Viidesläisyys, kyllä kiitos!

Anonyymi-ap

Viidesläiset ovat Raamatun sanaan uskonsa ja toimintansa perustava kristillinen herätysliike.
Siksi minä olen viidesläinen.

448

1611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siksi minäkin liityin SEKL:n. Raamattu on muuttumaton Jumalan sana.

      • Anonyymi

        Hienoa!
        👀🌹


      • Totuus on se , että kukin lukee Raamattua, ja sanovat toimivansa Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Totuus on se , että kukin lukee Raamattua, ja sanovat toimivansa Raamatun mukaan.

        Vai niin sinä sanot.


      • Anonyymi

        Sikisi minäkin siihen liityin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai niin sinä sanot.

        Luulen, että kuulun suurimpaan raamatunlukijajoukkoon., kun tunnustan ja ilmoitan, että en toimi Raamatun mukaan. Raamattu on monisäikeinen ja sävytteinen "aarteisto", joissa riittää seuraamista hurmiosta harkintaan. Olen lähes päivittäin lukenut Raamattua yli 50 vuotta teinivuosista. Rosoinen kirja kuten elämäkin. Sopii siksi Elämänkirjaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että kuulun suurimpaan raamatunlukijajoukkoon., kun tunnustan ja ilmoitan, että en toimi Raamatun mukaan. Raamattu on monisäikeinen ja sävytteinen "aarteisto", joissa riittää seuraamista hurmiosta harkintaan. Olen lähes päivittäin lukenut Raamattua yli 50 vuotta teinivuosista. Rosoinen kirja kuten elämäkin. Sopii siksi Elämänkirjaksi.

        Asenne tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sikisi minäkin siihen liityin.

        Lapsena luulin, että uskontunnustuksessa sana "sikisi" oli kirjoitusvirhe, Luulin, että tarkoitus oli sanoa "sihisi".
        Niin sitä vaan väärin tulkitsee, yhtä ja toista.


      • Ev luterilainen kansan lähetys on viidesläisyyttä, perustuu ainoastaa Raamatun sanaa johon itsikin kuulun tällä hekellä,toimii varsinais-suomessa. Uusi tielehti on sellainen joka on siinä mukana, joka ilmestyy kerran viikossa tulee myös mullekin.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­N­y­­­m­­f­­o­­m­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18139253m

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Nopeastipa vastasit aitolainen itsellesi ja aloit keskustella oman aloituksesi kanssa.

      • Anonyymi

        Hän on vielä töissä. Malta vielä muutama tunti, niin saat kyllä hänen huomionsa.


      • Anonyymi

        Kiitos kunniasta, mutta en ole aitolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on vielä töissä. Malta vielä muutama tunti, niin saat kyllä hänen huomionsa.

        Sinä aitolainenko muka töissä? Lasket sitten ainaisen palstalla roikkumisesi työksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä aitolainenko muka töissä? Lasket sitten ainaisen palstalla roikkumisesi työksi.

        Toki, vaikka sinä olet sossun pummi.


      • Anonyymi

        Juu, ei mennyt kuin reilu kolme minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on vielä töissä. Malta vielä muutama tunti, niin saat kyllä hänen huomionsa.

        Mistä sinä sen tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on vielä töissä. Malta vielä muutama tunti, niin saat kyllä hänen huomionsa.

        Jonkun on elätettävä nuo sossun elätit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, vaikka sinä olet sossun pummi.

        Uskova kyllä tietää oikeat kommentit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä sen tiedät?

        Kyllä sinäkin sen tiedät.


    • No mitäs toimintaa ja puhuu sillä sinun seurakunnalla on näin ensimmäisen adventin kynnyksellä.

      • Anonyymi

        Katso SEKL niin tiedät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso SEKL niin tiedät.

        No ekalla sivulla kerjättiin rahaa ja tapahtuma kalenterissa ei mitään lähiseudulla.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No ekalla sivulla kerjättiin rahaa ja tapahtuma kalenterissa ei mitään lähiseudulla.

        Kovin on alhainen kynnykseni sanalle ”kerjätään”.
        Ei kai se minun syyni ole, että asut landella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on alhainen kynnykseni sanalle ”kerjätään”.
        Ei kai se minun syyni ole, että asut landella.

        No lahjoitusta oltiin heti vailla, katso vaikka itse.
        Mitä tulee taas landella asumiseen niin asun täällä oikein mielelläni isossa omakotitalossa järvenrannassa, pari mökkiäkin löytyy. On peltoa, metsää jne... Naiset ovat naisia, miehet miehiä, eikä paria kyläjuoppoa lukuun ottamatta sossupossuja haitaksi asti. Itse asiassa edes maahanmuuttajia ei kovin paljoa ole ja ne harvat mitä on, olemme onnistuneet integroimaan
        tähän perinteiseen ja terveelliseen elämäntapaan. Lähin sellainen hiukan suurempi pitäjä on Seinäjoki jossa myös nolla tapahtumaa ja tuota kuitenkin ehkä pidetään Etelä-Pohjanmaan keskuksena ainakin Provinssi ja Tangomarkkinat ajattelevat noin.

        No totuushan on se ettei viidesläiset menesty täällä. Täällä asuu kansa jolla jotakin rotia ja vaikka kristilliset periteet, maanpuolustus ja niihin liittyvät arvot ovat hyvinkin vakavasti otettavia niin joillekin viidesläisten kuumottelulle homoseksuaaleista naureskellaan ihan avoimesti. Ihan villisti myös veikkaan , että tuossa viimeisimmässä ne on aika tavalla ne tapahtumatkin sitä samaa homojen paheksuntaa on luvassa adventtinakin , saarnan päätteeksi piparikahvi a 5 euroa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No lahjoitusta oltiin heti vailla, katso vaikka itse.
        Mitä tulee taas landella asumiseen niin asun täällä oikein mielelläni isossa omakotitalossa järvenrannassa, pari mökkiäkin löytyy. On peltoa, metsää jne... Naiset ovat naisia, miehet miehiä, eikä paria kyläjuoppoa lukuun ottamatta sossupossuja haitaksi asti. Itse asiassa edes maahanmuuttajia ei kovin paljoa ole ja ne harvat mitä on, olemme onnistuneet integroimaan
        tähän perinteiseen ja terveelliseen elämäntapaan. Lähin sellainen hiukan suurempi pitäjä on Seinäjoki jossa myös nolla tapahtumaa ja tuota kuitenkin ehkä pidetään Etelä-Pohjanmaan keskuksena ainakin Provinssi ja Tangomarkkinat ajattelevat noin.

        No totuushan on se ettei viidesläiset menesty täällä. Täällä asuu kansa jolla jotakin rotia ja vaikka kristilliset periteet, maanpuolustus ja niihin liittyvät arvot ovat hyvinkin vakavasti otettavia niin joillekin viidesläisten kuumottelulle homoseksuaaleista naureskellaan ihan avoimesti. Ihan villisti myös veikkaan , että tuossa viimeisimmässä ne on aika tavalla ne tapahtumatkin sitä samaa homojen paheksuntaa on luvassa adventtinakin , saarnan päätteeksi piparikahvi a 5 euroa.

        Pyyntö ja mahdollisuuden antaminen tukeen, ei ole kerjäämistä.


      • Anonyymi

        Eivät ainakaan Jumalan asialla ole sehän tulee ketjusta hyvin esille.


      • Anonyymi

        Todella avuton yritys taas, huoh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ainakaan Jumalan asialla ole sehän tulee ketjusta hyvin esille.

        Kerro tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella avuton yritys taas, huoh.

        No sitähän tuo teidän touhu on. Ei lähde kukaan Saatanan enkeliksi teidän messiin eli lopeta värväys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyyntö ja mahdollisuuden antaminen tukeen, ei ole kerjäämistä.

        Noinhan ne sossupummitkin sen sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan ne sossupummitkin sen sanoo.

        Vai niin sinä sanot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyyntö ja mahdollisuuden antaminen tukeen, ei ole kerjäämistä.

        Mutta varmaan on pikku pakko antaa sitä rahaa.

        Patmokselle iso pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyyntö ja mahdollisuuden antaminen tukeen, ei ole kerjäämistä.

        Juuri niin, ihan selvä ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovin on alhainen kynnykseni sanalle ”kerjätään”.
        Ei kai se minun syyni ole, että asut landella.

        Siis jumalasi luokse pääsee "paremmin" jos asuu stadissa...?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mutta varmaan on pikku pakko antaa sitä rahaa.

        Patmokselle iso pakko.

        Miksi käyt jumalanpalveluksessa kirkossa?????


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mutta varmaan on pikku pakko antaa sitä rahaa.

        Patmokselle iso pakko.

        Toiminnan pyörittämiseen tarvitaan rahaa.
        Kukin itse päättää mitä antaa, vai antaako.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Siis jumalasi luokse pääsee "paremmin" jos asuu stadissa...?

        Pääsisit kyllä ihan yhtä hyvin Jumalan luokse, vaikka asutkin kauempana SEKL:n ja muista kristillisistä tapahtumista. Toivottavasti otat vastaan.


    • Anonyymi

      Ihan tiedoksi niille, jotka eivät tunne viidesläisyyttä, mutta ovat kovasti trollaamassa tälläkin palstalla:
      Viides herätysliike (eli viidesläisyys tai viitoslaisuus, tunnetaan myös uuspietisminä) on yhteisnimitys Suomessa ennen toista maailmansotaa ja sen jälkeen syntyneelle herätyskristillisyydelle, joka toimii Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sisällä. Se on evankelis-luterilaisen kirkon "virallisista" herätysliikkeistä järjestyksessä viides, sillä se on syntynyt rukoilevaisuuden, herännäisyyden, evankelisuuden ja lestadiolaisuuden jälkeen.

      Viidesläisyys on sekä opillisesti että organisatorisesti monikantainen, eikä sillä ole yhteistä keskusjohtoa. Se koostuu eri järjestöistä, joista merkittävimmät ovat Suomen Raamattuopisto (SRO), Suomen Raamattuopiston säätiö (SROS), Kansan Raamattuseura (KRS) ja Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys (SEKL), joka on suurin ja laajin viidesläisistä liikkeistä. Raamattuopiston ympärille muotoutunut toiminta jatkaa herätystä korostavaa muromalaisuuden perintöä, kun taas Kansan Raamattuseura perustuu kilpailevan Frank Mangsin evankelioimista korostavan liikkeen perintöön.[1] SEKL korostaa herätys- ja lähetystehtävää.

      Viidesläisten määrää on vaikea arvioida, koska liike ei ole organisoitunut yhtenäiseksi järjestöksi, vaan toiminta on jakautunut monen järjestön alaisuuteen, eivätkä monetkaan niistä rekisteröi kannattajiaan jäseniksi kuten vanhemmat herätysliikkeet. Jotakin voi päätellä uuspietististen järjestöjen valtakunnallisten kesäjuhlien kävijämääristä. Kansan Raamattuseuran Sanan suvipäivillä käy noin 5 000–7 000 henkeä, Kansanlähetyksen Kansanlähetyspäivillä 7 000–10 000[2] ja Raamattuopiston Kesäsanomassa 2 000 henkeä. Lisäksi ovat nuorten tapahtumat, paikalliset evankelioimistapahtumat ja lähetysjärjestöjen kesäjuhlat. Näin ollen aktiivisia viidesläisiä voitaisiin arvioida olevan noin 20 000.

      Kirkon tutkimuskeskuksen tekemän tutkimuksen mukaan huomattava osa seurakuntien työntekijöistä koki Kansan Raamattuseuran tai muut viidesläiset ryhmittymät taustayhteisökseen. Yli 40% kirkkoherroista ja muista papeista koki saaneensa vaikutteita Kansan Raamattuseurasta, noin 15 % muista viidesläisistä ryhmittymistä.

      • Anonyymi

        Ovat oikeita kristityjä, se riittää minulle.


      • Anonyymi

        No kohta nuo lähtee 🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat oikeita kristityjä, se riittää minulle.

        Kyllä, viidesläisyys on minunkin "kotini" jo liki 60 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, viidesläisyys on minunkin "kotini" jo liki 60 vuotta.

        Olet hyvässä seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, viidesläisyys on minunkin "kotini" jo liki 60 vuotta.

        Minun 15 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun 15 vuotta.

        Olet onnellinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, viidesläisyys on minunkin "kotini" jo liki 60 vuotta.

        Hienoa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun 15 vuotta.

        Minulla on 17 vuotta. 😺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat oikeita kristityjä, se riittää minulle.

        Ai oikein oikeita mitä ne väärät sitten ovat??!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai oikein oikeita mitä ne väärät sitten ovat??!!

        Feikkejä, kuten liberaaliteologit


    • Anonyymi

      Kiitos, kelpaa minullekin.

    • Anonyymi

      Jäin aikanaan pois nimenomaan ahdasmielisyyden takia. Nämä Kansanlähetyksen haureellisuuskirjeitä lähettävät pappitapaukset jne. olivat viimeinen niitti.

      • Anonyymi

        Niin. Jos et nöyrry Jumalan suunnitelmaan niin toki se sinua ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Jos et nöyrry Jumalan suunnitelmaan niin toki se sinua ahdistaa.

        Osuit asian ytimeen.


      • Anonyymi

        Haureellisuuden synneistä on myös tärkeä puhua ja rukoilla ihmisten puolesta siinäkin asiassa, mutta sen osalta on toimittu väärinkin, kun on viitattu asiassa tiettyihin henkilöihin tunnistettavasti ilman heidän suostumustaan. Kyse oli tietääkseni yksittäisen papin virheestä? Ihmiset tekevät virheitä.


    • Anonyymi

      Hyvä kun löytyy vielä oikeita kristityjä.

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus!

    • Anonyymi

      Se on aina hauskaa luettavaa kun fariseukset tulee joulumielelle !

      Vähän menee tyyliin kun kissalla pöytää pyyhitään @

      • Anonyymi

        "Farsiseuksena" on hyvä muistuttaakin ihan oikeasta kristinuskoa nykyisen liberaali-feministisovelluksen katastrofaalisista tuloksista kirkkomme tilassa. Vieraat voimat ja henget ovat soluttautuneet kirkkomme palvelijoiksi ja muuttaneet kirkkomme kylmäksi ja kadottaneet toivon ja tulevaisuuden, mistä kirkonvastainen propaganda on iloinnut jo vuosia tälläkin palstalla. Kirkon on niellyt ajan henki, joka ei kunnioita Jumalan luomistyötä eikä puhdasta Jumalan palvelusta. "Ihmisviisaus" on monen seurakunnan palvelijan sanoma kirkkovieraille, joita enää harvenemassa määrin kokoontuu yhdessä palvelemaan, olemaan sanan palveltavana ja janoamaan sielun ikuista ravintoa .

        Ketkä olivatkaan fariseuksia?:
        Fariseukset olivat juutalaisia, jotka suhtautuivat varauksella ja epäluulolla uuteen kuningasdynastiaan, jonka Israel sai itsenäistyttyään syyrialaisista seleukideista makkabealaissotien (167 - 160 eKr.) jälkeen. Tämä uusi hasmonidien kuningassuku ei voinut nojautua Daavidin huoneen perinteeseen istuutuessaan Israelin valtaistuimelle. He pelkäsivät ympäröivän kreikkalaisen kulttuurin nielaisevan koko heprealaisen kansan, ja niinpä he julistivat paluuta takaisin sille samalle uskon lähteelle, johon heidän esi-isänsä olivat nojanneet aina Babylonin vankeudesta saakka: Tooraan, Mooseksen lakiin ja sen ympärille vuosisatojen varrella syntyneeseen perimätietoon. He halusivat erottautua "aidoiksi" juutalaisiksi."

        Temppelin uhripalvelusta hoitaville saddukeuksille lain rituaaliset puhtaussäädökset olivat tietysti tärkeitä, mutta fariseukset halusivat ulottaa Mooseksen lain hengen temppelin ulkopuolelle, ihmisten jokapäiväiseen elämään. Jumalan laki ei ollut vain etäistä temppelipalvelusta, vaan koko ihmisen elämää varten. Tämän ulottuvuuden varmistamiseksi heillä oli käytössään myös laaja kokoelma suullista perimätietoa, lain selitystä ja neuvoja sen soveltamiseksi elämän monenlaisiin tilanteisiin. Tästä rikkaasta ja monipuolisesta traditiosta syntyi sittemmin Talmudina tunnettu kirjallisuus. Farisealainen perinne oli kuitenkin ristiriidassa saddukeusten ajatusmaailman kanssa. Nämä pitivät autoritatiivisena lähteenä yksinomaan kirjoitettua Mooseksen lakia.


      • Anonyymi

        Nykyajan fariseuksia ovat evlut kirkon papit ja piispat jotka vääntävät Raamatun sanaa oman mielensä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyajan fariseuksia ovat evlut kirkon papit ja piispat jotka vääntävät Raamatun sanaa oman mielensä mukaan.

        Leikkivät vakavilla asioilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikkivät vakavilla asioilla

        Elämällä ja kuolemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyajan fariseuksia ovat evlut kirkon papit ja piispat jotka vääntävät Raamatun sanaa oman mielensä mukaan.

        Se on juuri niin.


    • Anonyymi

      Olen ollut todella tyytyväinen Kansanlähetyksen toimintaan.

    • Anonyymi

      Minä muka olen tullut siellä uskoon.

    • Anonyymi

      Voitko aloittaja tarkentaa, miten sinä Raamatun Sanaan elämäsi perustava herätysliikkeen jäsen, noudatat Raamatun Sanaa kaikessa elämässäsi?
      Eksyttäjiä kuuluu olevan liikkeellä ja Jeesuksen sanoin Hänen oikeat seuraajansa tunnistaa Mark 16:ssa kerrotuista tunnusmerkeistä.

      • Miten ihmeessä kukaan voisi tai pitäisikään noudattaa kaikkea Raamatun sanaa?
        Pitää kateissa ymmärtää mitkä sanat on tarkoitettu noudatettavaksi ja mitkä omat muuta tekstiä. 😺


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Miten ihmeessä kukaan voisi tai pitäisikään noudattaa kaikkea Raamatun sanaa?
        Pitää kateissa ymmärtää mitkä sanat on tarkoitettu noudatettavaksi ja mitkä omat muuta tekstiä. 😺

        Tämä on loistava.

        On mahtavaa, kun voi itse valita mitä noudattaa ja mitä lukee.

        Kukaan ei näytä noudattavan Jeesuksen sanoja. Että näin se Raamattu on jo älyttömän turha kirja.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tämä on loistava.

        On mahtavaa, kun voi itse valita mitä noudattaa ja mitä lukee.

        Kukaan ei näytä noudattavan Jeesuksen sanoja. Että näin se Raamattu on jo älyttömän turha kirja.

        Niin, ei ihminen voi noudattaa esim. luomista.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tämä on loistava.

        On mahtavaa, kun voi itse valita mitä noudattaa ja mitä lukee.

        Kukaan ei näytä noudattavan Jeesuksen sanoja. Että näin se Raamattu on jo älyttömän turha kirja.

        Voi sinua!

        OIet taas humaIassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei ihminen voi noudattaa esim. luomista.

        Eikä Mooseksen lakeja, ei Jeesusta. Miksi Raamatusta tehtiin sellainen, jota voi vain lukea ilman että se vaikuttaa tekemiseen?

        Nyt Raamattu on kirja kirjojen joukossa. Useimmat ne pölyttyvät kirjahyllyissä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eikä Mooseksen lakeja, ei Jeesusta. Miksi Raamatusta tehtiin sellainen, jota voi vain lukea ilman että se vaikuttaa tekemiseen?

        Nyt Raamattu on kirja kirjojen joukossa. Useimmat ne pölyttyvät kirjahyllyissä.

        Onko se sinulta pois jos joku noudattaa kymmentä käskyä?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eikä Mooseksen lakeja, ei Jeesusta. Miksi Raamatusta tehtiin sellainen, jota voi vain lukea ilman että se vaikuttaa tekemiseen?

        Nyt Raamattu on kirja kirjojen joukossa. Useimmat ne pölyttyvät kirjahyllyissä.

        Kuutio on Iihonut lisää.

        Miksi kiistät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sinulta pois jos joku noudattaa kymmentä käskyä?

        Kymmenen käskyä on vain muutama rivi Raamatussa

        Eikä monikaan rakasta lähimmäisiä kuten itseään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kymmenen käskyä on vain muutama rivi Raamatussa

        Eikä monikaan rakasta lähimmäisiä kuten itseään.

        ”Älä mässää”

        Miksette noudata Kuution kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Älä mässää”

        Miksette noudata Kuution kanssa?

        Tai; ei pidä juopua!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai; ei pidä juopua!

        Joo. Emme ole ottaneet mallia Lootilta ja Nooalta.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Miten ihmeessä kukaan voisi tai pitäisikään noudattaa kaikkea Raamatun sanaa?
        Pitää kateissa ymmärtää mitkä sanat on tarkoitettu noudatettavaksi ja mitkä omat muuta tekstiä. 😺

        Kysyinkin miten te Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat noudatatte Raamattua johon kerrotte uskonne perustuvan.
        Kommenttisi mukaan siis päätätte vapaalla tahdollanne miltä osin noudatatte Raamatussa kerrottua Jumalan tahtoa?
        Niinhän kaikki muutkin tekevät, noudattavat mitä milloinkin katsovat tarpeelliseksi noudattaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyinkin miten te Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat noudatatte Raamattua johon kerrotte uskonne perustuvan.
        Kommenttisi mukaan siis päätätte vapaalla tahdollanne miltä osin noudatatte Raamatussa kerrottua Jumalan tahtoa?
        Niinhän kaikki muutkin tekevät, noudattavat mitä milloinkin katsovat tarpeelliseksi noudattaa.

        Kerro toki mitä tarkoitat Raamatun noudattamisella 😺


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Kerro toki mitä tarkoitat Raamatun noudattamisella 😺

        Eiköhän se ole aivan selvää.

        Raamatun noudattamista ei ole se, että lukee muille Raamattua, vaan tekee mitä siellä sanotaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eiköhän se ole aivan selvää.

        Raamatun noudattamista ei ole se, että lukee muille Raamattua, vaan tekee mitä siellä sanotaan.

        Miten noudattaisit 1. Mooses 1. lukua?


      • Anonyymi

        ”Olet etova mätäkasa”
        Onko tämä kohtuullista tekstiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Olet etova mätäkasa”
        Onko tämä kohtuullista tekstiä?

        Se on Kuutio joka tuossa rähisi.

        Ei tietenkään selvinpäin.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten noudattaisit 1. Mooses 1. lukua?

        Olet oikeilla jäljillä.

        Raamattua ei noudateta missään vaiheessa. Ei edes Jeesus ja Paavali ole niitä, joita noudatetaan.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kerro toki mitä tarkoitat Raamatun noudattamisella 😺

        Raamattuun on kirjattu ihmisiin kohdistuva Jumalan tahto, noudatatteko te Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat sitä kaikessa elämässänne kirjaintakaan muuttamatta vai muunteletteko Jumalan tahdon mieleiseksenne oman vapaan tahtonne mukaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuun on kirjattu ihmisiin kohdistuva Jumalan tahto, noudatatteko te Uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat sitä kaikessa elämässänne kirjaintakaan muuttamatta vai muunteletteko Jumalan tahdon mieleiseksenne oman vapaan tahtonne mukaiseksi?

        Tuon mukaan jokaiselle riittää kun omasta mielestään noudattaa Raamattua niiltä osin kuin tarpeelliseksi kulloinkin katsoo.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Miten ihmeessä kukaan voisi tai pitäisikään noudattaa kaikkea Raamatun sanaa?
        Pitää kateissa ymmärtää mitkä sanat on tarkoitettu noudatettavaksi ja mitkä omat muuta tekstiä. 😺

        Leikitte siis elävänne Raamatun Kirjoitusten mukaisesti, valitsemalla itse mikä on Jumalan tahtoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikitte siis elävänne Raamatun Kirjoitusten mukaisesti, valitsemalla itse mikä on Jumalan tahtoa

        Miten ”itse valitsemalla”? Totuuteen tulee pyrkiä kaikessa, eikä valikoimaan. Valikoinnista ja ja tulkinnasta oman mielen mukaan ovat tunnettuja eritoten liberaalit.


    • Anonyymi

      Tervettä opetusta. Toisi kuin evlut kirkossa.

      • Anonyymi

        Palstalla moni onkin kertonut kuinka on oppinut noissa piireissä kiusaamaan ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstalla moni onkin kertonut kuinka on oppinut noissa piireissä kiusaamaan ihmisiä.

        Kuten sinä?


      • Anonyymi

        Sinusta on siis tervettä opetusta julistaa Jeesuksen sijaan toisten ihmisten seksuaaliseen käyttäytymiseen liittyviä asioita, joita ei edes ole kirjoitettu Raamattuun?


    • No tämä palsta on hyvä esimerkki siitä että viidesläisyys on häviävä luonnonvara...

      • Anonyymi

        Voi sinua raukkaa!!!

        k_v


      • Anonyymi

        Millä tavalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla?

        Heh. No koska eivät nykyajan ihmiset usko teikäläiset "menninkäistarinoihin". Siksi teidän määränne koko ajan vähenee ja vähenn ja väh ja v ja ......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua raukkaa!!!

        k_v

        No siellehän minä en voi mitään jos sinä haluat uskoa porukkaan, jonka opuksen mukaan aurinko kiertää maata ja aasi puhuu....


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No siellehän minä en voi mitään jos sinä haluat uskoa porukkaan, jonka opuksen mukaan aurinko kiertää maata ja aasi puhuu....

        👎!!!


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Heh. No koska eivät nykyajan ihmiset usko teikäläiset "menninkäistarinoihin". Siksi teidän määränne koko ajan vähenee ja vähenn ja väh ja v ja ......

        Siis yleisesti Jeesukseen uskominen vähenee..
        No toisaalla maailmassa kristittyjen määrä kasvaa!


      • Anonyymi

        Olisit nukkunut vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisit nukkunut vain.

        Kuitenkin on mahtavaa, kun on kristillisiä valtioita.


      • Anonyymi

        Noissa kehoituksissasi muuttaa toisiin maihin ei ole mitään järkeä,
        mutta silti jatkat niitä jostain syystä ja nostat innokkaastijuuri Ugandaa tikun nokkaan


      • Anonyymi

        Muuta itse Venäjälle, kommari!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noissa kehoituksissasi muuttaa toisiin maihin ei ole mitään järkeä,
        mutta silti jatkat niitä jostain syystä ja nostat innokkaastijuuri Ugandaa tikun nokkaan

        Uganda sattuu olemaan esimerkillinen kristitty valtio.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uganda sattuu olemaan esimerkillinen kristitty valtio.

        Siksi varmaan vihat sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi varmaan vihat sitä.

        Pidän sen touhua outona. Sattumoisin Ugandasta on yksi, jota olen auttanut jo vuosia. Ei mene hyvin hänellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Pidän sen touhua outona. Sattumoisin Ugandasta on yksi, jota olen auttanut jo vuosia. Ei mene hyvin hänellä.

        Sinä ja sinun roposi.
        🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun roposi.
        🤣

        Hyvin menee.

        Älä ole aina noin negatiivinen. Sillä et saa mitään aikaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Hyvin menee.

        Älä ole aina noin negatiivinen. Sillä et saa mitään aikaan.

        Elämäsi on läävässä juopottelua.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uganda sattuu olemaan esimerkillinen kristitty valtio.

        Älähän valehtele Ugandasta. Uganda on sairas maa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älähän valehtele Ugandasta. Uganda on sairas maa

        Täällä on sanottu, että Uganda on upea kristillinen maa.

        Itse kun tunnen sieltä yhden, niin näkyy se, että elämä on hankalaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Täällä on sanottu, että Uganda on upea kristillinen maa.

        Itse kun tunnen sieltä yhden, niin näkyy se, että elämä on hankalaa.

        Sinussa ei ole mitään upeaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa ei ole mitään upeaa!

        Maistapas kerran minun tekemää paellaa. On 30 vuoden kokemus.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Maistapas kerran minun tekemää paellaa. On 30 vuoden kokemus.

        Ruokamyrkytyksen vaara.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruokamyrkytyksen vaara.

        Ei siis sovi sinulle. Pelkäät liikaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Maistapas kerran minun tekemää paellaa. On 30 vuoden kokemus.

        Se on säilykkeistä tehtyä litkua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on säilykkeistä tehtyä litkua.

        Olen huono käyttämään säilykkeitä ja pakastettuja vihanneksia. Panostan tuoreuteen.

        Olen syönyt täällä jonkun verran paelloja, mutta omatekemä on se paras.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen huono käyttämään säilykkeitä ja pakastettuja vihanneksia. Panostan tuoreuteen.

        Olen syönyt täällä jonkun verran paelloja, mutta omatekemä on se paras.

        Älä valehtele! Porkkanaraaste on ainoa mitä et ota säilykkeistä. 🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele! Porkkanaraaste on ainoa mitä et ota säilykkeistä. 🤣🤣🤣🤣🤣

        Olet sokea.

        Joku vihreä salaatti, paprikaa, brocolia, punakaalia, inkivääriä, kuutta siementä, joku hedelmä, porkkanaa, tomaattia, sipulia, sieniä .Purkista fetaa, oliiveja, avokadotahnaa tai hummusta ja hunajaa. Päälle oliiviöljyä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet sokea.

        Joku vihreä salaatti, paprikaa, brocolia, punakaalia, inkivääriä, kuutta siementä, joku hedelmä, porkkanaa, tomaattia, sipulia, sieniä .Purkista fetaa, oliiveja, avokadotahnaa tai hummusta ja hunajaa. Päälle oliiviöljyä.

        Et raukka osaa edes salaattia tehdä. Hirveitä sörsseleitä pieneksi silputtua moskaa missä mikään ei maistu kun kaikki on sekaisin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uganda sattuu olemaan esimerkillinen kristitty valtio.

        Sinusta esimerkillinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta esimerkillinen?

        Uganda julisti lain jonka mukaan homous on tuomittavaa - jopa kuolemanrangaistuksen uhalla - niin tällä palstalla ilmaantui heti muuta hihhuli jotka ilmoitti haluavansa muuttaa Ugandaan. En sitten tiedä kuinka monta todella toteutti aikomuksensa.

        Mutta jos sinä siis haluat tutustua lakiin niin tiedot siitä löytyy täältä:

        https://yle.fi/a/74-20034132

        Joko menit varaamaan lentoliput?


    • Anonyymi

      Viideskylläisyydellä säästyy pari kirjainta. Vähemmän kuin kahdeksaskylliåisyydessä.

    • Suosittelen unohtamaan puolueet ja kääntymään Jeesuksen Kristuksen luokse.
      Puolueet ei pelasta vaan vie monesti harhaan.
      Mikään muu ei ole olemassa kuin Jeesus Kristus ja Hän on vain ydin ja muuta ei ole.
      Jos ripustaudut puolueeseen ja sen ns kuriin niin alkukivetys helvettiin on jo saatu pedattua.
      Sinulla ei ole kuin Jeesus ja Hän kerää omansa yhteen.
      Ymmärrättekö tämän ??

      • Anonyymi

        Ei suomalainen jota on liotettu luterilaisuuden ilmastossa satojavuosia halua mitään ymmärtää, heitä kiinnostaa vain laumaan ja isien tapoihin turvaaminen !

        En luota ihmiseen joka ei pääse irti lutterin kytköksistä, se on pelkurien lauma.


      • Tämä selvä.

        Oma kokemus, että loppujen lopuksi Jeesusta ei ollut missään. Eikä ole vieläkään. Puhetta kyllä riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei suomalainen jota on liotettu luterilaisuuden ilmastossa satojavuosia halua mitään ymmärtää, heitä kiinnostaa vain laumaan ja isien tapoihin turvaaminen !

        En luota ihmiseen joka ei pääse irti lutterin kytköksistä, se on pelkurien lauma.

        Sekin on puolue, joka on tehty ihmisen nimeen ja niin ei pidä olla sillä ei ole muuta nimeä kuin Jeesus Kristus eli Yeshua.
        Hän On.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suomalainen jota on liotettu luterilaisuuden ilmastossa satojavuosia halua mitään ymmärtää, heitä kiinnostaa vain laumaan ja isien tapoihin turvaaminen !

        En luota ihmiseen joka ei pääse irti lutterin kytköksistä, se on pelkurien lauma.

        No, sinähän oletkin se "mielestäsi luotetuin viestinviejä" eli trolli!!!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tämä selvä.

        Oma kokemus, että loppujen lopuksi Jeesusta ei ollut missään. Eikä ole vieläkään. Puhetta kyllä riittää.

        Voi sinua!

        OIet taas humaIassa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua!

        OIet taas humaIassa!

        Missä Jeesus on? Ei ole mitään havaintoa. Ei 66 vuoden elämäni aikana.


      • Maailmassa on erittäin paljon puolueita. Sen lisäksi maailma on täynnä kaiken maailman uskovia.

        Yritä päästä mukaan mitä täällä tapahtuu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Maailmassa on erittäin paljon puolueita. Sen lisäksi maailma on täynnä kaiken maailman uskovia.

        Yritä päästä mukaan mitä täällä tapahtuu.

        Väität ettei Kuutio käynyt rähisemässä tänään täälä🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väität ettei Kuutio käynyt rähisemässä tänään täälä🤔

        Olet valtakunnan väärinymmärtäjä vailla vertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua!

        OIet taas humaIassa!

        Puhetta riittää, mutta Jeesusta ei kuulu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Puhetta riittää, mutta Jeesusta ei kuulu.

        Eikö kuulunut edes kirkossa eilen vaikka oikein jumalanpalveluksessa olit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kuulunut edes kirkossa eilen vaikka oikein jumalanpalveluksessa olit?

        Kuului pappien ja muiden puhetta. Kaikki perustuu puheisiin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kuului pappien ja muiden puhetta. Kaikki perustuu puheisiin.

        Mitä ateistina ja Jumalan ja uskovien pilkkaajana eilen teit kirkossa jumalanpalveluksessa?
        Kehtasit vielö jaksaa fb:ssä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ateistina ja Jumalan ja uskovien pilkkaajana eilen teit kirkossa jumalanpalveluksessa?
        Kehtasit vielö jaksaa fb:ssä!

        torren kimpussa oleva hylkiä iljetys. mitäs se sinulle kuuluu kuka kirkossa käy tollo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        torren kimpussa oleva hylkiä iljetys. mitäs se sinulle kuuluu kuka kirkossa käy tollo

        Mitä se sinulle kuuluu mitä torrelta kysytään?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet valtakunnan väärinymmärtäjä vailla vertaa.

        Miksi sinä ateistina käyt kirkossa jumalanpalveluksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        torren kimpussa oleva hylkiä iljetys. mitäs se sinulle kuuluu kuka kirkossa käy tollo

        Torre=tollo


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ateistina ja Jumalan ja uskovien pilkkaajana eilen teit kirkossa jumalanpalveluksessa?
        Kehtasit vielö jaksaa fb:ssä!

        Oli kyse itsenäisyyspäivän juhlasta. Selvisi, että kirkossa on ainoa tilaisuus. Sinne sitten. Onhan siellä tullut eräänkin kerran käytyä 10 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Oli kyse itsenäisyyspäivän juhlasta. Selvisi, että kirkossa on ainoa tilaisuus. Sinne sitten. Onhan siellä tullut eräänkin kerran käytyä 10 vuoden aikana.

        Se oli jumalanpalvelus. Miksi menit sinne???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        torren kimpussa oleva hylkiä iljetys. mitäs se sinulle kuuluu kuka kirkossa käy tollo

        Kuutio se siinä taas humaIassa räyhäämässä.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli jumalanpalvelus. Miksi menit sinne???

        Oli kyse itsenäisyyspäivän juhlasta. Siinä on aina oma tunnelmansa ja tunteet. En jätä pois.

        Skandinaavinen koulu lähetti juhlaan nyt vain yhden pojan, joka soitti torvella Maamme. Samaan aikaan Suomen ja Espanjan liput tuotiin kirkkoon.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Oli kyse itsenäisyyspäivän juhlasta. Siinä on aina oma tunnelmansa ja tunteet. En jätä pois.

        Skandinaavinen koulu lähetti juhlaan nyt vain yhden pojan, joka soitti torvella Maamme. Samaan aikaan Suomen ja Espanjan liput tuotiin kirkkoon.

        Älä valehtele! Se oli jumalanpalvelus.
        Itse esittelet sen jumalanpalveluksen messun kulunkin.
        Miksi ateistina menet jumalanpalveluksiin?


      • Se että menee kirkkoon itsenäisyyspäivän juhlaan, ei ole kristittyjen pilkkaa.

        Helvetti on kristinuskon käsite. Ei kuulu minun ajatuksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele! Se oli jumalanpalvelus.
        Itse esittelet sen jumalanpalveluksen messun kulunkin.
        Miksi ateistina menet jumalanpalveluksiin?

        Siinä on aina myös isänmaallisia osuuksia. Kuten heti alussa. Myös saarna koskettaa usein sota -aikaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siinä on aina myös isänmaallisia osuuksia. Kuten heti alussa. Myös saarna koskettaa usein sota -aikaa.

        Se oli jumalanpalvelus. Miksi yrität valehdella kun itse kuvasit messun ohjelman?

        Miksi siis menit messuun vaikka olet ateisti?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kuului pappien ja muiden puhetta. Kaikki perustuu puheisiin.

        Jumalanpalveluksessa on aina pappien puhetta. Saarna jne.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siinä on aina myös isänmaallisia osuuksia. Kuten heti alussa. Myös saarna koskettaa usein sota -aikaa.

        Jumalanpalvelus kahdella laululla virsien lisäksi.
        Näyttelit taas uskovaista siellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Oli kyse itsenäisyyspäivän juhlasta. Siinä on aina oma tunnelmansa ja tunteet. En jätä pois.

        Skandinaavinen koulu lähetti juhlaan nyt vain yhden pojan, joka soitti torvella Maamme. Samaan aikaan Suomen ja Espanjan liput tuotiin kirkkoon.

        Vai soitti torvella jehe olisko sillä torvella nimeä .?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalanpalveluksessa on aina pappien puhetta. Saarna jne.

        Olen nuorena suunnilleen asunut kirkossa. Tunsin papit, kanttorin ja suntion.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalanpalvelus kahdella laululla virsien lisäksi.
        Näyttelit taas uskovaista siellä.

        Taisi olla neljä laulua. Maamme-laulu, Veteraanien iltahuuto ja Finlandia. Myös kanttori esitti yhden laulun.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siinä on aina myös isänmaallisia osuuksia. Kuten heti alussa. Myös saarna koskettaa usein sota -aikaa.

        Oliko muuten pappi kalju?
        Jos oli, niin hyvin tuttu minulle eri yhteyksistä.

        k_v


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli jumalanpalvelus. Miksi yrität valehdella kun itse kuvasit messun ohjelman?

        Miksi siis menit messuun vaikka olet ateisti?

        Olen jo kertonut, että puheet aika tavalla ärsyttivät. Niissä ei ollut mitään järkeä..


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Taisi olla neljä laulua. Maamme-laulu, Veteraanien iltahuuto ja Finlandia. Myös kanttori esitti yhden laulun.

        Mitä selität kun kysyttiin, miksi ateistina ja jumalan pilkkaajana menet kirkkoon jumalanpalvelukseen?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen jo kertonut, että puheet aika tavalla ärsyttivät. Niissä ei ollut mitään järkeä..

        Silti sinun piti ängetä itsesi sinne. MIKSI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko muuten pappi kalju?
        Jos oli, niin hyvin tuttu minulle eri yhteyksistä.

        k_v

        Harri Kuhalampi oli liturgi ja saarnasi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen jo kertonut, että puheet aika tavalla ärsyttivät. Niissä ei ollut mitään järkeä..

        Yritit valehdella, että menisit tänään urheilupalatsiin Camelan konserttiinn
        Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritit valehdella, että menisit tänään urheilupalatsiin Camelan konserttiinn
        Miksi?

        Se valehtelee koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se valehtelee koko ajan.

        Se toinen Iihava käy nykyään myös räyhäämässä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se toinen Iihava käy nykyään myös räyhäämässä täällä.

        Olen tunnistanut hänet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se valehtelee koko ajan.

        Kuka? Minä olen varmaan ollut sadoissa konserteissa esimerkiksi Hartwall Areenalla vaikka kuinka paljon. Ja Stadionilla McCartneyn konsertti. Mahtavaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritit valehdella, että menisit tänään urheilupalatsiin Camelan konserttiinn
        Miksi?

        Mentiin, mutta konsertti oli peruttu. Rahat palautetaan tiistaina.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Mentiin, mutta konsertti oli peruttu. Rahat palautetaan tiistaina.

        Ette todellakaan menneet. 🤣


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kuka? Minä olen varmaan ollut sadoissa konserteissa esimerkiksi Hartwall Areenalla vaikka kuinka paljon. Ja Stadionilla McCartneyn konsertti. Mahtavaa!

        Et varmasti ole ollut!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harri Kuhalampi oli liturgi ja saarnasi.

        Ei ole kalju.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silti sinun piti ängetä itsesi sinne. MIKSI?

        Oll itsenäisyyspäivän ainoa juhla.

        Et ymmärrä miten siihen on pikku pakko mennä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Oll itsenäisyyspäivän ainoa juhla.

        Et ymmärrä miten siihen on pikku pakko mennä.

        Jumalanpalvelus se oli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et varmasti ole ollut!

        Tuota et kykene todistamaan.

        Olen ollut sadoissa konserteissa. Parhaimpia ollut esimerkiksi Stevie Wonder ja Uriah Heep, Paul McCartney.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tuota et kykene todistamaan.

        Olen ollut sadoissa konserteissa. Parhaimpia ollut esimerkiksi Stevie Wonder ja Uriah Heep, Paul McCartney.

        Kymmeniä vuosia sitten.
        Et millään saa edes kymmentä kasaan väittämäsi satojen sijaan. 🤣


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tuota et kykene todistamaan.

        Olen ollut sadoissa konserteissa. Parhaimpia ollut esimerkiksi Stevie Wonder ja Uriah Heep, Paul McCartney.

        Olit keskiviikkona taas luterilaisessa jumalanpalveluksessa. Lasketko senkin konsertiksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et varmasti ole ollut!

        Miksi muuten vastustat kaikkea.


        Olen se, joka pienenä raotti Kittilän markkinoilla illalla teltan reunaa ja katsoi kuinka rautalankamusiikki soi. Oli se mahtavaa. Siitä lähti kiinnostus konsertteihin. Helsinki oli siinä elämys.

        Tosin välillä piti mennä Tukholmaan, jossa esiintyi Van Halen ja AC/DC.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi muuten vastustat kaikkea.


        Olen se, joka pienenä raotti Kittilän markkinoilla illalla teltan reunaa ja katsoi kuinka rautalankamusiikki soi. Oli se mahtavaa. Siitä lähti kiinnostus konsertteihin. Helsinki oli siinä elämys.

        Tosin välillä piti mennä Tukholmaan, jossa esiintyi Van Halen ja AC/DC.

        Minä paljastan sinun valheesi. Onko kiusallista?
        Elät jälleen menneisyydessä.
        Eilen et edes ollut menossa konserttiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä paljastan sinun valheesi. Onko kiusallista?
        Elät jälleen menneisyydessä.
        Eilen et edes ollut menossa konserttiin.

        Olet pelkkä pelle. Etkä edes tajua sitä.

        Elän tätä aikaa, vaikka on myös menneisyys.

        Minulle tulee Facebookiin ilmoituksia konserteista. Maaliskuussa olisi Malu Murciassa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet pelkkä pelle. Etkä edes tajua sitä.

        Elän tätä aikaa, vaikka on myös menneisyys.

        Minulle tulee Facebookiin ilmoituksia konserteista. Maaliskuussa olisi Malu Murciassa.

        OIet täysi ToIIo ja PeIIe.

        OIet humaIassa ihan jatkuvasti.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet täysi ToIIo ja PeIIe.

        OIet humaIassa ihan jatkuvasti.
        🤓

        Olet täynnä valetta. Ikuisesti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet täynnä valetta. Ikuisesti.

        Sinä se valehtelija olet!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet täynnä valetta. Ikuisesti.

        Todista yksikin vaIhe.
        🤓

        Sinä OIet sitä vastoin VaIheen Orja nyt ja ikuisesti.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todista yksikin vaIhe.
        🤓

        Sinä OIet sitä vastoin VaIheen Orja nyt ja ikuisesti.
        🤓

        Että olen muka ihan jatkuvasti humalassa.

        Se on pelkkä vale.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että olen muka ihan jatkuvasti humalassa.

        Se on pelkkä vale.

        Päivittäin kuitenkin.
        🤓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli jumalanpalvelus. Miksi menit sinne???

        Se häpäisee kirkon.


    • Anonyymi

      Minäkin sanon, kyllä kiitos.

    • Anonyymi

      Hieno, että Suomessakin on aloituksessa mainittuja uskovia, jotka elävät kaikessa elämässään Raamatussa kerrotulla tavalla.
      Ihmeellistä, ettei media ole vielä löytänyt heitä, vaikka luulisi Raamatussa kerrottujen elämäntapojen mukaan elävien ihmisten elämän kiinnostavan ainakin uutisoinnin verran.
      Varmasti helpottavaa elämää sellainen, kun ei tarvitse autosta ja sähkönkulutuksesta huolehtia. Tuskin voivat edes käydä töissä nykytyöpaikoilla, mutta onneksi teitä on auttamassa lähimmäisiänne Raamatun opetusten mukaisesti.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi elää Raamatussa kerrotuills tavoilla kun siellä on niin monta tapaa? Useimmat vääriä tapoja,


      • Anonyymi

        Pitääkö uskovien myös luoda maailma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi elää Raamatussa kerrotuills tavoilla kun siellä on niin monta tapaa? Useimmat vääriä tapoja,

        Eivätkö "viidesläiset" siis tiedä, mikä on oikea tapa elää Raamatussa kerrotulla tavalla, vaikka aloituksessa todetaan heidän perustavan uskonsa ja toimintansa Raamatun Sanaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö uskovien myös luoda maailma?

        Maailmahan on luotu jo, kysymykseesi vastauksen tietää vain ja ainoastaan Kaikkivaltias joka Maailman Loi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailmahan on luotu jo, kysymykseesi vastauksen tietää vain ja ainoastaan Kaikkivaltias joka Maailman Loi.

        Ei mitään ole luotu. Älä viitsi pelleillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi elää Raamatussa kerrotuills tavoilla kun siellä on niin monta tapaa? Useimmat vääriä tapoja,

        Aivan. On älytöntä edes yrittää elää Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei mitään ole luotu. Älä viitsi pelleillä.

        Joka tapauksessa Maailma on jo olemassa, miksi se pitäisi luoda uudelleen tuon aiemman kirjoittajan (2023-12-08 13:08:22) kommentin mukaan?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei mitään ole luotu. Älä viitsi pelleillä.

        Taas humaIassa siellä.

        Häpeäisit edes.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Aivan. On älytöntä edes yrittää elää Raamatun mukaan.

        Se toinenkin ToIio on varsinainen nahjus.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Aivan. On älytöntä edes yrittää elää Raamatun mukaan.

        Kuitenkin aloittaja kirjoittaa: "Viidesläiset ovat Raamatun sanaan uskonsa ja toimintansa perustava kristillinen herätysliike."
        Vielä ei ole osoitettu kumpaakaan, etteivät eläisi kirjaintakaan muuttamatta Raamatun Sanan mukaisesti tai vastaavasti että eläisivät sen mukaisesti.
        Oletusarvona voitaneen pitää, ettei kukaan elä Raamatun Kirjoitusten mukaisesti, vaan ainoastaan niistä itse keksimiensä tulkintojen mukaisesti.
        Palstalla vaikuttaa kuin riittäisi Raamatun mukaiseen elämään, että vastustaa samaa sukupuolta olevien avioliittoja ja seksiä sekä naispappeutta, vaikka Raamattuun ei edes niin ole kirjoitettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas humaIassa siellä.

        Häpeäisit edes.

        Kerro miten voi ajatella, miten voidaan mitään voi luoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin aloittaja kirjoittaa: "Viidesläiset ovat Raamatun sanaan uskonsa ja toimintansa perustava kristillinen herätysliike."
        Vielä ei ole osoitettu kumpaakaan, etteivät eläisi kirjaintakaan muuttamatta Raamatun Sanan mukaisesti tai vastaavasti että eläisivät sen mukaisesti.
        Oletusarvona voitaneen pitää, ettei kukaan elä Raamatun Kirjoitusten mukaisesti, vaan ainoastaan niistä itse keksimiensä tulkintojen mukaisesti.
        Palstalla vaikuttaa kuin riittäisi Raamatun mukaiseen elämään, että vastustaa samaa sukupuolta olevien avioliittoja ja seksiä sekä naispappeutta, vaikka Raamattuun ei edes niin ole kirjoitettu.

        Raamattuun ei ole tosiaan kirjoitettu kuin miehen ja naisen avioliitoista ja mies papeista.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Aivan. On älytöntä edes yrittää elää Raamatun mukaan.

        Miksi pitäisi elää koko Raamatun mukaan kun 10 käskyä riitä vallan mainiosti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei mitään ole luotu. Älä viitsi pelleillä.

        Kerro toki miten räjähdyksestä tulee tämä upea maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmahan on luotu jo, kysymykseesi vastauksen tietää vain ja ainoastaan Kaikkivaltias joka Maailman Loi.

        Mutta jos pitää elää Raamatun mukaan, eikö pidä tehdä kaikkea mitä siellä tehdään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö "viidesläiset" siis tiedä, mikä on oikea tapa elää Raamatussa kerrotulla tavalla, vaikka aloituksessa todetaan heidän perustavan uskonsa ja toimintansa Raamatun Sanaan?

        Tiedetään, mutta sinä et näytä tietävän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki miten räjähdyksestä tulee tämä upea maailma.

        En tiedä siitä mitään. Tämä upeus on lähinnä kaaos. Meidänkin aurinkokunta häviää muutaman miljardin vuoden päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi elää koko Raamatun mukaan kun 10 käskyä riitä vallan mainiosti.

        Miksi kristityillä on paksu Raamattu, kun riittäisi 10 riviä?

        Niissäkään ei ole mitään erikoista. Yleisiä asioita enimmäkseen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi kristityillä on paksu Raamattu, kun riittäisi 10 riviä?

        Niissäkään ei ole mitään erikoista. Yleisiä asioita enimmäkseen.

        Sinulle riittää yksi sana. Viina!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En tiedä siitä mitään. Tämä upeus on lähinnä kaaos. Meidänkin aurinkokunta häviää muutaman miljardin vuoden päästä.

        Et tiedä mistään mitään mutta silti länkytät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuun ei ole tosiaan kirjoitettu kuin miehen ja naisen avioliitoista ja mies papeista.

        Tarkemmin ne papit olivat Aaron ja hänen poikansa polvesta polveen.

        Suomessa on erilainen avioliitto kuin mitä Raamatussa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tarkemmin ne papit olivat Aaron ja hänen poikansa polvesta polveen.

        Suomessa on erilainen avioliitto kuin mitä Raamatussa.

        Missä Raamatussa on homojen Aviolitto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuun ei ole tosiaan kirjoitettu kuin miehen ja naisen avioliitoista ja mies papeista.

        Kuitenkaan Jumalan Sanassa ei ole kielletty samaa sukupuolta olevien välistä avioliittoa, ei myöskään sukupuoleen perustumatonta pappeutta.
        Nykymiespapeistakaan tuskin olisi Aaronin poikien pappeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos pitää elää Raamatun mukaan, eikö pidä tehdä kaikkea mitä siellä tehdään?

        Jos kerskataan noudattavansa Raamattua niin kyllä kai silloin pitää elää tiukasti Raamatun Sanojen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerskataan noudattavansa Raamattua niin kyllä kai silloin pitää elää tiukasti Raamatun Sanojen mukaisesti.

        Miten elät kun Raamatussa kerrotaan väärin ja oikein eläminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedetään, mutta sinä et näytä tietävän.

        Tuolla aiemmin joku kirjoitti: "Miksi pitäisi elää Raamatussa kerrotuills tavoilla kun siellä on niin monta tapaa? Useimmat vääriä tapoja".
        Eli nyt vaan sitten viidesläisten pitäisi kyetä osoittamaan se oikea tapa elää ja vielä todistaa elävänsä sen oikean tavan mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan Jumalan Sanassa ei ole kielletty samaa sukupuolta olevien välistä avioliittoa, ei myöskään sukupuoleen perustumatonta pappeutta.
        Nykymiespapeistakaan tuskin olisi Aaronin poikien pappeuteen.

        Miksi kieltää muut kun kerrotaan vain oikea miehen ja naisen liitto?
        Miksi luetella pervouksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan Jumalan Sanassa ei ole kielletty samaa sukupuolta olevien välistä avioliittoa, ei myöskään sukupuoleen perustumatonta pappeutta.
        Nykymiespapeistakaan tuskin olisi Aaronin poikien pappeuteen.

        Kyllä juutalaisudessa perustuu.
        Uudessa testamentissa ei enää ole pappeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatussa on homojen Aviolitto?

        Missä Raamatunkohdassa on kielletty samaa sukupuolta olevien välinen Kristillinen avioliitto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juutalaisudessa perustuu.
        Uudessa testamentissa ei enää ole pappeja.

        Juuri noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatunkohdassa on kielletty samaa sukupuolta olevien välinen Kristillinen avioliitto?

        Samassa missä on kielletty eläimen ja ihmisen välinen kristillinen Aviolitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatunkohdassa on kielletty samaa sukupuolta olevien välinen Kristillinen avioliitto?

        Miksi pitää kieltää muut kun kerrotaan ainoa oikea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kieltää muut kun kerrotaan vain oikea miehen ja naisen liitto?
        Miksi luetella pervouksia?

        Mikäli kerrotaan Kristillisten nykyavioliittojen miehen ja naisen välillä perustuvan Raamattuun, niin silloin avioliitto pitää solmia myös Raamatussa kerrotulla tavalla sen aikaisia uskonnollisia muotomenoja noudattaen tai vaihtoehtoisesti nykymuotoiset Kristilliset avioliitot pitää kumota perusteettomina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli kerrotaan Kristillisten nykyavioliittojen miehen ja naisen välillä perustuvan Raamattuun, niin silloin avioliitto pitää solmia myös Raamatussa kerrotulla tavalla sen aikaisia uskonnollisia muotomenoja noudattaen tai vaihtoehtoisesti nykymuotoiset Kristilliset avioliitot pitää kumota perusteettomina.

        Millä tavalla avioliitto kerrotaan Raamatussa solmitun?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää kieltää muut kun kerrotaan ainoa oikea?

        Raamatussa ei taida olla yhtään kristillistä avioliittoa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatussa ei taida olla yhtään kristillistä avioliittoa.

        Kyllä siellä on satoja miehen ja naisen avioliittoja.
        Mutta ei yhtään homojen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä on satoja miehen ja naisen avioliittoja.
        Mutta ei yhtään homojen.

        Raamatussa ei ole edes yhtään autoilijaa.

        Herää nykyaikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatussa on homojen Aviolitto?

        Missä junaan menijät?


        Ei missään, koska Raamattu kertoo menneestä ajasta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatussa ei ole edes yhtään autoilijaa.

        Herää nykyaikaan.

        Miksi pitäisi olla?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Missä junaan menijät?


        Ei missään, koska Raamattu kertoo menneestä ajasta.

        Miksi pitäisi olla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatussa on homojen Aviolitto?

        Missä Raamatussa on sitä mitä Suomessa on?

        Älä ole hoopo.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Missä Raamatussa on sitä mitä Suomessa on?

        Älä ole hoopo.

        Paljonkin.
        Etkö tiedä mitä Suomessa on tai osaa mennä junaan jos Raamattu ei siitä kerro?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan Jumalan Sanassa ei ole kielletty samaa sukupuolta olevien välistä avioliittoa, ei myöskään sukupuoleen perustumatonta pappeutta.
        Nykymiespapeistakaan tuskin olisi Aaronin poikien pappeuteen.

        Pappien piti kantaa Jumalan arkkia. Jos kompastui ja arkki putosi maahan, niin Jumala määräsi tapettavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mistään mitään mutta silti länkytät.

        Kerron sen mikä on tiedossa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Pappien piti kantaa Jumalan arkkia. Jos kompastui ja arkki putosi maahan, niin Jumala määräsi tapettavaksi.

        Tyhmä! Missä käsketään jokaisen papin sitä kantaa?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kerron sen mikä on tiedossa.

        Tyhmyyyesi on ääretön.
        Kuutio ei saa edes lehtiä myydä….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla avioliitto kerrotaan Raamatussa solmitun?

        Aivan? Esimerkiksi Lainsäädäntömme kieltää Raamatussa kerrotun perheen perustamisen sekää vaimon oikeudelllisen aseman muuttamisen Raamatussa kerrotunlaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyyyesi on ääretön.
        Kuutio ei saa edes lehtiä myydä….

        Onko viisasta kertoa mikä ei ole tiedossa?

        Olen vahvasti toista mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan? Esimerkiksi Lainsäädäntömme kieltää Raamatussa kerrotun perheen perustamisen sekää vaimon oikeudelllisen aseman muuttamisen Raamatussa kerrotunlaiseksi.

        Muttta avioliitton vihkimisestä ei kerrota mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä! Missä käsketään jokaisen papin sitä kantaa?

        Raamatussa papin tehtävä oli palvella Jumalaa. Tarkemmin tuoda kaikkea mitä se tarvitsi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Onko viisasta kertoa mikä ei ole tiedossa?

        Olen vahvasti toista mieltä

        Sinä joudut elättämään työttömän kuution.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää kieltää muut kun kerrotaan ainoa oikea?

        Aivan? Ainoastaan Raamatussa kerrotulla tavalla tehdyt asiat ovat hyväksyttäviä. Autolla ajaminenkin kiellettyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkin.
        Etkö tiedä mitä Suomessa on tai osaa mennä junaan jos Raamattu ei siitä kerro?

        Tämä on lähellä sitä mitä tarkoitan.

        Suomessa ja Espanjassa eletään nykyaikaa. Eikä sitä katsota Raamatusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla?

        Herää siis nykyaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samassa missä on kielletty eläimen ja ihmisen välinen kristillinen Aviolitto.

        Juuri niin?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tämä on lähellä sitä mitä tarkoitan.

        Suomessa ja Espanjassa eletään nykyaikaa. Eikä sitä katsota Raamatusta.

        Tyhmyytesi luulee, että Raamatusta löytyy ohjeet kaikkeen. Huoh.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Herää siis nykyaikaan.

        Sinä koko ajan elät menneisyydessäsi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tämä on lähellä sitä mitä tarkoitan.

        Suomessa ja Espanjassa eletään nykyaikaa. Eikä sitä katsota Raamatusta.

        Kuitenkin koko ajan kirjoitat kymmeniä vuosia vanhasta elämästäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kieltää muut kun kerrotaan vain oikea miehen ja naisen liitto?
        Miksi luetella pervouksia?

        Raamatussa on pervouksia. Kuten pitää monta vaimoa ja sivuvaimoa.

        Kahden miehen avoliitto on siihen nähden siisti homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muttta avioliitton vihkimisestä ei kerrota mitään.

        Mies otti vaimon ja perusti perheen ilman vihkimistä.
        Vaimosta tuli miehensä omistama ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies otti vaimon ja perusti perheen ilman vihkimistä.
        Vaimosta tuli miehensä omistama ihminen.

        Kyllä he julkisen sopimuksen asiastasi tekivät.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatussa on pervouksia. Kuten pitää monta vaimoa ja sivuvaimoa.

        Kahden miehen avoliitto on siihen nähden siisti homma.

        Niin pervoa ei sentään ole, että mies miestä tai miehiä pitäisi aviopuolisonaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin koko ajan kirjoitat kymmeniä vuosia vanhasta elämästäsi.

        Ai koko ajan vanhasta elämästä. Luulin, että esillä on tämä nykyinen elämä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ai koko ajan vanhasta elämästä. Luulin, että esillä on tämä nykyinen elämä.

        Niin juuri!
        Muistelet kaiket päivät täällä mennyttä elämääsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyytesi luulee, että Raamatusta löytyy ohjeet kaikkeen. Huoh.

        En luule mitään.

        Olen sitä MIELTÄ, että Raamattu kertoo menneestä ajasta, täällä eletään nykyaikaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En luule mitään.

        Olen sitä MIELTÄ, että Raamattu kertoo menneestä ajasta, täällä eletään nykyaikaa.

        Sinä vain länkytät samoja typeriä länkytyksiäsi vuodesta toiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä joudut elättämään työttömän kuution.

        Ei ihan niin. Äskettäin tuli mukava palkka. Tämä kuukausi menee hyvin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei ihan niin. Äskettäin tuli mukava palkka. Tämä kuukausi menee hyvin.

        Täsmälleen joudut!
        Elätte köyhyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmälleen joudut!
        Elätte köyhyydessä.

        Kurjalta näyttää, tosiaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei ihan niin. Äskettäin tuli mukava palkka. Tämä kuukausi menee hyvin.

        Lopputili! 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täsmälleen joudut!
        Elätte köyhyydessä.

        Asia on muuttunut. 2,5 kk työnteon jälkeen tuli ensimmäinen palkka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä vain länkytät samoja typeriä länkytyksiäsi vuodesta toiseen.

        On se parempaa kuin esittää, että pitää elää Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Asia on muuttunut. 2,5 kk työnteon jälkeen tuli ensimmäinen palkka.

        Kuutio ei tee mitään työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä he julkisen sopimuksen asiastasi tekivät.

        Nykyään edes miehenreppana ei voi omistaa vaimoaan Suomessa, vaimokin joutuu itse vastaamaan sanoistaan sekä teoistaan.
        Lapsiakaan ei enää tehdä Raamatun ohjeen mukaisesti, vaan jätetään kokonaan tekemättä tai sitten tehdään vain yksi tai muutama.
        Onko sinulla siis jotakin mikä tekisi Raamatun mukaisen omasta vastakkaisen sukupuolen kanssa solmitusta avioliitostani papin vihkimänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla avioliitto kerrotaan Raamatussa solmitun?

        Kyllä minustakin jokaisen uskonnolliseen avioliittoon vihityn pitää tietää miten avioliitot on solmittu Raamatussa, jos kerran samanlaisen avioliiton on solmimassa.
        Perusteetonhan sellainen Raamattuun perustuva avioliitto on, jossa kumpikaan asianosainen ei edes tiedä mihin sitoutuu Raamatun Kirjoitusten mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatussa on homojen Aviolitto?

        Raamatun aikaa ei läheskään kaikkea tajuttu eikä ollut.

        Nykyään on kaikki toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä he julkisen sopimuksen asiastasi tekivät.

        Kyllä, koska myös erokirja piti olla julkinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään edes miehenreppana ei voi omistaa vaimoaan Suomessa, vaimokin joutuu itse vastaamaan sanoistaan sekä teoistaan.
        Lapsiakaan ei enää tehdä Raamatun ohjeen mukaisesti, vaan jätetään kokonaan tekemättä tai sitten tehdään vain yksi tai muutama.
        Onko sinulla siis jotakin mikä tekisi Raamatun mukaisen omasta vastakkaisen sukupuolen kanssa solmitusta avioliitostani papin vihkimänä?

        Paitsi tietenkin viidesläiset miehet omistavat vaimonsa, tai muutenhan he eivät elä Raamatun Kirjoitusten mukaisesti.


    • Anonyymi

      Ei kannata olla viidesläisten kanssa tekemisissä heissä on riivajia.

      • Anonyymi

        Sinussa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa on.

        Ei ole jätin sen viidesläisiin .


    • Anonyymi

      Ns. viidesläiset alias räsäsläiset on vain luterilaisuuden sisällä majaileva homottajien lahko.

      • Anonyymi

        Aloittajaa kiinnostaa siis erityisesti homous.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajaa kiinnostaa siis erityisesti homous.

        Ei niin paljoa kuin sinua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin paljoa kuin sinua.

        Uskovia kiinnostaa homous äärimmäisen paljon.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uskovia kiinnostaa homous äärimmäisen paljon.

        Sinua kiinnostaa uskovaiset äärimmäisen paljon.
        Länkytät täällä joka päivä aamusta iltaan jo yli 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kiinnostaa uskovaiset äärimmäisen paljon.
        Länkytät täällä joka päivä aamusta iltaan jo yli 20 vuotta.

        Niistä se tosiaan jaksaa länkyttää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uskovia kiinnostaa homous äärimmäisen paljon.

        Änkt itsesi taas jouluna kirkoon!
        Miksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Änkt itsesi taas jouluna kirkoon!
        Miksi?

        Olemme perinteisiä. Siksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kiinnostaa uskovaiset äärimmäisen paljon.
        Länkytät täällä joka päivä aamusta iltaan jo yli 20 vuotta.

        Tiedän uskovaiset. Siinä ei sinänsä ole mitään kiinnostavaa. Tiedän, että maailma on täynnä kaiken maailman uskovia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olemme perinteisiä. Siksi.

        Ateistit eivät todellakaan käy perinteisesti kirkossa. 🤣


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tiedän uskovaiset. Siinä ei sinänsä ole mitään kiinnostavaa. Tiedän, että maailma on täynnä kaiken maailman uskovia.

        Silti länkytät kristillisellä palstalla joka päivä aamusta iltaan. Et ole uskottava!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kiinnostaa uskovaiset äärimmäisen paljon.
        Länkytät täällä joka päivä aamusta iltaan jo yli 20 vuotta.

        Sinä olet seurannut tuota 20 vuotta. Siinä siis toinen hullun moittii toista.


      • Anonyymi

        Voitko esittää tutkimuksen väitteellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet seurannut tuota 20 vuotta. Siinä siis toinen hullun moittii toista.

        Itse turre on kertonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit eivät todellakaan käy perinteisesti kirkossa. 🤣

        Ethän sinäkään käy koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinäkään käy koskaan.

        Huomaatko itse miten älyttömän väitteen taas esitit?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olemme perinteisiä. Siksi.

        Mistä lähtien ateistien perinteisiin on kuulunut käydä jumalanpalveluksissa?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tiedän uskovaiset. Siinä ei sinänsä ole mitään kiinnostavaa. Tiedän, että maailma on täynnä kaiken maailman uskovia.

        Vapaa-ajattelijana kysyn edelleen, että Mistä lähtien ateistien perinteisiin on kuulunut käydä jumalanpalveluksissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaa-ajattelijana kysyn edelleen, että Mistä lähtien ateistien perinteisiin on kuulunut käydä jumalanpalveluksissa?

        Turre vaikenee aina kun jää valheesta kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaa-ajattelijana kysyn edelleen, että Mistä lähtien ateistien perinteisiin on kuulunut käydä jumalanpalveluksissa?

        Et ymmärrä minua

        Katsoimme missä tänä vuonna on Itsenäisyyspäivän juhla. Selvisi, että ainoastaan kirkossa.

        Sinne siis tiemme vei. Emme ole kirkon vihaajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinua kiinnostaa uskovaiset äärimmäisen paljon.
        Länkytät täällä joka päivä aamusta iltaan jo yli 20 vuotta.

        On tullut 14 vuotta täyteen.

        Syksystä 2009 lähtien.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tiedän uskovaiset. Siinä ei sinänsä ole mitään kiinnostavaa. Tiedän, että maailma on täynnä kaiken maailman uskovia.

        Kuutio sai siis toisestakin hanttihommasta lähtöpassit🤔


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et ymmärrä minua

        Katsoimme missä tänä vuonna on Itsenäisyyspäivän juhla. Selvisi, että ainoastaan kirkossa.

        Sinne siis tiemme vei. Emme ole kirkon vihaajia.

        Se oli jumalanpalvelus. Lue itse nakkisirmissasi olevan jumalanpalveluksen ohjelma ja lopeta typerä länkytyksesi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli jumalanpalvelus. Lue itse nakkisirmissasi olevan jumalanpalveluksen ohjelma ja lopeta typerä länkytyksesi!

        Juhlajumalanpalvelus, jos et huomannut.

        Liittyi Itsenäisyyspäivään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Juhlajumalanpalvelus, jos et huomannut.

        Liittyi Itsenäisyyspäivään.

        Mitä teit kirkossa sen toisen nàismaisen Paksun kanssa🤔


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Juhlajumalanpalvelus, jos et huomannut.

        Liittyi Itsenäisyyspäivään.

        Mitä teit kirkossa sen toisen nàismaisen Paksun kanssa🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä teit kirkossa sen toisen nàismaisen Paksun kanssa🤔

        Et ole nähnyt mitä siitä olen sanonut.

        Ole sitten vailla tietoa, kuten yleensäkin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et ole nähnyt mitä siitä olen sanonut.

        Ole sitten vailla tietoa, kuten yleensäkin.

        OIet aina vailla tietoa, RumaJammu.

        Et ole nytkään selvinpäin, senkin tiedän.
        🤓


      • Anonyymi

        Käännät asiat päälaelleen.
        Eivät ole pääosin myönteisiä näitä asioita kohtaan ja edistäneet näitä: sukupuolineutraali avioliitto, kirkon kristillisestä avioliittokäsityksestä luopuminen, lasten ensisijaisesta oikeudesta isään ja äitiin luopuminen, Pride, sateenkaarimessut, homoseksuaalisten tekojen synnillisyyden kieltäminen vastoin Raamattun opetusta, uskonnon- ja sananvapauden menetys siitä hyvästä, että sanoo asiat, kuten Raamattu opettaa jne..
        eikä heitä siis voi syyttää mitenkään mistään ns. homottamisesta. Sitä tekevät ihan muut tahot, johon joukkoon saatat hyvin itsekin kuulua.


      • Anonyymi

        Viidesläinen liike on evankelisen kirkon herätysliike. Lahkoja ei edes hyväksyttäisi siihen joukkoon. Lahkolaisuutta vastaan saarnataan viidesläisissä liikkeissäkin.


      • Anonyymi

        Lahkolaisuus vaikuttaa olevan sinulle kovin mystinen asia. Tutustuisit ensin asiaan. Lainaisit kirjastosta vaikka asiaan liittyvää tietokirjallisuutta ja tutustuisit sivistysmielessä vähän varsinaisiin oikeisiin lahkoihin, joita niissä kirjoissa sillä nimellä kutsutaan, niin jäisi ehkä turhat, silkkaa sivistymättömyyttä osoittavat nimittelyt vähemmälle?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Uskovia kiinnostaa homous äärimmäisen paljon.

        Ei vaan niitä kiinnostaa, jotka ajavat asian varjolla muutoksia, negatiivista kehitystä kirkossa ja yhteiskunnassa yli äyräiden. Negatiivista kehitystä vastustetaan asiasta riippumatta.


    • Anonyymi

      Olihan se niin, että viidesläisyys perustuu myös perisyntiin, mutta sillä erolla, että jopa toinen viidesläinen voi kuitata toisen viidesläisen pahat teot - siihen ei tarvita edes Jeesusta teurastettuna uhrilampaana tosi Jumalana. Kätevä muokkaus.

      • Anonyymi

        Nykyään se on joka viides koska kaikki muut synnit on tuolla lakkautettu paitsi homous.


      • Anonyymi

        Jahvekultti se siellä taas. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään se on joka viides koska kaikki muut synnit on tuolla lakkautettu paitsi homous.

        Viidesläisiä kiinnostaa vain homot ja synnit ovat niille ihan samantekeviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viidesläisiä kiinnostaa vain homot ja synnit ovat niille ihan samantekeviä.

        Et sinä sitten viidesläinen ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahvekultti se siellä taas. 🤣

        Totta, lestadiolaisuus on aidoimlillaan röyhkeydessään Jahven kulttia. Ei olekaan mikään ihme siis, että CIA Suomessa on rahoittanut heidän toimintaansa (löytyy Rovanimen yliopisto, Kahden valtakunnan kansalaiset -tutkimus)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, lestadiolaisuus on aidoimlillaan röyhkeydessään Jahven kulttia. Ei olekaan mikään ihme siis, että CIA Suomessa on rahoittanut heidän toimintaansa (löytyy Rovanimen yliopisto, Kahden valtakunnan kansalaiset -tutkimus)

        Hieman hämää se, että CIA Mossadin ohella keräsi kiristysaineiston maailman johtajista, joka liittyi toisen maailmansodan aikaiseen juutalaiseen rabbiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman hämää se, että CIA Mossadin ohella keräsi kiristysaineiston maailman johtajista, joka liittyi toisen maailmansodan aikaiseen juutalaiseen rabbiin.

        Suomessahan on ollut se ainoa lapsivankila, jonka tiedän Paltamossa pienine selleineen ja pienine vessanpyttyineen, jossa uunia epäiltiin käytetyn krematoriona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, lestadiolaisuus on aidoimlillaan röyhkeydessään Jahven kulttia. Ei olekaan mikään ihme siis, että CIA Suomessa on rahoittanut heidän toimintaansa (löytyy Rovanimen yliopisto, Kahden valtakunnan kansalaiset -tutkimus)

        Rauhoitu, jahvekultti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessahan on ollut se ainoa lapsivankila, jonka tiedän Paltamossa pienine selleineen ja pienine vessanpyttyineen, jossa uunia epäiltiin käytetyn krematoriona.

        Kauankohan tämän löytymisestä meni aikaa, kun kolmen Suomen korkeimman poliisivalvontaviraomaisen kerrotaan päättäneen elämänsä oman käden kautta?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viidesläisiä kiinnostaa vain homot ja synnit ovat niille ihan samantekeviä.

        Jos synnin olisivat olleet lestadiolaisille samantekeviä, niin tuskin olisi löydetty 140 lestadiolaissaarnaaja lasten hyväksikäytöistä kiinni, joista yhdelläkin saattoi olla kymmeniä uhreja! Ja paljonko jäi jäämättä kiinni?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos synnin olisivat olleet lestadiolaisille samantekeviä, niin tuskin olisi löydetty 140 lestadiolaissaarnaaja lasten hyväksikäytöistä kiinni, joista yhdelläkin saattoi olla kymmeniä uhreja! Ja paljonko jäi jäämättä kiinni?!

        Onko se sinulle joku ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos synnin olisivat olleet lestadiolaisille samantekeviä, niin tuskin olisi löydetty 140 lestadiolaissaarnaaja lasten hyväksikäytöistä kiinni, joista yhdelläkin saattoi olla kymmeniä uhreja! Ja paljonko jäi jäämättä kiinni?!

        Ja jo Jammu Siltavuoren tapauksessa mainitun Vihdin lapsibordellin yhteydessä, jota Jammua kerrottiin elämänsä loppuun asti suojellun kuin kruunun jalokiviä, joka muuten oli poliisin pojan kasvatti-isä, kertottiin hänen lapsibordellissa käyneen poliisiministeriön korkea-arvoisia vanhoillislestaadiolaisia poliisivirkamiehiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jo Jammu Siltavuoren tapauksessa mainitun Vihdin lapsibordellin yhteydessä, jota Jammua kerrottiin elämänsä loppuun asti suojellun kuin kruunun jalokiviä, joka muuten oli poliisin pojan kasvatti-isä, kertottiin hänen lapsibordellissa käyneen poliisiministeriön korkea-arvoisia vanhoillislestaadiolaisia poliisivirkamiehiä!

        Taisi muuten Päivi Räsänen olla juuri silloin itse poliisiministerinä, joten homokohuilla peiteltiin hienosti näitä totuuksia teurastamalla jälleen viattomia uhrilampaita uskovaisten pahojen tekojen edestä Jeesuksen nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi muuten Päivi Räsänen olla juuri silloin itse poliisiministerinä, joten homokohuilla peiteltiin hienosti näitä totuuksia teurastamalla jälleen viattomia uhrilampaita uskovaisten pahojen tekojen edestä Jeesuksen nimeen.

        Mutta te ette kuule mitään, te ette näe mitään, ettekä te ymmärrä mitään. Ja lopun kaiken teille on täysin yhden tekevää dekin, että onko uskonnon pomona Jumala vai Saatana. Niin miksiköhän maailmasta tulikin näin paha?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sinulle joku ongelma?

        Se, että uskovaiset käyttävät lapsia massiivisesti hyväkseen vai mikä? Voi prkl, mitä tähän voi muuta todeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhoitu, jahvekultti!

        Onko sulla päässä vikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla päässä vikaa?

        Tarviiko edes kysyä?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että uskovaiset käyttävät lapsia massiivisesti hyväkseen vai mikä? Voi prkl, mitä tähän voi muuta todeta.

        Tee sitten poliisille ilmoitus, äläkä siinä vikise,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee sitten poliisille ilmoitus, äläkä siinä vikise,

        Eräs henkilö yritti tuolloin tehdä, mutta poliisi ei tehnyt mitään. Ilmeisesti myöhemmin on kyllä tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs henkilö yritti tuolloin tehdä, mutta poliisi ei tehnyt mitään. Ilmeisesti myöhemmin on kyllä tehnyt.

        Sanottiin, että lapset oli siepattu Virosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs henkilö yritti tuolloin tehdä, mutta poliisi ei tehnyt mitään. Ilmeisesti myöhemmin on kyllä tehnyt.

        Vikise sitten jos et tee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viidesläisiä kiinnostaa vain homot ja synnit ovat niille ihan samantekeviä.

        Noin typeriä päätit siis tällä kertaa valehdella.


    • Anonyymi

      Paras seurakunta Suomessa!

      • Anonyymi

        Viidesläisyys ei ole seurakunta, vaan ev.lut. kirkon piirissä toimivien herätysliikkeiden yhteinen nimike ja koostuu muutamasta hivenen eri asioita painottavista liikkeistä.

        Mutta totta, viidesläiset on yleisesti ottaen mahtavaa joukkoa ja liikkeeseen olen liittynyt liki 60 v sitten. Iloista ja elämänläheistä joukkoa ollaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viidesläisyys ei ole seurakunta, vaan ev.lut. kirkon piirissä toimivien herätysliikkeiden yhteinen nimike ja koostuu muutamasta hivenen eri asioita painottavista liikkeistä.

        Mutta totta, viidesläiset on yleisesti ottaen mahtavaa joukkoa ja liikkeeseen olen liittynyt liki 60 v sitten. Iloista ja elämänläheistä joukkoa ollaan!

        Kyllä ne vain pidämme oman paikkakuntamme kansanlähetystä seurakuntanamme.
        Seurakunta on kristittyjen yhteys. 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä ne vain pidämme oman paikkakuntamme kansanlähetystä seurakuntanamme.
        Seurakunta on kristittyjen yhteys. 😺

        Mihin te sitten lähetätte ja mitä? Tunnetusti lahkot lähettävät rahaa vain omaan rahapussiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin te sitten lähetätte ja mitä? Tunnetusti lahkot lähettävät rahaa vain omaan rahapussiin.

        Lähetämme lähettejä tekemään evankeliumin työtä ympäri maailmaa.
        Miten määrittelet lahkon kun siitä taas puhut?😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Lähetämme lähettejä tekemään evankeliumin työtä ympäri maailmaa.
        Miten määrittelet lahkon kun siitä taas puhut?😺

        Lahko on isommasta kirkosta irtautunut porukka joka ei tunnusta pääkirkon uskonkäsityksiä eikä evankeliumiakaan omakseen. Esimerkiksi kristinusko (Jeesus -liike, nasaretilaisen lahko) on eronnut juutalaisuudesta. Tästä on kirjoitettu täällä paljon, mutta se ei ole mennyt jostain syystä edelleenkään sinulle perille. Olisiko syy sinussa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lahko on isommasta kirkosta irtautunut porukka joka ei tunnusta pääkirkon uskonkäsityksiä eikä evankeliumiakaan omakseen. Esimerkiksi kristinusko (Jeesus -liike, nasaretilaisen lahko) on eronnut juutalaisuudesta. Tästä on kirjoitettu täällä paljon, mutta se ei ole mennyt jostain syystä edelleenkään sinulle perille. Olisiko syy sinussa?

        Onko sinulla jotain lahkoja vastaan? 😺


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Lähetämme lähettejä tekemään evankeliumin työtä ympäri maailmaa.
        Miten määrittelet lahkon kun siitä taas puhut?😺

        Ketkä "te", olette, jotka lähetätte?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ketkä "te", olette, jotka lähetätte?

        Jos oikein mietit niin keksisitkö?

        ” Kyllä ne vain pidämme oman paikkakuntamme kansanlähetystä seurakuntanamme.
        Seurakunta on kristittyjen yhteys. 😺”


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ketkä "te", olette, jotka lähetätte?

        Katso miten ihan kaunis ja herkullinen ruoka-annos Lavilla on edessään ja laatu olut.
        Vertaa niitä omiin mättöihisi


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ketkä "te", olette, jotka lähetätte?

        Kuutio ei siis enää työssä.

        Hanttihommatkaan eivät suju ToIIolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso miten ihan kaunis ja herkullinen ruoka-annos Lavilla on edessään ja laatu olut.
        Vertaa niitä omiin mättöihisi

        Lavi ja hänen vaimonsa ovatkin ihan eri kastia kuin tollot.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Onko sinulla jotain lahkoja vastaan? 😺

        Mistä sait tuollaisen käsityksen? Älä pane omia luulojasi muiden ajatuksiksi. Ei ole koskaan ollut yhtä ainoaa ja oikeaa tulkintaa kristinuskostakaan. Tästä myös Raamattu kertoo hyvin selvästi. Siksi on niin monia kirkkoja, herätysliikkeitä ja lahkoja pilvin pimein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sait tuollaisen käsityksen? Älä pane omia luulojasi muiden ajatuksiksi. Ei ole koskaan ollut yhtä ainoaa ja oikeaa tulkintaa kristinuskostakaan. Tästä myös Raamattu kertoo hyvin selvästi. Siksi on niin monia kirkkoja, herätysliikkeitä ja lahkoja pilvin pimein.

        Se oli kysymys, ei käsitykseni eikä luuloni. 😺

        Jos olisi ollut, olisin kirjoittanut:
        ”Sinullahan on….”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sait tuollaisen käsityksen? Älä pane omia luulojasi muiden ajatuksiksi. Ei ole koskaan ollut yhtä ainoaa ja oikeaa tulkintaa kristinuskostakaan. Tästä myös Raamattu kertoo hyvin selvästi. Siksi on niin monia kirkkoja, herätysliikkeitä ja lahkoja pilvin pimein.

        Mutta vain yksi vanhurskauttamisoppi voi olla oikea (tai ei yksikään).
        Ilosanoma Kristuksesta J.

        " Sola fide (yksin uskosta);
        Sola scriptura (yksin kirjoituksista);
        Solus Christus (yksin Kristuksesta tai yksin Kristuksen kautta);
        Sola gratia (yksin armosta);
        Soli Deo gloria (kunnia ainoastaan Jumalalle)."

        PKTNH


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Se oli kysymys, ei käsitykseni eikä luuloni. 😺

        Jos olisi ollut, olisin kirjoittanut:
        ”Sinullahan on….”

        Hyvä korjaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikein mietit niin keksisitkö?

        ” Kyllä ne vain pidämme oman paikkakuntamme kansanlähetystä seurakuntanamme.
        Seurakunta on kristittyjen yhteys. 😺”

        Siis kaikki te lähetätte. Olette mahtavia tekemään kaikkea turhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikein mietit niin keksisitkö?

        ” Kyllä ne vain pidämme oman paikkakuntamme kansanlähetystä seurakuntanamme.
        Seurakunta on kristittyjen yhteys. 😺”

        Turha kuvitella, että se käsittäisi mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lavi ja hänen vaimonsa ovatkin ihan eri kastia kuin tollot.

        Olemme olleet Lavien kanssa yhdessä samoissa ravintoloissa. Ihan samaa söivät kuin muutkin.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olemme olleet Lavien kanssa yhdessä samoissa ravintoloissa. Ihan samaa söivät kuin muutkin.

        Elät taas menneisyydessä kun et kestä omaa surkeuttasi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olemme olleet Lavien kanssa yhdessä samoissa ravintoloissa. Ihan samaa söivät kuin muutkin.

        Lavilla 300 tykkäystä sinun 20 vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elät taas menneisyydessä kun et kestä omaa surkeuttasi.

        Kerron sen miten Lavit ovat toimineet. Eli kuten muutkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lavilla 300 tykkäystä sinun 20 vastaan.

        Joillakin näkyy olevan 1-9 tykkäystä kaikkeen


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olemme olleet Lavien kanssa yhdessä samoissa ravintoloissa. Ihan samaa söivät kuin muutkin.

        Kuution hanttihommat loppuivat taas lyhyeen.
        🤓


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Se oli kysymys, ei käsitykseni eikä luuloni. 😺

        Jos olisi ollut, olisin kirjoittanut:
        ”Sinullahan on….”

        Myös kysymykset kertovat kysyjästä aika paljon. Mutta hyvä jos tämä asia sinulle nyt selvisi. Älä siis enää kysy samaa asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös kysymykset kertovat kysyjästä aika paljon. Mutta hyvä jos tämä asia sinulle nyt selvisi. Älä siis enää kysy samaa asiaa.

        Mitä vastaajasta kertoo se, ettet vastaa kysymykseen vaan siirtelet maalitolppia? 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Mitä vastaajasta kertoo se, ettet vastaa kysymykseen vaan siirtelet maalitolppia? 😺

        Miksi et lue vastauksia? Minä kyllä vastasin sinulle hyvin selvällä äidinkielellä. Älä aloita taas sönkkäämistäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et lue vastauksia? Minä kyllä vastasin sinulle hyvin selvällä äidinkielellä. Älä aloita taas sönkkäämistäsi.

        Et vastannut kysymykseeni?
        Mutta voit toki tehdä sen nytkin. 😺

        Onko sinulla jotain lahkoja vastaan? 😺

        Helpotan sen verran, että vastaa jompikumpi joko kyllä tai ei.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni?
        Mutta voit toki tehdä sen nytkin. 😺

        Onko sinulla jotain lahkoja vastaan? 😺

        Helpotan sen verran, että vastaa jompikumpi joko kyllä tai ei.

        Etkö ymmärtänyt tätä vastausta?

        2023-12-09 12:16:58

        Me muut ymmärsimme. Mistä kiikastaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt tätä vastausta?

        2023-12-09 12:16:58

        Me muut ymmärsimme. Mistä kiikastaa?

        Mikä se vastaus oli? 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Mikä se vastaus oli? 😺

        Kerro ensin mitä tarkoitat kysymykselläsi ja miksi ylipäänsä esitit sen ja mitä sinä tarkoitat lahkoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ensin mitä tarkoitat kysymykselläsi ja miksi ylipäänsä esitit sen ja mitä sinä tarkoitat lahkoilla.

        Jos et edes sitä ymmärrä niin voinut jatkaa jankutustasi keskenäsi. 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Jos et edes sitä ymmärrä niin voinut jatkaa jankutustasi keskenäsi. 😹

        Sinä et näytä ymmärtävän edes omaa kysymystäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et näytä ymmärtävän edes omaa kysymystäsi.

        "aito_lainen" ei ymmärtänyt omaa kysymystään. Kuinka hän voisi ymmärtää vastauksen siihen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "aito_lainen" ei ymmärtänyt omaa kysymystään. Kuinka hän voisi ymmärtää vastauksen siihen?

        Sinä tosiaan jatkat keskenäsi. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tosiaan jatkat keskenäsi. 🤣

        Sinä näytät jatkavan keskustelua sivupersooniesi kanssa. Jatkakaa vaan keskenänne.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Mikä se vastaus oli? 😺

        Kyllä se joulupukismi on oikein hyvä uskonto jouluna. Ei se kyllä pääsiäiseen sovi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lavi ja hänen vaimonsa ovatkin ihan eri kastia kuin tollot.

        Hienoa, että pidät venäläistä naista suuressa arvossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katso miten ihan kaunis ja herkullinen ruoka-annos Lavilla on edessään ja laatu olut.
        Vertaa niitä omiin mättöihisi

        Itse en ota koskaan tuollaista ruokaa ravintolassa.

        Enimmäkseen maksaa, kalaa, lammasta ja ankkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se joulupukismi on oikein hyvä uskonto jouluna. Ei se kyllä pääsiäiseen sovi.

        Avioliitosmi on saanut myös vankan aseman lähinnä vitoslaisuudessa. Siitä tulee tosi paljon uskonnon uhreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitosmi on saanut myös vankan aseman lähinnä vitoslaisuudessa. Siitä tulee tosi paljon uskonnon uhreja.

        Avioliitosmi on saatanallinen uskonto. Minä sain vaimon Vivamon Sanan suvipäivillä. Kyllä sitä luvattiin antaa, mutta kun lapset oli tehty alkoi jatkuva migreeni kun pyysin päästä köyrimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitosmi on saatanallinen uskonto. Minä sain vaimon Vivamon Sanan suvipäivillä. Kyllä sitä luvattiin antaa, mutta kun lapset oli tehty alkoi jatkuva migreeni kun pyysin päästä köyrimään.

        Kansanlähetys on parempi paikka. Kun on luvattu antaa, niin silloin on annettava. Muuten tulee turpakäräjät. Sääliksi käy nuo raamattuseuran miesparat.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Kyllä ne vain pidämme oman paikkakuntamme kansanlähetystä seurakuntanamme.
        Seurakunta on kristittyjen yhteys. 😺

        No, tietysti tuosta kulmasta katsottuna eli paikallisseurakunta vs. "yhteisöseurakunta".


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Hienoa, että pidät venäläistä naista suuressa arvossa.

        Mila on hyvä vaimo. Ahkera, monitaitoinen, hyvä maku, hyvän näköinen jne.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Itse en ota koskaan tuollaista ruokaa ravintolassa.

        Enimmäkseen maksaa, kalaa, lammasta ja ankkaa.

        Kaikki rasvassa paistettuja ja ranskalaisia. Oikein halpaa junttiruokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, tietysti tuosta kulmasta katsottuna eli paikallisseurakunta vs. "yhteisöseurakunta".

        Ihan turhaan kikkailet termeillä. 😺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki rasvassa paistettuja ja ranskalaisia. Oikein halpaa junttiruokaa.

        Täällä on kyllä ihan toista kuin Suomessa. Suomi kylpee rasvassa.

        Ankka ja lammas kiinalaisessa ja intialaisessa yleensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mila on hyvä vaimo. Ahkera, monitaitoinen, hyvä maku, hyvän näköinen jne.

        Hyvä, että arvostat venäläistä naista. Niin minäkin tässä tapauksessa. On kyllä äärimmäisen laiha.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Täällä on kyllä ihan toista kuin Suomessa. Suomi kylpee rasvassa.

        Ankka ja lammas kiinalaisessa ja intialaisessa yleensä.

        Sinä syöt aina rasvassa uppopaistettua halpaa moskaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Täällä on kyllä ihan toista kuin Suomessa. Suomi kylpee rasvassa.

        Ankka ja lammas kiinalaisessa ja intialaisessa yleensä.

        Kuutio ahmii aina kaiken.

        Maku ei niin tärkeää.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä syöt aina rasvassa uppopaistettua halpaa moskaa.

        En ikinä söisi sellaista. Olen välttänyt rasvaa sen mitä voi. Revin rasvat esimerkiksi makkarasta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En ikinä söisi sellaista. Olen välttänyt rasvaa sen mitä voi. Revin rasvat esimerkiksi makkarasta.

        Aina kuitenkin syöt. Ranskalaisia ja rasvassa paistettuja muita halpoja hiilareita.
        Soosia pitää olla niin, että menee lautasen reunojen yli ja kaikki lilluu siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kuitenkin syöt. Ranskalaisia ja rasvassa paistettuja muita halpoja hiilareita.
        Soosia pitää olla niin, että menee lautasen reunojen yli ja kaikki lilluu siinä.

        Se syö kuin sika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aina kuitenkin syöt. Ranskalaisia ja rasvassa paistettuja muita halpoja hiilareita.
        Soosia pitää olla niin, että menee lautasen reunojen yli ja kaikki lilluu siinä.

        Näen niin että tällä syön hyvin vähän rasvaista ravintoloissa. Olen sen verran elämäni aikana rasvaa nähnyt.

        Omat tekemät ovat mahdollisimman rasvattomomia. Usein menee paljon aikaa rasvan poistamiseen. Kastikkeessa on oliiviöljyä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Ihan turhaan kikkailet termeillä. 😺

        Eikö niillä olekaan eroa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö niillä olekaan eroa?

        Miten sisältö muuttuu niiden takia? 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Miten sisältö muuttuu niiden takia? 😹

        Uudestisyntyneeksi Jeesuksen seuraajaksi käyttelet hymiöitä ja tietokonetta todella hienosti ja vieläpä Raamatun Kirjoitusten mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestisyntyneeksi Jeesuksen seuraajaksi käyttelet hymiöitä ja tietokonetta todella hienosti ja vieläpä Raamatun Kirjoitusten mukaisesti.

        Taidat olla joku vajakki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uudestisyntyneeksi Jeesuksen seuraajaksi käyttelet hymiöitä ja tietokonetta todella hienosti ja vieläpä Raamatun Kirjoitusten mukaisesti.

        usko.vainen on kieltämättä erinomainen näiden koneiden kanssa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        usko.vainen on kieltämättä erinomainen näiden koneiden kanssa.

        Kaksi Iihavaa ToIIoa siellä paisunut entisestään ja viina virtaa.
        🤓


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        usko.vainen on kieltämättä erinomainen näiden koneiden kanssa.

        Sinä olet niin tollo, ettet osaa edes linkkiä liittää. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla joku vajakki.

        Tuollaista arviointiako teillä herätysliikkeissä tehdään lähimmäisistänne?
        Onko esimerkiksi sellainen ihminen sinulle "vajakki", joka julistaa Raamatullisena totuutena asioita joita ei edes ole kirjoitettu Raamattuun?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        usko.vainen on kieltämättä erinomainen näiden koneiden kanssa.

        Selkeästi hyvin Raamatulliselta tyypiltä tuo vaikuttaa, käyttää tietokonettakin kuin kuka tahansa Raamatun Kirjoituksissa mainittu henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestisyntyneeksi Jeesuksen seuraajaksi käyttelet hymiöitä ja tietokonetta todella hienosti ja vieläpä Raamatun Kirjoitusten mukaisesti.

        Olet siitäkin kade. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siitäkin kade. 😂

        Todellakaan en ole kade vaan ihailen tuollaisia lahjoja joilla sinua on siunattu.
        Osaat pysyä ihailtavasti Sanassakin kirjaintakaan muuttamatta,


      • Anonyymi

        Kuka tällaisiin laittaa tykkäyksiä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista arviointiako teillä herätysliikkeissä tehdään lähimmäisistänne?
        Onko esimerkiksi sellainen ihminen sinulle "vajakki", joka julistaa Raamatullisena totuutena asioita joita ei edes ole kirjoitettu Raamattuun?

        Liberaalit tosiaan julistaa mielellään omia ”kristillisiä totuuksiaan” ohi Raamatun.
        Mistä muka tiedät, että kyseinen anonyymi kommentoija on herätysliikkeestä??
        Päätit vain väittää niin?


    • Anonyymi

      Minäkin tunnen sen omakseni.

    • Anonyymi

      Raamattu on viidesläisille pelkkä maaginen kristallipallo omille pimeille ajatuksille.

      ex viidesläinen

      • Anonyymi

        Puhut epätoivoissasi puppua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut epätoivoissasi puppua!

        Minulla ei ole mitään epätoivoa yhtään mistään. Kerroin oman kokemukseni kyseisestä porukasta.

        ex viidesläinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut epätoivoissasi puppua!

        Yllättävää miten hyvin havainnoit kirjoituksesta puhetta, taidat olla Mark.16:ssa kerrottuja Jeesuksen seuraajia jotka monenlaisiin ihmetekoihin kykenevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävää miten hyvin havainnoit kirjoituksesta puhetta, taidat olla Mark.16:ssa kerrottuja Jeesuksen seuraajia jotka monenlaisiin ihmetekoihin kykenevät.

        Miksi jonkun pitäisi esitellä sinulle ihmetekojaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jonkun pitäisi esitellä sinulle ihmetekojaan?

        Tietenkään kenenkään ei pidä esitellä minulle ihmetekojaan, toki jo Jeesuksen aikaan sana levisi hänen ihmeteoistaan nopeasti ja voitaneen pitää melko varmana että mikäli joku sellaisia tehtailisi nykyään, niistä myös media saisi tiedon nopeasti ja me tavalliset ihmiset saisimme uutisten välityksellä vahvistusta uskollemme Jeesukseen.
        Ymmärrettävää tietenkin on, että ellei ole mitä esitellä niin hyvällä esiintymisellä voidaan korvata paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään kenenkään ei pidä esitellä minulle ihmetekojaan, toki jo Jeesuksen aikaan sana levisi hänen ihmeteoistaan nopeasti ja voitaneen pitää melko varmana että mikäli joku sellaisia tehtailisi nykyään, niistä myös media saisi tiedon nopeasti ja me tavalliset ihmiset saisimme uutisten välityksellä vahvistusta uskollemme Jeesukseen.
        Ymmärrettävää tietenkin on, että ellei ole mitä esitellä niin hyvällä esiintymisellä voidaan korvata paljon.

        Et sinä mitään ymmärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään epätoivoa yhtään mistään. Kerroin oman kokemukseni kyseisestä porukasta.

        ex viidesläinen

        Et selvästikään kerro, kun väitteesi on täyttä puppua


    • Anonyymi

      Onnellinen se, joka on löytänyt herätysliikkeet.

      • Anonyymi

        Todellakin? Herätysliikkeet tekevät hienoa työtä evankelioidessaan Jeesuksesta kaikille kansoille ympäri maailmaa.
        Miten nöyrästi he lähtevätkään päätelaitteidensa takaa suomessakin Pride-kulkueisiin sekä paikkoihin joissa seksuaaliset vähemmistöt tapaavat toisiaan.
        Parasta antia tietenkin on heidän lähtiessään viemään sanaa Jeesuksesta ihmisille, jotka eivät ole vielä kuulleet Hänestä. Vaarallistakin varmasti, mutta mitäpä ihminen ei olisi valmis tekemään saadakseen kuulua suomalaiseen herätysliikkeeseen.


      • Anonyymi

        Herätysliikkeiden parissa on useita hyviä seurakuntia ja myös niiden ulkopuolella yli kirkkokuntarajojen. Mistä kukakin löytää hengellisen kotinsa. Osa uskovista on ilman seurakuntayhteyttä. Se olisi hyvä olla olemassa jokaisella, vaikka ei olisi yhteyksissä seurakuntaansa niin säännöllisesti kuin jotkut toiset.


    • Anonyymi

      Hyvä kun on oikeita kristittyjä !

      • Anonyymi

        Todellakin? Hienoa havaita tuollaisia oikeita ja Raamattua tinkimättömästi kaikessa elämässään noudattavia Kristittyjä uskovia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin? Hienoa havaita tuollaisia oikeita ja Raamattua tinkimättömästi kaikessa elämässään noudattavia Kristittyjä uskovia.

        Todellakin? Aitoja viidesläisiä uskovia jotka elävät kaikessa elämässään Raamatun Kirjoitusten mukaisesti, upeaa että tuollaisia ihmisiä on olemassa. Auttavat kaikkia avun tarpeessa olevia ja kirjaintakaan muuttamatta julistavat Herran Sanaa kaikelle kansalle.


    • Anonyymi

      Minulle myös

    • Anonyymi

      On minunkin hengellinen kotini.

      • Anonyymi

        Kukin tulkoon uskossaan autuaaksi.


    • Anonyymi

      Kiitos käy minullekin.

    • Anonyymi

      peruskirkon _ Jumalanpalveluksen olen löytänyt , en vaihda mihinkään.

      • Anonyymi

        Älä vaihtakaan, sivut hyvin homottavaan kirkkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vaihtakaan, sivut hyvin homottavaan kirkkoon.

        Jumalanpalveluksissa joihin olen osallistunut ei ole homotettu.
        Teilläkö viidesläisissä siis evankeliumin sijaan homotetaan?


    • Anonyymi

      Hyvät perusteet.

    • Anonyymi

      Itse en ole jaksanut kun en jaksa heterona homottaa kaiken aikaa.

      • Anonyymi

        He eivät juuri ”homota”.
        Homomyönteiset homottaa.


    • Anonyymi

      Minulle kelpaa sekin, toki myös vanhemmat herätysliikkeet

    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1954
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1653
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1567
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1514
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      12
      1225
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1177
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      33
      961
    Aihe