En osaa toimia

Anonyymi-ap

Eli vaivaa tällänen ongelma että en tiiä miten toimia tässä elämässä. Puuttuu toiminnnaohjaus täysin. Enkö edes kiinnostu edes muusta kuin päihteistä.

3

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et kiinnostu.

• Anonyymi

Päihteet ovat käräyttäneet sun reseptorit, eli et saa mielihyvää enää mistään muusta. Tästähän pääsee luonnollisesti eroon vain lopettamalla. Aivot pitäisi opettaa nyt saamaan muista asioista dopamiinia. Aluksihan se ei onnistu, kun ovat tottuneet niin koville annoksille. Paraneminen on hidasta.

• Anonyymi

Tiedän tunteen ja kärsin samasta. Päihteitä en kuitenkaan käytä, koska en pidä humaltumisen tunteesta. Sen sijaan nukun liikaa enkä saa joskus itseäni liikkeelle aamulla.

Itse olen huomannut seuraavien asioiden toimivan:

Omien tunteiden sanoittaminen luotettavan ihmisen kanssa. Jos hyvä onni sattuu, niin esimerkiksi sairaanhoitaja voi olla sellainen. Itselläni on hyvä psykologi.

Joku uutterampi näyttää esimerkkiä miten kotia siivotaan, niin siihen on helpompi liittyä mukaan. Ylipäätään yhdessä tekeminen on mukavaa.

Armollisuus itseä kohtaan. Et ole valinnut sairauttasi ja monet vastoinkäymiset johtuvat siitä. Monet kerjäläiset elävät Intiassa ilman raajoja ja koettavat etsiä onnensirpaleita kuitenkin. Itse joskus pohdinkin, että minulla on kuitenkin toimivat raajat ja heillä todennäköisesti toimiva mielenterveys. Kaikkea ei voi saada.

Edelliseen liittyen niin omien vahvuuksien tunnistaminen ja itseään niistä muistuttaminen. Antaa hyvää mieltä keholle. Tiedän, että tunteita voi olla vaikea tuntea, jos syö tietynlaista lääkitystä.

Alkoholiin suhtautumisen muuttaminen. Miksi kieltää jotakin itseltään? Jos kaipaan alkoholia, niin voin pysähtyä pohtimaan, että olisiko jotain muuta jolla voisin korvata alkoholin tuoman tunteen. Menisin rentouttavaan suihkuun, soittaisin kaverille, nukkuisin enemmän jne. Maistaisin sitä alkoholia sitten huomenna. Todennäköisesti maistuu paremmalta seuraavana päivänä ja muutenkin kun käyttää harvemmin. Sanonta viini viisasten juoma on totta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      229
      7653
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      45
      5110
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4792
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3458
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2025
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      30
      1910
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1839
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1687
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      37
      1629
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      149
      1386
    Aihe