Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jos Jeesus on Jumala, niin kuka on sitten Isä ?

Anonyymi-ap

Ei ole kahta jumalaa, ja vain yksi Jumalan Poika joka on Jeesus? Eli kuka on Isä Jumala?

70

877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmiskunnalla on satoja erilaisia jumalia.

      • Anonyymi

        Maailmasta löytyy n. 3,2 miljoonaa erilaista jumalhahmoa :)


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍒 ­N­y­­m­­f­­­o­m­­­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      mielisairas jeesus luuli jumalan olevan olemassa ja ristillä tuli järkiinsä , mutta se oli jo liian myöhäistä

    • Anonyymi

      Jos Jeesus on Jumalan ainoa Poika, niin hän ei voi olla Isä. Sitten sanotaan että on vain yksi jumala joka on molemmat Isä ja Poika Jeesus. Sitten sanotaan että ei ole kahta persoonaa, on vain yksi. Ota tästä nyt sitten selvää....

    • Anonyymi

      Pitää vaan uskoa Jeesuksen sanoihin, kun hän sanoo:"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." ja "minä ja Isä olemme yhtä". Ja jos muut jakeet hämää, niin tulee ymmärtää ettei Jeesus koskaan valehtele, vaan vika on aina meidän omassa ymmärryksessä. Jeesus todella on myös Isä, koska niin hän itse sanoo, eikä hän valehtele tai puhu turhia sanoja.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-

      Lisäsin tuon ketjun loppupuolelle maininnan siitä, että se joka kieltää Jeesuksen täyden Jumaluuden, pilkkaa Jumalaa. Perusteena se, että kun Jeesus on Raamatun mukaan Jumalan oikealla puolella, siellä missä on hallitsijan tärkein ja luotetuin neuvonantaja, niin ne, jotka väittävät, ettei Jeesus ole täysin Jumala, väittävät että Jumala ottaa vastaan neuvoja ihmiseltä, ja tuollaisen väitteen esittäminen on pilkkaamista. Jumala ei ota vastaan neuvoja ihmisiltä, koska hän tietää kaikesta kaiken ja kaiken täydellisesti ja loputtomasti paremmin kuin me tai enkelit. Eikä Jumala myöskään luota ihmisiin, koska hän tietää meihin luottamisen turhaksi. Eikä meillä ole mitään antaa Jumalalle. Se sielukin joka pelastuu, kuuluu alunperin jo hänelle. Jumala luotti Jeesukseen, että hän kaikessa tekisi hänen tahtonsa, ja hän luotti Jeesukseen siksi, koska hän itse on Jeesus ja Jeesus on täydellinen, eikä tee virheitä.

      • Anonyymi

        Ei pidä uskoa!


      • Anonyymi

        En ymmärrä että puhut Jumalasta ja Jeesuksesta erillisinä,mutta sitten he ovat kuitenkin sama? Miksi ihmeessä nämä asiat pitää sanoa näin monimutkaisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä että puhut Jumalasta ja Jeesuksesta erillisinä,mutta sitten he ovat kuitenkin sama? Miksi ihmeessä nämä asiat pitää sanoa näin monimutkaisesti?

        Jumala on kuin ydinvoimala, joka tuottaa sähköä ja valoa. Jeesus Kristus on kuin lamppu, jonka valon kautta voi nähdä paremmin eteensä, ettei kompuroi kovin pahasti pimeässä.

        Eli kun uskoo Jeesukseen, niin omaan sydämeen tulee tuota valoa, eli Kristus valo syttyy siellä, joka ei ole mitään verrattuna Jumalaan, joka halkaisee maailmankaikkeuden uraanit, tuottaa sähköä ja lampun valkeaa.

        Kaikki valo tulee samasta lähteestä Isästä. Riippuu ihmisestä millainen on lamppu, eli montako wattia, lumenia, kelvimiä sydämessä on, onko himmeä valo, lämmin vai kylmä ja loistaako Kristus siellä. Kun näkee Jeesuksen Kristuksen niin näkee siis Isän, koska kyse on samasta valosta, vain voimakkuus vaihtelee.

        Onko riittävän yksinkertaisesti ilmaistu?

        Joka väittää Jeesusta Jumalaksi, eli ydinvoimalaksi, on valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kuin ydinvoimala, joka tuottaa sähköä ja valoa. Jeesus Kristus on kuin lamppu, jonka valon kautta voi nähdä paremmin eteensä, ettei kompuroi kovin pahasti pimeässä.

        Eli kun uskoo Jeesukseen, niin omaan sydämeen tulee tuota valoa, eli Kristus valo syttyy siellä, joka ei ole mitään verrattuna Jumalaan, joka halkaisee maailmankaikkeuden uraanit, tuottaa sähköä ja lampun valkeaa.

        Kaikki valo tulee samasta lähteestä Isästä. Riippuu ihmisestä millainen on lamppu, eli montako wattia, lumenia, kelvimiä sydämessä on, onko himmeä valo, lämmin vai kylmä ja loistaako Kristus siellä. Kun näkee Jeesuksen Kristuksen niin näkee siis Isän, koska kyse on samasta valosta, vain voimakkuus vaihtelee.

        Onko riittävän yksinkertaisesti ilmaistu?

        Joka väittää Jeesusta Jumalaksi, eli ydinvoimalaksi, on valehtelija.

        Joko uskoo sinua tai uskoo Raamattua. Joko sinun sanasi on "jumalan sanaa" tai Raamattu on. Itse valitsen Raamatun.


      • Anonyymi

        > Pitää vaan uskoa Jeesuksen sanoihin, kun hän sanoo:"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." ja "minä ja Isä olemme yhtä".

        Sitä varten on hyvä tietää, että Raamatun mukaan Jeesus on Jumalan kuva. Jos on nähnyt jumalan kuvan, silloin on nähnyt myös Jumalan.

        "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa".
        Kirje kolossalaisille 1:14-16

        Ja, myös Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa.

        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
        Joh. 17:11
        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Pitää vaan uskoa Jeesuksen sanoihin, kun hän sanoo:"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän." ja "minä ja Isä olemme yhtä".

        Sitä varten on hyvä tietää, että Raamatun mukaan Jeesus on Jumalan kuva. Jos on nähnyt jumalan kuvan, silloin on nähnyt myös Jumalan.

        "Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa".
        Kirje kolossalaisille 1:14-16

        Ja, myös Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa.

        "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
        Joh. 17:11
        "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        Joh. 17:21

        Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa on vain Jumala itse. Ennen luomakuntaa oli vain Jumala. Mutta kyllä Jeesus on myös täydellinen kuva Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa on vain Jumala itse. Ennen luomakuntaa oli vain Jumala. Mutta kyllä Jeesus on myös täydellinen kuva Jumalasta.

        Siis loiko Jumala nyt sitten itse itsensä? Vai mistä se Jeesus tuli ja miksi sanotaan että Jeesuksen kautta luotiin, jos Jeesus olisi itse luoja niin siinähän pitäisi lukea että Jeesus loi eikä mitään kautta. Olen ymmärtänyt että Isä loi Jeesuksen kautta, eli Jeesus ei ole luoja. Tuo kuva jumalasta voi tarkoittaa mitä vaan, ei välttämättä että näyttää jumalalta? eihän ihminenkään tuskin näytä jumalalta, vaikka jumalan kuvaksi meidätkin luotiin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis loiko Jumala nyt sitten itse itsensä? Vai mistä se Jeesus tuli ja miksi sanotaan että Jeesuksen kautta luotiin, jos Jeesus olisi itse luoja niin siinähän pitäisi lukea että Jeesus loi eikä mitään kautta. Olen ymmärtänyt että Isä loi Jeesuksen kautta, eli Jeesus ei ole luoja. Tuo kuva jumalasta voi tarkoittaa mitä vaan, ei välttämättä että näyttää jumalalta? eihän ihminenkään tuskin näytä jumalalta, vaikka jumalan kuvaksi meidätkin luotiin,

        Lue avaus "Jeesuksen Jumaluus Raamatussa". Jos et usko Raamattua niin et usko ketään joka siitä opettaa. Kohdallasi on kyse haluttomuudesta uskoa kirjaimellisesti sitä mitä on Raamattuun kirjoitettu. Niin kauan kuin haluat uskoa omiin päätelmiisi, ennemmin kuin Jumalan sanaan, sinua on mahdoton auttaa ymmärtämään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on kuin ydinvoimala, joka tuottaa sähköä ja valoa. Jeesus Kristus on kuin lamppu, jonka valon kautta voi nähdä paremmin eteensä, ettei kompuroi kovin pahasti pimeässä.

        Eli kun uskoo Jeesukseen, niin omaan sydämeen tulee tuota valoa, eli Kristus valo syttyy siellä, joka ei ole mitään verrattuna Jumalaan, joka halkaisee maailmankaikkeuden uraanit, tuottaa sähköä ja lampun valkeaa.

        Kaikki valo tulee samasta lähteestä Isästä. Riippuu ihmisestä millainen on lamppu, eli montako wattia, lumenia, kelvimiä sydämessä on, onko himmeä valo, lämmin vai kylmä ja loistaako Kristus siellä. Kun näkee Jeesuksen Kristuksen niin näkee siis Isän, koska kyse on samasta valosta, vain voimakkuus vaihtelee.

        Onko riittävän yksinkertaisesti ilmaistu?

        Joka väittää Jeesusta Jumalaksi, eli ydinvoimalaksi, on valehtelija.

        Eli Jeesus siis ei ole Jumala?


      • Anonyymi

        Jumala=jeesus=pyhä henki=enkelit=perkele

        Samaa höttöä koko seurakunta


    • Anonyymi

      kameli on jo tunnustanut isyytensä.

    • Anonyymi

      Minä ja Isä olemme yhtä - ei suinkaan tarkoita että kyseessä olisi yksi persoona.

      Mies ja vaimo ovat yksi liha, mutta ainakin minä erotan heidät, kumpikin on oma persoonansa.

      Yhtä" ei merkitse "Yksi", vaan "Yhtä". Vanhemmat voivat olla yhtä mieltä lastensa kasvatuksessa, jos isä kieltää jotain, silloin myös äiti kieltää sen. Jos isä lupaa jotain, niin äiti ei silloin muuta sitä lupausta. Kumpikin rakastaa yhtä lailla lapsiaan.

      Samalla lailla on suhteemme Jumalaan: Sellainen kuin on Jeesus, on myös Isä. Kumpikin rakastaa meitä yhtä lailla. Miksi erottelisimme heitä? Jos Jeesus haluaa auttaa sinua, silloin ei Isä tule sitä estämään, ja päinvastoin.

      Ei tässä ole mitään ongelmaa. Alkukielessäkin YHTÄ on eri sana kuin YKSI. YHTÄ on neutrimuoto EN, mikä tarkoittaa yhtenäistä asiaa, ei yhtä yksilöä.

      • Anonyymi

        Miten selität itsellesi sen kun Jeesus sanoo "joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän". Jos näet äitisi et näe isääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität itsellesi sen kun Jeesus sanoo "joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän". Jos näet äitisi et näe isääsi.

        ....
        Ja entäs tämä:

        Filippiläiskirje 2:11
        "... jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."

        Jos Jeesus ei olisi Isä, niin tuo tunnustettaisiin hänen kunniakseen, eikä Isän. Mutta koska Jeesus on myös Isä, niin se on Isälle kunniaksi, että tunnustetaan Jeesuksen olevan Herra.


      • Anonyymi

        Onko Jumala yksi olento jossa on kaksi persoonaa, vai kaksi(tai kolme) eri olentoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jumala yksi olento jossa on kaksi persoonaa, vai kaksi(tai kolme) eri olentoa?

        Tähän odotan vastausta. Isän olemus kiinnostaa eniten, kuka/mikä hän on ja missä, miten eroaa Jeesuksesta ja Pyhästä hengestä?


    • Anonyymi

      Kenen isä se on?
      Onko varmistettu geeni testillä?

    • Jumala on Henki ja Jeesus on Henki joka syntyi ihmiseksi .
      Samaa yhtä Henkeä.

      • Anonyymi

        Käyttäkää pliis termiä Isä, jos puhut Isä Jumalasta, olen kyllästynyt arvailemaan että mitä milloinkin tarkoitetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäkää pliis termiä Isä, jos puhut Isä Jumalasta, olen kyllästynyt arvailemaan että mitä milloinkin tarkoitetaan.

        Isä Jumala on Henki
        Poika Jumala on Henki koska He ovat samaa Henkeä.
        Jumalaa ei voi määritellä kuin ihmistä tai kahta ihmistä kun Jumala on Henki
        Siis Henki.

        Isä Henki personoitui ja syntyi osana itseään maailmaan ihmiseksi ja Jumala koki ihmisenä ihmisyyden ja kuolemassa teki sovituksen itsensä eli Jumalan itsensä kanssa ja Ihmislihassa sovitti ihmisen eli kaikki ihmiset.
        Joka Häneen uskoo Pelastuu sillä Jumala antoi tällä tavalla sovituksen koko maailmalle ja samalla kumosi vanhanliiton ja pelastuksen joka oli juutalaisille.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Isä Jumala on Henki
        Poika Jumala on Henki koska He ovat samaa Henkeä.
        Jumalaa ei voi määritellä kuin ihmistä tai kahta ihmistä kun Jumala on Henki
        Siis Henki.

        Isä Henki personoitui ja syntyi osana itseään maailmaan ihmiseksi ja Jumala koki ihmisenä ihmisyyden ja kuolemassa teki sovituksen itsensä eli Jumalan itsensä kanssa ja Ihmislihassa sovitti ihmisen eli kaikki ihmiset.
        Joka Häneen uskoo Pelastuu sillä Jumala antoi tällä tavalla sovituksen koko maailmalle ja samalla kumosi vanhanliiton ja pelastuksen joka oli juutalaisille.

        Siis Isä tuli maan päälle, missä se Poika sitten oli? Eikö toisinpäin? Niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainoan Poikansa.... Miksi Isästä nyt pitää tehdä se joka olisi maan päällä kun se Raamatun mukaan on Poika?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis Isä tuli maan päälle, missä se Poika sitten oli? Eikö toisinpäin? Niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainoan Poikansa.... Miksi Isästä nyt pitää tehdä se joka olisi maan päällä kun se Raamatun mukaan on Poika?

        He ovat samaa Henkeä. Isä ja Poika siis yksi sama.
        Asia on vaan ilmoitettu tässä muodossa, jotta tavallinen ihminen edes vähän ymmärtäisi, mutta ihminen ajattelee ihmisen lailla .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        He ovat samaa Henkeä. Isä ja Poika siis yksi sama.
        Asia on vaan ilmoitettu tässä muodossa, jotta tavallinen ihminen edes vähän ymmärtäisi, mutta ihminen ajattelee ihmisen lailla .

        Missä muodossa? Eikö sinun Raamatussa lue että Isä Jumala on Jeesuksen eli Poika Jumalan Isä? Jos ovat samaa henkeä niin mihin tarvii mitään persoonia?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        He ovat samaa Henkeä. Isä ja Poika siis yksi sama.
        Asia on vaan ilmoitettu tässä muodossa, jotta tavallinen ihminen edes vähän ymmärtäisi, mutta ihminen ajattelee ihmisen lailla .

        Kirjoitit
        "Isä Henki personoitui ja syntyi osana itseään maailmaan ihmiseksi "

        Mitä tarkoittaa "osana itseään"
        Poikaako?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit
        "Isä Henki personoitui ja syntyi osana itseään maailmaan ihmiseksi "

        Mitä tarkoittaa "osana itseään"
        Poikaako?

        Henkeä sitä yhtä ainoaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Henkeä sitä yhtä ainoaa.

        Tämä nyt ei taas avannut mitään. Onko sillä Hengellä Poikaa vai ei ole?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä nyt ei taas avannut mitään. Onko sillä Hengellä Poikaa vai ei ole?

        Jumalan Henki on ilmoitettu pojassa.
        Kuten sanottua asian voisi kertoa toisinkin, mutta ihmisten ymmärryksen takia vuosituhansien aikana asia on näin ilmoitettu.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumalan Henki on ilmoitettu pojassa.
        Kuten sanottua asian voisi kertoa toisinkin, mutta ihmisten ymmärryksen takia vuosituhansien aikana asia on näin ilmoitettu.

        Ei minun ymmärrykseni riitä tähän.. Ensin sanoit että Isä personoitui ja tuli ihmiseksi, nyt se onkin sitten Poika,jossa on Henki. Onko Jeesuksessa vieläkin Henki sisällä vai oliko se vain maan päällä ja tarkoittaako tämä nyt sitä että Jeesus ei ollut Jumala maan päällä vaan pelkkä ihminen,jossa oli Jumalan Henki sisällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun ymmärrykseni riitä tähän.. Ensin sanoit että Isä personoitui ja tuli ihmiseksi, nyt se onkin sitten Poika,jossa on Henki. Onko Jeesuksessa vieläkin Henki sisällä vai oliko se vain maan päällä ja tarkoittaako tämä nyt sitä että Jeesus ei ollut Jumala maan päällä vaan pelkkä ihminen,jossa oli Jumalan Henki sisällä?

        Ymmärtäisin pointtisi jos sanoisit raamatun mukaisesti että Poika tuli ihmiseksi, ei Isä. Mutta sekoitat persoonat keskenään, ja sitten he ovat kuitenkin sama Henki. Miksi on vaikeaa erottaa Isä ja Poika toisistaan?


    • Anonyymi

      Menikö tuosta löpinästä kielesi solmuun?

    • Anonyymi

      Tarinan mukaan Jeesus oli Jumalan maanpäällinen ruumiillistuma. Mitä tapahtui Jumalalle, kun hän ristillä vaikersi, "Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

      • Anonyymi

        Jeesus hylättiin sinunkin syntiesi tähden. Jumala teki itsensä hylätyksi meidän tähtemme. Jumalan hylkäämäksi tuleminen tarkoittaa helvettiä. Ja Jeesuksen hylkääminen päättyi noiden sanojen jälkeen, ja sen osoituksena, Jumala herätti hänet kuolleista. Mutta sinä, jos et Jeesukseen usko, et koskaan saavuta sen hylätyksi tulemisen loppua, toisin kuin Jeesus, koska ikuisuus ei lopu sinulle koskaan, mutta Jumala voi olla ristillä ikuisesti kuten myös taivaassa ja missä ikinä tahtoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus hylättiin sinunkin syntiesi tähden. Jumala teki itsensä hylätyksi meidän tähtemme. Jumalan hylkäämäksi tuleminen tarkoittaa helvettiä. Ja Jeesuksen hylkääminen päättyi noiden sanojen jälkeen, ja sen osoituksena, Jumala herätti hänet kuolleista. Mutta sinä, jos et Jeesukseen usko, et koskaan saavuta sen hylätyksi tulemisen loppua, toisin kuin Jeesus, koska ikuisuus ei lopu sinulle koskaan, mutta Jumala voi olla ristillä ikuisesti kuten myös taivaassa ja missä ikinä tahtoo.

        Jos Jumala huutaa Jumalalle miksi minut hylkäsit niin eikö se tarkoita että poika jumala huutaa isä jumalalle? Monesti sanotaan vain passiivi muoto: hylättiin, luotiin, tehtiin...eikö voida rehellisesti sanoa että Isä Jumala ne teki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumala huutaa Jumalalle miksi minut hylkäsit niin eikö se tarkoita että poika jumala huutaa isä jumalalle? Monesti sanotaan vain passiivi muoto: hylättiin, luotiin, tehtiin...eikö voida rehellisesti sanoa että Isä Jumala ne teki?

        Ymmärrätkö että Jumala on iankaikkinen ja hän voi olla samaan aikaan Jeesuksessa, taivaassa yms? Hyväksytkö tätä vai et, vai rajoitatko Jumalaa koska et halua että hän on Jeesuksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö että Jumala on iankaikkinen ja hän voi olla samaan aikaan Jeesuksessa, taivaassa yms? Hyväksytkö tätä vai et, vai rajoitatko Jumalaa koska et halua että hän on Jeesuksessa?

        Jeesus siis ei ole itse Jumala vaan Jumala on Jeesuksessa?? Menee sekaisin kun täällä on niin montaa eri oppia edustettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus siis ei ole itse Jumala vaan Jumala on Jeesuksessa?? Menee sekaisin kun täällä on niin montaa eri oppia edustettuna.

        Ei täällä ole kuin kaksi oppia edustettuina: Jeesus on täysin Jumala, tai ei ole. Tämäkin pysyy absoluuttisena jakolinjana ja erottaa uskovaiset epäuskoisista. Hämmennys on vain ihmisen omassa päässä, kun paholainen esittää asiat niin, että on lukuisia vaihtoehtoja. Jeesus joku nousi ruumiillisesti kuolleista tai ei. Tuokin on absoluuttinen jatkolinja. Ihminen joko uskoo sen tai on uskomatta. Ihminen voi sanoa että "Jeesus ehkä nousi kuolleista tai ehkä ei", mutta tuokin on vain epäuskon tuottama päätelmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä ole kuin kaksi oppia edustettuina: Jeesus on täysin Jumala, tai ei ole. Tämäkin pysyy absoluuttisena jakolinjana ja erottaa uskovaiset epäuskoisista. Hämmennys on vain ihmisen omassa päässä, kun paholainen esittää asiat niin, että on lukuisia vaihtoehtoja. Jeesus joku nousi ruumiillisesti kuolleista tai ei. Tuokin on absoluuttinen jatkolinja. Ihminen joko uskoo sen tai on uskomatta. Ihminen voi sanoa että "Jeesus ehkä nousi kuolleista tai ehkä ei", mutta tuokin on vain epäuskon tuottama päätelmä.

        Ei se ylösnousemus nyt liity tähän mitenkään, tottakai uskotaan että Jeesus nousi kuolleista, kysymys on vain siitä nousiko hän itse vai nostiko Isä jumala hänet kuolleista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä ole kuin kaksi oppia edustettuina: Jeesus on täysin Jumala, tai ei ole. Tämäkin pysyy absoluuttisena jakolinjana ja erottaa uskovaiset epäuskoisista. Hämmennys on vain ihmisen omassa päässä, kun paholainen esittää asiat niin, että on lukuisia vaihtoehtoja. Jeesus joku nousi ruumiillisesti kuolleista tai ei. Tuokin on absoluuttinen jatkolinja. Ihminen joko uskoo sen tai on uskomatta. Ihminen voi sanoa että "Jeesus ehkä nousi kuolleista tai ehkä ei", mutta tuokin on vain epäuskon tuottama päätelmä.

        Jäin miettimään tuota "Jumala" sanaa, tarkoitatko että kun Jumala voi olla Jeesuksessa ja taivaassa samaan aikaan, että Jumala ei olekaan persoona vaan jokin voima tmv? Alkaa mennä niin sekavaksi taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäin miettimään tuota "Jumala" sanaa, tarkoitatko että kun Jumala voi olla Jeesuksessa ja taivaassa samaan aikaan, että Jumala ei olekaan persoona vaan jokin voima tmv? Alkaa mennä niin sekavaksi taas.

        Jumala tosiaan ei ole Jumala, vaan jonkin sortin kehikko jossa toimii Jeesus ja jonkinlainen Isä ja jonkinlainen Pyhä Henki. Ei aukene tämä kolminaisuus kyllä itselleni vieläkään vaikka olen lukuisia videoita ja tekstejä aiheesta plärännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ylösnousemus nyt liity tähän mitenkään, tottakai uskotaan että Jeesus nousi kuolleista, kysymys on vain siitä nousiko hän itse vai nostiko Isä jumala hänet kuolleista?

        Mistä tiedät, että nousi kuolleista? Olitko paikalla? Linkitä kuva!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että nousi kuolleista? Olitko paikalla? Linkitä kuva!

        Uskon kautta. Raamatussa lukee, luepa sinäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala tosiaan ei ole Jumala, vaan jonkin sortin kehikko jossa toimii Jeesus ja jonkinlainen Isä ja jonkinlainen Pyhä Henki. Ei aukene tämä kolminaisuus kyllä itselleni vieläkään vaikka olen lukuisia videoita ja tekstejä aiheesta plärännyt.

        Jos Jumala ei ole persoona, niin silloinhan ihmiset ei usko persoonalliseen Jumalaan. Jeesus kun ei ole mikään Jumalan persoona, vaan Hänen Poika.


    • Anonyymi

      Lisään vielä että vaikka ulkohuussissasi.

    • Anonyymi

      Jeesus on Isä ja Poika.

      Isä antoi elämänsä ja kuoli ristillä 33 jkr.
      Nousi ylös Jumalan Poika fragmentti.

      Isän kuoltua on nostettu Jumalan asemaan monia yrittäjiä sillä on vaikea elää ilman ajatusta Jumalasta. Yksi pääehdokas on Kaikkivaltias Jehova. Mutta muitakin on esim. ALLAH ja Krishna.

      Paavali jopa eräässä kirjeessä puhuu että lopulta yritetään tehdä tarkka kopio kuolleesta Isästä edustamaan häntä.

      Jumala siis on kuollut ja silti hänestä tarjotaan useita eri kopioita edustamaan häntä sillä maailma ilman Jumalaa on monille mahdoton ajatus.

      Mitä tahansa te pyydätte se minä teen......
      Jeesus sanoi ja tekasi kymmenen Jumalaa.....

    • Anonyymi

      No siinähän teille tontuille on pähkinä purtavaksi.

    • Anonyymi

      Saunatonttu tykkää pähkinöistä.

    • Anonyymi

      Oliko jeesuksen aasin nimi hoosi vai halle?

      • Anonyymi

        Hoosi ANNA ja Halle LUJAA🤣


    • Anonyymi

      Edellenkään en ymmärrä Isän roolia, jos hän kerran on yksi kolmiyhteisen jumalan persoonista, niin MIKSI puhutaan vain Jeesuksesta ja jopa Pyhästä Hengestä enemmän kuin Isästä??

      • Anonyymi

        3naisuusoppi on Virsien perusteella vähän kinkkisempi asia kuin suoraviivainen mieli voi ottaa vastaan.

        Isä nimittäin on kuollut mutta häntä edustaa 300 vuoden välein nouseva vallankumouksellinen maallinen Kuningas, joka luo uuden kulttuurin perustan.

        Esim.

        600 ekr Nebukadnessar
        300 ekr Aleksanteri Suuri
        0 jkr caesar
        300 jkr Konstantinus Suuri
        600 jkr Muhammed (Vishnu)
        Jne.

        Ovat kaikki peräjälkeen olleet Isän roolin vetäjiä.

        Pitäisi tuntea Dionysios Areiopagitan kirjat niin ymmärtää superjumalaa sekä kirkon virret.

        Sankari sana viittaa Aleksanteri Suureen jne......

        Älkää ihmetelkö että oli jo ennen Isän kuolemaa 33 jkr persoonia jotka edusti ISÄÄ.
        Korinttilaiskirje: Teidän on MENNEET JA TULEVAT, KAIKKI ON TEIDÄN.....

        Konstantinus Suuri siis on tuo 3naisuus tunnustuksen Isä.


      • Anonyymi

        Koska Isään ei uskota ja jos uskotaan niin se on vain Jeesuksen sivupersoona tai samantasoinen "persoona", jolla ei oikein ole mitään virkaa.


    • Anonyymi

      Tämä on kyllä niin käsittämätöntä että USKOVAT IHMISET eivät osaa vastata tähän.

    • Anonyymi

      Isä, Poika ja Pyhä Henki

      • Anonyymi

        Kysyttiin kuka on Isä? Joskus puhutaan myös että Jumala on hengellinen isä, sitäkö se nyt sitten tarkoittaa, jotain Jeesuksen roolia?


    • Anonyymi

      Kaikki aloittajan mainitsemat otukset ovat vilkkaan mielikuvituksen luomia satuolentoja.

    • Anonyymi

      Liittynee suvuttomaan lisääntymiseen?

    • Anonyymi

      Raamattu voidaan ymmärtää vain uskon kautta. Usko Jumalan sanaan on sitä, että pidämme sitä totuutena, ja ymmärrämme että vika on aina ihmisen omassa ymmärryksessä, jos jossain vikaa on.

      Ilmestyskirja 22:3-4
      "Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa."

      Jumalalla ja Karitsalla on yksi valtaistuin. He ovat yksi hän, palvelijat palvelevat "häntä" eivät "heitä". He myös näkevät hänen kasvonsa ja hänen nimensä on heidän otsissansa, ei heidän vaan hänen. Riittää minulle todisteeksi, koska pidän Raamattua totuutena sensijaan että turvaisin omiin turhiin ajatelmiini ja ennakkoluuloihin.

      Jeesus on Isä ja hän on myös Poika. Hän on myös Karitsa, kuningasten Kuningas, Ihmisen Poika, herrain Herra, Kristus jne. Nämä tittelit kuvaavat häntä. Jos haluaa kaiken kattavan vastauksen niin sellaista ei voi kukaan ihminen antaa. Emme me uskovatkaan vaadi jumalattomia selittämään kaikkia mahdollisia maailman salaisuuksia kun aika vähän he tietävät asioista vaikka omasta mielestään paljon tietäisivätkin.

      • Anonyymi

        Voi että kun olet eksynyt. Jeesus ei ole Isä, tosin ei sitä täällä taida kukaan tietää kuka se Isä on. Eksyksissä kaikki.


      • Anonyymi

        Ilm.3:11 "Minä tulen pian. Pidä kiinni siitä mitä sinulla on, ettei kukaan vie voitonseppelettäsi.
        12 Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

        Tässä Jeesuksella on Jumala jolla on nimi ja myös Jeesuksella on oma uusi nimi.


    • Jos ajatellaan, että Jumala on kaikkivoipa ja täydellinen, se voi olla vaikka 7 biljoonaa tietoisuutta samaan aikaan. Käsitteellisesti Jumala ylittää kaiken ymmärryksen. Me - ystäväiseni - ymmärrämme Jumalaa yhtä vähän kuin likaisissa pöksyissä asusteleva satiainen maailmankaikkeutta.

      Jumalaan ei tietenkään päde inhimilliset tai loogiset lainalaisuudet. Se ei ole edes ajasta riippuvainen, vaan voi olla saman aikaan monessa ajassa ja monen persoonan kautta. Puhe on siis entiteetistä, joka on ollut aina, ja joka on luonut kaiken. Inhimilllinen ymmärrys ei sitä voi tajuta.

      Gnostilainen tulkinta on, että alussa oli Yksi - täydellinen, selittämätön ja sanoin kuvaamaton. Siitä virtasi (emanoitui) spontaanisti toinen (Barbelo) ja näistä kahdesta edelleen joukko jumalallisia abstraktioita. Valentinolaisen tulkinnan mukaan kolmantena syntyi Kristus ja erään tulkinnan mukaan samaan aikaan myös maailmankaikkeuden äiti - Sophia. Gnostilaisen kolminaisuousopin mukaan Yksi on Isä, toinen on äiti (Pyhä henki) ja kolmas on poika (Kristus), mutta ne ovat kaikki saman Jumaluuden eri puolia. Ne siis ovat osa joumalallista täydellisyyttä. Tarkemmin:

      https://ruokasota.fi/2024/01/08/corpus-esoterica-sophia/

      • Mä en itse usko tällaiseen entiteettiin, mutta ymmärrän agnostikkojen kannan: me emme voi tietää tai ainakaan ymmärtää. Jos Jumala on, se ylittää meidän ymmärryksemme ja ajatukset ihmisenkaltaisesta Jumalasta ovat lapsellisia.


      • Anonyymi

        Gnostilaisuus oli harhaoppi jo apostolien aikana, siitä on jossain kohtaa raamatussa varoitettu. Kolminaisuusoppi on myös gnostilaista perää, vaikka sitä yritetään kieltää.


      • NeoGnostic kirjoitti:

        Mä en itse usko tällaiseen entiteettiin, mutta ymmärrän agnostikkojen kannan: me emme voi tietää tai ainakaan ymmärtää. Jos Jumala on, se ylittää meidän ymmärryksemme ja ajatukset ihmisenkaltaisesta Jumalasta ovat lapsellisia.

        Niin. Proto-ortodoksiset kirkkoisät, kuten Irenaeus, Origenes, Tertullianus ja Eusebius määrittelivät gnostilaiset opit harhaopeiksi 300-luvulla. Sen seurauksena ensimmäisinä vuosisatoina suositut kristillis-gnostilaiset opit, kuten markionlaisuus, valentinolaisuus ja setiläisyys tukahdutettiin ja niiden opinkappaleet pyrittiin järjestelmällisesti hävittämään.

        400-luvulla gnostilaisuus oli käytännössä tukahdutettu, Kristinuskon monopoliaseman kaappaisvat proto-ortodoksit, jotka tekivät kirkosta oman valtakuntansa.

        Gnostilaisuus nousi uudelleen mielenkiinnon kohteeksi renessanssiajalla, kun Giordano Bruno, Giovanni Pico della Mirandola, Lodovico Lazzarelli, Marsilio Ficino ja Theophrastus Bombastus von Hohenheim (Paracelsus) kiinnostuivat hermeettisestä filosofiasta Corpus Hermeticumin ja Smaragditaulun innoittamina. He uskoivat, että on olemassa muinainen teologia (prisca theologia), joka yhdistää kaikki uskonnot ja jumalat. Giordano Bruno maksoi uskonsa hengellään roviolla.

        Gnostilaisuus on kuitenkin terminä peräisin myöhemmältä ajalta. Ne opit, joita myöhemin on kutsuttu gnostilaisiksi, olivat varhaisia kristillisiä oppeja, jotka opettivat mm. tasa-arvoa, armoa, antinomismia, rakkautta ja erityisesti ymmärryksen (gnosis) merkitystä pelastumisen ehtona.

        Uuteen testamenttiin valittiin 4 evankeliumia noin neljästäkymmenestä. Kirjoitukset viilattiin tukemaan proto-ortodoksista mallia, joka teki katolisesta kirkosta hierarkkisen taivaallisen kuningaskunnan maan päälle. Kirkosta tuli vallan ja vallankäyttäjien väline, joka ei tuntenut Jeesuksen oppeja armosta, anteeksiannosta ja rakkaudesta, vaan poltti aktiivisesti roviolla Jeesuksen oppeja saarnaavia.

        Kirkosta tuli, kuten Ivan Karamazov kertoo suurinkvisiittorin sanoneen Dostojevskin Karamazovin veljeksissä, uskonto, joka toimii Jeesuksen nimissä, mutta paholaisen opeilla. Esimerkiksi albigenssiristiretken seurauksen teurastettiin tuhansia ja poltettiin roviolla lukemattomia väärä-oppisia Ranskan kataareja. Kataarien rikos oli saarnata tasa-arvoa ja rakkautta. Jeesuksen rakkautta edustava kirkko osoitti Jumalan armoa teurastamalla tuhansia.

        Mä pidän harhaoppeja alkuperäisen kristinuskon luotettavimpina lähteinä. Nag Hammadin kirjaston löydöt palauttivat tutkittaviksi useita kadonneiksi uskottuja gnostilaisia ja hermeettisiä oppeja. Hermetismi taitaa muodostaa vapaamuurariuden filosofisen ytimen, tai on ainakin tärkeä osa sitä.

        https://ruokasota.fi/2023/11/13/corpus-esoterica-valon-lapset/


    • Anonyymi

      Onko jumala saanut koskaan naista, vai eikö kiinnosta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe