Onko se nyt loppu käsillä vai mitä tämä on

Anonyymi-ap

Ne alkoholismiin eri vaiheet. Tilanne siis tämä. Lähipiiriini kuuluva ihminen sotkenut pidemmän päälle asiansa, vuokrat rästissä ja vaikka hokee että asiat hoidossa eikä ole sotkenut asioitaan. Tätä tapahtunut jo kauan ja nyt vielä hyväuskoiset sukulaiset lainaavat rahaa... Tosin ei onneksi kaikki. Olisiko korkea aika hakeutua hoitoon tuon juomisen suhteen...

9

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En sanoisi, että tilanne loppua tarkoittaisi, mutta apua olisi hyvä saada, eihän tuo kovin hyvältä kuulosta.

    • Anonyymi

      Sinä vai joku toinen? Päihdelinkki neuvoo hyvin, siellä hyvät linkit asioihin. Jos itse näet toisen tuhon, eikä se toinen itse halua apua, ei tuo toki auta, sivusto on enemmän itse ongelmaiselle.

      Noin se usein alkaa; yksi osa-alue elämässä kaatuu, sitten toinen... Ei ehkä alkoholismin eri vaiheista kyse, mutta valheilla kyllä ehkä osuutta asiaan. Tai sitten toinen epätoivoisesti yrittää saada vielä asioita pysymään kasassa ja samalla on alkoholissa kiinni.

      Alkoholismin eri vaiheista Juha Kemppisen blogi on paras. Tässä ykkösvaihe: https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_varhaisvaiheet

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ja lisään vielä, että tuo blogi herätti enemmän kuin AA-kerho tai mikään vertaistuki netissä, hyvin kuvasi ainakin kaltaiseni juojan käyttäytymistä vielä vuosia julkaisujensa jälkeen. En ole tuo kirjoittaja, mutta hyvää työtä teki, parempaa kuin moni alalla apua antava "ammattilainen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisään vielä, että tuo blogi herätti enemmän kuin AA-kerho tai mikään vertaistuki netissä, hyvin kuvasi ainakin kaltaiseni juojan käyttäytymistä vielä vuosia julkaisujensa jälkeen. En ole tuo kirjoittaja, mutta hyvää työtä teki, parempaa kuin moni alalla apua antava "ammattilainen".

        Ja laita henkilö hakemaan kunnalta apua, siis täydentävää toimeentulotukea vuokranmaksuun. Hyvä syy siihen pitää olla, kodin mahdollinen menetys on yksi, mutta sen henkilön pitää itse myös toki olla halukas pyytämään apua, myös muuhun kuin vain vuokranmaksuun, eli vaikka sosiaaliohjaajan kanssa jutteluun ja ongelmiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja laita henkilö hakemaan kunnalta apua, siis täydentävää toimeentulotukea vuokranmaksuun. Hyvä syy siihen pitää olla, kodin mahdollinen menetys on yksi, mutta sen henkilön pitää itse myös toki olla halukas pyytämään apua, myös muuhun kuin vain vuokranmaksuun, eli vaikka sosiaaliohjaajan kanssa jutteluun ja ongelmiinsa.

        Ja vielä tämä poistettu uudelleen: https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_myohaisvaiheet


    • Anonyymi

      Jokainen alkoholisti tarvitsee ympärilleen "mahdollistajia".
      Nämä mahdollistavat sille yhdelle tämän juomisen.
      Mahdollistajat siivoavat, pyykkäävät, kuskaavat, kokkaavat, toimivat terapeuttina ja valehtelevat työnantajalle, naapureille, sukulaisille tämän juomisesta. Mahdollistajat noutavat juotavaa ja jopa rahoittavat sen yhden juomista.
      Ilman mahdollistajia alkoholisti ei voisi kauaakaan jatkaa juomistaan, se kävisi mahdottomaksi.
      Alkoholistia voi auttaa vain juomaan lisää, sillä alkoholisti kääntää kaiken saamansa avun palvelemaan omaa juomistaan.

    • Anonyymi

      Tänään tuli 19.00 yle 1 kanavalta ohjelma alkoholismista. Kyllä oli herättävä ja itse en enää juo paljoa. Se muuttuu muuten sairaudeksi, ja yksin jää juomaan kun kaverit ja läheiset ottaa etäisyyttä. Pelottavia oireita myös tulee, ei nämä ihmiset itse päässy eroon alkoholista. Kannattaa ottaa kaikki apu vastaan jos ei itse pysty juomista lopettamaan. En tuomitse ketään vaikka vihasin kyllä läheistä joka alkoholisoitui, mutta viha tuli siitä kun en jaksanu katsella sitä touhua ja sen voimalla otin etäisyyttä. Apua saa kun ottaa sitä vastaan ja itseään pitää kunnioittaa eikä pilata ainutkertaista elämäänsä.

    • Anonyymi

      Kuuluu sairauteen tuo vakuuttelu miten kaikki on kunnossa ja ei ole ongelmaa. Ei pysty myöntämään omaa ongelmaansa ja yrittää epätoivoisena pitää kulissia pystyssä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      80
      1574
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1287
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1280
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1186
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1064
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      862
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      802
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      785
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      384
      782
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      132
      752
    Aihe