Kotkansiipi

Tiedosta kiitollinen

Hei!
Menestyykö kotkansiipi pohj.seinustan vierellä, paikka on varjoinen, joskin vähän tuulinen.
Mitähän muita vaihtoehtoja löytyis, jolla olis lehdistö kaunis koko kesän, kukinnalla ei niin väliä.

5

942

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotkansiivelle

Pohjoinen seinusta ja varjoinen.
      Lisäksi voit ajatella vaikka näitä

Kevätkaihonkukka
      Kuunlilja
      Rönsytiarella
      Töyhtöangervo
      Taponlehti

• ultsi79

Kotkansiipi viihtyy hyvin varjossa. Itselläni se kasvaa pohjoisseinustalla katoksen alla. Se ei siis siinä kasvupaikalla saa lainkaan sadevettä, mutta hyvin on pärjännyt. Välillä olen kantanut kasvupaikalle muutaman soikollisen vettä. Helppo ja vaatimaton kasvi.

• Varjoon vaan

Nimen omaan paahteelta suojaan kannattaa istuttaa ja varjoon. Kotkansiipi on upea varjon vihreyttäjä. Olen siirtänyt sitä ison ruusun (2,5 m)alta omenapuun alle, jossa se on juurtunut ja levinnyt. Kotkansiipisaniainen on hyvä valinta varjoisille paikoille.

• mari

nurkka pihassa ja siinä viihtyi ainoastaan kolme kasvia: villiviini, alppikärhö ja vuorenkilpi. Kotkansiipi viihtyy puolivarjossa, mutta hitusen auringon valoa niin on parempi kasvu ja komeampi kasvi.

• Pihlajat varjostaa

Me teimme tuulimyllylle kummun kivistä etelän puolelle. Sinne kivien väleihin istutimme kotkansiipeä, kuunliljaa, esikkoja, pikkusydäntä, rodon ja havuja. Yli 30-vuotiaat pihlajat varjostavat aika reippaasti, joten olin hieman epäuskoinen kaikkien kasvien viihtymisestä. Hyvin ovat kuitenkin menneet talvienkin yli, joten varjoisa paikka on suositeltava paikka näille. Lisävarjon etelän suunnasta antaa loppukesästä syystatar, joka komeasti kukkii tien ja puutarhan välillä ojassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe