Maito pois maitokaupoista!

Anonyymi-ap

Maidon tuominen maitokauppoihin on räjäyttänyt maidosta aiheutuvat terveysongelmat maailman tappiin!

Monilla on laktoosi-intoleranssi, ja useilla napa on maitorasvan vuoksi erkaantunut kauas selkärangasta.

21

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anonyymi-ap
      2023-12-03 15:24:34
      Maito pois maitokaupoista!

      xxxxxxxxxx
      Ei tuo aloitus nyt onnistunut.
      Miltä tuntuisi:
      Viina pois viinakaupoista
      Bensa pois huolto-asemilta
      jne.
      Itselleni maidon ostamisen suhtee tekee vaikeuksia se
      kun ei tahdo löytyä ns,normaaleja maitotuotteilta ?
      Laktoositon, vähä laktoosinen, rasvaton vähärasvainen jne
      Ei "sisällä" sitä eikä tätä...........
      että näillä mennään.

    • Anonyymi

      Kaupan homogenoimaton maito on terveellistä, ei tule niin helposti vatsavaivoja. On pastöroitu kuitenkin. Maidossa on runsaasti ja paljon erilaisia terveyttä edistäviä ainesosia. Lisäksi maitotilat työllistävät. Maitoa tarvitaan myös juuston valmistukseen. En vaihtaisi lehmän maidosta tehtyä juustoa johonkin korvikkeeseen.

      • Anonyymi

        Homot juo homogeenimaitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homot juo homogeenimaitoa.

        juon vain homotonta maitoa.


    • Muistui mieleen, kun Ilmajoella oli vielä itsenäinen osuusmeijeri, oliko jotain 90-luvun alkua.
      Kurikassa erään kaupan kassaihminen sanoi, että Ilmajoen maitoa suositaan, koska siitä ei tunnu tulevan niitä vatsaoireita ollenkaan, kun taas Valion tuotteesta tuli.
      Mutta tätä ei tietysti kovin suurella äänellä sopinut toitottaa; se lienee ollut ns. hiljaista tietoa puskaradion kautta. Pikkumeijerin maito taisi olla luonnollisempaa?

      • Anonyymi

        Mouhijärvelläkin oli taannoin meijeri. Oli kyllä maitotilojakin monikymmenkertainen määrä ennen muinoin.


    • Anonyymi

      Kala pois kalakaupoista! Monet ovat allergisia kalalle, eivätkä monet muutenkaan pidä kalasta.

      • Anonyymi

        Liha pois tiskistä. Ihminen elää kasvisruoallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liha pois tiskistä. Ihminen elää kasvisruoallakin.

        Ruoka pois lautaselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liha pois tiskistä. Ihminen elää kasvisruoallakin.

        Kasvikset pois hevi-tiskeiltä.


    • Anonyymi

      Moni on itse diagnostisoitu laktoosi jutun itselleeen , kaikilla ei sitä ole. Kun saa kunnon maitoa eikä kaikenmaailman variantteja niin se on sitä parasta .
      Itse ostin vahingossa laktoosi tuotteen kerran ja vatsa meni heti sekaisin . Kas kun keho on tottunut punaiseen maitoon jossa ei eroitella rasvoja sun muitakaan aineita vaan maito on maitoa. Kaiken huippu kun tölkissä lukee kaura maitoa , ennemmin ristisiitos sen kaura juomaksiainoastaan

      • Anonyymi

        Veljeni sanoi HYLA-maidosta, että tuli sitten sellaiset ilmavaivat, että ei samassa huoneessa kyllä muita kauaa ollut.
        Suoraan tilalta ostetulla maidolla vatsansa toimi hyvin...hmm.


      • Anonyymi

        Luomumaito on jännää, koska siinä rasva erottuu.


    • Anonyymi

      Suomessa laktoosi-intoleranssista kärsii alle viidesosa. Mutta jos järjestää kestitystä kymmenellekin, kaksi voi olla noita. Laktoosittomia tuotteita on kyllä saatavilla runsaasti. Leipiä, leipomotuotteita, valmiseineksiä, jogurtteja, maitojuomia, juustoja ja ruoanvalmistustuotteita. Kaikki kovat, kypsytetyt juustot ovat laktoosittomia (laktoosi hajoaa juuston kypsytyksen aikana).

    • Anonyymi

      aloittajalle eläpä vouhkaa maidosta AITO MAITO on terveellistä mutta joku
      viisaudessa on muokannut muuksi.
      myynnissä on maitojuoma joka ei ole nähnytkään maidon vaatimuksia.
      se on värjättyä maitoa.

      maito käsitellään aineilla joka pilaa tuotteen terveyden nimissä mitää keittää ja pastaa
      lisätä ja vähentää.

      kuinka monen tuotteen pohjana on maito -- hyvin monen.
      nyt navettoja kaadetaan kuin heinää älkää huoliko kyllä ruoka loppuu.

      juokaa sitten vettä joka on käsitelty kymmeniä kertoja
      jospa se sairaus on sieltä lähtöisin.

    • Anonyymi

      Jos laktoosi-intoleranssia kutsuttaisiin oikealla nimellä, pierutauti, ei sitä sairastaisi juuri kukaan.

    • Anonyymi

      Kädet pois munista, se aiheuttaa sokeutta joidenkin mielestä.

      • Anonyymi

        Kanalla ei ole käsiä.


    • Anonyymi

      Viina pois viina- ja muistakin kaupoista.

      • Anonyymi

        Viina tossun alle, josta sitä saa vain Kukkahattutädiltä kauniisti pyytämällä.


    • Anonyymi

      Nykyisissä maitokaupoissa näe enää edes hinkkejä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe