Miten pärjäätte Basedowin taudin kanssa?

Pullosilmä

Itselleni kamalimmalta tuntuu tämän silmien pullotus. Vieläpä kun ei tiedä, kuinka pahaksi tämä voi mennä...

14

11115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merja

Mites sulla toi basedown ilmenee,siis millaset oireet?
      Mulla on todettiin kilpparin liikatoiminta basedown(silloin ei ollut mitn oireita joita olisin itse huomannut,lääkärin mielestä ilmeisesti "pullotti") muutama vuosi sitten ja kun ei lääkehoito tepsinyt liikatoimintaan niin sain radiojodihoidon jonka vuoksi meni kaikki ihan sekaisin...Tällä hetkellä mulla on vajaatoimintaa,thyroxinia 1,5 tabua/päivä.

Nyt labrat alkaa pikkuhiljaa näyttää normaalilta vaikka onkin viimeisen vuoden aikana heitellyt.
      Oireet ei kyllä ole parantuneet oikeastaan yhtään ja nyt lisänä silmiä turvottaa ihan älyttömästi(etenkin aamuisin)sekä vasemmassa silmässä tuntuu takana aina silloin tällöin kummallinen pistos(läkäri ei ottanut mitn kantaa asiaan).Lisäksi silmien kuivuminen,vuotaminen sekä jatkuva roskan tunne ärsyttää...

• Seppo

Moi Merja,

Itselläni oli noita samoja silmäoireita
        muutama vuosi sitten, ja 8 tunnin päivittäinen
        näyttöpäätteen tuijottaminen pahensi asiaa.
        Olen kuitenkin saanut oireet kuriin energiahoidoilla puhdistamalla silmien aluetta.
        Lopullisesti asian tärkeyden osoitti vajaa
        4-vuotias poikani n. kuukausi sitten, kun valitti
        toista silmäänsä. Sain hoidettua vaivan pois, eikä
        ole uusiutunut. En usko kilpirauhasongelmaan
        hänen tapauksessaan, vaan syyt olivat muualla.
        Itseltäni hoidan silmiä lähes päivittäin, ja
        ovat nyt oireettomat, kestävät myös näyttöpätteen
        rasituksen.
        Jos kiinnostaa kokeilla, niin kirjoittele
        sähköpostiosoitteeseeni [email protected].

• merja
        Seppo kirjoitti:

Moi Merja,

Itselläni oli noita samoja silmäoireita
        muutama vuosi sitten, ja 8 tunnin päivittäinen
        näyttöpäätteen tuijottaminen pahensi asiaa.
        Olen kuitenkin saanut oireet kuriin energiahoidoilla puhdistamalla silmien aluetta.
        Lopullisesti asian tärkeyden osoitti vajaa
        4-vuotias poikani n. kuukausi sitten, kun valitti
        toista silmäänsä. Sain hoidettua vaivan pois, eikä
        ole uusiutunut. En usko kilpirauhasongelmaan
        hänen tapauksessaan, vaan syyt olivat muualla.
        Itseltäni hoidan silmiä lähes päivittäin, ja
        ovat nyt oireettomat, kestävät myös näyttöpätteen
        rasituksen.
        Jos kiinnostaa kokeilla, niin kirjoittele
        sähköpostiosoitteeseeni [email protected].

Millä hoidoilla?
        Mulla ei ole sähköpostia nyt käytössä,pitäs avata uusi kuhan kerkeää.

• Seppo
        merja kirjoitti:

Millä hoidoilla?
        Mulla ei ole sähköpostia nyt käytössä,pitäs avata uusi kuhan kerkeää.

Hoitomenetelmällä ei ole virallista nimeä,
        mutta on käytännössä negatiivisten energioiden
        puhdistusta.

Olen harrastanut erilaisia Reikihoitoja muutaman
        vuoden,mutta Reikissähän ei puhdisteta,joten
        en katsonut sitä sopivaksi niinkin herkälle
        alueelle kuin silmät.

Toissa yönä silmät alkoivat taas oireilla, kutisivat ja punoittivat.
        Alan olla varma siitä, että silmät toimivat puhdistuskanavina, kuten jalat ja käsivarret.
        Näin ainakin modernissa vyöhyketerapiassa.

Silmien takana on näköchakrat (energiakeskukset),
        joiden puhdistaminen on tärkeää kyseisten oireiden yhteydessä.
        Kun ne menevät pahasti tukkoon, niin oireina ilmenee myöskin särkyä silmien takana, pahimmillaan hyvinkin voimakasta.

Muutaman minuutin puhdistushoito yöllä auttoi,
        nyt on mennyt taas hyvin.
        Tämän kertainen oireilu johtui edellisillan
        voimakkaasta itsehoidosta, jossa puhdistin
        perimääni.
        Vapautuneet energiat näissä puhdistushoidoissa
        purkautuvat jalkojen ja käsivarsien kautta,
        ja näköjään osittain myös silmien kautta.

Sähköpostiosoitteessani oli näköjäänvirhe, sorry.
        Korjattu osoite näkyy nyt klikkaamalla kyseistä
        kohtaa.

-Seppo-

• hennele

joo radiojodi hoidon takia mullakin meni silmät.pullottaa ja tollotaa tosi pahasti,vuotaa särkee punaset ja luomet aivan turvoksissa.magneettikuvat otettu monta kertaa,silmän lihakset ovat tulehtunut ja turvonneet,tässä taistellaan jo kolmatta vuotta,ikävä homma tämä on kyllä.koitetaan jaksaa.kortisonia aika rankasti saanu ja myös näkyy ropassakin.

• samppis

missä sinua hoidetaan?minun silmä oireet kyllä vakavasti otettu ja kuljen hoidoissa yliopiston sairaalassa,tk.n lääkäri ei tiennyt mitään tästä taudista ja myönsi kyllä.tärkeintä että näkö pysyy kun silmät pullistuvat voi näkähermo joutua puristuksiin,näkö voi mennä.silloin ne leikkaa heti silmät ja yrittävät vapauttaa näkö hermon.käyttäkää ihmeessä silmän kostutus tippoja,silmä vuotaa sitä enempi mitä kuivempi se on,myös kannattaa suojata aurinkolta ja tuulelta minkä pystyy.ikävää taistella silmien kanssa vaadi kunnon hoitoa.pärjäile

• pullo"punasilmä

Kovasti kärsivällisyyttä ainakin ekaksi, itse olen 6.vuotta taistellut silmien kanssa , tällä hetkellä pärjäilen jotenkuten. Kaiken maailman hoitojen ja leikkausten jälkeen. Käytä nyt ainakin kostutustippoja ehdottomasti, itse laitan muutaman tunnin välein. Älä polta tupakkaa.

On vain pakko hyväksyä että ulkonäkö on muuttunut, enkä tule saamaan takaisin entisiä silmiäni koskaan. Radiojodihoidosta mullakin kaikki tämä riemu" repesi.. Kovasti jaksamista =)

• hirvittää
        hennele kirjoitti:

joo radiojodi hoidon takia mullakin meni silmät.pullottaa ja tollotaa tosi pahasti,vuotaa särkee punaset ja luomet aivan turvoksissa.magneettikuvat otettu monta kertaa,silmän lihakset ovat tulehtunut ja turvonneet,tässä taistellaan jo kolmatta vuotta,ikävä homma tämä on kyllä.koitetaan jaksaa.kortisonia aika rankasti saanu ja myös näkyy ropassakin.

Jessus!

Kamalaa kuulla, että aika useinkin basedowilaisille annetaan radiojodihoito, vaikka se on täysin kontroindisoitu, eli ei missään nimessä sitä saa antaa, jos basedow!!! Se pahentaa silmäoireita! Tämä lukee missä tahansa perusoppaassa basedowiin liittyen, joten en tajua, että lääkärit ei sitä tiedä!

• ihmetteliä
        hirvittää kirjoitti:

Jessus!

Kamalaa kuulla, että aika useinkin basedowilaisille annetaan radiojodihoito, vaikka se on täysin kontroindisoitu, eli ei missään nimessä sitä saa antaa, jos basedow!!! Se pahentaa silmäoireita! Tämä lukee missä tahansa perusoppaassa basedowiin liittyen, joten en tajua, että lääkärit ei sitä tiedä!

Mulla todettiin basedowi, ja kilppari oli suurentunut. Tarjottiin toki minullekkin radiojodia mutta kieltäydyin ja sanoin että haluan pitää silmäni, kiitosta vaan. Joten ei muuta kuin leikkuriin kilppari pois ja elinikäiset tyroxit käyttöön jotka muutenkin olisi ollut loppuelämän kaverina. Leikkaus oli nopea ja toipuminen kesti viikon. Se oli siinä. Ei mitään silmäoireita ja jos ois ollut ni ne ois jäänyt leikkuriin. Eli nyt ei ole basedovia mutta joo joudun syömään tyroksia jota oisin muutenkin joutunut syömään. Silmät ja arvot ok. kerran vuoteen käyn labrassa ja 4kertaa vuoteen apteekissa hakemassa lääkkeet.

• gravesin tauti
        hirvittää kirjoitti:

Jessus!

Hei en oo ite kuullut tota, että basedowin taudissa ei saa antaa radiojodihoitoa!!!! Mistä siitä saisi informaatiota. Mulla nimittäin kanssa tuo basedowin tauti, ei vielä noita silmäoireita. Tablettihoito menossa tyrazol ja thyroxin. Kilpirauhasen liikatoiminta todettiin vuosi sitten kesällä ja myöhemmin se tarkentui basedowin taudiksi.

• tak

Minullakin on ollut sama tauti, silmät tosiaankin kuivaa herkästi, ja myöskin vuotaa vettä, eikä siedä tuulta.. Itse jouduin käymään säännöllisesti silmälääkärillä, joka mittasi kuinka paljon silmät ovat "pullistuneet".. minullakin oli aamuisin toinen silmä tosi turvoksissa, riippuen kummalla kyljellä nukuin. Nyt on kolme vuotta sitten leikattu kilpirauh. pois ja samantien tuli vajaatoim. jota sitten lääkkeillä hoidellaan.. tasapaino alkaa nyt löytyä, viimeinkin.. huonovointisuus on parantunut, joten eiköhän tämän kanssa pärjää. Silmät ei palaa kokonaan entiselleen, mutta ei ne enää ole niin ulkonevat kuin jossain vaiheessa oli..

• vm.-79

Itselläni puhkesi liikatoiminta -01, ensimmäisen raskauden jälkeen ja paranikin vuodessa ja lopetin lääkityksen ja luulin jo päässeeni eroon koko riesasta.. Kunnes puolisen vuotta sitten kun sain toisen lapseni, se puhkesi taas. Ja totta kai Basedowin tauti myös. Silmät ovat todella huonossa kunnossa, siis ulkoapäin ei pahemmin mitään näy mutta kipu on kova ja välillä näkö sumenee. Silmissä jatkuvasti limaa ja ne kirvelevät ja verestävät. Olen tarkka ulkonäöstäni ja olen aina tykännyt että silmäni ovat kauniit jne, mutta tällä hetkellä yläluomet ovat turvoksissa ja olo on kauhea. Olen leikkausjonossa ja kilpirauhanen poistetaan n.puolen vuoden kuluttua. Pelkään että sitten saan vajaatoiminnan ja lihon ja turpoan ym. Onhan maailmassa vakavampiakin sairauksia mutta ei tämä kyllä kivaakaan ole..

• Ninni

Pari vuotta sitten leikattiin kilppari ja nyt oon vajaatoimintainen. Liikatoiminta ja Basedow huomattiin jo v. -97. Silmät oli jo silloin ulkonevat. Luomiturvotusta on jonkun verran ja oikea silmä on toista silmää selvästi ulkonevampi. Oikean silmän takana on usein kipua ja kaksoiskuviakin on. Muuten monet oireet on jo lieventyneet. Valonarkuutta ja vuotoa on enää harvemmin.

Pullotus kyllä harmittaa hiukan, kun ihmiset tuppaa tuijottamaan. Nuorelle naiselle on aika kova paikka olla poikkeavan näköinen... Muuten oon yrittänyt sopeutua silmiini, kun ei niille oikein mitään voi. Pääasia on, että niillä näkee. :)

• .............................................

Hyvät ihmiset ! Ottakaa lisäravinteita. Lukekaa esim. Tolonen guuglesta. Minä otan Carnomax ja Ubikinon Q10. Benfotiamin. Lukekaapa näista... Sittenhän tämä omega .. tärkein ehkä Carnosiini solujen uudistaja ..ja huomaan Ubikinon Q10 silmät auttanut niihin ja ne kostutustipat ilta ja aamu ja yöllä voi laittaa jos herää käymäs juomas vettä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe