Diagnoosi skitsofrenia

Anonyymi-ap

Hoitaja ja nykyinen lääkäri on pitänyt dg:n kun minulla on pelkoja terveydentilastani.silloin tällöin...kun on oikeasti terveysongelmia-liioittelen niitä.
Itse entisenä mt-hoitajana nimeän itseni paniikkihäiriöpotilaaksi ennemmin.mitään harhoja minulla ei ole ellei näitä terveyteenliittyviä harhaluuloja lasketa.

38

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ps.eräs lääkäri viimeisessä sairaalan tapaamisessa 9 vuotta sitten määritteli mut myöskin paniikkihäiriötapaukseksi ihan paperilla jonka nykyinen lääkärini ja minä saimme.
      Mitäs teen?neuvoja?

      • Anonyymi

        Sähköhoito auttaa skitsofreniaan paremmin kuin ahdistukseen
        ahdistuksen hoidossa turvaudutaan terapiaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköhoito auttaa skitsofreniaan paremmin kuin ahdistukseen
        ahdistuksen hoidossa turvaudutaan terapiaan

        mulla käytössä essitalopraami, terapia

        nyt oireet poistuneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla käytössä essitalopraami, terapia

        nyt oireet poistuneet

        Hyvä, jos ei ole oireita. Ehkäpä tuo lääkitys on auttanut asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, jos ei ole oireita. Ehkäpä tuo lääkitys on auttanut asiassa.

        Ilman lääkehoitoa skitsofrenia yleensä pahenee koko aikuisiän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman lääkehoitoa skitsofrenia yleensä pahenee koko aikuisiän

        Essitalopraami ei taida olla psykoosilääke, eli ei myöskään hyvä lääke skitsofrenian hoidossa.
        Eikö se ole jokin mielialalääke tuo ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essitalopraami ei taida olla psykoosilääke, eli ei myöskään hyvä lääke skitsofrenian hoidossa.
        Eikö se ole jokin mielialalääke tuo ?

        totta. ei ole psykoosilääke


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totta. ei ole psykoosilääke

        Masennukseenhan sitä enemmänkin käytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman lääkehoitoa skitsofrenia yleensä pahenee koko aikuisiän

        Lääkehoito ei takaa etteikö skitsofrenia pahentuisi. On myös tutkittu että lääkkeet eivät estä relapseja (= psykoosin uusiutumista) kokonaan.


    • Anonyymi

      Ps2. Aloittaja tässä vielä...lisään vielä että en tarkkaile itseäni mitenkään..nyt on tunne että jos täällä on joku selväjärkinen joka arvioi kirjoituksiani...mitä toivon...En kerrokkaan sitä mitä itse ajattelen tästä vaan pysyttelen siinä mitä palautetta olen hoitohenkilökunnalta saanut.elikkä:mulla on vaan tää yksi oire sairaudenpelko. Että sairastun syöpään joka tappaa mut..
      Lamauttava karmeantuntuinen pelko.yritän siinä ajatella että joo se on harhaluulo.muutenkin ajattelen kaikesta sitä pahinta mikä ruokkii niitä ns.kohtauksia.
      Akuutti psykoosi jatkuvana tilana on väistynyt niin että pystyn täysin muuten normaaliin elämään paitsi että mut laitettiin 11v.sitten eläkkeelle joten töihin mua ei näillä papereilla kukaan huoli.

      • Anonyymi

        Luulisin että se on aika yleistä tuo sairauden pelko , kun korona alkoi niin pelkäsin minäkin kovasti että saan sen . Mielikuvitus käynnistää usein pelon että saa paniikin .
        Joten luulen että sinulla on ainoastaan se paniikki juttu joka vaivaa En usko että on skitsofreniaa . Onko lääkärisi nuori ? Sinulla on kokemusta potilaista tällä alalla ja tiedät iha; varmasti itse ettei ainulla ole muuta kun paniikki ja sitä nyt on vähän jokaisella aina välillä pelko on todella suuri silloin kun olotila on päällä . Kuten tiedät niin nämäkin tilat menevät ohi aikanaan , SSRI on auttanut monia ja toiset yrittävät omilla konsteillaan. Seiso oman mielipiteesi takana se on ainut oikea .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisin että se on aika yleistä tuo sairauden pelko , kun korona alkoi niin pelkäsin minäkin kovasti että saan sen . Mielikuvitus käynnistää usein pelon että saa paniikin .
        Joten luulen että sinulla on ainoastaan se paniikki juttu joka vaivaa En usko että on skitsofreniaa . Onko lääkärisi nuori ? Sinulla on kokemusta potilaista tällä alalla ja tiedät iha; varmasti itse ettei ainulla ole muuta kun paniikki ja sitä nyt on vähän jokaisella aina välillä pelko on todella suuri silloin kun olotila on päällä . Kuten tiedät niin nämäkin tilat menevät ohi aikanaan , SSRI on auttanut monia ja toiset yrittävät omilla konsteillaan. Seiso oman mielipiteesi takana se on ainut oikea .

        Kiitos!


    • Anonyymi

      Aloittajalle sellaset terveiset että älä liikaa takerru diagnoosiin jonka olet saanut.Minäkin olen saanut diagnoosin.Tosin minulle ei ole perusteltu sitä koskaan. Ainoa perustelu oli kun en halunnut mennä klubitalolle niin se teki minusta erikoisen ja sen takia en sovellu työyhteisöön. Jos olisin mennyt klubitalolle istumaan niin en olisi saanut diagnoosia. Lääkärin sana on laki ja lääkärin käskyjä on toteltava koska jos ei tottele niin lääkäri ei tykkää tulla torjutuksi. Kuntosalille menin lääkärin käskystä sen takia koska kuntosali sijaitsi kotini lähellä. Ja kyllä minä jouduin maksamaan siitä vaikka lääkäri oli minut sinne määrännyt.

      Diagnoosi seuraa mua kuolemaan asti. Välillä kun olen asioinut terveyskeskuksessa niin diagnoosi ollut remissiossa ja sitten seuraavalla kerralla minulla onkin sitten diagnoosi päällä.

      Oireitahan lääkäreitten ei tarvitse potilaskertomukseen laittaa vaan saavat laittaa diagnoosin ilman että on sanallakaan perusteltu saatika potilaan oireita kerrottu.

      Olen yrittänyt saada niitä oireita potilaskertomuksiin mutta kun suomen laki on sellanen ettei se ole pakollista. Näin sanoi mulle potilasasiamies ja luin myöhemmin netistä että näin se on. Olet sairas ilman oireita. Diagnoosi on remissiossa aina ollut kun hoitaja tai lääkäri ei voi verrata nykyistä tilannetta vuosien takaiseen koska kun niitä oireita ei ole kirjattu niin ei voida verrata mihinkään. Itse näkisin tärkeänä vaikka laissa ei ole määrätty,että potilaan diagnoosin oireita kirjoitettaisiin potilaskertomukseen.

      • Anonyymi

        Toivottavasti pääset lääkkeistä eroon, silloin terveys ja elämänilo palaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti pääset lääkkeistä eroon, silloin terveys ja elämänilo palaavat.

        Toivottavasti pääset sairaudesta eroon, sillä ei ole varsinaisesti väliä syökö lääkkeitä vai ei, koska ne ei ole samanlainen itseisarvo kun muuten mukiinmenevä elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti pääset sairaudesta eroon, sillä ei ole varsinaisesti väliä syökö lääkkeitä vai ei, koska ne ei ole samanlainen itseisarvo kun muuten mukiinmenevä elämä.

        Mulla on ketipinor ja tenox ja masennuslääke,levozin ja perazin.yksityislääkäri kirjoitti masennuslääkkeen joka ei ole yhteensopiva levozinin kanssa.
        Pyysin itse levozinin kun siitä oli juttuja että se lääke tuntuu kunnolla. Peratziniä ehdotin itse myös kun risperdalista tuli voimakkaita sivuoireita.
        Ketipinorlääke..siihen ja muihinkin olen koukussa.vaikkei niihin pitäisi jäädä koukkuun.mutta olen kuullut ent.hoitajakollegoilta että jos ne jättää ykskaks omin luvin pois voi jopa kuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ketipinor ja tenox ja masennuslääke,levozin ja perazin.yksityislääkäri kirjoitti masennuslääkkeen joka ei ole yhteensopiva levozinin kanssa.
        Pyysin itse levozinin kun siitä oli juttuja että se lääke tuntuu kunnolla. Peratziniä ehdotin itse myös kun risperdalista tuli voimakkaita sivuoireita.
        Ketipinorlääke..siihen ja muihinkin olen koukussa.vaikkei niihin pitäisi jäädä koukkuun.mutta olen kuullut ent.hoitajakollegoilta että jos ne jättää ykskaks omin luvin pois voi jopa kuolla.

        Mulla on ketipinor ja peratsin ollut jo pitkään unettomuuteen. Mä haluisin unitutkimuksiin mutta ei ole rahaa mennä. Mä tiedän kokemuksesta jos en ota lääkkeitä niin mä en nuku yhtään. Se yhden vuorokauden valvominen on ihan järjetöntä. Mielummin nukun lääkkeillä kun kuuntelen kellon tikitystä yöllä. Se aika menee muuten todella hitaasti varsinkin kun sä et ole esim netissä vaan sä vaan makaa silmät auki sängyssä ja ootat vaan että aika menee eteenpäin. mulla veresti molempien silmien valkuaiset puolentoista vuorokauden valvomisesta . Vaikka lääkkeet ei ole unilääkkeitä niin kyllä niillä ns taju lähtee aika nopeesti kun ne ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ketipinor ja tenox ja masennuslääke,levozin ja perazin.yksityislääkäri kirjoitti masennuslääkkeen joka ei ole yhteensopiva levozinin kanssa.
        Pyysin itse levozinin kun siitä oli juttuja että se lääke tuntuu kunnolla. Peratziniä ehdotin itse myös kun risperdalista tuli voimakkaita sivuoireita.
        Ketipinorlääke..siihen ja muihinkin olen koukussa.vaikkei niihin pitäisi jäädä koukkuun.mutta olen kuullut ent.hoitajakollegoilta että jos ne jättää ykskaks omin luvin pois voi jopa kuolla.

        " Se lääke tuntuu kunnolla "
        Niin kuin millä tavalla se tuntuu, ja miten sen pitäisi tuntua ?
        Itse söin Levozinia vuosia sitten ja olin jatkuvasti aivan " kuutamolla ", eli ei ollut hyvä lääke.
        En ole koskaan kuullut, että joku olisi kuollut lääkitysten lopettamisen takia, mutta pahoja vieroitusoireita, aina psykoosiin saakka, voi kyllä tulla. Ehkä itsekin sen tajuat, jos olet entinen hoitaja kyseisellä alalla.

        Mietin tuota skitsofrenia-diagnoosiasi, kun sinulla on luuloja vakavista sairauksista.
        Esim. harhaluuloisuushäiriö kuuluu psykoosisairauksiin, se ei ole varsinaisesti skitsofreniaa.
        Paniikkihäiriön olen käsittänyt vähän eri tavalla, siihen ei taida kuulua luuloja jostain olemattomista asioista.
        En tosin ole ammattilainen, itsekin potilaspuolella aikoinaan ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Se lääke tuntuu kunnolla "
        Niin kuin millä tavalla se tuntuu, ja miten sen pitäisi tuntua ?
        Itse söin Levozinia vuosia sitten ja olin jatkuvasti aivan " kuutamolla ", eli ei ollut hyvä lääke.
        En ole koskaan kuullut, että joku olisi kuollut lääkitysten lopettamisen takia, mutta pahoja vieroitusoireita, aina psykoosiin saakka, voi kyllä tulla. Ehkä itsekin sen tajuat, jos olet entinen hoitaja kyseisellä alalla.

        Mietin tuota skitsofrenia-diagnoosiasi, kun sinulla on luuloja vakavista sairauksista.
        Esim. harhaluuloisuushäiriö kuuluu psykoosisairauksiin, se ei ole varsinaisesti skitsofreniaa.
        Paniikkihäiriön olen käsittänyt vähän eri tavalla, siihen ei taida kuulua luuloja jostain olemattomista asioista.
        En tosin ole ammattilainen, itsekin potilaspuolella aikoinaan ollut.

        Joo mä taisin kirjoittaa että ne on ainoita harhaluuloja..mutta pelkokohtausia ne on.tulee paniikki,ei pysty ajattelemaan kunnolla mutta että olo muuttuisi paremmaksi yritän hokea itselleni että tää on vaan luulosairautta.harhaluuloa..se on vaan että kohtaus helpottaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti pääset lääkkeistä eroon, silloin terveys ja elämänilo palaavat.

        Ei kaikki voi elää lääkkeittä mielenterveydellisissä asioissa. Itse tulen syömään lääkkeitä koko loppuelämäni, jotta pystyisin mahdollisimman normaaliin elämään. Lääkärin antamien diagnoosien liika tuijottaminen on pahasta. Täytyy keskittyä vaikka lähipiiriin, eikä itseensä.


    • Anonyymi

      Jaa. Kysy suoraan siltä hoitajaltasi mistä on kysymys. Niin mä tein muutamankin kerran ja hän vastasi että sairaudenpelko vaan.ei muita oireita.
      Oireet sopivat myös paniikkihäiriöön...

      • Anonyymi

        Vuonna yksi ja kaksi tuollaisia pelkoja nimitettiin hysteriaksi. Siis kauan sitten, kun lääketiede eikä psykiatria olleet vielä kovin edistyneet.


    • Anonyymi

      paniikkihäiriöön kuuluu kuoleman pelko ja se että pelkää syöpään kuolemista on aika lähellä kuoleman pelkoa

      • Anonyymi

        Kyllä joo se on kuoleman ja vakavansairauden pelkoa ns.kohtauksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä joo se on kuoleman ja vakavansairauden pelkoa ns.kohtauksia

        Mulla on ollut 32 vuotta kuolemanpelkoa eli sain 15 vuotiaan pahan paniikkikohatuksen keskellä yötä. Jouduttiin lähtee päivystykseen. Siitä lähtien mä olen pelännyt kuolemaa. Olen saanut varmaan alle 10 pahaan paniikkikohtausta ja osalle joduttu soittaa hätäkeskukseen. Pari kertaa aikuisiällä joutunut lähtee päivystykseen.

        vuodesta 2000 olen syönyt unettomuuteen lääkkeitä. Välillä vieläkin joskus herään yöllä ajattelee kuolemaa. Eniten mua pelottaa elävältä hautaaminen.

        Onneks harvoin herään niin että tulee ahdistukohtaus. Sen takia olen tyytyväinen että lääkkeillä nukkuu hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut 32 vuotta kuolemanpelkoa eli sain 15 vuotiaan pahan paniikkikohatuksen keskellä yötä. Jouduttiin lähtee päivystykseen. Siitä lähtien mä olen pelännyt kuolemaa. Olen saanut varmaan alle 10 pahaan paniikkikohtausta ja osalle joduttu soittaa hätäkeskukseen. Pari kertaa aikuisiällä joutunut lähtee päivystykseen.

        vuodesta 2000 olen syönyt unettomuuteen lääkkeitä. Välillä vieläkin joskus herään yöllä ajattelee kuolemaa. Eniten mua pelottaa elävältä hautaaminen.

        Onneks harvoin herään niin että tulee ahdistukohtaus. Sen takia olen tyytyväinen että lääkkeillä nukkuu hyvin.

        Miksi olet alkanut pelätä jotain kuolleena hautaamista ?
        Sellaista kun ei oikeassa elämässä tapahdu, kuolleet haudataan.
        Onko tullut yritettyä miettiä, mikä on saanut noita pelkoja aikaan, koska jostain ne kumpuavat ? Ei ne tule kuin salama kirkkaalta taivaalta, vaan joku ne aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet alkanut pelätä jotain kuolleena hautaamista ?
        Sellaista kun ei oikeassa elämässä tapahdu, kuolleet haudataan.
        Onko tullut yritettyä miettiä, mikä on saanut noita pelkoja aikaan, koska jostain ne kumpuavat ? Ei ne tule kuin salama kirkkaalta taivaalta, vaan joku ne aiheuttaa.

        Silloin kun mä olen saanut paniikkikohtauksia niin ne on alkaneet vatsakivusta jolloin kipu on säteillyt rintaan ja rintaan on sattunut. mikään asento ei ole auttanut . Kylmä hiki tullut ja yrittänyt vaan kestää sen rintakivun. Mulla ei sinänsä sellaista paniikkikohtausta ole tullut mikään on vaan psyykkistä vaan aina on liittynyt rintakipu. Ja silloin kun se rintakipu on tullut niin on tullut tunne että taju lähtee koska se kipu on ollut sietämätöntä. kerran päivystyksessä jouduin pyytää koko ajan särkylääkettä rintakipuun. eli mulla on kokemusat siitä miltä tuntuu kun taju on lähtemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun mä olen saanut paniikkikohtauksia niin ne on alkaneet vatsakivusta jolloin kipu on säteillyt rintaan ja rintaan on sattunut. mikään asento ei ole auttanut . Kylmä hiki tullut ja yrittänyt vaan kestää sen rintakivun. Mulla ei sinänsä sellaista paniikkikohtausta ole tullut mikään on vaan psyykkistä vaan aina on liittynyt rintakipu. Ja silloin kun se rintakipu on tullut niin on tullut tunne että taju lähtee koska se kipu on ollut sietämätöntä. kerran päivystyksessä jouduin pyytää koko ajan särkylääkettä rintakipuun. eli mulla on kokemusat siitä miltä tuntuu kun taju on lähtemässä.

        Minkälaisissa tilanteissa ne kohtaukset tulee ?
        Oletko yksin kotona, vai jossain sosiaalisessa tilanteessa ?
        Tuleeko ne iltaisin nukkumaan mennessä, tai yöllä ?
        Onko jokin ahdistava ajatus mielessä silloin kun kohtaus alkaa, eli osaatko yhdistää sitä mihinkään, ajatukseen tai tekemiseen, tai johonkin tunteeseen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisissa tilanteissa ne kohtaukset tulee ?
        Oletko yksin kotona, vai jossain sosiaalisessa tilanteessa ?
        Tuleeko ne iltaisin nukkumaan mennessä, tai yöllä ?
        Onko jokin ahdistava ajatus mielessä silloin kun kohtaus alkaa, eli osaatko yhdistää sitä mihinkään, ajatukseen tai tekemiseen, tai johonkin tunteeseen ?

        Kotona on tullut ainakin pari kertaa. Kerran heräsin aamulla rintakipuun. Jolloin soitin hätäkeskukseen. Vaikka se rintakipu vaan kesti ehkä 5 minuuttia niin mulle se tuntu ikuisuudelta. Muutaman kerran rintakipua on tullut kaverin luona. Mutta se vaatii sen vatsakivun ja sen kivun säteilyn rintaan. Silloin kun sain kohtauksen kaverilla niin mähän pyörin pitkin kaverin kämppää ja parvekkeella yritin ottaa happea mutta ei mitään apua. Hätäkeskukseen soitto oli ihan järkyttävää kun ei pystynyt puhumaan sen kivun takia.

        Yöllä ei onneks ole tullut mutta muistan sen kerran kun aamulla heräsin rintakipuun.

        En tiedä ymmärsitkö mutta mulla se kohtaus ei johdu psyykkeestä vaan fyysisestä rintakivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotona on tullut ainakin pari kertaa. Kerran heräsin aamulla rintakipuun. Jolloin soitin hätäkeskukseen. Vaikka se rintakipu vaan kesti ehkä 5 minuuttia niin mulle se tuntu ikuisuudelta. Muutaman kerran rintakipua on tullut kaverin luona. Mutta se vaatii sen vatsakivun ja sen kivun säteilyn rintaan. Silloin kun sain kohtauksen kaverilla niin mähän pyörin pitkin kaverin kämppää ja parvekkeella yritin ottaa happea mutta ei mitään apua. Hätäkeskukseen soitto oli ihan järkyttävää kun ei pystynyt puhumaan sen kivun takia.

        Yöllä ei onneks ole tullut mutta muistan sen kerran kun aamulla heräsin rintakipuun.

        En tiedä ymmärsitkö mutta mulla se kohtaus ei johdu psyykkeestä vaan fyysisestä rintakivusta.

        Jos se on fyysistä, niin kai se on tutkittu, mikä sen mahtaa aiheuttaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on fyysistä, niin kai se on tutkittu, mikä sen mahtaa aiheuttaa ?

        Joo on tutkittu aina. sekä ambulanssissa ja päivystyksessä. Sydämessä ei ole mitään vikaa. Mutta sitä on aina pelästynyt kun joutunuu tekee töitä että pysyy tajuissaa. Kuitenkaan mikään burana ei auta heti. Kuitenkin se rintakipu kestää sen 5-10 minuuttia mutta siinä kohtauksessa se kestää ikuisuudelta. Koska se rintakipu ei ole mikään pikkukipu. Onneks ei ole moneen vuoteen enää tullut. Enkä niitä halua kokea koska ne kohtaukset pelästyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on tutkittu aina. sekä ambulanssissa ja päivystyksessä. Sydämessä ei ole mitään vikaa. Mutta sitä on aina pelästynyt kun joutunuu tekee töitä että pysyy tajuissaa. Kuitenkaan mikään burana ei auta heti. Kuitenkin se rintakipu kestää sen 5-10 minuuttia mutta siinä kohtauksessa se kestää ikuisuudelta. Koska se rintakipu ei ole mikään pikkukipu. Onneks ei ole moneen vuoteen enää tullut. Enkä niitä halua kokea koska ne kohtaukset pelästyttää.

        No sehän on vain hyvä, jos niitä kipuja ei ole enää vuosiin tullut.


    • Anonyymi

      Jälleen yksi skitso-affektiivinen persoonallisuusshäiriiiö, joka kuljeksii vapaalla jalalla ilman mtdg:tä. Mihin tää maa on menossa? Nwo ajaa a kansan hulluuden partaalle ennen vallankumousta. viva la Revoluzion

    • Anonyymi

      antoiko sen:
      nina paskalammi? et pääse ikinä pois.

      • Anonyymi

        Nyt mun tyttäreni jolla päälääkkeenä sama kuin mulla:perazin,julistettiin terveeksi...eläke loppuu hänellä.
        On kuulemma työkykyinen.
        Ikä on se joka tässä vaikuttaa. Minä olen jo niin vanha ettei kannata satsata.t.aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mun tyttäreni jolla päälääkkeenä sama kuin mulla:perazin,julistettiin terveeksi...eläke loppuu hänellä.
        On kuulemma työkykyinen.
        Ikä on se joka tässä vaikuttaa. Minä olen jo niin vanha ettei kannata satsata.t.aloittaja.

        Mikä diagnoosi hänellä on ja paljon on ikää?


    • Anonyymi

      * skitsofrenia manifesto aleikum *

    • Anonyymi

      SULLA ON VERENMYRKYTYS, EIKÄ SKITSOFRENIA!
      TERVEISIN:
      MALLA JÄRNEFELD.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe