Mikä auttaa tähän

Anonyymi-ap

Eli kun kuljen tuolla yleisillä paikoilla niin minulle nauretaan vaikka tiedän ettei se ole totta. Sekä paha sosiaalisten tilanteiden pelko.

28

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siedätyshoitoa tai lääkkeitä...

    • Anonyymi

      Mieti mitä pahaa sulle voi tapahtua jos lähdet ulos kotoa. Ja ei ne ihmiset sulle naura vaan kaveriensa jutuille. He ovat varamasti nauraneet jo ennen kuin sinä osut kohdalle.

    • Anonyymi

      Tämähän tässä onkin mutta en saa jotenkin muutettua ajatellua "normaaliksi".

      • Anonyymi

        kait sä erotat tekonaurun aidosta naurusta. Kuinkakohan moni akaa tekonauraa sun kohdalla tosta vaan. saa olla aika hyvä näyttelijä jos pystyy nauramaan aidon kuuloisesti sun kohdalla. Kokeile itse ykskaks alkaa nauraa kovaa niin että se kuulostaa aidolta.


      • Anonyymi

        Lisätään tähän vielä etten uskalla puhua juuri mitään muitten seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisätään tähän vielä etten uskalla puhua juuri mitään muitten seurassa.

        Onko sun pakko puhua? Mitä tapahtuu jos vastaat jos sulta kysytään jotain. Mitä pahaa voi tapahtua. Pakottaako sua joku puhumaan.

        Et kerro ikääsi. oletko lapsi vai aikuinen? Jos olet aikuinen niin oliko sulla lapsena näitä pelkoja?

        Sun pitää altistaa sut näille peloille . Onko sulle käynyt esim kaupassa jotain pahaa kun pelkäät sosiaalisia tilanteita. Luuletko että sulla on velvollisuus puhua kaupan kassalla? Myyjä tervehtii sinua sen takia koska kuuluu hänen tehtäviin olla kohtelias asiakkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun pakko puhua? Mitä tapahtuu jos vastaat jos sulta kysytään jotain. Mitä pahaa voi tapahtua. Pakottaako sua joku puhumaan.

        Et kerro ikääsi. oletko lapsi vai aikuinen? Jos olet aikuinen niin oliko sulla lapsena näitä pelkoja?

        Sun pitää altistaa sut näille peloille . Onko sulle käynyt esim kaupassa jotain pahaa kun pelkäät sosiaalisia tilanteita. Luuletko että sulla on velvollisuus puhua kaupan kassalla? Myyjä tervehtii sinua sen takia koska kuuluu hänen tehtäviin olla kohtelias asiakkaille.

        Oon jo 30wee ja olen ollut aina ujo ja vähän hiljainenkin. Ei ole kummiskaan tälläistä ollut että alkaa julkisilla paikoilla ahdistamaan ja ihmiset "ilkkuu" mulle koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon jo 30wee ja olen ollut aina ujo ja vähän hiljainenkin. Ei ole kummiskaan tälläistä ollut että alkaa julkisilla paikoilla ahdistamaan ja ihmiset "ilkkuu" mulle koko ajan.

        Siis miten ne sua ilkkuu? mitä ne sulle siis sanoo? Onko sulla skitsofrenia kun olet skitsofrenai palstalla. Ihmeellistä jos vieraat ihmiset haukkuu sua vai onko kyseessä harhat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miten ne sua ilkkuu? mitä ne sulle siis sanoo? Onko sulla skitsofrenia kun olet skitsofrenai palstalla. Ihmeellistä jos vieraat ihmiset haukkuu sua vai onko kyseessä harhat?

        Johtunee varmaan todella huonosta itsetunnostani. Ihmiset ikään kuin nauravat minulle kun puhun jotain tai sitten mun ulkonäöllä ja eleillä. En tiiä onko ne varsinaisia harhoja. Skitsofrenia dg löytyy mutta tosin ei ole kuulo tai näköharhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtunee varmaan todella huonosta itsetunnostani. Ihmiset ikään kuin nauravat minulle kun puhun jotain tai sitten mun ulkonäöllä ja eleillä. En tiiä onko ne varsinaisia harhoja. Skitsofrenia dg löytyy mutta tosin ei ole kuulo tai näköharhoja.

        Toi sun diagnoosi selittää aika paljon. Sulla näyttäis olevan aistiharhoja. Sanot ihmiset ikään kuin nauravat. eli eivät naura mutta sä kuvittlete että he nauravat. Kuka sulle on viimeks nauranut ?Oletko ulkoisesti erinäköinen kuin muut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtunee varmaan todella huonosta itsetunnostani. Ihmiset ikään kuin nauravat minulle kun puhun jotain tai sitten mun ulkonäöllä ja eleillä. En tiiä onko ne varsinaisia harhoja. Skitsofrenia dg löytyy mutta tosin ei ole kuulo tai näköharhoja.

        miksi olet saanut diagnoosin jos sulla ei ole ikinä ollut kuulo ja näköharhoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi olet saanut diagnoosin jos sulla ei ole ikinä ollut kuulo ja näköharhoja.

        Luulin aikoinaan että mua myrkytetään huumeilla. Pääsin osastolle läheisten saattelemana. Oon ihan normaali näköinen, puhe saattaa olla vähän narisevaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulin aikoinaan että mua myrkytetään huumeilla. Pääsin osastolle läheisten saattelemana. Oon ihan normaali näköinen, puhe saattaa olla vähän narisevaa.

        Voitko kertoa kuka sulle on nauranut koska sanoit että sulle nauretaan ja ilkutaan niin kuka sulle on niin tehnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa kuka sulle on nauranut koska sanoit että sulle nauretaan ja ilkutaan niin kuka sulle on niin tehnyt?

        No siltä tuntuu että kaikki nauraa mulle esim. kaupassa ja puhuu musta. Esim" kato toi on oudo näköinen". Voihan näin ollakin mutta otan itseeni kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siltä tuntuu että kaikki nauraa mulle esim. kaupassa ja puhuu musta. Esim" kato toi on oudo näköinen". Voihan näin ollakin mutta otan itseeni kaiken.

        sä sanot taas että susta tuntuu .Eli sulle ei oikeesti naureta vaan sä vaan kuvittelit. Miten sä parranuit skitsofrenisasta kun sulla ei ole kerta harhoja. eikö huumeilla myrkyttäminen ole muka harha. kuka sut halus myrkyttää ja millä huumeella?


    • Anonyymi

      Iän tuoma itsetunto. Mulla oli joskus tuota samaa ja kyllä se iän mukana hellittää. Älä vain missään nimessä ala lääkitsemään tuota ominaisuuttasi millään lääkkeillä tai päihteillä.

    • Anonyymi

      Mun itsetuntonsa oli niin heikoisa kantimisa, että altistuin ikanssaihmisten inhorektioille katukuvasa asioillani kulkiessa.

      Kaupasa, jossa olen asioinut melkein 40v, siehen kauphan tuli uus pähee kassa. Se ei olt pystyny sisäistämhän että tollanenkin piruperkelehen tyyppi voi muina ikätyyppeinä raahustaa tänne.

      Tänä aikana monet hyvät kashat ovan siirtynehet jo poutapilven päälle katselemhan Telhuksen elämää - mikäls niin voivhat.

      Sanonpa vaan; Mun pokkansa nykyäh kyllä kestää päheempääkin antipatiaa.

    • Anonyymi

      Iloinen kanki kapteenilla

    • Anonyymi

      Minulla oli aikoinaan tuota samaa. Ajattelin että kaikki ihmiset ulkona seuraavat minua. Nauravat ja osoittelevat sormella. Sitten sain skitsofrenialääkityksen ja harhat loppuivat.

    • Anonyymi

      Joku tuolla aiemmin mainitsi aistiharhasta.
      Tuumailin, että kyse on kenties ennemminkin luuloharhasta.
      Psykoosisairauksien ryhmään kuuluu harhaluuloisuushäiriö, ja se on sellainen, että luulee, kuvittelee, jotakin tapahtuvan, mitä ei oikeasti tapahdukaan.
      Tai jos jotain tapahtuu, mieli/aivot, mikä lienee, voi kääntää tapahtuman omassa päässä toisenlaiseksi mitä se todellisuudessa on.

      Esim. kukaan ei naura sinulle/minulle, vaikka ehkä siltä tuntuu, tai kukaan ei puhu juuri sinusta/minusta, vaikka siltä saattaa vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Miltä sitten näytät. Satsaa vaatteisiin, hyvinpukeutunut hullu tekee elämäntaiteilijan vaikutelman. Taiteilua elämänsä kanssa, sitähän se on. Sosiaalisesta ei pidä tehdä itsetarkoitusta siitäkään. Säilyttää arvokkuutensa ennemmin jos ihmiset eivät osaa suhtautua erilaiseen kunnioittavasti. Koska erikoisen ja hullun erottaa raha pitää huolehtia ulkoasusta.

      • Anonyymi

        On kiva olla vähän erilainen nuori.
        Mitä sitten, jos on erilainen kuin muut ?


    • Anonyymi

      Ihminen tulkitsee ympäristöään omista lähtökohdistaan. Kun olen krapulassa, tunnen syyllisyyttä ja minusta tuntuu kaupassa ja julkisilla paikoilla, että ihmiset katsovat minua pahasti. Kun olen jonkinaikaa selvinpäin, ei enää tunnu siltä. Kun tuolloin menen kauppaan kaverini kanssa, joka on vieroitusoireissa, hän väittää minulle kivenkovaa, että ihmiset katsoo häntä pahasti. En huomaa mitään merkkejä, että kukaan katsoisi häntä pahasti. Hän kuvittelee niin oman syyllisyyden/arvottomuudentunteen takia.

      Oot vaan kovana, että ihan sama vaikka nauraisivat. Todennäköisesti eivät naura, vaan saattavat esim. hymyillä ystävällisesti, jonka tulkitset nauramiseksi, koska nyt uskot, että sinulle nauretaan.

    • Anonyymi

      Mistä sen tietäö nauraako ne vai hymyileekö ne?

      • Anonyymi

        Nauru yleensä kuuluu, hymy vain näkyy.


    • Anonyymi

      Jos nykyinen lääkitys ei toimi, kannattaa vaihtaa lääkettä

    • Anonyymi

      Kysyit että mikä auttaa tähän. Yritän omien kykyjeni mukaan auttaa:

      -Pukeudu puhtaisiin vaatteisiin
      -Huolehdi hygieniasta
      -Jos sinulla on tosi huono ryhti niin sitä kannattaa parantaa.
      -Ajattele asiaa myös siltä kannalta että kyse on myös jonkinlaisesta itsekkyydestä, eli itsekkyyttä on myös se jos ajattelee itseään koko ajan, aivan kuin olisi kaikkien tarkkailun alla. Ihmiset kuitenkin miettivät enimmäkseen omia asioitaan ja suurin osa on aivan kunnollisia ja avuliaitakin ihmisiä.
      -Katsotko itse muita jatkuvasti? Millainen ilme sinulla on? Jos epäilet että tiedostamaton ilmeesi on yhtenä syynä, pyri pitämään samanlainen ilme kuin vaikka jos istuisit kotona katsomassa TV:tä. Kuvittele itsesi siihen tilanteeseen.
      -Siedätyshoitoa, eli jotain ajanviettoa jossain paikassa jossa on ihmisiä.
      -Kaikenlaisia ilveilijöitä ja nilkkejä on kuitenkin myös liikkeellä, joten tiedosta ennakkoon, että sellaisiakin voi tulla vastaan ja jossain vaiheessa varmaan tuleekin.
      -Muista myös että kaikkein parhaimpiakin haukutaan, koska halpamaisilla nilkeillä ei ole muutakaan ja he kuvittelevat siitä saavansa mielihyvää.
      -Oma asenne vaikuttaa 99% siihen millaiseksi tulkitset muiden ilmeet ja käytöksen.
      -Mitä enemmän tiedät, sitä vähemmän pelkäät. Mene siis pelkoasi kohti, äläkä käänny pois.
      -Pitää tietää myös milloin ei kannata mennä ihmisten ilmoille, esim. silloin jos on erityisen epävakaa tai vaikka surullinenkin olo. Silloin tulkitsee muiden ilmeitä varmasti negatiivisesti.
      -Kannattaa siis olla tietoinen omista tunnetiloistaan. Itse olen huomannut että niljakkeita tulee vastaan silloin jos olen tuudittautunut täydelliseen huolimattomuuteen.
      -Jos törmäät psykopaattiin, silloin kyse ei ole sinusta. Se voi mullistaa maailmankuvasi negatiivisella tavalla, koska sellaisella on poikkeavan aivorakenteen vuoksi usein halu tehdä pahaa toisille ja usein poikkeuksellinen taito vaikuttaa mukavalta ja luotettavalta. Sen jälkeen ei voi luottaa ihmisiin.
      -Jos olet uskonnollinen, sekin voi vaikuttaa ja saada "tietynlaiset" ihmiset käymään kimppuusi sen vuoksi mitä he vaistoavat. Tai itse he eivät tiedosta asiaa ollenkaan, vaan he uskovat heidän päähänsä tulevien ajatuksien ja halujen olevan omiaan. Olipa kyseessä sitten jotkin henkimaailman olennot tai jokin tiedostamaton toimintatapa osassa ihmisistä, tämäkin ilmiö on hyvin todellinen.
      -Monenlaista kummallista maailmassa on joten tiedosta että tässäkin on vaihtelua ja opettele suojautumaan myrskyn ajaksi ja odottamaan seuraavaan päivään jolloin aurinko taas paistaa.
      -Ota vastuu omista tunnetiloistasi. Jokainen on itse vastuussa omista tunnetiloistaan.

      -Riippuen siitä missä käy ihmisten ilmoilla, suhtautuminen voi olla hyvinkin erilaista. Köyhien ja narkkareiden täyttämällä alueella tulee paljon mielipuolista ja vihamielistäkin käytöstä ja ilmeilyä. Paremmalla alueella taas ei tule. Sivistynyt ihminen kohtelee hyvin kaikkia muita. Moukka taas kohtelee huonosti ja ilkeästi ketä vain pystyy, tai kuka vain näyttää sellaiselta että sopii uhriksi. Moukkia ja nilkkejä on nykyään enemmän kuin koskaan joten naureskeluun tai ilveilyyn törmääminen on tavallaan normaalia ainakin kerran vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe