Onko teillä kokemusta kyseisestä sairaudesta. Olen nyt viimeisen vuoden ajan vaihdellut masennuksesta vauhtikausiin. Vauhtikautena olen perusteellisesti nyt sotkenut avioliittoni...sitten kun tajuaa, mitä on taas tehnyt, niin tämä masennus on ihan hirveätä. En tahdo enää jaksaa elää. Alkoholilla olen yrittänyt lieventää tätä tuskaa. Avioero edessä, ja mitään muuta ei tunnu olevan jäljellä kuin nukkua pois. Menetän rakkaan aviomieheni sekoilujeni takia, kun mitään arviointikykyä ei maniavaiheessa ollut...
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja kuinka on selvinnyt eteenpäin?
kaksisuuntainen mielialahäiriö
7
1027
Vastaukset
- mies 2-suuntaisen
Kantapään kautta saatu oppi: Pitää tunnustaa ja ohjeistaa itselleen, että
maniavaiheessa joskus menee niin överiksi, ettei niitä tunnetiloja voi käsittää.
Onhan lääkehoitokin, joka tasaa vuoristoratailmiötä. Monilla onnistuneesti.
Itsellä menee niin, että, joka toinen päivä ollaan mato matkamies maan. Joka toisena päivänä on megalomaanisuutta tai
sellaista syntymähumalakohellusta jokunen tunti.
Kun ne sanoo, päivääkään en vaihtaisi pois - sanon: paitsi joka toisen eletyn. - noppa
Onko sinulla lääkitys ja terapia ko. sairauteen? Ilman niitähän et selviä. Tarvitset mielialaa tasaavan lääkityksen maniakausia hillitsemään ja lisäksi tarvittaessa pahimmille masennusjaksoille masennuslääkityksen.
Säännöllinen hoitosuhden ja psykoterapia myös sinua auttavat.
Hakeudu heti hoitoon, usko parempaan! - Ansu
Moi! Olin juuri samassa tilanteessa kuin sinä että elämä oli ihan sekaisin ja ehdin jopa erotakin.En hyväksynyt tätä sairautta itselle ja useita vuosia meni miten meni.Uusi elämä alkoi
tämän vuoden alusta kun olin sellaisessa hoidossa että lopultakin tajusin että otan lääkkeen vastaan.Päivät kuljin sairaalassa ja yöksi kotiin.Alussa oli rankkaa mutta kun sai puhua vaikeat asiat pois niin helpotti.
Lääke on Lamictal ja juuri tähän kaksisuuntaiseen.Olen nyt normaali ja innostun uusista asioista.Terapiassa käyn kolmen viikon välein ja on tarpeellista.
Se on tärkein että hyväksyy itsensä eikä kuuntele muita niin kuin minä tein pitkään.
Nyt odotan kuntoutustukea ja toivon että saan tehdä osa-aika työtä jos en jaksa normaali työtä. Olen ollut yli viis vuotta pois töistä.Ja täytin just viivkyt että kuka ottaa tämän ikäistä töihin.
Väsymystä on mutta otan päiväunet ja taas jaksaa.
Toivon että menet lääkäriin ja kerrot avoimesti miltä tuntuu.Ja pyydä jatko hoitoa sellaiseen paikkaan missä sinua kuunnellaan se on tärkeää.
Hyvää kesää kaikille! - Ansu
Moi! Olin juuri samassa tilanteessa kuin sinä että elämä oli ihan sekaisin ja ehdin jopa erotakin.En hyväksynyt tätä sairautta itselle ja useita vuosia meni miten meni.Uusi elämä alkoi
tämän vuoden alusta kun olin sellaisessa hoidossa että lopultakin tajusin että otan lääkkeen vastaan.Päivät kuljin sairaalassa ja yöksi kotiin.Alussa oli rankkaa mutta kun sai puhua vaikeat asiat pois niin helpotti.
Lääke on Lamictal ja juuri tähän kaksisuuntaiseen.Olen nyt normaali ja innostun uusista asioista.Terapiassa käyn kolmen viikon välein ja on tarpeellista.
Se on tärkein että hyväksyy itsensä eikä kuuntele muita niin kuin minä tein pitkään.
Nyt odotan kuntoutustukea ja toivon että saan tehdä osa-aika työtä jos en jaksa normaali työtä. Olen ollut yli viis vuotta pois töistä.Ja täytin just viivkyt että kuka ottaa tämän ikäistä töihin.
Väsymystä on mutta otan päiväunet ja taas jaksaa.
Toivon että menet lääkäriin ja kerrot avoimesti miltä tuntuu.Ja pyydä jatko hoitoa sellaiseen paikkaan missä sinua kuunnellaan se on tärkeää.
Hyvää kesää kaikille! - diagnosoitu
Kuule, onko sun sairautesi diagnosoitu? Jos on niin lääkkeitä kyllä sairauteen löytyy ja ne myös auttaa. Suurin osa meistä ihmisistä on ailahtelevia ja mieliala heittää kuperkeikkaa montakin kertaa päivässä. Terapia ei tähän sairauteen auta tai puhuminen, vika on korvien välissä ja myös korjattavissa. Itse vuosia sairastaneena kuulen usein jonkun pistävän "ilottelunsa" tämän sairauden piikkiin ja se todella nostaa niskakarvani pystyyn. Jos todella sairastat, hoida itsesti välittömästi. Sairaudella ei todellakaan ole leikkimistä ja hoitamattomana sillä voi olla tuhoisammat seuraukset kuin uskotkaan.
- Nuoruusiän
Maennustiloissa jotkut ihmiset uskovat liikaa pillereiden tehoon.
Silloin kun lääkärin määräämistä lääkkeistä omankin kokemuksen
mukaan on selvästi hyötyä, onhan niitä käytettävä.
Tässä ihmettelen amerikkalaismalliin "onnellisuuspillereiden" napsimista.
Toisaalta on olemassa tutkimuksia, joiden mukaan vakavienkin
depressiotilojen lääkehoito on vienyt potilasta huonompaan suuntaan.
Lievemmissä masistiloissa kuten itselläni olisi ehkä parempi
puskea vaan tuulta päin.
Yks asia on saletti; viinasta mielialalääkkeenä on enemmän
haittaa kuin hyötyä.
alkoholismista noussut mies. - Riina
Nuoruusiän kirjoitti:
Maennustiloissa jotkut ihmiset uskovat liikaa pillereiden tehoon.
Silloin kun lääkärin määräämistä lääkkeistä omankin kokemuksen
mukaan on selvästi hyötyä, onhan niitä käytettävä.
Tässä ihmettelen amerikkalaismalliin "onnellisuuspillereiden" napsimista.
Toisaalta on olemassa tutkimuksia, joiden mukaan vakavienkin
depressiotilojen lääkehoito on vienyt potilasta huonompaan suuntaan.
Lievemmissä masistiloissa kuten itselläni olisi ehkä parempi
puskea vaan tuulta päin.
Yks asia on saletti; viinasta mielialalääkkeenä on enemmän
haittaa kuin hyötyä.
alkoholismista noussut mies.E-EPA on kalaöljystä valmistettu omega-3, jota on tutkittu psykiatriassa. Viimeksi Israelissa, jossa siitä saatiin hyviä kokemuksia kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoidossa. Eikä aiheuta mitään lääkkeille ominaisia sivuvaikutuksia. Lue lisää
http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/180605_01.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549