Paska vuosi

Anonyymi-ap

Hei, ihan tuli vaan mieleen, että olenko tällä hetkellä oman yksin talouden kanssa pohjalla?Reilu vuosi sitten talous sujui ja oli lähes kaikkeen varaa. Pois lukien ulkomaanmatkailut ja isot ostokset. Siis peruselämä ihan hyvin. Tänä vuonna mennyt jokainen kuukausi miinukselle tai jäänyt vain muutamia euroja tilille. Kaikki kiva karsittu pois ja suunnittelen tarkoin ruoat. Nyt meinaa usko loppua, kun ei riitä rahat joululahjoihin saati sitten auton huoltoon (tarvitsen autoa, koska työmatka on pitkä). Tässä miettiny jo pari kuukautta, että ne lahjat vai huolto. Kumpaankaan ei ole kyllä rahaa. Teen yli-/lisätöitä ja teen kahta jopa kolmea työtä, jotta saan hiukan elvytettyä joskus tilannetta. Nyt vain kun ei ole yli vuoteen pitänyt lomaa, alkaa väsymys painaa päälle ja arki on raskasta. Meinasin Lidln myyjälle hypätä antamaan halauksen, kun sain 5€ joulualen. Se viisi euroa jäi tilille odottamaan seuraavaa tilipäivä (joka on 4 päivän päästä) tai sitten kulutan sen kananmuniin ja wc-paperiin.

2

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole yksin tasapainoilussa taloutesi kanssa.
      Minä olen eläkeläinen. Yrittäjäeläkkeeni on suurempi kuin keskieläke.
      Olen tarkalla taloudenpidolla pärjännyt hyvin. Nyt tänä vuonna pamahti useampi ylimääräinen menoerä. Vanhan omakotitalon vesijohto saneeraus sukitus menetelmällä, Kahden ilmalämpöpumpun huolto, toisessa kalliimpi varaosa.
      Nettiyhteyden pätkiminen kun 3G jäi pois alueelta ja muut eivät toimineet ja jouduin hankkimaan ulkoantennin katolle, 5g toimii nyt, melko kalliiksi tuli sekin.
      Autoon isompi remontti ja uudet talvirenkaat. Eläkeläisenä en tarvitsisi muuten autoa, mutta asiointi kaupoille ei muuten onnistu.
      Onneksi ei tarvitse ostaa vaatteita eikä huonekaluja. Ruoka ja lääkkeet tärkeimpiä hankintoja.
      En ole koskaan tupakoinut enkä käytä alkoholia, joten niihin ei mene euroakaan.
      Olen ihmetellyt, miten tupakoitsijat ja kaljan juojat oikein tulevat toimeen vaikka monella on pienemmät tulot kuin itselläni.

    • Anonyymi

      Ostakaa automaatti hybridi niin talous on konkurssissa..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe