Masennuslääkkeet ei auta

Anonyymi-ap

Olen kokeillut kaiken sorttisia masennus ja ahdistuslääkkeitä. Nyt menossa Venlafaxin sekä Anksilon. Mitkään eivät ole loppupelissä auttaneet. Aina vaan ketuttaa ja ärsyttää. Heräilenkin nykyisin aamuyöstä kolmen, neljän aikoihin. Päiväunia en ole koskaan pystynyt nukkumaan. Ainut lohtu elämässä se, että liikunta auttaa mielialaan. Sekään ei kanna koko päivää vaan illalla valtaa taas ketutus koko elämään! Mitähän pitäisi tehdä. Puheterapiassakin käyn, mutta hyöty kyseenalainen.

20

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne masennuslääkkeet auta jos sun masennukseen on joku konkreettinen syy. Eli ei ne lääkkeet silloin sitä masennuksen syytä poista. Itse söin 23 vuotta sitten masennuslääkkeitä koska ajattelin että se nostaa itsetuntoa ja poistaa luonteenpiirteitä jotka masennuksen aiheutti. Valitettavasti ne lääkkeet ei muuttaneet mun luonnetta.

    • Anonyymi

      Yleisesti terveellinen ruokavalio, välimeren ruokavalio tai pohjoismainen ruokavalio. Suolistobakteeristo luo pääosin mielentilan. Sokerin vähentäminen. Minusta jo omega-3-6, magnesium, d-vitamiini, b-vitamiinit, riittävä kuitu, liikunta, uni voivat auttaa tilanteessa oikeasti rentoutumaan ja lepäämään. Yleiskunnon kohottaminen liikkuen.

      • Anonyymi

        Olet ihmisenä ansainnut sen, että huolehdit itsestäsi mahdollisuuksien mukaan. Pienikin muutos auttaa ja sitten jaksaa tehdä uusia muutoksia myöhemmin. Siitä tunnelmat alkaa vähitellen muuttua.


    • Anonyymi

      Onko sinulla päivärytmi? Päivärytmin pitäminen voi olla erittäin hyväksi unettomuudelle sekä saada päiviin sisältöä, kun vaikkapa joka päivä käyt kävelyllä tiettyyn aikaan, valmistat itsellesi ruoan samaan aikaan ja valmistaudut unille samaan aikaan. Päiväuniakin voi harjoitella, voit mennä vaikka pimeään huoneeseen joka päivä samaan aikaan ja kuunnella vaikka kuulokkeilla jonkun rentoutusnauhan ja pitää silmiä kiinni keskittyen kehosi rentouttamiseen. Sekin voi virkistää vaikkei nukkuisikaan päiväunia.

      Ymmärrätkö mitä on unihygienia ja oletko tutustunut unettomuuden lääkkeettömiin hoitokeinoihin?

      Miten syöt, syötkö aivoterveellisiä juttuja vai yliprosessoitua moskaa?

      Vietätkö ennen nukkumaanmenoa aikaa sinistä valoa tuottavien ruutujen edessä jotka estää melatoniinintuotantoa?

      Teetkö asioita mitkä kasvattavat ahdistusta jota voisit muuttaa? Esim käytät kofeiinia, alkoholia, vaadit itseltäsi liikoja, vietät aikaa ihmisten seurassa jotka lisää ahdistustasojasi?

      Mietitkö päivät pitkät omia asioitasi vai onko sinulla tekemistä?

      Mikä on käsityksesi hyvästä elämästäsi ja miten elämäsi ei ole sitä? Mikä asia estää sinua muuttamasta elämääsi paremmaksi vai onko kyse siitä ettei mikään tunnu miltään?

      Miten kohtaat vastoinkäymisiä? Pystytkö kohtaamaan negatiivisia tunteita ?

      Osaatko tyhjentää hetkeksi pääsi huolista esim meditaatioharjoitukset eli yksinkertaisimmillaan vaikka sitä että käyt kävelyllä, ajatuksia tulee ja menee ja kiinnität ajatusten sijaan huomiota ympäristöön?

      Mitkä asiat saavat aikaan elämässäsi merkityksellisyyden tunnetta, ponnisteletko jotain asiaa kohti?

      Onko ihmissuhteita, hyviä sellaisia?

      Onko jotain energiaimureita elämässäsi jotka vetävät sinua kokoajan alaspäin?

      Oletko menettänyt toivosi elämästä?

      Onko arvomaailmassasi jotain sellaista joka pitää sinua masentuneena esim liiat vaatimukset itseä kohtaan? Huono itsetunto? Pureudu näihin terapiassa.

      Mitä tarkoittaa ketutus?

      Näistä aloittaisin. Ei tarvitse vastata mutta voi itsekseen miettiä.

      • Anonyymi

        Tuossa oli niin monta hyvää pointtia, etten niihin erikseen tartu.

        Olen 66 v. yksin asumuserossa asuva mies. Korkeasti koulutettu. Vietän hyvin säännöllistä, raitista, tervettä elämää. Tavoitteelinen kuntoilu on elämäntapa; treenaan, syön ja nukun (jos pystyn) niin kuin kuuluukin. Näistä tingin hyvin vähän. Olen siis aktiiviliikkuja, luen myös kirjallisuutta ja välillä vaan surffailen netissä. Rentoutua en oikein osaa, sen tunnustan. Televisio on auki vain jos sieltä tulee jotain mielenkiintoista. Lähinnä urheilua, mutta myös jonkin verran dokumentteja.

        Parisuhde, mitä siitä on jäljellä, ei ole toiminut vuosiin ja tänä vuonna olen siihen reagoinutkin. Keskustellut puolisoni kanssa. Nämä keskustelut kääntyvät aika nopeasti syytöksiin minua kohtaan. Milloin en halua auttaa, olen egoisti ja narsisti. En täysin tunnusta noita syytöksiä. Kuskaan puolisoani ja tytärtäni aina kun pyytävät. Heidän luonaan käyn enää muuten harvoin, koska vastaanotto on usein epämieluinen syytöksineen milloin mistäkin. Puolisoni ei löydä itsestään mitään vikaa. Tai ei ainakaan tunnusta. Ne eivät tuota tulosta. Parisuhdeterapia on tilauksessa. Tyttäreni ja poikani kärsivät tästä riitaisasta liitostamme!

        Tiedän että teen väärin kun olen Tinderissä ym., mutta en halua elää loppuelämääni näin. Jotain konkreettista on tehtävä. Kävin kuukausi sitten risteilyllä ja vuoden vaihteessa menossa uudelleen. Se piristi kummasti.

        Kaiken pointti on, että kukaan (nainen) ei hyväksy, kosketa, hyväile, halaa ym. Ketään kenen vieressä käydä nukkumaan. Eikä seksiä ole ollut 12 vuoteen! Tätä tilannetta en kestä ja siksi voin huonosti. Iltaisin pitää käydä kahdeksan jälkeen nukkumaan, kun elämän todellisuus v-taa niin ankarasti. Illat ovat ne kaikkein vaikein hetki. Päivät jotenkin kuluvat, kun on tekemistä.

        Kiitän, että taas kerran saan purkaa itseäni tällä foorumilla. Kukaan ei varmaan osoita minulle naista, itse se on löydettävä.


      • Anonyymi

        Masentunut ei noihin pysty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masentunut ei noihin pysty!

        Minäkin olen sitä mieltä, että enemmän tuolla miehellä taitaa olla ahdistus, eikä masennus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli niin monta hyvää pointtia, etten niihin erikseen tartu.

        Olen 66 v. yksin asumuserossa asuva mies. Korkeasti koulutettu. Vietän hyvin säännöllistä, raitista, tervettä elämää. Tavoitteelinen kuntoilu on elämäntapa; treenaan, syön ja nukun (jos pystyn) niin kuin kuuluukin. Näistä tingin hyvin vähän. Olen siis aktiiviliikkuja, luen myös kirjallisuutta ja välillä vaan surffailen netissä. Rentoutua en oikein osaa, sen tunnustan. Televisio on auki vain jos sieltä tulee jotain mielenkiintoista. Lähinnä urheilua, mutta myös jonkin verran dokumentteja.

        Parisuhde, mitä siitä on jäljellä, ei ole toiminut vuosiin ja tänä vuonna olen siihen reagoinutkin. Keskustellut puolisoni kanssa. Nämä keskustelut kääntyvät aika nopeasti syytöksiin minua kohtaan. Milloin en halua auttaa, olen egoisti ja narsisti. En täysin tunnusta noita syytöksiä. Kuskaan puolisoani ja tytärtäni aina kun pyytävät. Heidän luonaan käyn enää muuten harvoin, koska vastaanotto on usein epämieluinen syytöksineen milloin mistäkin. Puolisoni ei löydä itsestään mitään vikaa. Tai ei ainakaan tunnusta. Ne eivät tuota tulosta. Parisuhdeterapia on tilauksessa. Tyttäreni ja poikani kärsivät tästä riitaisasta liitostamme!

        Tiedän että teen väärin kun olen Tinderissä ym., mutta en halua elää loppuelämääni näin. Jotain konkreettista on tehtävä. Kävin kuukausi sitten risteilyllä ja vuoden vaihteessa menossa uudelleen. Se piristi kummasti.

        Kaiken pointti on, että kukaan (nainen) ei hyväksy, kosketa, hyväile, halaa ym. Ketään kenen vieressä käydä nukkumaan. Eikä seksiä ole ollut 12 vuoteen! Tätä tilannetta en kestä ja siksi voin huonosti. Iltaisin pitää käydä kahdeksan jälkeen nukkumaan, kun elämän todellisuus v-taa niin ankarasti. Illat ovat ne kaikkein vaikein hetki. Päivät jotenkin kuluvat, kun on tekemistä.

        Kiitän, että taas kerran saan purkaa itseäni tällä foorumilla. Kukaan ei varmaan osoita minulle naista, itse se on löydettävä.

        Vaikeitahan nuo asiat ovat, usein se syyttelee joka tuntee itsensä häviäjäksi , ja tietää että itsekkin ehkä on vaikuttanut siihen ettei suhde toimi ,ja juuri se että aina vaan syyttelee on osoitus ettei ole jättänyt asiaa kuten sinä olet tehnyt. Katkeruudella ei voiteta mitään

        Ihmisellä on vaan yksi elämä ja se olisi saatava elää onnellisena ja rakkauteen kuuluu myös molemmin puolineen hyväily ja läheisyys ja seksi . Joten toivon että jatkossa saat elää sellaista elämää että olet onnellinen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masentunut ei noihin pysty!

        Masennuksestakin on eri muotoja toiset voivat todella matkustella siten katkaista huonon olon , kun taas toiset jäävät kotiin hautomaan asioita . Joten masennuksella on monet eri tyylit ihmisessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Masennuksestakin on eri muotoja toiset voivat todella matkustella siten katkaista huonon olon , kun taas toiset jäävät kotiin hautomaan asioita . Joten masennuksella on monet eri tyylit ihmisessä

        Tuo mies luetteli paljon muutakin aktiviteettia elämässään, kuin pelkän matkustelun.
        Tavoitteellista kuntoilua, ym. Masentunut ei kovin usein tavoittele paljon mitään, että voisi paremmin, tai hyvin.


    • Anonyymi

      Vanha siperialainen konsti: jos masentaa niin masenna takaisin! Oblivion stout...

    • Anonyymi

      Tässä ketjussa on harvinaisen paljon hyvää asiaa. Täytyy muistaa että ensimmäinen askel muutoksille omassa elämässä on se vaikein askel. Mielellään sitä askelta siirtää seuraavaan päivään. Täytyy aloittaa heti jostain pienestä asiasta kun suinkin jaksaa. Seuraava muutos on helpompi ja sen tekee jo innoissaan.

      • Anonyymi

        Ensimmäinen askel on kysyä jumlalta rukouksessa neuvoa,

        Paöstat on täynnä evoluutio valheesta tehtyä psyykke teoriaa, vaikka elintå nimeltå psyykke ei ole olemasakaan, joten kaikki psyykke gurut on vain yliviisaita muka toisten ihmisten kehittäjiä evoluutiossa eteenpäin.

        Kaikki se on turhaa.
        Silä vain jumala voi siunata ihmistä
        Ja ilman jumalaa oleva ateisti tuntee elämänsä turhaksi,
        Koska ei tiedä että vain ruumiin jumala tuomitsi kuolevaksi syntiin lankeemuksen jälkeen.
        Iankaiķista, ikuista kuolemassa ruumista erkanevaa jumalan tuomiolle nousevaa sielua, (joka ei ole psyykke) ei koskaan tuomittu kuolemaan,
        Ne jotka on kristuksen verellä pesty saa kirkastetun ylösnousemus ruumìn.
        Ne jotka on saatanan palvojia, rikolisia, kaiken maailman ateisti psyyykke teorioilla ihmisiä eksyttäviä uneksijoita kohtaa tuomio, jokaisesta leimasta joita he ikäänkuin jumalan sijaisina langettavat raskaiksi taakoiksi ihmisten päälle kannettaviksi ja häpäisevät leimoilaan ihmisiä.
        Tuottavat heille valtavat lisälaskut terveyden hoidossa.
        Julkisterveys perustuuu evoluutioon ja se ei hoida henkilöitä joita se itse leimaa oman sadisminsa tähden evolùutiossa kehitys kelvottomaksi eli mielisairaaksi
        Vaikka kehon kivuista, jos piru ei muuta syytä keksi.

        Kaikki nää teoriat on vain suulla tehtyä valhetta,
        On päivän selvää että tallainen leimari yhteiskunta voi huonosti.

        Ja on päivän selvää että ihmisten hyvin vointi paranee kerralla jos evoluutio ja sen laimari psykiatrit kielletään järkyttänä valheena ja ihmisen sielun elämän hyvin voinnin tuholaisina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen askel on kysyä jumlalta rukouksessa neuvoa,

        Paöstat on täynnä evoluutio valheesta tehtyä psyykke teoriaa, vaikka elintå nimeltå psyykke ei ole olemasakaan, joten kaikki psyykke gurut on vain yliviisaita muka toisten ihmisten kehittäjiä evoluutiossa eteenpäin.

        Kaikki se on turhaa.
        Silä vain jumala voi siunata ihmistä
        Ja ilman jumalaa oleva ateisti tuntee elämänsä turhaksi,
        Koska ei tiedä että vain ruumiin jumala tuomitsi kuolevaksi syntiin lankeemuksen jälkeen.
        Iankaiķista, ikuista kuolemassa ruumista erkanevaa jumalan tuomiolle nousevaa sielua, (joka ei ole psyykke) ei koskaan tuomittu kuolemaan,
        Ne jotka on kristuksen verellä pesty saa kirkastetun ylösnousemus ruumìn.
        Ne jotka on saatanan palvojia, rikolisia, kaiken maailman ateisti psyyykke teorioilla ihmisiä eksyttäviä uneksijoita kohtaa tuomio, jokaisesta leimasta joita he ikäänkuin jumalan sijaisina langettavat raskaiksi taakoiksi ihmisten päälle kannettaviksi ja häpäisevät leimoilaan ihmisiä.
        Tuottavat heille valtavat lisälaskut terveyden hoidossa.
        Julkisterveys perustuuu evoluutioon ja se ei hoida henkilöitä joita se itse leimaa oman sadisminsa tähden evolùutiossa kehitys kelvottomaksi eli mielisairaaksi
        Vaikka kehon kivuista, jos piru ei muuta syytä keksi.

        Kaikki nää teoriat on vain suulla tehtyä valhetta,
        On päivän selvää että tallainen leimari yhteiskunta voi huonosti.

        Ja on päivän selvää että ihmisten hyvin vointi paranee kerralla jos evoluutio ja sen laimari psykiatrit kielletään järkyttänä valheena ja ihmisen sielun elämän hyvin voinnin tuholaisina

        Toiset uskoo jumalaan, toiset psyykeen, kuka mihinkin.....
        Olen ateisti, enkä tunne elämääni yhtään turhaksi, turhiakin asioita on tosin joskus tullut tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen askel on kysyä jumlalta rukouksessa neuvoa,

        Paöstat on täynnä evoluutio valheesta tehtyä psyykke teoriaa, vaikka elintå nimeltå psyykke ei ole olemasakaan, joten kaikki psyykke gurut on vain yliviisaita muka toisten ihmisten kehittäjiä evoluutiossa eteenpäin.

        Kaikki se on turhaa.
        Silä vain jumala voi siunata ihmistä
        Ja ilman jumalaa oleva ateisti tuntee elämänsä turhaksi,
        Koska ei tiedä että vain ruumiin jumala tuomitsi kuolevaksi syntiin lankeemuksen jälkeen.
        Iankaiķista, ikuista kuolemassa ruumista erkanevaa jumalan tuomiolle nousevaa sielua, (joka ei ole psyykke) ei koskaan tuomittu kuolemaan,
        Ne jotka on kristuksen verellä pesty saa kirkastetun ylösnousemus ruumìn.
        Ne jotka on saatanan palvojia, rikolisia, kaiken maailman ateisti psyyykke teorioilla ihmisiä eksyttäviä uneksijoita kohtaa tuomio, jokaisesta leimasta joita he ikäänkuin jumalan sijaisina langettavat raskaiksi taakoiksi ihmisten päälle kannettaviksi ja häpäisevät leimoilaan ihmisiä.
        Tuottavat heille valtavat lisälaskut terveyden hoidossa.
        Julkisterveys perustuuu evoluutioon ja se ei hoida henkilöitä joita se itse leimaa oman sadisminsa tähden evolùutiossa kehitys kelvottomaksi eli mielisairaaksi
        Vaikka kehon kivuista, jos piru ei muuta syytä keksi.

        Kaikki nää teoriat on vain suulla tehtyä valhetta,
        On päivän selvää että tallainen leimari yhteiskunta voi huonosti.

        Ja on päivän selvää että ihmisten hyvin vointi paranee kerralla jos evoluutio ja sen laimari psykiatrit kielletään järkyttänä valheena ja ihmisen sielun elämän hyvin voinnin tuholaisina

        No jo taas löysi tuokin tänne saarnaamaan


    • Anonyymi

      Teet siis itsellesi kemiaĺisen epätasapainon, syömällä psykiatrien myrkkyjä, ja ihmmettelet että on aina uusia vaivoja, jotka tekee pollereiden tekemä kemiallinen epätasapaino.

      Uskotko oikeasti että suulla tehty psykiatrian vale tiede on mitään muuta kuin rahan kuppaamista kelalta big farmalle sinun kehoasi tuotantovälineenå käyttäen.

      Täysin härskiå ja laissa kiellettävää ihmisiä vahingoittavaa kemiallista puoskarointia psykiatria on ja rikollista ihmisoikeus rikollisuutta
      .patolokista valehtelua.

      Lopeta heti pillerisi ja syö kasveja ja vähä proteiineja, mieli pranee kun kehosi saa kaikki vitamiinit ja tietenkin kaikki hirmoonit on tutkitutettava sun jossain,
      Julkinen sitä tuskin tekee, koska leimatun potilaan tutkiminen olisi psykiatrin varpaalle tallaamista ja sitä valtion palkkalainen ei koskaan tee kolleegalleen,
      Eli leiman takia joudut luultavasti ikäsi käymään yksityisellå, että saat edes alkeellisia tutkimuksia.
      Masennukseen epa kala rasva tabeltit on tutkimuksissa tehonneet, saman saa syömällä lohta pari kertaa vikkossa.
      Kilpirauhasesta se että suomessa ei saa myydä trijodi 3 sta.
      Vaan tyroxiinia eli käsittääkseni 4 myydään, jonka pitäisi muuttua 3 seksi kehossa, mutta kaikilla se ei muutu ja silloin on pakko kääntyä sellaisen maan lääkärin puoleen jossa 3 sta saa myydä ja heidän työkyky palautuu.

      • Anonyymi

        Olisko paras jos lääkäri vaan tekisi arvion ihmisen tilanteesta , hoitoalalla olleena olen nähnyt niin monen potilaan saavan elämän halunsa takasin juuri lääkkeiden avulla , joten miksi tulla neuvomaan asiaa josta et edes tiedä miten huonosti joku voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko paras jos lääkäri vaan tekisi arvion ihmisen tilanteesta , hoitoalalla olleena olen nähnyt niin monen potilaan saavan elämän halunsa takasin juuri lääkkeiden avulla , joten miksi tulla neuvomaan asiaa josta et edes tiedä miten huonosti joku voi.

        Joskus käy kyllä niinkin, että lääkäri saattaa saman tien ajatella jonkin oireilun syyksi masennusta, vaikka ensin olisi hyvä sulkea pois mahdolliset somaattiset vaivat.
        Ilmeisesti aika yleistä etenkin miehillä, silloin kun testosteronitasot alkavat laskea, joka voi aiheuttaa mielialan laskua tai masennusta.
        Hyvä lääkäri tosin selvittää tarkkaan, mitä taustalla mahtanee olla.


    • Anonyymi

      Kuinka kauan olet aina kokeillut yhtä lääkettä ennenkuin olet vaihtanut se toiseen

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2780
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      211
      1789
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1492
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1241
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      77
      865
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe