On kamera mutta,,,, kun osais käyttää.
Mamiya universal super 23 "press"
1
317
Vastaukset
- Alvari Raappavaara
Helppo ja varma kamera, kun kaikki toimii mekaanisesti, sähköttä ja käsin säätäen.
Ulukomaankielisiä ohjeita löytyy netistä rahalla ja käytännössä joku varttuneempi valokuvaaja osaa näyttää olennaisen. Aika määrätään itse, aukko määrätään itse ja tarkennus kaksoiskuva-etäisyysmittarilla. Etsimessä parin optiikan helokehät, laajakulmalle erillinen etsin. Niin, se suljin pitää virittää käsin joka kerta ja se vipu, jossa on X, M ja V on sähkösalamatäsmäys, kertalampputäsmäys ja itselaukaisin eli Vitka, nyk, Self Timer.
Kasetteja on monenlaisia, Polaroidista rullafilmin kautta laakafilmiin. Rullafilmikin pitää itse muistaa siirtää ruutu kerrallaan, jottei tule tahattomia päällekkäinvalotuksia. Ja kasetin suojapelti paikoilleen kun vaihdat objektiivia tai kasettia materiaalista toiseen. Takalaudan kallistelu edellyttää mattalasiperää, jotta voit tutkia vaikutusta. Objektiivin tarkentumisen voit toki varmistaa pistämällä kuultopaperin filmin paikalle ja B-ajalla tarkistaa (täysi aukko) että tarkennus pelaa ja etäisyysmittari näyttää oikein.
Jos olet Stadissa etkä muita Mamiyatuntijoita tavoita niin käy Valokuvataiteen Museolla. Laiteasiantuntija Asikainen on tehnyt tästäkin luonnehdinnan Museon sivuille:
http://www.fmp.fi/fmp_fi/muvieras/arkisto/esinekok/tekniset.htm
Intoa ja pitkämielisyyttä kokeiluihin, kamera on sen arvoinen. Niin, Putus-Esko EP-kamerassa osaa näyttää miten se filmi pistetään kameraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921373Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841350Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761145- 891096
- 80930
- 77911
- 36889
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5821Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61815