa. Sapain pitäminen on myös uuden liiton merkki.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Hyvin sanottu !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt 5:17 En minä ole tullut kumoamaan,vaan täyttämään. Mitä eroa on sanalla toteuttamaan vai täyttämään?

• Anonyymi

No niin siinä se sitte tuli kun jokainen piirto on voimassa, niin silloin sapatti täytyy pitää aivan oikeasti kuten sana sen käskee pitämään. Tulta ei saa tehdä eikä mitään omia askareita. Joten tietokonetta ei voi avata koska se on tulen tekemistä eikä sähköä käyttää, koska sen tuottaminen jos mikä on tulen tekemistä. Niitä sääntöjä pitää sitten tosiaan myös noudattaa eikä niistä muille vaahdota.

Jokainen joka nyt kirjoittaa jotain nettiin, on sapatinrikkoja ja laittomuuden tekijä.

• Anonyymi

Sapattiasia liittyi erämaavaellukseen, kun täytyi pitää taukoja matkalla, eikä silloin satanut mannaa.

Ei sillä mitään hengellistä merkitystä ole.

• Anonyymi

Uusi liitto syntyy henkilökohtaisella konkreettisella tasolla kun Jumala pesee kasteessa synnit pois Jeesusken sovintoveren ja ylösnousemuksen ansiosta.

Kasteessa Jumalan pesee synnit pois. Se tarkoittaa pelastusta ja siitä seuraa hyvä omatunto, koska kasteessa synnit on saatu anteeksi.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi

Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikkaus 8 pv. ikäisenä. Tytöistä uhrattiin syntiuhriksi kaksi kyyhkysen poikasta.

Uusi liitto, sekä pojat että tytöt, liitto alkaa Kristillisestä yhdestä kasteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha liitto alkoi: pojat ympärileikkaus 8 pv. ikäisenä. Tytöistä uhrattiin syntiuhriksi kaksi kyyhkysen poikasta.

Uusi liitto, sekä pojat että tytöt, liitto alkaa Kristillisestä yhdestä kasteesta.

Uusi liitto alkaa vasta sitten kun pitää sapatin. Jumala hyväksyy vain ne jotka pitävät lain ja niin rakastavat Jumalaa. Ellei pidä sapattia, ei kasteesta ole mitään hyötyä kun ei viimeistä piirtoa myöten pidä lakia, niin on laittomuuden tekijä sekä ansaitsee kuolemantuomion jo tässä ajassa. Siinä ei silloin mitään liittoja perustella.

• Anonyymi

Amerikan uusi liitto syntyi kun hyväksyy Parhamin ja Olsenin homoseksuaalisen rakkauden ja siunaa sen.

• Anonyymi

Helluntailaisteen lahkoon liittyminen tarkoittaa Parhamin ja Olsenin tekojen hyväksymistä ja siunaamista.

• Anonyymi

Oikea sapatisti viettäisi nyt sapattia ilman kotiaskareita, ilman kodinkoneita eikä kirjoittaisi herjoja nettiin. Silloin hän rakastaisi Jumalaa ja Jumalan lakia eikä olisi laittomuuden tekijä tässä ajassa. Tosin kunnon fariseus ei koskaan katso omia syntejään, vaan muiden.

• Anonyymi

Suomessa on nyt noin 10 astetta pakkasta ja pimeää, joten ihmiset tarvitsevat elääkseen valoa, lämpöä ja vettä. Sapattisäännöt eivät estä niitä saamasta, koska laissa on säädöksiä turvaamaan ihmisen hengen ja terveyden, jotka ovat voimassa myös sapattina.

Mitä tulee fariseusten perinnäissääntöihin, ne eivät ole Mooseksen lain mukaisia.

Koita lopettaa turha samojen asioiden roskapostitus, johon olet saanut pätevät vastaukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koita lopettaa turha samojen asioiden roskapostitus, johon olet saanut pätevät vastaukset.

Sitten ei tarvitse ketään muita syyttää siitä että eivät noudata lakia kun laista ei katoa pieninkään piirto. Eikä kannata niitä kohtia enää muiden tuomitsemiseen jos kerran omalla kohdalla voi tehdä mitä haluaa. Ne lainaukset Raamatusta ovat sitten sitä samaa roskapostia. Sekä muiden kuolemantuomiot.

Oikeastaan lähes kaikki mitä sapatista on kirjoitettu on roskapostia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten ei tarvitse ketään muita syyttää siitä että eivät noudata lakia kun laista ei katoa pieninkään piirto. Eikä kannata niitä kohtia enää muiden tuomitsemiseen jos kerran omalla kohdalla voi tehdä mitä haluaa. Ne lainaukset Raamatusta ovat sitten sitä samaa roskapostia. Sekä muiden kuolemantuomiot.

Oikeastaan lähes kaikki mitä sapatista on kirjoitettu on roskapostia.

Laista ei katoa pieninkään piirto, mutta sinä et ole lainannut erityisesti Raamattua. Olet omissa teksteissäsi lainannut lähinnä fariseusten perinnäissääntöjä, jotka ovat usein lain vastaisia. Laissa on myös säädöksiä siitä, milloin saa tulen sytyttää sapattina kuten esim, alttariin toimittaakseen Jumalan käskemät uhrit.

• Anonyymi

Kun sapatisteilta lain noudattamisen vaatiminen on roskapostia, niin tästä lähin myös se kun he vaativat muita noudattamaan sapattia ja lainaavat siihen piirtojaan laista, niin se on roskapostia.

• Anonyymi

Totta.
        Paavalikin kirjoittaa, että Kristuksen tuntemisen rinnalla kaikki muu on roskaa. Niissä hän ennen vaelsi, mutta "Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        Paavalikin kirjoittaa, että Kristuksen tuntemisen rinnalla kaikki muu on roskaa. Niissä hän ennen vaelsi, mutta "Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo."

Nyt kun sinä tunnet Kristuksen, niin mene Jeesuksen kanssa tänään sapattijumalanpalvelukseen, sapattikirkkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kun sinä tunnet Kristuksen, niin mene Jeesuksen kanssa tänään sapattijumalanpalvelukseen, sapattikirkkoon.

Kenenkään Jeesuksen seuraajan ei pidä mennä istumaan adventtikirkkoon, jossa Jumalan pilkkaajat ja riivaajien palvojat kokoontuvat!

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.

Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin siteeraajia piisaa.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Mainitse nimeltä yksikin sapatisti (mitä ikinä se tarkoittaakin), joka vaatii jotakuta noudattamaan (Mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan) sapattia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin. Jeesus puhui taivasten valtakunnasta, joka on maanpäällä, ei taivaassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin. Jeesus puhui taivasten valtakunnasta, joka on maanpäällä, ei taivaassa.

1000 vuotta pyhät ovat taivaassa.

1234567---

• Anonyymi

Vastauksena kannonnokka filosofia, ja mietelmänä, on se, että jos synnit pyytää kerran anteeksi ja joskus kastetaankin, tuleeko silloin synnitön ja siivosyntinen pyhä ihmiseläjä. Eräänkaltainen kysymys myöskin? Mikäpä, mikä iltarukous- tai aamu-, tai päivärukous Kirjasta löytyykin. Ja ennenkaikkea KENEN opettama? Löytyy sieltä paksujen kansien välistä. Löytäkää. Niin se sano meillekkin aikanaan alakoulussa yks Mikko-opettaja, sen kummemmin numeroita, sivuja ja otsikoita kertomatta.
      Aitoa viiniä nääs kohtuudella. Sekin ranskalaismummo eli pitkästi yli satavuotiaaksi ja oli viiskymmentä vuotta ottanu ottanu vinettoa YHDEN lasillisen. Joka päivä. Eri asia sitten, jos ihan sairaaksi asti.

• Anonyymi

Adventisteista voi sanoa: itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adventisteista voi sanoa: itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Voihan samaa sanoa sinustakin. Mutta miksi tuoda se esille?

• Anonyymi

Tärkein pointti kuitenkin se, että kun heiltä itseltään kyseli lain noudattamisen perään sapattina, niin se oli roskapostia.

Se mistä itse meuhkaavat päivät pitkät.

• Anonyymi

Kysyä tulee Jumalalta, jos joku on epäselvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyä tulee Jumalalta, jos joku on epäselvää.

Adventistit eivät ole Jumalan Sanan välittäjiä, niin ei tule kysyä maailman ihmisiltä eli adventisteilta.

• Anonyymi

Helluntailaisten telttoihin ei kenenkään pidä mennä kaatuilemaan hurmoshenkien voimasta.
      Kyllä niitä Jeeuksen tuntijoita piisaa ja pelkkien Paavalin jakeiden kopioita ilmestyy palstalle.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi

Herra armahda meitä syntisiä !

• Anonyymi

Miksei hellarit tee parannusta?

Herjaavat työkseen Kristittyjä ja vanhoja Kristillisiä kirkkokuntia, jotka ovat Kristinuskon tänne tuonut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei hellarit tee parannusta?

Herjaavat työkseen Kristittyjä ja vanhoja Kristillisiä kirkkokuntia, jotka ovat Kristinuskon tänne tuonut.

Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

• Anonyymi

Ketä teitä? Miksi?

• Anonyymi

Kaikki Jenkkilahkot: Jehovantodistajat, Helluntailaiset, Adventistit, Mormonit ovat ihan samaa uskontoa. Saman hengen aikaansaamia. Hieman eri paketissa tarjoiltuna.

• Anonyymi

Kristinuskoa ei todellakaan perustettu 100 v. sitten missään Los Angelesin slummeissa ja punaisten lyhtyjen kadulla.

Kristinusko tuli Suomeen pyhältä maalta Ortodoksien tuomana jo ensimmäisellä vuosituhannella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskoa ei todellakaan perustettu 100 v. sitten missään Los Angelesin slummeissa ja punaisten lyhtyjen kadulla.

Kristinusko tuli Suomeen pyhältä maalta Ortodoksien tuomana jo ensimmäisellä vuosituhannella.

Sitten saksalainen lahko toi sen ristiretkillään.

Se tapahtui niin pyhällä tavalla.

Siihen nähden amerikan slummit ovat kevyttä tavaraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten saksalainen lahko toi sen ristiretkillään.

Se tapahtui niin pyhällä tavalla.

Siihen nähden amerikan slummit ovat kevyttä tavaraa.

Azusinkatu oli Los Angelesin Reberbahn, jossa se helluntaiguru Parhami kunnostautui ja tuli kuuluisaksi.

• Anonyymi

Lalli oli helluntailainen. Se yritti kastaa Piispa Henrikin uudestaan helluntailaiseksi Köyliön järvessä avannossa.

• Anonyymi

Nykytiedon mukaan tuo on legendaa...

• Anonyymi

Jumala on sinetöinyt lapsensa Pyhällä Hengellä. Ei siihen sapattia tarvita.

• Anonyymi

Matt. 5:19

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä,JOKA NOUDATTAA LAKIA ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

• Anonyymi

helluntailaisten hengen sinetit ovat hurmoshenkien voimannäytteitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisten hengen sinetit ovat hurmoshenkien voimannäytteitä

Hurmahenkien kohtalo (hurmoshenkisten kohtalo)

1. Tim. 4:1

Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia. [Matt. 24:23,24; 2. Tim. 3:13; 2. Piet. 3:3,4; 1. Joh. 2:18]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmahenkien kohtalo (hurmoshenkisten kohtalo)

1. Tim. 4:1

Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia. [Matt. 24:23,24; 2. Tim. 3:13; 2. Piet. 3:3,4; 1. Joh. 2:18]

Niinkö ikävästi sinulle on käynyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö ikävästi sinulle on käynyt?

Helluntailaisten valtaansa saanut hurmoshenki on henkimaailman henki, mikä niitä erilaisia rooleja ottaa ja esiintyy vaikka itse "Jeesuksena"...

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten valtaansa saanut hurmoshenki on henkimaailman henki, mikä niitä erilaisia rooleja ottaa ja esiintyy vaikka itse "Jeesuksena"...

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

2. Kor. 11:14

Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
        14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Kor. 11:14

Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
        14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
        15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

Täh?
        Tunnustat siis olevasi saatana, ja yrität tekeytyä valkeuden enkeliksi.

• Anonyymi

Ai mihin ei tarvita?

• Anonyymi

Tuo lain toitottaminen on sapatismia ja he eivät halua kertoa miten sitä lakia tarkasti sapattina noudatetaan, joten laista postaaminen on heidän mielestään roskapostia.

• Anonyymi

Helluntailaiset kieltävät Jumalan sanat eivätkä usko eikä kunnioita Jumalan käskyjä, koska ovat kapinassa Jumalaa vastaan ja saavat voimaa villitseviltä hurmoshengiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset kieltävät Jumalan sanat eivätkä usko eikä kunnioita Jumalan käskyjä, koska ovat kapinassa Jumalaa vastaan ja saavat voimaa villitseviltä hurmoshengiltä.

Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehoituksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.

• Anonyymi

Sapatti on lepopäivä, silloin tutkitaan Jumalan sanaa.

• Anonyymi

Raamattuhan sen kertoo. Mitä muuta siihen tarvitaan?

Miksei lain toitottaminen ole älätapatismia tai kunnioita isääsi ja äitiäsipatismia?

• Anonyymi

Silti on turha lainailla Raamattua sitä silmälläpitäen miten sapatti tulee viettää. Jos sitä kysyy sapatisteilta Raamatun mukaan että miten ne kaikki piirrot sapattina pidetään, pitävät sitä roskapostina.

Joten Jumalan lait ovat heille tosiasiassa roskapostia jos sen itseään koskettaa.

• Anonyymi

Lainaapamyhtäkin kommenttia, jossa joku väittää miten sapattia vietetään. Et pysty! Raamattu ei puhunhalaistua sanaa mistäännsapatin VIETOSTA!

Miten sinä keskiviikkosi vietät?

• Anonyymi

Helluntalaisfobia ei asiaa miksikään muuta.

• Anonyymi

"Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu" Jeesuksen sanoja
      Joka uskoo ja viettää sapatin,mitä hänelle tapahtuu?

• Anonyymi

Jos uskoo siihen että Jeesus puhdistaa synnit sekä lahjoittaa puolustajan, Pyhän Hengen pelastuksen sinetiksi, niin tietenkin pelastuu.

Siitä huolimatta että vaatii muilta lain jokaisen piirun noudattamista ja jos sitä itseltä vaaditaan, se on roskapostia.

Se pelastuu hellarifobiasta huolimatta.

Joskin Pyhä Henki saattaa kumota nuo molemmat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos uskoo siihen että Jeesus puhdistaa synnit sekä lahjoittaa puolustajan, Pyhän Hengen pelastuksen sinetiksi, niin tietenkin pelastuu.

Siitä huolimatta että vaatii muilta lain jokaisen piirun noudattamista ja jos sitä itseltä vaaditaan, se on roskapostia.

On se järkyttävää, mitä valheita nuo sapatin orjat levittävät:
        "Helluntailaiset kieltävät Jumalan sanat eivätkä usko eikä kunnioita Jumalan käskyjä, koska ovat kapinassa Jumalaa vastaan ja saavat voimaa villitseviltä hurmoshengiltä."????

Onko tuollaisen valheen levittäjä edes uskovainen?

• Anonyymi

Markuksen lopun kohdat, kuten... "uskotaan ja kastetaan ja juuodan myrkkyä ja annetaan käärmeiden pistää ja ojennellaan käsiä ja sairaat paranee".... on täysin tuntemattoman kulkumiehen satojen vuosien perästä kirjoittamaa tekstiä, josta varoitetaan Mark. 16:9 kohdalla näin sanoen:

Jeesus ilmestyy lähimmilleen

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Markuksen lopun kohdat, kuten... "uskotaan ja kastetaan ja juuodan myrkkyä ja annetaan käärmeiden pistää ja ojennellaan käsiä ja sairaat paranee".... on täysin tuntemattoman kulkumiehen satojen vuosien perästä kirjoittamaa tekstiä, josta varoitetaan Mark. 16:9 kohdalla näin sanoen:

Jeesus ilmestyy lähimmilleen

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Raamattua pitää tutkia. Mikä siellä on totta ja mikä tarua.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja TUTKIVAT joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja TUTKIVAT joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

"Tutkikaa ja katsokaa, ettei täällä teidän joukossanne ole ketään Herran palvelijaa, vaan ainoastaan Baalin palvelijoita".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1.Aik.28
        NOUDATTAKAA ja TUTKIKAA KAIKKIA HERRAN JUMALAMME KÄSKYJÄ, että saisitte pitää omananne tämän hyvän maan ja jättäisitte sen perinnöksi lapsillenne teidän jälkeenne ikuisiksi ajoiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkät uskomiset ei mitään syntejä pois pese. Ne on hellareiden eksytyspuheita.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se järkyttävää, mitä valheita nuo sapatin orjat levittävät:
        "Helluntailaiset kieltävät Jumalan sanat eivätkä usko eikä kunnioita Jumalan käskyjä, koska ovat kapinassa Jumalaa vastaan ja saavat voimaa villitseviltä hurmoshengiltä."????

Onko tuollaisen valheen levittäjä edes uskovainen?

Ei adventistin kirjoittama.

• Anonyymi

Helluntailaiset kehottaa uskomaan omia harhaoppejaan.

Raamattu kehottaa tutkimaan, mitä sinne Raamattuun on kirjoitettu, eikä kaikkea pidä nielaista Jumalan sanana.

Käärme pitää ensimmäisen herätyssaarnan paratiisissa, jonka hellarit ovat ottaneet vastaan, kun käärme kieltää koko perisynnin.

• Anonyymi

Jos sitä pelastuu kun uskoo ja kastetaan, niin miksi vielä muut rituaalit.

Miksi pitää sapatistien tapaan roskapostata laista mitä muiden pitäisi noudattaa, mutta kun omalta kohdalta kysytään että miten sen noudattaminen, niin se on roskapostia.

Ja miksi helarifobia kun kerran on pelastuttu. Vai pitääkö siellä vielä varmentaa asia?

• Anonyymi

Sieltä teiltäpäin lakeja laaditaan. Vuosia taaksepäin kaupat eivät saaneet olla auki sunnuntaina. Laki koski kaikkia, myöskin adventisteja, vaikka sapatti heillä lauantaina.

KELLÄ VALTA ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltä teiltäpäin lakeja laaditaan. Vuosia taaksepäin kaupat eivät saaneet olla auki sunnuntaina. Laki koski kaikkia, myöskin adventisteja, vaikka sapatti heillä lauantaina.

KELLÄ VALTA ?

1234567---

KELLÄ VALTA ? Ei ainakaan adventisteillale valtaa laatia lakeja eesuksen omille. Adventistit kuuluvat toiseen valtakuntaan, pimeyden ruhtinaan valtakuntaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KELLÄ VALTA ? Ei ainakaan adventisteillale valtaa laatia lakeja eesuksen omille. Adventistit kuuluvat toiseen valtakuntaan, pimeyden ruhtinaan valtakuntaan!

NIIN KENELLÄ VALTA tässä maailmassa ?

WIKIPEDIASTA: Sunnuntai on Euroopan SFS-EN 28601-Standandin mukaan seitsemäs ja viimeinen viikottainen ja samalla LAKISÄÄTEINEN pyhäpäivä.

KENELLÄ VALTA ? Sunnuntai muutettiin viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973

Jumalan omilla on Jumalan antama sapatti pyhäpäivänä. Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

1234567---

• Anonyymi

Teitä kohtaa nyt tutkiva tuomio,joka alkoi 1844, vai onko näin?

• Anonyymi

Ja uskoo ja kastetaan, se pelastuu.

Siinä ei tarvitse roskapostia lähetellä.

• Uudenliiton sinetti on Pyhyyden Henki ihmisessä.

• Anonyymi

Ylivainiolla oli kundaliinivoima, jolla tönäisi ihmisiä selälleen.

Valheen sinetti, väitti että 1304 parani ihmeellisesti. Lääkäri tutki kaikki tapaukset. Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

Paha äkkikuolema Espanjassa vain 61- vuotiaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valheen sinetti, väitti että 1304 parani ihmeellisesti. Lääkäri tutki kaikki tapaukset. Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.

Joutilaat luterilaiset ovat palstalla pastoriensa kehoituksesta sekä ylemmän tahon käskystä työkseen vainoamassa Jeesuksen seuraajia ja kirjoittamassa valheita helluntailaisista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkäs kun Jeesus kuoli paljon nuorempana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen G White kuoli myös ja kuuluu 144000 valittujen joukoon ,erityisehdoin.
        Vai mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenkäs kun Jeesus kuoli paljon nuorempana?

Lopeta se keskiyön kaljoittelu

• Anonyymi

Advarit ovat itse onneksi julistaneet sen että sapattilakia ja muita lakeja pitäisi viimeistä piirtoa myöten noudattaa roskapostiksi.

Itse he eivät halua kuulla mainittavan siitä miten lakia pitäisi noudattaa.

• Anonyymi

Onko sinun silmissäsi roskia ? Heitä veikkonen roskat pois.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinun silmissäsi roskia ? Heitä veikkonen roskat pois.

1234567---

Kerro sitten miten se sapatti vietetään jokaista piirtoa noudattaen?

Mooseksen lain mukaan täydellisesti.

Silloin roskat häviää.

Muulla jorinalla pysyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro sitten miten se sapatti vietetään jokaista piirtoa noudattaen?

Mooseksen lain mukaan täydellisesti.

Silloin roskat häviää.

Muulla jorinalla pysyvät.

Kai sinäkin nyt jotain osaat kertoa, miten sapatti vietetään ?

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai sinäkin nyt jotain osaat kertoa, miten sapatti vietetään ?

1234567---

Kerro sinä asiantuntijana 123456

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro sinä asiantuntijana 123456

Tule sapattina kirkkoon. Jeesuskin meni tapansa mukaan sapattina synagoogaan.

1234567---

• Anonyymi

Lakia ei voi yksinkertaisesti ja suurielkeisesti julistaa jos ei kerro miten sitä noudatetaan.

Se on vähän sama kuin vaatisi että kaikkien pitäisi osata uida, mutta ei ketään opettaisi uimaan.

Eli jos emme tiedä Mooseksen lain sapattikäskyjä, sitä mitä voimme tehdä sapattina sitä viimeistä piirtoa myöten, yhtään käskyä tai kieltoa poistamatta kuten julistetaan ja toisia syyllistetään, niin silloin mitään sapattilakia ei edes ole olemassa. On vain siitä teeskentelevä harhaoppi.

• Anonyymi

Miksi teet tuosta asiasta niin vaikean ? On tietysti hyvä pyrkiä täydelisyyteen mutta olethan armollinen meitä muita vajavaisia kohtaan.
        Jeesushan näytti mitä on oikea sapatin vietto. Jos olet Poliisi Sairaan hoitaja ja niin edespäin niin silloin joutuu välillä viikon loppuja tekemään.
        Olen tavannut advari poliiseja ja muita jotka joutuvat tekemään töitä kolmessa vuorossa.
        Sapatin viettäminen vaihtelee maasta toiseen. Jokainen voi kysyä Jeesukselta mitä hän haluaa minun tekevän tämän sapatin kanssa. Uskon että Pyhä Henki johtaa kun sitä pyydämme.

Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä !

• Anonyymi

Kannattaa tutkia tätä sapattikäskyäkin. Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia. Eiköhän ne piirrotkin siitä ajan kanssa selvene.

1234567---

• Uuden liiton sinetti on Jeesusen veri ehtoolisessa pitäessään. Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
      Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. Matt.26:28.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät usko, että kasteessa ja ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset eivät usko, että kasteessa ja ehtoollisessa saadaan synnit anteeksi.

Totta. Emme usko, että viinakaupan tai leipomon tuotteilla voisi saada synnit anteeksi.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä."

Siksi lihan kasteleminen tai ruokkiminen ei anna syntejä anteeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Emme usko, että viinakaupan tai leipomon tuotteilla voisi saada synnit anteeksi.
        "Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä."

Siksi lihan kasteleminen tai ruokkiminen ei anna syntejä anteeksi.

Ehtoolista tarkoita niin on vain uskovien ateria, ei jumalattomien he sen syövät omaksi turmiokseen, erottoamatta sitä pyhään ateriaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesusken veren kautta on vain syntien anteeksi saanti, kasteessa on Jeesusen kuolemaan kastaminen lihan himot nautittu ristille.

• Anonyymi

Sapatin pyhittämisessä kuten muissakin asioissa voidaan ottaa malliksi Jeesuksen ja apostolien käytäntö. Sapatin tullen jätetään syrjään arkisen työn touhut jos mahdollista ja mennään Jumalanpalvelukseen. Sen j jälkeen on yleensä lounas ja jos ilmat sallivat menen ulos luontoon rauhoittumaan. Jos tiedän jonkun joka on sairaana niin menen tapaamaan jos se käy. Sapatti on ennen muuta päivä, jolloin saamme olla Jeesuksen seurassa. Hän kutsuu sen viettoon sanoilla: "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.-- Näin teidän sielunne löytää levon "
      Jumala tiesi miksi antoi oikein käskyn ja sanoi vielä "Muista" Me ihmiset niin helposti tekisimme töitä muistamatta että emme ole mitään koneita. ja ajaisimme itsemme loppuun. Sapatti on tärkeä, mutta ei tärkeämpi kuin Kristus. Ilman Jeesusta sapatti on vain yksi päivä seitsemästä. Ilman Jeesusta sapatinviettäjistä tulee samanlaisia kuin fariseukset. Mutta Jeesuksen kanssa, se on toinen asia.
      Siunausta kaikille.

• Anonyymi

Nykyinen yhteiskunta ja työelämä ei mahdollista samanlaista sapatinviettoa, mitä erämaassa vaeltanut paimentolaiskansa vietti lepopäivän, koska oli pakko pysähtyä, koska silloin ei ollut mannaa. Ne asiat liittyi sen ajan tilanteisiin.

• Anonyymi

olet oikeassa tuossa

• Anonyymi

Julistajat oikein painottavat puheissaan, että sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille. TÄHÄN ON TULTU !

1234567---

• Anonyymi

Jeesuksen sanat työtä tekevistä ja raskautetuista ei liity mitenkään sapattiin ja sen lepäämiseen. Hän tarkoitti aivan toisenlaista lepoa kuin sitä että ihminen laiskottelee. Hän tarkoitti sielullista vapautta, orjuuden ikeestä pääsemistä ja siihen kuului myös laki. Jeesus vapautti sen ikeestä. Se oli Jeesuksen esimerkki.

Eikä ole mitään mahdollisuutta siihen että ihmiset viettäisivät lain mukaan sapatin sillä tavalla että se kaikille kelpaa. Se on aivan varmasti erimielisyyden aihe jossa jonkin mielestä jotain voi tehdä ja jonkin mielestä taas ei. Eikä Jeesus varmaankaan sitä kinastelua ole tarkoittanut, vaan lepo on vapautta myös uskonnollisuuden ikeestä.

• Sapatti oli laissa juutalaisille.
      Kuitenkaan lepopäivä ei ole huono vaan hyvä asia.
      Lakia siitä kuitenkaan ei ole kristityillä.

• Anonyymi

Kymmenenkäskyn laki kuuluu meillekkin.

Tästä kertoo 1700-luvun Luterilainen virsikin: Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, NE MEILLE (Huomaa MEILLE) kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

Sapatti annettiin 2000-vuotta, ennenkuin juutalaisia oli edes olemassa. Jeesuksen sanojen mukaan: Sapatti on asetettu ihmistä varten.

Sapatti on erittäin hyvä asia, koska Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä kertoo 1700-luvun Luterilainen virsikin: Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, NE MEILLE (Huomaa MEILLE) kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

Sapatti annettiin 2000-vuotta, ennenkuin juutalaisia oli edes olemassa. Jeesuksen sanojen mukaan: Sapatti on asetettu ihmistä varten.

Sapatti on erittäin hyvä asia, koska Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

1234567---

Sapattikäsky liittyi erämaavaellukseen, koska silloin ei saatu mannaa ja piti pysyä samalla paikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Juudan heimo eli Juutalaiset on ollut paljon ennen Jeesuksen syntymää. Jeesus itsekin kuuluui siihen heimoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juudan heimo eli Juutalaiset on ollut paljon ennen Jeesuksen syntymää. Jeesus itsekin kuuluui siihen heimoon.

Uudesta Testamentista luemme Jeesuksen sanat: Sapatti on asetettu ihmistä varten.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Ihminen ei ole asetettu sapattia varten.
        Ihmisen Poika on sapatin Herra.
        Katsos kun me emme ole lakiliitossa vaan Armon liitossa Jeesuksen veren kautta ja Hän kyllä ohjaa oikeaan.
        Siihen minä luotan ja tulen luottamaan ja siitä sadat kohdat utn kirjoituksissa kertovat ja myös vt puolella.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Ihminen ei ole asetettu sapattia varten.
        Ihmisen Poika on sapatin Herra.
        Katsos kun me emme ole lakiliitossa vaan Armon liitossa Jeesuksen veren kautta ja Hän kyllä ohjaa oikeaan.
        Siihen minä luotan ja tulen luottamaan ja siitä sadat kohdat utn kirjoituksissa kertovat ja myös vt puolella.

Toistetaan: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

Luterilaiset ja Adventistit sanovat.
        1700-luvun Luterilaisen virren sanoin: Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

Adventistien Adventtilauluja. 80. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. ON TÄYDELLINEN LAKISI, Sanasi vanhurskaat.

En tule näkemyksiäni muuttamaan.

1234567--

• Anonyymi

Jenkkilahkot käyttää syöttinä jotain oikeata jaetta, jota hokemalla ne antaa vaikutelman, että ova oikealla asialla.
      7pv. Adventisi oli vanhan lahko, josta oppiriitojen vuoksi erosi eräs haara, josta tuli Jehovantodistajien lahko. Sen jälkeen niiden esimerkin mukaan on perustettu lisää lahkoja, Parhamilaisuus eli Heluntailaisuus ja Joseph Smidt:in perustama Mormonismi. Niillä kaikilla on omat pyhät kirjat ja raamatut, joihin ne viimekädessä vetoaa. Oikea Raamattu voi olla pöydälllä tai kirjahyllyssä sitä varten, että tulos luulisi niiden olevan oikeita kristittyjä.

• Anonyymi

Matt. 7:15

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

• Anonyymi

Joseph Smith kuoli vankilatappelussa ja Charles Fox Parham vietiin vankilaan sodomiasta.

Russelin ja Ellenin kohtalo, kuka tietää?

• Anonyymi

Kaikille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi.

Kuitenkin:NIINKUIN ALUSSA OLLUT ON, NYT ON JA AINA, IIIANKAIKKISESTA, IIIIANKAIKKISEEN. AAAAMEN, AAAMEN.

Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Jumala pyhitti siunasi seitsemännen päivän sapatti. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.

1234567---

• Anonyymi

Paavali todistaa Uuden Liiton sinetistä näin:

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
      14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Eli kysymyksessä on uskoviksi tulleille pantu Pyhän Hengen sinetti.
      Ennen uskoon tulemista ei sinettiä panna ihmiseen, eihän uskovalla ja uskottomalla ole mitään yhteistä osaa, ei siis perintöosaakaan.

Ja uskavaksi tuleminenhan tapahtuu evankeliumin kuulemisen kautta, kuten Raamatun ilmoitus sen todistaa:

" Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne"

Tämähän on Uuden Liiton ydinsanoma, Jumalan armon evankeliumi itsensä syntiemme tähden ristiinnaulittavaksi, kertakaikkiseksi uhriksi, antaneesta Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta.

Jeesus todistaa perintöosasta, minkä vakuutena siis Pyhä Henki pannaan uskovaan ihmiseen.

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
      17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
      18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Kristuksessa Jeesuksessa ei voi olla muutoin, kuin uskon kautta.

1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa. ( Ef 1)

Jumalan seurakunta koostuu uskovista, ei uskottomista.

2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin. ( 1Kor 1)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jenkkilahkojen tarkoitus on eksyttää kristittyjä ja sitoa ihminen lahko-orjuuteen, josta ei päästetä irti ennen kuin olet maksanut heille sen viimeisenkin rovon (euron).
      Tulevat vielä kuolinvuoteesi viereen salkussaan valmiiksi kirjoitetut testamenttipaperit.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi

Voihan se joillekin olla huolenaiheena, mihin ihmiset rahansa laittavat.

Mutta onko vähemmän huolta siitä, missä ihmiset iankaikkisuutensa viettävät?

25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
        26 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa. ( Luuk 9)

Suomi on maallistunut maa, kansakunta.
        Uskovia on vain pieni osa tästä kansasta.

Mitä se raha hyödyttää iankaikkisen elämän rinnalla?

9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
        10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
        (1Tim 6)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Paavali oli murheissaan maanmiehistään ja tarkoitti juutalaisia, että saisi edes jonkun heistä pelastettua lakiopin alta.
      Näki varmaan sen kiihkoilun mitä täälläkin on näillä laki intoilijoilla.
      Mikä oli toteamus näiden kohtalosta...... tuhoutuminen ja kirous kun lakia eivät voi täyttää ja myöhemmin asia tuli selväksi, että lakiliitto on täysin poissa.
      Mutta mikään selvä teksti ei käy näille fariseuksille.
      On se kyllä kumma.
      Vaikka kaikki lukee niin selvästi niin lahkoaivopesu on tehnyt tehtävänsä.
      A n on oltava B kun laki niin käskee.

• Anonyymi

Tietysti sapatinvietosta voi tulla legalistinen ansa. Fariseukset ripustivat Jeesuksen ristille ja juoksivat sitten kotiin viettämään hänen sapattiaan. He tunsivat sapatin mutta eivät sen Herraa. Uudistuneen sielun sapatinvietto ei ole legalismia eikä vastoin pelastusta, joka perustuu armoon. Itse asiassa sapattikäsky on lain ainoa käsky, joka on merkkinä synnistä vapautumisesta ja yksin armoon perustuvasta pyhityksestä.
        Kun ymmärrämme sapatin riisuvan meidät teistamme ja riippumattomuudestamme Jumalan edessä, emme voi käyttää sitä itsevanhurskautuksen välineenä. Sen sisin olemus sotii tällaista käyttöä vastaan. Sapatti on todellakin merkkinä Jumalan armosta ja kaikkivaltiudesta sekä ihmisen vastaanottavuudesta ja riippuvuudesta. Halleluujaa.

• Anonyymi

Sinun näkemyksiisi, en tule liittymään.

Laki on hyvä, laki on Pyhä, ja evankeelinen.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti sapatinvietosta voi tulla legalistinen ansa. Fariseukset ripustivat Jeesuksen ristille ja juoksivat sitten kotiin viettämään hänen sapattiaan. He tunsivat sapatin mutta eivät sen Herraa. Uudistuneen sielun sapatinvietto ei ole legalismia eikä vastoin pelastusta, joka perustuu armoon. Itse asiassa sapattikäsky on lain ainoa käsky, joka on merkkinä synnistä vapautumisesta ja yksin armoon perustuvasta pyhityksestä.
        Kun ymmärrämme sapatin riisuvan meidät teistamme ja riippumattomuudestamme Jumalan edessä, emme voi käyttää sitä itsevanhurskautuksen välineenä. Sen sisin olemus sotii tällaista käyttöä vastaan. Sapatti on todellakin merkkinä Jumalan armosta ja kaikkivaltiudesta sekä ihmisen vastaanottavuudesta ja riippuvuudesta. Halleluujaa.

Rooman hirmuvallan käskystä Jeesus tapettiin, koska puhuttiin, että Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas ja he itsenäistyvät Rooman vallasta.

Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kaksoiskansalaisuuden, samoin kuin hänen poikansa Paavali.
        He asuivat nykyisen Turkin alueella, siksi Paavali sovelsi niitä Talibaanien oppeja naisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun näkemyksiisi, en tule liittymään.

Laki on hyvä, laki on Pyhä, ja evankeelinen.

1234567---

Jeesus vertaa lakien merkitystä Jumalan rakkauden olemukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Rooman hirmuvallan käskystä Jeesus tapettiin, koska puhuttiin, että Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas ja he itsenäistyvät Rooman vallasta.

Paavalin isä rikastui Rooman hirmuvallalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kaksoiskansalaisuuden, samoin kuin hänen poikansa Paavali.
        He asuivat nykyisen Turkin alueella, siksi Paavali sovelsi niitä Talibaanien oppeja naisiin.

Täysin väärin...juutalaiset huusivat Jeesuksen kuolemaan ristillä ja pyysivät kirousta vielä niskaansa ja saivatkin.
        Rooman edusta pesi kätensä asiasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vertaa lakien merkitystä Jumalan rakkauden olemukseen.

10 käskyä on universaaliset eli kaikille hyvänä ohjeena kyllä ja niin se on ,mutta kun emme ole lain alla asiasta ja se pitäisi ymmärtää.
        Armo on eri kuin laki.
        Armo on lahja Jumalalta koko maailmalle ja kun Hän sen antoi niin silloin loppui laki joka oli väliaikainen kasvattaja juutalaisilla.
        Kristikunnalle sitä ei koskaan tullut vaan tuli uusiliitto Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen sovintoveressään.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Täysin väärin...juutalaiset huusivat Jeesuksen kuolemaan ristillä ja pyysivät kirousta vielä niskaansa ja saivatkin.
        Rooman edusta pesi kätensä asiasta.

Päätöksentekijät olivat Rooman hirmuvallan vasalleja, jotka niitä käsiään pesivät ja pistivät syyn toisten niskoille.

Rooman vallan palveluksessa olevat sotilaat Jeesuksen tappoivat ja Jeesuksen veri jäi heidän saappaiden alle tallennavaksi.

Julkinen selitys laitetaan uskonriitojen syyksi, kun ei oteta sitä poliittista vastuuta hirmuteoista ja tappokäskyistä. Uskonnon syyksi laittamisella saadaan sympatiat puolelle.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

10 käskyä on universaaliset eli kaikille hyvänä ohjeena kyllä ja niin se on ,mutta kun emme ole lain alla asiasta ja se pitäisi ymmärtää.
        Armo on eri kuin laki.
        Armo on lahja Jumalalta koko maailmalle ja kun Hän sen antoi niin silloin loppui laki joka oli väliaikainen kasvattaja juutalaisilla.
        Kristikunnalle sitä ei koskaan tullut vaan tuli uusiliitto Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen sovintoveressään.

Toistetaan muistin virkistykseksi.

1700-luvun virsi 135.1. NÄÄ KÄSKYSANAA KYMMENEN, NE MEILLE (HUOMAA MEILLE) kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Päätöksentekijät olivat Rooman hirmuvallan vasalleja, jotka niitä käsiään pesivät ja pistivät syyn toisten niskoille.

Rooman vallan palveluksessa olevat sotilaat Jeesuksen tappoivat ja Jeesuksen veri jäi heidän saappaiden alle tallennavaksi.

Julkinen selitys laitetaan uskonriitojen syyksi, kun ei oteta sitä poliittista vastuuta hirmuteoista ja tappokäskyistä. Uskonnon syyksi laittamisella saadaan sympatiat puolelle.

Juutalaiset tapatti Jeesuksen Kristuksen se käy kirjoituksista selvästi esiin.
        Roomalaisilla ei ollut mitään syytä tehdä vaan pesivät kätensä asiasta eivätkä halunneet tuomita Jeesusta .

• Anonyymi kirjoitti:

Toistetaan muistin virkistykseksi.

1700-luvun virsi 135.1. NÄÄ KÄSKYSANAA KYMMENEN, NE MEILLE (HUOMAA MEILLE) kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

1234567---

Että ymmärtäisit oikein tekstin.
        Ne 10 käskyä on hyvät ja niiden mukaan uskovat elävätkin ei lainalla pakosta tai pelastuksesta vaan koska ne on normaalia moraali käyttäytymistä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jos me olisimme lainalla niin luultavasti jo kaikki meidät olisi kivitetty ,mutta nyt ei olla vaan Jumala ohjaa meitä oikeaan Hengen kautta
        Sitten mitä tulee syntiasiaan niin syntiä ei lasketa Jeesuksessa Kristuksessa eikä kuolemaa , ellei ihminen ala tehdä tahallaan syntiä eli ei piittaa mistään.
        Silloin aletaan luisua kohti reunaa eli Pyhyyden Hengen pilkkaa ja mitä sitten pahimmillaan tulee ...voi olla ,että ihminen menettää armon Hengen ja siinä menee jopa pelastus ikuisiksi ajoiksi eikä paluuta ole.
        Siksi aralla mielellä kun armonalla ollaan yhden veren varassa .
        Se ei tietenkään anna lupaa vääryyteen.
        Tämä mitä kirjoitin on tosi.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Että ymmärtäisit oikein tekstin.
        Ne 10 käskyä on hyvät ja niiden mukaan uskovat elävätkin ei lainalla pakosta tai pelastuksesta vaan koska ne on normaalia moraali käyttäytymistä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jos me olisimme lainalla niin luultavasti jo kaikki meidät olisi kivitetty ,mutta nyt ei olla vaan Jumala ohjaa meitä oikeaan Hengen kautta
        Sitten mitä tulee syntiasiaan niin syntiä ei lasketa Jeesuksessa Kristuksessa eikä kuolemaa , ellei ihminen ala tehdä tahallaan syntiä eli ei piittaa mistään.
        Silloin aletaan luisua kohti reunaa eli Pyhyyden Hengen pilkkaa ja mitä sitten pahimmillaan tulee ...voi olla ,että ihminen menettää armon Hengen ja siinä menee jopa pelastus ikuisiksi ajoiksi eikä paluuta ole.
        Siksi aralla mielellä kun armonalla ollaan yhden veren varassa .
        Se ei tietenkään anna lupaa vääryyteen.
        Tämä mitä kirjoitin on tosi.

Ketkä nykyään kivittää ja ketä ?

Ai niin Palestiinalaiset opetetaan heittelemään kiviä juutalaisten niskaan.

Jumala johti minut sapatin tuntemiseen. En ole huomannut, että lain alla olisin. Johdatuksesta olen erittäin kiitollinen Jumalalle.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Ketkä nykyään kivittää ja ketä ?

Ai niin Palestiinalaiset opetetaan heittelemään kiviä juutalaisten niskaan.

Jumala johti minut sapatin tuntemiseen. En ole huomannut, että lain alla olisin. Johdatuksesta olen erittäin kiitollinen Jumalalle.

1234567---

No se on jo hyvä ,että tunnustat,ettet ole lainalla.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

No se on jo hyvä ,että tunnustat,ettet ole lainalla.

Laki painaa silloin päälle, jos niitä rikkoo.

1234567---

• Anonyymi kirjoitti:

Laki painaa silloin päälle, jos niitä rikkoo.

1234567---

Tuo on yksi pahimpia väärinymmärryksiä mitä on.
        Armon alla ei jouduta lain alle vaan synnit saa anteeksi Jeesuksen kautta joka on meidän välimies ,ellei tee vääryyttä niin tahallisesti ja niin jossa voidaan käyttää Pyhyyden pilkkaaminen ja silloin se tilanne saattaa muuttua.
        Missä menee raja ?? Kukaan ei tiedä joten nöyrällä mielellä ja tietysti ja pois kaikesta pahasta ja hyvään pyrkien kaikessa.

• Anonyymi

Oikeasti sapatisteille laki sapatin viettämisestä Mooseksen lain mukaan roskapostia.

Kun se pitäisi käytännössä viettää eikä siitä vain höpistä.

• Anonyymi

Sapatti loistaa kirkkaasti. On monia jotka sysäävät sapatin varjoon.

1234567---

• Anonyymi

Samojen jakeiden toistajat ovat niin sanottuja "vannoskelijoita", kuten adentististit sapattisääntöineen, joita ne toistelee. Niin tekee jokainen jenkkilahko, jokaisella on omat jakeet mitä ne toistelee tyyliin "hauki on kala"....ymmärtämättä asioita kokonaisuuksina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sapatti loistaa kirkkaasti. On monia jotka sysäävät sapatin varjoon.

1234567---

Paavali noudatti lakia tarkasti, mutta oli silti suurin syntinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille Adventisteille kasvattaja Kristukseen, elämän loppuun saakka.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samojen jakeiden toistajat ovat niin sanottuja "vannoskelijoita", kuten adentististit sapattisääntöineen, joita ne toistelee. Niin tekee jokainen jenkkilahko, jokaisella on omat jakeet mitä ne toistelee tyyliin "hauki on kala"....ymmärtämättä asioita kokonaisuuksina.

Jotkut toistaa tämän tästä Jeesus tulee salaa, salaa salaa. Tätä on jatkunut vuosikymmeniä, salaa salaa.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kiero mies.

Paavali ei ottanut itse vastuuta omista synneistä, vaan syytti niistä jotain vanhoja aatameita ja lihoja, kuten jokin ulkopuolinen taho olisi ollut vastuussa hänen itsensä tekemistä synneistä.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Paavali ei pitänyt edes valehtelemista syntinä, kun sillä on hyvä tarkoitusperät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut toistaa tämän tästä Jeesus tulee salaa, salaa salaa. Tätä on jatkunut vuosikymmeniä, salaa salaa.

1234567---

Salassa tulevat Jeesukset on salatieteitä eli okkultismia, mitä hellarit viljelevät.
        Helluntailaisuus ei ole oikeata Kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synti on lain rikkomus, Paavali rikkoi Jumalan käskyjä ja lakia. Valehteli tarvittaesa, jos aia niin vaaati. Synti Raamatussa tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen rikkomista.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

• Anonyymi

Paavalin opeilla mies tuli heitetyksi Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. Eikä Jumala ottanut demonia pois rukouksista huolimatta.

Paavali sekoili ja hurmosteli Korontossa demonin vallassa ja siksi tunnusti asian heille.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Svenska Bibeln sanoo, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen ja siksi sai samanlaisten ihmisten suosion osakseen.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi

Paavali ei ole oikea Karitsan apostoli.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

On arvioitu, että Paavalin puheista 20 % on valhetta sekoitettunana taitavasti totuuteen, mitä on 80%, koska Paavali oli perehtynyt Tooran oppeihin. Gamalielin yksityisoppilaana, jota vain rikkaiden perheiden poikien oli mahdollista saada Gamalielin yksityisoppilaana.

• Anonyymi

Paavali uhkasi ajaa naisilta hiukset kaljuksi, jos eivät pidä huntua tai burkaa.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

• Anonyymi

Ei ihme ollenkaan, että monet miehet ihailee Paavalia ja kohtelee naisia samalla tavalla alistaen heitä milloin mihinkin Paavalin puheisiin vetoamalla.

• Anonyymi

Paavali ajoi niskoittelevilta naisilta pään posliiniksi, juluma mies oli naisia kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ajoi niskoittelevilta naisilta pään posliiniksi, juluma mies oli naisia kohtaan.

1. Kor. 14:35

Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

• Sapatti on lepo päivä,pitäis se ymmärtää.

• Anonyymi

Adventistien sapatti elävä olento riivaaja, pitäis se ymmärtää!

• Anonyymi

Kyllä ihminen voi levätä silloin kun se on mahdollista tehdä muinakin viikon päivänä ja sama tarkoitus toteutuu.

Alunperin sapatinsääntö koski erämaavalluksen taukopäiviä, kun mannaa ei silloin satanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ihminen voi levätä silloin kun se on mahdollista tehdä muinakin viikon päivänä ja sama tarkoitus toteutuu.

Alunperin sapatinsääntö koski erämaavalluksen taukopäiviä, kun mannaa ei silloin satanut.

Jumala on tehnyt ihmisten kanssa erilaisia ja eri tilanteisiin liittyviä liittoja aina sieltä paratiisin ajoilta asti. Eikä niitä ole erikseen mitään kumottu, mutta niiden tarkoitus on menettänyt merkityksensä kun uusia liittoja on tehty. Erilaisia liittoja löytyy Raamatusta varmasti lähemmäs sata kappaletta. Monet liitot täydentää toisiaan, mutta eivät kumoa toisiaan. Ei jonkin uuden liiton tekeminen sitä tarkoita, että nyt kaikki sitä ennen tehdyt liitot menettäisivät merkityksensä. Liitot täydentävät toisiaan.
        Kyllä järjenkäyttö on sallittua Raamattua lukiessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on tehnyt ihmisten kanssa erilaisia ja eri tilanteisiin liittyviä liittoja aina sieltä paratiisin ajoilta asti. Eikä niitä ole erikseen mitään kumottu, mutta niiden tarkoitus on menettänyt merkityksensä kun uusia liittoja on tehty. Erilaisia liittoja löytyy Raamatusta varmasti lähemmäs sata kappaletta. Monet liitot täydentää toisiaan, mutta eivät kumoa toisiaan. Ei jonkin uuden liiton tekeminen sitä tarkoita, että nyt kaikki sitä ennen tehdyt liitot menettäisivät merkityksensä. Liitot täydentävät toisiaan.
        Kyllä järjenkäyttö on sallittua Raamattua lukiessa.

Liitto -sanalle ei edes ole nykyisissä kielissä oikeata käännöstä, mitä sillä on tuhansia vuosia sitten tarkoitettu.

Se on käännetty testamentiksi, mutta ei sekään mikään hyvä käännös ole, koska ei Jumala ole kuollut, eikä hänen omaisuuttaan olla jakamassa.

Raamatussa sanotaankin, että ihminen on Jeesuksen kanssaperillinen, ei Jeesuksen perillinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Liitto -sanalle ei edes ole nykyisissä kielissä oikeata käännöstä, mitä sillä on tuhansia vuosia sitten tarkoitettu.

Se on käännetty testamentiksi, mutta ei sekään mikään hyvä käännös ole, koska ei Jumala ole kuollut, eikä hänen omaisuuttaan olla jakamassa.

Raamatussa sanotaankin, että ihminen on Jeesuksen kanssaperillinen, ei Jeesuksen perillinen.

kirkko käyttä san avioliitto on kahden ihmisen sopima liitto, se mitä on käytänössä tänäkin päivänä.
        Uusi liitto on Jeesusen asettamassa ehoolisessa, on voimassa oleva.

• Anonyymi

Helluntailaiset vääntävät kaiken kieroon.

Vanha juutalaisten sanonta "olla lain alla", ei tarkoita lain noudattamista,
      vaan lain säätämän rangaistuksen alle joutumista, ei kärsimistä lain määräämästä rangaistuksesta, mihin lain noudattamatta jättäminen johtaa.

Room. 2:13

Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Anonyymi

Lain alla sapatisteille, että Jumalan laki Raamatussa roskapostia.

• Anonyymi

Siivoa perjantaina roskat kirkostasi. Pidä sitten sapattina kirkkosi ovet auki jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siivoa perjantaina roskat kirkostasi. Pidä sitten sapattina kirkkosi ovet auki jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan.

1234567---

Sapatin työnteon kielto ei koskenut pappisluokkaa, johon Jeesus kuului. Siksi tuli riitoja sapatinvietota Jeesukse kanssa, koska juutalaiset eivä tienneet, että Jeesus on ylimmäinen pappi.

• Anonyymi

Hurskaat kristityt ovat viettäneet sunnuntaita läpi vuosisatojen. Monet tekevät niin vielä nykyäänkin. Jumala joka pelastaa meidät, ei tietomme, vaan armonsa mukaisesti
      Jumala rakastaa sunnuntain viettäjiä yhtä paljon kuin sapatin viettäjiä. Sapattikysymys ei liity Jumalan rakkauteen meitä kohtaan, vaan meidän rakkautemme Jumalaa kohtaan.

Siunausta kaikille !

• Anonyymi

Kyllä Raamatusta löytyy tai on löytyvinään kohtia, jotka kertovat aivan toista. Miten piirrot ei häviä, miten lain noudattajat ovat oikeita uskovia yms.

Mutta kukaan ei tiedä miten sapatti oikein vietetään. Mitä saa tehdä ja mitä olla tekemättä.

Sunnuntain kanssa ei ole sitä ongelmaa kun se ei ole lakihenkistä, vaan on Jeesuksen ylösnousemuksen päivä. Olisi sen häpäisyä kinastella mitä silloin saa tehdä ja mitä ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Raamatusta löytyy tai on löytyvinään kohtia, jotka kertovat aivan toista. Miten piirrot ei häviä, miten lain noudattajat ovat oikeita uskovia yms.

Mutta kukaan ei tiedä miten sapatti oikein vietetään. Mitä saa tehdä ja mitä olla tekemättä.

Sunnuntain kanssa ei ole sitä ongelmaa kun se ei ole lakihenkistä, vaan on Jeesuksen ylösnousemuksen päivä. Olisi sen häpäisyä kinastella mitä silloin saa tehdä ja mitä ei.

Noo eikös ennen vanhaan kaupat oli kiinni sunnuntaina. Mattoja ei saanut viedä ulos.
        Kuuneltiin radiosta Jumalan palvelus jos ei pääsyt kirkoon.
        Nykyinen Paavi kovasti puhuu sunnuntain puolesta ja toivoo että kaikki viettäisivät sunnuntaita pyhäpäivänään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noo eikös ennen vanhaan kaupat oli kiinni sunnuntaina. Mattoja ei saanut viedä ulos.
        Kuuneltiin radiosta Jumalan palvelus jos ei pääsyt kirkoon.
        Nykyinen Paavi kovasti puhuu sunnuntain puolesta ja toivoo että kaikki viettäisivät sunnuntaita pyhäpäivänään.

Niin lakihenkisen hairahtunut eikä kukaan ole ollut ettei sunnuntaina ole voinut tehdä jotain mitä on pitänyt tehdä. Eikä höperö Paavikaan mitään lakivaateita ihmisille esitä. Niin sekaisin ei vielä kuitenkaan ole.

Toisekseen ei Raamatusta löytyisi ohjeita siihen mitä saa tehdä ja mitä ei jonain päivänä, joten omasta päästä ne säännöt kuitenkin pitäisi laatia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On hyvä että sunnuntai on vapaapäivä, monet saaat tehdä kaikenlaisia rästiinjääneitä töitä kotona.

1234567---

• Anonyymi

Ei Paavikaan voi mitään sunnuntaita julistaa ellei luksi Raamatusta mitä silloin ei saisi tehdä ja mitä voi tehdä.

Olisi aika esitys, jos lukisi kansalle lakia, mutta ei sitä miten sitä noudatetaan.

• Anonyymi

Kaikesta huolimatta sunnuntai on pedonmerkki, ja vastaavasti sapatti on Jumalan merkki.

v.364 jKr. katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita. . . .Seuraajia riittää.

Sunnuntai onkin keksitty pyhäksi.

1234567---

• Anonyymi

Olisi Paavi kyllä harhaoppien aatelia, jos alkaisi julistamaan että sunnuntaina ei saa mattoja tampata ja sitten pyrkisi Raamatulla osoittamaan että näinhän se menee hyvät ihmiset, ei sitä vain niin voi tehdä vaikka varsinaisesti sitä ei kielletä suoraan Raamatussa, mutta kuin kaikki perinnäissäänöt käänntetään, niin eihän se sellainen käy.

Tai sitten kiivailisi sunnuntain puolesta, että viettäkää nyt hyvät ihmiset sunnuntai, mutta ei antaisi mitään ohjetta Raamatusta miten se tehdään ja mitä sääntöjä siihen sisältyy. Jankkaisi vain sunnuntaita yöt sekä päivät ilman mitään tietoa mitä koko asia tarkoittaa.

Onneksi Paavi ei ole niin sekaisin vielä.

• Anonyymi

Ei ole Paavi sekaisin.

UUTINEN COP27- ilmastokonferenssista, jossa maailman johtavat tahot pyrkivät löytämään ratkaisuja ilmaston lämpenemisen estämiseen.
        Paavi Farciscus lähetti terveisensä kokoukseen JA MUISTUTTI OSALLISTUJIA AJATUKSESTAAN SUNNUNTAIN ASETTAMISESTA KOKO MAAILMAN LEPOPÄIVÄKSI MAAILMAN PELASTAMISEKSI, kuten hän esitti jo vuonna 2015.

Ohjeita riittää: Kotimaa24. 3.8.2014. PAAVIN KYMMENEN OHJETTA ONNEEN: 5:des ohje: PYHITÄ LEPOPÄIVÄ, SUNNUNTAI ON PERHEEN AIKAA.

Ei sanaakaan Jumalan antamasta sapatista.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole Paavi sekaisin.

UUTINEN COP27- ilmastokonferenssista, jossa maailman johtavat tahot pyrkivät löytämään ratkaisuja ilmaston lämpenemisen estämiseen.
        Paavi Farciscus lähetti terveisensä kokoukseen JA MUISTUTTI OSALLISTUJIA AJATUKSESTAAN SUNNUNTAIN ASETTAMISESTA KOKO MAAILMAN LEPOPÄIVÄKSI MAAILMAN PELASTAMISEKSI, kuten hän esitti jo vuonna 2015.

Ohjeita riittää: Kotimaa24. 3.8.2014. PAAVIN KYMMENEN OHJETTA ONNEEN: 5:des ohje: PYHITÄ LEPOPÄIVÄ, SUNNUNTAI ON PERHEEN AIKAA.

Ei sanaakaan Jumalan antamasta sapatista.

1234567---

Joko nuo sapatinorjat pakottavat paavinkin viettämään sapattia?
        Tämähän menee hauskaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko nuo sapatinorjat pakottavat paavinkin viettämään sapattia?
        Tämähän menee hauskaksi.

Paavien ollessa vallassa jälki oli tämän näköistä.

Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan, eroon Kristuksesta.

Vallan tulevat saamaan uudestaan Ilm.17: 13. Näillä on yksi ja sama mieli, he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
        Vastakkain tulevat olemaan pedonmerkki sunnuntai, ja Jumalan merkki sapatti.

1234567---

• Anonyymi

G. White on valkoinen pedomerkki..

• Anonyymi

Mutta ei mitään mitä laki sanoo sunnuntaista. Se on silloin viettämätön paikka ilman lakia. Vai sanoiko Paavali, että viettäkää kuin Jeesus. Mutta kun Jeesus nousi ylös sunnuntaina ja sen juhla. Vaikea tehdä perässä.
      Jumalan lakiinhan kaiken pitää perustua eikä omaan jankuttamiseen.

• Anonyymi

Jeesus itse antoi henkensä ja otti nopeasti oman henkensä takaisin, ettei kudosvaurioita ehtinyt tapahtua. Siksi luita ei saanut rikkoa, koska luissa valmistuu verisoluja.

Joh. 10:18

Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä.

• Anonyymi

Pelkästää Paavalin seuraaminen johtaa samaan lopputokseen, Jumala lähetti mieheen Saatanan demonin lopun elämän ajaksi, eikä ottanut sitä pois, vaikka kuinka yritti rukoilla.

Jeesus käski seuraamaan itseään, ei Paavalia.

• Anonyymi

Parhami ja Olseni meni liittoon Sodoman kuninkaan kanssa.

• Anonyymi

Ei siinä auta Paavali eikä Jeesukset jos ei ymmärrä Jumalan laista mitään.

• Anonyymi

Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia. Pakosta siinä luulisi ymmärryksen lisääntyvän, kun päivät ja yöt tutkii.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia. Pakosta siinä luulisi ymmärryksen lisääntyvän, kun päivät ja yöt tutkii.

1234567---

Niin ei vain näy käyvän.

Samat tyhjät jorinat päivästä toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ei vain näy käyvän.

Samat tyhjät jorinat päivästä toiseen.

Päivästä toiseen pitääkin kirjoitella. Ohita, niin teen minäkin kun en kaikkia lue, niin ohitan. En lähde ketään komentelemaan, vaikka päivästä toiseen samoja kirjoittelisivat.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivästä toiseen pitääkin kirjoitella. Ohita, niin teen minäkin kun en kaikkia lue, niin ohitan. En lähde ketään komentelemaan, vaikka päivästä toiseen samoja kirjoittelisivat.

1234567---

Juu, kaikki, joka ikinen adventistien oppi eli harha ja valhe pitää ohittaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, kaikki, joka ikinen adventistien oppi eli harha ja valhe pitää ohittaa!

Aika tulee paljastamaan, että suurin osa on totuutta. Ainoa missä harhassa, että naisista tehty pastoreita. Onneksi löytyy Adventisteja ketkä eivät naisia hyväksy pastoreiksi.

1234567---

• Anonyymi

Jumala on sidottu sanaansa eli lakiinsa.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Raamatun mukaan ihmiskuntaa pakotetaan lopun aikana kumartamaan "pedon kuvaa" Tämä tarkoittaa, että ihmiset pakotetaan osoittamaan kunnioitusta Jumalan tahtoa vastustavalle vallalle. Taivaan enkeli sen sijaan kehottaa ihmiskuntaa kumartamaan "häntä", joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet" siis Luojaa, oikeaa Jumalaa.

Siunausta kaikille !

• Anonyymi

Jorista voidaan, mutta ei kertoa miten piirtoja noudatetaan.

• Anonyymi

Piirtoja noudatetaan niin, että sapattina kirkkoon. Kaikkien kirkkojen ovet vaan auki viimeistä piirtoa myöten sapattina.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piirtoja noudatetaan niin, että sapattina kirkkoon. Kaikkien kirkkojen ovet vaan auki viimeistä piirtoa myöten sapattina.

1234567---

Eihän tuo tarkoita sitä, että noita "piirtoja" pitää noudattaa. Nehän annettiin juutalaisille, eivätkä ne ole kadonneet minnekkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuo tarkoita sitä, että noita "piirtoja" pitää noudattaa. Nehän annettiin juutalaisille, eivätkä ne ole kadonneet minnekkään.

Jeesusta meidän on uskominen.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Paavalin opeilla mies heitettiin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

Paavali sai sisälleen uuden henkioppaan, Saatanan demonin, jota ei otettu pois. Demoni oli Paavalissa Korinton matkoilla, siksi Paavali siellä sekoili ja puhui Oraakkelin tavoin hurmoskielillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta meidän on uskominen.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Paavalin opeilla mies heitettiin Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

Paavali sai sisälleen uuden henkioppaan, Saatanan demonin, jota ei otettu pois. Demoni oli Paavalissa Korinton matkoilla, siksi Paavali siellä sekoili ja puhui Oraakkelin tavoin hurmoskielillä.

"Matt. 5:17
        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."

Totta.
        Siksi adventistienkin on turhaa yrittää täyttää lakia, koska Jeesus on sen jo täyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."

Totta.
        Siksi adventistienkin on turhaa yrittää täyttää lakia, koska Jeesus on sen jo täyttänyt.

Ei kun kumoavat Jumalan lain, kun eivät täytä Mooseksen lakia viimeistä piirtoa myöten. He ovat laittomuuden tekijöitä. Huullillaan kunnioittavat Jumalaa, mutta eivät lakia täytä eivätkä edes halua noudattaa kuin omia perinnäissääntöjään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.

Kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille Adventisteille kasvattaja Kristukseen elämän loppuun saakka.

Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty saa Herran laki olla, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

1234567---

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3195
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2729
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1827
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    Aihe