Tulisi luoda kattava julkinen liikenne

Kasvukeskuksien ja pienten nukkumalähiökuntien välille.
Sinänsä on ihan ok jos joku maaseudulla haluaa asua ja käydä kaupungissa töissä.
Julkisen vallan tehtävä olisi näin subventoida joukkoliikennettä mikä hyödyttäisi kaikkia.

10

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      15minute city stay close to home

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­­N­­­y­m­­­f­­o­­m­­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Joukkoliikenteen järjestäminen kuuluu yksityiselle sektorille. Julkisen vallan tehtäviin kuuluu vain väkivaltakoneisto.

      • Tuo johtaa tehottomasn ja korruptoituneeseen dystopiaan.
        Yhdysvaltain ammattiurheilusarjoissa ei ole samoja taloudellisia ongelmia kuin Euroopan jalkapalloliigassa.
        Johtuen siitä että siellä harjoitetaan suoranaista kommunismia eli esim. varausvuoroilla tasataan joukkueiden voimasuhteita ja sitä kautta tulosta.


      • Anonyymi
        Humaanioikeisto kirjoitti:

        Tuo johtaa tehottomasn ja korruptoituneeseen dystopiaan.
        Yhdysvaltain ammattiurheilusarjoissa ei ole samoja taloudellisia ongelmia kuin Euroopan jalkapalloliigassa.
        Johtuen siitä että siellä harjoitetaan suoranaista kommunismia eli esim. varausvuoroilla tasataan joukkueiden voimasuhteita ja sitä kautta tulosta.

        Sinusta itsestäsi on tullut kommunisti.

        Miksi meillä ei anneta liikenneyrittäjien kilpailla keskenään samoilla liikennereiteillä? Miksi kuluttajien ei anneta valita bussia, raitiotievaunua tai junaa itse joko edullisimman matkahinnan tai parhaan matkustusmukavuuden pohjalta kuten Amerikan Yhdysvalloissa?

        Miksi julkisen vallan pitäisi ylipäätään välittää muista sektoreista kuin väkivallasta? Esimerkiksi liikenne, koulutus, sairaanhoito jne. sujuisi paljon paremmin, jos niistä vastaisi vain yksityinen sektori.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta itsestäsi on tullut kommunisti.

        Miksi meillä ei anneta liikenneyrittäjien kilpailla keskenään samoilla liikennereiteillä? Miksi kuluttajien ei anneta valita bussia, raitiotievaunua tai junaa itse joko edullisimman matkahinnan tai parhaan matkustusmukavuuden pohjalta kuten Amerikan Yhdysvalloissa?

        Miksi julkisen vallan pitäisi ylipäätään välittää muista sektoreista kuin väkivallasta? Esimerkiksi liikenne, koulutus, sairaanhoito jne. sujuisi paljon paremmin, jos niistä vastaisi vain yksityinen sektori.

        Siksi että täysin vapaa kilpailu johtaa kartelleihin ja eräänlaiseen markkinakommunismiin.
        Väkivaltakoneistoja toki tarvitaan mutta niiden tehtävä on olla mahdollisimman näkymätön.


      • Anonyymi
        Humaanioikeisto kirjoitti:

        Siksi että täysin vapaa kilpailu johtaa kartelleihin ja eräänlaiseen markkinakommunismiin.
        Väkivaltakoneistoja toki tarvitaan mutta niiden tehtävä on olla mahdollisimman näkymätön.

        Julkiselle vallalle liikennöinti ei ainakaan millään lailla kuulu. Ei edes kirjeiden, lehtien ja mainosten jakaminen monopolina ihmisten postilaatikkoihin, kuten Amerikan Yhdysvalloissa jostain ihmeellisestä syystä ajatellaan.


    • Kannatetaan. Tämä olisi myös merkittävä ympäristöteko kun samalla yksityisautoilu vähenisi huomattavasti. Yksitysautoilun verotusta tulisi samalla kait lisätä, kun ei ne bussit sun muut pelkällä pyhällä hengellä kulje. Jaa-a, siinäpä olisi haastetta saada yksityisautot korkeamman verotuksen piiriin :)))

      • Anonyymi

        Jos ei ole joukkoa ei ole liikennettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole joukkoa ei ole liikennettä.

        Jos joukkoliikenne tehdään riittävän halvaksi ja tiheävuoroiseksi veikkaan että moni mieluummin ottaa nokoset työmatkalla kuin lähtee kaamosaamun pimeyteen henkensä kaupalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      146
      2511
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      412
      2164
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      41
      2018
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      118
      1324
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1310
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1169
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1113
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1087
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1064
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      988
    Aihe