Mulla on Audi 80 1.8 S -87. Matkaa on autolla takana 271tkm ja se on edelleen loistavassa kunnossa niin korin kuin tekniikankin puolesta ja kestää kyllä vertailun huomattavasti uudempiakin (Saksalaisiakin) autoja vastaan.
Ainoa häiritsevä piirre on moottorista kierrosalueella 2200-2800rpm kuuluva "dieselmäinen" kolina ja kyse ei ole kylmänä kuuluvasta hydr. venttiilin nostajien aiheuttamasta nakutuksesta. Auton suorituskyky on edelleen hyvä, eikä kone kuluta liikaa öljyä eli tuskin on väljä tai muuten sökö. Hälyääni ei ole erityisen voimakas (ei kuulu autoon sisälle), mutta on ulkopuolella selvästi kuultavissa. Olen havainnut muidenkin (ei kaikki) volskin koneiden kolisevan samalla tavalla, joten kyseessä lienee jonkinlainen tyyppivika. Jos joku tietää mistä moinen kolina aiheutuu, niin olisi mukavaa jos vastaisit, säästyis vähintään ettimisen vaiva, kun alkaa konetta remontoimaan.
kolinoita!
1.8 S
3
745
Vastaukset
- xfjfjhgjghj
Voisko johtua nokka- akselin kulumisesta???
- yhä ajossa
anna äänen kuulua jos hyvin toimii! mul oli samanlainen,ajettu 400tkm, kolisi tosin vain kun ajoi yli 25tkm öljymäärää tarkistamatta.
- Kahta en vaihda...V ja W
Jetassa oli sama homma. Ääni tuli sadatonnin paikkeilla ja loppui kun koneella oli ajettu 370tkm...meni nimittäin nokka paskaksi ja sekin johtui viallisesta nostimesta, tuli diesel tilalle ja meno jatkuu. Eli jos on kyse samasta äänestä ei liene syytä huoleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482