Maidon tuominen maitokauppoihin on räjäyttänyt maidosta aiheutuvat terveysongelmat maailman tappiin!
Monilla on laktoosi-intoleranssi, ja useilla napa on maitorasvan vuoksi erkaantunut kauas selkärangasta.
Maito pois maitokaupoista!
21
247
Vastaukset
- Anonyymi
Anonyymi-ap
2023-12-03 15:24:34
Maito pois maitokaupoista!
xxxxxxxxxx
Ei tuo aloitus nyt onnistunut.
Miltä tuntuisi:
Viina pois viinakaupoista
Bensa pois huolto-asemilta
jne.
Itselleni maidon ostamisen suhtee tekee vaikeuksia se
kun ei tahdo löytyä ns,normaaleja maitotuotteilta ?
Laktoositon, vähä laktoosinen, rasvaton vähärasvainen jne
Ei "sisällä" sitä eikä tätä...........
että näillä mennään. - Anonyymi
Kaupan homogenoimaton maito on terveellistä, ei tule niin helposti vatsavaivoja. On pastöroitu kuitenkin. Maidossa on runsaasti ja paljon erilaisia terveyttä edistäviä ainesosia. Lisäksi maitotilat työllistävät. Maitoa tarvitaan myös juuston valmistukseen. En vaihtaisi lehmän maidosta tehtyä juustoa johonkin korvikkeeseen.
- Anonyymi
Homot juo homogeenimaitoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homot juo homogeenimaitoa.
juon vain homotonta maitoa.
Muistui mieleen, kun Ilmajoella oli vielä itsenäinen osuusmeijeri, oliko jotain 90-luvun alkua.
Kurikassa erään kaupan kassaihminen sanoi, että Ilmajoen maitoa suositaan, koska siitä ei tunnu tulevan niitä vatsaoireita ollenkaan, kun taas Valion tuotteesta tuli.
Mutta tätä ei tietysti kovin suurella äänellä sopinut toitottaa; se lienee ollut ns. hiljaista tietoa puskaradion kautta. Pikkumeijerin maito taisi olla luonnollisempaa?- Anonyymi
Mouhijärvelläkin oli taannoin meijeri. Oli kyllä maitotilojakin monikymmenkertainen määrä ennen muinoin.
- Anonyymi
Kala pois kalakaupoista! Monet ovat allergisia kalalle, eivätkä monet muutenkaan pidä kalasta.
- Anonyymi
Liha pois tiskistä. Ihminen elää kasvisruoallakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liha pois tiskistä. Ihminen elää kasvisruoallakin.
Ruoka pois lautaselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liha pois tiskistä. Ihminen elää kasvisruoallakin.
Kasvikset pois hevi-tiskeiltä.
- Anonyymi
Moni on itse diagnostisoitu laktoosi jutun itselleeen , kaikilla ei sitä ole. Kun saa kunnon maitoa eikä kaikenmaailman variantteja niin se on sitä parasta .
Itse ostin vahingossa laktoosi tuotteen kerran ja vatsa meni heti sekaisin . Kas kun keho on tottunut punaiseen maitoon jossa ei eroitella rasvoja sun muitakaan aineita vaan maito on maitoa. Kaiken huippu kun tölkissä lukee kaura maitoa , ennemmin ristisiitos sen kaura juomaksiainoastaan- Anonyymi
Veljeni sanoi HYLA-maidosta, että tuli sitten sellaiset ilmavaivat, että ei samassa huoneessa kyllä muita kauaa ollut.
Suoraan tilalta ostetulla maidolla vatsansa toimi hyvin...hmm. - Anonyymi
Luomumaito on jännää, koska siinä rasva erottuu.
- Anonyymi
Suomessa laktoosi-intoleranssista kärsii alle viidesosa. Mutta jos järjestää kestitystä kymmenellekin, kaksi voi olla noita. Laktoosittomia tuotteita on kyllä saatavilla runsaasti. Leipiä, leipomotuotteita, valmiseineksiä, jogurtteja, maitojuomia, juustoja ja ruoanvalmistustuotteita. Kaikki kovat, kypsytetyt juustot ovat laktoosittomia (laktoosi hajoaa juuston kypsytyksen aikana).
- Anonyymi
aloittajalle eläpä vouhkaa maidosta AITO MAITO on terveellistä mutta joku
viisaudessa on muokannut muuksi.
myynnissä on maitojuoma joka ei ole nähnytkään maidon vaatimuksia.
se on värjättyä maitoa.
maito käsitellään aineilla joka pilaa tuotteen terveyden nimissä mitää keittää ja pastaa
lisätä ja vähentää.
kuinka monen tuotteen pohjana on maito -- hyvin monen.
nyt navettoja kaadetaan kuin heinää älkää huoliko kyllä ruoka loppuu.
juokaa sitten vettä joka on käsitelty kymmeniä kertoja
jospa se sairaus on sieltä lähtöisin. - Anonyymi
Jos laktoosi-intoleranssia kutsuttaisiin oikealla nimellä, pierutauti, ei sitä sairastaisi juuri kukaan.
- Anonyymi
Kädet pois munista, se aiheuttaa sokeutta joidenkin mielestä.
- Anonyymi
Kanalla ei ole käsiä.
- Anonyymi
Viina pois viina- ja muistakin kaupoista.
- Anonyymi
Viina tossun alle, josta sitä saa vain Kukkahattutädiltä kauniisti pyytämällä.
- Anonyymi
Nykyisissä maitokaupoissa näe enää edes hinkkejä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683