Yrityksen tulovero

Anonyymi-ap

Tässä olen pienyrittäjä miettinyt, miksi yrityksen tuloveron pitää olla niinkin suuri voiton osuudesta, kuin 20%?

Yrityksen tehtävä on kuitenkin tuottaa voittoa, ja tämä voitto olisi pk-yrityksille tärkeää puskuria.

Varmasti koronan aikana nähtiin miten nopeasti kassa vajuu, kun tuloa ei ole. Jos teet 60 tuhannen tuloksen maksat siitä 12 tuhatta veroa.

Palkintona tuloksen teosta yritystä siis rangaistaan "lisäverolla".

Eikö olisi kohtuullista, jos veroprosentti olisi progressiivinen voittoon nähden? Voittoa pitäisi tehdä, mutta samaan aikaan sitä ei tee mieli tehdä.

Ei mulla muuta, kiitos ja anteeksi

4

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Virossa yrityksen tekemää voittoa verotetaan vasta silloin kun voittoa nostetaan omistajille osinkona. Silloin veroa peritään 20%.
      https://1office.co/fi/blog/veroprosentit-virossa-ruotsissa-suomessa-ja-ukssa/

      Suomessa on useasti ehdotettu, että voitaisiinko meilläkin siirtyä tällaiseen Viron tyyppiseen veromalliin. Se saisi yrityksiä kasvattamaan pääomia, ja pyrkimään investointeihin ja kasvuun. Aina asia torppaantuu siihen, että EU-säännökset kieltävät tuollaisen yritysveron käyttöönoton.

      Viro sai kuulemma jäsenyysneuvotteluissansa sovittua, että he voivat pitää siellä silloin käytössä olleen veromallin.

      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­N­y­m­­­f­o­m­­a­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Täällä kommunistit huutaa 20 % verosta, ennen se oli 42% onneksi EU laski

    • Anonyymi

      Tietysti voidaan vanhoja muistella, mutta onko valtion tehtävä verottaa yritys hengiltä vai tukea yritysten kasvua ja sitä mukaan valtion taloudellista kehitystä?

      Kannattaa ottaa mallia ulkomailta tässäkin asiassa. Irlanti jossa verotus on alhaisin kehittyy jatkuvasti, miksi? No siksi että kansainväliset yritykset menevät sinne alhaisen verotuksen vuoksi. Vaikka verotus on alhainen tuottaa se valtiolle ylijäämää.

      Suomessa ajatus malli, verotetaan enemmän ja enemmän niin kyllä se siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe