Kanaaatkos paneelit käydä putsamassa

Anonyymi-ap

Naapuri putos kun hamusi 30 w tuottoa

19

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä sitten? Haittaako se sinua tai minua?

      • Anonyymi

        Sitä ei kysytty hanki luoetun ymmärrys

        Tietenkin pitää putsta teho heikkenee eteenkin talvella

        Insinööritoimisto


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­N­y­­m­­f­­­o­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kannattaa ehdottomasti. Tuottavat talvellaksin edes vähän ja jää siirtomaksut maksamtta ja jääkaappi pyörii ilmaiseksi monta hyötyä. Hanki sinäkin paneelit jos olet fiksu.

      • Anonyymi

        Ei kannata, jos paneelit on katolla. Kaikki liikkuminen jäisellä katolla tahtoo aiheuttaa jonkinlaisia vaurioita.
        Jos paneelit ovat maatelineessä, niin silloin voi huoleta putsailla vaikkei siitä juuri mitään tuottoa saa.


      • Anonyymi

        "Jos paneelit on liiterissä niin niitä ei tarvitse putsata." Mitä? tyhmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos paneelit on liiterissä niin niitä ei tarvitse putsata." Mitä? tyhmä!

        Kyllä paneeleita voi hyvin pitää liiterissä. Tosin siellä niistä ei ole mitään hyötyä, mutta kukuin tavallaan.


      • Anonyymi

        Nin asilla onkin myös toijenpioli ajattelin laitaa se 15 t e maykailuun nytkinolaan täällä kanarilla ja klo on 8 ja lähdetään seisovaan ayömään

        Ja ajeleenyaksilla
        Eilenkin 8 kertaa jakelt8in taksiiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nin asilla onkin myös toijenpioli ajattelin laitaa se 15 t e maykailuun nytkinolaan täällä kanarilla ja klo on 8 ja lähdetään seisovaan ayömään

        Ja ajeleenyaksilla
        Eilenkin 8 kertaa jakelt8in taksiiaa

        Ninä hankkia 15 tuusa banelit kiime esänä. Ny saab tuotolla niin hyvästi rahua bankiin, ett ajatelin käädä eläkele ja eller tuottolla hyvästi. Rahuat ritää eik arvitse öitä ehdä.


    • Anonyymi

      Talvella melkein saman tuoton saa liiterissä ja pysyy paneelit puhtaampana.

      • Anonyymi

        Aivan niin. On sama valaiseeko paneeleita taskulampulla liiterissä vai pihalla.


      • Anonyymi

        Paneelit pysyy liiterissä talvella puhtaana, mutta kevätaurinko ei sitten paistakkaan sinne liiteriin. Nostatko paneelit edes takaisin ulos kesän ja talven välillä? Tulee kyllä kalliimmaksi kuin makuuttamalla paneeleita ulkona lumessa.


    • Anonyymi

      Nämä muutaman paneelin tuomat hyödyt omakotitalossa on yhtä tyhjän kanssa,markkinamiehet nauraa.

      • Anonyymi

        Niiden muutaman paneelin tuotto ja talon arvonnousu ovat huomattavasti suuremmat kuin pankissa makuuttaminen. Asia on vähän sama kuin muuttaa öljylämmitys talon maalämpöön ja talon arvo kasvaa enemmän kuin järjestelmään sijoitettiin.


      • Anonyymi

        Minulla on talossa kaksi 415W paneelia ja niillä mikroinvertteri. Sähkösopimus on kiinteällä hinnalla ja siirtoineen hintaa tulee 0,13C/kWh. Käytän kaiken tuottamani sähkön itse. Paneelit tuottivat vuodessa 720kWh eli noin 94 euroa. Paneelit, asennus ja mikroinvertterin kytkentä maksoivat noin 800 euroa. Osaatko laskea missä ajassa järjestelmä alkaa hyodyttämään rahallisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on talossa kaksi 415W paneelia ja niillä mikroinvertteri. Sähkösopimus on kiinteällä hinnalla ja siirtoineen hintaa tulee 0,13C/kWh. Käytän kaiken tuottamani sähkön itse. Paneelit tuottivat vuodessa 720kWh eli noin 94 euroa. Paneelit, asennus ja mikroinvertterin kytkentä maksoivat noin 800 euroa. Osaatko laskea missä ajassa järjestelmä alkaa hyodyttämään rahallisesti?

        Yhdeksän vuoden pästä saat ilmaista sähköä seuraavat 20 vuotta. Todennäköisesti kerran joudut invertterin uusimaan ja menetät silloin neljän vuoden tuoton, mutta plussan puolella mennään vuosikaudet.


    • Anonyymi

      Bamelat voi hybin rutsata kuunailmapuhaltimella. Sillä kun bähän hönkii niin kohta birtaa tulee kibasti.

      • Anonyymi

        Muumailmakuhalitimet kannettee kutkea urinkopuneeleihin, joloin saap ilmoista ähköä bamelan runkaamiseen.


    • Anonyymi

      Tuo on jo kateellisuuden huippu, iloita naapurin epäonnesta aurinkosähkön hankinnassa. 🤢

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe